Główna treść strony
Protokół Nr III
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego odbytej w dniu 28 grudnia 2010 r.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik o godzinie 10ºº otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”. Następnie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego oraz Starostę Grójeckiego Pana Mariana Górskiego. Ponadto powitał zaproszonych gości oraz pracowników Starostwa.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że obecnie w Sesji uczestniczy 19 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi (zał. nr 1) do niniejszego protokołu.
W następnej kolejności Ksiądz Dziekan Stefan Kazulak złożył życzenia świąteczne
i noworoczne wszystkim Radnym i gościom uczestniczącym w Sesji Rady Powiatu oraz poświęcił opłatek. Następnie wszyscy zebrani podzielili się opłatkiem.
Następnie Przewodniczący Rady Powiatu, Starosta Grójecki oraz pozostali Radni złożyli gratulacje p. Zbigniewowi Krawczakowi Dyrektor LO Grójec za zajęcie
I miejsca w województwie mazowieckim w konkursie Szkoła Obywateli o nagrodę im. Anny Radziwiłł za działania na rzecz społeczeństwa obywatelskiego.
Ad. 3
Następnie Przewodniczący Rady odczytał wniosek o rozszerzenie porządku obrad /zał. nr 2/ oraz zaproponował następujący porządek obrad.
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z dnia 1 grudnia 2010 r.
5. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu i informacje Starosty Grójeckiego.
6. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjecie uchwał w sprawach:
6.1. zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Grójeckiego na rok 2010 r
6.2. upoważnienia Zarządu Powiatu do udzielenia poręczenia kredytu,
6.3. wygaśnięcia mandatu radnej Celiny Guliny,
6.4. wygaśnięcia mandatu radnego Tadeusza Zakrzewskiego,
6.5. określenia składu i wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Grójeckiego,
6.6. wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej,
6.7. wyboru Członka Zarządu Powiatu.
7. Interpelacje i zapytania radnych.
8. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
9. Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do głosowania nad przedstawionym porządkiem obrad. Głosowało 19 radnych. Porządek obrad został przyjęty 16 głosów „za” przy 3 głosach „wstrzymujących się”.
Ad. 4
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że protokół z Sesji Rady Powiatu był wyłożony do wglądu w Biurze Rady, a jego odpisy przekazano Przewodniczącym Klubów. Przewodniczący poddał protokół pod głosowanie.
Protokół został przyjęty 17 głosów „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się”.
Ad. 5
Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu i informacje Starosty Grójeckiego./zał. nr 3/
Starosta Marian Górski poinformował, że Zarząd Powiatu podpisał akt darowizny dla Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Został przekazany niezabudowany teren o pow. 405 m2 . Darowizna jest przekazana pod kątem budowy nowego budynku z przeznaczeniem na siedzibę placówki terenowej KRUS w Grójcu
w terminie do 31.12.2014 r. Wartość przedmiotu darowizny strony ustaliły na
308 tys. zł.
Ad. 6
Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
Ad. 6.1.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Grójeckiego na rok 2010 r wraz z autopoprawką – w sposób szczegółowy omówiła p. Jadwiga Ostrowska Skarbnik Powiatu /zał. nr 4/
Radny Maciej Dobrzyński zwrócił się z następującymi pytami:
- Jakie było uzasadnienie przesunięcia środków finansów przeznaczonych na stypendia dla uczniów w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Grójcu to jest kwota
7 tys. zł. i ponad 5 tys. na zakup materiałów i wyposażenia. Chciałbym znać uzasadnienie tego przesunięcia.
Następnie poruszył problem związany z zakupem opału dla Środowiskowego Domu Samopomocy w Łychowskiej Woli przypomniał, że z kontroli które były prowadzone wynika, że w tej jednostce jest duży problem z opałem. Środki finansowe w kwocie 17 tys. zł zostały rozdysponowane a nie ma środków przeznaczonych na opał.
Radny Maciej Dobrzyński zwrócił się z zapytaniem która to szkoła przesuwa środki w kwocie 6.400 zł z zakupu pomocy naukowych, dydaktycznych i książek na płace.
W odpowiedzi p. Skarbnik Jadwiga Ostrowska poinformowała, że te przesunięcia występują w ZSP Grójcu i ZSP w Nowej Wsi. W szkole w Nowej Wsi jest przesunięcie kwoty 10 tys. zł. na energię natomiast inne wszystkie paragrafy dotyczą ZSP w Grójcu.
Następnie p. Skarbnik poinformowała, że ŚDS w Łychowskiej Woli otrzymał kwotę
w wysokości 2.600 zł na zakup opału i do końca roku powinno wystarczyć.
W styczniu dostaną nowy budżet i jest on dość wysoki i nie będzie żadnych problemów. Budżet placówki na 2011 r. wynosi 360 tys. zł. Placówką jak wiemy zarządza nowy dyrektor, który pozyskał nowych podopiecznych i teraz sytuacja jest lepsza niż w poprzednich latach i Wojewoda Mazowiecki zwiększył nam środki na następny rok.
Naczelnik Wydz. EiZ p. Jan Traczyk poinformował, że jeśli Dyrektor placówki nie wyda wszystkich środków przeznaczonych na stypendia musi je przenieść na inne paragrafy gdzie występują braki środków. Stypendium na jednego ucznia to 69 zł na semestr. Jeśli chodzi o przesuniecie dot. stypendiów w ZSP w Grójcu to Dyrektor placówki nie uzasadniała tych przesunięć.
Radny Maciej Dobrzyński odnosząc się do poziomu nauczania w naszych placówkach poinformował, że nie powinnyśmy przesuwać środków które przeznaczone są na podnoszenie poziomu nauczania na inne działy.
Radny Stanisław Binkiewicz poprosił o wyjaśnienie kosztów związanych
z postępowaniem sądowym i prokuratorskim.
Radca Prawny Marian Seweryn poinformował, że koszty związane są z odwołaniem jakie złożyła firma, która brała udział w przetargu /Muzeum w Warce/. Oferta tej firmy była najkorzystniejsza pod względem ceny ale z powodu znacznych błędów w kosztorysach została odrzucona z postępowania. Firma złożyła odwołanie go Krajowej Izby Odwoławczej. Niestety skład orzekający uznał argumenty firmy odwołującej.
Starosta Marian Górski zabierając głos poinformował, że Starostwo złożyło wniosek o tzw. „schetynówkę”. Wniosek został zaakceptowany. Burmistrz Grójca wyszedł
z inicjatywą, że będzie wykonywał we własnym zakresie projekt małego ronda na wysokości skrzyżowania ul. Kościelnej i ul. Poświętnej stwierdziliśmy, że należy ten wniosek zrealizować na odcinku od ronda do węzła drogi nr S7.
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że komisja na swoim posiedzeniu pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
19 radnych. Uchwała Nr III/14/2010 została przyjęta 16 głosów „za” przy
3 głosach „wstrzymujących się”.
Ad. 6.2
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu do udzielenia poręczenia kredytu – przedstawił p. Stanisław Walczak Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ /zał. nr 5/
Poinformował, że korzystanie z kredytu obrotowego polega na utworzeniu przez bank limitu debetowego w rachunku bankowym umożliwiającego korzystanie ze środków finansowych w razie braku dochodów na koncie. Poręczenie nie pociągnie za sobą konieczności spłaty zobowiązań zaciągniętych przez spółkę gdyż ma ona zdolność kredytową umożliwiającą spłatę zaciągniętego kredytu.
Radny Stanisław Wożniak zabierając głos poinformował, że istnieje potrzeba zaciągnięcia takiego kredytu ale jakie są warunki zaciągnięcia tego kredytu.
Wicestarosta Janusz Różycki przypomniał, że w momencie uruchamiania świadczenia usług medycznych przez spółkę powiat nie wyposażył spółki w żadne środki finansowe. Narodowy Fundusz Zdrowia płaci za świadczenia medyczne
z opóźnieniem. Spółka musiała się posiłkować kredytem obrotowym w kwocie 2 mln zł. a teraz wystarczy 1,5 mln zł. trudno wymagać od spółki aby w tak krótkim czasie zarobiła na czysto 2 mln zł i działała bez kredytu obrotowego.
Prezes PCM Sp. z o. o. p. Sławomir Jagiełła poinformował, że spółka bilansuje się, zakupuje nowy sprzęt /gastroskop, aparaty diagnostyczne/ jak i również pracownicy szpitala są zadowoleni z prowadzonej działalności. Pracownicy
z funduszu socjalnego otrzymali 1400 zł /brutto/ oraz talony świąteczne w wysokości 280 zł./brutto/. Następnie p. Jagiełła poinformował, że 23 grudnia był w Funduszu
i w tym tygodniu zostanie wydana opinia przez Narodowy Fundusz Zdrowia dot. planu „B” i zostanie ona przesłana do Banku Gospodarstwa Krajowego mailem jeszcze w tym roku. Następnie odniósł się do redukcji personelu informując, że zostały rozwiązane umowy z 45 pracownikami. Były to osoby, które same odeszły na własne życzenie lub były w wieku emerytalnym. Na zakończenie p. Jagiełła wszystkim podziękował i życzył szczęśliwego Nowego Roku.
Radny Grzegorz Rejer przypomniał, że zostało zadane pytanie jakie są warunki zaciągnięcia tego kredytu.
Prezes PCM Sp. z o.o. p. Sławomir Jagiełła poinformował, że warunki kredytu są bardzo korzystne i takie same jak w zeszłym roku.
Radny Adolf Maciak poruszył sprawę zwolnionego ordynatora w szpitalu
zwrócił się z zapytaniem czy jest nowy specjalista na zastępstwo.
Prezes PCM Sp. z o.o. p. Sławomir Jagiełła poinformował, że obecnie trwają negocjacje p. Janikiem który pracował w Centrum Oparzeń w Siemianowicach Śląskich i zarządzał dwoma szpitalnymi oddziałami chirurgii w Częstochowie. Usługi na oddziale chirurgicznym są rozszerzane więc nie ma żadnych problemów
z funkcjonowaniem oddziału.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
19 radnych. Uchwała Nr III/15/2010 została przyjęta 16 głosów „za” przy
3 głosach „przeciw”.
W tym miejscu porządku obrad Przewodniczący Rady ogłosił 15 minutowa przerwę
w obradach.
Po przewie wznowił obrady.
Ad. 6.3
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie wygaśnięcia mandatu radnej Celiny Guliny – przedstawił Przewodniczący Rady Witold Wójcik /zał. nr 6/
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
19 radnych. Uchwała Nr III/16/2010 została przyjęta 17 głosów „za” przy
2 głosach „wstrzymujących się”.
Ad. 6.4
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Tadeusza Zakrzewskiego, – przedstawił Przewodniczący Rady Witold Wójcik /zał. nr 7/
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
19 radnych. Uchwała Nr III/17/2010 została przyjęta jednogłośnie 19 głosów „za”.
Ad. 6.5
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie określenia składu i wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Grójeckiego, – przedstawił Przewodniczący Rady Witold Wójcik /zał. nr 8/
Przewodniczący Rady poinformował, że Klub Radnych Prawo i Sprawiedliwość zgłasza następujących radnych do pracy w Komisji Rewizyjnej – Maciej Dobrzyński, Stanisław Binkiewicz, Adolf Maciak.
Następnie poinformował, że Klub Radnych Wspólnie dla Powiatu zgłasza następujących radnych do pracy w Komisji Rewizyjnej – Radosław Kreczmański, Arkadiusz Stępniewski, Mariusz Wojno, Stanisław Woźniak.
W następnej kolejności po dyskusji Klub Radnych Prawo i Sprawiedliwość do Komisji Rewizyjnej zgłosił kandydaturę p. Macieja Dobrzyńskiego i p. Stanisława Sitarka.
W następnej kolejności Przewodniczący zarządził głosowanie nad liczbą składu Komisji Rewizyjnej informując, że jest propozycja 5 osób.
Propozycja została przyjęta jednogłośnie 19 głosów „za”.
Po dyskusji Przewodniczący zarządził ponowne głosowanie z propozycją 6 osób w Komisji Rewizyjnej.
Propozycja została przyjęta 18 głosów „za” przy 1 głosie „wstrzymującym”
Skład Komisji Rewizyjnej
- Pan Maciej Dobrzyński
- Pan Radosław Kreczmański
- Pan Stanisław Sitarek
- Pan Arkadiusz Stępniewski
- Pan Mariusz Wojno
- Pani Stanisław Woźniak
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
19 radnych. Uchwała Nr III/17/2010 została przyjęta jednogłośnie 19 głosów „za”.
Ad. 6.6.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – przedstawił Przewodniczący Rady Witold Wójcik /zał. nr 9/
Radna Stefania Fetraś zaproponowała kandydaturę p. Stanisława Woźniaka który wyraził zgodę.
Radny Stanisław Binkiewicz zaproponował kandydaturę p. Macieja Dobrzyńskiego, który wyraził zgodę.
Przewodniczący Rady poddał kandydaturę p. Stanisława Woźniaka pod głosowanie – za kandydatura było 11 głosów „za”
Przewodniczący Rady poddał kandydaturę p. Macieja Dobrzyńskiego pod głosowanie – za kandydaturą było 4 głosy „za”
Uchwała Nr III/18/2010 została przyjęta 11 głosów „za”.
Ad. 6.7.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie wyboru Członka Zarządu Powiatu. – przedstawił Przewodniczący Rady Witold Wójcik /zał. nr 10/
Starosta Marian Górski zgłosił kandydaturę radnej Małgorzaty Woźniak,
która wyraziła zgodę.
Innych kandydatur nie zgłoszono.
W następnej kolejności Przewodniczący Rady Powiatu poprosił o zgłaszanie kandydatur do komisji skrutacyjnej.
Radny Janusz Karbowiak zaproponował kandydaturę radnego Mariusza Wojno i Radosława Kreczmańskiego.
Radny Maciej Dobrzyński zaproponował kandydaturę radnego Stanisława Binkiewicza.
Skład Komisji Skrutacyjnej został przyjęty jednogłośnie – 19 głosów „za”.
W czasie krótkiej przerwy Komisja Skrutacyjna ukonstytuowała się.
Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada Powiatu powołała Komisję Skrutacyjną
w następującym składzie:
Mariusz Wojno – przewodniczący komisji
Stanisław Binkiewicz – członek komisji
Radosław Kreczmański – członek komisji
Następnie Przewodniczący Rady Witold Wójcik zaproponował aby powołana już Komisja Skrutacyjna pełniła swoje obowiązki..
Po głosowaniu tajnym Przewodniczący komisji skrutacyjnej odczytał wynik. Poinformował, że zostało oddanych 17 głosów ważnych i 2 głosy nieważne. Za kandydaturą Małgorzaty Woźniak na członka Zarządu Powiatu oddano 6 głosów przy 11 głosach „przeciw”.
W związku z powyższym nie dokonano wyboru członka Zarządu Powiatu.
Ad. 7
Interpelacje i zapytania radnych.
Nikt nie zabrał głosu.
Ad. 8
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Wicestarosta Janusz Różycki poinformował, że kilka dni przed wyborami w jednej
z lokalnych gazet ukazał się artykuł podpisany przez p. Celinę Gulinę informujący, że władze powiatu w części sfinansowały utworzenie rozgłośni radiowej przez
p. Witolda Wójcika. Finanse powiatu są jawne więc każdy kto miałby ochotę się
z nimi zapoznać mógłby stwierdzić, że taki fakt nie miał miejsca. Nastąpiło pomówienie p. Witolda Wójcika, który niezgodnie z prawem miałby skorzystać
ze środków powiatu a oprócz tego pomówienie władz powiatu, że niezgodnie
z prawem przekazały te pieniądze na prywatne radio. Przed wyborami zamieściłem oświadczenie na stronie internetowej powiatu informujące o tym, że jest to nieprawda. Pan Witold Wójcik zwrócił się do Sądu w trybie wyborczym i Sąd Pierwszej Instancji przyznał mu rację. Pani Celina Gulina odwołała się od wyroku. Sprawa w drugiej instancji miała miejsce już po wyborach w takiej sytuacji Sąd umorzył sprawę gdyż uważa, że tryb wyborczy jest nieadekwatny do sytuacji i tak było w tym przypadku. Jedynym uzasadnieniem było to, że jest już po wyborach w związku z tym w trybie wyborczym takich spraw nie można rozpatrywać.
W niektórych gazetach ukazał się tekst zamieszczony przez p. Gulinę ale o tym drugim wyroku bez uzasadnienia. Ukazały się także komentarze jak np. mówiący
o tej sprawie i w kontekście tej sprawy p. M. Dobrzyński „ niestety często większa siłę przebicia mają ludzie dla których zasady moralne nie mają wartości a dialog społeczny jest zbędny”. W kontekście tej sprawy racja nie była po stronie p. Guliny i to jest oczywiste. Słowa Radnego może zostały użyte bez jego wiedzy lub w innym kontekście. Jeśli nie to jest mi bardzo przykro.
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos poinformował, że kontekst sprawy nie był mu znany tego co powiedziałem jak również tego całego artykułu. Jeśli ja wyraziłem swoją opinię na temat p. Guliny i całej sytuacji jaka nastąpiła, mówiłem to bezosobowo. Informacje jakie dotarły do Klubu były tego typu, że p. Gulina została poddana jakiejś presji i pomówieniom. Te słowa były skierowane do tych osób, które powinny czuć się winne tej sytuacji. Kontekst sprawy związany z radiem i moich wypowiedzi nie był z mojej strony zamierzony.
Ad. 9
Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad Przewodniczący Rady Powiatu Witold Wójcik o godz. 1300 zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Protokołowała: Przewodniczył:
Ineza Banach Witold Wójcik
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 05.05.2011 r., godz. 12.03 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 05.05.2011 r., godz. 12.03 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
05.05.2011 r., godz. 12.03 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |