Główna treść strony
Protokół Nr XXX
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego w dniu 22 grudnia 2009 r.
Sesja Rady Powiatu odbyła się w sali Konferencyjnej Starostwa Powiatowego
w Grójcu.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak o godzinie 10ºº otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Następnie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego oraz Starostę Grójeckiego Pana Janusza Różyckiego. Ponadto powitał zaproszonych gości oraz pracowników Starostwa.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że obecnie w Sesji uczestniczy 20 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi (zał. nr 1) do niniejszego protokołu.
W następnej kolejności Ksiądz Dziekan Stefan Kazulak złożył życzenia świąteczne
i noworoczne wszystkim Radnym i gościom uczestniczącym w Sesji Rady Powiatu oraz poświęcił opłatek. Następnie wszyscy zebrani podzielili się opłatkiem.
Następnie Przewodniczący Rady Powiatu, Starosta Grójecki oraz pozostali Radni złożyli gratulacje Dyrektorowi SP ZOZ Nowe Miasto Tomaszowi Skurze za zajęcie przez szpital III-ego miejsca w VII edycji konkursu „Mazowiecka Firma Roku”
w kategorii medycyna.
Starosta Janusz Różycki wygłosił oświadczenie w imieniu Klubu „Razem” dot. przekształcenia szpitala w Grójcu. Zdaniem Klubu decyzja o zasięgnięciu poszczególnych opinii była podjęta zbyt szybko. Warunkiem koniecznym aby gminy mogły wydać stosowne opinie powinien być uprzednio wyłoniony operator zewnętrzny. Opinie o które do gmin wystąpił Powiat w większości były negatywne. Ościenne samorządy wydały opinie pozytywne tylko gmina Tarczyn wydała opinie negatywną. Także związki zawodowe projekt przekształcenia szpitala zaopiniowały negatywnie. Zarząd Powiatu pracował nad specyfikacją przetargową do wyłonienia operatora zewnętrznego, który zająłby się prowadzeniem szpitala. Klub „Razem” podjął decyzję, że wycofuje się z ogłoszenia przetargu na operatora zewnętrznego, przychyla się natomiast do drugiego rozwiązania czyli przekształcenie szpitala
w Grójcu w spółkę samorządową. Klub „Razem” podjął taką decyzję ponieważ liczy się ze zdaniem innych zainteresowanych podmiotów, które są negatywnie ustosunkowane do wcześniej przedstawionych rozwiązań. Klub dalej uważa, że operator zewnętrzny byłby najlepszym rozwiązaniem dla grójeckiego szpitala. Drugi wariant przekształcenia czyli powołanie spółki samorządowej jest akceptowany przez samorządy gminne i związki zawodowe. Szpitale, które przystąpiły do przekształceń dostały już środki finansowe są również zapewnienia, że takie środki będą dostępne w 2010 r. Następnie Starosta poinformował, że na styczniowej sesji Rady Powiatu będzie przedstawiony nowy projekt uchwały Rady Powiatu o powołaniu spółki samorządowej. Starosta wyraził przekonanie, że w spółce tej samorządy gminne będą miały również swoje udziały.
W następnej kolejności Przewodniczący Komitetu Obrony Szpitala na ręce Przewodniczącego Rady złożył listę z 9 tys. podpisów mieszkańców powiatu, którzy są za wycofaniem rozwiązania w którym szpitalem grójeckim miałby zarządzać operator zewnętrzny.
Radny Witold Wójcik zabierając głos poinformował, że Rada Powiatu nie chce źle dla szpitala grójeckiego. Następnie zwrócił się do Komitetu Obrony Szpitala aby działał dalej i pomagał przyszłej spółce.
W tym miejscu Przewodniczący Rady Powiatu Jerzy Kaźmierczak odczytał pismo
o rozszerzenie dzisiejszego porządku obrad o następujące pkt.
7.1. Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
7.11. Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie zmiany uchwały
Nr XXIX/223/2009 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 27 października 2009r.
w sprawie emisji obligacji komunalnych oraz zasad ich zbywania, nabywania
i wykupu. /załącznik nr 2/
Ad. 3
Przewodniczący zaproponował następujący porządek obrad wraz ze zamianami :
1. Otwarcie Sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji Rady Powiatu.
5. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu w okresie od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego.
6. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
za 2008 r.
7. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
7.1. procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu,
7.2. Budżetu Powiatu na 2010 r.
7.3. wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego w 2009 r.
7.4. ustalenia zadań służących ochronie środowiska i gospodarce wodnej oraz zasad dotacji z PFOŚiGW.
7.5. uchwalenia zmiany planu finansowego podziału środków z Powiatowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Grójeckiego na 2009 r.
7.6. uchwalenia „Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2010 r.”
7.7. przystąpienia Powiatu Grójeckiego do realizacji projektu w ramach działania „Odnowa i Rozwój Wsi”.
7.8. zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2010 r.
7.9. przyznania medalu „Zasłużony Dla Powiatu Grójeckiego”
7.10. zmiany w Statucie Powiatu Grójeckiego,
7.11. zmiany uchwały Nr XXIX/223/2009 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 27 października 2009r. w sprawie emisji obligacji komunalnych oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu.
8. Interpelacje i zapytania radnych.
9. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
10. Zamknięcie posiedzenia.
Przewodniczący poddał rozszerzony porządek pod głosowanie. Głosowało 20 radnych. Porządek został przyjęty jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 4
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że protokół z ostatniej Sesji był wyłożony do wglądu w Biurze Rady, a jego odpis przekazano Przewodniczącym Klubów Radnych oraz zainteresowanym Radnym na adres mailowy. Przewodniczący poprosił o zgłaszanie uwag do protokołu. Uwag nie zgłoszono.
W tym miejscu porządku obrad na posiedzenie przybył Radny Norbert Proskura – obecnych na sali 21 Radnych.
Przewodniczący poddał protokół pod głosowanie. Głosowało 21 radnych. Protokół został przyjęty jednogłośnie – 21 głosów „za”.
Ad. 5
Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej Sesji Rady Powiatu Grójeckiego przedstawił Starosta Grójecki Janusz Różycki (załącznik nr 3).
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos poruszył sprawę apelu jaki został zamieszczony w prasie lokalnej przez Urząd Miejski Warce dot. dalszego funkcjonowania Grójeckiego Centrum Sadowniczego w Nowej Wsi.
Starosta Janusz Różycki poinformował, że otrzymał telefon od Przewodniczącego Rady Miejskiej Warce, ze taki artykuł się ukaże. Następnie Starosta poinformował, że zostanie przygotowany list do gminy w sprawie Grójeckiego Centrum Sadowniczego w Nowej Wsi.
Ad. 6
Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
za 2008 r. – przedstawiła p. Ewa Grotek Z-ca Dyrektora PCPR w Grójcu.
(załącznik nr 4).
Radny Maciej Dobrzyński zwrócił się z zapytaniem dlaczego tak późno przedstawiane jest sprawozdanie za 2008 r.
W odpowiedzi Z-ca Dyrektora PCPR p. Ewa Grotek wyjaśniła, że przedstawienie sprawozdania było zaplanowane na okres jesienny.
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos dalej poinformował, że w funkcjonowaniu jednostki powiatowej którą jest PCPR jest wiele uchybień. Komisja Rewizyjna stwierdziła bardzo wiele niepoprawnych działań. W 2009 r. kwota w wysokości
200 tys. zł. była przeznaczona na rehabilitację osób niepełnosprawnych. Okazuje się, że te środki rozdysponowywane są w sposób dowolny i bez żadnego jasno sformułowanego kryterium. Większość tych środków przeznaczana jest na turnusy rehabilitacyjne. Jak się okazuje turnusy rehabilitacyjne są najczęściej wykorzystywane przez te same osoby, rodziny, małżeństwa. Następnie Radny przedstawił wyciąg z przebiegu turnusu rehabilitacyjnego i okazuje się, że te osoby nie są osobami niepełnosprawnymi. Rehabilitacja polega między innymi na wykorzystaniu walorów klimatu morskiego, spacery brzegiem morza, wycieczki piesze.
Radna Agata Zgutczyńska zwróciła się z zapytaniem do p. Ewy Grotek do kiedy składa się sprawozdanie i z jakiego aktu prawnego to wynika oraz czy dzisiejsze sprawozdanie zostało złożone w terminie.
Radca Prawny Marian Seweryn poinformował, że nie ma ściśle określonego terminu składania sprawozdania, sprawozdanie składa się co roku.
Radna Aleksandra Skarżyńska odnosząc się do przedstawionego sprawozdania zwróciła uwagę na zapis który mówi, że o środki finansowe ubiegało się 385 osób, przyznano dofinansowanie 385 osobom natomiast wypłacono 350 osobom to znaczy, że 35 osób nie otrzymało środków czy zrezygnowało ze tych środków.
W odpowiedzi Z-ca Dyrektora PCPR p. Ewa Grotek poinformowała, że przyznano dofinansowanie 385 osobom a wypłacono 350 osobom. Różnica 35 osób wynika
z tego że niektóre osoby rezygnują z dofinansowania z różnych powodów osobistych, rodzinnych.
Radny Maciej Dobrzyński zwrócił z pytaniem jaki zasadami i kryteriami kieruje się PCPR przy podziale środków finansowych przeznaczonych na dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych w turnusach rehabilitacyjnych, zakupie sprzętu do rehabilitacji czy likwidacji barier architektonicznych.
W odpowiedzi Z-ca Dyrektora PCPR p. Ewa Grotek poinformowała, że według kolejności wpływających wniosków. Lekarz wydaje skierowanie z pełnym opisem na udział w turnusie rehabilitacyjnym o tym nie decyduje PCPR. Zawsze bierzemy pod uwagę poprzedni rok ile zostało złożonych wniosków na turnusy, sprzęt, bariery architektoniczne. Najwięcej wniosków składane jest na środki ortopedyczne
i pomocnicze.
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos zapytał się czy PCPR robi wywiady środowiskowe oraz czy ma bazę danych ile jest osób niepełnosprawnych w powiecie oraz w jakim stopniu wymagają pomocy. Z przedstawionych informacji wynika, że 95% środków przeznaczanych jest na turnusy rehabilitacyjne a tylko 5% na likwidację barier architektonicznych czy sprzęt rehabilitacyjny.
Z-ca Dyrektora PCPR p. Ewa Grotek poinformowała, że PCPR w Grójcu nie prowadzi wywiadów środowiskowych z osobami niepełnosprawnymi tylko z rodzinami zastępczymi i pełnoletnimi wychowankami rodzin zastępczych.
Radny Maciej Dobrzyński powiedział, że aby pomagać osobom niepełnosprawnym należy mieć obraz komu się chce pomóc i w jaki sposób. W następnej kolejności radny po raz kolejny powtórzył swoje pytanie jaki zasadami i kryteriami kieruje się PCPR przy podziale środków finansowych.
Z-ca Dyrektora PCPR p. Ewa Grotek poinformowała, że w przeciągu kilku lat składane są wnioski i PCPR ma orientację na jaki cel i ile pieniędzy może przeznaczyć. My oceniamy potrzeby. Zapotrzebowanie na środki ortopedyczne jest bardzo duże jak również na turnusy rehabilitacyjne.
Radna Agata Zgutczyńska zabierając głos poinformowała, że kwestia przyznawania funduszy z PFRON-u wynika z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej gdzie podane są algorytmy na podstawie których są wyliczane środki. Kwestia podziału środków następuje na podstawie istniejących potrzeb. Komisja Rewizyjna, która prowadziła kontrolę w tym roku w zakresie działalności PCPR stwierdziła, że to nie jest rzetelnie wykonywane np. kończą się środki to kończy się przyjmowanie wniosków. W pierwszym kwartale przyjmuje się 248 wniosków a pieniędzy starcza na 238 wniosków a w kolejnych kwartałach praktycznie w ogóle nie ma przyjęć wniosków to świadczy o tym, że ludzie są skutecznie zniechęcani do skalania wniosków lub wnioski są nieprzyjmowane. Nie ma możliwości określenia skali potrzeb i w 2009 r. widać ewidentnie, że podział środków jest podziałem subiektywnym i trudno tu mówić o jakimkolwiek podziale w oparciu o jakiekolwiek dane. Szczególną uwagę należy zwrócić na to co Komisja Rewizyjna zrobiła, co komisję martwi jak również należy poruszyć kwestię składania sprawozdań
w sensowych terminach a nie na koniec następnego roku.
Radny Maciej Dobrzyński zwrócił się z zapytaniem w jaki sposób PCPR informuje, że posiada środki finansowe oraz w jaki sposób trafia ta informacja do osób niepełnosprawnych.
Z-ca Dyrektora PCPR p. Ewa Grotek poinformowała, że są media, ludzie przychodzą składają wnioski są zorientowani w tym temacie.
Radna Aleksandra Skarżyńska odnosząc się do przedstawionego sprawozdania zwróciła uwagę, że w sprawozdaniu są tylko wymienione wnioski rozpatrzone pozytywnie a ile było wniosków złożonych ogólnie oprócz rozpatrzonych pozytywnie, czy jest jakiś rejestr tych wniosków oraz uzasadnienie dlaczego zostały odrzucone.
Z-ca Dyrektora PCPR p. Ewa Grotek poinformowała, że są prowadzone rejestry wpływających wniosków. Dyrektor PCPR przedstawiała takie rejestry podczas kontroli jaką przeprowadziła Komisja Rewizyjna.
Radny Witold Wójcik zabierając głos zwrócił się z zapytaniem czy wszyscy członkowie Komisji Rewizyjnej mają takie negatywne odczucia po kontroli przeprowadzonej w PCPR.
Ad. 7
Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
Ad. 7.1
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu – w sposób szczegółowy omówiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska /załącznik nr 5/
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
21 radnych. Uchwała Nr XXX/234 /2009 została przyjęta jednogłośnie 21 głosów „za”.
Ad. 7.2
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie Budżetu Powiatu na 2010 r.
w sposób szczegółowy omówiła Skarbnik Powiatu p. Jadwiga Ostrowska. Szczegółowe dane zawiera załącznik do protokołu /zał. nr 6/
W następnej kolejności Przewodniczący Komisji Stałych Rady Powiatu zapoznali Radę Powiatu z opiniami dot. omawianego projektu budżetu powiatu na 2010 r.
/zał. nr 7/ - siedem opinii
Starosta Janusz Różycki zapoznał zebranych z treścią Uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej Zespół w Płocku /zał. nr 8/
Radna Agata Zgutczyńska odnosząc się do przedstawionego projektu uchwały zwróciła uwagę na niepodpisane uzasadnienie oraz brak parafki Radcy Prawnego.
Radca Prawny Marian Seweryn odpowiedział, że projekt uchwały został przygotowany przez p. Skarbnik, która ponosi odpowiedzialność.
Skarbik Powiatu Jadwiga Ostrowska faktycznie wszystkie uchwały parafuje Radca Prawny. Uchwała budżetowa jest szczególna uchwałą, która przedstawia Zarząd Powiatu. Opinia RIO jest świadectwem, że jest to zgodne z prawem i Radca Prawny odstępuje w tym wypadku od parafowania tylko tej jednej uchwały.
Radna Agata Zgutczyńska zwróciła się z zapytaniem czy wszystko jest w porządku jeśli my dziś przyjmujemy budżet na podstawie procedury uchwalania budżetu, która wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 r.
Skarbik Powiatu Jadwiga Ostrowska poinformowała, że uchwała budżetowa jak również uchwała w sprawie procedury uchwalania budżetu wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 r. Przy opracowaniu projektu uchwały budżetowej pomagała nam Regionalna Izba Obrachunkowa wskazywała i podpowiadała jakie powinny być zapisy.
Radny Wojciech Kot zwrócił uwagę na zapis w planie zadań inwestycyjnych na 2010 r. mamy dwie drogi relacji Falęcice – Nowe Miasto i Nowe Miasto – Falęcice czy to są dwie róże drogi.
W odpowiedzi Radny Tadeusz Zakrzewski poinformował, że są to dwie różne drogi na terenie powiatu. .
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 21 radnych. Uchwała Nr XXX/235/2009 została przyjęta 19 głosami „za” przy
2 głosach „wstrzymujących się”.
Starosta Janusz Różycki podziękował Radnym za głosowanie i uchwalenie budżetu na przyszły rok.
Ad. 7.3
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie wprowadzenia zmian
w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego w 2009 r. – w sposób szczegółowy omówiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska /załącznik nr 9/
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
21 radnych. Uchwała Nr XXX/236/2009 została przyjęta jednogłośnie 21 głosów „za”.
W tym miejscu porządku obrad Przewodniczący ogłosił 30 minutową przerwę.
Po przerwie Przewodniczący Rady poinformował, że trzech Radny /Marek Ścisłowski, Krzysztof Fiks, Arkadiusz Stępniewski/ opuściło salę obrad za usprawiedliwieniem.
Ad. 7.4
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie ustalenia zadań służących ochronie środowiska i gospodarce wodnej oraz zasad dotacji z PFOŚiGW. – przedstawiła Naczelnik Wydz. RS Teresa Ostatek.. /załącznik nr 10/
Przewodniczący Komisji Rolnictwa. Leśnictwa i Ochrony Środowiska poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały ale wprowadziła zmianę do zasad udzielania dotacji finansowej ze środków PFOŚiGW a mianowicie w pkt. 1 dodać zapis „dotacje są opiniowane przez Komisję Rolnictwa Leśnictwa i Ochrony Środowiska”.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały z wprowadzoną zmianą pod głosowanie. Głosowało 15 radnych. Uchwała Nr XXX/237/2009 została przyjęta jednogłośnie 15 głosów „za”.
Ad. 7.5
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie uchwalenia zmiany planu finansowego podziału środków z Powiatowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Grójeckiego na 2009 r. – przedstawiła Z-ca Dyrektora PCPR Ewa Grotek /załącznik nr 11/
Radny Maciej Dobrzyński odnosząc się do przedstawionego projektu uchwały zwrócił się z zapytaniem jak osoby niepełnosprawne zostały poinformowane, że PCPR w Grójcu otrzymał dodatkowe środki.
Z-ca Dyrektora PCPR p. Ewa Grotek poinformowała, że wnioski były przyjmowane przez cały rok i z chwilą otrzymania dodatkowych środków kolejne osoby które złożyły wnioski zostały poinformowane. Dodatkowe środki zostały przeznaczone na przedmioty ortopedyczne i pomocnicze.
W następnej kolejności p. Grotek powiedziała, że nie może się zgodzić z zarzutami, że brak jest informacji z jakich mogą korzystać osoby niepełnosprawne. Osoby które chcą skorzystać z pomocy są informowane w ośrodkach pomocy społecznej, informowane przez lekarzy rodzinnych oraz przez media. Ponadto takie osoby jak stają przed zespołem orzekającym o stopniu niepełnosprawności są informowani
z jakich środków mogą korzystać. Następnie p. Grotek poinformowała, że wszystkie sugestie, które padły na dzisiejszej sesji przekaże Dyrektor PCPR.
W następnej kolejności p. Ewa Grotek poinformowała, że w PCPR była przeprowadzona kontrola przez PFRON dot. celowości wydawanych środków i ta kontrola nie wykazała żadnych uchybień. Następnie p. Grotek odniosła się do wyjazdów osób niepełnosprawnych na turnusy na które to kieruje lekarz a opiekun /rodzina/ takiej osoby może dostać dofinansowanie .
Radna Aleksandra Skarżyńska poruszyła problem strony internetowej, która PCPR powinien mieć i aktualizować. Na stronie internetowej powiatu też powinny być aktualne informacje o jednostce.
Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr XXX/238/2009 została przyjęta 15 głosów „za” przy
2 głosach „wstrzymujących się” i 1 głosie „przeciw”.
Ad. 7.6
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2010 r.” - przedstawiła Z-ca Naczelnika Wydz. E i Z Małgorzata Czerwińska /załącznik nr 12/
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr XXX/239/2009 została przyjęta jednogłośnie 18 głosów „za”.
Ad. 7.7
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie przystąpienia Powiatu Grójeckiego do realizacji projektu w ramach działania „Odnowa i Rozwój Wsi”. – przedstawił Starosta Janusz Różycki /załącznik nr 13/
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr XXX/240/2009 została przyjęta jednogłośnie 18 głosów „za”.
Ad. 7.8
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2010 r. – przedstawiła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Aleksandra Skarżyńska /załącznik nr 14/
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr XXX/241/2009 została przyjęta jednogłośnie 18 głosów „za”.
Ad. 7.9
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie przyznania medalu „Zasłużony Dla Powiatu Grójeckiego” – przedstawił Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak informując, że wniosek o nadanie medalu Andrzejowi Roli-Sężyckiemu przez kapitułę został zaopiniowany jednogłośnie pozytywnie. /załącznik nr 15/
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr XXX/242/2009 została przyjęta jednogłośnie 18 głosów „za”.
Ad. 7.10
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie zmiany w Statucie Powiatu Grójeckiego – przedstawiła Przewodnicząca Komisji Statutowej Stefania Fetraś . /załącznik nr 16/
Radca Prawny Marian Seweryn poinformował o zmianach które zostały wniesione do statutu powiatu.
Radna Agata Zgutczynska zwróciła się z zapytaniem czy w punkcje dot. obniżenia diety za nieobecność na sesji rady, posiedzeniu zarządu lub komisji spowodowanej delegacją służbową związaną z wykonywaniem mandatu radnego lub wezwaniem do sądu, prokuratury przez policje nie dodać jeszcze innych służb jak ABW, CBA takie przypadki też mogą się zdarzyć.
Po dyskusji został sformułowany następujący zapis „Obniżenie diety w przypadku
o którym mowa w ust 4 nie dotyczy radnego, którego nieobecność na sesji rady, posiedzeniu zarządu lub komisji spowodowana jest delegacją służbową związaną z wykonywaniem mandatu radnego lub wezwaniem do sądu, prokuratury przez policje lub inny organ uprawniony do prowadzenia postępowania karnego, karno-skarbowego lub administracyjnego w charakterze świadka”.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
17 radnych. Uchwała Nr XXX/243/2009 została przyjęta jednogłośnie 17 głosów „za”.
Ad. 7.11
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie zmiany uchwały
Nr XXIX/223/2009 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 27 października 2009r.
w sprawie emisji obligacji komunalnych oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu. – przedstawił Z-ca Naczelnik Wydz. Fin Józef Zawiślak /załącznik nr 17/
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr XXX/244/2009 została przyjęta 17 głosów „za” przy
1 głosie „wstrzymującym się”.
Ad. 8
Interpelacje i zapytania radnych.
Radny Maciej Dobrzyński powrócił do sprawy funkcjonowania PCPR w Grójcu. Nadchodzi nowy rok i należy podjąć działania, które zmieniłby istniejący stan rzeczy. PCPR jest jednostką, która ma za zadanie pomagać osobom niepełnosprawnym. PCPR nie posiada informacji o takich osobach i nie ma pełnego rozeznania czyli nie ma bazy osób niepełnosprawnych. Jeśli środki są dostępne brak jest informacji
o możliwościach ubiegania się o te środki. Nie ma takich informacji na stronie internetowej ani w prasie. Petent dowiaduje się o tych środkach kiedy zjawi się
w jednostce. Brak regulaminu podziału tych środków, prowadzi to do tego, że
w 2009 r na kwotę 280 tys.. zł. 17 tys. zł. zostało przyznane /jeden wniosek/ na likwidację barier architektonicznych. Komisja Rewizyjna zwróciła się z zapytaniem dlaczego tylko jeden wniosek został rozpatrzony odpowiedź pracowników była bardzo niejasna. Pozostałe środki zostały przeznaczone na dofinansowanie turnusów rehabilitacyjnych. Porównując rok 2008 z rokiem 2009 zauważamy, że bardzo często zdarzają się osoby, małżeństwa które korzystają bardzo często
z takich turnusów. Turnusy z przedstawionej dokumentacji polegają na talasoterapii czyli wykorzystanie walorów klimatu morskiego, wycieczki piesze, gry, zajęcia sportowe, koncerty itp. Takie zajęcia nie mają nic wspólnego z rehabilitacją osób niepełnosprawnych. Na takie zajęcia została przeznaczona kwota w wysokości 95% funduszy. Należy podjąć takie kroki aby ten fundusz został podzielony w sposób sprawiedliwy.
Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Małgorzata Woźniak odnosząc się do wypowiedzi przedmówcy poinformowała, że się z nią nie zgadza rehabilitacja jak najbardziej polega także na relaksie itp. ponieważ są różne schorzenia i takie orzeczenia lekarskie są często wydawane.
Radna Agata Zgutczyńska zwróciła się z prośbą do Starosty aby zobowiązał Dyrektora i pracowników PCPR do zamieszczania aktualnych informacji na stronie internetowej. Informacje które są obecnie oderwane od rzeczywistości i należy jak najszybciej uaktualnić.
Radny Maciej Dobrzyński odnosząc się do składania wniosków przez osoby niepełnosprawne poinformował, że są osoby „wyspecjalizowane” w składaniu wniosków i składają je już 2 stycznia. Radny zwrócił się z prośbą o przesunięciu terminu składania wniosku do momentu ustalenia regulaminu i uporządkowania spraw w funkcjonowaniu tej placówki.
Radny Witold Wójcik poinformował, że wielkim nietaktem jest jeśli komuś się coś zarzuca a nie daje mu się protokołu z kontroli i nie ma możliwości aby jednostka odniosła się do zarzutów. Należy wysłuchać dwie strony, które merytorycznie ustosunkują się do sprawy wtedy można dopiero jakiś wniosek wyciągnąć. W tej chwili jeśli nie ma pieniędzy to nie będzie nigdy taka sytuacja aby ten podział środków był sprawiedliwy i aby wszyscy byli zadowoleni. Powołanie nawet specjalnej komisji nie rozwiąże problemów ponieważ każdy będzie miał inne zdanie co do zasadności przyznawania środków. Pracownicy PCPR mają bardzo odpowiedzialną
i niewdzięczną pracę.
Radny Maciej Dobrzyński odnosząc się do wypowiedzi przedmówcy oznajmił, że Radny Witold Wójcik nie do końca rozumie co ja mówię. Jeśli 95% środków finansowych wydawanych jest na talasoterapię to chyba nie jest wykorzystywanie funduszu dla osób niepełnosprawnych. Przede wszystkim nie formułuje zarzutów nieobecności kogokolwiek, Pani Dyrektor PCPR jest dziś nieobecna więc pytania kieruje do wydelegowanych pracowników. W obecnej chwili nie ustosunkowujemy się do protokołu z kontroli.
Radna Aleksandra Skarżyńska poinformowała, że protokół z kontroli został już podpisany i zostanie przekazany odpowiednim osobom.
Starosta Janusz Różycki zabierając głos poinformował, że kontrola która została przeprowadzona przez Komisję Rewizyjną w PCPR na pewno była celowa i zwróciła uwagę Zarządu Powiatu. Zarząd Powiatu podejmie odpowiednie kroki i przeanalizuje zarzuty oraz podejmie odpowiednie dziania.
Radna Agata Zgutczyńska podziękowała Staroście za wycofanie się z propozycji zarządzania szpitalem przez operatora zewnętrznego i przedłożenia propozycji spółki samorządowej.
Ad. 9
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak życzył wszystkich zebranym zdrowych i pogodnych świąt Bożego Narodzenia. Następnie odczytał świąteczne życzenia które zostały przysłane przez parlamentarzystów ziemi grójeckiej.
Ad. 10
Na zakończenie Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek dzisiejszej Sesji został zrealizowany. Podziękował radnym oraz wszystkim uczestnikom za udział
i o godz. 1430 zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Protokołowała: Przewodniczył:
Ineza Banach Jerzy Kaźmierczak
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 02.06.2010 r., godz. 10.07 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 02.06.2010 r., godz. 10.07 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
02.06.2010 r., godz. 10.07 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |