Główna treść strony
Protokół Nr XLI
z Sesji Rady Powiatu Grójeckiego odbytej w dniu 10 listopada 2010 r.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak o godzinie 12.00 otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Przewodniczący Rady powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego oraz Starostę Grójeckiego Pana Janusza Różyckiego.
Następnie powitał zaproszonych gości: Posła RP Pana Mirosława Maliszewskiego, Przewodniczącego Rady Powiatowej Mazowieckiej Izby Rolniczej Pana Leszka Przybytniaka, Delegata do Mazowieckiej Izby Rolniczej Pana Jana Madeja, Komendanta Jednostki Wojskowej w Ogrodzienicach ppłk Andrzeja Kozerę, Komendanta WKU w Grójcu ppłk Roberta Putrzyńskiego, Dyrektora Aresztu Śledczego w Grójcu mjr Sławomira Grzyba, Komendanta Powiatowego Policji
w Grójcu Pana Michała Toporkiewicza, Komendanta PSP w Grójcu Pana Jacka Wichowskiego, Dyrektora SPZOZ w Nowym Mieście Pana Tomasza Skurę, Prezesa PCM w Grójcu Pana Sławomira Jagieło, Dyrektorów Domów Pomocy Społecznej w Nowym Mieście Panią Irenę Leszczyk, w Tomczycach Pana Mirosława Kominka, Lesznowoli Pana Krzysztofa Dudę, Dyrektorów Placówek Oświatowych, Dyrektorów Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Grójcu Panią Beatę Majchrowicz, w Warce Panią Elżbietę Paczkę, Kierowników Warsztatów Terapii Zajęciowej w Grójcu Panią Dagmarę Katana, w Warce Pana Henryka Żurka, Dyrektora Domu Samopomocy w Łychowskiej Woli Panią Wiesławę Pruś, Dyrektora Muzeum
im. K. Pułaskiego w Warce Panią Iwonę Stefaniak, Dyrektora PKS Spółka z o.o.
w Grójcu Pana Jerzego Dobrzyńskiego, Dyrektora PUP w Grójcu Panią Marzannę Skoczek, Dyrektora PCPR w Grójcu Panią Katarzynę Średnicką, Dyrektora PZD w Grójcu Pana Tadeusza Jachoskiego, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego Panią Jolantę Matysiak, Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Pana Michała Marchewkę, Skarbnik Powiatu Panią Jadwigę Ostrowską, Sekretarza Powiatu Panią Annę Matyjas, Z – cę Naczelnika Wydz. Organizacyjnego Pana Zenona Klima, Pracowników Biura Rady, Naczelników Wydziałów oraz pracowników Starostwa.
Pani Małgorzata Czerwińska wręczyła kwiaty Przewodniczącemu Rady i w imieniu pracowników Starostwa w kilku słowach podziękowała radnym za współpracę.
Pani Monika Mikołajczyk wręczyła kwiaty Przewodniczącemu Rady i w imieniu pracowników placówek oświatowych podziękowała radnym za współpracę.
Przewodniczący Rady w imieniu własnym i radnych podziękował za kwiaty i życzenia.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że obecnie w posiedzeniu uczestniczy 18 radnych, co stanowi quorum i pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji.
Lista obecności stanowi zał. nr 1.
Ad. 3
Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Wręczenie Radnym podziękowań za pracę w Radzie Powiatu III-ciej Kadencji.
5. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Rady Powiatu.
6. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego.
7. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
7.1 zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Grójeckiego na rok 2010 r.
7.2 wydzierżawienia nieruchomości gruntowej w Nowej Wsi,
7.3 uchwalenia zmiany planu finansowego podziału środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Grójeckiego na 2010 r.
7.4 uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Grójeckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2011”.
8. Interpelacje i zapytania radnych.
9. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
10. Zamknięcie posiedzenia
Przewodniczący Rady zaproponował przeniesienie pkt 4 po wszystkich punktach.
Starosta Janusz Różycki zaproponował wprowadzenie punktu dot. stanowiska Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie akceptacji działań Walnego Zgromadzenia Związku Pracodawców Mazowieckiego Porozumienia Szpitali Powiatowych.
Przewodniczący Rady poinformował, że sprawa zostanie omówiona w pkt 8, pozostałe punkty ulegną przesunięciu. Następnie poddał porządek obrad ze zmianami pod głosowanie. Głosowało 18 radnych. Porządek został przyjęty jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Ad. 5
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół Nr XL/2010 z dnia 13 października
2010 r. był wyłożony w Biurze Rady, a jego odpis przekazano Przewodniczącym Klubów Radnych oraz niektórym radnym drogą mailową. Spytał czy są uwagi. Uwag nie zgłoszono. Głosowało 18 radnych. Protokół został przyjęty jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Ad. 6
Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej Sesji Rady Powiatu Grójeckiego przedstawił Starosta Grójecki Janusz Różycki – zał. nr 2.
Wobec braku pytań Przewodniczący przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Radni Maciej Dobrzyński, Witold Wójcik, Arkadiusz Stępniewski przybyli na Sesję. Obecnych 21 radnych.
Ad. 7.1
Projekt uchwały zmieniający Uchwałę Budżetową Powiatu Grójeckiego na rok 2010 przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska – zał. nr 3.
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Marek Ścisłowski poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Głosowało 21 radnych. Uchwała nr XLI/298/2010 została przyjęta jednogłośnie – 21 głosów „za”.
Ad. 7. 2
Projekt uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości gruntowej w Nowej Wsi przedstawił Z – ca Nacz. Wydz. Finansowego Józef Zawiślak – zał. nr 4.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radna Agata Zgutczyńska zwróciła uwagę, że moment wprowadzenia zmian do porządku już minął, poprawka nie została wprowadzona więc nie powinna być głosowana. Regulamin Pracy Rady nie przewiduje takiej sytuacji. Poza tym poprawka nie jest przez nikogo podpisana, nie zawiera uzasadnienia i nie jest parafowana przez radcę prawnego.
Pan Józef Zawiślak wyjaśnił, że powyższa poprawka została zgłoszona i była omawiana na posiedzeniu Komisji Budżetowej.
Radna Agata Zgutczyńska zaznaczyła, że nie jest członkiem Komisji Budżetowej.
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Marek Ścisłowski wyjaśnił, że komisja w dniu 8 listopada br. większością głosów odrzuciła projekt. Komisja uznaje, że podjęcie decyzji na ostatnim posiedzeniu Rady jest niezasadne, sprawę należy pozostawić do rozpatrzenia nowej Radzie.
Pan Starosta zaproponował wprowadzenie § 3 mówiącego, że decyzja o przetargu będzie podjeta nie wcześniej niż po 10 grudnia 2010 r. czyli po ustanowieniu nowego Zarządu.
Radna Agata Zgutczyńska ponownie zaznaczyła, że projekt nie jest przez nikogo podpisany, nie zawiera uzasadnienia i nie jest parafowany przez radcę prawnego.
Sekretarz Anna Matyjas wyjaśniła, że na Komisji Budżetowej przegłosowany był projekt z poprawką i w tym momencie omawiany jest właśnie ten projekt.
Przewodniczący Rady stwierdził, że Pan Starosta zgłosił poprawkę, którą Rada
w drodze głosowania ma prawo wprowadzić. Projekt, który radni otrzymali ją zawiera, więc jeśli poprawka zyska akceptację, będzie głosowany w przedłożonej formie.
Radna Agata Zgutczyńska w kwestii formalnej podkreśliła, że omawiany jest
i będzie głosowany projekt, bez uzasadnienia i podpisu radcy prawnego.
Pan Józef Zawiślak wyjaśnił, że uzasadnienie jest to samo z tym wyjątkiem, że po przyjęciu uchwały ze zmianą jej postanowienia należy ogłosić w wykazie nieruchomości przeznaczonych do wydzierżawienia tj w terminie 21 dni. Nowa
od momentu ogłoszenia. Tym samym nowa Rada w przypadku ewentualne uwag będzie mogła wprowadzić zmiany.
Radny Stanisław Binkiewicz wyraził zdziwienie, że Zarząd mimo negatywnej opinii Komisji Budżetowej nie podjął decyzji wycofania projektu z porządku obrad. Podkreślił, że podejmowanie decyzji wydzierżawienia nieruchomości na 15 lat zamyka następnej Radzie możliwość rozważenia innych rozwiązań. Proponuje pozostawić decyzję na kolejną kadencję, radni nowej rady będą mieli nowej Radzie.
Pan Starosta wyjaśnił, że przedstawiona uchwała niczego nie zamyka, umożliwia jedynie nowym władzom powiatu podjęcie działań w szybszym terminie. Przyśpieszy możliwość wydzierżawienia gospodarstwa jeszcze w sezonie zimowym, aby dzierżawca mógł się z początkiem sezonu sadowniczego zacząć dzialania. Jedynym działaniem w ramach uchwały będzie utworzenie wykazu i przygotowanie w sensownym czasie przetargu. Niczym innym ona nie skutkuje.
Radna Agata Zgutczyńska zaznaczyła w kwestii formalnej, że wraz ze zmianą projektu winno zmienić się uzasadnienie uchwały.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie autopoprawkę Zarządu, która wprowadzi w § 3 zapis: „Ogłoszenie przetargu nastąpi po 10 grudnia 2010 r.” Głosowało 20 radnych. Poprawka została przyjęta większością głosów – 12 „za” przy 6 „przeciw” i 2 „wstrzymujących się”.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały z poprawką pod głosowanie. Głosowało 21 radnych. Uchwała nr XLI/299/2010 została przyjęta większością głosów – 10 „za’” przy 9 „przeciw” i 2 „wstrzymujących się”.
Ad. 7. 3
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia zmiany planu finansowego podziału środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Grójeckiego na 2010 r. przedstawiła Dyrektor PCPR Katarzyna Średnicka – zał. nr 5.
Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych i Przeciwdziałania Bezrobociu Grzegorz Rejer poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Głosowało 21 radnych. Uchwała nr XLI/300/2010 została przyjęta jednogłośnie – 21 głosów „za”.
Radna Agata Zgutczyńska opuściła salę obrad. Obecnych 20 radnych.
Ad. 7. 4
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Grójeckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2011” przedstawił Inspektor Adam Pietrynik – zał. nr 6.
Przewodnicząca Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu Małgorzata Woźniak poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu Andrzej Gut poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Głosowało 19 radnych. Uchwała nr XLI/301/2010 została przyjęta jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 8
Projekt stanowiska Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie akceptacji działań Walnego Zgromadzenia Związku Pracodawców Mazowieckiego Porozumienia Szpitali Powiatowych dot. warunków kontraktowania usług medycznych w rodzaju lecznictwo szpitalne na rok 2011 odczytał Starosta Grójecki Janusz Różycki – zał. nr 7.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady poddał stanowisko pod głosowanie. Głosowało 20 radnych. Stanowisko zostało przyjęte jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 9
W punkcie interpelacje i zapytania radnych nikt nie zabrał głosu.
Ad. 10
Pan Przewodniczący poinformował, że zgłosiła się mieszkanka Gminy Chynów z prośbą możliwości przedstawienia radnym swojej sprawy. Jednocześnie przypomniał, że jest to ostatnia sesja więc obecni radni nie będą więc mieli wpływu na ewentualne rozwiązania.
Pani Kalina Gajewska przedstawiła sprawę dot. braku drożności przepustu na drodze powiatowej, w związku z czym jej dom i działka od dłuższego czasu zalewana jest wodą opadową. Mimo wielokrotnych interwencji w PZD, w Starostwie oraz wizytacji na miejscu wielu osób i komisji z różnych instytucji żadne działania zaradcze nie zostały podjęte.
Dyrektor PZD Tadeusz Jachoski wyjaśnił, że osobiście dokonał oględzin. Nie ma żadnej pewności, że zalewanie spowodowane jest sąsiedztwem drogi powiatowej, tym bardziej, że odległość posesji od rzekomego przepustu wynosi ok. 150 m. Jednocześnie p. Dyrektor poinformował, że istotnym aspektem jest to, że przepusty nie służą do odwadniania prywatnych posesji tylko do odprowadzania wód opadowych z pasm drogowych. Po drugie ten konkretny przepust od dawna nie figuruje w dokumentacji PZD. Po trzecie właścicielka sąsiadującej posesji na której terenie trwałyby prace nie wyraża na to zgody. PZD jest zobligowany do przestrzegania określonych procedur, dlatego bez dopełnienia powyższych formalności nie może przystąpić do prac. Niemniej chcąc pozytywnie rozwiązać problem deklaruje, że w każdej chwili w ramach własnej brygady przystąpi do robót, jeśli zarysują się możliwości prawne podjęcia działań.
Pani Bęczkowska podkreśliła, że nie zezwoli na żadne prace na własnej działce, gdyż wypompowywanie wody z nieruchomości p. Gajewskiej lub też inne działania skutkować będą napływaniem wody na jej posesję i wpływanie wody do piwnicy jej domu.
Informację nt pozyskanych środków finansowych na drogi powiatowe w latach 2007 – 2010 przedstawił Wicestarosta Marian Górski – zał. nr 8.
Ad. 4
Przewodniczący Rady w imieniu własnym i radnych w krótkim wystąpieniu podziękował Zarządowi Powiatu za czteroletnią współpracę. Następnie wręczył Staroście Grójeckiemu Januszowi Różyckiemu dyplom uznania. Jednocześnie podziękował za czteroletnią współpracę Pani Skarbnik, Pani Sekretarz, Pracownikom Starostwa, Dyrektorom Jednostek Organizacyjnych oraz służbom i organizacjom powiatowym za czteroletnia współpracę.
Starosta Janusz Różycki w krótkim wystąpieniu podziękował Przewodniczącemu Rady oraz radnym za konstruktywną, spokojną i owocną współpracę.
Następnie Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak, Starosta Grójecki Janusz Różycki oraz Wicestarosta Grójecki Marian Górski dziękując za cztery lata rzetelnej i owocnej pracy wręczyli dyplomy i upominki książkowe wszystkim radnym
Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek Sesji został wyczerpany. Podziękował wszystkim za udział i o godzinie 13.50 zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Przewodniczył
Jerzy Kaźmierczak
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 31.01.2011 r., godz. 14.19 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 31.01.2011 r., godz. 14.19 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
31.01.2011 r., godz. 14.19 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |