Główna treść strony
Zadania referatu
Referat Zarządzania Kryzysowego wykonuje zadania z zakresu obronności, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego.
1. w zakresie obronności:
1) realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa,
2) zabezpieczenie organizacji oraz funkcjonowania stanowiska kierowania Starosty,
3) wykonywanie zadań związanych z kierowaniem bezpieczeństwem narodowym w ramach stanowiska kierowania,
4) planowanie oraz realizacja zadań akcji kurierskiej na potrzeby mobilizacyjnego rozwinięcia jednostek Sił Zbrojnych RP,
5) planowanie, organizacja i realizacja szkolenia obronnego,
6) wykonywanie, aktualizacja i uzgadnianie z Wojewoda Mazowieckim Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu Grójeckiego w Warunkach Zewnętrznego Zagrożenia Bezpieczeństwa Państwa i w Czasie Wojny,
7) uruchamianie i realizacja zadań ujętych w Planie Operacyjnym Funkcjonowania Powiatu Grójeckiego w Warunkach Zewnętrznego Zagrożenia Bezpieczeństwa Państwa i w Czasie Wojny,
8) dokonywanie corocznych przeglądów obronnych w ramach Narodowego Kwestionariusza Pozamilitarnych Przeglądów Obronnych,
9) klasyfikowanie i oznaczanie dokumentów w zakresie planowania obronnego wg Normy Obronnej NO-02-A060,
10) reklamowanie osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
11) organizowanie i zabezpieczenie prac Powiatowej Komisji Lekarskiej w sprawie kwalifikacji wojskowej,
12) opracowywanie i aktualizacja akcji kurierskiej pod względem dokumentacji, udział w organizowaniu i nadzór nad organizacją tej akcji w gminach na terenie powiatu
13) wykonywanie innych zadań wynikających z ustaw, planów i programów w zakresie obronności.
2. w zakresie obrony cywilnej:
1) dokonywanie oceny stanu przygotowań formacji obrony cywilnej,
2) opracowywanie planów obrony cywilnej,
3) uzgadnianie planów obrony cywilnej gmin,
4) organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
5) organizowanie szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej,
6) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
7) przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze,
8) planowanie i zapewnienie środków transportowych, pomocy medycznej i społecznej do ewakuowanej ludności,
9) planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
10) planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury,
11) zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych,
12) zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, i eksploatacji, remontu i wymiany sprzętu obrony cywilnej.
3. w zakresie zarządzania kryzysowego:
1) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem i funkcjonowaniem na terenie powiatu systemu zarządzania kryzysowego,
2) obsługa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
3) organizowanie współpracy z gminami i sąsiednimi powiatami na czas sytuacji kryzysowych,
4) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu,
5) opracowywanie i przedkładanie wojewodzie do zatwierdzenia powiatowego
planu reagowania kryzysowego,
6) realizacja zaleceń do powiatowego planu reagowania kryzysowego,
7) wydawanie organom gminy zaleceń do gminnych planów reagowania kryzysowego,
8) zatwierdzanie gminnego planu reagowania kryzysowego,
9) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
10) ustalanie procedur w zakresie zarządzania kryzysowego,
11) organizowanie współpracy z gminami i sąsiednimi powiatami podczas sytuacji kryzysowych,
12) przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
13) gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących infrastruktury krytycznej,
14) opracowywanie i wdrażanie procedur na wypadek wystąpienia zagrożeń infrastruktury krytycznej,
15) zapewnienie możliwości odtworzenia infrastruktury krytycznej,
16) współpraca z właścicielami oraz posiadaczami samoistnymi i zależnymi obiektów, instalacji lub urządzeń infrastruktury krytycznej w zakresie jej ochrony,
17) wykonywanie innych zadań wynikających z ustaw, planów i programów w zakresie zarządzania kryzysowego.
4. w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego:
1) obsługa Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
2) współpraca ze Społeczna Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przy Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Warszawie,
3) organizacja i prowadzenie powiatowych eliminacji konkursów plastycznych i turniejów promujących bezpieczeństwo w ruchu drogowym,
4) prowadzenie spraw związanych z organizacja imprez masowych,
5) współdziałanie z kierownikami powiatowych służb, inspekcji i straży oraz powiatowych jednostek organizacyjnych w sprawach dotyczących poprawy bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego,
6) opracowywanie i publikowanie informacji na stronie internetowej powiatu.
5. Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego wykonuje następujące zadania:
1) pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
2) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji
publicznej,
3) nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu
wczesnego ostrzegania ludności,
4) współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska,
5) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
6) dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum,
7) realizacja funkcji informującej społeczeństwo o zagrożeniach.
6. W zakresie spraw obywatelskich:
1) przygotowywanie i wydawanie pozwoleń na przeprowadzenie zbiórek publicznych na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę,
2) załatwianie spraw związanych z organizowaniem imprez masowych.
3) przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru,
4) opracowywanie i aktualizacja akcji kurierskiej pod względem dokumentacji, udział w organizowaniu i nadzór nad organizacją tej akcji w gminach na terenie powiatu,
5) organizacja i przeprowadzenie poboru zgodnie z porozumieniem Zarządu Powiatu a Wojewodą Mazowieckim,
6) prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na rozwiązanie przez zakład pracy stosunku pracy z inwalidą wojennym,
7) przyjmowanie wniosków o wpisanie zaproszenia cudzoziemca do ewidencji zaproszeń,
8) wydawanie zaproszeń dla cudzoziemców.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Starostwo Powiatowe w Grójcu |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 24.09.2004 r., godz. 11.33 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 12.08.2013 r., godz. 09.50 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
12.08.2013 r., godz. 09.50 |
Nieznany |
Edycja strony |
24.06.2013 r., godz. 09.39 |
Nieznany |
Edycja strony |
24.06.2013 r., godz. 09.33 |
Nieznany |
Usunięcie powiązania strony z zawartością |
24.09.2004 r., godz. 11.33 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |