Główna treść strony
wzór umowy
dostępny do dnia 12.11.2009 (zmiana 10.11.2009)
Załącznik Nr 5 do SIWZ
PROJEKT UMOWY
Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego dla inwestycji realizowanych przez Powiat Grójecki pod nazwami: „Generalny remont i modernizacja pałacu w Warce – siedziby Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego wraz z wystrojem wnętrza” oraz „Budowa Centrum Edukacyjno-Muzealnego przy Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce wraz z parkingiem”.
Zawarta w dniu ……………. roku w Grójcu pomiędzy:
Zarządem Powiatu Grójeckiego,
ul. Piłsudskiego 59,
05-600 Grójec
reprezentowanym przez:
Janusza Różyckiego –Starostę Grójeckiego
Mariana Górskiego – Wicestarostę Grójeckiego
zwanym dalej „Zamawiającym”
a
firmą ……………………………………………………………………………… reprezentowaną przez:
………………………………………………………..
z siedzibą w ……………………………………………………………………………… NIP …………………………, REGON …………………………
zwaną dalej „Inspektorem nadzoru”.
o następującej treści:
§ 1
1. Zamawiający zleca a Inspektor nadzoru zobowiązuje sie pełnić funkcję Inspektora nadzoru inwestorskiego dla inwestycji realizowanych przez Powiat Grójecki pod nazwami: „Generalny remont i modernizacja pałacu w Warce – siedziby Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego wraz z wystrojem wnętrza” oraz „Budowa Centrum Edukacyjno-Muzealnego przy Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce wraz z parkingiem”.
2. a) Inwestycja w zakresie: Generalny remont i modernizacja pałacu w Warce - siedziby Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego realizowana będzie na podstawie dokumentacji projektowej wykonanej przez Projektanta Zbigniewa Chołuja .
b) Inwestycja w zakresie: budowa Centrum edukacyjno-muzealnego przy Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce realizowana będzie na podstawie dokumentacji projektowej wykonanej przez firmę: „BULANDA, MUCHA – ARCHITEKCI” Sp. z o.o.; 01-839 Warszawa; Ul. Barcicka 14
3. Inspektor nadzoru sprawować będzie nadzór w terminach ustalonych przez strony w zakresie określonym w załączniku nr 1 do niniejszej umowy:
4. Jeżeli w toku wykonywania robót dokonane zostaną bez zgody Inspektora nadzoru istotne odstąpienia od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowę,
Inspektor nadzoru jest zwolniony z obowiązku:
a) wyrażenia zgody na powyższe zmiany,
b) podpisania kierownikowi budowy oświadczenia o zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowę, przepisami i obowiązującymi normami,
c) naprawienia szkody w okresie gwarancji i rękojmi wynikającej z nie uzgodnionego odstępstwa od projektu.
5. Zmiany wprowadzone do dokumentacji projektowej w czasie wykonywania robót budowlanych, za zgoda Inspektora nadzoru, dokumentowane będą przez:
a) zapisy na rysunkach wchodzących w skład dokumentacji projektowej,
b) rysunki zamienne lub szkice albo nowe projekty opatrzone data, podpisem oraz informacją jaki element dokumentacji zastępują,
c) wpisy do Dziennika Budowy,
d) protokoły lub notatki służbowe podpisywane przez strony i załączane do Dziennika Budowy.
§ 2
1. Inspektor nadzoru będzie wykonywał swoje obowiązki od dnia podpisania Umowy do zakończenia i całkowitego rozliczenia Projektu z Instytucją Zarządzającą RPO WM 2007 – 2013 planowanego na dzień 30.06.2012.
2. Planowany termin zakończenia zadania pn. Generalny remont i modernizacja pałacu w Warce-Winiarach wraz z wystrojem wnętrz – siedziby Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego – 30.12.2010.
3. Planowany termin zakończenia zadania pn. Budowa Centrum Edukacyjno-Muzealnego przy Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego wraz z parkingiem – 30.03. 2012.
4. Zamawiający dopuszcza wcześniejszy termin wykonania zadań, o których mowa w pkt. 2. i 3
5. Termin przekazania przez Inspektora nadzoru Zamawiającemu decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu nowo budowanego oraz kompletnej dokumentacji niezbędnej do całkowitego, ostatecznego rozliczenia projektu wymaganych przez Instytucję Zarządzająca RPO WM 2007-2013 – 30.03.2012 r.
6. Zamawiający, po podpisaniu umowy na wykonanie robót budowlanych zawiadomi Inspektora nadzoru pisemnie o konkretnych terminach.
7. Inspektor nadzoru pełnić będzie nadzór według potrzeb wynikających z postępu robót, jednak nie rzadziej niż raz na tydzień oraz na każde wezwanie Zamawiającego, dokonane telefonicznie lub faksem, na 3 dni przed oczekiwanym pobytem.
8. Inspektor nadzoru sprawujący nadzór, przewidywany termin pobytu na budowie będzie uzgadniał telefonicznie lub faksem z Zamawiającym.
9. Każdy pobyt Inspektora nadzoru na budowie musi być odnotowany wpisem do Dziennika Budowy.
§ 3
1. Strony ustalają, że obowiązującą formą wynagrodzenia będzie wynagrodzenie w formie ryczałtu w związku z tym Inspektor nadzoru nie może żądać jego podwyższenia.
2. Wynagrodzenie strony ustalają na kwotę (netto): ..........................................zł (słownie: ........................................................................)
podatek VAT, tj.: ................... zł (słownie: .........................................................)
kwotę (brutto);…………………………zł( słownie:………………………...……………..).
3. Wynagrodzenie wymienione w § 3 ust. 1 jest niezmienne przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
4. Zamawiający dokona zapłaty wynagrodzenia na rzecz Inspektora nadzoru na podstawie
- faktur częściowych wystawianych proporcjonalnie do postępu i zaawansowania robót budowlanych w ciągu 30 dni od dostarczenia przez Wykonawcę robót budowlanych faktury i po dokonaniu przez Zamawiającego odbioru części przedmiotu umowy
- oraz na podstawie faktury końcowej wystawionej przez Inspektora nadzoru po dokonaniu przez Zamawiającego odbioru przedmiotu niniejszej umowy.
5. Faktury za czynności nadzoru płatne będą przelewem, z konta Zamawiającego na konto Inspektora nadzoru w ciągu 30 dni od daty złożenia faktury.
§ 4
1. Zamawiającemu przysługuje prawo naliczania kary umownej Inspektorowi nadzoru za zwłokę w wykonaniu czynności nadzoru, o których mowa w § 1 ust. I umowy w wysokości
0,1% wynagrodzenia umownego, o którym mowa w § 3 ust. I za każdy dzień zwłoki w odniesieniu do terminów wskazanych w umowie lub uzgodnionych przez strony.
2. W przypadku, gdy kary umowne nie naprawią wyrządzonej szkody Zamawiającego, Inspektor nadzoru zapłaci Zamawiającemu odszkodowanie na zasadach ogólnych.
§ 5
1. Ze strony Zamawiającego osobą upoważnioną do kontaktów z Wykonawcą jest P. ..............., tel. ............
faks ……………………, e – mail: ………………..
2. Ze strony Inspektora nadzoru osobą upoważnioną do kontaktów z Wykonawcą jest P. ..............., tel. ............
faks ……………………, e – mail: ………………..
§ 6
1. Sprawy sporne mogące wyniknąć na tle realizacji niniejszej Umowy rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
2. W sprawach nieuregulowanych niniejsza Umowa zastosowanie mają:
- przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U.Nr 223 z 2007 r., poz. 1655 ze zm.),
- przepisy ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. Nr 156 z 2006 r., poz. 1118 ze zm.),
- przepisy wykonawcze do obu w/w ustaw,
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z pózn. zm.).
- ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. nr 90, poz. 631 ze zm.);
§ 7
Umowę sporządzono w 4 jednobrzmiących egzemplarzach, po 2 dla każdej ze stron.
ZAMAWIAJACY INSPEKTOR NADZORU
Załącznik nr 1
do umowy z dnia …………
Dot: Pełnienia funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego dla inwestycji realizowanych przez Powiat Grójecki pod nazwami: „Generalny remont i modernizacja pałacu w Warce – siedziby Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego wraz z wystrojem wnętrza” oraz „Budowa Centrum Edukacyjno-Muzealnego przy Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce wraz z parkingiem”.
Zawarta w Grójcu pomiędzy:
Zarządem Powiatu Grójeckiego,
ul. Piłsudskiego 59,
05-600 Grójec
reprezentowanym przez:
Janusza Różyckiego –Starostę Grójeckiego
Mariana Górskiego – Wicestarostę Grójeckiego
zwanym dalej „Zamawiającym”
a
firmą ……………………………………………………………………………… reprezentowaną przez:
………………………………………………………..
z siedzibą w ………………………………………………………………………………
zwaną dalej „Inspektorem nadzoru”.
Określający zakres obowiązków Inspektora nadzoru
1. Przyjęcie od Zamawiającego kompletnej dokumentacji projektowo - kosztorysowej wraz ze złożeniem oświadczenia o jej kompletności.
2. Do zadań w zakresie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na roboty budowlane, usługi i dostawy będzie należało:
- pomoc w przygotowaniu opisów przedmiotu zamówienia do SIWZ,
- uczestnictwo w pracach komisji przetargowej,
- sprawdzenie i zaopiniowanie kosztorysów ofertowych dołączonych do ofert wykonawców zainteresowanych przetargiem na wykonanie robót budowlanych,
- udzielenie wyjaśnień wykonawcom w zakresie opisu przedmiotu zamówienia,
- współpraca z Zamawiającym i jego doradcami w zakresie prawa budowlanego.
3. Powiadomienie organu nadzoru budowlanego i Wojewódzkiego Mazowieckiego Konserwatora Zabytków, Oddział w Radomiu o terminie rozpoczęcia robót, z załączeniem oświadczeń kierownika budowy i inspektorów nadzoru, potwierdzających przyjęcie obowiązków na budowie.
4. Przekazanie Wykonawcy robót terenu budowy i wystawienia polecenia rozpoczęcia robót.
5. Nadzorowanie szczegółowych Harmonogramów Robót, Harmonogramu odbiorów częściowych i końcowego.
6. Zatwierdzenie przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych - „Projektów organizacji ruchu” na czas budowy.
7. Kontrola przed rozpoczęciem robót oraz w trakcie robót spełnienia wymagań dotyczących bezpieczeństwa ruchu (obejmująca też poruszanie się po terenie budowy) oraz prawidłowości zorganizowania prac budowlanych z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.
8. Kontrola zgodności oznakowania robót z zatwierdzonymi projektami tymczasowej organizacji ruchu oraz zapewnienia sprawnej komunikacji w okresie prowadzenia robót.
9. Kontrola bezpiecznego sposobu składowania i przechowywania materiałów.
10. Wyrażanie zgody na wykonywanie robót budowlanych poza normalnymi godzinami pracy.
11. Wnioskowanie o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawców Robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy.
12. Opracowanie w porozumieniu ze specjalistą d.s. BHP i bezpieczeństwa p. pożarowego instrukcji zabezpieczenia i postępowania w zakresie BHP i p.poż. na terenie prowadzenia inwestycji.
13. Wyegzekwowanie zabezpieczenia przeciw pożarowego na terenie budowy oraz utrzymania ogólnego porządku na budowie oraz okresowa kontrola ich przestrzegania zgodnie z zaleceniami wydanymi przez Specjalistę ds. BHP i bezpieczeństwa pożarowego Zamawiającego.
14. Kontrola uprawnień i świadectw potwierdzających umiejętność personelu realizującego roboty.
15. Sprawdzenie przed zastosowaniem materiałów w zakresie dopuszczenia do stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami określonymi w art. 5 Ustawy z dnia 16-04-2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 62, poz 628).
16. Monitorowanie postępu prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z przyjętymi Harmonogramami robót, odbiorów i płatności.
17. Kontrola nad zgodnością i prawidłowością realizacji robót z dokumentacją projektową, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót, wytycznymi technologicznymi, obowiązującymi normami, SIWZ, ofertą wykonawcy, zawartą umową na wykonanie robót budowlanych, obowiązującym prawem, w szczególności prawem budowlanym i rozporządzeniami wykonawczymi do prawa budowlanego.
18. Prowadzenie regularnych inspekcji na terenie budowy przez właściwych branżowo inspektorów w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską.
19. Współpraca z projektantami sprawującymi nadzór autorski nad: wystrojem wnętrza muzeum i dokumentacją projektową do Centrum Edukacyjno-Muzealnego, a także architektem krajobrazu, który odpowiada za projekt rewitalizację zabytkowego parku i zieleń wokół inwestycji.
20. Współpraca z Wojewódzkim Mazowieckim Konserwatorem Zabytków, Oddział w Radomiu.
21. W porozumieniu z Zamawiającym - konsultowanie i uzgadnianie z projektantami sprawującymi nadzór autorski propozycji niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej. Sporządzanie protokołów konieczności na niezbędne roboty dodatkowe i uzupełniające lub zamienne oraz udzielanie wyjaśnień w tym zakresie.
22. Powiadomienie Wykonawców Robót o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych.
23. Wydawanie poleceń usuwania efektów robót wykonanych niewłaściwie lub poniżej standardu i nadzór nad ich wykonaniem.
24. Poświadczenie usunięcia przez Wykonawców Robót stwierdzonych wad.
25. Organizowanie narad technicznych, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, oraz sporządzania protokółów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcom Robót w terminie 3 dni od dnia narady.
26. Organizacja oraz przewodniczenie comiesięcznym naradom dotyczącym postępu robót (Narady Koordynacyjne), w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację umowy na roboty budowlane stron (Kierownik Budowy, Inspektor Nadzoru, przedstawiciel Zamawiającego, Inspektorzy Nadzoru Autorskiego oraz inni zaproszeni).
27. Przygotowywanie dla Zamawiającego okresowych (miesięcznych) sprawozdań zawierających informacje dotyczące ilości, zakresu i terminów realizowanych robót oraz działalności nadzoru inwestorskiego.
28. Uczestniczenie w przygotowaniu materiałów i udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego z przedstawicielami mediów.
29. Kontrola dotrzymywania przez Wykonawcę przyjętego Harmonogramu realizacji prac i wydania polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót.
30. Rozliczenie umowy o roboty budowlane w przypadku jej rozwiązania.
31. Sporządzanie wniosków o naliczenie kar umownych.
32. Dostarczanie Zamawiającemu dokumentów i informacji w terminach przez niego ustalonych w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji inwestycji.
33. Rozliczenie Wykonawcy robót pod względem rzeczowym i finansowym.
34. Organizacja i dokonywanie odbiorów robót zanikających i częściowych, odbiorów końcowych oraz przyjmowanie od Wykonawców Robót wszelkich dokumentów wymaganych w terminie odbioru (w tym atesty, aprobaty techniczne, protokoły badań, protokoły pomiarów, gwarancje, DTR (dokumentacja techniczno-ruchowa) i instrukcje obsługi zainstalowanych urządzeń i systemów, inwentaryzacje powykonawcze instalacji, obiektów i części obiektów).
35. Weryfikacja przygotowanych przez Wykonawcę Robót dokumentów wymaganych do zgłoszenia zakończenia robót budowlanych do organu nadzoru budowlanego.
36. Zgłoszenie Zamawiającemu gotowości do odbiorów częściowych i końcowego robót. Wystąpienie do Zamawiającego o powołanie komisji (skład komisji zostanie ustalony zarządzeniem Starosty Grójeckiego) oraz sprawdzenie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawców Robót dokumentów wymaganych do odbioru.
37. Zgłaszanie Zamawiającemu terminu odbioru instalacji i urządzeń oraz organizacja szkolenia i instruktażu pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi instalacji i urządzeń przez Wykonawcę Robót.
38. Sporządzanie i zatwierdzanie protokołów wykonanych i odebranych robót częściowych i odbioru końcowego. W przypadku stwierdzenia usterek podczas odbioru Inspektor Nadzoru renegocjuje kwoty i terminy zapłaty oraz sporządza wykaz usterek i określa terminy ich usunięcia.
39. Przekazywanie do zatwierdzenia Zamawiającemu protokołów wykonanych i odebranych robót częściowych i końcowego.
40. Potwierdzanie zgodności faktur/rachunków wystawianych przez dostawców i Wykonawców Robót Budowlanych z protokołami odbiorów częściowych i końcowego. Załącznikiem do każdej faktury są protokoły odbioru wykonania i dostaw.
41. Odbiór od wykonawców całej dokumentacji budowy i dokumentacji powykonawczej, a także wszelkich dokumentów i oświadczeń koniecznych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie i właściwą eksploatację obiektów, kompletowanie ich i przedkładanie Zamawiającemu.
42. Wystąpienie w imieniu Zamawiającego do organu nadzoru budowlanego o wydanie decyzji - pozwolenia na użytkowanie.
43. W okresie gwarancji i rękojmi (36 miesięcy po pozytywnym odbiorze robót budowlanych), raz w roku, dokonanie przeglądu technicznego zakończonych inwestycji, łącznie z Wykonawcą i Zamawiającym. Po wykryciu wad i usterek Inspektor Nadzoru nadzoruje ich usunięcie przez Wykonawcę Robót oraz dokonuje odbioru po ich usunięciu,
44. W okresie gwarancji do Inspektora Nadzoru będzie ponadto należało:
a) Reprezentowanie Zamawiającego w negocjacjach, postępowaniach mediacyjnych lub arbitrażowych dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów;
b) Sprawdzenie i potwierdzenie gotowości obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru pogwarancyjnego wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów;
c) Wnioskowanie po wystawieniu Świadectw Wykonania o zwrot części Zabezpieczenia należytego Wykonania Robót.
45. Prowadzenie korespondencji i dokumentacji w zakresie związanym z realizacją i rozliczeniem projektu.
46. Opisywanie faktur, rachunków i innych dokumentów wystawianych Zamawiającemu, tak by zachować całkowitą zgodność z wymogami RPO WM, Instytucji Zarządzającej oraz z innymi obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
47. Współpraca z firmą wskazana przez Zamawiającego w celu prawidłowego całkowitego, końcowego rozliczenia rzeczowego i finansowego projektu zgodnie z umową dofinansowania i obowiązującymi zasadami rozliczania inwestycji finansowanymi ze środków RPO WM.
48. Gromadzenie wszelkiej dokumentacji niezbędnej do sporządzania rozliczeń okresowych i rozliczenia końcowego projektu zgodnie z przyjętym w umowie z Województwem Mazowieckim o finansowanie projektu oraz harmonogramem i wymogami RPO WM.
49. Przygotowywanie wszelkich niezbędnych danych wartościowych, ilościowych i ich kompletowanie w postaci dokumentów niezbędnych dla końcowego rozliczenia projektu.
50. Przedkładanie powyższych informacji i dokumentów firmie wskazanej przez Zamawiającego, sporządzającej rozliczenia okresowe i końcowe projektu zgodnie z umową dofinansowania i obowiązującymi zasadami rozliczania inwestycji finansowanych ze środków RPO WM.
51. Współpraca z firmą wskazaną przez Zamawiającego w przygotowaniu raportu końcowego dla Instytucji Zarządzającej RPO WM do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.
52. Identyfikowania wszędzie tam gdzie jest to możliwe ryzyk powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawców Robót i stron trzecich oraz informowania o tym Zamawiającego z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom.
53. Reprezentowanie Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z realizacją zadań inwestycyjnych i poszczególnymi Umowami na Roboty, a także w kontaktach z mediami.
54. Wykonywania wszystkich innych czynności i zadań nie wymienionych w Umowie na usługi, które będą konieczne do prawidłowej realizacji umów na roboty budowlane (przepisami polskiego prawa w tym Prawa Zamówień Publicznych, Prawa Budowlanego, procedurami RPO WM 2007 – 2013 oraz Instytucji Pośredniczących).
55. Inspektor Nadzoru będzie decydować o :
- dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót,
- zatwierdzeniu receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę Robót,
- sprzęcie i środkach transportu Wykonawcy Robót,
- wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy na roboty budowlane.
56. Inspektor Nadzoru będzie wnioskować o:
- wprowadzenie niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej,
- przeprowadzenie niezbędnych badań i pomiarów lub ekspertyz przez niezależnego Inspektora,
- zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku gdy Wykonawcy Robót nie usuną ich w wyznaczonym terminie na koszt Wykonawcy Robót,
- zmianę terminu wykonania robót w umowie o roboty budowlane, kiedy zmiana taka nie wynika z winy czy zaniedbań Wykonawcy Robót,
- uzgodnienie zakresu robót dodatkowych jeżeli wystąpi uzasadniona potrzeba ich wykonania oraz zlecenie ich wykonania.
57. Inspektor Nadzoru będzie nadzorować i kontrolować:
- przyjęty Harmonogram Robót ,
- przyjęty Harmonogram odbiorów częściowych,
- przyjęty Harmonogram Płatności.
58. W przypadku zagrożenia dotrzymania powyższych harmonogramów Inspektor Nadzoru zobowiązany jest natychmiast powiadomić Zamawiającego.
59. Inspektor Nadzoru będzie akceptować:
- sprzęt i urządzenia Wykonawców Robót, o ile nie zostały wskazane w ofertach Wykonawców Robót oraz propozycję Wykonawców Robót odnośnie zmiany sprzętu lub urządzeń.
60. Ograniczenia zakresu uprawnień i obowiązków Inspektora.
Pomimo tak szerokiego zakresu uprawnień i obowiązków Inspektor nie będzie miał prawa do:
a) wprowadzania jakichkolwiek poprawek do podpisanych umów na roboty budowlane,
b) Zwolnienia Wykonawców z jakichkolwiek ich obowiązków czy odpowiedzialności wynikających z umów na roboty budowlane,
c) ograniczenia bądź rozszerzenia zakresów robót Wykonawców lub przekazania robót innym Wykonawcom niż tym, którzy zostali wskazani w podpisanych umowach na roboty budowlane.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 10.11.2009 r., godz. 08.14 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 10.11.2009 r., godz. 08.14 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
10.11.2009 r., godz. 08.14 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |