Główna treść strony
Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu Grójeckiego w okresie od dnia 30 grudnia 2003 r. do dnia 17 lutego 2004r.
Informacja z pracy Zarządu Powiatu w okresie od ostatniej sesji Rady Powiatu do dnia 17 lutego 2004r.
Od ostatniej sesji Rady Powiatu odbyło się 6 posiedzeń Zarządu Powiatu.
. W okresie tym Zarząd podjął 1 uchwałę w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2003r. Powyższe zmiany nastąpiły na wnioski dyrektorów jednostek organizacyjnych powiatu dotyczących przesunięć pomiędzy paragrafami w ramach tego samego działu i rozdziału klasyfikacji budżetowej.
Poza tym Zarząd zajmował się następującymi sprawami:
1. Koncepcją zagospodarowania Pomocniczego Gospodarstwa Szkolnego w Nowej Wsi.
W tej sprawie Zarząd poprosił Dyrektora Szkoły o przedstawienie koncepcji funkcjonowania Gospodarstwa Pomocniczego jako bazy centrum kształcenia praktycznego..
Koncepcja wypracowana przez Kierownictwo Szkoły jest następująca:
Utrzymanie istniejących kierunków kształcenia z zapewnieniem pełnej bazy do szkolenia praktycznego i odbywania praktyk przewidzianych programem dla szkół zawodowych i techników ogrodniczych oraz utworzenie ośrodka egzaminów zewnętrznych potwierdzających kwalifikacje w zawodach: ogrodnik, technik ogrodnik, technik architektury krajobrazu.
Możliwość zagospodarowania i utrzymania w dobrej kondycji upraw
gospodarstwa o pow.50 ha
Dokonanie restrukturyzacji i modernizacji gospodarstwa w oparciu o
wypracowane zyski
Wyzbycie się części pałacowo-parkowej
Likwidacja magazynu inwestycyjnego i znajdujących się tam materiałów
Za 2002r. Gospodarstwo Pomocnicze dało zysk w kwocie 22.254,00 zł. Z tych środków dokonano spłat zobowiązań z lat ubiegłych Natomiast za 2003r. przewiduje się zysk w kwocie 60.000,00 zł.
W szkole niedoszacowanie budżetu wynika z istniejacej infrastruktury / koszty utrzymania kotłowni, sieci cieplnej i wodnej, oczyszczalni ścieków, sieci kanalizacyjnej i internatu/, oraz nie uwzględnia w planie wydatków dodatku wiejskiego w wysokości 10% od wynagrodzenia zasadniczego. Zbyt mała ilość środków przeznaczana jest na zakup opału do kotłowni /około 150.000 zł/
Odnośnie utrzymania internatu, to na dzień dzisiejszy zamieszkuje w nim 30 osób. Koszty jego utrzymania wynoszą około 80.000,00 zł rocznie i nie są to wg Dyrektora koszty najwyższe.
W internacie zatrudnionych jest 8 osób.
2. Opiniowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy z terenu gmin: Warka, Jasieniec i Goszczyn.
3. Zajęcie stanowiska odnośnie zawiadomienia Ministra Skarbu o wszczęciu postępowania o stwierdzenie nieważności decyzji administracyjnej Wojewody Mazowieckiego z 2 marca 2001r. przekazującej na rzecz Powiatu Grójeckiego nieruchomości zabudowanej w Kobylinie. Zarząd Powiatu postanowił poinformować Ministerstwo Skarbu o fakcie przekazania w/w nieruchomości na rzecz Fundacji im. Stanisława Konarskiego.
4. Zaopiniowanie wniosku Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie dot.ustalenia lokalizacji inwestycji polegającej na przebudowie drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Grójec – Białobrzegi.
Z uwagi na fakt, że do Wójta Gminy w Goszczynie wpłynął protest od mieszkańca Nowej Długowoli p.Andrzeja Mruka dotyczący przebiegu projektowanej trasy w bezpośrednim sąsiedztwie budynku mieszkalnego, Zarząd pozytywnie zaopiniował wniosek, ale w załączeniu przesłał protest do rozpatrzenia.
5. Przygotowanie na dzisiejszą sesję projektu uchwały w sprawie zasad
wynagradzania nauczycieli: ustalenia regulaminu określającego niektóre zasady wynagradzania za pracę oraz zasady przyznawania nauczycielom zatrudnionym w oświatowych jednostkach organizacyjnych na terenie powiatu grójeckiego dodatków do wynagrodzeń i nagród.
6. Przyjęcie propozycji zadań priorytetowych dotowanych z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w 2004r./załącznik nr 1/.
Na w/w zadania przewidziano wydatki na poziomie roku 2003 tj. w kwocie 353.500,00 zł. Zauważa się zmniejszone wpływy na konto Funduszu. Wiąże się to ze zmianą przepisów / jest większa kwota zwolniona z opłat za korzystanie ze środowiska/. Przy podziale środków wzięto pod uwagę zadania związane z opracowywanym programem ochrony środowiska.
Zarząd wnioskuje o ujęcie środków dla potrzeb budowy siedziby Straży w kwocie około 100.000 zł, oraz o przeznaczenie środków na wsparcie Ochotniczych Straży Pożarnych.
Powyższa propozycja zostanie skierowana do zaopiniowania przez Komisję Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska.
7. Przedstawienie propozycji zadań zmierzających do poprawy stanu środowiska na lata 2005 – 2007, które zostaną ujęte w Programie Ochrony Środowiska dla naszego powiatu:
a/ Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych CKP im.Nocznickiego w Nowej Wsi
- modernizacja kotłowni - 1,2 mln zł
b/ Budynek mieszkalny ul.Mogielnicka 1 w Grójcu
- termomodernizacja kotłowni - 200.000 zł
c/ Zespół Szkół Specjalnych ul.Polna 17 w Grójcu
- termomodernizacja c.o. - 500.000 zł
d/ Liceum Ogólnokształcące w Nowym Mieście
- modernizacja kotłowni - 600.000 zł
e/ Wspieranie przedsięwzięć kompleksowego zagospodarowania odpadów
w powiecie grójeckim
f/ Wspieranie przedsięwzięć zmierzających do poprawy stanu środowiska na
obszarach rolniczych, np. monitoring parcha
g/ Wspieranie przedsięwzięć mających na celu ochronę zasobów wodnych,
opracowanie i wdrożenie programów
h/ Utworzenie Powiatowego centrum edukacji ekologicznej
8. przyjęcie do realizacji w 2004r. następujących zadań inwestycyjnych powiatu /kontynuacja rozpoczętych i nowe zadania/:
Termomodernizacja budynku Liceum Ogólnokształcącego w Grójcu – wymiana stolarki okiennej.
Zmiana systemu wytwarzania energii cieplnej z węglowego na olejowe w budynku Liceum Ogólnokształcącego w Nowym Mieście – kotłownia olejowa.
Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Grójcu – opracowanie dokumentacji.
Termomodernizacja budynków SP ZOZ Nowe Miasto – wymiana stolarki okiennej i docieplenie ścian.
Termomodernizacja Ośrodka Zdrowia w Żdżarach
Budowa strażnicy KP PSP w Grójcu – kontynuacja zadania
Zmiana systemu wytwarzania energii cieplnej z węglowego na olejowe w budynkach Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych CKP w Nowej Wsi –
opracowanie dokumentacji.
9. Propozycja reorganizacji polegająca na likwidacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Nowym Mieście w związku z wysokimi kosztami jednostki przy bardzo małej liczbie uczniów.
Propozycją Zarządu jest również fakt, żeby do budynku po
zlikwidowanym Ośrodku przenieść Ognisko Pracy Pozaszkolnej.
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu i
Kierownik Wydziału Edukacji zasięgnęły ustnej opinii w Kuratorium
Oświaty w Radomiu i po rozmowie z Dyrektorem, Zastępcą Dyrektora i Wizytatorem ds. szkolnictwa specjalnego otrzymały przychylne stanowisko Kuratorium. Losy konkursu w dniu 19 lutego b.r. na dyrektora są uzależnione od decyzji radnych na sesji Rady Powiatu w sprawie likwidacji jednostki. Do składu komisji konkursowej Zarząd Powiatu ze strony organu prowadzącego wytypował następujące osoby: P.Marian Górski jako Przewodniczący Komisji oraz członkowie: P.Aleksandra Skarżyńska i P.Wojciech Kłosiński.
10. Bieżące rozpatrywanie wniosków poszczególnych Komisji kierowanych pod adresem Zarządu Powiatu i wniosków złożonych na sesji Rady Powiatu w dniu 30.12.2003r.
11. Opracowanie kosztów utrzymania nieruchomości przy ul.Mogielnickiej 1 i Drogowców 2 i 5 w Grójcu wynikających z rzeczywistych poniesionych kosztów za okres od 01.01.2003r. - 31.12. 2003r. Zgodnie z wyliczeniem dla nieruchomości przy ul.Drogowców 2 i 5 proponowane zaliczkowe stawki za CO na nowy sezon grzewczy wyniosą 2,35 zł/m², a za wywożenie śmieci 12,33 zł/osoby. Natomiast przy ul.Mogielnickiej 1 proponowane zaliczkowe stawki za CO na nowy sezon grzewczy dla lokali mieszkalnych wyniosą 3,47 zł/m², a dla lokali użytkowych przez sezon grzewczy wyniosą 6,94 zł/m², za wywóz śmieci w lokalach mieszkalnych 10,29 zł/osoby, a w lokalach użytkowych miesięcznie dla S.C. Ray /Zakład Fryzjerski/ - 30,00 zł, dla Apteki Nowa 94,00 zł, F.H Traxsim /pasmanteria/ 31,00 zł. /dokładne wyliczenia przedstawia załącznik nr 2 i 3/.
Wyliczone propozycje zostaną przedstawione właścicielom i lokatorom mieszkań.
12. Przygotowanie informacji z wykonanych robót na drogach powiatowych w
2003r. /załącznik nr 4.
13. Podpisanie ze Spółką ARCADIS EKOKONREM aneksu do umowy na wykonanie „Programu ochrony środowiska powiatu grójeckiego i gmin powiatu na lata 2004 – 2014 wraz z planami gospodarki odpadami „
Spółka wystąpiła do Starostwa z wnioskiem o przedłużenie o 1 miesiąc terminu wykonania tej umowy. Podyktowane to zostało późniejszym uchwaleniem przez Sejmik Województwa Mazowieckiego Programu Ochrony Środowiska dla województwa. W/w aneksem przedłużony został czas realizacji 4 etapu do dnia 15 lutego 2004r. i etapu 5 do dnia 30 kwietnia 2004r.
14. Analiza nt.stanu bezrobocia w powiecie grójeckim. Przygotowane materiały
przedstawi w następnym porządku obrad Kierownik Powiatowego Urzędu Pracy
15. Podpisanie umowy użyczenia samochodu będącego własnością Starostwa
Powiatowego marki OPEL ASTRA nr rej.WGR 99HY do bezpłatnego używania na potrzeby Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Grójcu.
16.Rozpatrywanie odwołań lokatorów mieszkań w zasobach powiatowych od
decyzji podwyżek czynszu. Odwołania takie złożyli lokatorzy mieszkań
służbowych SP ZOZ w Nowym Mieście, mieszkańcy Domu Nauczyciela przy
CKU w Jasieńcu i mieszkańcy budynku Instytutu w Nowej Wsi. Zarząd
Powiatu wszystkie wnioski w tej kwestii załatwił odmownie, ponieważ
podwyżki wynikały z podjętej uchwały o wysokości czynszu.
17.Aktualizacja stawek czynszu na lokale użytkowe przy ul.Mogielnickiej 1 i
Piłsudskiego 59 w Grójcu.
Dla Spółki TRAXIM /pasmanteria/
dotychczasowy czynsz wynosił 1.010,00 zł po aktualizacji 1.050,00 plus 22% podatek VAT
centralne ogrzewanie 333,30 zł/m-c przez sezon grzewczy
wywożenie śmieci 31,00 zł/m-c
woda 4,60/m-c
- Dla Spółki Nowa /apteka/
dotychczasowy czynsz wynosił 1.365,00 zł po aktualizacji 1.420,00
plus 22% podatek VAT
centralne ogrzewanie 1.012,50zł/m-c przez sezon grzewczy
wywożenie śmieci 94,00 zł/m-c
woda 76,65 zł/m-c
- Dla Spółki RAY
dotychczasowy czynsz wynosił 630,00 zł po aktualizacji 655,00 zł
plus 22% podatek VAT
centralne ogrzewanie 317,20 zł/m-c
wywożenie śmieci 30 zł/m-c
woda 23,00 zł/m-c
- P.Pawła Jackowskiego /jadłodajnia/
dotychczasowy czynsz wynosił 800,00 zł po aktualizacji 832,00
plus 22% podatek VAT
centralne ogrzewanie 263,00/m-c
wywożenie śmieci 137,60 zł/m-c
woda 459,90 zł/m-c do czasu zgłoszenia i przyjęcia przez właściciela budynku wodomierza.
18. Przyznanie ryczałtów w wysokości 300 km miesięcznie na korzystanie z
prywatnych samochodów do celów służbowych następującym dyrektorom
jednostek organizacyjnych powiatu.
P.Krzysztofowi Dudzie z DPS w Lesznowoli
P.Irenie Leszczyk z DPS w Nowym Mieście
P.Wiktorowi Kozestańskiemu z SP ZOZ w Grójcu
P.Stanisławowi Karczewskiemu z SP ZOZ w Nowym Mieście
oraz ryczałtu w wysokości 250 km miesięcznie P.Zofii Dworakowskiej z LO w Nowym Mieście.
Powyższe ryczałty będą wypłacane w ramach budżetów danych jednostek.
19. Podpisanie z Powiatem Piaseczyńskim porozumienia w sprawie przekazania
mienia będącego w posiadaniu Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w
Tarczynie /wykaz mienia stanowi załącznik nr 5/.
20.Dokonanie wspólnie z Gminą i Miastem Grójec zakupu działek w m.Grójcu pod realizację inwestycji polegającej na budowie budynków dla potrzeb Sądu
i Prokuratury. Akty notarialne podpisane zostały w dniu 23 stycznia b.r przed Notariuszem Anną Gryn-Chamera.
21. Bieżące rozpatrywanie wniosków o dofinansowania i wniosków związanych
z mieniem powiatu /załącznik nr 6/.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 17.02.2004 r., godz. 08.27 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 17.02.2004 r., godz. 08.27 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
17.02.2004 r., godz. 08.27 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |