Główna treść strony
Informacja z pracy Zarządu Powiatu w okresie od ostatniego sprawozdania Starosty Grójeckiego tj. od dnia 17 czerwca do dnia 20 lipca 2004 r.
Od ostatniego sprawozdania Starosty odbyło się 5 posiedzeń Zarządu Powiatu .
Zarząd powiatu rozpatrzył i podjął uchwały w następujących sprawach:
1. wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2004 r,
2. zaopiniowania projektu modernizacji bazy diagnostyczno – terapeutycznej SP ZOZ w Nowym Mieście n/Pilicą,
3. powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora CKU w Jasieńcu, /P. Jacek Adamski – przedstawiciel Rady Powiatu jednocześnie Przewodniczący Komisji Konkursowej, P. Mariusz Wojno – przedstawiciel Rady Powiatu, P. Aleksandra Skarżyńska – przedstawiciel Rady Powiatu/
4. powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Nowym Mieście n/Pilicą, /P. Jacek Adamski – przedstawiciel Rady Powiatu jednocześnie Przewodniczący Komisji Konkursowej, P. Mariusz Wojno – przedstawiciel Rady Powiatu, P. Aleksandra Skarżyńska – przedstawiciel Rady Powiatu/.
5. zatwierdzenia programu dostosowawczego w SP ZOZ w Grójcu,
6. wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2004 r, /zwiększenie dochodów budżetowych powiatu grójeckiego na 2004 r o kwotę 191.209 zł – pomoc materialna dla uczniów/
7. wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2004 r, / zwiększenie wydatków
w dziale 921 kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdział 92118 muzea, § 4270 zakup usług remontowych za kwotę 10.000 zł/
8. przyjęcia Strategii Rozwoju Powiatu Grójeckiego na lata 2004 – 2016,
9. powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
Zarząd Powiatu rozpatrzył i zaakceptował projekty uchwał Rady Powiatu
w następujących sprawach:
1. zmiany uchwały XVI/121/2004 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia
30 kwietnia 2004 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie z przeznaczeniem na „Termomodernizację budynku Liceum Ogólnokształcącego w Grójcu – wymiana stolarki okiennej i drzwiowej”,
2. zmiany uchwały XVI/122/2004 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 30 kwietnia
2004 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie z przeznaczeniem na „Zmiana systemu wytwarzania energii cieplnej z węglowego na olejowe w budynku Liceum Ogólnokształcącego w Nowym Mieście n/Pilicą”,
3. zmiany uchwały XVI/123/2004 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 30 kwietnia
2004 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie z przeznaczeniem na termomodernizację budynku SP ZOZ-u Ośrodek Zdrowia w Żdżarach gmina Nowe Miasto ,
4. zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Warszawie z przeznaczeniem na termomodernizację budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Grójcu – wymiana stolarki okiennej i drzwiowej,
5. zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Warszawie z przeznaczeniem na termomodernizację budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście nad Pilicą,
6. określenia mienia będącego własnością Skarbu Państwa jako niezbędnego do wykonywania zadań własnych,
7. upoważnienia Zarządu Powiatu Grójeckiego do poręczenia kredytu zaciągniętego przez SP ZOZ w Nowym Mieście przez ustanowienie hipoteki na nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Grójeckiego,
8. zmiany uchwały XVI/125/2004 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 30 kwietnia 2004 r,
9. zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego w 2004 r,
10. zatwierdzenia projektu modernizacji bazy diagnostyczno – terapeutycznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście nad Pilicą,
11. uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Grójcu,
12. uchwalenia Strategii Rozwoju Powiatu Grójeckiego na lata 2004 – 2016.
Poza podejmowaniem uchwał Zarząd Powiatu zajmował się innymi ważnymi dla funkcjonowania powiatu sprawami w tym między innymi:
1. zapoznał się z informacją p. Marianny Karasek Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej dot. restrukturyzacji jednostki,
2. zapoznał się z projektem Umowy Nr 14/04 na dostawę energii cieplnej pomiędzy PPUiH „KROTON” Sp. z o. o. w Radomiu a Starostwem Powiatowym w Grójcu.
/Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z projektem umowy nie wyraził akceptacji
z powodu niejasności umowy i wynikających zastrzeżeń. Zarząd podjął decyzję dot. przeprowadzenia negocjacji z firmą „KROTON”/,
3. rozpatrzył podanie mieszkańców bloku przy ul. Mogielnickiej 1 o przeprowadzenie modernizacji kotłowni – /z uwagi, że zabudowana nieruchomość jest własnością Skarbu Państwa a nie Powiatu, Zarząd postanowił wystąpić do Wojewody Mazowieckiego o przyznanie środków na przeprowadzenie modernizacji kotłowni/,
4. zapoznał się z ofertą usługi ubezpieczeniowej firmy MEDIC – EUROBROKERS Sp. z o.o. z Torunia wraz z umową o współpracy w ramach usługi ubezpieczeniowej oraz projektu „Pełnomocnictwa dla MEDIC EURO BROKERS Sp. z o. o”. – /Zarząd Powiatu nie podjął jeszcze w tej sprawie ostatecznej decyzji/
5. zapoznał się z problemami związanymi z modernizacją drogi powiatowej nr 34101 Pniewy – Rembertów,
6. zaakceptował ostateczną wersję Strategii Rozwoju Powiatu na lata 2004 – 2016 ,
7. zajmował się opracowaniem nowego Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego,
8. zajmował się weryfikacją wniosków inwestycyjnych zgłoszonych przez dyrektora SP ZOZ w Grójcu,
9. zatwierdził program dostosowawczy w SP ZOZ w Grójcu,
10. rozpatrzył pismo Dyrektora ZSP CKU w Nowej Wsi o podjęcie działań umożliwiających funkcjonowanie szkoły do końca 2004 r / Zarząd podjął decyzję dot. przedstawienia przez Dyrektora wizji dalszego funkcjonowania placówki /
11. zapoznał się z podaniem mieszkańców z bloku nauczycielskiego /70c/ w Nowej Wsi /ZSP CKU/ o przeprowadzenie remontu generalnego dachu. /środki finansowe na remont dachu będą pozyskanie z 1% rezerwy Ministerstwa Edukacji Narodowej/
12. podjął decyzję w sprawie ekspozycji powiatu grójeckiego w dn. 29.08.2004 r podczas Dni Mazowsza /Łazienki Królewskie/. /ekspozycja będzie miała na celu promowanie naszego regionu i produktów/
13. wyraził zgodę na zorganizowanie VI Samorządowych Zawodów Strzeleckich
o Puchar Przewodniczącego Rady Powiatu i Starosty Grójeckiego,
14. zapoznał się protokołem uzgodnień w sprawie nieodpłatnego przekazania nieruchomości zabudowanej położonej w Belsku Dużym będącej własnością Powiatu Grójeckiego na rzecz Gminy Belsk Duży,
15. zapoznał się z pismem Dyrektora Muzeum im. K. Pułaskiego w sprawie przydzielenia 40 tys. zł na wyposażenie muzeum w instalację sygnalizacyjno – alarmową oraz połączenia urządzenia z KP PSP w Grójcu.
/ z uwagi na ograniczone środki finansowe Zarząd postanowił wystąpić do Wojewody Mazowieckiego o przyznanie środków/,
16. śledził na bieżąco przebieg inwentaryzacji w Muzeum im. K. Pułaskiego
w Warce,
17. zapoznał się z przebiegiem wyjazdowego posiedzenia Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu w sprawie wypracowania opinii Komisji
o przejęcie przez Samorząd Warecki dworku przy ul. Długiej. /informacje przedstawił Wicestarosta p. Jacek Adamski, który uczestniczył w posiedzeniu/
18. podjął decyzję o przeprowadzeniu konkursu na dyrektora muzeum w Warce po zakończeniu inwentaryzacji,
19. rozpatrzył pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Tomczycach w sprawie pilnego remontu pieca gazowego – kotła „PORUŚ 275 KW”,
20. zapoznał się z wnioskami formułowanymi przez komisje problemowe i przyjął je do realizacji,
21. zaakceptował uzgodnienia projektów decyzji o warunkach zabudowy w zakresie zadań rządowych i samorządowych: gm. Grójec, Warka, Mogielnica, Nowe Miasto, Belsk Duży, Jasieniec, Chynów, Błędów, Goszczyn.
Zarząd Powiatu praktycznie na każdym ze swoich posiedzeń rozpatrywał pisma
i wnioski w sprawach udzielenia pomocy finansowej z okazji różnego rodzaju uroczystości, imprez i świąt.
Zarząd Powiatu przyjął zasadę, że z uwagi na wielość wniosków i ograniczone środki finansowe w każdym roku będzie dofinansowywana renowacja tylko jednego kościoła lub budowli sakralnej. Będzie to obiekt wskazany przez Zarząd po rozpatrzeniu wniosków na początku każdego roku budżetowego. Stosowna informacja będzie rozesłana przez Wydz. Edukacji, Kultury i Sportu wszystkim zainteresowanym parafiom.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 30.07.2004 r., godz. 14.48 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 30.07.2004 r., godz. 14.48 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
30.07.2004 r., godz. 14.48 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |