Główna treść strony
Informacja z pracy Zarządu Powiatu w okresie od ostatniego sprawozdania Starosty Grójeckiego tj. od dnia 30 czerwca 2009 r. do dnia 7 września 2009 r.
Od ostatniego sprawozdania Starosty Grójeckiego odbyły się 9 posiedzeń Zarządu Powiatu.
Zarząd Powiatu rozpatrzył i podjął uchwały w następujących sprawach:
1. wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2009 r., /5 uchwał/
2. powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Wincentego Witosa w Jasieńcu, /Dorota Nowak/
3. powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Wincentego Witosa w Jasieńcu, /Dorota Nowak/,
4. powierzenia stanowiska dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Nowym Mieście n/Pilica /Agnieszka Trytko – Ciesielska/,
5. powierzenia stanowiska dyrektora Powiatowego Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego w Grójcu z siedzibą w Nowej Wsi Wiesława Cąderek/,
6. powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się
o awans na stopień nauczyciela mianowanego,
7. zaopiniowania projektu Programu Ochrony Środowiska dla Miasta i Gminy Warka na lata 2009 – 2013,
8. zaopiniowania projektu Programu Ochrony Środowiska dla Miasta i Gminy Nowe Miasto nad Pilicą na lata 2009 – 2012 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2013-2016,
9. przekazania prawa do dysponowania nieruchomością dla celów budowlanych Urzędowi Miejskiemu w Warce,
10. odstąpienia od dalszych czynności związanych z utworzeniem radia samorządowego,
11. przekazania prawa do dysponowania nieruchomością dla celów budowlanych Urzędowi Miejskiemu w Warce,
12. Wyrażenia opinii dotyczącej zmiany kategorii dróg w powiecie Rawa Mazowiecka,
13. Przedłożenia informacji z wykonania budżetu powiatu Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej za I półrocze 2009 r.
Zarząd Powiatu rozpatrzył i zaakceptował projekty uchwał Rady Powiatu
w następujących sprawach:
1. zalecenia Zarządowi Powiatu Grójeckiego zawarcia umowy partnerskiej dotyczącej realizacji projektu w ramach RPO WM .2007-2013,
2. trybu udzielania i rozliczania dotacji szkołom niepublicznym o uprawnieniach szkół publicznych oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania,
3. wyrażenia zgody na zawarcie przez Zarząd Powiatu umowy na dofinansowanie budowy boiska wielofunkcyjnego i zabezpieczenia roszczeń
z tytułu zwrotu tych środków w formie weksla „ in blanco”,
4. wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego w 2009 r.
5. procedury uchwalenia budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu
Poza podejmowaniem uchwał Zarząd Powiatu zajmował się innymi ważnymi dla funkcjonowania powiatu sprawami w tym między innymi:
1. zapoznał się z wynikami matur szkół prowadzonych przez Powiat Grójecki. „Najlepszy Maturzysta”,
2. zapoznał się z wyniki klasyfikacji w szkołach młodzieżowych prowadzonych przez Powiat Grójecki oraz naborem do klas pierwszych,
3. przyjął do wiadomości informację dot. planowanych remontów w szkołach
i placówkach oświatowo – wychowawczych,
4. wysłuchał informacji Kierownika Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa w Grójcu z/s w Nowej Wsi dot. zmiany lokalizacji siedziby,
5. Powiat Grójecki otrzymał dodaje z Komponentu A na następujące odcinki dróg.
- droga nr 1607W Konie – Wilków – 100 tys. zł
- droga nr 1657W Wola Boglewska – Murowanka – 400 tys. zł.
- droga nr 1668W Chynów – Nowa Wieś – 250 tys. zł.
6. zapoznał się z informacją dot. bieżącego funkcjonowania i koniecznością zwiększenia ilości pensjonariuszy w Środowiskowym Domu Samopomocy
w Łychowskiej Woli oraz funkcjonowaniem Domu Pomocy Społecznej
w Tomczycach,
7. zajmował się sprawą dot. możliwości przekształcenia własnościowego szpitali na terenie powiatu na podstawie wizyt i zapoznaniem się z funkcjonowaniem szpitali powiatowych w Jędrzejowie i Żninie,
8. z uwagi na to, że przetarg na sprzedaż części gospodarstwa sadowniczego
w Nowej Wsi nie doszedł do skutku, Walne Zgromadzenie Wspólników postanowiło ogłosić czwarty przetarg a ogłoszenie o przetargu zamieści
w prasie ogólnopolskiej,
9. zapoznał się z wnioskiem Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych
przyjętym na posiedzeniu w dniu 15 lipca 2009 r. dot. oznakowania poziomego
i pionowego oraz zmiany organizacji ruchu na „Trakcje Królewskim”,
10. zapoznał się z wnioskiem Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu przyjętym na posiedzeniu w dniu 3 sierpnia 2009 dot. zwiększenia środków finansowych przeznaczonych na promocję powiatu,
11. w dniu 31 sierpnia br. uczestniczył w Dożynkach Powiatowych które odbyły się na terenie Parafii w Lewiczynie,
12. zaakceptował uzgodnienie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w zakresie zadań rządowych i samorządowych na obszarze działek 46 i 29 położonych w sołectwie Osieczek gm. Pniewy.
13. Zarząd Powiatu i Prezydium Rady uczestniczyli w inauguracjach nowego roku szkolnego w placówkach podległych Starostwu,
14. zgodnie ze swoimi kompetencjami Zarząd Powiatu rozpatrywał pisma i wnioski
w sprawach udzielenia pomocy finansowej z okazji różnego rodzaju uroczystości i imprez, /dofinansowywał w granicach swoich kompetencji/.
15. poza wyszczególnionymi sprawami Starosta i Wicestarosta odbyli szereg spotkań związanych z bieżącą działalnością urzędu i spraw dotyczących funkcjonowania i zadań powiatu,
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 14.09.2009 r., godz. 14.51 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 14.09.2009 r., godz. 14.51 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
14.09.2009 r., godz. 14.51 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |