Główna treść strony
wzór umowy
Umowa -Projekt nr … / / 2007
zawarta w dniu ……. 2007 r. w Grójcu pomiędzy
Zarządem Powiatu Grójeckiego ul. Piłsudskiego 59 05-600 Grójec, reprezentowanym przez :
1. Starostę Powiatu – Janusza Różyckiego.
2. Wicestarostę – Mariana Górskiego.
zwanym dalej Zamawiającym,
a firmą ………………………………. reprezentowaną przez :
1.
2.
zwaną dalej Wykonawcą, o następującej treści :
§ 1
1. W oparciu o wyniki przeprowadzonego w dniu …………. 2007 r przetargu nieograniczonego Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje zadanie inwestycyjne pt. „PROJEKT I WYKONANIE MODERNIZACJI BUDYNKU Z PRZEZNACZENIEM NA ŚRODOWISKOWY DOM SAMOPOMOCY DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ W MIEJSCOWOŚCI ŁYCHOWSKA WOLA ” oraz zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz złożoną ofertą.
2. Wykonawca zapoznał się z materiałami ,dokumentacją, terenem budowy i stwierdził, że warunkami są wystarczające do wykonania przedmiotu umowy.
3. Zlecane roboty branżowe podwykonawcom wymagają zgody Zamawiającego.
4. Zlecenie wykonania części prac podwykonawcom nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego za wykonanie tej części prac. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników.
5. Integralne części składowe niniejszej umowy stanowią ponadto:
- oferta Wykonawcy
§2
1. Termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy ustala się na miesiąc . ……... 2007 r.
2. Termin zakończenia
15.12.2007 r.
§ 3
Strony dokonały następującego podziału obowiązków:
A. Obowiązki Zamawiającego :
1. W terminie do dnia. ………… 2007r. przekaże Wykonawcy plac budowy.
2. Zorganizuje na budowie nadzór inwestorski.
3. Odebranie robót zanikających i ulegających zakryciu w ciągu 3 –ch dni roboczych od daty zgłoszenia przez Wykonawcę.
4. Przeprowadzenie odbioru robót na zasadach określonych w § 4
B. Obowiązki Wykonawcy :
1. Wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z zamówieniem, dokumentacją techniczną, wymogami sztuki budowlanej, polskimi normami, zasadami wiedzy technicznej, bhp i p. poż.
2. Zabezpieczenie wszystkich materiałów do wykonania prac, których jakość jest zaakceptowana przez Zamawiającego
3. Zawiadomienie Zamawiającego o fakcie wykonania robót zanikających lub ulegających zakryciu z wyprzedzeniem umożliwiającym sprawdzenie ich przez Inspektora Nadzoru (nie mniej niż 3 dni).
4. Stała współpraca z Zamawiającym w zakresie realizacji przedmiotu umowy.
5. Usunięcie na własny koszt wad i usterek stwierdzonych przy odbiorze.
6. Utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od zbędnych przeszkód, oraz usuwać i składować wszelkie urządzenia pomocnicze i zbędne materiały, odpadki, śmieci, urządzenia prowizoryczne, które nie są potrzebne lub ich pozbyć, odpowiednio oznakować i zabezpieczyć teren budowy przed dostępem osób trzecich, na czas wykonywania robót zorganizować konieczne objazdy.
7. Ponoszenie wszelkich opłat wynikłych w związku z wykonywaniem inwestycji.
8. Po zakończeniu robót usunięcie poza teren budowy wszelkich urządzeń i tymczasowego zaplecza, oraz pozostawić teren budowy i robót czysty i nadający się do użytkowania.
9. Informowanie Zamawiającego o źródłach zaopatrzenia w podstawowe materiały i usługi sprzętowo – transportowe z podaniem cen i stawek.
10. Dostarczenie przez Wykonawcę świadectw dopuszczenia i atesty zakupionych materiałów i urządzeń.
11. Zawiadomienie przez Wykonawcę o odbiorze ostatecznym robót objętych niniejszą umową w terminie na 7 dni przed odbiorem robót i dokona całkowitego rozliczenia przedmiotu umowy w terminie 20 dni od daty zakończenia odbioru końcowego.
12. Ustanowienie na budowie kierownika budowy w osobie ………………… nr. uprawnień………….. wydane przez Urząd Wojewódzki w …….. z dnia. ..
§ 4
1. Przedmiotem odbioru będą kompleksowo wykonane roboty określone w § 1.
2. Czynności odbiorowe będą realizowane w następujący sposób:
- potwierdzenie przez Inspektora Nadzoru zakończenia robót i sprawdzenie kompletności i prawidłowości dokumentów odbiorowych nastąpi w ciągu 3-ch dni od daty zgłoszenia Inspektorowi Nadzoru przez kierownika budowy gotowości do odbioru..
- rozpoczęcie odbioru końcowego przedmiotu umowy nastąpi w ciągu 14 dni od dnia złożenia u Zamawiającego kompletnych dokumentów odbiorowych oraz pisemnego zgłoszenia o zakończeniu robót potwierdzonego przez Inspektora Nadzoru.
3. Przedmiotem odbioru przez Zamawiającego będzie kompleksowo wykonany przedmiot umowy. Zgłoszenie o zakończeniu realizacji zadania winno być poprzedzone przekazaniem Inspektorowi Nadzoru kompletnych dokumentów odbiorowych w skład których wchodzą:
- dziennik budowy,
- atesty i aprobaty techniczne materiałów,
- dokumentację powykonawczą z ewentualnymi naniesionymi zmianami.
4. Po sprawdzeniu kompletności i prawidłowości dokumentów odbiorowych Wykonawca zobowiązany jest zgłosić Zamawiającemu na piśmie złożonym w siedzibie Zamawiającego gotowość do odbioru. Pismo zawierające zgłoszenie do odbioru końcowego winno być potwierdzone przez Inspektora Nadzoru.
5 Zamawiający rozpocznie procedurę odbiorową w ciągu 14 dni od dnia pisemnego zgłoszenia.
§ 5
1. Wynagrodzenie Wykonawcy za kompleksowe wykonanie całego zadania zgodnie z zakresem prac
w § 1 umowy ustala się na kwotę równą: …………… zł /netto/ plus podatek VAT tj. … ł. tj. Ogółem ……. zł. brutto (słownie:…………. tysięcy …. złotych ……/100 ).
2. Zapłata należności Wykonawcy nastąpi przelewem w ciągu 30 dni od daty złożenia potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru faktur. Za termin zapłaty uznaje się dzień złożenia polecenia przelewu w banku Zamawiającego.
3. Ustala się następujący sposób finansowania zadania:
- fakturami częściowymi za wykonany i odebrany przez Inspektora Nadzoru zakres prac wykonanych robót.
- fakturą końcową po odbiorze całego przedmiotu umowy .
4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego prac, z których ewentualnie zmuszony byłby zrezygnować – na każdym etapie realizacji. W przypadku ograniczenia zakresu prac wynagrodzenie ostateczne zostanie obniżone o wartość wynikającą ze stosownego rozliczenia dokonanego na podstawie cen jednostkowych określonych przez oferenta w kosztorysie ofertowym oraz ofercie.
5. Zamawiający zastrzega sobie niezapłacenie pełnej kwoty umownej w przypadku nie wykonania pełnego zakresu przedmiotu umowy lub w przypadku stwierdzenia usterek nie do usunięcia.
§ 6
Strony ustaliły następujące kary umowne :
1. Za nie wykonanie lub nienależyte wykonanie zakresu robót w.g. § 1 Wykonawca zapłaci kary umowne w wysokości:
0,5% sumy wynagrodzenia za każdy dzień zwłoki w przekazaniu przedmiotu odbioru,
0,1% sumy wynagrodzenia za każdy dzień zwłoki w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie rękojmi za wady
10% wartości robót objętych umową za odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy.
2. Za zwłokę w płatności faktur Zamawiający płaci odsetki ustawowe w wysokości ustalonej przez Min. Finansów ogłoszone w Dzienniku Ustaw.
3. Strony mogą odstąpić od naliczania kar, jeżeli tak uzgodnią w trakcie realizacji umowy.
§ 7
1. Wykonawca udziela 5 -letniej gwarancji oraz rękojmi na wykonane prace, licząc od dnia ostatecznego odbioru.
2. Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy strony ustalają na 5% wartości umowy ogółem tj. ……… zł. (słownie:…. tysięcy …. złotych ).
Na zabezpieczenie warunków realizacji przedmiotu umowy Wykonawca wniesie na rzecz Zamawiającego w dniu podpisania umowy kwotę tj. …. zł.(słownie:. ….. tysięcy…. złotych ) .
30% zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostanie zabezpieczone w postaci gwarancji ubezpieczeniowej na okres gwarancji tj. na okres pięciu lat.. Okres gwarancyjny przedłuża się o czas usuwania usterek liczony od dnia potwierdzenia ich usunięcia przez nadzór inwestorski.
§ 8
Strona dążąca do zmiany treści umowy jest obowiązana przedstawić argumenty uzasadniające zmianę . Zmiana postanowień umowy wymaga zgody obu stron wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 9
W sprawach nieuregulowanych w treści umowy mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego i prawa budowlanego.
§ 10
Sprawy sporne wynikające z treści niniejszej umowy rozstrzygane będą przez Sąd Rejonowy w Grójcu.
§ 11
Umowę sporządzono w 3 jednobrzmiących egz. w tym 2 egz. dla Zamawiającego.
W y k o n a w c a Za m a w i a j ą c y
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 10.10.2007 r., godz. 14.56 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 10.10.2007 r., godz. 14.56 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
10.10.2007 r., godz. 14.56 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |