Główna treść strony
Wyjaśnienie specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Grójec, dn. 23.04.2009
Do:
Uczestnicy postępowania o udzielenie
Zamówienia publicznego
Dotyczy: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Ochronę fizyczną obiektu – budynku Starostwa Powiatowego w Grójcu przy ul. Piłsudskiego 59, Nr sprawy: Or 3431/1/2009
W związku z prośbami o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia obowiązującej w przedmiotowym postępowaniu, działając w trybie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r., nr 223, poz.1655 z późn. zm.), wyjaśniam co następuje:
Pytania:
1) Jaki jest cel podawania danych osobowych adresów pracowników Wykonawcy za których jest odpowiedzialny. W jakim zakresie te dane adresowe potwierdzają potencjał kadrowy Wykonawcy?
Odpowiedź
Zamawiający chce wiedzieć , że Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem kadrowym, który wykona zamówienie. Adresy i telefony będą wykorzystywane tylko w przypadkach losowych. W kolumnie adresowej wystarczy podać miejscowość.
2) Czy zamawiający nie podpisze umowy z Wykonawcą który po wygranym przetargu przedstawi wykaz innych pracowników skoro nie ma gwarancji, iż ci podani będą nadal pracownikami Wykonawcy- w RP nie ma przymusu zatrudniania/przypadki losowe itd./?.
Odpowiedź
Zgodnie z załącznikiem nr 3 Wykonawca winien wykazać minimum 4 osoby plus jedną nadzorującą . Jeśli w dniu podpisania umowy będą to inne osoby niż wykazane w załączniku nr 3 Zamawiający podpisze taką umowę.
3) Czy Zamawiający po uzyskaniu tych danych umieści je w zarejestrowanym w GIODO rejestrze danych pracowników firm kontrahentów /innym/, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i czy te dane zostaną objęte ochroną skoro dokumentacja przetargowa jest jawna? Jakie są gwarancje dla Wykonawcy ochrony tych danych przed konkurencją?
Odpowiedź
Zgodnie z art. 8 ust. 3 Prawa zamówień publicznych „Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji , jeżeli wykonawca , nie później niż w terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu , zastrzegł , ze nie mogą być one udostępniane. Wykonawca nie może zastrzec informacji , o których mowa a art. 86 ust. 4. Do konkursu przepis stosuje się odpowiednio”.
Zamawiający ma świadomość , że dane adresowe są poufne i podlegają ochronie. Zamawiający nie zamieści danych osób w rejestrze GIODO w oparciu o art. 43 ust.1 pkt1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych /tj.Dz.U Nr 101 z 2002 r poz. 926 ze zm./.w/w artykuł brzmi: „Z obowiązku rejestracji danych zwolnieni są administratorzy danych :
1) objętych tajemnicą państwową ze względu na obronność lub bezpieczeństwo państwa , ochronę życia i zdrowia ludzi, mienia ,lub bezpieczeństwa i porządku publicznego”. W świetle wspomnianej ustawy obowiązkiem zamawiającego jest ochrona danych osobowych Państwa pracowników wymienionych w załączniku nr 3 . Nadmieniam, że posiadamy zgodnie z w/w ustawą politykę bezpieczeństwa informacji oraz stosowne do tego instrukcje.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 23.04.2009 r., godz. 15.21 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 23.04.2009 r., godz. 15.21 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
23.04.2009 r., godz. 15.21 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |