Główna treść strony
Protokół Nr VII
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego odbytej w dniu 31 marca 2011 r.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik o godzinie 10ºº otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”. Następnie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego oraz Starostę Grójeckiego Pana Mariana Górskiego. Ponadto powitał zaproszonych gości oraz pracowników Starostwa.
Na początku posiedzenia Starosta Grójecki – Marian Górski wręczył listy gratulacyjne dla Pana Marcelego Bińkowskiego z okazji uzyskania przez niego tytułu „Najpopularniejszego Trenera Roku 2010 w Powiecie Grójeckim” w organizowanym przez Echo Dnia Plebiscycie Sportowym oraz Pani Justynie Kozdryk za uzyskanie
w ostatnim czasie imponujących wyników w zawodach międzynarodowych
w sportach siłowych.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że obecnie w Sesji uczestniczy 19 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi (zał. nr 1) do niniejszego protokołu.
Ad. 3
Następnie Przewodniczący Rady odczytał wniosek o wykreślenie z porządku obrad pkt. 11.2 dot. ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na obszarze Powiatu Grójeckiego, (zał. nr 2) oraz zaproponował następujący porządek obrad.
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z dnia 21 stycznia 2011 r, oraz 25 lutego 2011 r.
5. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu i informacje Starosty Grójeckiego.
6. Sprawozdanie z realizacji zaplanowanych do wykonania zadań dla Komendy Powiatowej Policji w Grójcu za 2010 r.
7. Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej za 2010 r.
8. Sprawozdanie o stanie sanitarnym Powiatu Grójeckiego za 2010 r.
9. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Inspektoratu Weterynarii za 2010 r.
10. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu za 2010 r.
11. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
11.1. przyjęcia programu reorganizacji w systemie ochrony zdrowia na terenie Powiatu Grójeckiego,
11.2. zatwierdzenia zmian w Statucie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście n/Pilicą,
11.3. planu finansowego podziału środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Grójeckiego na 2011 r,
11.4. wyrażenia zgody na realizację projektu finansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie oraz wniesienia wkładu własnego,
11.5. przystąpienia do projektu „Szansa na lepsze zarządzanie. Program podnoszenia jakości funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego w Powiecie Grójeckim”,
11.6. założenia Technikum w Nowym Mieście n/Pilicą,
11.7. utworzenia filii Szkół Specjalnych.
12. Interpelacje i zapytania radnych.
13. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
14. Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do głosowania nad przedstawionym porządkiem obrad. Głosowało 19 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie 19 głosów „za”.
Ad. 4
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że protokóły z Sesji Rady Powiatu były wyłożone do wglądu w Biurze Rady, a jego odpisy przekazano Przewodniczącym Klubów. Przewodniczący poddał protokóły pod głosowanie.
Protokóły zostały przyjęte jednogłośnie 19 głosów „za”.
Ad. 5
Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu i informacje Starosty Grójeckiego./zał. nr 3/
Radny Adolf Maciak poruszył problem złego stanu technicznego drogi Nr 728. Zwrócił się z zapytaniem czy ze strony Starosta były podejmowane jakieś działania
w tej sprawie.
Starosta Marian Górski poinformował, że zostało zawiezione pismo w sprawie tej drogi z podpisami mieszkańców do Marszałka Województwa. Marszałek został poinformowany o fatalnym stanie technicznym drogi, my jako Powiat prosiliśmy
o szybka pomoc.
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos poinformował, że w tej sprawie należy poruszyć także naszych parlamentarzystów.
Ad. 6
Sprawozdanie z realizacji zaplanowanych do wykonania zadań dla Komendy Powiatowej Policji w Grójcu za 2010 r. przedstawił p. Michał Toprkiewicz Komendant Powiatowej Policji w Grójcu. Szczegółowe dane zawiera /załącznik nr 4/ do niniejszego protokołu.
Radny Adolf Maciak poruszył sprawę likwidowanych posterunków i działalności dzielnicowych..
W odpowiedzi p. Michał Toporkiewicz poinformował, że nie będzie całkowitej likwidacji w każdej gminie będzie dzielnicowy. W przypadku likwidacji posterunku miejscem pracy dzielnicowego mogą być siedziby OSP.
Rada Powiatu przyjęła sprawozdanie do wiadomości.
Ad. 7
Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej za 2010 r. - przedstawił p. Bogusław Sikorski Z-ca Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej. Szczegółowe dane zawiera /załącznik nr 5/ do niniejszego protokołu.
Rada Powiatu przyjęła sprawozdanie do wiadomości.
Ad. 8
Sprawozdanie o stanie sanitarnym Powiatu Grójeckiego za 2010 r. – przedstawiła
p. Jolanta Matysiak Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej
w Grójcu. Szczegółowe dane zawiera /załącznik nr 6/ do niniejszego protokołu.
Radny Stanisław Sitarek zabierając głos poruszył problem biogazowi, która może powstać na terenie Gminy Błędów. Następnie poinformował, że ma przed sobą pismo dot. biogazwoni. Dnia 4 lutego br. Wójt wysłał pismo o opinie do kilku stron wraz z załącznikami między innymi do stacji sanitarno – epidemiologicznej. Pani odpowiedziała na to pismo, że Powiatowy Inspektor Sanitarny nie jest stroną. Jak się odbyła publiczna rozprawa w gminie Błędów i mieszkańcy a nie fachowcy źle ocenili raport oddziaływania na środowisko wtedy sprawa nabrała rozgłosu.. Opinia
w dot. raportu Powiatowego Inspektora Sanitarnego zawiera to samo co raport. Pierwsze pismo to była typowa spychologia a jak jest opór mieszkańców to przyłączamy się do ogółu.
W odpowiedzi p. Jolanta Matysiak poinformowała, że do Stacji został złożony raport
i ten raport był przez nas bardzo dokładnie czytany, analizowany. Starliśmy się obiektywnie znaleźć zagrożenia dla środowiska i ludzi. To co Pan mówi to jest nieprawdą.
Radny Stanisław Sitarek przytoczył pismo z dnia 23 marca, które zostało wysłane ze Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej do Gminy Błędów. Pani urząd powinien być pomocny dla mieszkańców i takich inwestorów należy traktować w odpowiedni sposób /czyli pozbyć się ich/. Mieszkańcy zamówili kontrekspertyzę gdzie fachowcy wykazali, że ten raport jest bzdurą. Jeśli Pani pracownik przeczytałby to dokładnie to zobaczyłby dużo błędów merytorycznych.
Pani Jolanta Matysiak poinformowała, że Stacja odpowiedziała, że raport musi być uzupełniony więc znaleźliśmy błędy. Stacja nie ma dostępu do fachowców
z dziedziny biogazowni. My wykonaliśmy analizę raportu i przedstawiliśmy wiele zastrzeżeń między innymi co się będzie działo z produktem pofermentacyjnym, bliskie położenie biogazwoni skupisk ludzkich i wiele innych zastrzeżeń.
Radny Stanisław Sitarek podkreślił, że służby Stacji zaczęły dziać dopiero po publicznej rozprawie kiedy sprawa został nagłośniona a wcześniej nic nie było w tej sprawie robione.
Pani Jolanta Matysiak powiedziała, że nie mogą Państwo swojego całego przedsięwzięcia opierać o opinię, która jest tylko opinią o ogólnych zasadach, które są poruszone w raporcie. Ja nie mam technologa ani biotechnologa, który będzie mógł się w tej branży wypowiedzieć. Stacja dużo czasu poświęciła na przeanalizowanie tego raportu. Tam gównie chodzi o nieprzyjemny zapach a ten problem nie jest w żadnej ustawie poruszony.
Wicestarosta Janusz Różycki przypomniał, że nie raz Powiat próbował być wikłany
w konflikty dot. różnych inwestycji. Wszystkie instytucje na szczeblu powiatowym jak Wydział Budownictwa i Architektury, Nadzór Budowlany wyłącznie sprawdzają zgodność z prawem różnych rozwiązań. Natomiast decyzje co do celowości inwestycji o tym co w danym miejscu ma się znajdować to jest wyłącznie kompetencja gminy. Zwracam się do wszystkich aby tłumaczyć mieszkańcom, że nie mogą żądać od Powiatu np. zakazu wydania pozwolenia na budowę. Podobnie zwracam się do Wójtów nie mówcie mieszkańcom, że coś jest dobre bo Powiat wydał pozwolenie na budowę. Powiat tylko stwierdza czy coś jest zgodne z prawem.
Radny Stanisław Woźniak zabierając głos powiedział, że rzeczywiście Powiat sprowadza czy dokumentacja jest zgoda z warunkami zagospodarowania wydanymi przez gminę. Ja przed spotkaniem w Błędowie czytałem ten raport i w tym raporcie zauważyłem taką sprawę, że w tym wsadzie do biogazowni jako produkt znajdują się substancje niebezpieczne nie ma opisanego sposobu co dalej z tymi substancjami się dzieje. Fachowiec z firmy, która chce wybudować tą biogazownie powiedział, że 80% substratu powstałego z fermentacji musi trafić do ziemi to ja sobie nie wyobrażam, że taka ilość czyli 21 megaton substancji niebezpiecznych dodatkowo trafi na nasz teren.
Radny Stanisław Sitarek oznajmił, że ja czy Wójt nie chciał aby była Pani stroną tylko jasno w tym piśmie intencyjnym napisał „z prośbą o wydanie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia”. Pani miała być tą służbą pomocniczą, która pomoże wójtowi w podjęciu prawidłowej decyzji.
Pani Jolanta Matysiak powiedziała, że Stacja musi się opierać o prawo i wszystko musi być uzasadnione konkretnym przepisem.
Radny Adolf Maciak poruszył sprawę usuwania azbestu i poinformował, że
z informacji jakie posiada w zeszłym roku nie wpłynęło żadne zgłoszenie z terenu powiatu na usunięcie azbestu. Moim zdaniem któreś służby chyba zawodzą ponieważ Stacja powinna być powiadamiana o takim usuwaniu azbestu. Azbest jest usuwany z dachów przez ludzi do tego nieuprawnionych bez żadnych szkoleń w tym zakresie. Problem będzie narastał i należy tą sprawę rozwiązać.
Pani Jolanta Matysiak powiedziała, że jeśli sprawa dot. prywatnej posesji to nie może nic zrobić jest to zadanie gminy.
Rada Powiatu przyjęła informację do wiadomości.
Ad. 9
Sprawozdanie z działalności Powiatowego Inspektoratu Weterynarii za 2010 r. – przedstawił p. Stanisław Wieteska Powiatowy Lekarz Weterynarii. Szczegółowe dane zawiera /załącznik nr 7/ do niniejszego protokołu.
Wiceprzewodniczący Rady Janusz Karbowiak poruszył sprawę nieszczepionych psów, które zagrażają mieszkańcom. Co roku jest mniej szczepień psów. Kto sprawuje nadzór na tymi psami, które nie zostały zaszczepione.
Pan Stanisław Wieteska Powiatowy Lekarz Weterynarii poinformował, że szczepienia są płatne i jeśli ma ktoś więcej psów to robi się problem. Mieszkańcy tłumaczą się tym, że szczepią swoje psy a jeśli w obejściu jest więcej psów to mówią, np. że to jest przybłęda. Za psa bezpańskiego odpowiada Wójt lub Burmistrz.
Radny Adolf Maciak zwrócił się z zapytaniem czy jest jednostka, która może skontrolować czy pies ma świadectwo sczepienia czy nie.
Pan Stanisław Wieteska Powiatowy Lekarz Weterynarii poinformował, że ta sprawa jest wyłączona z jego inspekcji ja mogę tylko żądać świadectwa jeśli będzie ukąszenie.
Rada Powiatu przyjęła informację do wiadomości.
Ad. 10
Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu za 2010 r. - przedstawiła p. Katarzyna Średnicka Dyrektor PCPR w Grójcu Szczegółowe dane zawiera /załącznik nr 8/ do niniejszego protokołu.
Radny Maciej Dobrzyński poruszył sprawę Domu Samopomocy w Łychowskiej Woli
i duże niedociągnięcia jeśli chodzi o stan obiektu o czym również mówiła nowa Pani Dyrektor.
Pani Katarzyna Średnicka Dyrektor PCPR poinformowała, że placówka ma duże braki nie spełnia odpowiednich standardów. Następnie powiedziała, że jest po rozmowie z Wydziałem Polityki Społecznej i prawdopodobnie znajdą się środki na poprawienie standardów właśnie takich placówek. Czekamy tylko na oficjalną decyzję i udałoby się nam te standardy poprawić.
Rada Powiatu przyjęła informację do wiadomości.
W tym miejscu porządku obrad Przewodniczący Rady ogłosił 15 minutowa przerwę w obradach.
Po przerwie Przedstawiciele PCM w Grójcu zwrócił się do Rady Powiatu o ponowne rozparzenie wniosku w sprawie nadania imienia Ks. P. Skargi Powiatowemu Centrum Medycznemu w Grójcu. Nowa nazwa Spółki pociągnie za sobą duże koszty i zmiany organizacyjne. Następnie przedstawiciele szpitala i związków zawodowych zwrócili się z prośbą o przekazanie kwoty 3 mln zł zapewnionych w programie restrukturyzacyjnym szpitala z przeznaczeniem na utworzenie bloku operacyjnego
i remontu Oddziału Położnictwa i Ginekologii. Przekazanie takiej kwoty pozwoli na prawidłowe funkcjonowanie szpitala oraz bilansowanie się spółki.
Wicestarosta Janusz Różycki podziękował delegacji ze szpitala za przybycie. Poinformował, że wszyscy chcemy aby szpital w Grójcu się rozwijał i mamy nadzieję, że tak będzie. Powiat wbrew niektórym doniesieniom prasowym jeszcze nie otrzymał tych pieniędzy. Mamy nadzieję, że będzie to już niedługo ale już nieraz spodziewaliśmy się środków a decyzje ostateczne były inne więc jeszcze poczekajmy. Radni Powiatu mogą dzielić środki, które są a nie te które mają być.
W następnej kolejności Przewodniczący Rady Witold Wójcik powracając do sprawy wniosku p. Grzegorz Rejera poinformował, że był to wniosek intencyjny
i ewentualne zmiany dot. nazwy szpitala wnosi Zarząd Spółki. W następnej kolejności poinformował, że sprawą nazwy szpitala powinna zając się Komisja Zdrowia.
Radny Grzegorz Rejer zabierając głos poinformował, że naszym błędem jest to, że jak powstawała spółka i tworzona była nazwa nie pomyśleliśmy o tej sprawie. To, że szpital powinien nazywać się im. K. P. Skargi to chyba wszyscy o tym wiemy. Uważam, że postać Ks. P. Skargi jest bardzo związana ze szpitalem i z tym miejscem. Ja podtrzymuje swój wniosek zgłoszony na poprzedniej Sesji Rady Powiatu o zmianę imienia PCM na PCM im. Ks. P. Skargi.
Wicestarosta Janusz Różycki zabierając głos poinformował, że my utworzyliśmy spółkę i spółka nazywa się Powiatowe Centrum Medyczne. Spółka tworzyła Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej , który nie ma nazwy w skład tego zakładu wchodzi przede wszystkim szpital, umówmy się, że zawsze mówiąc o szpitalu będziemy używali nazwy szpital im. Ks. P. Skargi w Grójcu. Możemy to imię nadać oficjalnie ale niech ono odnosi się tylko do szpitala a nie do Powiatowego Centrum Medycznego.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik podziękował delegacji ze szpitala za przybycie na dzisiejszą sesje rady powiatu.
Ad. 11
Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
Ad. 11.1.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie przyjęcia programu reorganizacji
w systemie ochrony zdrowia na terenie Powiatu Grójeckiego, - przedstawił
p. Stanisław Walczak Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ /załącznik nr 9/
Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu poinformował, ze komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr VII/42/2011 została przyjęta 17 głosów „za” przy 1 głosie „przeciw”
Ad. 11.2
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie zatwierdzenia zmian w Statucie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście n/Pilicą, - przedstawił p. Stanisław Walczak Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ /załącznik nr 10/
Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu poinformował, ze komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr VII/43/2011 została przyjęta jednogłośnie 18 głosów „za” .
Ad. 11.3
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie planu finansowego podziału środków
z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Grójeckiego na 2011 r, - przedstawiła p. Katarzyna Średnicka Dyrektor PCPR
w Grójcu. /zał. nr 11/
Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu poinformował, ze komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr VII/44/2011 została przyjęta jednogłośnie 18 głosów „za” .
Ad. 11.4
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu finansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie oraz wniesienia wkładu własnego, - przedstawiła p. Katarzyna Średnicka Dyrektor PCPR w Grójcu. /zał. nr 12/
Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu poinformował, ze komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr VII/45/2011 została przyjęta jednogłośnie 18 głosów „za” .
Ad. 11.5
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie przystąpienia do projektu „Szansa na lepsze zarządzanie. Program podnoszenia jakości funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego w Powiecie Grójeckim”, - przedstawiła p. Anna Matyjas Sekretarz Powiatu. /zał. nr 13/.
Radny Stanisław Sitarek zabierając głos zwrócił się z zapytaniem czym kierował się Zarząd Powiatu, że w tym programie ujęte są tylko cztery gminy.
W odpowiedzi Sekretarz Powiatu Anna Matyjas powiedziała, że jednostka która przygotowywała projekt czyli Wyższa Szkoła Pedagogiczna zwróciła się do wszystkich gmin z zapytaniem czy są zainteresowana tym programem. My jako powiat się zgłosiliśmy i każda gmina indywidualnie miała się wypowiedzieć w tej sprawie.
Następnie Rady Stanisław Sitarek poruszył sprawę naszego udziału w tym programie i zwrócił uwagę, na ekwiwalent który będzie wynagrodzeniem pracowników czyli w tym czasie pracownicy nie będą świadczyli pracy, nie będą obsługiwali petentów. Każdy kto chce swoje wykształcenie podwyższać robi to raczej w czasie wolnym.
Radna Małgorzata Woźniak zabierając głos wyjaśniła, że w 2009 r. zmieniła się ustawa samorządowa w której jest zapis, że powinien być przygotowany regulamin dot. podniesienia kwalifikacji pracowników samorządowych. Projekt został ogłoszony i korzystają z niego prawie wszystkie gminny w całym woj. mazowieckim i nie tylko.. Radna podkreśliła, że spodziewała się innej reakcji Radnych. Taki projekt został zatwierdzony, została włożona czyjaś praca aby nasi pracownicy mieli godne kwalifikacje niekoniecznie wykładając swoje pieniądze. Podwyżek w urzędzie nie ma a wymagania co do kwalifikacji rosną.
Rady Stanisław Sitarek poinformował, że jeśli ma za czymś glosować to po to jest ta dyskusja aby wszystkie wątpliwości wyjaśnić. Po to się tutaj spotykamy aby dyskutować i wyjaśniać różne sprawy. Mam prawo wiedzieć czy te środki będą prawidłowo wydawane.
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos poinformował, że Przewodniczący Rady powinien nam zapewnić dostęp do każdej informacji, która będzie nam służyła do podjęcia właściwej decyzji. Zwracam się z prośbą aby Pan spełniał swoją funkcję, bo w innym przypadku ja uważam, że należałoby Pana odwołać.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik powiedział, że spełnia swoją role ale jak widzi, że ktoś mówi nie prawdę i mówi, że ja ma się zajmować sprawami innymi niż nasze jednostki to musze reagować.
Wicestarosta Janusz Różycki zgłosił wniosek w sprawie zakończenia dyskusji
i przegłosowania uchwały.
Radny Maciej Dobrzyński poinformował, że podejmujemy już nie pierwsza taką uchwałę. Uchwała jest dla nas korzystna ponieważ ktoś daje nam pieniądze i chce podnieść nasze kwalifikacje. Nie widzimy tu zagrożeń, które przemawiałby za odrzuceniem tej uchwały. Natomiast jeśli spojrzymy trochę szerzej na tego typu uchwały możemy dojść do wniosku, że za tym idą olbrzymie pieniądze. Następnie zwrócił się do Zarządu Powiatu aby ten monitorował przebieg realizacji tych uchwał
i całego projektu. Takie projekty były już przyjmowane a dotyczyły szkolnictwa zawodowego i są realizowane a my nie mamy na ten temat informacji. Zwrócił się do p. Małgorzaty Czerwińskiej aby przedstawiła takie informacje a mianowicie jakie są korzyści z przystąpienia to takich projektów. My chcemy wiedzie czy uczniowie i nasi pracownicy mają z tych programów korzyści.
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały Rady Powiatu.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr VII/46/2011 została przyjęta 17 głosów „za” przy
1 głosie „wstrzymującym się”.
Ad. 11.6.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie założenia Technikum w Nowym Mieście n/Pilicą, - przedstawiła p. Małgorzata Czerwińska p.o. Naczelnik Wydz. EiZ . poinformowała, że została przeprowadzona ankieta wśród młodzieży i jest zainteresowanie aby takie kierunki nauczania utworzyć. Powiatowa Rada Zatrudnienia także pozytywnie zaopiniowała nowe kierunki nauczania /zał. nr 14/
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały Rady Powiatu.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr VII/47/2011 została przyjęta jednogłośnie 18 głosów „za” .
Ad. 11.7.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie utworzenia filii Szkół Specjalnych.
- przedstawiła p. Małgorzata Czerwińska p.o. Naczelnik Wydz. EiZ /zał. nr 15/
Dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych zabierając głos poprosiła aby w uchwale nie wymienić gmin z których dzieci by uczęszczały ponieważ jeśli będą dzieci z gminy innej niż wymieniona w uchwale to będzie problem z ich umieszczeniem w placówce.
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały Rady Powiatu.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie z poprawką. Głosowało18 radnych. Uchwała Nr VII/47/2011 została przyjęta jednogłośnie 18 głosów „za” .
Ad. 12
Interpelacje i zapytania radnych.
Radny Maciej Dobrzyński poruszył trudną sytuację jaka jest w szkolnictwie zawodowym. Ta sprawa była także poruszana w prasie lokalnej. Jest to duży problem, który może spotkać nas we wrześniu. Już jest problemem ponieważ informacja rządowa dot. szkolnictwa zawodowego dotarła do pracodawców w styczniu tego roku. Umowy na praktyczną naukę zawodu zostały zawarte we wrześniu w związku z tym tu jest pewne naruszenie prawa i konflikt. Natomiast rzecz jest w tym, że umowy na praktyki zawodowe nie zostaną zawarte we wrześniu co my w takiej sytuacji zrobimy jaką mamy możliwość uruchomienia tego szkolnictwa we wrześniu i przyjęcia nowych uczniów.
Pani Małgorzata Czerwińska p.o. Naczelnik Wydz. EiZ poinformował, że była zaskoczona artykułem, który ukazał się w prasie lokalnej pt. „Likwidacja szkół zawodowych”. Taki artykuł bije w nabór uczniów, który obecnie jest prowadzony.
W mediach i szkołach ukazała się informacja na jakich kierunkach jest nabór. Rzeczywiście na początku roku w gazecie Wyborczej ukazał się artykuł mówiący
o tym, że Ministerstwo Pracy oszczędza na uczniach. Następnie przedstawiła wyjaśnienia Departamentu Funduszy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej do tego artykułu z którego wyjaśnienia wynika, że środki na praktyki zawodowe będą zapewnione.
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos poinformował, że po rozmowach
z Prezesem OHP wynika, że tych środków jest za mało,.
Pani Małgorzata Czerwińska p.o. Naczelnik Wydz. EiZ odpowiedziała, że nas obowiązuje stosowana ustawa to, że OHP wylicza że jest za mało jest to spowodowane między innymi tym, że zmniejszony jest nabór uczniów do szkół zawodowych. Proszę mi wierzyć, że Pana artykuł zrobił dużo zamieszania
i zbulwersował dyrektorów. Dyrektorzy dzwonili z zapytaniem czy mają ogłaszać nabór do szkól zawodowych ponieważ było napisane w artykule -likwidacja- a czy nie łatwiej było napisać np. trudności w finansowaniu. Sformułowania w tym artykule powodują to że, rodzice jaki i młodzież nie wiedzą co myśleć po takim artykule.
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos poinformował, że nie może się z tym zgodzić ponieważ tytuł ma wywoływać określoną reakcję. Taki tytuł miał potrzasnąć
i taki cel został osiągnięty. Środków finansowych jakie zostały przydzielone
w stosunku do ubiegłego roku jest o 80 mln mniej. Radny poprosił o wyjaśnienie sprawy.
Pani Małgorzata Czerwińska p.o. Naczelnik Wydz. EiZ powiedziała, że ma ogromną prośbę a mianowicie, jeśli mają Państwo jakiekolwiek uwagi to bardzo proszę kierować je do Wydziału Edukacji.
Ad. 13
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Wicestarosta Janusz Różycki odniósł się do ratownictwa medycznego na terenie naszego powiatu. Poinformował, że rejon działania pogotowia ratunkowego został zmieniony na naszą korzyść czyli nie będziemy w jednym rejonie z Powiatem Piaseczyńskim tylko z Powiatem Białobrzeskim. Po takiej dobrej informacji Zarząd Powiatu postanowił zobowiązać dyrektorów szpitali do porozumienia się ze sobą
i porozumienia się z Powiatem Białobrzeskim aby wspólnie przygotować wspólnie dobrą ofertę i oczywiście wygrać ten konkurs.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik odczytał pismo Senatora Stanisława Karczewskiego w sprawie odbytego spotkania z Prezesem NFZ i Dyrektorem Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ i przyjętych ustaleń dot. nocnej
i świątecznej pomocy lekarskiej. Następnie poinformował, że zwrócił się
z zapytaniem do NFZ dlaczego wnioski z Nowego Miasta i Warki na nocną opiekę zdrowotną zostały odrzucone. Z odpowiedzi jakie uzystał wynika, że w przypadku Nowego Miasta wniosek został odrzucony z uwagi na wskazanie przez oferenta niewystarczającej liczy zespołów lekarsko – pielęgniarskich do zabezpieczenia dyżuru na obszarze do 100.000 mieszkańców. Nie otrzymałem jeszcze odpowiedzi
w sprawie nocnej opieki zdrowotnej w Warce.
Wicestarosta Janusz Różycki wyjaśnił, że do końca to nie jest prawda. Zdecydowano, że na Mazowszu w każdym z powiatów będzie tylko jeden NOL. Był ogłoszony konkurs wpłynęły oferty z Grójca, Nowego Miasta i Warki. Wygrała oferta
z Grójca p. Zielińskiej.
Na zakończenie Przewodniczący Rady Witold Wójcik poinformował, że w gazecie ukazał się artykuł podpisany przez p. Jana Madeja. Artykuł w złym świetle przedstawiał powiat. Z informacji jakie posiadam autor ma zrobić sprostowanie.
Ad. 12
Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad Przewodniczący Rady Powiatu Witold Wójcik o godz. 1510 zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Protokołowała: Przewodniczył:
Ineza Banach Witold Wójcik
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Starostwo Powiatowe w Grójcu |
Odpowiada za treść: |
Rada Powiatu Grójeckiego |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 05.05.2011 r., godz. 10.26 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 12.09.2013 r., godz. 13.18 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
12.09.2013 r., godz. 13.18 |
Nieznany |
Edycja strony |
31.10.2012 r., godz. 15.32 |
Nieznany |
Edycja strony |
31.10.2012 r., godz. 15.29 |
Nieznany |
Edycja strony |
31.10.2012 r., godz. 15.28 |
Nieznany |
Edycja strony |
05.05.2011 r., godz. 10.26 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |