Główna treść strony
Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu Grójeckiego w okresie od dnia 2 października 2003 r. do dnia 4 grudnia 2003 r.
Informacja z pracy Zarządu Powiatu w okresie od ostatniej sesji Rady Powiatu tj. od 2.10.2003r. do 4.12.2003r.
Od ostatniej sesji Rady Powiatu odbyło się 8 posiedzeń Zarządu Powiatu.
W okresie tym podjęto 8 uchwał w następujących sprawach:
1. W sprawie nadania sztandaru Zespołowi Szkół Ponadgimnazjalnych im.1 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego „Warszawa”w Warce.
2. W sprawie wprowadzania zmian w budżecie powiatu na 2003r. Powyższe zmiany zachodziły w wyniku decyzji Wojewody Mazowieckiego i na wnioski dyrektorów jednostek organizacyjnych powiatu dotyczących przesunięć pomiędzy paragrafami w ramach tego samego działu i rozdziału klasyfikacji budżetowej.
3. W sprawie zaopiniowania zmiany sieci dróg w Powiecie Przysuskim.
4. W sprawie powołania Stanisława Karczewskiego z dniem 12 listopada 2003r. na stanowisko Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście n/Pilicą. W/w uchwałą nawiązano stosunek pracy na podstawie powołania na czas nieokreślony.
W dniu 5 listopada b.r. został przeprowadzony konkurs. Zgłosiły się 4 oferty, z czego dwie zostały odrzucone z powodu braków formalnych i niespełnienia wymogów, a mianowicie:
a/ w ofercie P.Elżbiety Dziuby zabrakło dokumentów poświadczających
okres minimum 6-ciu lat na stanowisku związanym z kierowaniem
dużymi zespołami ludzkimi /przedstawione dokumenty świadczyły o
5,5 rocznym okresie/.
b/ w ofercie P.Ryszarda Wiśniowskiego w przypadku dwóch dokumentów poświadczających okres 6-ciu lat występowały tylko pierwsze strony, zabrakło kolejnych i końcowych z podpisami i pieczęciami osób podpisujących dokument.
Ostatecznie Komisja Konkursowa dopuściła do dalszego postępowania dwie oferty: P. Stanisława Karczewskiego i P.Tomasza Pietruchy.
Kandydatura P.Stanisława Karczewskiego uzyskała 37 punktów, zaś kandydatura P.Tomasza Pietruchy 23 punkty.
5. W sprawie zaopiniowania projektu Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami. Zarząd negatywnie zaopiniował projekt Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami opracowany przez Państwowy Instytut Geologiczny w Warszawie i przedstawiony przez Marszałka Województwa Mazowieckiego w dniu 23.09.2003r. W tej kwestii w dniu 7 listopada b.r. odbyło się spotkanie Zarządu Powiatu z władzami gmin. Władze gmin również negatywnie zaopiniowały przedłożony projekt Planu. Generalnie sprowadza się do następujących wniosków:
Brak rozwiązań wariantowych planu
Nie przewidziano modernizacji istniejących składowisk
Brak prostych rozwiązań ekologicznych typu małe kompostownie
Przyporządkowanie naszego powiatu do Grodzkiego Regionalnego Zakładu Gospodarki Odpadami.
Zarząd poinformował Marszałka Województwa Mazowieckiego o nie wyrażeniu zgody na zaproponowane rozwiązania i wniósł o przedstawienie zweryfikowanej wersji projektu Planu, który uwzględniałby:
Większą liczbę zakładów gospodarki odpadami, w tym możliwość stworzenia systemu gospodarki odpadami w oparciu o istniejące , nowoczesne składowisko odpadów w Łęgonicach gm.Nowe Miasto
Symulację kosztów wdrożenia Planu dla przedstawionych wariantów, w przeliczeniu na jednego mieszkańca,
Możliwość modernizacji istniejących składowisk nie przewidzianych do zamknięcia /Częstoniew, Łęgonice, Wężowiec/
Marszałek Województwa nie uwzględnił negatywnych opinii Burmistrzów, Wójtów, oraz Zarządu i przedłożył przyjęty Plan Sejmikowi Województwa do uchwalenia bez weryfikacji.
6. zmiany uchwały nr 21/2001 Zarządu Powiatu z dnia 26 kwietnia 2001r. w sprawie zasad wynagradzania dyrektora SP ZOZ w Grójcu. W/w uchwałą zmienił się par.2, który dotychczas miał brzmienie „premia wymieniana w par.1 pkt 2 ma charakter uznaniowy i przyznawana jest przez Starostę za każdy miesiąc, w zależności od oceny pracy dyrektora”. Obecnie par.2 otrzymuje brzmienie „ Premia wymieniana w par.1 pkt 2 ma charakter uznaniowy i przyznawana jest przez Starostę za każdy miesiąc, po zasięgnięciu opinii Zarządu Powiatu, w zależności od oceny pracy dyrektora.
7. W sprawie zasad wynagradzania dyrektora SP ZOZ w Nowym Mieście n/Pilicą. W/w uchwałą ustalono następujące wynagrodzenie:
1. wynagrodzenie zasadnicze w kwocie 4.100 zł
2. dodatki do wynagrodzenia w następującej wysokości;
dodatek funkcyjny w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego
premia w wysokości do 20% wynagrodzenia zasadniczego
dodatek za wieloletnią pracę w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego.
Premia ma charakter uznaniowy i przyznawana jest przez Starostę za każdy miesiąc, po zasięgnięciu opinii Zarządu Powiatu w zależności od oceny pracy dyrektora.
Ponadto z ważniejszych spraw, którymi zajmował się Zarząd należy wymienić:
8. Sprawa przekazania Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Tarczynie do
Starostwa Powiatowego w Piasecznie.
Zarząd Powiatu Grójeckiego podpisał z Zarządem Powiatu
Piaseczyńskiego porozumienie w kwestii przekazania Powiatowi Piaseczyńskiemu środków finansowych z pozostałej części oświatowej subwencji ogólnej tj.kwotę 105.203 zł w trzech ratach:
a/ pierwsza rata w wysokości 52.601 zł w terminie trzech dni po podpisaniu
porozumienia
b/ druga i trzecia rata w równych wysokościach po 26.301 zł na drugi dzień
po otrzymaniu przez Powiat Grójecki środków finansowych części
oświatowej subwencji ogólnej.
Kwestią sporną pozostaje w dalszym ciągu samochód osobowy marki Opel
Astra. Zarząd Powiatu Grójeckiego przedłożył Staroście Piaseczyńskiemu dodatkowy dokument stwierdzający przekazanie samochodu przez dyrektora szkoły w dniu 27.12.2002r. na rzecz Starostwa Grójeckiego, oraz dokument użyczający ten samochód z dnia 30.12.2002r. Szkole z możliwością jednomiesięcznego wypowiedzenia na piśmie przez każdą ze stron.
Zarząd Powiatu Piaseczyńskiego rozważa możliwość przekazania samochodu po zaciągnięciu opinii prawnej.
W przypadku odmowy wydania pojazdu przez dyrektora szkoły Starostwo Powiatowe w Grójcu skieruje sprawę na drogę sądową.
9. Sprawa opracowania bezpieczeństwa publicznego w Powiecie Grójeckim.
10.Bieżące rozpatrywanie wniosków poszczególnych Komisji stałych Rady Powiatu kierowanych pod adresem Zarządu
11. Bieżące rozpatrywanie wniosków o dofinansowania.
12. Przygotowanie na dzisiejszą sesję projektów uchwał pozytywnie zaopiniowanych przez poszczególne Komisje Rady Powiatu w następujących sprawach:
- wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu Powiatu
Grójeckiego w 2003r.
finansowania wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach budżetu powiatu Grójeckiego w 2003r.
zaciągnięcia kredytu w rachunku bankowym z Banku Spółdzielczego w Grójcu
zasad wynajmu lokali mieszkalnych stanowiących własność Powiatu Grójeckiego
sprzedaży działki nr 2417/2 w Grójcu przy ul.Drogowców 5
upoważnienia Zarządu do nieodpłatnego przekazania powiatowi piaseczyńskiemu nieruchomości położonych w miejscowości Prace Duże gmina Tarczyn w związku ze zmianą granic powiatów
odwołania członków Rady Społecznej w Grójcu
powołania członków Rady Społecznej SP ZOZ w Grójcu
odwołania członka Rady Społecznej SP ZOZ w Nowym Mieście
powołania członka Rady Społecznej SP ZOZ w Nowym Mieście
przyjęcia powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych
uchwalenia zmiany planu finansowego podziału środków z PFRON dla powiatu Grójeckiego
zmiany Statutu Powiatu Grójeckiego.
13. Bieżące rozpatrywanie wniosków związanych z funkcjonowaniem mienia
powiatu.
14.Sprawa przejęcia od gmin z mocy ustawy zadań i kompetencji z zakresu
prawa budowlanego.
Przygotowania do przejęcia kompetencji od gmin przebiegają w sposób
prawidłowy i bezpieczny. Będziemy w stanie w miarę płynnie przejąć i
prowadzić sprawy po 1 stycznia 2004r. W związku z przejmowanymi
zadaniami zachodzi potrzeba zatrudnienia pracowników z uprawnieniami
budowlanymi i wyposażenia pomieszczeń biurowych gdzie będą załatwiane
sprawy.
15.Sprawa doradztwa metodycznego.
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Radomiu przekazał projekt
porozumienia w sprawie funkcjonowania doradztwa metodycznego na
terenie naszego powiatu.
Zarząd Powiatu projekt porozumienia przełożył do rozpatrzenia w
przyszłym roku szkolnym 2004/2005.
Podjęte zostały działania zmierzające do wyodrębnienia w projekcie
budżetu powiatu na 2004r. środków z 1% funduszu płac nauczycieli na
wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli w tym doradztwa
metodycznego, na podstawie planów doskonalenia zawodowego nauczycieli
przygotowanych przez dyrektorów placówek.
16. Sprawa zagospodarowania działki nr 1768 w Grójcu.
W Grójcu przy ul.Piłsudskiego 33 znajduje się nieruchomość stanowiąca działkę nr 1768 o pow.1794 m², która znajduje się w zasobie nieruchomości Skarbu Państwa. Nieruchomość jest zabudowana budynkami mieszkalnymi, które są obecnie zarządzane przez Urząd Gminy i Miasta Grójec.
Burmistrz zwracał się o przejęcie tej nieruchomości na rzecz gminy, jednakże z uwagi na trwały Zarząd , który był ustanowiony przekazanie nieruchomości gminie nie było możliwe.
W chwili obecnej , po wygaszeniu trwałego Zarządu Komendy Wojewódzkiej Policji należy podjąć działania celem przekazania.
Wystosowano do Burmistrza Grójca pismo z propozycja nieodpłatnego przejęcia powyższej działki.
Po przyjęciu propozycji przez Burmistrza wystąpimy ze stosownymi wnioskami do Wojewody.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 17.12.2003 r., godz. 08.27 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 17.12.2003 r., godz. 08.27 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
17.12.2003 r., godz. 08.27 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |