Główna treść strony
Protokół Nr XXIII
z Sesji Rady Powiatu Grójeckiego w dniu 16 kwietnia 2009 r.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak o godzinie 10ºº otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Następnie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego oraz Starostę Grójeckiego Pana Janusza Różyckiego.
Ponadto powitał zaproszonych gości w osobach: Dyrektora Muzeum
im. K. Pułaskiego Panią Iwonę Stefaniak, Powiatowego Inspektora Sanitarnego Panią Jolantę Matysiak, Powiatowego Lekarza Weterynarii Pana Stanisława Wieteskę, Dyrektorów SP ZOZ: w Grójcu Pana Włodzimierza Wieteskę, w Nowym Mieście n/Pilicą Pana Tomasza Skurę, Dyrektorów DPS: w Nowym Mieście
Panią Irenę Leszczyk, w Tomczycach Panią Irenę Młochowską, w Lesznowoli
Pana Krzysztofa Dudę, Dyrektorów Placówek Oświatowych w tym przedstawicieli ZSP w Jasieńcu, Dyrektorów Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych: w Grójcu Panią Beatę Majchrowicz, w Warce Panią Elżbietę Paczkę, Dyrektora PUP w Grójcu Panią Marzannę Skoczek, Dyrektora PCPR w Grójcu Panią Katarzynę Średnicką, Dyrektora PZD w Grójcu Pana Tadeusza Jachoskiego, Przewodniczącego Rady Powiatowej Mazowieckiej Izby Rolniczej Pana Leszka Przybytniaka, Delegata do Mazowieckiej Izby Rolniczej Pana Jana Madeja, Skarbnik Powiatu Panią Jadwigę Ostrowską, Sekretarz Powiatu Panią Annę Matyjas, Radcę Prawnego Pana Mariana Seweryna, Naczelników Wydziałów oraz pracowników Starostwa.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że w posiedzeniu uczestniczy 18 radnych, co stanowi quorum i pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi zał. nr 1 do niniejszego protokołu.
Ad. 3
Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego.
5. Sprawozdanie z działalności Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego w Grójcu w 2008 r..
6. Sprawozdanie z działalności Inspekcji Weterynaryjnej na terenie Powiatu Grójeckiego w 2008 r.
7. Sprawozdanie z działalności Społecznej Straży Rybackiej Powiatu Grójec za 2008 r.
8. Sprawozdanie Przewodniczących z działalności Komisji Problemowych Rady Powiatu w 2008 r.
9. Sprawa absolutorium dla Zarządu Powiatu za wykonanie budżetu powiatu
w 2008 r. :
9.1. Sprawozdanie Zarządu Powiatu z wykonania budżetu powiatu w 2008 r.
9.2. Wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu za wykonanie budżetu powiatu w 2008r.
9.3. Zapoznanie z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie sprawozdania Zarządu Powiatu i opinią Komisji Rewizyjnej.
9.4. Dyskusja na temat przedłożonego sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za 2008 r. i jego ocena.
9.5. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium.
10. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
10.1. wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu w 2009 r.
10.2. dofinansowania ze środków Funduszu Pracy utworzenia CAZ wyodrębnionego w ramach PUP w Grójcu,
10.3. uchwalenia „Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2009 r.”
11. Interpelacje i zapytania radnych.
12. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
13. Zamknięcie posiedzenia.
Na salę obrad przybył radny Arkadiusz Stępniewski. Obecnych 19 radnych.
Przewodniczący Rady przedstawił wniosek Zarządu Powiatu o wprowadzenie pod obrady Rady Powiatu projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/186/2009 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 27 marca 2009 r. w sprawie emisji obligacji komunalnych oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu – zał. nr 2.
Pan Przewodniczący zaproponował poszerzenie pkt 10 o ppkt 10.4 i poddał uzupełniony porządek pod głosowanie.
Głosowało 19 radnych. Porządek został przyjęty jednogłośnie – 19 głosów „za”.
Ad. 4
Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej Sesji Rady Powiatu Grójeckiego przedstawił Starosta Grójecki Janusz Różycki – zał. nr 3.
Radny Maciej Dobrzyński spytał czy są już informacje nt wniosków unijnych.
Starosta Janusz Różycki wyjaśnił, że na dzień dzisiejszy nie ma takiej informacji. W dniu jutrzejszym odbędzie się spotkanie w Urzędzie Wojewódzkim w sprawie wniosków dot. kultury i dziedzictwa narodowego (wniosek dot. Muzeum w Warce).
Na salę obrad przybyła radna Aleksandra Skarżyńska. Obecnych 20 radnych.
Ad. 5
Sprawozdanie z działalności Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego
w Grójcu w 2008 r. przedstawiła Powiatowy Inspektor Jolanta Podlińska– Matysiak – zał. nr 4.
Salę opuścili radny Wojciech Kłosiński, radny Grzegorz Rejer. Przybył radny Tadeusz Zakrzewski. Obecnych 19 radnych.
Radny Maciej Dobrzyński stwierdził, że firmy prywatne mają problem dot. braku oceny warunków szkodliwych m.in. stopnia natężenia hałasu. Spytał czy każdy zakład musi mieć taki pomiar, nawet gdy ma podobną branżę.
W odpowiedzi p. Jolanta Matysiak wyjaśniła, że konieczna jest indywidualna ocena warunków w każdym zakładzie, gdyż każda jednostka obligatoryjnie musi posiadać udokumentowaną ochronę pracowników. Pani Inspektor dodała, że mimo wszystko największe problemy z wypełnieniem zaleceń są z dużymi zakładami pracy.
Radny Maciej Dobrzyński poprosił o przybliżenie sprawy jakości wody w Warce.
Radny Grzegorz Rejer powrócił na salę. Obecnych 20 radnych.
Pani Jolanta Matysiak poinformowała, że od dłuższego czasu w wodzie występuje nadmiar manganu, w ilości przekraczającej normy, ale nie zagrażającej zdrowiu. Jest to ściśle kontrolowane. Skutkuje jedynie zmniejszeniem warunków przejrzystości a tym samym estetyczności. Od 3 lat sprawa jest stale monitorowana, wprowadzane są różne sposoby zapobiegania.
Radny Wojciech Kot spytał o stację uzdatniania wody na Woli Worowskiej.
Pani Jolanta Matysiak poinformowała, że w/w stacja nie znajduje się na tzw. czarnej liście, czyli nie jest placówką zagrożoną.
Dalszych pytań nie zgłoszono. Sprawozdanie zostało przyjęte.
Ad. 6
Sprawozdanie z działalności Inspekcji Weterynaryjnej w 2008 r. przedstawił Powiatowy Lekarz Weterynarii Stanisław Wieteska – zał. nr 5.
Radni nie zgłosili pytań. Sprawozdanie zostało przyjęte.
Ad. 7
Przewodniczący Rady poinformował, że z uwagi na sprawy rodzinne Komendant Zbigniew Wawszczyk nie mógł przybyć, ale sprawozdanie Społecznej Straży Rybackiej Powiatu Grójeckiego za 2008 r. radni otrzymali w materiałach – zał. nr 6.
Radni nie wnieśli uwag. Sprawozdanie zostało przyjęte.
Wicestarosta Marian Górski opuścił salę. Obecnych 19 radnych.
Ad. 8
W tym punkcie Przewodniczący Komisji Stałych Rady Powiatu przedstawili sprawozdania z działalności komisji w 2008 r.:
Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Marek Ścisłowski.
Komisji Rewizyjnej Aleksandra Skarżyńska.
Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu Andrzej Gut.
Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych i Przeciwdziałania Bezrobociu Grzegorz Rejer.
Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu Norbert Proskura.
Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Nadzoru Budowlanego i Geodezji Witold Wójcik.
Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych Tadeusz Zakrzewski.
Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Grodkowska Adolf Maciak.
Radny Wojciech Kłosiński i Marian Górski powrócili na salę. Obecnych 21 radnych.
Ad. 9
Sprawa absolutorium dla Zarządu Powiatu za wykonanie budżetu powiatu w 2008 r. :
Ad. 9.1
Sprawozdanie Zarządu Powiatu z wykonania budżetu powiatu w 2008 r. przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska – zał. nr 7.
Ad. 9.2
Wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu za wykonanie budżetu powiatu w 2008 r. odczytała Przewodnicząca Komisji Aleksandra Skarżyńska – zał. nr 8.
Ad. 9.3
Opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie w sprawie sprawozdania Zarządu Powiatu i opinią Komisji Rewizyjnej przedstawił Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak - zał. nr 9.
Ad. 9.4
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję na temat przedłożonego sprawozdania.
Przewodniczący Klubu Radnych „Razem” Wojciech Kłosiński poinformował, że na posiedzeniu w dniu 7 kwietnia 2009 r. członkowie klubu zapoznali się ze sprawozdaniem Zarządu Powiatu oraz z opinią RIO w Warszawie. Po analizie, w drodze głosowania sprawozdanie zostało zaopiniowane jednogłośnie pozytywnie.
Radny Maciej Dobrzyński podkreśli, że z punktu widzenia formalnego budżet został zrealizowany poprawnie, z tego tytułu radni nie mają żadnych uwag. Natomiast nasuwa się pytanie, czy Rada jest skuteczna w zarządzaniu, czy rozwiązywane są istotne dla powiatu sprawy, które w perspektywie czasu mogą odezwać się negatywnymi skutkami. Należy zauważyć, że od początku kadencji Rada boryka się z wieloma problemami m.in. sprawą szpitali, szkół i GCS Spółka z o.o. w Nowej Wsi. Ponadto w ostatnim okresie wielu radnych zgłosiło zastrzeżenia do inwestycji prowadzonych przez powiat, głównie pod kątem nie do końca prawidłowego przygotowania oraz prowadzenia w sposób gospodarny i kompetentny.
Szpitale.
Na jednej z Sesji zostało przedstawione zażalenie nt jakości funkcjonowania szpitala w Grójcu. Radni wówczas podkreślali, że jak najszybciej należy podjąć określone działania polegające na poprawie jakości usług medycznych, poprawie reputacji szpitali oraz zapobieganiu dalszemu generowaniu długu. Niestety można stwierdzić, że mimo ważności sprawa została nieco odłożona. Zarząd nie zaproponował żadnych rozwiązań, a Rada decyzją o przesunięciu struktury zadłużenia prawdopodobnie dała sobie czas, ale powinna do sprawy jak najszybciej powrócić.
Szkoły
Główny problem wiąże się z odpływem młodzieży z naszych placówek oraz niskim poziomem nauczania. Niestety sprawa również została jakby zawieszona. Nie ma propozycji, które wpłynęłyby na zmianę tej sytuacji. Tu także należy podjąć działania poprawiających ten stan, abyśmy mogli być dumni z naszych jednostek nauczania.
GCS Sp. z o.o. w Nowej Wsi
Rada podjęła decyzję, nie do końca przedyskutowaną i przemyślaną. Zadziałano po najmniejszej linii oporu poprzez zamknięcie jednostki i przeznaczenie części do sprzedaży. Radny nie zgadza się z zasadnością tego rozwiązania.
Inwestycje
Sprawa inwestycji była kilkakrotnie poruszana na posiedzeniach Komisji Budżetowej. Radni stwierdzili, że ich prowadzenie pozostawia wiele do życzenia. Nie są one prowadzone gospodarnie i fachowo, należy zastanowić się, w jaki sposób to zmienić.
Fundusze unijne
Prawdopodobnie na ocenę skuteczności działań jest przedwcześnie, niemniej nie wszystko zostało właściwie wykonane. Przykładem może być zaniedbana sprawa „Traktu Królewskiego”. Tu również należy wzmóc wspólne działania.
Radny Adolf Maciak zwrócił się z pytaniem o kwotę 138 tys. zł przeznaczoną na utrzymanie obiektu pałacowo–parkowego w Małej Wsi skoro obiekt przejął właściciel.
Pani Skarbnik wyjaśnia, że powiat otrzymał dotację celową na bieżące utrzymanie, zakup oleju opałowego i energii elektrycznej. W związku z tym, że na początku grudnia obiekt przekazano właścicielowi, dotacja została zwrócona wojewodzie.
Ad. 9.5
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Grójeckiego za wykonanie budżetu roku 2008 pod głosowanie.
Obecnych 21 radnych. Głosowało 21 radnych.
Uchwała Nr XXXIII/192/2009 została przyjęta jednogłośnie – 21 głosów „za”.
Przewodniczący Rady podziękował radnym za cenne uwagi oraz udział w głosowaniu. Następnie pogratulował Zarządowi Powiatu: Staroście Grójeckiemu Januszowi Różyckiemu, Wicestaroście Marianowi Górskiemu i członkom Stefanii Fetraś, Krzysztofowi Fiksowi, Tadeuszowi Kulawikowi oraz Pani Skarbnik Jadwidze Ostrowskiej. Jednocześnie podda pod rozwagę Pana Starosty przyznanie nagród dla wszystkich służb, które przyczyniły się do tak dobrego wyniku.
Starosta Janusz Różycki zaznaczył, że wykonanie budżetu to praca zespołowa.
W krótkim wystąpieniu podziękował radnym za przemyślane decyzję, za wprowadzane podyktowanych koniecznością zmian do budżetu oraz za racjonalną i mobilizującą do działania krytykę. Następnie Pan Starosta w kilku słowach dokonał podsumowania dotychczasowych działań i dokonań. Podziękował członkom Zarządu Powiatu za miłą i efektywną współpracę, p. Skarbnik za czuwanie nad przebiegiem wykonania budżetu, p. Sekretarz za prawidłowe funkcjonowanie urzędu, dyrektorom placówek organizacyjnym za racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi oraz wszystkim pracownikom za ogromny wkład pracy. Na zakończenie jeszcze raz podziękował Radzie za współpracę oraz wynik głosowania, który mimo różnic w ocenie niektórych spraw wyraża dużą dojrzałość samorządową radnych.
Przewodniczący Rady ogłosił 15 min. przerwę. Po przerwie powróciło 18 radnych.
Ad. 10
Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
Ad. 10.1
Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu w 2009 r. przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska – zał. nr 10.
Wiceprzewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu
Stanisław Binkiewicz poinformował, że Komisja na posiedzeniu w dniu dzisiejszym analizowała projekt uchwały i postanowiła jednogłośnie pozytywnie zaopiniować, zaproponowane w nim zmiany z uwagą, że sprawę zwiększenia środków na zakup ciągnika dla ZSP w Jasieńcu komisja pozostawia do analizy i decyzji Rady Powiatu, po zapoznaniu się z dodatkową informacją przedstawicieli szkoły.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję i oddał głos przedstawicielom szkoły.
Kierownik Warsztatów ZSP w Jasieńcu Pan Wiesław Grzybowski w krótkim wystąpieniu przedstawił główne aspekty dot. zasadności zwiększenia środków na zakup ciągnika. Stwierdził, że w chwili planowania środków nikt nie spodziewał się, że złotówka zdewaluuje się w tak zastraszającym tempie i ceny ciągników drastycznie wzrosną. Szkoła występując z wnioskiem kierowała się tym, że program kształcenia zawodowego zobowiązuje do prowadzenia zajęć również na polu doświadczalnym, czyli eksploatacji nowoczesnych maszyn i agregatów rolniczych. Na zajęciach uczniowie uczą się obsługi każdego rodzaju ciągnika oraz zestawów maszyn rolniczych. W myśl zasady, zobowiązującej do wdrażania nowoczesnych technologii w rolnictwie najbardziej zasadne jest tworzenie agregatów i zestawów składających się z poszczególnych maszyn, których praca uwarunkowana jest odpowiednią siłą ciągnika. Oczekiwania szkoły to ciągnik o mocy 160 KM, wniosek zawiera propozycje takich ciągników. Obecna kwota pozwoli na zakup ciągnika o mocy ok. 122 KM, który nie sprawdzi się pod kątem współpracy z maszynami, jakie szkoła posiada m.in. agregatu uprawowego Unii Grudziądz (konieczna moc ciągnika140 KM), pługa czteroskibowego obracalnego hydraulicznie (konieczna moc 150KM) czy głębosz–Kret Plow (konieczna moc 120 KM). Może nasunąć się pytanie skąd w zasobach szkoły takie maszyny skoro nie ma odpowiedniego ciągnika. Należy przypomnieć, że szkoła posiadała taki ciągnik, zakupiony ze środków ARiMR, ale kilka lat temu został skradziony. Na zakończenie p. Kierownik przybliżył dane techniczne kilka ciągników dostępnych na rynku.
Radny Wojciech Kot spytał ilu uczniów uczęszcza na kierunek mechanik operator pojazdów i maszyn rolniczych, z jakiego są rejonu. Ponadto jaki jest wiek agregatu, pługa i głębosza oraz ile hektarów wchodzi w skład gospodarstwa szkolnego.
Radny Tadeusz Zakrzewski powrócił na salę. Obecnych 19 radnych.
Pan Wiesław Grzybowski podkreślił, że ilość hektarów schodzi niejako na dalszy plan, gdyż cały sprzęt gromadzony był pod kątem realizacji zadań związanych z prowadzeniem zajęć dydaktycznych. Gospodarstwo ma 6ha i stanowi dla szkoły .„poligon doświadczalny”. Na tym areale uczniowie uczą się zasad pracy zestawami i agregatami rolniczymi. W odpowiedzi na zapytanie o wiek maszyn p. Kierownik poinformował, że przeciętny wiek wynosi do 10 lat. Jeśli chodzi o ilość uczniów podkreślił, że w ostatnim czasie występuje ogólna tendencja spadku naboru. Dlatego szkoła w celu pozyskania nowych abiturientów podejmuje różnego rodzaju działania np. przeprowadza prelekcje i prezentacje w gimnazjum, rozdaje foldery z podstawowymi informacjami. W sprawie ilości uczniów poinformował, że aktualnie do szkoły zawodowej oraz technikum uczęszcza 100 uczniów. Uczniowie pochodzą z różnych miejscowości, przeciętnie promień naboru wynosi ok. 30 km.
Radny Wojciech Kłosiński powrócił na salę. Obecnych 20 radnych.
Radny Maciej Dobrzyński stwierdził, że należy kupić ciągnik nowoczesny, spełniający standardy naszych czasów, markowy, aby nauka odbywała się na dobrym i nowoczesnym sprzęcie. Wątpliwości budzi jednak kwestia czy do edukacji niezbędny jest ciągnik o tak dużej mocy, tym bardziej, że w ramach nauki wykonywane będą podstawowe prace. Sprawę należy rozważyć.
Starosta Janusz Różycki przypomniał, że przy zakupie obowiązuje ustawa zamówień publicznych, w przetargu można określić jedynie podstawowe parametry.
Radny Maciej Dobrzyński zaznaczył, że sprawa wyboru marki jest niezwykle istotna. Dlatego mimo wymogów procedury należy zwrócić uwagę, że kupienie nietypowej maszyny może skutkować zwiększeniem wydatków na serwis.
Radny Tadeusz Zakrzewski stwierdził, że konieczne jest rozważne skonstruowanie zapisów dokumentacji przetargowej.
Starosta Janusz Różycki zgłosił formalny wniosek o zwiększenie środków finansowych w kwocie 70 tys. zł na zakup ciągnika dla ZSP w Jasieńcu.
Radny Wojciech Kot zauważył, że należy zastanowić się czy zasadne jest kupienie ciągnika o większej mocy za dużo wyższą cenę, przecież nie ma to wpływu na tok nauczania. Gospodarstwo ma 6 ha, na tym areale młodzież uczy się podstawowych prac m.in. orki pługiem wieloskibowym, gdzie nie ma żadnej różnicy czy odbywa się to pługiem cztero czy trzy skibowy. Również przy głęboszu, ilość pazurów nie ma większego wpływu na zasadę nauki obsługi tej maszyny. Podobnie z agregatem uprawowym, gdzie do nauki obsługi zespołu wystarczyłby ciągnik typu New Holland lub John Deere o mocy ok. 100 KM. Przecież w cenie 160 - 170 tys. zł można kupić sprzęt nowoczesny, porównywalny z innymi. Natomiast za dodatkową kwotę 70 tys. zł, można byłoby kupić inną maszynę rolniczą, która będzie pomocna w nauce rolnictwa, a może z uwagi na uprawy tego regionu, tym razem w nauce sadownictwa.
Pan Wiesław Grzybowski zaznaczył, że szkoła przeprowadziła rozeznanie
w cenach i za obecną kwotę można kupić jedynie ciągnik ZETOR o mocy 122KM.
W kilku słowach opisał, jakie trudności techniczne wystąpią przy współpracy tego ciągnika z już posiadanym agregatem uprawowym i innymi maszynami rolniczymi.
Radny Adolf Maciak podkreślił, że należy wyznaczyć osobę odpowiedzialną, konieczne jest też ubezpieczenie. Ponadto przy zakupie należy uwzględnić kwestię serwisu, żeby nie był za drogi. Radny dodał, że również jest za maszyną nowoczesną, spełniającą zapotrzebowanie szkoły. Będzie głosował za zwiększeniem środków, ale pod warunkiem, że dyrekcja weźmie pełną odpowiedzialność oraz zadba o właściwe przechowywanie, aby sprzęt wiele lat służył młodzieży.
W odpowiedzi Pan Wiesław Grzybowski zapewnił, że w ZSP w Jasieńcu kładziony jest szczególny nacisk na dbałość o posiadany sprzęt. Zaprosił chętnych do odwiedzenia warsztatów szkolnych, gdzie można osobiście się przekonać, że nawet sprzęt z dwudziestokilkuletnim stażem jest wyjątkowo zadbany, ponieważ zawsze
o czasie jest wykonana posezonowa obsługa, sprzęt jest odnowiony. Wszystkie pojazdy w naszej szkole są szanowane, można śmiało stwierdzić, że nawet bardziej niż niejeden sprzęt w prywatnych rękach. Każdy nauczyciel prowadzący zajęcia praktyczne ma przydzielony dział w skład którego wchodzi określony park maszynowy, w tym ciągniki. Cały sprzęt, tym bardziej nowy jest ubezpieczany. W tym miejscu p. Kierownik w imieniu dyrekcji podziękował Radzie i Zarządowi Powiatu za dofinansowanie zakupu dla potrzeb szkoły samochodu, który został sprowadzony od razu z pełnym pakietem ubezpieczenia, w tym autocasco. Od początku użytkowania wyznaczono jedną osobę odpowiedzialną. Na zakończenie p. Kierownik podkreślił, że jeśli Rada przychyli się do zwiększenia kwoty o 70 tys. zł zostanie zakupiony sprzęt, który będzie konstrukcją nowoczesną i posłuży do nauki przez wiele lat.
Radny Maciej Dobrzyński spytał czy szkoła brała pod uwagę możliwość dofinansowania z funduszy unijnych. Został uruchomiony program dot. praktycznej nauki zawodu, należy odwiedzić stronę internetową.
Pan Wiesław Grzybowski stwierdził, że nie ma wiedzy na temat dofinansowania zakupu maszyn rolniczych z środków unijnych.
Radny Tadeusz Zakrzewski stwierdził, że nie ma takiego programu dla placówek oświatowych, jedynie dla odbiorców indywidualnych.
Radny Wojciech Kot zwrócił się z zapytaniem pod adresem p. Kierownika, jaki ciągnik według jego profesjonalnej oceny spełniłby oczekiwania i potrzeby szkoły.
Pan Wiesław Grzybowski stwierdził, że najbardziej pożądanym byłby ciągnik marki CRISTAL, ale biorąc pod uwagę możliwości finansowe dobrym rozwiązaniem będzie zakupienie ciągnika marki URSUS.
Radny Tadeusz Zakrzewski stwierdził, że nieistotna jest marka, ale fakt, że jeśli szkoła ma istnieć, dobrze funkcjonować i być nowoczesną placówką należy kupić ciągnik nowoczesny, który sprosta zadaniom i będzie do wszystkiego użyteczny. Wybór ciągnika nie może być podyktowany mocą obecnego agregatu, powinien to być sprzęt uniwersalny, który będzie pracował z wszystkimi, również w przyszłości zakupionymi urządzeniami. Radny podkreśli, że różnica jest niewielka, więc można przyznać górną granicę zwłaszcza, że nowoczesność sprzętu stanowi pewnego rodzaju marketing szkoły i jest zachętą dla przyszłych uczniów. Jak powiedział
p. Starosta przetarg i określenie przedmiotu zamówienia dokładnie sprecyzuje to, co chcemy kupić i w drodze przetargu będziemy mogli określić, jaki to ma być sprzęt, ile ma mieć koni. Potem dopiero okaże się jaka to będzie marka.
Radny Wojciech Kot nie zgodził się z przedmówcą, ponieważ jeśli w przetargu określimy jedynie moc ciągnika np. na 160 koni mechanicznych to spłyną bardzo różne oferty i będziemy zmuszeni wybrać najtańszą propozycję.
Radny Tadeusz Zakrzewski podkreślił, że w przetargu nie można określić marki.
W odniesieniu do uwagi p. Dobrzyńskiego nt dofinansowania z środków unijnych
p. Małgorzata Czerwińska wyjaśniała, że 6 kwietnia br. został ogłoszony konkurs nt podniesienia atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, który dot. m.in. podniesienia atrakcyjności zajęć dydaktycznych, zwiększenia zajęć pozalekcyjnych oraz doradztwa zawodowego, niestety nie obejmuje zakupu sprzętu rolniczego.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek Starosty Grójeckiego. Głosowało 20 radnych. Wniosek został przyjęty większością głosów – 19 głosów „za” przy 1 „wstrzymującym się”.
Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały. Głosowało 20 radnych. Uchwała Nr XXXIII/193/2009 została przyjęta większością głosów – 19 głosów „za” przy
1 „wstrzymującym się”.
Salę opuścili: Arkadiusz Stępniewski, Norbert Proskura, Krzysztof Fiks. Obecnych 17 radnych.
Ad. 10.2
Projekt uchwały w sprawie dofinansowania ze środków Funduszu Pracy utworzenia CAZ wyodrębnionego w ramach PUP w Grójcu przedstawiła Dyrektor PUP w Grójcu Marzanna Skoczek – zał. nr 11.
W trakcie omawiania salę opuścił radny Wojciech Kłosiński. Obecnych 16 radnych.
Radny Maciej Dobrzyński spytał czy wiąże się to ze zwiększeniem zatrudnienia.
Pani Marzanna Skoczek wyjaśniała, że etaty w tym zakresie nie będą tworzone.
Przewodniczący Rady zaznaczył, że przy tworzeniu budżetu Komisja Budżetowa brała tą sprawę pod uwagę, gdyż zapotrzebowanie na wyposażenie zostało zgłoszone. Środki na ten cel są w budżecie, więc warto pozyskać dodatkowe.
Pani Skarbnik dodała, że jest to bardzo korzystne, gdyż część zaplanowanych
w budżecie środków pozostanie, ponieważ zostaną pokryte z Powiatowego Funduszu Pracy. Powiat na inne cele z tego funduszu wziąć nie może. Dlatego środki zaplanowane na wyposażenie budynku przy ul. Laskowej częściowo zostaną przekazane na ten cel, a część pozostanie do dyspozycji Rady.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do projektu. Uwag nie zgłoszono. Wobec tego poddał projekt pod głosowanie. Głosowało 16 radnych. Uchwała Nr XXXIII/194/2009 została przyjęta jednogłośnie – 16 głosów „za”.
Ad. 10.3
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy
z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2009 r.” przedstawiła Z – ca Naczelnika Wydz. EiZ Małgorzata Czerwińska – zał. nr 12.
Radny Krzysztof Fiks powrócił na salę. Obecnych 17 radnych.
Wiceprzewodniczący Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu oraz Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Andrzej Gut poinformował, że obie Komisje pozytywnie zaopiniowały przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do projektu uchwały. Uwag nie zgłoszono. Wobec powyższego poddał projekt pod głosowanie. Głosowało 16 radnych. Uchwała Nr XXXIII/195/2009 została przyjęta jednogłośnie – 16 głosów „za”.
Ad. 10.4
Projekt uchwały w sprawie emisji obligacji komunalnych oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przedstawił Z – ca Naczelnika Wydz. Finansowego Józef Zawiślak – zał. nr 13. Pan Zawiślak dodał, że autopoprawka Zarządu Powiatu jest podyktowana zaleceniami RIO w Warszawie.
Wiceprzewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stanisław Binkiewicz poinformował, że komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do projektu uchwały. Uwag nie zgłoszono. Wobec powyższego poddał projekt pod głosowanie. Głosowało 17 radnych.
Uchwała Nr XXXIII/196/2009 została przyjęta większością głosów – 16 głosów „za” przy 1 „wstrzymującym się”.
Ad. 11
W tym punkcie radny Tadeusz Zakrzewski zwrócił się z zapytaniem czy są prowadzone rozmowy w sprawie powrotu obsługi paszportowej do powiatu.
Pan Starosta poinformował, że były prowadzone rozmowy, niestety w najbliższym czasie nie można liczyć na zmianę decyzji w tej sprawie.
Ad. 12
Przewodniczący Rady przypomniał radnym o upływającym w dniu 30 kwietnia br. terminie składania oświadczeń majątkowych.
Radny Tadeusz Zakrzewski zgłosił wniosek o podawanie w projektach uchwał pełnych nazw nowopowstałych organizacji czy instytucji.
Ad. 13
Z uwagi na termin Sesji Przewodniczący Rady w dniu dzisiejszym przekazał życzenia świąteczne od Posłów RP i Senatora RP, a także Kierownika Posterunku Policji w Nowym Mieście.
Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad dzisiejszej Sesji został wyczerpany. Podziękował wszystkim za udział i o godzinie 14.05 zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 26.06.2009 r., godz. 10.21 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 26.06.2009 r., godz. 10.21 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
26.06.2009 r., godz. 10.21 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |