Główna treść strony
Protokół nr XIV
z Sesji Rady Powiatu Grójeckiego w dniu 21 kwietnia 2008 r.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak o godzinie 10ºº otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Następnie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego, Starostę Grójeckiego Pana Janusza Różyckiego oraz zaproszonych gości i pracowników Starostwa.
Ad. 2
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak poinformował, że obecnie w posiedzeniu uczestniczy 16 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Nieobecność usprawiedliwili Marian Górski, Arkadiusz Stępniewski.
Ad. 3
Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z sesji Rady Powiatu odbytej w dniu 6 marca 2008 r.
5. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu w okresie
od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego.
6. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów
za 2007 r.
7. Informacja Przewodniczącego Rady Nadzorczej o aktualnej sytuacji
ekonomiczno – finansowej w Grójeckim Centrum Sadowniczym Sp. z o.o. w Nowej Wsi.
8. Sprawa absolutorium dla Zarządu Powiatu za wykonanie budżetu powiatu
w 2007 r. :
Sprawozdanie Zarządu Powiatu z wykonania budżetu powiatu w 2007 r.
Wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu za wykonanie budżetu powiatu w 2007 r.
Zapoznanie z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie sprawozdania Zarządu Powiatu i opinią Komisji Rewizyjnej.
Dyskusja na temat przedłożonego sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za 2007 r. i jego ocena.
Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium.
9. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
nadania imienia Specjalnemu Ośrodkowi Szkolno – Wychowawczemu
w Nowym Mieście nad Pilicą,
zasad gospodarowania nieruchomościami Powiatu Grójeckiego,
uchwalenia zmiany planu finansowego podziału środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Grójeckiego na 2008 r.
uchwalenia Statutu Powiatowego Zarządu Dróg w Grójcu,
upoważnienia Zarządu Powiatu do zawarcia porozumienia w sprawie modernizacji drogi powiatowej nr 1638W Kępina – Goszczyn – Przybyszew,
zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego w 2008 r,
wskazania Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu upoważnionego do wykonywania niektórych czynności w stosunku do Przewodniczącego Rady Powiatu.
10. Interpelacje i zapytania radnych.
11. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
12. Zamknięcie posiedzenia.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do porządku obrad. Uwag nie zgłoszono. Głosowało 16 radnych. Porządek został przyjęty jednogłośnie – 16 głosów „za”.
Ad. 4
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z dnia 6 marca 2008 r. był wyłożony do wglądu w Biurze Rady, a jego odpis przekazano Przewodniczącym Klubów Radnych oraz niektórym radnym drogą mailową.
Poprosił o zgłaszanie uwag. Uwag nie zgłoszono. Protokół został przyjęty jednogłośnie – 16 głosów „za”.
Radni Grzegorz Rejer, Stanisław Binkiewicz, Witold Wójcik przybyli na Sesję. Obecnych 19 radnych.
Ad. 5
Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej Sesji Rady Powiatu Grójeckiego przedstawił Starosta Grójecki Janusz Różycki – załącznik nr 2.
Ponadto Starosta poinformował o udziale w;
1. Konwencie Starostów Mazowieckich w Powiecie Radom.
2. Dwóch spotkaniach w Delegaturze Urzędu Marszałkowskiego w Radomiu. Pierwsze dot. podpisania umowy z Urzędem Marszałkowskim w sprawie zatrudniania bezrobotnych przy melioracji i regulacji rzek. Drugie dotyczyło inwestycji na drogach wojewódzkich w tym roku i latach następnych.
3. Spotkaniu z Wojewodą Mazowieckim dot. wypracowania dalszego postępowania w sprawie Pałacu w Małej Wsi.
4. Spotkaniu w SOSW w Jurkach dot. wizyty w placówce Arcybiskupa Nycza.
5. Konferencji oświatowej w Warszawie z udziałem wszystkich starostów Województwa Mazowieckiego.
6. Spotkaniu w Lesznowoli z mieszkańcami oraz projektantami w sprawie zaopiniowania jednego z wariantów nowego dojazdu do Warszawy drogi Nr 7.
7. Otwarciu Targów Turystycznych w Warszawie, na których wspólnie z Pow. Białobrzeskim zaprezentowany został nowy szlak kajakowy na rzece Pilicy.
8. Spotkaniu z przedstawicielami Towarzystwa Kolejki Wąskotorowej w sprawie przyszłości kolejki.
Przewodniczący Rady spytał czy są pytania do przedstawionego sprawozdania.
Radny Maciej Dobrzyński poruszył sprawę funkcjonowania LO w CSiR w Warce.
Starosta Janusz Różycki wyjaśnił, że CSiR wystawiło fakturę za korzystanie przez uczniów z hali sportowej.
Radny Maciej Dobrzyński spytał o jaką kwotę chodzi.
Starosta Janusz Różycki wyjaśnił, że w skali byłaby to kwota 20 tys. zł.
Ad. 6
Sprawozdanie z działalności Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów za 2007 r. przedstawił Sebastian Dulemba – załącznik nr 3.
Sprawozdanie przyjęto bez uwag.
Ad. 7
Informację o aktualnej sytuacji ekonomiczno – finansowej w Grójeckim Centrum Sadowniczym Sp. z o.o. w Nowej Wsi przedstawił Przewodniczący Rady Nadzorczej Adolf Maciak – załącznik nr 4.
Ponadto zapoznał radnych z wnioskami Rady Nadzorczej skierowanym pod adresem Zarządu Powiatu – załącznik nr 5 oraz poinformował, że powyższe wnioski zostały przedstawione do zaopiniowania na wspólnym posiedzeniu Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu oraz Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska w dniu 16 kwietnia 2008 r. W trakcie dyskusji członkowie komisji doprecyzowali wniosek o zapis, że uzyskane środki należy przeznaczyć na określony cel czyli na odnowienie nasadzeń, modernizację sprzętu oraz modernizację chłodni.
Wynik głosowania:
- Komisja Rolnictwa - 5 głosów „za” przy 1 „przeciw”
- Komisja Budżetowa - 3 głosy „za” przy 2 „przeciw” i 2 „wstrzymujących się”
Starosta Grójecki Janusz Różycki wyjaśnił, że Zarząd zapoznał się ze stanowiskiem Komisji Rolnictwa i Budżetowej w sprawie dalszego funkcjonowania GCS Sp. z o.o. w Nowej Wsi. Zarząd dostrzega konieczność podjęcia działań poprawiających obecną sytuację, niemniej odłożył podjęcie ostatecznej decyzji do chwili przedyskutowania i głębokiej analizy sprawy z zainteresowanymi stronami. W najbliższym czasie zostanie zwołane specjalne posiedzenie Zarządu poświęcone wyłącznie temu tematowi, dlatego proponuje odłożenie dyskusji do tego czasu.
Radny Wojciech Kot zwrócił się z zapytaniem do Prezesa Spółki w jaki sposób został rozliczony kredyt klęskowy, jakie faktury zostały przedstawione w banku.
Prezes Spółki GCS w Nowej Wsi Zbigniew Marek wyjaśnił, że bank nie wniósł zastrzeżeń do przedstawionych faktur. Jednocześnie zaproponował, aby spotkanie odbyło się na terenie Spółki w Nowej Wsi.
Radna Aleksandra Skarżyńska zaznaczyła, że radni przed spotkaniem powinni otrzymać analizę finansową Spółki za 2007 r.
Prezes Zbigniew Marek zobowiązał się do przygotowania i przekazania radnym materiałów sprawozdawczych.
Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada przychyla się do propozycji Starosty, dyskusja na temat sytuacji GCS Sp. z o.o. w Nowej Wsi zostanie przeniesiona na specjalne posiedzenie Zarządu Powiatu.
Ad. 8
Ad. 8.1
Sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu w 2007 r. przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska – załącznik nr 6.
Ad. 8.2
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Aleksandra Skarżyńska poinformowała, że w dniu 10 kwietnia 2008 r. Komisja po szczegółowej analizie jednogłośnie - 4 głosy „za” zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu za 2007 r.
Uchwała Nr 1/2008 Komisji Rewizyjnej w sprawie pozytywnej opinii została przedłożona RIO w Warszawie.
Ad. 8.3
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak odczytał Uchwałę Nr 126/2008/P Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 15 kwietnia 2008 r. w sprawie pozytywnej opinii wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w sprawie udzielenia absolutorium – załącznik nr 7.
Ad. 8.4
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radny Maciej Dobrzyński zwrócił się z zapytaniem czego dotyczą pozostałe wydatki w kwocie 21 tys. zł w Dziale 710.
Skarbnik Jadwiga Ostrowska wyjaśniła, że są to kwoty związane z zakupem usług dla PINB w Grójcu dot. opłat pocztowych, telekomunikacyjnych oraz zakup materiałów biurowych.
Radny Maciej Dobrzyński poprosił o wyjaśnienie wydatków w kwocie 45.226 zł na zakup usług dostępu do sieci Internet.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że kwota dot. dostępu do Internetu dla Starostwa Powiatowego w Grójcu.
Radny Maciej Dobrzyński spytał czemu kwota za wynajem pomieszczeń biurowych wzrosła o 7 tys. zł w stosunku do roku ubiegłego.
Skarbnik Jadwiga Ostrowska wyjaśniła, że od ubiegłego roku wynajmujemy od Urzędu Gminy pomieszczenia dla Zarządzania Kryzysowego, po przeniesieniu Komendy Straży do nowej siedziby zostanie to przeniesione do zwolnionego lokalu.
Radny Maciej Dobrzyński wyjaśnił, że na posiedzeniu Komisji Budżetowej otrzymał informację za 2007 r. dot. rozliczeń zawiązanych z opłatami w lokalnej prasie na kwotę ok.57 tys. zł. Nie znajduje powyższej kwoty w przedłożonym sprawozdaniu.
Skarbnik Jadwiga Ostrowska wyjaśniła, że informacja zawierała ogólną kwotę z ksiąg rachunkowych według kolejności zapłaty faktur, ponadto nie była przypisana do zadań, ale do tytułów gazet. W sprawozdaniu kwota jest rozbita na poszczególne działy i zadania. Wydatki w prasie dotyczą ogłoszeń o konkursach, przetargach, spotkaniach oraz spraw oświatowych m.in. konkursów na dyrektorów szkół lub spraw geodezyjnych. To różnorodne informacje z powiatu, w tym z pracy Zarządu i Rady.
Radny Maciej Dobrzyński poprosił o rozbicie kwoty 219 tys. zł wydatkowanej na budowę parkingu i sieci komputerowej w Starostwie na poszczególne zadania. Jednocześnie prosi o wyjaśnienie wzrostu wydatków na diety radnych o 18 tys. zł. w odniesieniu do 2006 r.
Skarbnik Jadwiga Ostrowska wyjaśniła, że na pierwsze zapytanie odpowie w trakcie Sesji po sprawdzeniu zapisów księgowych. Wzrost kwoty diet podyktowany jest faktem, że w 2006 r. odbyły się wybory i diety zostały naliczane do końca kadencji.
Ad. 8.5
Projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu za wykonanie budżetu roku 2007 przedstawił Przewodniczący Jerzy Kaźmierczak – załącznik nr 8.
Obecnych 19 radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 19 radnych. Uchwała
Nr XIV/122/2008 została przyjęta jednogłośnie – 19 głosów „za”
Starosta Janusz Różycki podziękował Radzie za przyjęcie uchwały i udzielenie absolutorium. Jednocześnie podziękował Pani Skarbnik za czuwanie nad prawidłowym wykonaniem budżetu w 2007 r. oraz za przygotowanie obszernego i czytelnego sprawozdania. Ponadto podziękował pracownikom Starostwa, w szczególności tym, którzy przyczynili się do pozyskania środków unijnych.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak złożył gratulacje Staroście, Zarządowi Powiatu i Skarbnikowi Powiatu. W imieniu Rady Powiatu wręczył pisemne podziękowanie dla Starosty Grójeckiego, Skarbnika Powiatu i Sekretarza Powiatu. Ponadto zaapelował do Starosty o przyznanie nagród.
Następnie ogłosił 30 minutową przerwę.
Po przerwie na salę obrad powróciło 17 radnych.
Przewodniczący Rady wznowił obrady i zgodnie z porządkiem przeszedł do pkt 9
– rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjecie uchwał w sprawach.
Ad. 9. 1
Projekt uchwały w sprawie nadania imienia Specjalnemu Ośrodkowi Szkolno – Wychowawczemu w Nowym Miesicie nad Pilicą przedstawił Naczelnik Wydz. EiZ Jan Traczyk – załącznik nr 9.
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu Andrzej Gut poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Obecnych 17 radnych. Głosowało 17 radnych. Uchwała Nr XIV/123/2008 została przyjęta jednogłośnie – 17 głosów „za”.
Dyrektor SOSW w Nowym Mieście p. Agnieszka Trytko – Ciesielska podziękowała Radzie za przyjęcie uchwały. Jednocześnie na ręce Przewodniczącego Rady przekazała zaproszenie dla Radnych na uroczystość związaną z nadaniem imienia, która odbędzie się w dniu 3 czerwca 2008 r.
Ad. 9.2
Przewodniczący Rady odczytał wniosek Starosty Grójeckiego z dnia 18 kwietnia 2008 r. w sprawie wprowadzenia zmian do projektu uchwały – załącznik nr 10.
Projekt uchwały w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami Powiatu Grójeckiego wraz z wprowadzonymi zmianami przedstawił Z – ca Naczelnika Wydz. Finansowego Józef Zawiślak – załącznik nr 11.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do projektu uchwały.
Radny Marek Ścisłowski spytał kto ponosi koszty sporządzenia aktu notarialnego.
Pan Józef Zawiślak wyjaśnił, że koszty leżą po stronie nabywcy.
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Marek Ścisłowski poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały
z uwzględnieniem wprowadzonych zmian.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie zmiany do projektu wniesione przez Starostę Grójeckiego. Obecnych 18 radnych. Głosowało 18 radnych. Zmiany zostały przyjęte jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Wobec powyższego Przewodniczący poddał pod głosowanie uzupełniony projekt uchwały. Obecnych 18 radnych. Głosowało 18 radnych. Uchwała Nr XIV/124/2008 została przyjęta większością głosów – 17 głosów „za” i 1 „wstrzymującym się”.
Ad. 9.3
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia zmiany planu finansowego podziału środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Grójeckiego na 2008 r. przedstawiła Dyrektor PCPR w Grójcu Katarzyna Średnicka – załącznik nr 12.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radny Maciej Dobrzyński spytał czemu na rehabilitację zawodową przeznaczone są tak nieduże środki.
Dyrektor PCPR w Grójcu Katarzyna Średnicka wyjaśniła, że zapotrzebowanie na tą formę pomocy jest znacznie niższe niż na rehabilitację społeczną czyli na potrzeby w zakresie bezpośredniej pomocy, która polega na niwelowaniu barier lub dopłatach do turnusów rehabilitacyjnych oraz zabezpieczaniu potrzeb bytowych w postaci pampersów, leków, środków ortopedycznych lub sprzętu rehabilitacyjnego.
Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych i Przeciwdziałania Bezrobociu Grzegorz Rejer poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Dalszych uwag nie wniesiono. Obecnych 18 radnych. Głosowało 18 radnych. Uchwała Nr XIV/125/2008 została przyjęta jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Ad. 9.4
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Powiatowego Zarządu Dróg w Grójcu przedstawił Dyrektor Tadeusz Jachoski – załącznik nr 13.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radny Wojciech Kot stwierdził, że zapis § 6 pkt 4 nie jest satysfakcjonujący, powinien być bardziej precyzyjny, aby zobligować PZD do bardziej odpowiedzialnych działań w zakresie remontów cząstkowych. Radny stwierdził, że metoda naprawy nawierzchni zastosowana przez PZD w remontach wiosennych czyli wypełnianie ubytków tłuczniem ośmiesza powiat. Wnioskuje o uzupełnienie zapisu, aby dalsze remonty odpowiadały odpowiednim standardom wykonania.
Dyrektor Tadeusz Jachoski poinformował, że w dniu dzisiejszym prowadzone są remonty w technologii powierzchniowego utrwalenia grysami oraz emulsją przez firmy, które wygrały przetargi na świadczenie powyższych prac:
- brygada PRID w Grójcu kończy roboty na drodze Kozietuły – Dańków,
- brygada DESO w Warce kończy roboty na drodze Wola Boglewska – Murowanka,
- PZD w Grójcu obecnie wykonuje remont na drodze: Kępina – Goszczyn tzw. Trakt Królewski, Grójec – Miedzechów w m. Krobów,
Obecnie inwestycje zaplanowane na 2008 r. są wykonane lub w trakcie realizacji: Most w Tomczycach - przebudowa 3 podpór, Nowe Miasto 2 zadania - wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Gielniowie, Gmina Chynów 2 zadania - wykonawcą jest Firma „Sztrabat”, Grójec kontynuacja robót z 2007 r. na ul. P. Skargi.
W odpowiedzi na uwagi radnego Dyrektor wyjaśnił, że zimą dostępną technologią naprawy ubytków to remont z lecyklera, który jest bardzo drogi (1m² wykonania naprawy przy wyboju grubości 4 cm to kwota 100 – 150 zł). Ponadto w okresie zimowym nie jest produkowana masa na gorąco z otaczarki, nie można też wykonywać remontów w technologii powierzchniowego utrwalenia emulsją asfaltową i grysami. W okresie jesienno – zimowym lub wczesnowiosennym dopuszczalnym materiałem jest kruszywo lub kora asfaltowa. Nie jest to najkorzystniejsze, ale przy ubytkach z naruszoną podbudową nie ma innej możliwości skutecznej naprawy.
Radny Tadeusz Zakrzewski zgłosił formalny wniosek o doprecyzowanie zapisu pkt 4 poprzez wprowadzenie słów „ utrzymanie w należytym stanie technicznym”.
Radny Marek Ścisłowski zgłosił wniosek o zmianę zapisu pkt 17, PZD nie ma możliwości prawnych nabywania gruntów.
Radca prawny Marian Seweryn wyjaśnił, że PZD jako jednostka nie posiadająca osobowości prawnej rzeczywiście nie jest uprawniona do nabywania gruntów, może jedynie w tym zakresie wnioskować.
Starosta Janusz Różycki zwrócił uwagę, że dopisanie słów „w należytym stanie technicznym” byłoby bardzo dobre, należy jednak pamiętać, że środki na remonty przekazywane są przez powiat i PZD podejmuje działania jedynie w ich zakresie.
Radny Wojciech Kot zaznaczył, że w wystąpieniu Pan Dyrektor wspomniał o możliwości wykonywania bieżących remontów korą asfaltową, która po podgrzaniu i zagęszczeniu dużo lepiej zabezpieczy ubytki przed wypłukaniem przez wodę z opadów. Remonty wykonane w tej technologii w miesiącach zimowo - wiosennych spełnią społeczne oczekiwania, drogi będą w należytym stanie technicznym.
Radna Agata Zgutczyńska podkreśliła, że dopisanie słów „w należytym stanie technicznym” spowoduje, że remonty będą prowadzone w odpowiedniej technologii
i mieszkańcy nie będą się uskarżali na marnotrawienie środków publicznych.
Przewodniczący Rady stwierdził, że w okresie zimowym remonty wykonywane są doraźnie, natomiast w sprzyjających warunkach następuje właściwy remont.
Przewodniczący Rady poddał wnioski pod głosowanie.
Wniosek Tadeusza Zakrzewskiego - uzupełnienie § 6 pkt 4 o zapis: „utrzymanie w należytym stanie technicznym”.
Obecnych 16 radnych. Głosowało 15 radnych. Wniosek przyjęto większością głosów – 14 głosów „za” i 1 „wstrzymującym się”.
§ 6 pkt 4 Statutu otrzymuje brzmienie: „Utrzymanie w należytym stanie technicznym nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą.
Wniosek Marka Ścisłowskiego – wykreślenie z treści § 6 pkt 17 słów „nabywanie gruntów” i zastąpienie ich słowami „wnioskowanie o ich nabycie”.
Obecnych 16 radnych. Głosowało 15 radnych. Wniosek przyjęto jednogłośnie
– 15 głosów „za”.
§ 6 pkt 17 Statutu otrzymuje brzmienie: „Prowadzenie gospodarki gruntami i innymi nieruchomościami pozostającymi w zarządzie organu zarządzającego drogą w tym wnioskowanie o ich nabycie i wywłaszczenie na rzecz powiatu z przeznaczeniem pod pas drogowy”.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wprowadzonymi zmianami. Obecnych 16 radnych. Głosowało 16 radnych. Uchwała Nr XIV /126/2008 została przyjęta jednogłośnie – 16 głosów „za”.
Ad. 9.5
Projekt uchwały w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu do zawarcia porozumienia w sprawie modernizacji drogi powiatowej nr 1638W Kępina– Goszczyn– Przybyszew przedstawił Starosta Grójecki Janusz Różycki – załącznik nr 14.
Pan Starosta wyjaśnił, że inwestycja została wpisana do wieloletniego planu inwestycyjnego, podpisanie porozumienia pozwoli na złożenie wspólnie z Powiatem Białobrzeskim wniosku o środki unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego.
Przewodniczący Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych Tadeusz Zakrzewski poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radny Maciej Dobrzyński spytał czy w związku ze złożeniem kilku wniosków Zarząd rozważał w jaki sposób inwestycje zostaną sfinansowana w przypadku uzyskania pozytywnej opinii.
Starosta Grójecki Janusz Różycki wyjaśnił, że wszystkie inwestycje zostały ujęte
w wieloletnim planie inwestycyjnym z dokładnym określeniem terminów ich realizacji.
Dalszych uwag nie wniesiono. Obecnych 17 radnych. Głosowało 17 radnych. Uchwała Nr XIV/125/2008 została przyjęta jednogłośnie – 17 głosów „za”.
Pani Skarbnik złożyła wyjaśnienie do zapytania radnego Macieja Dobrzyńskiego
w sprawie inwestycji w Starostwie Powiatowym w Grójcu. Na zadania inwestycyjne w 2007 r. było wydatkowane ogółem 219.194,78 zł, z czego na budowę parkingu
134. 397,76 zł i sieć komputerową 84.797,02 zł.
Ad. 9.6
Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego w 2008 r. przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska – załącznik nr 15.
Starosta Janusz Różycki poinformował o środkach przyznanych powiatowi w ostatnich dniach, które zostaną wprowadzone do budżetu na następnej Sesji. Podpisano umowę z Urzędem Marszałkowskim na kwotę 500 tys. zł z przeznaczeniem na modernizację DPS w Lesznowoli. Powiat otrzymał dotację w kwocie 100 tys. zł z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na wykonanie dokumentacji dot. remontu Pałacu na Winiarach w Warce.
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Marek Ścisłowski poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do projektu uchwały. Uwag nie zgłoszono.
Obecnych 16 radnych. Głosowało 16 radnych. Uchwała Nr XIV/128/2008 została przyjęta jednogłośnie – 16 głosów „za”.
Ad. 9.7
Projekt uchwały w sprawie wskazania Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu upoważnionego do wykonywania niektórych czynności w stosunku do Przewodniczącego Rady Powiatu przedstawił Z – ca Naczelnika Wydz. Finansowego Józef Zawiślak – załącznik nr 16.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do projektu uchwały. Uwag nie zgłoszono.
Obecnych 16 radnych. Głosowało 16 radnych. Uchwała Nr XIV/129/2008 została przyjęta jednogłośnie – 16 głosów „za”.
Ad. 10
Interpelacje i zapytania radnych.
Radny Wojciech Kot spytał jak wygląda sprawa płatności za Zespół Pałacowo – Parkowy w Nowej Wsi.
Starosta Janusz Różycki wyjaśnił, że należności zostały uregulowane.
Maciej Dobrzyński spytał czy Pan Starosta wykorzystał urlop za 2007 r.
Starosta wyjaśnił, że pozostał jeden dzień, Który zostanie wykorzystany po powrocie z urlopu Wicestarosty.
Radny Adolf Maciak zaapelował o usprawnienie obsługi tomografu komputerowego.
Starosta Janusz Różycki poinformował, że szpital grójecki nawiązał współpracę
z Polską Akademią Nauk w zakresie oceny wyników badań, które są przesyłane drogą mailową. W pierwszym roku współpraca będzie bezpłatna.
Ad. 11
W punkcie wolne wnioski i oświadczenia Pan Przewodniczący przypomniał radnym o upływającym w dniu 30 kwietnia br. terminie składania oświadczeń majątkowych.
Ad. 12
Przewodniczący Rady podziękował wszystkim za udział w obradach. Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad o godzinie 14²º zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Przewodniczył
Jerzy Kaźmierczak
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 13.08.2008 r., godz. 15.47 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 13.08.2008 r., godz. 15.47 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
13.08.2008 r., godz. 15.47 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |