Główna treść strony
Protokół Nr XIII
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego w dniu 6 marca 2008 r.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak o godzinie 10ºº otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Następnie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego oraz Starostę Grójeckiego Pana Janusza Różyckiego. Ponadto powitał wszystkich zaproszonych gości oraz pracowników Starostwa.
Ad. 2
Przewodniczący Rady Powiatu Jerzy Kaźmierczak oraz Starosta Janusz Różycki w imieniu Rady Powiatu wręczyli medal „Zasłużony dla Powiatu Grójeckiego” dla PTTK Oddział im. Wiktora Krawczyka w Warce.
Medal odebrał Prezes PTTK Andrzej Jasiński oraz Honorowy Prezes PTTK Władysław Gwardys.
Ad. 3
Przewodniczący Rady poinformował, że obecnie w Sesji uczestniczy 20 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi (zał. nr 1) do niniejszego protokołu.
Ad. 4
Przewodniczący Rady zaproponował następujący porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Wręczenie medalu „Zasłużony dla Powiatu Grójeckiego” PTTK Oddział im. Wiktora Krawczyka w Warce.
3. Stwierdzenie prawomocności obrad.
4. Przyjęcie porządku obrad.
5. Przyjęcie protokołu z sesji Rady Powiatu odbytej w dniu 8 lutego 2008 r.
6. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu w okresie od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego.
7. Stan Porządku i Bezpieczeństwa Publicznego oraz Ochrony Przeciwpożarowej
i Przeciwpowodziowej w Powiecie Grójeckim.
8. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego na 2008 r,
emisji obligacji komunalnych oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu,
sprawie najniższego wynagrodzenia w pierwszej kategorii zaszeregowania określonego w tabeli miesięcznych stawek wynagradzania zasadniczego
i określenia wartości jednego punktu w złotych w punktowym systemie wynagradzania dla Powiatowego Zarządu Dróg w Grójcu,
wprowadzenia zmian w Statucie Powiatowego Urzędu Pracy w Grójcu, wprowadzonym Uchwałą Nr XXXIII/306/2006 Rady Powiatu Grójeckiego
z dnia 28 czerwca 2006 r,
uchwalenia „rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2008”,
1. zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli oraz zasad udzielania i rozmiaru zniżek,
2. tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli nie wymienionych w art. 42, ust. 3 Karty Nauczyciela oraz zasad zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć w kształceniu zaocznym i na odległość,
8.7. regulaminu wynagradzania nauczycieli oraz dodatków do wynagradzania,
8.8. wyrażenia zgody na podjęcie działań związanych z pozbawieniem kategorii dróg powiatowych niektórych ulic położonych na terenie miasta Grójca,
8.9. wyrażenia zgody na podjęcie działań związanych z pozbawieniem kategorii dróg powiatowych niektórych ulic położonych na terenie miasta Warki,
8.10. zatwierdzenia planów pracy Komisji Stałych Rady Powiatu.
8.11. zmiany uchwały Nr II/21 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie diet radnych,
9. Interpelacje i zapytania radnych.
10. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
11. Zamknięcie posiedzenia.
Przewodniczący Rady odczytał wniosek Klubu Radnych „RAZEM” w sprawie zdjęcia z porządku obrad punku 8.11. dotyczącego zmiany uchwały Nr II/21 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie diet radnych.
Przewodniczący poddał wniosek pod głosowanie. Głosowało 20 radnych. Wniosek został przyjęty jednogłośnie – 20 głosów „za”
Następnie Przewodniczący poddał porządek pod głosowanie. Głosowało 20 radnych. Porządek został przyjęty jednogłośnie – 20 głosów „za”
Ad. 5
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że protokół z ostatniej Sesji był wyłożony do wglądu w Biurze Rady, a jego odpis przekazano Przewodniczącym Klubów Radnych oraz zainteresowanym Radnym na adres mailowy. Przewodniczący poprosił o zgłaszanie uwag do protokołów. Uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie protokół z Sesji Rady Głosowało 20 radnych. Protokół został przyjęty jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 6
Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej Sesji Rady Powiatu Grójeckiego przedstawił Starosta Grójecki Janusz Różycki (zał. nr 2). Następnie Starosta poinformował, że odbył spotkanie z potencjalnymi inwestorami zainteresowanymi wykorzystaniem terenów w Słomczynie i terenów po byłym lotnisku wojskowym
w Nowym Mieście. Terenem w Słomczynie zainteresowani są Chińczycy. Starosta poinformował, że podał kontakt zainteresowanym do zarządzających lotniskiem w Nowym Mieście.
Ad. 7
Stan Ochrony Przeciwpożarowej i Przeciwpowodziowej w Powiecie Grójeckim.- przedstawił Komendant Powiatowej Straży Pożarnej p. Jacek Wichowski. Komendant informacje przedstawił w formie prezentacji. W pierwszej kolejności zapoznał zebranych z ogólną charakterystyką powiatu tj. położenie geograficzne, powierzchnia, zaludnienie, zagospodarowanie terenów rolnych i leśnych, uprzemysłowienie oraz stan zaopatrzenia wodnego. Następnie zapoznał zebranych
z wykazem obiektów zlokalizowanych na terenie woj. mazowieckiego w których występują materiały niebezpieczne oraz trasy ich przewozu. Komendant zapoznał także zebranych z podmiotami stanowiącymi operacyjne zabezpieczenie powiatu.
Na zakończenie poinformował, że należy podejmować wszelkie możliwe działania aby stale podnosić poziom bezpieczeństwa mieszkańców powiatu. Do priorytetowych zadań na najbliższy okres należy zaliczyć między innymi:
• zakończenie budowy nowej siedziby KP PSP,
• systemowe doposażenie jednostki ratowniczo – gaśniczej w sprzęt specjalistyczny,
• podjęcie starań o zwiększenie stanu etatowego jednostki ratowniczo – gaśniczej,
• doskonalenie służb przez organizację ćwiczeń i manewrów z udziałem Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego,
• podjęcie działań zmierzających do poprawy stanu technicznego mostu
w Tomczycach,
• poprawa możliwości dojazdu służb ratowniczych podczas trwania giełdy samochodowej w Słomczynie.
Szczegółowe dane i informacje zawiera załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
Radna Agata Zgutczyńska zabierając głos poinformowała jest pod dużym wrażeniem nowej siedziby PSP jak również zarządzaniem Komendą. Następnie zwróciła się z zapytaniem jak straż pożarna chroni obywateli mieszkających po drugiej stronie mostu w Tomczycach jeżeli most jest w tak złym stanie, że jednostki straży pożarnej nie mogą bezpiecznie przemieścić się na druga stronę.
Komendant Jacek Wichowski odpowiadając poinformował, że straż pożarna w Grójcu ma podpisane porozumienie z Gminą Białobrzegi i wypadku jakiegokolwiek zagrożenia straż pożarna z Białobrzegi udzieli odpowiedniej pomocy.
Radna Agata Zgutczyńska zwróciła się z zapytaniem czy sprzęt w jaki jest wyposażona straż /jedna łódź, ponton/ jest wystarczający.
Komendant Jacek Wichowski poinformował, że sprzęt w jaki wyposażona jest straż pożarna jest wystarczający. W wypadku jakieś większego zagrożenia /powódź/ do akcji wkraczają siły zewnętrze. Następnie poinformował, że niezbędny dla straży jest samochód do działań na wysokości z wysięgnikiem.
W następnej kolejności stan Porządku i Bezpieczeństwa Publicznego – przedstawił Komendant Powiatowy Policji p. Michał Toporkiewicz. W pierwszej kolejności zapoznał zebranych z uwarunkowaniami geograficznymi i sytuacją istniejących zagrożeń tj. zagrożenia o charakterze kryminalnym i gospodarczym. Następnie przedstawił wyniki w zakresie wykrywalności przestępstw. Zapoznał zebranych także z oceną pracy służby prewencyjnej w zakresie realizacji podstawowych zadań prewencyjnych, monitorowania zagrożeń związanych z napływem cudzoziemców. Komendant przedstawił informacje nt. zabezpieczenia imprez sportowych
i kulturalnych oraz zapoznał zebranych z problematyką nieletnich i patologii. Na zakończenie Komendant przedstawił stan bezpieczeństwa na drogach powiatu grójeckiego oraz stan kadr i dyscypliny służbowej.
Szczegółowe dane i informacje zawiera załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.
Radny Tadeusz Zakrzewski zabierając głos zwrócił się z prośbą o wyrozumiałość dla rolników poruszających się po drogach ponieważ zaczął się sezon prac polowych.
Radny Maciej Dobrzyński poruszył sprawę bezpieczeństwa obywateli na terenie giełdy samochodowej w Słomczynie. Poinformował, że należy zobligować Prezesa Automobil Klubu „Rzemieślnik” który jest właścicielem giełdy do zainstalowania monitoringu na giełdzie.
Komendant Michał Toporkiewicz poinformował, że prowadzone są rozmowy
z Prezesem Automobil Klubu „Rzemieślnik” ale nie mamy takich możliwości aby wpłynąć na właściciela giełdy.
Wicestarosta Marian Górski zwrócił się z zapytaniem jak wygląda sprawa policjantów patrolujących teren giełdy w Słomczynie zawieszonych w wykonywaniu czynności służbowych.
Komendant Michał Toporkiewicz poinformował, że w omawianej sprawie Prokuratura skierowała do Sądu ponad 40 aktów oskarżenia a w 4 wypadkach postępowanie umorzyła. W sprawach skierowanych do Sądu postępowanie sądowe może się toczyć się przez okres od 3 do nawet 5 lat.
Radny Witold Wójcik poruszył sprawę bardzo uciążliwego wyjazdu z giełdy
w Słomczynie. Zwrócił się z zapytaniem czy nie ma możliwości zmiany organizacji ruchu.
Komendant Michał Toporkiewicz poinformował, że sprawa organizacji ruchu na terenie Słomczyna była wiele razy dyskutowana przez specjalistów od ruchu drogowego i biorąc pod uwagę miejscowe uwarunkowania, nie ma innego rozwiązania.
W tym miejscu porządku obrad Przewodniczący Rady Powiatu ogłosił 15 minutową przerwę w obradach.
Ad. 8.
Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
Ad. 8. 1.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego na 2008 r – przedstawiła p. Jadwiga Ostrowska Skarbnik Powiatu (zał. nr 5 )
Radny Wojciech Kot odnosząc się do przedstawionego projektu uchwały poinformował, że z załączonych materiałów wynika, że remont budynku przy
ul. Laskowej będzie kosztował 2 mln 200 tys zł. Na dzień dzisiejszy na ten cel przeznaczyliśmy już 900 tys. zł. Następnie zwrócił się z zapytaniem ile jest metrów użytkowych w budynku przy ul. Laskowej oraz ile zgodnie z kosztorysem będzie kosztował m2. Radny podkreślił, że nie neguje remontu w/w budynku. Następnie Radny powiedział, że nie zagłosuje za remontem i modernizacją budynku przy
ul. Laskowej jeżeli koszty tego remontu poniesione w 2007 r. i w 2008 r. przekroczą chociaż o jedną złotówkę kwotę 900 tys. zł. ponieważ jest to niezgodne z jego sumieniem.
Starosta Janusz Różycki odpowiadając poinformował, że powierzchnia użytkowa budynku to ok. 700 – 800 m2. Całkowity koszt modernizacji budynku to kwota 2 mln zł. z naddatkiem 200 tys. zł. na nieprzewidziane prace. Koszt modernizacji m2 budynku przy ul. Lakowej wyniesie ok. 2,4 – 3 tys. zł. znacznie mniej niż budowa nowego obiektu gdzie m2 kosztowałby ok. 4 tys. zł. Zakres robót jakie będą wykonywane przy w/w budynku jest porównywalny z budową nowego obiektu. Można byłoby budynek wyburzyć i postawić na jego miejsce nowy ale niestety nie ma takiej możliwości ponieważ działka została nam darowana wraz budyniem pod pewnymi warunkami. Gdybyśmy wyburzyli budynek musielibyśmy oddać działkę.
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr XIII/112/2008 została przyjęta 16 głosami „za” przy
2 głosach „wstrzymujących się”.
Ad. 8. 2.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie emisji obligacji komunalnych oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu – przedstawił Z-ca Naczelnika Wydz. Fin. p. Józef Zawiślak (zał. nr 6)
Radna Agata Zgutczyńska odnosząc się do przedstawionego projektu uchwały zwróciła się z zapytaniem na które zadania inwestycyjne zostanie przeznaczona kwota w wysokości 4 mln. zł. oraz w jakiej wysokości.
Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska poinformowała, że budżet na przyszły rok będziemy planować w miesiącu wrzesień, październik. Następnie poinformowała, że rozpoczęta jest rozbudowa DPS-u w Lesznowoli, modernizacja budynku przy
ul. Laskowej i te inwestycje trzeba będzie dokończyć. Środki finansowe będą potrzebne także na modernizację dróg powiatowych. W tym roku na zadania inwestycyjne jest przeznaczona kwota w wysokości 7 mln 200 tys. zł. to są środki, które wynikają z emisji obligacji. Środki które dodatkowo zaciągamy nie są wydawane na wydatki bieżące jakiejkolwiek jednostki tylko na zadania inwestycyjne. Na drogi w tym roku przeznaczmy kwotę powyżej 10 mln zł w tym 3 mln na bieżącą działalność PZD, który realizuje bieżące utrzymanie dróg i remonty cząstkowe.
Radna Agata Zgutczyńska ponownie zwróciła się z zapytaniem na dokończenie których inwestycji i w jakiej wysokości została przeznaczona kwota 4 mln. zł. Zarząd Powiatu opiniując tą uchwałę nie ustalił kwoty 4 mln zł. nie mając rozeznania co do zakresu robót związanych z poszczególnymi zadaniami inwestycyjnymi.
Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska odpowiedziała, że jeżeli będzie przygotowany projekt budżetu na przyszły rok to Państwo decydują na jakie wydatki będą przeznaczone te środki. Nie będzie decydował Zarząd Powiatu ani Skarbnik Powiatu tylko decyzje o wydatkach podejmie Rada Powiatu. Podejmowanie dzisiaj decyzji na które zadania inwestycyjne będzie przeznaczona kwota 4 mln zł byłoby nieodpowiedzialne. Zarząd Powiatu cały czas stara się o pozyskanie środków zewnętrznych na zadania inwestycyjne. Może się tak zdarzyć, że na modernizację DPS-u w Lesznowoli pozyskamy środki unijne i wtedy te środki z emisji obligacji przeznaczymy np. na drogi.
Radna Agata Zgutczyńska ponownie powtórzyła swoje wcześniejsze pytanie informując, że nie otrzymała odpowiedzi na zadanie pytanie. Jest to nieodpowiedzialne aby głosować za uchwałą w sprawie emisji obligacji komunalnych nie wiedząc na co te obligacje mają być konkretnie przeznaczone.
Wicestarosta Marian Górski zabierając głos poinformował, że trzy zadania są priorytetowe DPS Lesznowola, drogi powiatowe oraz budynek przy ul. Laskowej. Sprecyzowanie środków wyniknie z realizacji inwestycji w bieżącym roku oraz od wysokości pozyskanych środków zewnętrznych. .
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr XIII/113/2008 została przyjęta 16 głosami „za” przy
2 głosach „wstrzymujących się”.
Ad. 8. 3.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie najniższego wynagrodzenia w pierwszej kategorii zaszeregowania określonego w tabeli miesięcznych stawek wynagradzania zasadniczego i określenia wartości jednego punktu w złotych w punktowym systemie wynagradzania dla Powiatowego Zarządu Dróg w Grójcu – przedstawił Z-ca Naczelnika Wydz. Fin. p. Józef Zawiślak (zał. nr 7 )
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr XIII/114/2008 została przyjęta jednogłośnie –
18 głosów „za”.
Ad. 8. 4.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Powiatowego Urzędu Pracy w Grójcu, wprowadzonym Uchwałą Nr XXXIII/306/2006 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 28 czerwca 2006 r – przedstawiła p. Marzanna Skoczek Dyrektor PUP w Grójcu (zał. nr 8)
.
Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr XIII/115/2008 została przyjęta jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Ad. 8. 5.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia „rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie na rok 2008” – przedstawiła Z-ca Naczelnika Wydz. E i Z p. Małgorzata Czerwiński (zał. nr 9 ).
Przewodniczący Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr XIII/116/2008 została przyjęta jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Ad. 8. 6.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie
1. zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli oraz zasad udzielania i rozmiaru zniżek,
2. tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli nie wymienionych w art. 42, ust. 3 Karty Nauczyciela oraz zasad zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć w kształceniu zaocznym i na odległość – przedstawił Naczelnik Wydz. E i Z p. Jan Traczyk (zał. nr 10 ).
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Turystki i Sportu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr XIII/117/2008 została przyjęta 14 głosami „za” przy 2 głosach „przeciw” i 2 głosach „wstrzymujących się”.
Ad. 8. 7.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli oraz dodatków do wynagradzania – przedstawił Naczelnik Wydz. E i Z p. Jan Traczyk (zał. nr 11 ).
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos zwrócił uwagę na § 9 dodatek motywacyjny regulaminu wynagradzania nauczycieli oraz dodatków do wynagradzania informując, że ważnym czynnikiem jest jakość nauczania. Radny poinformował, że jest zadnia aby ten § 9 dodatek motywacyjny sformułować znacznie ostrzej. Odnosząc się do pkt. 1 ppkt. a który brzmi –„osiąganiu wysokich wyników nauczania (uwzględniając poziom klasy) – zapis w nawiasie jest niepotrzebny a wręcz rozmywający możliwość określenia rzeczywistego poziomu nauczania.
Radny zaproponował następujące brzmienie pkt. 1 pptk a. „osiąganiu wysokich wyników nauczania (udokumentowanych wynikami uczniów na olimpiadach czy konkursach szczebla powiatowego, wojewódzkiego lub krajowego). Takie brzmienie pkt. miałoby sens.
W następnej kolejności Radny Maciej Dobrzyński odniósł się do kryteriów i trybu przyznawania nagród Starosty Grójeckiego dla nauczycieli i dyrektorów szkół oraz placówek oświatowo – wychowawczych informując, że § 6 zawiera siedem kryteriów do spełnienia w zakresie pracy dydaktyczno – wychowawczej ale do spełnienia jest tylko pięć kryteriów. Dwa kryteria (pkt. a i c) są bardzo istotne - ale /nauczyciel dyrektor/ nie musi ich spełnić ponieważ jest obowiązek spełnienia tylko pięciu.
Radny zaproponował aby te dwa pkt. (a i c) ująć jako obligatoryjne. Pkt c – powinien otrzymać brzmienie –„ osiąga wysokie wyniki w nauczaniu, potwierdzające zakwalifikowanie uczniów do udziału w olimpiadach lub konkursach przedmiotowych szczebla powiatowego, wojewódzkiego i krajowego”. W pkt a zmienić słowo z dobre na „wysokie” – czyli „osiąga wysokie wyniki w nauczaniu potwierdzone w sprawozdaniach i egzaminach uczniów, przeprowadzonych przez Okręgowe Komisje Egzaminacyjne”.
Naczelnik Wydz. E i Z Jan Traczyk odnosząc się do wypowiedzi Radnego Macieja Dobrzyńskiego nt dodatku motywacyjnego poinformował, że młodzież w naszych szkołach jest bardzo różnicowana. Dodatek motywacyjny nie powinien być wyłącznie uzależniony od zdolności i predyspozycji poszczególnych uczniów którzy uczęszczają do danej klasy i osiągają wysokie oceny gdyż nawet do równoległych klasach uczęszczają uczniowie którzy są bardziej lub mniej zdolni i wówczas niezależnie od zaangażowania nauczyciela dodatek ten w jednym przypadku będzie mu przysługiwał a w drugim wychowawcza klasy będzie go pozbawiony.
Radny Maciej Dobrzyński poinformował, że argumenty przedstawione przez Naczelnika Wydz. E i Z Jan Traczyk nie przekonują go. Nie jestem za tym aby porównywać różne profile – jeśli porównujemy to profile nauczania na tym samym poziomie. Natomiast zostawiając te zapisy w takim brzmieniu nie wprowadzając zmian to nie ruszamy z nauczaniem nic do przodu. Musimy wymusić proces naprawy jakości nauczania w naszych szkołach.
Radna Aleksandra Skarżyńska poparła stanowisko które w swoim wystąpieniu uzasadniał Naczelnik Wydz. E i Z. Podkreśliła że są takie klasy w których uczniowie
z uwagi na brak predyspozycji nie uczestniczą w żadnych konkursach czy olimpiadach przedmiotowych.
Z-ca Wydz. E i Z p. Małgorzata Czerwińska w swoim wystąpieniu zgodziła się ze stanowiskiem swoich przedmówców. Podkreśliła, że praca z mniej zdolną i trudną młodzieżą jest bardziej wyczerpująca i wymaga więcej czasu i poświęcenia niż praca z młodzieżą zdolną.
Starosta Janusz Różycki podkreślił, że do kompetencji dyrektora szkoły należy ocena efektów pracy poszczególnych nauczycieli a my przez szczegółowe zapisy
w regulaminie ograniczylibyśmy lub pozbawilibyśmy dyrektorów tych uprawnień.
Radny Maciej Dobrzyński zwrócił się do Przewodniczącego Rady aby ten poddał pod przegłosowanie propozycje zmian i uściśleń które wcześniej zgasił do omawianego regulaminu wynagradzania nauczycieli oraz dodatków do wynagradzania.
W następnej kolejności Przewodniczący Rady Powiatu poddał pierwszy wniosek pod głosowanie. Głosowało 18 radnych. Wniosek odrzucony w wyniku głosowania:
11 głosów „przeciw”, 5 głosów „wstrzymujących się” i 2 głosy „za”.
Przewodniczący Rady Powiatu poddał drugi wniosek pod głosowanie. Głosowało
17 radnych. Wniosek odrzucony w wyniki głosowania: 11 głosów „przeciw”,
1 głos „wstrzymujących się” i 5 głosów „za”.
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Turystki i Sportu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr XIII/ 118 /2008 została przyjęta 14 głosami „za” przy
2 głosach „przeciw” i 2 głosach „wstrzymujących się”.
Ad. 8. 8.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na podjęcie działań związanych z pozbawieniem kategorii dróg powiatowych niektórych ulic położonych na terenie miasta Grójca– przedstawił Wicestarosta Marian Górski (zał. nr 12 ).
Przewodniczący Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych. Uchwała Nr XIII/119/2008 została przyjęta jednogłośnie –
18 głosów „za”.
Ad. 8. 9.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na podjęcie działań związanych z pozbawieniem kategorii dróg powiatowych niektórych ulic położonych na terenie miasta Warki – przedstawił Wicestarosta Marian Górski (zał. nr 13).
Przewodniczący Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
17 radnych. Uchwała Nr XIII/120/2008 została przyjęta jednogłośnie –
17 głosów „za”.
Ad. 8. 10.
Projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Stałych Rady Powiatu – przedstawił Przewodniczący Rady Powiatu Jerzy Kaźmierczak. (zał. nr 14 ).
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
17 radnych. Uchwała Nr XIII/121/2008 została przyjęta jednogłośnie – 17 głosów „za”.
Ad. 9
W interpelacjach i zapytaniach radnych nikt nie zabrał głosu.
Ad. 10
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Radny Maciej Dobrzyński zgłosił wniosek aby w celu poprawienia bezpieczeństwa obywateli na terenie giełdy samochodowej w Słomczynie Starosta w porozumieniu
z Komendantem Powiatowym Policji wystąpił z pismem do Prezesa Automobil Klubu „Rzemieślnik” który jest właścicielem giełdy aby ten na terenie giełdy zainstalował monitoring, który w znacznej mierze powinien poprawić bezpieczeństwo osób przebywających na giełdzie.
Radna Agata Zgutczyńska w nawiązaniu do sposobu zwołania dzisiejszego posiedzenia Komisji Promocji bezpośrednio przed sesją na telefon wnioskowała pod adresem Przewodniczącego Rady Powiatu p. Jerzego Kaźmierczaka aby ten zobligował Przewodniczących Komisji do zwoływania posiedzeń Komisji w trybie przewidzianym w Regulaminie Pracy Rady Powiatu. Radna zwróciła uwagę, że nie jest to pierwszy przypadek zwoływania posiedzeń Komisji nie zgodnie
z obowiązującym trybem.
Przewodniczący Rady Powiatu Jerzy Kaźmierczak zwrócił się do Przewodniczących Komisji aby przestrzegali zasady zwoływania Komisji w trybie przewidzianym w Regulaminie Pracy Rady.
Pani Teresa Świątek Przewodnicząca „ZNP” odniosła się do dyskusji w sprawie dodatków motywacyjnych dla nauczycieli. Poinformowała, że rozpatrywane projekty uchwał Rady Powiatu nie mają decydującego wpływu na wzrost wynagrodzeń nauczycieli i zaapelowała do Rady Powiatu aby w miarę możliwości szukali dodatkowych środków na podwyższenie płac nauczycieli ponieważ dodatek motywacyjny nauczyli w Warszawie jest o wiele wyższy niż rozpatrywana dzisiaj propozycja. Przewodnicząca „ZNP” zwróciła uwagę, że praca nauczyciela jest ciężka i wyczerpująca ponieważ mamy do czynienia z coraz bardziej niezdyscyplinowaną, rozhukaną młodzieżą a oczekiwania społeczeństwa w stosunku do nauczycieli są wysokie.
Radny Wojciech Kot zwracając się do nauczycieli zebranych na dzisiejszej sesji poinformował, że dzisiejsza dyskusja nad dodatkiem motywacyjnym nie miała na celu kwestionowanie wielkości tego dodatku.
Radny Maciej Dobrzyński zwrócił uwagę, że zbliża się niż demograficzny
i zadaniem szkoły będzie między innymi walka o uczniów a zachęcić do tego może podniesienie poziomu nauczania i zwiększenie prestiżu szkoły.
W następnej kolejności głos zabrali:
Radny Tadeusz Zakrzewski wnioskuje o przeprowadzenie remontu drogi wewnętrznej biegnącej wzdłuż garaży od budynku Starostwa do ulicy Laskowej. Umożliwi to polepszy dojazd i dostęp do Wydz. Architektury i Budownictwa oraz Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.
Wiceprzewodniczący Wojciech Kłosiński poinformował o organizowanej wycieczce integracyjnej na terytorium Czech i Niemiec na którą zaprasza wszystkich Radnych Powiatu. Planowany termin wycieczki to 10 – 13 kwietnia 2008 r.
Ad. 11
Na zakończenie Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek dzisiejszej Sesji został zrealizowany. Podziękował radnym oraz wszystkim uczestnikom za udział i o godz. 13.40 zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 25.04.2008 r., godz. 13.35 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 25.04.2008 r., godz. 13.35 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
25.04.2008 r., godz. 13.35 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |