Główna treść strony
Uchwała Nr XXVII/ 216 /2009 RADY POWIATU GRÓJECKIEGOz dnia 7 września 2009 r.
w sprawie: procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
Na podstawie art.12 ust.5 i art. 53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 142 poz. 1592 – tekst jedn. z 2001 r. z późn. zm) oraz Działu IV Rozdział 1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 )
§ 1
Przygotowanie projektu uchwały budżetowej należy do wyłącznej kompetencji Zarządu Powiatu.
§ 2
Radni Powiatu, organy gmin, reprezentanci społecznych komitetów i kierownicy podległych jednostek mogą składać do Zarządu Powiatu wnioski do projektu budżetu w terminie do 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
§ 3
Do projektu uchwały budżetowej Zarząd Powiatu dołącza:
1. Objaśnienia
a/ szczegółowe omówienie dochodów z poszczególnych źródeł, ze wskazaniem
sposobu i podstaw ich obliczania
- wydatków na zadania własne o charakterze obligatoryjnym
- wydatków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej
i samorządowej,
- wydatków na cele inwestycyjne
- dotacji dla jednostek organizacyjnych powiatu, powiatowych służb i straży
oraz instytucji kultury rozliczających się z powiatem
- dotacje dla innych podmiotów
b/ omówienie przychodów związanych z pokryciem niedoboru budżetowego
oraz rozchodów związanych ze spłatami rat kredytów /pożyczek, wykupu
obligacji/
c/ omówienie zadań inwestycyjnych zawierających między innymi:
- stan zaawansowania robot,
- ogólny koszt inwestycji,
- datę rozpoczęcia i zakończenia robot,
- zaangażowanie środków budżetu powiatu.
2. Prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego lata następne,
wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań.
a/ ogólnej kwoty zobowiązań finansowych podaniem na poszczególne tytuły
wraz z podaniem terminów płatności, ewentualnych przyczyn i skutków
finansowych nie regulowania w terminie, źródeł finansowania w kontekście
opracowanego budżetu powiatu,
b/ ogólnej kwoty wierzytelności z wyszczególnieniem tytułów , terminów
płatności, przyczyn nieściągalności, podjętych działaniach zmierzających do
ich wyegzekwowania.
3. Informacje o stanie mienia komunalnego zawierającą:
a/ dane dotyczące przysługujących jednostce samorządu terytorialnego praw
własności
b/ dane dotyczące:
- innych niż własność praw majątkowych, majątkowych tym w szczególności
o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym,
wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach
- posiadania,
c/ dane o zmianach w stanie mienia komunalnego, komunalnego zakresie
określonym w pkt. a i b od dnia złożenia poprzedniej informacji
d/ dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności
i innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania
e/ inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia
komunalnego.
§ 4
Projekt uchwały budżetowej określa:
1. prognozowane dochody jednostki samorządu terytorialnego według źródeł
i działów klasyfikacji w podziale na dochody: bieżące i majątkowe;
2. wydatki budżetu powiatu w podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej, z wyodrębnieniem;
a/ wydatków bieżących, w tym w szczegółowości:
- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
- dotacji
- wydatków na obsługę długu powiatu,
- wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie
z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez powiat,
b/ wydatków majątkowych;
3. źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetu powiatu;
4. przychody i rozchody budżetu powiatu,
5. wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi,
z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów;
6. wydatki na programy i projekty realizowane ze środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2i3 ustawy o finansach publicznych części związanej z realizacją zadań powiatu;
7. plan przychodów i wydatków gospodarstwa pomocniczego dochodów własnych jednostek budżetowych;
8. plan przychodów i wydatków funduszy celowych;
9. limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych, wartościowych;
10. upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków z tytułu umów , których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania powiatu i termin zapłaty upływa w roku następnym;
11. zakres i kwoty dotacji przedmiotowych;
12. dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych powiatowi odrębnymi przepisami;
13. dotacje inne niż w pkt. 11 i 12;
14. dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych
w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego.
§ 5
Projekt uchwały budżetowej może zawierać:
1. upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu powiatu;
2. upoważnienie dla Zarządu Powiatu do dokonywania zmian w budżecie,
w zakresie określonym w art. 188 ust 2 ustawy o finansach publicznych;
3. inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu powiatu;
§ 6
1. Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami informacjami Zarząd
Powiatu przedstawia:
a/ Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie Oddział w Płocku – celem
zaopiniowania,
b/ Radzie Powiatu
najpóźniej do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. Opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej
Zarząd Powiatu jest zobowiązany przedstawić, przed uchwaleniem budżetu,
Radzie Powiatu.
3. W przypadku gdy dochody i wydatki państwa określa ustawa o prowizorium
budżetowym, Rada Powiatu na wniosek Zarządu Powiatu może uchwalić
prowizorium budżetowe powiatu na okres prowizorium budżetowym
państwa.
§ 7
1. W terminie 7 dni od dnia przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Powiatu, Zarząd Powiatu przekazuje podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania projektów ich planów finansowych.
2. Jednostki o których mowa w ust. 1 opracowują projekty planów finansowych
w terminie 10 dni od dnia otrzymania danych o których mowa w ust.1 nie później jednak jak do dnia 2 grudnia.
§ 8
1. Przewodniczący Rady Powiatu przesyła niezwłocznie projekt budżetu wraz
z materiałami informacyjnymi do zaopiniowania Stałym Komisjom Rady.
2. Komisje Rady w terminie 14 dni odbywają posiedzenia na których formułowane są na piśmie opinie o projekcie budżetu. W przypadku zgłoszenia propozycji wprowadzenia nowego wydatku przewidywanego
3. w projekcie, istnieje obowiązek wskazania przez Komisję źródła jego finansowania.
4. Opinie poszczególnych Komisji są podstawą do sformułowania w terminie
7 dni od daty ich przedstawienia Komisji Planowania, Budżetu, Finansów
i Mienia Powiatu ostatecznej opinii o projekcie budżetu.
5. W posiedzeniu Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu na którym opiniowany jest projekt budżetu, uczestniczą Przewodniczący pozostałych Komisji lub ich zastępcy.
§ 9
1. Niezwłocznie po sporządzeniu przez Komisję Planowania, Budżetu, Finansów
i Mienia Powiatu opinii na piśmie jest ona przekazywana Zarządowi Powiatu, który po zapoznaniu się z jej treścią nanosi w terminie 7 dni poprawki do projektu budżetu.
2. Wnioski komisji nie uwzględnione w projekcie budżetu wymagają uzasadnienia Zarządu.
§ 10
Uchwałę budżetową Rada Powiatu uchwala przed rozpoczęciem roku budżetowego a w szczególnie uzasadnionych przypadkach – nie później niż do 31 marca roku budżetowego.
§ 11
Przy sporządzaniu projektu porządku obrad Sesji Rady Powiatu na której rozpatrywany będzie projekt budżetu powinny być uwzględnione następujące punkty:
1. Odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem,
2. Odczytanie opinii Komisji Stałych w tym Komisję Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu.
3. Odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie O/Płock.
4. Dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie.
5. Głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
§ 12
1. Do czasu uchwalenia uchwały budżetowej jednak nie później niż do dnia
31 marca roku budżetowego, podstawą gospodarki finansowej jest projekt uchwały budżetowej przedstawiony Radzie Powiatu.
2. Bez zgody Zarządu Powiatu Rada Powiatu nie może wprowadzić w projekcie uchwały budżetowej powiatu zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu powiatu.
3. W przypadku nie uchwalenia uchwały budżetowej w terminie o którym mowa
w ust. 1 - Regionalna Izba Obrachunkowa w terminie do 30 kwietnia roku budżetowego ustala budżet powiatu w zakresie obowiązujących zadań własnych oraz zadań zleconych. Do dnia ustalenia budżetu przez Regionalną Izbę Obrachunkową podstawą gospodarki finansowej jest projekt uchwały
o której mowa w ust.1.
§ 13
W celu wykonywania budżetu Zarząd Powiatu opracowuje szczegółowy podział dochodów i wydatków według działów rozdziałów i paragrafów.
§ 14
Do zmian w budżecie dokonywanych przez Rade Powiatu w trakcie roku budżetowego wymagana jest opinia Komisji Planowania, Budżetu, Finansów
i Mienia Powiatu .
Termin opracowania materiałów w sprawie zmian budżetowych ustala Zarząd Powiatu, a termin opiniowania zmian Przewodniczący Rady Powiatu.
§ 15
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 16
Traci moc uchwała Nr XXVI/203/2009 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia
30 czerwca 2009r w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju
i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
§ 17
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 15.09.2009 r., godz. 10.41 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 15.09.2009 r., godz. 10.41 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
15.09.2009 r., godz. 10.41 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |