Główna treść strony
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego
w sprawie zmiany Statutu Powiatu Grójeckiego.
Na podstawie art. 12 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 142, poz. 1592 – tekst jedn. z 2001 r. z późn. zm.) uchwala się co następuje :
§ 1
1.§ 6 pkt 7 Statutu Powiatu Grójeckiego otrzymuje brzmienie:
„kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami”.
2.§ 6 pkt.16 Statutu Powiatu Grójeckiego otrzymuje brzmienie:
„ochrony przeciwpowodziowej w tym wyposażenia i utrzymania powiatowego magazynu przeciwpowodziowego ,przeciwpożarowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska”
§ 2
W § 15 ust. 4 pkt 1 Statutu Powiatu Grójeckiego słowa „w terminie przypadającym” zastępuje się słowami „na dzień przypadający”.
§ 3
§ 20 ust.4 Statutu Powiatu Grójeckiego otrzymuje brzmienie:
„Przewodniczący klubów radnych są obowiązani przedłożyć Przewodniczącemu Rady regulaminy klubów w ciągu 14 dni od ich uchwalenia, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od daty utworzenia klubu”
§ 4
W § 24 ust. 3 Statutu Powiatu Grójeckiego dodaje się zdanie drugie w brzmieniu:
„Udziały lub akcje przekraczające ten pakiet powinny być zbyte przez radnego przed pierwszą sesją rady powiatu, a w razie nie zbycia ich nie uczestniczą one przez okres sprawowania mandatu i 2 lat po jego wygaśnięciu w wykonywaniu przysługujących im uprawnień (prawa głosu, prawa do dywidendy, prawa do podziału majątku, prawa poboru).”
§ 5
§ 25 Statutu Powiatu Grójeckiego otrzymuje brzmienie:
„1. Jeżeli radny przed rozpoczęciem wykonywania mandatu prowadził działalność gospodarczą na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami z wykorzystaniem mienia powiatu, w którym radny uzyskał mandat, jest obowiązany do zaprzestania prowadzenia tej działalności gospodarczej w ciągu 3 miesięcy od dnia złożenia ślubowania. Niewypełnienie obowiązku, o którym mowa w zdaniu pierwszym, stanowi podstawę do stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego w trybie art. 190 ustawy z dnia 16 lipca 1998 r. – Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw /Dz. U. Nr 159, poz. 1547 – tekst jedn. z 2003 r. z późn. zm./
2. Jeżeli wybór lub powołanie, o których mowa w § 24 ust. 2 statutu, nastąpiły przed rozpoczęciem wykonywania mandatu radnego albo dniem wyboru członka zarządu powiatu lub przed powołaniem na stanowisko sekretarza powiatu, skarbnika powiatu, kierownika jednostki organizacyjnej powiatu oraz osoby zarządzającej i członka organu zarządzającego powiatową osobą prawną, osoby o których mowa w § 24 ust. 2 statutu, są obowiązane zrzec się stanowiska lub funkcji w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia ślubowania przez radnego albo od dnia wyboru lub powołania na stanowisko. W razie nie zrzeczenia się stanowiska lub funkcji osoba, o której mowa w § 24 ust. 2 statutu, traci je z mocy prawa po upływie terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym.”
§ 6
§ 26 Statutu Powiatu Grójeckiego otrzymuje brzmienie:
„1. Radny, członek zarządu powiatu, sekretarz powiatu, skarbnik powiatu, kierownik jednostki organizacyjnej powiatu, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu starosty są obowiązani do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym w/g wzoru określonego przez Prezesa Rady Ministrów. Oświadczenie majątkowe dotyczy ich majątku odrębnego oraz majątku objętego małżeńską wspólnością majątkową.
2.Zasady składania oświadczeń majątkowych, informacji i oświadczeń oraz tryb ich analizy określa ustawa.
3. Niezłożenie oświadczenia majątkowego, wymaganych oświadczeń, lub informacji, w terminach określonych ustawą przez:
1) radnego – powoduje utratę diety do czasu złożenia oświadczenia lub informacji,
2) członka zarządu powiatu, sekretarza powiatu, skarbnika powiatu, kierownika jednostki organizacyjnej powiatu, osobę zarządzającą i członka organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osobę wydającą decyzje administracyjne w imieniu starosty – powoduje utratę ich wynagrodzenia za okres od dnia, w którym powinno być złożone oświadczenie lub informacja, do dnia złożenia oświadczenia lub informacji.
4. Jeżeli członek zarządu powiatu, sekretarz powiatu lub skarbnik powiatu nie złożą w terminie oświadczenia majątkowego, wymaganych oświadczeń ,lub informacji, rada powiatu odwołuje ich, w drodze uchwały, najpóźniej po upływie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin do złożenia oświadczenia lub informacji.
5. Jeżeli kierownik jednostki organizacyjnej powiatu, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu starosty nie złożą w terminie oświadczenia majątkowego, wymaganych oświadczeń i informacji ,właściwy organ odwołuje ich albo rozwiązuje z nimi umowę o pracę najpóźniej po upływie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin do złożenia oświadczenia lub informacji.
6. Odwołanie i rozwiązanie umowy o pracę w trybie określonym w ust. 4 i 5 jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy o pracę bez wypowiedzenia na podstawie art. 52 § 1 pkt 1 Kodeksu pracy.
7. Podanie nieprawdy lub zatajenie prawdy w oświadczeniu majątkowym, wymaganych oświadczeniach, albo informacji, powoduje odpowiedzialność na podstawie art. 233 § 1 Kodeksu karnego”.
§ 7
W § 28 Statutu Powiatu Grójeckiego dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„Członkiem Zarządu Powiatu nie może być osoba, która nie jest obywatelem polskim.”
§ 8
§ 30a ust.1 Statutu Powiatu Grójeckiego otrzymuje brzmienie:
„Odrzucenie w głosowaniu uchwały o udzieleniu absolutorium jest równoznaczne z przyjęciem uchwały o nieudzieleniu zarządowi absolutorium i jednocześnie jest równoznaczne ze złożeniem wniosku o odwołanie zarządu , chyba że po zakończeniu roku budżetowego zarząd został odwołany z innej przyczyny.
§ 9
§ 41 ust. 2 Statutu Powiatu Grójeckiego otrzymuje brzmienie:
„Starosta sprawując zwierzchnictwo w stosunku do powiatowych służb, inspekcji
i straży:
1) powołuje i odwołuje Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w porozumieniu z Wojewódzkim Inspektorem Nadzoru Budowlanego,
2) wydaje opinie w sprawie powołania i odwołania Komendanta Powiatowego Policji i Powiatowego Komendanta Państwowej Straży Pożarnej,
3) jest przewodniczącym i kieruje Powiatową Komisją Bezpieczeństwa i Porządku,
4) uzgadnia wspólne działania tych jednostek na obszarze Powiatu Grójeckiego,
5) zatwierdza programy ich działania
6) w sytuacjach szczególnych kieruje wspólnymi działaniami tych jednostek,
7) zleca w uzasadnionych przypadkach przeprowadzenie kontroli.
§ 10
§ 29 ust. 1 Regulaminu Pracy Rady Powiatu otrzymuje brzmienie:
„Wyboru na funkcję Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady , wyboru Starosty i członków komisji dokonuje się spośród nieograniczonej liczby kandydatów zgłoszonych przez radnych uczestniczących w obradach.
§ 11
§ 31 ust. 4 Regulaminu Pracy Rady Powiatu otrzymuje brzmienie:
„Protokół z sesji wykłada się do wglądu w Biurze Rady w 2 egzemplarzach , nie później niż w 21 dniu od zakończenia sesji.”
§ 12
1. W § 36 ust. 3 Regulaminu Pracy Rady Powiatu dodaje się zdanie drugie w brzmieniu:
„ Podstawą do obniżenia diety jest lista obecności i zapis w protokóle sesji Rady Powiatu lub posiedzenia komisji”.
2. Po § 36 ust. 4 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:
„ Obniżenie diety w przypadku, o którym mowa w ust. 4, nie dotyczy radnego,
którego nieobecność na sesji lub posiedzeniu komisji spowodowana jest delegacją służbową związaną z wykonywaniem mandatu radnego”.
§ 13
§ 6 ust.2 Regulaminu Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu, otrzymuje brzmienie:
„Do zadań sekretarza komisji należy:
1) sporządzanie protokołów z zamkniętych posiedzeń komisji
2) zapewnienie od strony organizacyjnej pracy komisji i zespołów kontrolnych”
§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Powiatu.
§ 15
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
§ 16
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 12.01.2011 r., godz. 10.22 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 12.01.2011 r., godz. 10.22 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
12.01.2011 r., godz. 10.22 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |