Główna treść strony
Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu Grójeckiego w okresie od dnia 14 sierpnia 2003 r. do dnia 2 października 2003 r.
Od ostatniej sesji Rady Powiatu odbyło się 8 posiedzeń Zarządu Powiatu.
W okresie tym podjęto 16 uchwał w następujących sprawach:
1. w sprawie akceptacji porozumienia z Powiatem Piaseczyńskim związanego z wygaśnięciem porozumienia w sprawie prowadzenia przez Powiat Grójecki Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Tarczynie.
2. w sprawie wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego na 2003 r. Powyższe zmiany zachodziły na wnioski dyrektorów jednostek organizacyjnych powiatu i dotyczyły przesunięć pomiędzy paragrafami w ramach tego samego działu i rozdziału klasyfikacji budżetowej.
3. w sprawie powołania komisji konkursowej /konkurs na dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Grójcu.
4. w sprawie powołania komisji konkursowej /konkurs na Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Nowym Mieście n/Pilicą.
5. w sprawie zatwierdzenia programu dostosowawczego w SP ZOZ w Nowym Mieście n/Pilicą do wymagań rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 21.09.1992r.w sprawie wymagań jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej.
6. w sprawie przyznania nagrody Dyrektorowi SP ZOZ Nowe Miasto n/Pilicą. Zarząd uwzględnił wniosek Rady Społecznej SP ZOZ w Nowym Mieście i przyznał Stanisławowi Mikołajczykowi nagrodę w wysokości 200 % miesięcznego wynagrodzenia pobieranego przez Dyrektora. Nagroda wypłacona została z budżetu SP ZOZ Nowe Miasto.
7. w sprawie przedłożenia sprawozdania z wykonania budżetu powiatu Radzie Powiatu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w ujęciu tabelarycznym i opisowym
8. w sprawie powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Nowym Mieście n/Pilicą Panu Janowi Kamińskiemu. W/w powierzono obowiązki z dniem l.09.2003r. na okres do czasu rozstrzygnięcia konkursu na dyrektora tego ośrodka, nie dłużej jednak niż do dnia 29.02.2004r.
Do konkursu zgłosiła się tylko jedna kandydatura Pani Barbara Dudek. W wyniku tajnego głosowania „za" kandydaturą Barbary Dudek głosowało 5 osób. Przeciwko tej kandydaturze głosowało 6 osób. Wobec powyższego powierzono pełnienie obowiązków dyrektora innemu nauczycielowi.
9. w sprawie zaopiniowania zmiany kategorii dróg gminnych na powiatowe i powiatowych na gminne w powiecie kozienickim i piaseczyńskim. W/w uchwały podjęto na wnioski Starostów Kozienickiego i Piaseczyńskiego.
10. W sprawie powierzenia stanowiska Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Armii Krajowej obwodu Głuszec - Grójec w Grójcu po przeprowadzonym konkursie, Pani Annie Marii Górskiej. W/w stanowisko dyrektora powierzono na okres pięciu lat szkolnych, od dnia 19 września 2003r. do 31 sierpnia 2008r.
Na konkurs zgłoszono dwie kandydatury; W momencie otwarcia ofert okazało się, że jedna z osób kandydujących nie posiada dokumentu o kwalifikacjach zawodowych. Kandydatka wyjaśniła, że taki dokument posiada i okazała go komisji. Jednak w trakcie konkursu nie mogła go dołączyć i nie została dopuszczona do dalszego przesłuchiwania. Kandydatka oświadczyła Komisji, że złoży do Zarządu Powiatu odwołanie w sprawie decyzji komisji konkursowej. W związku z powyższym konkurs na dyrektora został przerwany. Zgodnie z & 5 pkt l Regulaminu Konkursu odwołanie zostało przesłane do rozstrzygnięcia przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty.
W związku z faktem, że od 09.br. ZSP w Grójcu pozostał bez dyrektora, Zarząd powierzył pełnienie tych obowiązków pani Annie Marii Górskiej z dniem l września b.r. do czasu rozstrzygnięcia konkursu na dyrektora, nie dłużej jednak niż do dnia 29 lutego 2004 r. Dyrektor Delegatury w Radomiu Mazowieckiego Kuratora Oświaty pismem z dnia 11.09.2003 r. poinformowała mnie, że nie wnosi zastrzeżeń do powierzenia Pani Annie Górskiej stanowiska dyrektora ZSP w Grójcu na okres pięciu lat szkolnych tj. do 31.08.2008r. W/w kandydatka została wyłoniona w drodze konkursu.
11. W sprawie powierzenia z dniem 19.09.2003 r Stanisławowi Karczewskiemu, Z-cy Dyrektora ds. lecznictwa pełnienie obowiązków Dyrektora SP ZOZ w Nowym Mieście n/Pilicą, do czasu powołania dyrektora SP ZOZ.
12. W sprawie zasad zatrudnienia dyrektora SP ZOZ w Nowym Mieście n/Pilicą. Zatrudnienie dyrektora odbywa się na podstawie konkursu ofert, a zasady przeprowadzenia konkursu określa „Regulamin Konkursu”.
Kandydat na stanowisko Dyrektora SP ZOZ może zostać dopuszczony do udziału w konkursie jeżeli spełnia następujące warunki:
a/ wykształcenie wyższe i
b/ minimum sześć lat pracy na stanowisku związanym z kierowaniem
dużymi zespołami ludzkimi
c/ lub minimum trzy lata pracy jak w pkt b i ukończone studia podyplomowe o kierunku zarządzanie w służbie zdrowia, albo szkolenie zagraniczne uznane przez Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej.
Konkurs przeprowadza Komisja Konkursowa w składzie:
1. Marian Górski - przewodniczący Komisji
2. Gabriela Dudek - Członek Komisji
3. Jerzy Markiewicz - Członek Komisji
4. Celina Gulina - Członek Komisji
5. Leszek Kumorek - Członek Komisji
6. Bogusław Grzanka - Członek Komisji
Starostwo Powiatowe zapewnia obsługę prawną Komisji. Do zadań Komisji Konkursowej należy:
1. sformułowanie treści ogłoszenia o konkursie
2. otwarcie i analiza złożonych ofert
3. przesłuchanie kandydatów
4. wybór jednego kandydata na stanowisko Dyrektora SP ZOZ i przedstawienie go Zarządowi Powiatu wraz z uzasadnieniem.
Zarząd Powiatu zatrudnia lub odmawia zatrudnienia kandydata na stanowisko Dyrektora SP ZOZ w drodze odrębnej uchwały, w terminie 14 dni od dnia przedstawienia kandydata przez Komisję Konkursową,
W wypadku podjęcia uchwały o odmowie zatrudnienia kandydata, Zarząd Powiatu zawiadamia o tym zainteresowanego oraz określa dalszy tryb postępowania.
W wypadku podjęcia uchwały o zatrudnieniu kandydata wskazanego przez Komisję Konkursową Zarząd Powiatu nawiązuje z kandydatem stosunek pracy na podstawie powołania.
13.w sprawie przyjęcia darowizny przez SP ZOZ w Grójcu od Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Jerzego Owsiaka - inkubatora z przeznaczeniem dla oddziału noworodkowego.
14.W sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego bilansu za rok 2002 SP ZOZ w Grójcu.
15.w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego bilansu za rok 2002 SP ZOZ Nowe Miasto.
Ponadto z ważniejszych spraw, którymi zajmował się Zarząd należy wymienić
16. Opracowanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Grójcu i przygotowanie na dzisiejszą sesję projektu uchwały wraz z wnioskiem Zarządu o jego uchwalenie do Rady Powiatu.
Obowiązujący Regulamin Organizacyjny istnieje od 01 stycznia 1999r. Ostatnie zmiany do Regulaminu zostały wprowadzone uchwałą Rady Powiatu w dniu 27 lutego 2001r.
Od tego momentu nastąpiło szereg zmian w przepisach prawa powodujących zmianę kompetencji Starosty i poszczególnych Wydziałów w Starostwie, pojawiły się też nowe zadania, które należy usytuować w strukturze organizacyjnej Starostwa /między innymi obsługa paszportowa
mieszkańców powiatu, szerzej rozbudowane zadania z zakresu inwestycji proekologicznych, obowiązek zorganizowania audytu wewnętrznego powołanie Geodety Powiatowego, ustawowe nakazy przejęcia zadań własnych, powierzonych gminom/.
Zatem opracowanie nowego tekstu Regulaminu Starostwa wynika z następujących względów następujących względów:
I - potrzeba aktualizacji zapisów w związku z szeregiem zmian w przepisach prawnych,
II - zmiana kompetencji Starosty i komórek organizacyjnych w Starostwie spowodowana pojawieniem się nowych zadań i kompetencji,
III –dostosowanie nazewnictwa osób kierujących Wydziałami /Naczelnicy Wydziałów/ do obowiązujących przepisów prawnych.
IV-potrzeba reorganizacji struktury Starostwa spowodowana:
1 wyodrębnieniem Wydziału Budownictwa, Architektury i Inwestycji w związku z obowiązkiem przejęcia od 01.01.2004 r, od gmin kompetencji w zakresie prawa budowlanego.
2 połączeniem kompetencji dwóch istniejących dotychczas Wydziałów w jednym Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych związku z:
- niewielką obsadą kadrową w tych Wydziałach
- wykonywaniem pokrewnych, blisko ze sobą tematycznie
- związanych zadań.
3. zatrudnieniem audytora wewnętrznego i określeniem jego zadań
4. zatrudnieniem Geodety Powiatowego i umiejscowieniem w
istniejącej strukturze organizacyjnej
obowiązkiem zorganizowania obsługi Biuletynu Informacji Publicznej
17.Sprawa funkcjonowania doradztwa metodycznego w Powiecie Grójeckim prowadzonego przez Mazowiecki Instytut Doskonalenia Nauczycieli im. St. Konarskiego w Grójcu.
18. Analiza wykonania budżetu powiatu za I-sze półrocze 2003r.
19.Bieżące rozpatrywanie wniosków poszczególnych Komisji Rady Powiatu kierowanych pod adresem Zarządu Powiatu
20.Bieżące rozpatrywanie wniosków o dofinansowania
21.Sprawa zbycia nieruchomości o pow.5763 m2 zabudowanej budynkami kotłowni i gospodarczymi położonej w Warce przy ul. Fabrycznej, oznaczonej w ewidencji gruntów numerami 725/18 i 725/19 i stanowiącej własność Gminy Warka.
Aktem notarialnym Rep. A Nr 793/2000 z dnia 17 lutego 2000 r. Starosta Grójecki działający w imieniu i na rzecz Skarbu Pastwa za zgodą Wojewody Mazowieckiego darował w/w nieruchomość będącą własnością Skarbu Państwa na rzecz Gminy Walka celem wykorzystania jej na cele
publiczne - zaspokojenia zbiorowych potrzeb mieszkańców w energię cieplną i ciepła, wodę.
Zły stan kotłowni oraz zbyt wysokie koszty jej utrzymania i eksploatacji a zarazem konieczność zabezpieczenia mieszkańcom dostawy energii cieplnej i ciepłej wody spowodowały konieczność wybudowania przez Gminę lokalnych kotłowni gazowych w budynkach mieszkalnych.
Po oddaniu do użytku kotłowni gazowych, istniejąca na darowanej przez Skarb Państwa nieruchomości kotłownia została wyłączona z eksploatacji.
Ponieważ darowana nieruchomość stała się zbędna na cel publiczny a Gmina poniosła znaczne nakłady finansowe na wybudowanie nowych kotłowni, dochody uzyskane ze sprzedaży tej nieruchomości częściowo zrekompensowałyby poniesione przez Gminę koszty budowy nowych kotłowni.
W związku z powyższym Burmistrz prosi o pozytywne rozpatrzenie prośby.
Z uwagi na fakt, że sprawa dotyka mienia samorządowego. Zarząd postanowił powyższy wniosek skierować do zaopiniowania przez Komisję Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu.
22.Przygotowanie na dzisiejszą sesję projektu uchwały w sprawie upoważnienia Zarządu do nabycia wspólnie z gminą Grójec nieruchomości o pow. około 6000 m2 położonej w Grójcu stanowiącej część działki nr 348 t/l o pow. 1680 m2, działek nr 3 486/1 i nr 3487/1 ,-oraz części działki nr 3488/1 i części działki nr 3489 o łącznej pow. 4.320 m2 pod lokalizację inwestycji Sądu Rejonowego i Prokuratury Rejonowej w Grójcu, Nabycie tych nieruchomości nastąpi w 1/2 części przez Powiat Grójecki a w 1/2 części przez Gminę Grójec.
Burmistrz Gminy i Miasta Grójec pismem z dnia 18.08.2003r. zapewnia, że zabezpieczy środki na ten cel w swoim budżecie na 2004r. i oczekuje potwierdzenia zabezpieczenia środków przez Starostę Powiatu Grójeckiego.
23. Zawarcie porozumienia z Burmistrzami i Wójtami Gmin w sprawie opracowania „Programu ochrony środowiska" wraz z planem gospodarki odpadami dla Powiatu Grójeckiego i Gmin Powiatu Grójeckiego na lata 2004-2014.
W celu realizacji podjętego przez Zarząd zobowiązania przeprowadzone zostało postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, w wyniku którego została wybrana firma ARCADIS EKOKONREM Sp.z o.o. z Wrocławia.
Termin realizacji zamówienia zgodnie z warunkami specyfikacji i przyjętym harmonogramem jego realizacji określono do 31.03.2004r. Koszt wykonania wynosi netto 92.000 zł plus 22% podatku VAT.
24. Przygotowanie na dzisiejszą sesję projektu reasumpcji uchwały Rady Powiatu nr VII/52/2003 z dnia 14 sierpnia 2003r. w sprawie określenia limitu na wieloletnie programy inwestycyjne.
25. Informacja na temat bieżącego stanu remontów cząstkowych na drogach powiatowych
26. Przygotowanie informacji o ochronie zdrowia w powiecie grójeckim w latach 2001 - 2003 i zamierzeniach na lata następne.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 07.11.2003 r., godz. 12.20 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 07.11.2003 r., godz. 12.20 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
07.11.2003 r., godz. 12.20 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |