Główna treść strony
Protokół Nr XV
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego w dniu 18 czerwca 2008 r.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak o godzinie 10ºº otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Następnie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego oraz Starostę Grójeckiego Pana Janusza Różyckiego. Ponadto powitał wszystkich zaproszonych gości oraz pracowników Starostwa.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że obecnie w Sesji uczestniczy 20 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi (zał. nr 1) niniejszego protokołu.
Ad. 3
Przewodniczący Rady zaproponował następujący porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z sesji Rady Powiatu odbytej w dniu 21 kwietnia 2008 r.
5. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu w okresie od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego.
6. Bezpieczeństwo sanitarno – epidemiologiczne na terenie Powiatu Grójeckiego.
7. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie za 2007 r.
8. Informacja Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Grójcu dot. podjętych działań w zakresie wdrażania Partnerstwa Lokalnego na terenie Powiatu Grójeckiego.
9. Sytuacja ekonomiczno – finansowa SP ZOZ w Grójcu i SP ZOZ w Nowym Mieście.
10. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2007 rok Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Grójcu,
zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2007 rok Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście,
przyjęcia powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych
w Powiecie Grójeckim na lata 2008 – 2013.
uchwalenia Powiatowego programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Powiatu Grójeckiego,
wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatowego Urzędu Pracy w Grójcu do realizacji projektu Program Operacyjny Kapitał Ludzki współfinansowanego
z środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
upoważnienia Zarządu Powiatu Grójeckiego do przyjęcia darowizny nieruchomości,
sprzedaży nieruchomości gruntowej w Grójcu przy ul. Szkolnej.
najniższego wynagrodzenia w pierwszej kategorii zaszeregowania określonego w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego określenia wartości jednego punktu w złotych w punktowym systemie wynagradzania dla Powiatowego Urzędu Pracy w Grójcu,
zmiany uchwały Nr XII/100/2008 z dnia 8 lutego 2008 r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w szkołach i placówkach oświatowo – wychowawczych,
wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu na 2008 r.
pozbawienia kategorii dróg powiatowych niektórych ulic na terenie miasta Grójca,
upoważnienia Zarządu Powiatu do zawarcia porozumienia z Gminą Nowe Miasto n/Pilicą w sprawie wspólnej realizacji remontu Poradni Geriatrycznej
w Nowym Mieście n/Pilicą.
wynagrodzenia Janusza Różyckiego Starosty Grójeckiego,
przyznania medalu „Zasłużony Dla Powiatu Grójeckiego” dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Warce,
11. Interpelacje i zapytania radnych.
12. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
13. Zamknięcie posiedzenia.
Z uwagi na nie zgłaszanie uwag do przedstawionego porządku obrad Przewodniczący poddał porządek pod głosowanie. Głosowało 20 radnych. Porządek został przyjęty jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 4
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że protokół z ostatniej Sesji był wyłożony do wglądu w Biurze Rady, a jego odpis przekazano Przewodniczącym Klubów Radnych oraz zainteresowanym Radnym na adres mailowy. Przewodniczący poprosił o zgłaszanie uwag do protokołów. Uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie protokół z Sesji Rady Głosowało 20 radnych. Protokół został przyjęty jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 5
Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej Sesji Rady Powiatu Grójeckiego przedstawił Starosta Grójecki Janusz Różycki (zał. nr 2).
Następnie Starosta przedstawił informacje z pracy Starosty Grójeckiego.
Jako najważniejsze sprawy wymienił:
• spotkanie w Jedlni koło Radomia w sprawie zawarcia porozumienia dot. orzekania o stopniu niepełnosprawności,
• spotkanie z przedstawicielami władz Administracji z Białorusi,
• spotkanie z Posłem na Sejm RP Mirosławem Maliszewskim oraz Prezesem KRUS w sprawie uwarunkowań dalszego funkcjonowania placówki w Grójcu,
• w dniu 27 maja b.r. w Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce odbyła się Finałowa Gala Konkursu Firma Roku 2007 Powiatu Grójeckiego,
• uroczystość nadania imienia świętego Franciszka z Asyżu Ośrodkowi Szkolno-Wychowawczemu w Nowym Mieście,
• spotkanie z p. Marią Daszewską córką byłego właściciela gospodarstwa sadowniczego w Nowej Wsi w sprawie sprzedaży zainteresowanej gospodarstwa,
• spotkanie w Urzędzie Marszałkowskim w sprawie dalszego funkcjonowania pałacu w Małej Wsi,
• uczestnictwo w konwencje Starostów,
• spotkanie w sprawie reaktywowania częściowego funkcjonowania kolejki wąskotorowej.
Radna Agata Zgutczyńska zabierając głos zwrócił się z zapytaniem jak wygląda sprawa dalszego funkcjonowania Grójeckiego Centrum Sadowniczego w Nowej Wsi.
W odpowiedzi Starosta Janusz Różycki poinformował, że w sprawie dalszego funkcjonowania gospodarstwa w Nowej Wsi odbyło się kilka posiedzeń jak również było wiele propozycji ze strony zainteresowanych co do dalszego istnienia GCS.
Podały propozycje aby sprzedać całość, wydzierżawić, pozostawić kilkanaście hektarów i utworzyć gospodarstwo wzorcowe. Podła także propozycja sprzedaży gospodarstwa dawnym właścicielom i ta propozycja uzyskała największą aprobatę. Aktualnie zleciliśmy wycenę spółki i po wycenie przystąpimy do rozmów
z zainteresowanymi.
Radna Agata Zgutczyńska poruszyła sprawę dalszego funkcjonowania placówki KRUS w Grójcu.
W odpowiedzi Starosta Janusz Różycki poinformował, że czynione są wszystkie możliwe starania do dalszego funkcjonowania placówki w Grójcu.
Ad. 6
Z bezpieczeństwem sanitarno – epidemiologicznym na terenie Powiatu Grójeckiego – zapoznała zebranych p. Jolanta Matysiak Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Grójcu. Poinformowała, że stan ogólny jest dobry ale zdarzają się przykre przypadki powodujące konieczność interwencji z powodu uchybień jakie mają miejsce np. w zakładach pracy, które nie spełniają wymogów sanitarnych lub
z powodu mieszkańców którzy swoim postępowaniem powodują zagrożenie dla innych. Następnie p. Jolanta Matysiak zapoznała zebranych z bezpieczeństwem sanitarno – epidemiologicznym w działalności oświatowo – zdrowotnej, sekcji higieny komunalnej, sekcji higieny pracy, sekcji higieny żywności oraz żywienia
i przedmiotów użytku. Poinformowała, że na terenie powiatu działają piekarnie które, jeśli nie zmienią bezpieczeństwa sanitarnego zostaną zamknięte.
Radny Maciej Dobrzyński zwrócił się z zapytaniem jakie to są zastrzeżenia ze strony stacji sanitarno – epidemiologicznej, które mogą spowodować zamknięcie piekarni w Olszanach.
W odpowiedzi p. Jolanta Matysiak poinformowała, że jest to piekarnia prywatna gdzie stan sanitarny jest nienajlepszy. Piekarnia jest zadłużona i właściciel nie ma środków finansowych na przeprowadzenie remontów oraz dostosowanie piekarni do wymaganych standardów. Ostateczna decyzja co do zamknięcia nie została jeszcze podjęta my jako stacja chcemy współpracować z właścicielem aby doprowadzić piekarnię do należytego stanu. Jeśli w najbliższym czasie nie będzie konkretnych działań ze strony właściciela piekarni aby poprawić stan sanitarny pomieszczeń niestety będziemy zmuszeni zamkną piekarnie.
W następnej kolejności p. Matysiak przedstawiła sprawę osoby zamieszkującej
w m. Stara Wieś która w swoim gospodarstwie przetrzymuje 44 psy. Problem istnieje od 15 lat, wpływają do nas skargi mieszkańców miejscowości. Stan sanitarny gospodarstwa jest tragiczny. Psy przetrzymywane są w pomieszczaniu gdzie tam jędza, załatwiają się więc można sobie wyobrazić jak jest stan tego pomieszczenia, które nie było w ogóle sprzątnę.
Radny Tadeusz Kulawik zabierając głos poruszył problem złego stanu wody pitnej w Warce. Zwrócił z prośbą aby ze strony stacji wyszło pismo do urzędu miejskiego
w Warce z zapytaniem kiedy rozpocznie się budowa stacji uzdatniania wody.
Szczegółowe sprawozdanie na temat stanu sanitarnego powiatu grójeckiego w 2007 roku zawiera załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
Ad. 7
Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie za 2007 r. - przedstawiła p. Ewa Grotek Z-ca Dyrektora PCPR w Grójcu. Pani Ewa Grotek zapoznała zebranych z:
- zadaniami finansowanymi ze środków PFRON w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych,
- świadczeniami dla rodzin zastępczych,
- liczbą osób kierowanych do domów pomocy społecznej,
- liczbą osób kierowanych do placówek opiekuńczo – wychowawczych,
- stanem funkcjonowania Środowiskowego Domu Samopomocy w Łychowskiej Woli.
Radna Agata Zgutczyńska zwróciła się z zapytaniem czy istnieją zaległości finansowe z tytułu kierowania dzieci do placówek opiekuńczo – wychowawczych.
W odpowiedzi p. Ewa Grotek poinformował, że w obecnej chwili nie ma takich zaległości.
Szczegółowe informacje zawiera sprawozdanie z działalności PCPR w Grójcu za 2007 r. stanowiące załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.
Ad. 8
Informacja Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Grójcu dot. podjętych działań w zakresie wdrażania Partnerstwa Lokalnego na terenie Powiatu Grójeckiego. Pani Marzanna Skoczek przedstawiła informacje nt. podjętych działań w zakresie Partnerstwa Lokalnego, które z inicjatywy PUP oraz Międzynarodowego Centrum Partnerstwa „Partners Network” ma za zadanie stworzyć Lokalną Grupę Działania na rzecz poprawy warunków gospodarczych w naszym rejonie. Głównym celem Modelu Partnerstwa Lokalnego jest budowanie trwałego partnerstwa pomiędzy instytucjami rządowymi, wojewódzkimi, lokalnymi przedsiębiorcami, samorządem, organizacjami pozarządowymi instytucjami infrastruktury oraz mieszkańcami na rzecz ożywienia gospodarczego oraz poprawy sytuacji na rynku pracy.
Informacja została zaprezentowana w formie prezentacji, która stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu. /płyta CD/
Ad. 9
Sytuacja ekonomiczno – finansowa SP ZOZ w Grójcu i SP ZOZ w Nowym Mieście.
Pan Stanisław Walczak Z-ca Naczelnika Wydz. E i Z zapoznał zebranych
z zasadami finansowania jednostek służby zdrowia przez Narodowy Fundusz Zdrowia. W następnej kolejności p. Walczak poinformował, że to czym aktualnie oba szpitale dysponują czyli sprzęt medyczny, aparatura zostało zakupione w ostatnich
8 latach. Budynki szpitali w Grójcu i Nowym Mieście zostały w miarę możliwości wyremontowane i przystosowane do wymaganych standardów. Stan zatrudnienia jak również stan zadłużenia został radykalnie zmniejszony. Szczegółowe informacje zawiera załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.
Radna Agata Zgutczyńska zwróciła się z zapytaniem czy składki ubezpieczeniowe płacone przez PUP zasilają konto Narodowego Funduszu Zdrowia.
W odpowiedzi p. Stanisław Walczak odpowiedział, że środki na składki zdrowotne
z PUP zasilają konto ZUS-u a następnie ZUS przekazuje je do NFZ.
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos poinformował, że z materiałów dot. służby zdrowia przesłanych na dzisiejszą sesje wynika, że szpital w Grójcu generuje straty.
Pani Dorota Binio Z-ca Dyr. SP ZOZ Grójec poinformowała, że wynik finansowy po czterech miesiącach br. zamyka się stratą w wysokości 1.419.438,79 zł. w tym amortyzacja 421.779,02 zł. Strata głównie wynika z podwyżek dla personelu medycznego.
Radny Maciej Dobrzyński zwrócił się z zapytaniem o ile przeciętnie wzrosło wynagrodzenie personelu medycznego w szpitalu grójeckim oraz jak wygląda sytuacja zadłużenia wymagalnego.
W odpowiedzi p. Włodzimierza Wieteska Dyr. SP ZOZ Grójec poinformował, że lekarze dostali podwyżki od 750 do 1000 zł brutto, natomiast pielęgniarki od 500 do 600 zł /brutto/. W grupie lekarzy jest to zwiększenie wynagrodzenia o ok. 30% a w grupie pielęgniarek od 30% do 40%. Następnie poinformował, że na koniec kwietnia br. długi wymagalne to kwota 693 tys. zł. w tym zobowiązania z tytułu dostaw i usług to kwota 490 tys. zł. i ma to pokrycie na koncie szpitala i świadczy to o płynności finansowej. W następnej kolejności Dyrektor wyjaśnił, że od 1 lipca br zostanie wprowadzony nowy katalog świadczeń medycznych a od połowy lipca br zaczynają się szkolenia jak z tego katalogu korzystać. Dyrektor Mazowieckiego Fundusz Zdrowia podzielił również obawę, że nowy katalog świadczeń jest niekorzystny dla szpitali. Przy stosowaniu stawek wynikających z nowego katalogu finansowanie usług medycznych w stosunku do dotychczas obowiązujących stawek spada nawet
o 60 %. Biorąc pod uwagę powyższe nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie jak długo utrzymamy płynność finansową. W następnej kolejności Dyrektor pozytywnie ocenił funkcjonowanie oddziału rehabilitacji neurologicznej i osiągane przez ten oddział wyniki finansowe.
Starosta Janusz Różycki wyjaśnił, że pod koniec ubiegłego roku były duże oczekiwania finansowe ze strony pracowników naszej służby zdrowia
i postanowiliśmy podjąć pewne działania dot. podwyżek zakładając, że ich finansowanie w 2008 r. będzie na poziomie 12 zł za punkt.
Radny Tadeusz Kulawik zabierając głos poinformował, że sytuacja szpitali na terenie całego kraju jest trudna. W szpitalu grójeckim udało się dużo zrobić. Nie zapominajmy, że zadłużenie szpitala było bardzo wysokie ok. 19 mln zł a obecnie wynosi ok. 13 mln. zł. Do zmniejszenia tak dużego zadłużenia przyczyniło się między innymi zamiana kredytów krótkoterminowych na długoterminowe, zakończenie programu restrukturyzacyjnego, redukcja zatrudnienia gdzie w 2005 r. szpital zatrudniał 636 osób a w 2007 r. już 448 osoby. Szpital grójecki może się pochwalić między innymi obsadzeniem tomografu komputerowego, pozyskaniem 2 mln zł
z Urzędu Marszałkowskiego, pozyskaniem 3 karetek, wyprowadzeniem usług związanych z praniem i żywieniem na zewnątrz. Na przyszłość musimy robić wszystko aby tak duże zadłużenie nigdy nie powróciło oraz zobligować dyrektorów szpitali aby raz na kwartał składali sprawozdania finansowe.
Pan Tomasz Skura Dyrektor SP ZOZ w Nowym Mieście zabierając głos w dyskusji poinformował, że służba zdrowia jak i oświata są finansowane w podobny sposób. Wyobraźmy sobie, że wszyscy nauczyciele którzy również wykonują ważną służbę dostają 50% podwyżki jak wtedy wyglądałaby sytuacja finansowa Starostwa czy Gminy. Szpitale wytrzymały podwyżki dla swojego personelu bez strajku, bez podwyżek z NFZ, szpital w Grójcu dostał ok. 20% na fundusz płac z ustawy 22
w lipcu 2006 r. natomiast szpital w Nowym Mieście dostał 19%. Szpitale dały podwyżki dla personelu w wysokości 30 – 40% dokładając środki ze swojego budżetu. Po podwyżkach pielęgniarki zarabiają dwa razy więcej przy tych samych kontraktach, czy istnieje takie przedsiębiorstwo, szkoła inny ośrodek działający na rzecz Starostwa który by to wytrzymał.
Ad. 10
Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał:
Ad. 10.1.
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2007 rok Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Grójcu – przedstawił p. Stanisław Walczak Z-ca Naczelnika Wydz. E i Z /załącznik nr 6 /
Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr XV/130/2008 została przyjęta jednogłośnie –
18 głosów „za”.
Ad. 10.2.
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2007 rok Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Nowym Mieście – przedstawił p. Stanisław Walczak Z-ca Naczelnika Wydz. E i Z /załącznik nr 7/
Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr XV/131/2008 została przyjęta jednogłośnie –
18 głosów „za”.
W tym miejscu porządku obrad Przewodniczący Rady ogłosił 15 minutową przerwę
w obradach.
Ad. 10.3.
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie przyjęcia powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych w Powiecie Grójeckim na lata 2008-2013 – przedstawiła p. Ewa Grotek Z-ca Dyrektora PCPR w Grójcu /załącznik nr 8/
Radny Tadeusz Kulawik odnosząc się do przedstawionego projektu uchwały poinformował, że 15% społeczeństwa to osoby niepełnosprawne intelektualnie
i fizycznie w tym ok. 1000 osób w Powiecie Grójeckim, które korzystały z pomocy na terenie naszego powiatu przez między innymi z: Warsztatów Terapii Zajęciowej, Domów Pomocy Społecznej, Poradni Psychologiczno - Pedagogicznych. W tym roku została reaktywowana Powiatowa Rada ds. Osób Niepełnosprawnych, która będzie zajmował się problemami osób niepełnosprawnych.
Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
16 radnych. Uchwała Nr XV/132/2008 została przyjęta jednogłośnie –
16 głosów „za”.
Ad. 10.4.
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie uchwalenia Powiatowego programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Powiatu Grójeckiego – przedstawiał p. Teresa Ostatek Naczelnik Wydz. RS /załącznik nr 9/
Radny Maciej Dobrzyński zwrócił się z zapytaniem kiedy będą uruchomione środki na utylizację azbestu dla Gminy Warka
W odpowiedzi p. Teresa Ostatek Naczelnik Wydz. RS wyjaśniła, że Warka nie podpisała porozumienia w sprawie programu usuwania azbestu a utylizacje azbestu będzie prowadzić we własnym zakresie z wykorzystaniem środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarski Wodnej.
Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XV/133/2008 została przyjęta jednogłośnie –
15 głosów „za”.
Ad. 10.5.
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatowego Urzędu Pracy w Grójcu do realizacji projektu Program Operacyjny Kapitał Ludzki współfinansowanego z środków Europejskiego Funduszu Społecznego – przedstawiał p. Marzanna Skoczek Dyrektor PUP w Grójcu /załącznik nr 10/
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XV/134/2008 została przyjęta jednogłośnie –
15 głosów „za”.
Ad. 10.6.
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu Grójeckiego do przyjęcia darowizny nieruchomości – przedstawił p. Józef Zawiślak Z-ca Naczelnika Wydz. Fin. /załącznik nr 11/
Radna Agata Zgutczyńska odnosząc się do przedstawionej uchwały zwrócił się
z zapytaniem jakie będą koszty przeniesienia poradni psychologiczno – pedagogicznej do budynku do budynku użytkowanym dotychczas przez PSP.
Z wcześniejszych informacji Starosty wynikało, że koszty remontu hotelu przy
ul. Laskowej mogą być równe lub wyższe od kosztów postawienia nowego budynku. W takiej sytuacji należy rozważyć czy siedziba poradni powinna być przeniesiona do budynku po PSP czy umieszczona w wynajętym lokalu.
Starosta Janusz Różycki wyjaśnił, że symulacja kosztów remontu budynku przy
ul. Laskowej dotyczyła realizacji innego projektu niż obecnie jest wykonywany. Aktualny koszt remontu po przetargu to kwota ok. 1.500.000 zł. a więc jest to kwota za którą nowego budynku się nie wybuduje.
Wiceprzewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XV/135/2008 została przyjęta – 13 głosów „za” przy
1 głosie „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się”.
Ad. 10.7.
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej w Grójcu przy ul. Szkolnej. – przedstawił p. Józef Zawiślak Z-ca Naczelnika Wydz. Fin. /załącznik nr 12/
Wiceprzewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XV/136/2008 została przyjęta – 13 głosów „za” przy
1 głosie „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się”.
Ad. 10.8.
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie najniższego wynagrodzenia
w pierwszej kategorii zaszeregowania określonego w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego określenia wartości jednego punktu w złotych
w punktowym systemie wynagradzania dla Powiatowego Urzędu Pracy w Grójcu, – przedstawił p. Józef Zawiślak Z-ca Naczelnika Wydz. Fin. /załącznik nr 13/
Wiceprzewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XV/137/2008 została przyjęta jednogłośnie – 15 głosów „za”.
Ad. 10.9.
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie zmiany uchwały
Nr XII/100/2008 z dnia 8 lutego 2008 r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w szkołach i placówkach oświatowo – wychowawczych – przedstawił p. Jan Traczyk Naczelnik Wydz. E i Z /załącznik nr 14/
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XV/138/2008 została przyjęta jednogłośnie – 15 głosów „za”.
Ad. 10.10.
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie wprowadzenia zmian
w dochodach i wydatkach budżetu powiatu na 2008 r. – przedstawiła p. Jadwiga Ostrowska Skarbnik Powiatu /załącznik nr 15/
Wiceprzewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XV/139/2008 została przyjeta jednogłośnie – 15 głosów „za”.
Ad. 10.11.
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie pozbawienia kategorii dróg powiatowych niektórych ulic na terenie miasta Grójca – przedstawił p. Marian Górski Wicestarosta /załącznik nr 16/
Przewodniczący Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XV/140/2008 została przyjęta jednogłośnie – 15 głosów „za”.
Ad. 10.12.
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu do zawarcia porozumienia z Gminą Nowe Miasto n/Pilicą w sprawie wspólnej realizacji remontu Poradni Geriatrycznej w Nowym Mieście n/Pilicą. – przedstawił p. Janusz Różycki Starosta Grójecki /załącznik nr 17/
Wiceprzewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
16 radnych. Uchwała Nr XV/141/2008 została przyjęta jednogłośnie – 16 głosów „za”.
Ad. 10.13.
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie wynagrodzenia Janusza Różyckiego Starosty Grójeckiego – przedstawił p. Jerzy Kaźmierczak Przewodniczący Rady Powiatu /załącznik nr 18/
Wiceprzewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XV/142/2008 została przyjęta – 13 głosów „za” przy 2 głosach „wstrzymujących się”.
Ad. 10.14.
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie przyznania medalu „Zasłużony Dla Powiatu Grójeckiego” dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Warce – przedstawił
p. Jerzy Kaźmierczak Przewodniczący Rady Powiatu /załącznik nr 19/
Przewodniczący Rady poinformował, że Kapituła na swoim posiedzeniu jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała wniosek o przyznanie medalu „Zasłużony Dla Powiatu Grójeckiego” dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Warce
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
16 radnych. Uchwała Nr XV/143/2008 została przyjęta jednogłośnie – 16 głosów „za”.
Ad. 11
Interpelacje i zapytania radnych.
Radna Agata Zgutczyńska zwróciła się z zapytaniem czy radni którzy opuszczają sesję w trakcje jej trwania nie naruszają regulaminu obrad Radny Powiatu.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak odpowiedział, że radni którzy opuścili salę obrad prosili o usprawiedliwienie swojej nieobecności ponieważ opuścili obrady z ważnych przyczyn osobistych.
Radny Grzegorz Rejer poruszył sprawę modernizacji stadionu przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Grójcu.
Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska poinformowała, że na opracowanie koncepcji modernizacji stadionu przy ZSP w Grójcu jest zarezerwowana w budżecie powiatu kwota 30 tys. zł.
Ad. 12
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Obecny na posiedzeniu Rady Powiatu Pan Wiesław Czerwiński były radny Rady Powiatu w swoim wystąpieniu zwrócił uwagę między innymi na konieczność podjęcia działań i w miarę możliwości sfinalizowania spraw związanych z funkcjonowaniem siedziby KRUS w Grójcu, małą retencją i koniecznością oszczędzania wody oraz uruchomieniem Muzeum Miasta Warki w Dworku przy ul. Długiej.
W odpowiedzi Wicestarosta Marian Górski wyjaśnił, że sprawa otwarcia muzeum przy ul. Długiej leży w gestii Burmistrza Warki.
Natomiast Teresa Ostatek Naczelnik Wydz. RS wyjaśniła, że sprawa małej retencji to zadanie Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych który pilotuje
te sprawy.
Ad. 13
Na zakończenie Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek dzisiejszej Sesji został zrealizowany. Podziękował radnym oraz wszystkim uczestnikom za udział i o godz. 1430 zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Protokołowała: Przewodniczył:
Ineza Banach Jerzy Kaźmierczak
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 08.01.2009 r., godz. 14.43 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 08.01.2009 r., godz. 14.43 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
08.01.2009 r., godz. 14.43 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |