Główna treść strony
Uchwała nr XXIX/191/2002 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 29 kwietnia 2002 r.
w sprawie zmiany Statutu Powiatu Grójeckiego.
Na podstawie art. 12 pkt. 1 i art. 8a ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym /tekst jedn. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1592 z późn. zm./ uchwala się co następuje:
§ 1
Po § 8 Statutu dodaje się § 8a w brzmieniu;
1. Działalność organów powiatu jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać jedynie z ustaw.
2. Wyłączenie jawności sesji Rady Powiatu lub posiedzenia komisji Rady jest dopuszczalne jedynie w przypadkach przewidzianych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa. Wyłączenie jawności następuje uchwałą rady lub komisji na umotywowany wniosek Przewodniczącego Rady lub Komisji oraz Zarządu Powiatu.
3. Jawność działania organów powiatu obejmuje:
a) prawo obywateli do uzyskiwania informacji z zakresu działania tych organów od upoważnionych do ich udzielania przedstawicieli organów powiatu i Starostwa Powiatowego;
b) prawo wstępu na sesje Rady Powiatu i posiedzenia komisji;
c) prawo dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań powiatu a w szczególności protokołów posiedzeń organów powiatu i komisji Rady Powiatu w zakresie skonkretyzowanym przez wnioskujących.
4. Każdy obywatel ma prawo do przeglądania oraz sporządzania odpisów i wyciągów z dokumentów związanych z wykonywaniem zadań powiatu wyłącznie w obecności pracownika Biura Rady Powiatu w godzinach pracy Starostwa Powiatowego.
5. Dokumenty publiczne są jawne z wyłączeniem tych, co do których wyłączenie jawności wynika z ustawy o ochronie danych osobowych i ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz z przepisów kodeksu cywilnego w zakresie ochrony dóbr osobistych osób fizycznych lub prawnych.
6. Dostęp do dokumentów w sprawach dotyczących interesu stron w postępowaniu administracyjnym regulują odrębne przepisy.
7. Dysponentem dokumentów publicznych jest Przewodniczący Rady Powiatu oraz Starosta lub osoby upoważnione przez Starostę.
8. Informacji o dokumentach publicznych udziela pracownik wskazany przez osoby będące dysponentami.
9. Zainteresowany, chcący zapoznać się z dokumentami winien złożyć w Sekretariacie Starostwa pisemny wniosek, zawierający wykaz dokumentów, z którymi chciałby się zapoznać. Zainteresowani otrzymaniem kopii wnioskowanych dokumentów winni zaznaczyć to we wniosku.
10. W terminie 7 dni od daty złożenia wniosku pracownicy Biura Rady Powiatu przygotują wskazaną dokumentację oraz poinformują zainteresowanego o terminie, w jakim będzie ona dostępna do wglądu.
11. Za sporządzenie kopii dokumentów, bądź uwierzytelnienie dokumentu wnioskujący uiszcza opłatę, której wysokość zostanie określona przez Radę Powiatu w stosownej uchwale.
12. Dysponent dokumentu lub wyznaczony przez niego pracownik dokonuje na wniosek uwierzytelnienia kopii.
13. Biuro Rady Powiatu prowadzi ewidencję wniosków i sporządzonych kopii dokumentów.
14. Odmowa udostępnienia dokumentu następuje na piśmie z uzasadnieniem. W przypadku nie udostępnienia dokumentów z tytułu wyłączenia jawności niektórych informacji podaje się podstawę i zakres wyłączenia oraz wskazuje organ i osobę dokonująca wyłączenia. Na odmowę przysługuje skarga do Rady Powiatu.
§ 2
W § 8 regulaminu pracy Rady Powiatu w Grójcu skreśla się pkt. 1, a dotychczasowy pkt. 2 i 3 oznacza się odpowiednio jako pkt. 1 i 2.
§ 3
1. W załączniku nr 5 do Statutu: Wykaz jednostek organizacyjnych Powiatu Grójeckiego pkt. 18 otrzymuje brzmienie:
Zespół Szkół Zawodowych w Tarczynie.
2. Po pkt. 19 dodaje się pkt. 20 w brzmieniu:
Powiatowy Urząd Pracy w Grójcu.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Powiatu.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 17.09.2004 r., godz. 14.01 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 17.09.2004 r., godz. 14.01 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
17.09.2004 r., godz. 14.01 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |