Główna treść strony
Informacja z pracy Zarządu Powiatu w okresie od ostatniej Sesji Rady Powiatu tj. od 21 stycznia 2011 r. do 24 lutego 2011 r.
Od ostatniego sprawozdania Starosty Grójeckiego odbyły się 2 posiedzenia Zarządu Powiatu.
Zarząd Powiatu rozpatrzył i podjął uchwały w następujących sprawach:
1. ustalenia stawki czynszowej oraz innych opłat. wniesienia przez Powiat Grójecki mienia ruchomego do Powiatowego Centrum Medycznego sp z o.o. w Grójcu,
2. określenia zadań priorytetowych z zakresu ochrony środowiska dotowanych z budżetu powiatu w 2011 r.
Zarząd Powiatu rozpatrzył i zaakceptował projekty uchwał Rady Powiatu
w następujących sprawach:
1. objęcia mandatu radnego przez Szymona Nowakowskiego,
2. objęcia mandatu radnego przez Jana Traczyka,
3. zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Grójeckiego na rok 2011 r
4. upoważnienia Zarządu Powiatu do zawarcia z Gminą Warka porozumienia
w sprawie przekazania Gminie Warka utrzymania ulic powiatowych na terenie miasta Warka w 2011 roku.
5. zasad i trybu udzielania dotacji z budżetu powiatu pochodzących z wpływów
z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska i administracyjnych kar pieniężnych za przekroczenia lub naruszenia wymogów korzystania ze środowiska,
6. zatwierdzenia planów pracy Komisji Stałych Rady powiatu.
Poza podejmowaniem uchwał Zarząd Powiatu zajmował się innymi ważnymi dla funkcjonowania powiatu sprawami w tym między innymi:
1. wydał decyzję w sprawie ustanowienia trwałego zarządu – przekazanie w trwały zarząd PUP w Grójcu nieruchomości zabudowanej położonej w Grójcu przy ul. Laskowej 4a.
2. zapoznał się z analizą średniego wynagrodzenia nauczycieli w Powiecie Grójeckim od stycznia do grudnia 2010 r.
3. zapoznał się ze sprawozdaniem z działalności Powiatowego Urzędu Pracy
w Grójcu za 2010 r.
4. wysłuchał informacji o ustaleniach opracowanego w 2010 r. raportu
z wykonania Programu Ochrony Środowiska dla powiatu grójeckiego za lata 2008 – 2009,
5. zapoznał się z pismem Parafii Rzymsko – Katolickiej św. Mikołaja w Grójcu
w sprawie odpłatnego wydzierżawienia na rzecz Powiatu lub wskazanych przez jego Władze Administracyjne podmiotu – części terenu (nieruchomości) zajmowanych obecnie przez Parafię,
6. zapoznał się z pismem Dyrektora SOSz-W w Jurkach w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na remont zabytkowego pałacu
w którym mieści się szkoła.
7. zapoznał się z pismem Marszałka Województwa Mazowieckiego z prośbą
o współpracę przy określeniu najważniejszych i najpilniejszych do rozwiązania spraw w Powiecie Grójeckim w celu przygotowania Regionalnego Programu Operacyjnego na okres 2014-2020,
8. przyjął do wiadomości wnioski Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu z dnia 9 lutego 2011 r.
9. Starosta uczestniczył w spotkaniu z Ministrem Edukacji Narodowej Panią Katarzyną Hall w sprawie systemu doskonalenia nauczycieli opartej na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół. Projekt realizowany na podstawie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 lipca 2010 r. w ramach Poddziałania 3.3.1. Okres realizacji 01.04.2010-31.12.2015. Celem projektu jest poprawa jakości systemu doskonalenia nauczycieli, spójnego z rozwojem szkół i placówek oświatowych. Zmiany wprowadzone do systemu doskonalenia przyniosą korzyści przede wszystkim:
• szkołom i placówkom oświatowym, którym zostanie udzielone wsparcie we wszystkich obszarach działania. Proces doskonalenia zostanie „wprowadzony” do szkoły i będzie prowadzony zgodnie z jej aktualnymi potrzebami.
• nauczycielom, którzy otrzymają kompleksową pomoc w pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Nowy system doskonalenia będzie towarzyszył nauczycielom we wdrożeniu do praktyki zawodowej zmian wprowadzanych w oświacie. Powiaty będą mogły uzyskać fundusze na przygotowanie się do wprowadzenia zmian w ramach kolejnego projektu, który rozpocznie się w drugiej połowie 2011 r. Lokalne Centra Rozwoju Edukacji powstaną z wykorzystaniem potencjału funkcjonujących placówek doskonalenia nauczycieli, poradni pedagogiczno-psychologicznych i bibliotek pedagogicznych.
10. Starosta uczestniczył w Radomiu w spotkaniu z Prezesem WFOŚiGW Tomaszem Skrzyczyńskim i Wiceprezesem Andrzejem Noconiem oraz
z Dyrektorem Oddziału Zamiejscowego WFOŚiGW w Radomiu Bogusławą Sołśnia. Celem spotkania było zapoznanie samorządów byłego województwa radomskiego z „możliwościami dofinansowania zadań z zakresu ochrony środowiska przez WFOŚiGW w Warszawie w świetle zmian Zasad Dofinansowania obowiązujących od 01.01.2011”. Zarząd Województwa zapoznał z kalendarzem składania i rozpatrywania wniosków
o dofinansowanie ze środków WFOŚiGW na 2011 i 2012. Nowością będą zadania o dofinansowanie w formie dotacji z zakresu Ochrony Powiatu, Ochrony Przyrody, Edukacji Ekologicznej, Nadzwyczajnych Zagrożeń dodatkowo będą nabory wniosków w drodze konkursowej.
11. Wicestarosta uczestniczył w spotkaniu:
- u Wojewody Mazowieckiego w sprawie bezpieczeństwa i przestępczości, budowy dróg krajowych oraz ratownictwa medycznego.
- w Urzędzie Wojewódzkim z Wojewodą Mazowieckim i Starostwami Województwa Mazowieckiego w sprawie zmian w ratownictwie medycznym.
- z samorządami z byłego Województwa Radomskiego które odbyło się Białobrzegach - tematem spotkania były sprawie związane z ratownictwem medycznym.
- z samorządami gdzie były poruszane sprawy budowy boisk szkolnych „orlik”.
12. Wicestarosta uczestniczył w Konwencje Starostów Województwa Mazowieckiego w Pułtusku gdzie między innymi omawiane były sporawy finansowania Powiatowych Urzędów Pracy oraz wybór władz Konwentu.
13. Wicestarosta odbył spotkanie w Zespole Szkól Specjalnych w Grójcu
z Dyrektorem Fili Kuratorium Oświaty, Wójtami i Burmistrzami w sprawie rozwoju szkodnictwa specjalnego na terenie powiatu.
14. Wicestarosta odbył spotkanie z Ministrem Zdrowia p. Ewą Kopacz w sprawie końcowego etapu realizacji Planu „B” oraz reorganizacji ratownictwa medycznego i jego konsekwencji dla szpitala w Grójcu.
15. zgodnie ze swoimi kompetencjami Zarząd Powiatu rozpatrywał pisma i wnioski
w sprawach udzielenia pomocy finansowej z okazji różnego rodzaju świąt
i uroczystości /organizacji imprez/ - oraz podejmował decyzję o ewentualnym dofinansowaniu w granicach swoich kompetencji,
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 01.03.2011 r., godz. 14.08 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 01.03.2011 r., godz. 14.08 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
01.03.2011 r., godz. 14.08 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |