Główna treść strony
Protokół nr XII
z Sesji Rady Powiatu Grójeckiego w dniu 8 lutego 2008 r.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak o godzinie 13ºº otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Następnie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego, Starostę Grójeckiego Pana Janusza Różyckiego oraz zaproszonych gości i pracowników Starostwa.
Ad. 2
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak poinformował, że obecnie w posiedzeniu uczestniczy 19 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Ad. 3
Porządek obrad przedstawia się następująco:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Wręczenie Medalu PTTK dla Rady Powiatu Grójeckiego.
5. Wręczenie Medalu PTTK dla p. Remigiusza Matyjasa.
6. Prezentacja dokonań Stowarzyszenia Warka.
7. Przyjęcie protokołu z Sesji Rady Powiatu odbytej w dniu 20 grudnia 2007 r.
8. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu w okresie od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego.
9. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z działalności Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za 2007 r.
10. Informacja o obecności Radnych na Sesjach i posiedzeniach Komisji Stałych.
11. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i określenia wartości jednego punktu dla szkół i placówek oświatowych Powiatu Grójeckiego,
najniższego wynagrodzenia w pierwszej kategorii zaszeregowania określonego w tabeli miesięcznych stawek wynagradzania zasadniczego
i określenia wartości jednego punku w złotych w punktowym systemie wynagradzania dla Domów Pomocy Społecznej,
zmiany Uchwały Nr XXII/197/2005 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 15 marca 2005r. w sprawie zasad sprzedaży lokali mieszkalnych i udziałów w gruncie na nieruchomościach zabudowanych stanowiących własność Powiatu Grójeckiego,
sprzedaży nieruchomości gruntowej zabudowanej, działki nr 278/16
w Lesznowoli gm. Grójec,
sprzedaży nieruchomości gruntowej zabudowanej, działki nr 278/18
w Lesznowoli gm. Grójec,
uchwalenia Powiatowego Planu Gospodarki Odpadami dla Powiatu Grójeckiego na lata 2008 – 2011 w perspektywie do 2019,
wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego w 2008 r.,
delegowania radnych do składu Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa
i Porządku,
uchwalenia Planu Pracy Rady Powiatu na 2008 r. ,
przyznania Staroście Grójeckiemu dodatkowego wynagrodzenia rocznego
za 2007 r.
12. Interpelacje i zapytania radnych.
13. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
14. Zamknięcie posiedzenia.
Przewodniczący Rady odczytał wniosek Starosty Grójeckiego o poszerzenie porządku obrad o następujące projekty uchwał:
11.11. w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie z przeznaczeniem na termomodernizację budynku Liceum Ogólnokształcącego w Nowym Mieście.
11.12 w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie z przeznaczeniem na termomodernizację budynku Powiatowego Urzędu Pracy i Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu.
Poddał wniosek pod głosowanie. Głosowało 19 radnych. Projekty jednogłośnie zostały wprowadzone do porządku obrad – 19 głosów „za”.
Następnie Pan Przewodniczący spytał czy są uwagi do uzupełnionego porządku obrad. Uwag nie zgłoszono. Głosowało 19 radnych. Porządek został przyjęty jednogłośnie – 19 głosów „za”.
Ad. 4
Prezes Zarządu Oddziału Polskiego Towarzystwa Turystyczno – Krajoznawczego im. Wiktora Krawczyka w Warce p. Andrzej Jasiński w krótkim wystąpieniu przedstawił kierunki działania oraz dotychczasowe osiągnięcia towarzystwa. Jednocześnie podziękował Radzie i Zarządowi Powiatu za wsparcie i aprobatę dla działalności oraz za pomoc finansową w wydaniu monografii PTTK Oddział Warka.
Następnie na ręce Przewodniczącego Rady Powiatu Jerzego Kaźmierczaka oraz Starosty Grójeckiego Janusza Różyckiego wręczył medal dla Rady Powiatu.
W imieniu Rady i Zarządu Powiatu oraz własnym Przewodniczący Rady serdecznie podziękował za wyróżnienie.
Ad. 5
Prezes Zarządu Oddziału PTTK w Warce p. Andrzej Jasiński wręczył medal regionaliście p. Remigiuszowi Matyjasowi za zasługi dla PTTK. Odznaczony w kilku słowach podziękował za wyróżnienie.
Radny Grzegorz Rejer przybył na Sesję. Obecnych 20 radnych.
Ad. 6
Przedstawiciele Stowarzyszenia WARKA p. Andrzej Zaręba Prezes oraz p. Dorota Lenarczyk przedstawili w formie prezentacji multimedialnej wyniki lokalnego konkursu grantowego „Działaj lokalnie” realizowanego przy współpracy gminy Grójec, Warka, Jasieniec i Chynów.
Dyrektor Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce p. Iwona Stefaniak krótko omówiła książkę pt. „ 40 lat Muzeum im. K. Pułaskiego. Bohater, historia i perspektywy rozwoju” oraz w oparciu o prezentację multimedialną przybliżyła problemy z jakimi styka się muzeum oraz nakreśliła kierunki rozwoju i zakres prac modernizacyjnych koniecznych do podniesienia standardu funkcjonowania obiektu.
Ad. 7
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z dnia 20 grudnia 2007 r. był wyłożony do wglądu w Biurze Rady, a jego odpis przekazano Przewodniczącym Klubów Radnych oraz niektórym radnym drogą mailową. Poprosił o zgłaszanie uwag. Uwag nie zgłoszono. Protokół został przyjęty jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 8
Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej Sesji Rady Powiatu Grójeckiego przedstawił Starosta Grójecki Janusz Różycki – załącznik nr 3.
Ponadto Pan Starosta poinformował o spotkaniach:
- Starosta i Wicestarosta uczestniczyli w posiedzeniu Rady Muzeum w Warce.
- Starosta uczestniczył w spotkaniu w Pułtusku, na którym prezentowano możliwości finansowania obiektów zabytkowych z różnych źródeł.
- Starosta i Dyrektor Muzeum w Warce uczestniczyli w spotkaniu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie uzyskania środków na wykonanie dokumentacji technicznej na remont muzeum.
- Starosta odbył kilka rozmów z firmami zajmującymi się tworzeniem wniosków
o pozyskiwanie środków unijnych.
- Na terenie obu szpitali odbyło się kilka spotkań z załogami dot. spraw płacowych
i czasu pracy lekarzy.
Radny Maciej Dobrzyński stwierdził, że zaangażowanie firm zewnętrznych do opracowywania wniosków o dotacje wiąże się z określonymi, niemałymi kosztami. Czy bardziej zasadne nie byłoby przeszkolenie pracowników Starostwa.
Starosta Janusz Różycki wyjaśnił, że Zarząd rozważał taką możliwość, ale uznał, że koszt poniesiony na wynagrodzenia profesjonalnych firm w stosunku do wysokości pozyskanych przez nie środków jest stosunkowo niski, kształtuje się poniżej 1%, natomiast ich fachowość zwiększa szanse na uzyskanie takich funduszy.
Radny Maciej Dobrzyński wyjaśnił, że Komisja Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu na ostatnim posiedzeniu rozważała kwestię współpracy powiatu z mediami oraz zasad zamieszczania informacji w prasie lokalnej. Radny spytał o wysokość wydatków jakie powiat ponosi, w jakiej prasie i czy w bieżącym roku nastąpią zmiany.
Starosta Janusz Różycki wyjaśnił, że w 2007 r. powiat poniósł wydatki na współpracę z trzema czasopismami: „Okolica”, „Nad Wisłą” i „Echo Warki” oraz wydatki incydentalne za ogłoszenia zamieszczane w innej prasie.
Radny Maciej Dobrzyński poprosił o przygotowanie pisemnej informacji dot. wydatków w 2007 r. i zmian w 2008 r.
Starosta Janusz Różycki wyjaśnił, że na 2008 r. przyjęto zasadę, która również obowiązywała w 2007 r., że nie ma stałych opłat dla gazet, opłacane będą jedynie materiały przez powiat zamieszczane. Trudno na chwilę obecną określić jak będą kształtowały się wydatki w 2008 r. Niemniej uznając wniosek Komisji Zarząd postanowił oszczędniej gospodarować w tym zakresie.
Radny Maciej Dobrzyński podkreślił, że z wypowiedzi należy wnioskować, że z żadną z gazet nie podpisano stałej umowy, wnoszono jedynie bieżące opłaty.
Radny Wojciech Kot poprosił o przybliżenie sprawy podziału działki nr 1220/1 przy ul. Ks. Piotra Skargi w Grójcu oraz których dróg dotyczą wnioski złożone w Urzędzie Marszałkowskim w celu pozyskania dotacji z budżetu województwa mazowieckiego
Starosta Janusz Różycki wyjaśnił, że podział działki przy ZSP w Grójcu związany jest z propozycją sprzedaży mieszkań lokatorom oraz z możliwością ewentualnego zagospodarowaniem pozostałego fragmentu działki, który obecnie jest nieużytkiem.
W sprawie opłat prasowych Skarbnik Jadwiga Ostrowska wyjaśniła, że szczegółowe dane znajdują się w każdej części opisowej informacji z wykonania budżetu. Kwoty wydatkowane są ujęte w trzech działach: w wydatkach Starostwa Powiatowego, Rady Powiatu oraz w ramach środków związanych z promocją powiatu. W sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2007 r. będzie szczegółowa informacja dot. kwot wykorzystanych na ogłoszenia i informacje prasowe.
Dyrektor PZD w Grójcu Tadeusz Jachoski poinformował, że do Urzędu Marszałkowskiego zostało złożonych 5 wniosków o dotacje celowe. Trzy wnioski złożono w ramach SIWRM komponent A - Mazowiecki Instrument Wsparcia Rozwoju Powiatowej Infrastruktury Drogowej i dotyczą następujących inwestycji: wykonanie nawierzchni bitumicznej na drodze Nr 1613 Rożce – Rębowola na odcinku o dł. 2856 mb, wykonanie nawierzchni bitumicznej na drodze Nr 1669 Nowa Wieś- Lechanice na odcinku o dł. 2300 mb, wykonanie nawierzchni bitumicznej na drodze Nr 1607W Konie – Wilków na odcinku o dł. 1240 mb. Dwa wnioski złożono w ramach Terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych i dotyczą inwestycji: modernizacja drogi Nr 1649W Barcice – Pieczyska na odcinku o dł. 1850 mb oraz modernizacja drogi Nr 1689W Domaniewice – Bielany – Łęgonice na odcinku o dł. 800 mb.
Ad. 9
Sprawozdanie z działalności Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za
2007 r. przedstawił Wicestarosta Grójecki Marian Górski – załącznik nr 4. Pan Wicestarosta poinformował, że Komisja odbyła dwa posiedzenia wraz z ćwiczeniami praktycznymi. W dniu 5 czerwca 2007 r. odbyło się posiedzenie na temat „Prowadzenie działań ratowniczo – gaśniczych w obiektach zamkniętych zaliczonych do kat. ZL”. Drugie spotkanie odbyło się w dniu 16 października 2007 r. na temat „Ćwiczenia gaśnicze z elementami ratownictwa technicznego i medycznego
z wykorzystaniem większych związków taktycznych”.
Przewodniczący Rady spytała czy są uwagi do przedstawionego sprawozdania.
Radna Agata Zgutczyńska spytała jak często Komisja dokonywała oceny zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu. Jak wygląda opinia pracy policji i innych powiatowych służb oraz czy został przygotowany projekt powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz przestrzegania porządku publicznego i bezpieczeństwa. Ponadto radna spytała czy Komisja w ciągu mijającej kadencji opiniowała jakiekolwiek projekty dot. programu współdziałania policji i innych powiatowych służb. Upraszczając radna spytała w jaki sposób Komisja wywiązywała się ze swoich ustawowych zadań.
Starosta Janusz Różycki stwierdził, że najważniejsze zadania wypełniane przez Komisję zostały ujęte w przedstawionym powyżej sprawozdaniu. Z chwilą ewentualnego wystąpienia niespodziewanych zagrożeń następuje konsultacja z wszystkimi powiatowymi służbami, jest to szeroko omawiane i wypracowywane są metody dalszego działania.
Wicestarosta Marian Górski podkreślił, że w dniu dzisiejszym zostały przedstawione podstawowe kierunki działania, natomiast na jednej z kolejnych Sesji temat zostanie szerzej nakreślony, ponieważ program posiedzenia zostanie poświęcony sprawie bezpieczeństwa na terenie powiatu, zostaną zaproszeni przedstawiciele służb. Jeśli chodzi o ilość posiedzeń p. Wicestarosta podkreślił, że zapis ustawy nakłada obowiązek dwukrotnego spotkania w ciągu roku, jest to realizowane. Posiedzenia komisji nie są protokołowane, ponieważ jej działania nie obejmują bezpośrednio działań strategicznych, niemniej posiedzenia są łączone
z ćwiczeniami praktycznymi dla służb. W 2006 r. np. takie ćwiczenia odbyły się na terenie giełdy samochodowej w Słomczynie w wyniku których poprawiono stan bezpieczeństwa na terenie tego obiektu.
Radna Agata Zgutczyńska stwierdziła, że nadal nie uzyskała wyczerpującej odpowiedzi na swoje zapytania. Radna spytała ponownie czy komisja w ciągu ostatnich trzech lat zaopiniowała pracę policji i innych powiatowych służb i czy przygotowała projekt powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego, a więc czy komisja wykonywała swoje ustawowe obowiązki.
W odpowiedzi Wicestarosta Marian Górski wyjaśnił, że odrębnego programu Komisja nie opracowała, ale członkowie komisji w postaci wydelegowanych grup roboczych współpracowali z policją przy tworzeniu programu „Bezpieczne Grójeckie” oraz kontynuacji w postaci programu „Razem Bezpieczniej”. W trakcie prac odbywały się spotkania przedstawicieli służb dbających o bezpieczeństwo z gośćmi
z poszczególnych resortów m.in. z oświaty. Komisja bezpośrednio nie zajmowała się oceną merytoryczną działania służb, dotychczas taką ocenę stanowiło posiedzenie Rady Powiatu, na której są przedstawiane sprawozdania z działalności służb oraz radni szczegółowo omawiają zagadnienia związane ze sprawami bezpieczeństwa.
Radna Agata Zgutczyńska zacytowała art. 38 a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r.
o samorządzie powiatowym, który nakłada na komisję określone obowiązki.
Z odpowiedzi wynika, że Komisja nie wykonywała swoich ustawowych obowiązków.
Wicestarosta Marian Górski podkreślił, że Komisja działa społecznie, nie jest możliwa realizacja całości w trakcie dwóch spotkań, dlatego było to łączone, przedstawiciele komisji uczestniczyli m.in. w posiedzeniach Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego. Natomiast bezpośrednia ocena będzie dokonana na Sesji. Sprawozdania z działalności służb nigdy nie były składane do komisji tylko pod obrady Rady Powiatu.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak wyjaśnił, że w I kadencji Rady Powiatu takie obowiązki wypełniała stała Komisja Bezpieczeństwa Publicznego i Zapobiegania Nadzwyczajnym Zagrożeniom, natomiast obecna Komisja działa przy Staroście a w jej skład wchodzą przedstawiciele różnych służb, Radę Powiatu reprezentują dwie osoby.
Radna Agata Zgutczyńska zaznaczyła, że Komisja nie zna swoich ustawowych obowiązków.
Starosta Janusz Różycki stwierdził, że Komisja uznała za konieczne zapoznanie się z opinią Rady Powiatu przed sformułowaniem ostatecznych wniosków.
Ad. 10
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak zapoznał radnych z informacją dot. obecności radnych na Sesjach i posiedzeniach Komisji Stałych – załącznik nr 5.
Następnie ogłosił 15 minutową przerwę.
Po przerwie Przewodniczący Rady wznowił obrady i zgodnie z przyjętym porządkiem obrad przeszedł do pkt 11 - rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjecie uchwał w sprawach. Na salę obrad powróciło 17 radnych.
Ad. 11. 1
Projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i określenia wartości jednego punktu dla szkół i placówek oświatowych Powiatu Grójeckiego przedstawił Naczelnik Wydz. EiZ Jan Traczyk – załącznik nr 6.
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu Andrzej Gut poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Wiceprzewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stanisław Binkiewicz wyjaśnił, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do projektu uchwały. Uwag nie zgłoszono.
Głosowało 17 radnych. Uchwała Nr XII/100/2008 została przyjęta jednogłośnie – 17 głosów „za”.
Ad. 11.2
Projekt uchwały w sprawie najniższego wynagrodzenia w pierwszej kategorii zaszeregowania określonego w tabeli miesięcznych stawek wynagradzania zasadniczego i określenia wartości jednego punku w złotych w punktowym systemie wynagradzania dla Domów Pomocy Społecznej przedstawił Z – ca Naczelnika Wydz. Finansowego Józef Zawiślak – załącznik nr 7.
Wiceprzewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stanisław Binkiewicz poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do projektu uchwały. Uwag nie zgłoszono.
Obecnych 18 radnych. Głosowało 18 radnych. Uchwała Nr XII/101/2008 została przyjęta jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Ad. 11.3
Projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/197/2005 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 15 marca 2005 r. w sprawie zasad sprzedaży lokali mieszkalnych i udziałów w gruncie na nieruchomościach zabudowanych stanowiących własność Powiatu Grójeckiego przedstawił Z – ca Naczelnika Wydz. Finansowego Józef Zawiślak – załącznik nr 8.
Wiceprzewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stanisław Binkiewicz poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do projektu uchwały. Uwag nie zgłoszono.
Głosowało 18 radnych. Uchwała Nr XII/102/2008 została przyjęta jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Ad. 11. 4 i 11.5
Projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej zabudowanej, działki nr 278/16 w Lesznowoli gm. Grójec oraz projekt w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej zabudowanej, działki nr 278/18 w Lesznowoli gm. Grójec przedstawił
Z – ca Naczelnika Wydz. Finansowego Józef Zawiślak – załącznik nr 9 i 10.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do projektów.
Radny Maciej Dobrzyński stwierdził, że łączna kwota uzyskana ze sprzedaży nieruchomości w niewielkim stopniu pokryje koszty inwestycji w DPS w Lesznowoli szacowanej na ponad 5 mln zł.
Starosta Janusz Różycki w kilku słowach wyjaśnił sprawę wysokości bonifikaty. Ustawa mówi, że przy sprzedaży obiektów zabytkowych podstawowa bonifikata wynosi 50%, wprawdzie Rada Powiatu ma możliwość jej obniżenia, ale najczęściej potencjalny nabywca występuje do sądu i sąd ją ponownie podwyższa do 50%. Ponadto bonifikata daje możliwość zwiększenia liczby ewentualnych nabywców. Jeśli chodzi o inwestycję w Lesznowoli już w ubiegłym roku udało się pozyskać kilkaset tysięcy dodatkowych środków, obecnie czynione są starania w Urzędzie Marszałkowskim o kolejne, jednocześnie projekt jest szykowany do pozyskania środków z Regionalnego Programu Operacyjnego.
Radna Agata Zgutczyńska spytała czy powyższe nieruchomości będą podlegały sprzedaży po raz pierwszy, czy wcześniej były już podejmowane próby sprzedaży.
Starosta Janusz Różycki wyjaśnił, że niedawno za zgodą konserwatora zabytków zostały one wydzielone z nieruchomości, przetarg odbędzie się po raz pierwszy.
Radna Agata Zgutczyńska spytała czym kierował się Zarząd Powiatu pozytywnie opiniując projekt w kwestii udzielenia bonifikaty. Skoro wcześniej działki nie podlegały sprzedaży to trudno stwierdzić czy nie znalazłby się nabywca przy 100 % wartości
tej nieruchomości.
Starosta Janusz Różycki wyjaśnił, że Zarząd Powiatu wziął pod uwagę fakt, że przy braku bonifikaty zainteresowani kupnem będą licytować kwotę kupna znacznie niższą, ponieważ będą świadomi, że w przypadku nabycia nikt im nie zwróci części pieniędzy, ponadto propozycja bonifikaty zwiększy liczbę ewentualnych nabywców.
Radny Wojciech Kot spytał czemu występuje różnica pomiędzy wartością gruntu tych działek.
Pan Józef Zawiślak wyjaśnił, że taka wartość gruntów została określona przez rzeczoznawcę majątkowego zgodnie z § 41 ust 1 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. , który mówi , że przy określaniu wartości nieruchomości zadrzewionych, zakrzewionych lub leśnych (…) udostępnionych publicznie lub przeznaczonych na cele stanowiące parki (…) dla określenia wartości gruntów przyjmuje się, że wartość 1m² równa się 50% wartości 1m² o przeznaczeniu przeważającym wśród gruntów przyległych. Wycena wygląda następująco: 1 m² działki 278/16 o pow. 2,2901 ha wynosi 57,53zł/m² co daje łączną kwotę 1.317.495 zł a 1m² działki 278/18 o pow. 3.0713 ha wynosi 28,77 zł/m² co daje kwotę 883. 613 zł.
Wiceprzewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stanisław Binkiewicz wyjaśnił, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekty uchwał.
Dalszych uwag nie zgłoszono. Przewodniczący poddał projekty pod głosowanie. Obecnych 17 radnych. Głosowało 17 radnych.
Uchwała Nr XII/103/2008 została przyjęta większością głosów – 14 głosów „za” przy 3 „wstrzymujących się”.
Uchwała Nr XII/104/2008 została przyjęta większością głosów – 14 głosów „za” przy 3 „wstrzymujących się”.
Ad. 11. 6
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Powiatowego Planu Gospodarki Odpadami dla Powiatu Grójeckiego na lata 2008 – 2011 w perspektywie do 2019 przedstawiła Naczelnik Wydz. RLiOŚ Teresa Ostatek – załącznik nr 11.
Radny Maciej Dobrzyński zwrócił uwagę, że trudno uznać, że powiat w powyższej sprawie jest bezsilny skoro w innych rejonach kraju sprawy dot. odpadów np. wycofywania eternitu są prowadzone od dawna i w znacznie sprawniejszy sposób. Ponadto jaka jest rola gmin skoro sprawę rozpatrujemy w powiecie.
Pani Teresa Ostatek podkreśliła, że sprawa koordynacji gospodarki odpadami należy do kompetencji powiatu, natomiast bezpośrednie działania oraz finansowanie leżą po stronie samorządów gminnych.
Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Adolf Maciak poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Wobec braku dalszych uwag Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. Obecnych 18 radnych. Głosowało 18 radnych. Uchwała Nr XII/105/2008 została przyjęta jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Ad. 11. 7
Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego w 2008r. przedstawiła Skarbnik Jadwiga Ostrowska– zał. nr 12.
Wiceprzewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stanisław Binkiewicz poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do projektu uchwały. Uwag nie zgłoszono.
Głosowało 18 radnych. Uchwała Nr XII/106/2008 została przyjęta jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Ad. 11. 8
Projekt uchwały w sprawie delegowania radnych do składu Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przedstawił Starosta Grójecki Janusz Różycki – załącznik nr 13.
Pan Starosta poinformował, że w ramach własnych kompetencji na kolejną kadencję powołał dotychczasowych członków w osobach: radnego Wojciecha Kłosińskiego oraz radnego Tadeusza Zakrzewskiego. Trzecią osobę powoła po konsultacji z Komendantem PSP p. Jackiem Wichowskim.
Następnie Pan Starosta na przedstawicieli Rady Powiatu zaproponował:
- radnego Mariana Górskiego, który wyraził zgodę
- radnego Krzysztofa Fiksa, który wyraził zgodę
Radni nie wnieśli uwag. Przystąpiono do głosowania. Głosowało 18 radnych. Uchwała Nr XII/107/2008 została przyjęta jednogłośnie – 18 głosów „za”.
W skład Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku na 3 – letnią weszli: Wicestarosta p. Marian Górski i Członek Zarządu Powiatu p. Krzysztof Fiks.
Ad. 11. 9
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Planu Pracy Rady Powiatu na 2008 r. przedstawił Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak – załącznik nr 14. Jednocześnie podziękował Wiceprzewodniczącym Rady p. Małgorzacie Woźniak i
p. Wojciechowi Kłosińskiemu za pracę nad planem.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do projektu uchwały. Uwag nie zgłoszono.
Głosowało 18 radnych. Uchwała Nr XII/108/2008 została przyjęta jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Ad. 11.10
Projekt uchwały w sprawie przyznania Staroście Grójeckiemu dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2007 r. przedstawił Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak – załącznik nr 15.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do projektu uchwały. Uwag nie zgłoszono.
Obecnych 18 radnych. Głosowało 17 radnych. Uchwała Nr XII/109/2008 została przyjęta większością głosów – 16 głosów „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się” i 1 osobie nie biorącej udziału w głosowaniu.
Ad. 11.11
Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na termomodernizację budynku Liceum Ogólnokształcącego w Nowym Mieście przedstawił Z – ca Naczelnika Wydz. Finansowego Józef Zawiślak – załącznik nr 16.
Wiceprzewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stanisław Binkiewicz poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do projektu uchwały. Uwag nie zgłoszono.
Obecnych 18 radnych. Głosowało 18 radnych. Uchwała Nr XII/110/2008 została przyjęta jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Ad. 11.12
Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na termomodernizację budynku Powiatowego Urzędu Pracy i Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu przedstawił Z – ca Naczelnika Wydz. Finansowego Józef Zawiślak – załącznik nr 17.
Wiceprzewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stanisław Binkiewicz poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do projektu uchwały. Uwag nie zgłoszono.
Obecnych 18 radnych. Głosowało 18 radnych. Uchwała Nr XII/111/2008 została przyjęta jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Ad. 12
Interpelacje i zapytania radnych.
Radny Maciej Dobrzyński ponowne poruszył sprawę angażowania firm zewnętrznych do tworzenia wniosków w sprawie pozyskiwania dodatkowych środków finansowych, skoro jest pracownik Starostwa, który jest odpowiedzialny za pozyskiwanie środków unijnych.
Starosta Janusz Różycki wyjaśnił, że istnieje taka potrzeba, ponieważ złożenie wniosku do Regionalnego Programu Operacyjnego musi być poprzedzone utworzeniem tzw. studium wykonalności, którego nikt w Starostwie nie jest w stanie przygotować. Ponadto profesjonalne firmy dysponują dużym doświadczeniem
i wiedzą w powyższym zakresie i służą pomocnymi wskazówkami.
Ad. 13
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Radny Tadeusz Zakrzewski poruszył sprawę waloryzacji diet radnych. Poprosił o wypracowanie przez Kluby Radnych propozycji regulacji i przedstawienie ich na kolejnym posiedzeniu Rady.
Pan Józef Zawiślak wyjaśnił, że ustawa budżetowa corocznie zakłada niewielki wzrost kwoty bazowej, ale na tej podstawie podwyżka byłaby niewielka. Znacząca regulacja mogłaby nastąpić jedynie poprzez zmianę stawek procentowych za uczestnictwo w komisjach lub za przewodnictwo komisji.
Starosta Janusz Różycki zaznaczył, że w ciągu kolejnych lat funkcjonowania powiatu diety radnych nie były waloryzowane.
Przewodniczący Rady zobowiązał Przewodniczących Klubów Radnych do wypracowania na klubach takich propozycji.
Ad. 14
Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek Sesji roboczej został wyczerpany. Podziękował wszystkim za udział i o godzinie 16²º zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Następnie zaprosił zebranych na uroczyste spotkanie Rady Powiatu Grójeckiego w Ratuszu przy pl. Wolności w Grójcu, którego porządek przedstawia się następująco:
1. Wręczenie Medalu „Zasłużony dla Powiatu Grójeckiego” Ks. Czesławowi Sadłowskiemu.
2. Koncert tenora Jana Zakrzewskiego.
3. Promocja książki Grzegorza Łeszczyńskiego pt. ,,Początki parafii w Zbroszy Dużej”. Promotor prof. Jan Żaryn – Dyrektor Biura Edukacji Publicznej IPN.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Adam Podemski, data: 25.04.2008 r., godz. 15.06 |
Ostatnia aktualizacja: |
Adam Podemski, data: 25.04.2008 r., godz. 15.06 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
25.04.2008 r., godz. 15.06 |
Adam Podemski |
Dodanie strony do BIP. |