Główna treść strony
Protokół Nr V
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego odbytej w dniu 25 lutego 2011 r.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik o godzinie 10ºº otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”. Następnie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego oraz Starostę Grójeckiego Pana Mariana Górskiego. Ponadto powitał zaproszonych gości oraz pracowników Starostwa.
Posiedzenie rozpoczęło się od uroczystości wręczenia listów gratulacyjnych dla Państwa Elżbiety i Wojciecha Kot z okazji nominowania ich gospodarstwa sadowniczego do „PIERWSZEJ TRÓJKI” w II Edycji Konkursu EUROZAGRODA w kategorii „Budynki magazynowe i gospodarcze”, którego organizatorem jest portal www.budorol.pl.
Kolejne gratulacje były skierowane do Pana Stefana Koryckiego – lekarza z SP ZOZ w Nowym Mieście n. Pilicą w związku z zajęciem przez Niego I miejsca w Plebiscycie Lekarz Roku 2010 w Powiecie Grójeckim, organizowanym przez gazetę „Echo Dnia”. Wyrazy uznania skierowane były również do Pana Rafała Jończyka z K.S. „Warka” za uzyskanie tytułu „Najpopularniejszego Sportowca Roku 2010 w Powiecie Grójeckim” w organizowanym przez gazetę „Echo Dnia” Plebiscycie Sportowym.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że obecnie w Sesji uczestniczy 16 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi (zał. nr 1) do niniejszego protokołu.
Ad. 3
Następnie Przewodniczący Rady odczytał wniosek o rozszerzenie porządku obrad /zał. nr 2/ oraz zaproponował następujący porządek obrad.
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z dnia 28 grudnia 2010 r.
5. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu i informacje Starosty Grójeckiego.
6. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Grójcu za 2010 r.
7. Sprawozdanie z działalności Społecznej Straży Rybackiej Powiatu Grójec za 2010 r .
8. Informacja o ustaleniach opracowanego w 2010 r. raportu z wykonania Programu Ochrony Środowiska dla powiatu grójeckiego za lata 2008 – 2009.
9. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
9.1. objęcia mandatu radnego przez Szymona Nowakowskiego i złożenie ślubowania,
9.2. objęcia mandatu radnego przez Jana Traczyka i złożenie ślubowania,
9.3. zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Grójeckiego na rok 2011 r
9.4. upoważnienia Zarządu Powiatu do zawarcia z Gminą Warka porozumienia
w sprawie przekazania Gminie Warka utrzymania ulic powiatowych na terenie miasta Warka w 2011 roku.
9.5. zasad i trybu udzielania dotacji z budżetu powiatu pochodzących z wpływów
z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska i administracyjnych kar pieniężnych za przekroczenia lub naruszenia wymogów korzystania ze środowiska,
9.6. zatwierdzenia planów pracy Komisji Stałych Rady Powiatu.
9.7. wyboru składów osobowych Komisji Stałych Rady Powiatu,
9.8. wyboru członka Zarządu Powiatu Grójeckiego.
10. Interpelacje i zapytania radnych.
11. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
12. Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do głosowania nad przedstawionym porządkiem obrad. Głosowało 16 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie 16 głosów „za”.
Ad. 4
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że protokół z Sesji Rady Powiatu był wyłożony do wglądu w Biurze Rady, a jego odpisy przekazano Przewodniczącym Klubów. Poinformował, że Radny Maciej Dobrzyński wniósł poprawę do protokołu dot. uściślenia jego wypowiedzi dot. spraw oświaty, poprawka została uwzględniona
w protokole. Przewodniczący poddał protokół pod głosowanie.
Protokół został przyjęty jednogłośnie 16 głosów „za”.
Ad. 5
Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu i informacje Starosty Grójeckiego./zał. nr 3/
Radny Maciej Dobrzyński odniósł się do pkt. dot. analizy średniego wynagrodzenia nauczycieli w Powiecie Grójeckim od stycznia do grudnia 2010 r. Zwrócił się z prośbą o przesłanie w/w informacji oraz poruszył sprawę budowy boiska szkolnego „orlik”.
Starosta Marian Górski poinformował, że boisko będzie budowane przy współpracy gminy Pniewy na terenie Jurek. Współfinansowanie to 50% do 50% przy samej budowie inwestycji. Boisko musi funkcjonować przez kolejnych 10 lat i związku z tym my będziemy utrzymywać obiekt pod kątem technicznym a Gmina Pniewy
pokryje koszty utrzymania animatora sportowego. Wniosek został złożony
i zakwalifikowany.
Następnie Radny Maciej Dobrzyński odniósł się do spotkania z Ministrem Edukacji Narodowej Panią Katarzyną Hall i poprosił o przybliżenie sprawy.
Starosta Marian Górski poinformował, że Ministerstwo przygotowuje się do wprowadzenia zmian w pierwszej kolejności będzie okres przejściowy który będzie trwał 2 lata. Po tym okresie przejściowym każdy powiat na bazie biblioteki wojewódzkiej, poradni psychologiczno pedagogicznej oraz jednostki doradztwa ma utworzyć lokalne centra doskonalenia nauczycieli, które będą bazowały w każdym powiecie i będą obejmowały wszystkie typy szkół. Funkcjonowanie jest możliwe po podpisaniu porozumienia między tymi podmiotami. Te jednostki będą występowały
o środki finansowe ponieważ na ten cel jest przygotowywany program. To spotkanie było pierwsze i informacyjne następne spotkanie już w marcu będzie bardziej konkretne i wtedy będziemy mieli już dużo konkretniejsze informacje.
Radny Adolf Maciak poruszył sprawę wyjazdów Wicestarosty na których były poruszane tematy reorganizacji ratownictwa medycznego oraz sprawa końcowego etapu realizacji Planu „B”. Następnie odniósł się do pisma Parafii Rzymsko – Katolickiej św. Mikołaja w Grójcu i poprosił o przybliżenie sprawy.
Starosta Marian Górski poinformował, że jak Wicestarosta wróci z urlopu udzieli odpowiedzi na zadane pytania.
Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ Stanisław Walczak poinformował, że Fundacja wydzierżawiła obiekt dla szpitala. Zarząd Fundacji w związku z przekształceniami własnościowymi SP ZOZ w Grójcu wystąpił o zwrot budynku starego szpitala
w którym aktualnie mieści się pogotowie ratunkowe ponieważ budynek ten stanowi własność fundacji. Umowa z Fundacją kończy się w przyszłym roku i do tego czasu budynek ten będzie użytkowany na potrzeby szpitala.
Wiceprzewodniczący Janusz Karbowiak zwrócił się z zapytaniem na jaki cel Fundacja chce przeznaczyć ten budynek.
Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ Stanisław Walczak poinformował, że na działalność która przyniesie zyski a środki zostaną przekazane potrzebującym.
Radny Adolf Maciak poruszył sprawę spotkaniem w WFOŚiGW, poprosił
o przybliżenie sprawy.
Starosta Marian Górski poinformował, że został ustalony i przedstawiony kalendarz prac w WFOŚiGW. Do 30 kwietnia br. będą realizowane zatwierdzone przez Fundusz listy zadań przewidziane na 2011 r, które były zaopiniowane w poprzednim roku. Od 1 maja br. do końca miesiąca będzie można składać wnioski na realizację przedsięwzięć posiadających prawomocne zezwolenia w zakresie ochrony wód, gospodarki wodnej i ochrony powietrza. W tym roku będzie jeszcze możliwość starania się o środki w formie dotacji z zakresu ochrony powierza i ochrony przyrody. Nabory tych wniosków odbędą się w drodze konkursu. Środki na usuwanie azbestu już zostały rozdysponowane i w tym roku nie możemy składać wniosków.
Ad. 6
Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Grójcu za 2010 r. – przedstawiła p. Marzanna Skoczek Dyrektor PUP w Grójcu. Szczegółowe informacje zawiera załącznik do niniejszego protokołu /zał. nr 4/
Rada Powiatu przyjęła sprawozdanie do wiadomości.
Ad. 7
Sprawozdanie z działalności Społecznej Straży Rybackiej Powiatu Grójec za 2010 r . – przedstawił Przewodniczący Rady Witold Wójcik. Szczegółowe dane zawiera załącznik do niniejszego protokołu /zał. nr 5/
Rada Powiatu przyjęła sprawozdanie do wiadomości.
Ad. 8
Informacje o ustaleniach opracowanego w 2010 r. raportu z wykonania Programu Ochrony Środowiska dla powiatu grójeckiego za lata 2008 – 2009. – przedstawiła
p. Teresa Ostatek Naczelnik Wydz. RS. Oraz p. Katarzyna Kobiela z firmy Arkadis. /zał. nr 6/
Rada Powiatu przyjęła informację do wiadomości.
Ad. 9
Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
Ad. 9.1.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie objęcia mandatu radnego przez Szymona Nowakowskiego – przedstawił Przewodniczący Rady Witold Wójcik. /zał. nr 7/
Pan Szymon Nowakowski złożył ślubowanie.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
17 radnych. Uchwała Nr V/32/2011 została przyjęta jednogłośnie 17 głosów „za”
Ad. 9.2
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie objęcia mandatu radnego przez Jana Traczyka – przedstawił Przewodniczący Rady Witold Wójcik. /zał. nr 8/
Pan Jan Traczyk złożył ślubowanie.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr V/33/2011 została przyjęta jednogłośnie 18 głosów „za”
Ad. 9.3
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Grójeckiego na rok 2011 r – przedstawiła Jadwiga Ostrowska Skarbnik Powiatu /zał. nr 9/
Wiceprzewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały Rady Powiatu.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr V/34/2011 została przyjęta jednogłośnie 18 głosów „za”
Ad. 9.4
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu do zawarcia z Gminą Warka porozumienia w sprawie przekazania Gminie Warka utrzymania ulic powiatowych na terenie miasta Warka w 2011 roku. – przedstawił Starosta Grójecki Janusz Różycki /zał. nr 10/.
Wiceprzewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały Rady Powiatu.
Przewodniczący Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały Rady Powiatu.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr V/35/2011 została przyjęta jednogłośnie 18 głosów „za”.
Ad. 9.5
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie zasad i trybu udzielania dotacji z budżetu powiatu pochodzących z wpływów z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska
i administracyjnych kar pieniężnych za przekroczenia lub naruszenia wymogów korzystania ze środowiska – przedstawiła Teresa Ostatek Naczelnik Wydz. RS. /zał. nr 11/.
Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Leśnictwa, Ochrony Środowiska i Geodezji poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały Rady Powiatu.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr V/36/2011 została przyjęta 17 głosów „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się”.
Ad. 9.6.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Stałych Rady Powiatu.– przedstawił Przewodniczący Rady Witold Wójcik /zał. nr 11/
Przewodniczący wszystkich Komisji przedstawili plan pracy Komisji na 2011 r.
/zał. nr 12/
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr V/37/2011 została przyjęta jednogłośnie 18 głosów „za”
Ad. 9.7.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie wyboru składów osobowych Komisji Stałych Rady Powiatu .– przedstawił Przewodniczący Rady Witold Wójcik /zał. nr 13/
Radna Stefania Fetraś w imieniu Klubu zaproponowała do składu Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu i Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu –
p. Jana Traczyka oraz do Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu – p. Waldemara Kopczyńskiego.
Radny Adolf Maciak w imieniu Klubu zaproponował do składu Komisji Rolnictwa, Leśnictwa , Ochrony Środowiska i Geodezji oraz Komisji Integracji Europejskiej
i Promocji Powiatu – p. Szymona Nowakowskiego.
Kandydaci wyrazili zgodę na pracę w poszczególnych Komisjach.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr V/38/2011 została przyjęta jednogłośnie 18 głosów „za”
Ad. 9.8.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie wyboru Członka Zarządu Powiatu. – przedstawił Przewodniczący Rady Witold Wójcik /zał. nr 14/
Starosta Marian Górski zgłosił kandydaturę radnego Jana Traczyka,
który wyraził zgodę.
Innych kandydatur nie zgłoszono.
W następnej kolejności Przewodniczący Rady Powiatu poprosił o zgłaszanie kandydatur do komisji skrutacyjnej.
Radny Janusz Karbowiak zaproponował kandydaturę radnego Mariusza Wojno i Arkadiusza Stępniewskiego.
Radny Maciej Dobrzyński zaproponował kandydaturę radnego Stanisława Binkiewicza.
Skład Komisji Skrutacyjnej został przyjęty jednogłośnie – 18 głosów „za”.
W czasie krótkiej przerwy Komisja Skrutacyjna ukonstytuowała się.
Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada Powiatu powołała Komisję Skrutacyjną
w następującym składzie:
Mariusz Wojno – przewodniczący komisji
Stanisław Binkiewicz – członek komisji
Arkadiusz Stępniewski – członek komisji
Następnie Przewodniczący Rady Witold Wójcik zaproponował aby powołana już Komisja Skrutacyjna pełniła swoje obowiązki..
Po głosowaniu tajnym Przewodniczący komisji skrutacyjnej odczytał wynik. Poinformował, że zostało oddanych został 18 głosów w tym 14 głosów ważnych i 4 głosy nieważne. Za kandydaturą Jana Traczyka na członka Zarządu Powiatu oddano 11 głosów przy 3 głosach „przeciw”.
Uchwała Nr V/39/2011 została przyjęta.
Ad. 10
Interpelacje i zapytania radnych.
Radny Stanisław Wozniak poruszył sprawę ostatniego posiedzenia Komisji Zdrowia, które to nie odbyło z powodu braku członków Komisji. Posiedzenie zostało przełożone na dzień 25 luty tuż przed Sesji. Na tym posiedzeniu była druga lista obecności. Radny poinformował, że był na posiedzeniu które się nie odbyło i jego obecność na tym posiedzeniu powinna być brana pod uwagę.
Ad. 11
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Starosta Marian Górski odczytał Uchwałę Nr 80/P/2011 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 18 lutego 2011 r. w sprawie wydania opinii p prawidłowości planowanej kwoty długu oraz Uchwałę Nr 79/P/2011 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 18 lutego 2011 r. w sprawie wydania opinii o możliwości sfinansowania planowanego deficytu budżetu określonego w uchwale budżetowej.
Radny Grzegorz Rejer poruszył sprawę nazwy Grójeckiego Centrum Medycznego
w Grójcu. Zgłosił wniosek aby do nazwy Grójeckiego Centrum Medycznego dodać im. Księdza Piotra Skargi, która to postać ze szpitalem grójeckim jest kojarzona oraz jest to patronem ubogich i potrzebujących.
Przewodniczący poddał wniosek pod głosowanie. Wniosek został przyjęty jednogłośnie 17 głosów „za”.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik poruszył sprawę artykułu który ukazał się w jednej z lokalnych gazet. Przewodniczący odczytał treść tych słów „Dyrektorzy jednostek nie znający zasad zarządzania publicznymi pieniędzmi w sposób niegospodarny i z pominięciem prawa trwonią budżet”. Przewodniczący Rady powiedział, że nie wie jak teraz czuje się Dyrektor PUP po takich słowach
a słyszeliśmy wszyscy dziś na sesji ile środków p. Dyrektor pozyskała. Te słowa odczytujemy, że są kierowane do wszystkich dyrektorów naszych jednostek. Dziś otrzymałem telefon od jednej z Dyrektorek, która może wystąpić na drogę sądową za takie pomówienia.
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos poinformował, że takie słowa nie padają pierwszy raz te słowa usłyszał Starosta w poprzedniej kadencji Rady Powiatu na sesjach rady oraz na posiedzeniach komisji ze szczególnym naciskiem na posiedzeniach Komisji Rewizyjnej. Gdyby Pan chciał się wgłębić w ten temat
i zrozumieć na czym rzecz polega bardzo proszę ja Panu podam w jaki sposób powinien to Pan analizować. Proszę sobie przeanalizować audyt p. Orłowskiej
z 2009 r. dot. szkoły w Nowej Wsi, pracę Komisji Rewizyjnej oraz wnioski wynikające z pracy Komisji Rewizyjnej. Proszę przeanalizować wnioski pokontrolne
w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie jak również proszę przeczytać raport
z NIK-u dot. DPS w Tomczycach. Proszę zwrócić uwagę na daty tych protokołów i na daty decyzji Starosty Różyckiego w tym temacie. Decyzje na podstawie tych kontroli jakie podjął Starosta Różycki. Były użyte słowa opieszałość, lekceważenie spraw absolutnie utrzymuje w mocy. Natomiast jeśli chodzi o unijne wnioski pragnę przypomnieć, że bardzo poważne wnioski unijne, które zostały przygotowane
w poprzedniej kadencji przez Zarząd Powiatu i Starostę Różyckiego w większości odpadły w innym przypadku zostały zaniedbane procedury przekazania wniosku do nadrzędnych jednostek chodzi o tzw. „Trakt Królewski” oraz wniosek dot. DPS
w Lesznowoli. Dla mnie są to zaniedbania które muszą rzutować na jakość pracy
w przyszłości. Jeśli nie wyciąga się wniosków z źle działających jednostek ja nie mówię tu o p. Skoczek czy o p. z PZD w Grójcu który również sam lub jego ekipa umie pisać wnioski. Ja mówiłem o przypadkach które były analizowane przez Komisję Rewizyjną przez p. Orłowską oraz NIK. Nie zwracałem uwagi w tym momencie żeby rzeczywiście w jakiś sposób urazić p. Różyckiego tu chodzi o nasze wspólne dobro i gospodarowanie naszym wspólnym majątkiem. Jestem oczywiście gotowy wyjaśnić łącznie z pismami i datami co kiedy było wykonanie i jakie wnioski zostały wyciągnięte. Bardzo proszę zwrócić się do sądu o wyjaśnienie tej sprawy na pewno będziemy wyjaśniać.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik zwracając się do przedmówcy powiedział, że Pan jako Radny przedstawia cztery przypadki z czego jeden np. PCPR w Grójcu gdzie po kontroli Komisji Rewizyjnej była kontrola z PFRON i stwierdziła w protokole, że te pieniądze mogą być tylko kontrolowane przez PFRON. Kontrola stwierdziła, że jest to jedna z najlepszych placówek która wydatkuje środki z PFRON. Jeśli ma Pan jakiekolwiek zastrzeżenia do pewnych z pośród kilkudziesięciu jednostek naszych
a Pan wkłada wszystkich do jednego worka to nie jest w porządku i jest to wielkim nietaktem.
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos poinformował, że różnimy się tu jeśli chodzi o rozumienie słowa pisanego bowiem nie napisałem wszyscy dyrektorzy tylko dyrektorzy a są tacy dyrektorzy.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik powiedział, że my nie możemy czytać
z domysłem tych słów tylko czytamy co następuje a Pan po prostu włożył wszystko do jednego worka.
Radny Stanisław Sitarek zabierając głos w dyskusji zwrócił się do Przewodniczącego Rady informując, że jak wybieraliśmy Pana na Przewodniczącego Rady to deklarował Pan, że będzie Przewodniczącym całej Rady, będzie Pan rozjemcą, będzie się starał naśladować swojego poprzednika i chciałbym żeby tak było. Natomiast Pan odbiera wszystkie sprawy w stosunku do siebie. Ja chciałbym aby Pan trzymał się tej deklaracji a jeżeli chce Pan wyjaśniać takie sprawy
z p. Dobrzyńskim to powinien Pan przekazać obrady zastępcy i wtedy będzie sobie te sprawy wyjaśniać.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik powiedział, że nie broni swojego interesu tylko broni interesu Powiatu. Ja będę Przewodniczącym wszystkich Radnych
i jednostek i ja właśnie spełniam swój obowiązek.
Radny Stanisław Sitarek zabierając głos poinformował, że nie jest Pan Starostą czy Przewodniczącym Zarządu tylko Przewodniczącym Rady i reprezentuje Pan Radnych. Natomiast jednostki podlegają pod Starostę i to Starosta mógłby mieć pretensje.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik to znaczy, że ja widząc krzywdę która się dzieje mam stać obojętnie. Ja sobie tego nie wyobrażam i tak nie będzie.
Ad. 12
Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad Przewodniczący Rady Powiatu Witold Wójcik o godz. 1425 zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Protokołowała: Przewodniczył:
Ineza Banach Witold Wójcik
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Starostwo Powiatowe w Grójcu |
Odpowiada za treść: |
Rada Powiatu Grójeckiego |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 05.05.2011 r., godz. 11.59 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 12.09.2013 r., godz. 13.16 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
12.09.2013 r., godz. 13.16 |
Nieznany |
Edycja strony |
31.10.2012 r., godz. 15.27 |
Nieznany |
Edycja strony |
31.10.2012 r., godz. 15.26 |
Nieznany |
Edycja strony |
05.05.2011 r., godz. 11.59 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |