Główna treść strony
Protokół Nr XXXII
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego odbytej w dniu 25 lutego 2010 r.
Sesja Rady Powiatu odbyła się w sali Konferencyjnej Starostwa Powiatowego
w Grójcu.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak o godzinie 10ºº otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Nadzwyczajną Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Następnie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego oraz Starostę Grójeckiego Pana Janusza Różyckiego. Ponadto powitał zaproszonych gości oraz pracowników Starostwa.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że obecnie w Sesji uczestniczy 17 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi (zał. nr 1) do niniejszego protokołu.
Przewodniczący odczytał wniosek o zwołanie Nadzwyczajnej Sesji Rady Powiatu, który wpłynął na jego ręce dnia 22 lutego 2010 r. Wniosek stanowi załącznik nr 2 do mniejszego protokołu.
Ad. 3
Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie Sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad..
4. Rozpatrzenie projektu uchwały oraz podjęcie uchwały w sprawie:
4.1. przystąpienia do realizacji projektu pt. Uczymy się razem i integrujemy – lepsza przyszłość dla młodzieży powiatu grójeckiego dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
7. Zamknięcie posiedzenia.
Przewodniczący poddał porządek obrad pod głosowanie. Głosowało 17 radnych. Porządek został przyjęty jednogłośnie – 17 głosów „za”.
Ad. 4.1
7.1. Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie przystąpienia do realizacji projektu pt. Uczymy się razem i integrujemy – lepsza przyszłość dla młodzieży powiatu grójeckiego dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. – przedstawił wraz z szczegółowym uzasadnieniem p. Adam Pietrynik Wydz. E i Z /załącznik nr 3/
W następnej kolejności p. Adam Pietrynik poinformował, że na 355 złożonych wniosków do Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych ocenionych pozytywnie zostało 163 wnioski ale tylko 74 wnioski dostały dofinansowanie. Wniosek złożony przez Powiat Grójecki otrzymał jedna z najwyższych punktacji czyli 111 pkt. Projekt opiewa na kwotę ponad 2.380.000 zł. a wartość dofinansowania to kwota ponad 2.200.000 zł. Przedmiotem projektu jest stworzenie równych szans edukacyjnych poprzez udzielenie wsparcia osób napotykających bariery
o charakterze środowiskowym, ekonomicznym, geograficznym i zdrowotnym utrudniające lub uniemożliwiające dostęp do usług edukacyjnych. Projekt będzie służył wzmocnieniu atrakcyjności i podniesieniu jakości oferty edukacyjnej.
W projekcie weźmie udział 5 szkół: 3 Licea Ogólnokształcące (Nowe Miasto n/P, Grójec, Warka) oraz 2 Specjalne Ośrodki Szkolno – Wychowawcze (Nowe Miasto nad Pilicą, Jurki). Projekt będzie realizowany w partnerstwie: Cech Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości w Pułtusku oraz MANZANA Fundacja Rozwoju Umiejętności Psychologicznych w Warszawie.
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos poruszył sprawę wyboru partnerów realizowanego projektu. Zwrócił się także z pytaniem czy były prowadzone rozmowy z innymi partnerami.
Pan Adam Pietrynik odpowiedział, że wybór partnerów nastąpił poprzez wytyczne Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych. Nabór partnerów był ogłoszony na stronie internetowej powiatu jak i w gazecie lokalnej. Zgłosiło się dwóch partnerów i zostali oni przyjęci do programu.
Radny Maciej Dobrzyński poprosił o przybliżenie działalności fundacji MANZANA w Warszawie.
Pan Adam Pietrynik odpowiedział, że fundacja MANZANA działała i działa na naszym terenie. Fundacja współpracowała z Liceum Ogólnokształcącym w Nowym Mieście był to projekt na zajęcia pozalekcyjne.
Skarbnik Jadwiga Ostrowska poinformowała, że jest to fundacja, która posiada wyspecjalizowaną kadrę pod kątem psychologicznym. Fundacja ma za zadanie pomaganie młodzieży od strony psychologicznej, uczenie jak radzić sobie w życiu.
Radna Agata Zgutczyńska zabierając głos zwróciła się z zapytaniem jaka jest kwota przewidziana do realizacji przez jednego i drugiego partnera. Czy ta są znaczące środki w stosunku do lidera.
W tym miejscu porządku obrad na posiedzenie przybył Radny Tadeusz Zakrzewski. Obecnych na sali 18 Radnych.
Pan Adam Pietrynik poinformował, że lider odpowiada za całość projektu. Zakres zadań partnerów jest określony we wniosku o dofinansowanie. Przepływ środków pieniężnych w stosunku do lidera a partnerami będzie duży. Lider będzie dysponował większością środków, będzie wyłaniał wykonawców. Na konta partnerów będą wpływały środki za specjalistów, których zatrudnią partnerzy. Projekt będzie trwał
21 miesięcy. Projekt rozpocznie się od sierpnia 2010 r.
Radna Agata Zgutczyńska zabierając głos w sprawie wyłonienia partnerów
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzi poinformowała, że partnerów wyłania się w drodze ustawy prawo zamówień publicznych. W związku z tym zamieszczane są ogłoszenia i te podmioty które się zgłoszą brane są pod uwagę jako potencjalni partnerzy.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr XXXII/249 /2010 została przyjęta jednogłośnie 18 głosów „za”.
Ad. 8
Interpelacje i zapytania radnych.
W tym punkcje porządku obrad nikt nie zabrał głosu.
Ad. 9
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak poinformował, że przed sesją Radni otrzymali pismo Burmistrza Waki w sprawie dalszego funkcjonowania Grójeckiego Centrum Sadowniczego w Nowej Wsi. Przewodniczący zaproponował aby pismo zostało rozpatrzone na posiedzeniach Komisji Stałych. Pismo stanowi załącznik
nr 4 do niniejszego protokołu.
Wicestarosta Marian Górski oczytał pismo Wojewody Mazowieckiego dot. wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn. „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 728 relacji Grójec – Nowe Miasto” . Pismo stanowi załącznik nr 5 do mniejszego protokołu.
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos poinformował, że na jego ręce wpłynęło pismo pracowników pogotowania ratunkowego szpitala w Grójcu. Pracownicy są rozżaleni na obecną sytuację jaka się dzieje w szpitalu. Jest wiele zarzutów, które można byłoby skierować do Prokuratury. Z moich wiadomości wynika, że Wicestarosta Marian Górski został o tych faktach poinformowany. Należy zaproponować jakieś działania, które umożliwiłyby wyjaśnienie tych problemów.
Wicestarosta Marian Górski, że wpłynęło pismo do Przewodniczącego Rady od pracowników pogotowia ratunkowego. Sprawa czterech wypowiedzeń była przez moją osobę analizowana ale są to działania typowo organizacyjne wykonywane przez dyrektora jednostki i jest to decyzja dyrektora p. Włodzimierza Wieteski. Zarząd Powiatu nie będzie się włączał do spraw i ruchów kadrowych jakie prowadzą jednostkach.
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos poinformował, że należy podjąć jakieś działania nie można tej sprawy tak pozostawić. Komisja Rewizyjna mogłaby kilka tematów przeanalizować i sprawdzić.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak poinformował, że pismo które do niego wpłynęło nie zawiera konkretnych zarzutów.
Radny Maciej Dobrzyński odczytał pismo, które do niego wpłynęło od pracowników pogotowia ratunkowego.
Radny Witold Wójcik zabierając głos poinformował, że na sali jest obecny Przewodniczący Komisji Zdrowia i jakiś czas temu problem był omawiany na posiedzeniu a okazało się, że zarzuty nie do końca były słuszne. Radny zaproponował aby na posiedzeniu Komisji Zdrowia spotkały się obydwie strony
i wtedy będzie można wyjaśnić wiele spraw.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak odczytał pismo pracowników pogotowania ratunkowego szpitala w Grójcu, które wpłynęło do urzędu dnia
22 lutego br. Pismo stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu. W tym piśmie nie ma takich zarzutów jakie są zawarte w piśmie, które p. Maciej Dobrzyński odczytał. Przewodniczący poinformował, że sprawa pracowników pogotowia ratunkowe zostanie rozpatrzona na posiedzeniu Komisji Zdrowia.
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos poinformował, że chciałby uczestniczyć w obradach Komisji Zdrowia.
W następnej kolejności Radny Maciej Dobrzyński poruszył sprawę dofinansowania w kwocie 200 tys. zł. modernizacji ul. Nowakowskiego w Warce. Poinformował, że z informacji jakie posiada od mieszkańców przez w/w drogę ma przebiegać linia kolejowa. Należy się zastanowić czy ten projekt modernizacji ulicy jest zasadny ponieważ może się okazać, że środki na tą modernizacje ulicy zostały zmarnowane. Radny przedstawił plany PKP z których wynika, że planowana jest trasa kolejowa która właśnie będzie biegła przez ul. Nowakowskiego w Warce. Radny zaproponował aby wystąpić z pismem do Polskich Kolei Państwowych
z zapytaniem jak będzie przebiegała linia kolejowa przez m. Warka. Należy wystąpić także z pismem do Burmistrza Warki czy wiedział o inwestycjach prowadzonych
w przyszłości przez PKP w Warce. .
Wicestarosta Marian Górski poinformował, że ul. Nowakowskiego będzie realizowana w ramach współpracy samorządów. Ulica została opisana jako ciąg drogowy który będzie łączył drogi wojewódzkie Warka – Białobrzegi i Warka - Grójec. Wniosek został złożony na tzw. „schetynówki” i bardzo wysoko oceniony pod kątem bezpieczeństwa.
Radny Maciej Dobrzyński zgłosił wniosek pod adresem Zarządu Powiatu
aby zarząd wystąpił do PKP o informację dotyczącą planowanej modernizacji linii kolejowej relacji Warszawa – Radom przebiegającej przez msc. Warka oraz w jakim okresie planowana jest modernizacja.
Przewodniczący poddał wniosek pod głosowanie. – Wniosek został przyjęty jednogłośnie 18 głosów „za”.
Radny Norbert Proskura poruszył sprawę wysyłania zawiadomień na posiedzenia Komisji Stałych Rady Powiatu poinformował, że zaproszenia otrzymuje ale po odbytym posiedzeniu Komisji, może jest to wina poczty polskiej. Następnie zwrócił się z prośbą aby powiadomić go telefoniczne lub mailem.
Ad. 10
Na zakończenie Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek dzisiejszej Sesji został zrealizowany. Podziękował radnym oraz wszystkim uczestnikom za udział
i o godz. 1100 zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Nadzwyczajną Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Protokołowała: Przewodniczył:
Ineza Banach Jerzy Kaźmierczak
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 02.06.2010 r., godz. 09.55 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 02.06.2010 r., godz. 09.55 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
02.06.2010 r., godz. 09.55 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |