Główna treść strony
Wykonanie dokumentacji geodezyjno-prawnej związanej z uregulowaniem stanu prawnego drogi powiatowejNr 1638 W Kępina – Goszczyn - Przybyszew na odcinku od km 1+400 do km 15+ 942 – teren powiatu grójeckiego.
Kod CPV : 74.27.40.00-0
NAZWA ZAMAWIAJĄCEGO :
STAROSTWO POWIATOWE W GRÓJCU
ADRES: UL.PIŁSUDSKIEGO 59 ; 05-600 GRÓJEC
REGON 67022280 NIP 797-15-85-521
TEL. (048 )665-11-00, (048) 670-44-14
www.grojec.pl
e-mail: wo@grojec.pl
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
POSTĘPOWANIE O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE W TRYBIE
PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO - PROCEDURA UPROSZCZONA
Podstawa: art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(( tekst jednolity z 2006r. Dz.U Nr 164, poz. 1163 z póź. zmianami)
Wartość zamówienia jest mniejsza od kwot ogłoszonych na podstawie art.11 ust.8 ;
poniżej 5 278 000 euro
Wykonanie dokumentacji geodezyjno-prawnej związanej z uregulowaniem stanu prawnego drogi powiatowej
Nr 1638 W Kępina – Goszczyn - Przybyszew na odcinku
od km 1+400 do km 15+ 942 – teren powiatu grójeckiego.
Kod CPV : 74.27.40.00-0
Miejsce realizacji zamówienia: powiat Grójec
Termin wykonania zamówienia:
Do dnia 15.12.2007 r.
Załączniki do specyfikacji:
- oświadczenie o spełnianiu warunków określonych przepisami art.22 ustawy Pzp
- potencjał kadrowy
- wykaz potwierdzający doświadczenie zawodowe
- wykaz podwykonawców
- Opis przedmiotu zamówienia - Wytyczne Techniczne
- wzór umowy
Z A T W I E R D Z A M
……………………………………………..
Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego.
O udzielenie zamówienia mog się ubiegać Wykonawcy występujacy wspólnie.
Wykonawcy ubiegający sie wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, których oferta odpowiada warunkom określonym w ustawie Prawo zamówień publicznych i spełnia wymagania określone w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. W przypadku złożenia przez wykonawcę dokumentów sporządzonych w języku obcym Zamawiający wymaga złożenia tłumaczenia na język polski poświadczonego przez wykonawcę.
Wszystkie załączniki do niniejszej SIWZ stanowią jej integralną część.
CZĘŚĆ I WARUNKU UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem
technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia,
nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
Warunkiem udziału w postępowaniu jest
złożenie oświadczenia potwierdzającego spełnienie warunków określonych w art.
22 ust. 1 ustawy Pzp
złożenie aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia
o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności
gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert.
W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę.
posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia potwierdzonego:
Sporządzonym i załączonym do oferty wykazem wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz dokumentami potwierdzającymi że roboty te zostały wykonane należycie.
Wymagane jest wykazanie wykonania minimum trzech robót podobnych do przedmiotu zamówienia.
Zamawiający żąda załączenia do oferty dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie ( referencje)
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden podmiot.
dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia potwierdzone:
Sporządzonym i załączonym do oferty wykazem osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia .
Wymagane jest wykazanie Kierownika Robót posiadającego wykształcenie geodezyjne średnie bądź wyższe oraz uprawnienia geodezyjne zgodne z art. 43 pkt. 2 ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne.
Do wykazu należy załączyć kopię dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień
3. Informacja o podwykonawstwie
Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom,
CZĘŚĆ II OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
ORAZ TERMINY
1. Oferta
Ofertę należy złożyć pod rygorem nieważności w formie pisemnej
Ofertę stanowi wypełniony druk “OFERTA” z załączonymi wymaganymi
dokumentami i oświadczeniami.
Ofertę należy sporządzić zgodnie z treścią siwz oraz treścią zawartą w formularzach stanowiących załączniki do siwz
.Wykonawca może złożyć ofertę na własnych
formularzach, których treść musi być zgodna z formularzami załączonymi do
specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2. Forma dokumentów
Wymagane dokumenty należy przedstawić w formie oryginałów albo kopii. Dokumenty złożone w formie kopii muszą być opatrzone klauzulą “ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM” i poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej
kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia
dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
3. Podpisy
Osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy/Wykonawców muszą :
podpisać druk “OFERTA”,
podpisać załączniki,
podpisać w miejscach, w których Wykonawca naniósł zmiany.
podpisać projekt umowy
W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być załączone pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy .
Pełnomocnictwo należy przedłożyć w oryginale, notarialnie potwierdzonej kopii lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę udzielającą pełnomocnictwa,
4. Forma oferty
Ofertę należy sporządzić w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Treść oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Każdy Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
Pożądane jest ponumerowanie kolejnych stron oraz połączenie oferty w sposób uniemożliwiający wysunięcie kartek.
Informacje zawarte w ofercie, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca zastrzegł, nie później niż w terminie składania ofert, że nie mogą być udostępnione, muszą być oznaczone klauzulą: “NIE UDOSTĘPNIAĆ - INFORMACJE STANOWIĄ TAJEMNICĘ PRZEDSIEBIORSTWA W ROZUMIENIU ART. 11 ust. 4 USTAWY O ZWALCZANIU NIEUCZCIWEJ KONKURENCJI (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r nr 153 poz. 1503 ze. zm.) i powinny być odrębną częścią nie złączoną z ofertą w sposób trwały.
W przypadku załączenia do oferty innych materiałów niż wymagane przez Zamawiającego (np. materiałów reklamowych, informacyjnych) pożądane jest, aby stanowiły one odrębną część nie złączoną z ofertą w sposób trwały. Materiały takie nie będą podlegały ocenie przez Zamawiającego.
5. Zmiany, wycofanie oferty
Wykonawca może wprowadzić zmiany do oferty przed upływem terminu do składania ofert. Zmiany należy złożyć według takich samych zasad jak składana oferta z dopiskiem: “ZMIANA”.
Wykonawca może wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że pisemne powiadomienie wpłynie do Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
6. Informacja o sposobie porozumiewania się z wykonawcami
W postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
7. Osobami uprawnionymi przez Zamawiającego do kontaktu z Wykonawcami są:
Tadeusz Jachoski
Izabella Sankowska
Tel.: (048) 664 64 66
8. Wyjaśnienie i modyfikacje SIWZ
Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące treści SIWZ, kierując swoje zapytania pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną na adres:
Znak sprawy : PZD-2/343 - 36/07
nr faksu (48) 664 64 65 e-mail: pzd_ grojec@ op.pl
Zamawiający niezwłocznie udzieli odpowiedzi pod warunkiem, że zapytanie dotyczące treści SIWZ wpłynie do Zamawiającego nie później niż na 6 dni przed terminem składania ofert.
Zamawiający przekaże treść zapytań wraz z wyjaśnieniami wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści na stronie internetowej na której udostępniono SIWZ.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonaną modyfikację Zamawiający niezwłocznie przekaże wszystkim Wykonawcom, którym przekazano specyfikację oraz zamieści na stronie internetowej na której udostępniono SIWZ.
9. Terminy:
- Związania ofertą
Termin związania ofertą wynosi 30 dni
Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
- Składania ofert
Miejsce złożenia : Starostwo Powiatowe w Grójcu,
Ul. Piłsudskiego 59 05-600 Grójec, Punkt Informacyjny
Termin składania ofert upływa dnia 14.09.2007 r o godz.12.00
Oferty złożone po terminie zwraca się bez otwierania po upływie terminu
przewidzianego na wniesienie protestu.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie i zaadresować następująco:
………………………………………………………………………………………………………..
Nazwa zamawiającego
Adres
OFERTA NA:
„Wykonanie dokumentacji geodezyjno – prawnej związanej z uregulowaniem stanu prawnego drogi powiatowej Nr 1638 W”
“Nie otwierać przed terminem otwarcia ofert”.
……………………………………………..…………………………………………………………
- Otwarcia ofert
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego
Starostwo Powiatowe w Grójcu,
Ul. Piłsudskiego 59 05-600 Grójec, Sala Konferencyjna
Dnia 14 września 2007 r godz.12.15
10. Informacje o trybie otwarcia ofert
Otwarcie ofert jest jawne.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Po otwarciu oferty Zamawiający poda imię i nazwisko, nazwę firmy, oraz adres wykonawcy, którego oferta jest otwierana, a także informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia publicznego, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie.
W przypadku, gdy Wykonawca nie był obecny przy otwieraniu ofert, na jego wniosek, Zamawiający prześle mu informacje, które zostały ogłoszone na sesji otwarcia ofert.
Wykaz dokumentów które należy załączyć do oferty
Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie ma dostarczyć wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz dokumentów wymaganych przez zamawiającego:
Lp. Nazwa dokumentu
1 Druk oferta (sporządzony według wzoru druku załączonego przez Zamawiającego)
2 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych ( Dz. U. z 2006r. Nr 164, poz. 1163 oraz Nr 170 poz 1217 z późn. zm.) , ( załącznik nr 1 do SIWZ)
3 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
4 Wykaz potwierdzający dysponowanie przez wykonawcę osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (sporządzone według wzoru druku stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ)
5 Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień przez osoby wykazane w załączniku nr 2.
Wymagane jest wykazanie Kierownika Robót posiadającego wykształcenie geodezyjne średnie bądź wyższe oraz uprawnienia geodezyjne zgodne z art. 43 pkt. 2 ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne.
Do wykazu należy załączyć kopię dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień
6 Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat robót (sporządzone według wzoru druku stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ) o podobnych do przedmiotu zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, zakresu, przybliżonych dat odbioru oraz dołączyć dokumenty, że roboty zostały wykonane należycie (referencje),
Wymagane jest wykazanie wykonania minimum 3 robót o podobnych do przedmiotu zamówienia
7 Wykaz proponowanych podwykonawców, którym wykonawca zamierza powierzyć część zamówienia (wg załącznika nr 4)
8 Podpisany formularz projektu umowy
9 Upoważnienie - jeżeli podpisy na ofercie i załącznikach nie wynikają z odpisu lub wyciągu z właściwego rejestru lub ewidencji, wymagane jest załączenie oryginalnego dokumentu uprawniającego do składania podpisów w imieniu Wykonawcy,
CZĘŚĆ III OPIS KRYTERIUM I SPOSOBU OCENY OFERT
ORAZ OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
OFERTY
1. Opis kryterium i sposobu oceny ofert
Przy wyborze oferty Zamawiający kierował się będzie następującym kryterium i jego wagą:
KRYTERIUM I - cena - waga 100 %.
W trakcie oceny ofert kolejno ocenianym ofertom, zostaną przyznane punkty według następującego wzoru:
cena oferowana minimalna brutto
Cena = ----------------------------------------------- x 100 pkt. x 100%
cena badanej oferty brutto
2. Opis obliczenia ceny oferty – kalkulacja własna oferenta
CZĘŚĆ V Pouczenie o środkach ochrony prawnej
1. Pouczenie o środkach ochrony prawnej w toku postępowania
Wykonawcom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale VI Prawa zamówień publicznych art. 179-183.
2. Informacja o formalnościach po wyborze oferty
Zamawiający poinformuje wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, o miejscu i terminie zawarcia umowy.
W przypadki wniesienia protestu – protest należy złożyć w siedzibie Zamawiającego. Od rozstrzygnięcia protestu nie przysługuje wniesienie odwołania.
(pieczęć adresowa firmy oferenta)
OFERTA
Starostwo Powiatowe w Grójcu
ul. Piłsudskiego 59,
05-600 Grójec
Odpowiadając na ogłoszenie w trybie przetargu nieograniczonego opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych nr 158391-2007 dnia 05.09.2007 r.
Wykonanie dokumentacji geodezyjno-prawnej związanej z uregulowaniem stanu prawnego drogi powiatowej Nr 1638 W Kepina – Goszczyn - Przybyszew od km 1+400 do km 15+ 942 – teren powiatu grójeckiego.
1. Oferujemy wykonanie robót za kwotę :
a) Wartość robót netto :............................................................................................................ zł
(słownie ............................................................................................................................................. zł),
podatek VAT w wysokości: ...............%, tj. ....................................................................................... zł
(słownie ........................................................................................................................................... zł),
Wartość robót brutto: ...................................................................................................................... zł
(słownie .......................................................................................................................................... zł),
b) termin płatności , termin wykonania zamówienia, okres gwarancji i rękojmi– zgodnie z zapisami przedstawionymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2. W ciągu ostatnich 3 lat wykonaliśmy ........... usługi o podobnym zakresie i charakterze z niniejszym przedmiotem zamówienia. Wykaz tych robót, wraz z referencjami, stanowi załącznik do niniejszej oferty.
3. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze Specyfikacją istotnych warunków zamówienia i nie wnosimy do niej zastrzeżeń oraz zdobyliśmy konieczne informacje potrzebne do właściwego wykonania zamówienia (w tym zapoznaliśmy się z dokumentacją opisującą przedmiot zamówienia).
4. Oświadczamy, że uważamy się za związanych niniejszą ofertą na czas wskazany w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
5. Oświadczamy, że zawarty w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia projekt umowy został przez nas zaakceptowany i zobowiązujemy się, w przypadku wybrania naszej oferty, do zawarcia umowy na wyżej wymienionych warunkach w miejscu i terminie wyznaczonym przez zamawiającego.
6. Oświadczamy, że firma nasza spełnia wszystkie warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz złożyliśmy wszystkie wymagane dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków.
7. Załącznikami do niniejszej oferty są:
a) .................................................................................................................................................
b) .................................................................................................................................................
c) .................................................................................................................................................
............................ dnia .................................
........................................................................
podpisy osób wskazanych w dokumencie uprawniającym do występowania w obrocie prawnym lub posiadających pełnomocnictwo
Załącznik nr 1
Pieczęć wykonawcy
OŚWIADCZENIE
z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
Przystępując do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie robót :
Wykonanie dokumentacji geodezyjno-prawnej związanej z uregulowaniem stanu prawnego drogi powiatowej
Nr 1638 W Kępina – Goszczyn - Przybyszew na odcinku
od km 1+400 do km 15+ 942 – teren powiatu grójeckiego.
oświadczamy, że:
1. posiadamy uprawnienia do wykonywania określonej działalności;
2. posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponujemy potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3. znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4. nie podlegamy wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia;
............................ dnia .................................
........................................................................
podpisy osób wskazanych w dokumencie uprawniającym do występowania w obrocie prawnym lub posiadających pełnomocnictwo
Załącznik nr 2
Pieczęć wykonawcy
POTENCJAŁ KADROWY
Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności.
Wymagane jest wykazanie Kierownika Robót posiadającego wykształcenie geodezyjne średnie bądź wyższe oraz uprawnienia geodezyjne zgodne z art. 43 pkt. 2 ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne.
Do wykazu należy załączyć kopię dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o
udzielenie zamówienia, w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden podmiot.
Nazwisko i imię Proponowana rola w realizacji zamówienia Rodzaj uprawnień
Nr uprawnień Staż pracy
Oświadczam, że dysponuję potencjałem kadrowym, posiadającym kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia.
.........................., dn. ..................... .....................................................................................
podpisy osób wskazanych w dokumencie uprawniającym do występowania w obrocie prawnym lub posiadających pełnomocnictwo
Załącznik nr 3
Pieczęć wykonawcy
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz dokumentami potwierdzającymi że roboty te zostały wykonane należycie.
Wymagane jest wykazanie wykonania minimum 3 robót o podobnym zakresie
Zamawiający żąda załączenia do oferty dokumentów potwierdzających, że wykazane roboty zostały wykonane należycie
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden podmiot.
L.p.
Opis wykonanych robót Wartość netto wykonanych robót Data wykonania robót (zgodnie z zawartą umową)
Miejsce wykonania
........................., dn. ..................... .....................................................................................
podpisy osób wskazanych w dokumencie uprawniającym do występowania w obrocie prawnym lub posiadających pełnomocnictwo
Załącznik nr 4
Pieczęć wykonawcy
WYKAZ PODWYKONAWCÓW
Wykaz proponowanych podwykonawców, którym wykonawca zamierza powierzyć część zamówienia.
Nazwa (Firma) Powierzona część zamówienia
.........................., dn. ..................... .....................................................................................
podpisy osób wskazanych w dokumencie uprawniającym do występowania w obrocie prawnym lub posiadających pełnomocnictwo
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Zał. nr 1 - WYTYCZNE TECHNICZNE dotyczące sposobu opracowania dokumentacji
geodezyjnych niezbędnych do wydania decyzji administracyjnych potwierdzającej nabycie z mocy prawa z dniem l stycznia 1999 roku na własność samorządu powiatu radomskiego nieruchomości zajętych pod drogi publiczne.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są wymagania dotyczące wykonania i
odbioru dokumentacji geodezyjno-prawnej dla :
-drogi powiatowej Nr 1638 W Kępina – Goszczyn - Przybyszew na odcinku od km 1+400 do km 15+942 (teren powiatu grójeckiego)
2. Zamówienie należy wykonać zgodnie z zał. nr 1 tj.
WYTYCZNYMI TECHNICZNYMI dotyczącymi sposobu opracowania
dokumentacji geodezyjnych do wydania decyzji administracyjnych potwierdzającej nabycie z dniem l stycznia 1999 roku na własność jednostek samorządu terytorialnego nieruchomości zajętych pod drogi publiczne - stanowiącymi - zał. nr 1
4. Dokumentacja geodezyjno - prawna powinna zawierać :
- mapy do celów prawnych zarejestrowane w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastratu i Nieruchomości w Grójcu w 5-ciu egz.,
- wykazy zmian gruntowych w 5-ciu egz.
- opinię dotyczącą zgodności granic prawnych nieruchomości drogi publicznej z jej
granicami wg stanu na dzień 31.12.1998 r., w 2 egz.
- wypisy z rejestru gruntów w 2 egz.
- dokumenty dotyczące stanu prawnego nieruchomości zajętych pod drogę ( dowody
prawa własności na dzień 31.12.1998 r ) w - 2 egz.
5. Jednostka wykonawstwa geodezyjnego dołączy do dokumentacji geodezyjno-
prawnej n/w dokumenty:
a) wypisy z ewidencji gruntów zajętych pod drogę powiatową zawierające
dane podmiotowe i przedmiotowe w przypadku gdy nie występuje zmiana
właściciela po dniu 31 grudnia 1998 roku oraz odpowiednią klauzulę
potwierdzającą zgodność tego stanu ze stanem na dzień 31 grudnia 1998
r.,
b) w przypadku zmiany właściciela nieruchomości po dniu 31 grudnia 1998
roku dołączyć wypis z rejestru gruntów posiadający odpowiednią
adnotację wskazującą właściciela nieruchomości na dzień 31.12.1998 roku
oraz tytuł własności,
c) dokumenty dotyczące stanu prawnego nieruchomości zajętych pod drogę
powiatową (dowody prawa własności na dzień 31 grudnia 1998 r) tj.:
- badania hipoteczne ksiąg wieczystych ,
- akty notarialne,
- akt własności ziemi,
- decyzje administracyjne,
- postanowienia sądu,
- inne.
6. Oświadczenie ,że dokumentacja geodezyjno - prawna jest wykonana zgodnie z
WYTYCZNYMI TECHNICZNYMI , umową oraz ,że jest wykonana w stanie
kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
7. Odbiór robót nastąpi po sprawdzeniu zgodności wykonanych prac dla każdego zadania – z Wytycznymi Technicznymi w sprawie opracowania dokumentów geodezyjnych niezbędnych do wydania decyzji administracyjnej potwierdzającej nabycie z mocy prawa z dniem 1 stycznia 1999 roku na własność powiatu grójeckiego nieruchomości zajętych pod drogi publiczne
Załącznik nr 1
WYTYCZNE TECHNICZNE
Dotyczące
sposobu opracowania dokumentacji geodezyjno – prawnej
I. PODSTAWA PRAWNA
Nabycie mienia z mocy prawa na rzecz Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego następuje na podstawie art. 73 ustawy z dnia 13 października 1998 roku -przepisy wprowadzające ustawy reformujące administracje publiczną ( Dz.U. Nr 133, póz. 872 z późn zm.)
Zgodnie z art. 73 ust. l tej ustawy : nieruchomości pozostające w dniu 31 grudnia 1998 roku we władaniu Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego , nie stanowiące ich własności, a zajęte pod drogi publiczne , z dniem l stycznia 1999 roku stają się z mocy prawa własnością Skarbu Państwa lub właściwych jednostek samorządu terytorialnego za odszkodowaniem.
Stan władania Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego na dzień 31.12.1998 roku pod względem podmiotowym i przedmiotowym wykazany w ewidencji gruntów i budynków powinien być w tej dacie zgodny ze stanem faktycznym.
Wynika to bezpośrednio z przepisów zawartych w ustawie z dnia 17 maja 1989 roku -Prawo geodezyjne i kartograficzne ( Dz.U. Nr 240 z 2005 r., poz 2027 z późn. zm ) a w szczególności:
1. z art. 22 ust.l, w którym właściwe organy zostały zobowiązane do
bieżącego prowadzenia ewidencji gruntów i budynków,
2. z art. 22 ust. 2 i art. 23, w którym zobowiązano właściwe osoby, organy,
sądy i kancelarie notarialne do zgłaszania wszelkich zmian danych
objętych ewidencją gruntów lub przesyłania odpisów dokumentów, z
których wynikają zmiany w ewidencji gruntów, w terminie 30 dni od
dnia uprawomocnienia się decyzji, orzeczenia lub sporządzenia aktu
notarialnego.
Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, że dane ewidencji gruntów i budynków, wydane w postaci wyrysów i wypisów, są podstawowym załącznikiem do wniosku o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości zajętych pod drogi publiczne.
II. Opracowanie dokumentacji geodezyjne - prawnej.
l. Opracowanie dokumentacji geodezyjno - prawnej wg stanu faktycznego władania na dzień 31 grudnia 1998 roku obejmuje wykonanie przez jednostkę wykonawstwa geodezyjnego n/w czynności:
1) Wznowienie i przyjęcie granic wskazanych w ewidencji gruntów,
2) Ustalenie w terenie faktycznego stanu władania i położenia punktów granicznych na
dzień 31.12.1998 r
3) Opis i szkic przebiegu granic według faktycznego przebiegu drogi z dowiązaniem do
trwałych elementów zagospodarowania terenu .
4) Opinię dotyczącą zgodności granic prawnych nieruchomości drogi publicznej z jej
granicami wg stanu na dzień 31.12.1998 r.
5) Zarejestrowaną w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i
Kartograficznej - mapę do celów prawnych
6) Ustalenie stanów prawnych nieruchomości
* należy dołączyć dokumenty dotyczące stanu prawnego nieruchomości zajętych pod drogę powiatową (dowody prawa własności na dzień 31 grudnia 1998 r) tj.: badania hipoteczne ksiąg wieczystych,
akty notarialne,
akt własności ziemi,
decyzje administracyjne,
postanowienia sądu,
inne.
7) Ustalenie granic nieruchomości (lub ich części) zajętych pod drogi publiczne
III. Opis sposobu wykonania czynności wymienionych w pkt II
1.Ustalenia podstawowe.
1.1. Dokumentację geodezyjną sporządza się i kompletuje dla pojedynczej nieruchomości,
której część została zajęta pod drogę publiczną lub dla odcinka drogi publicznej
przebiegającej co najmniej w obrębie ewidencji gruntów.
l .2. Dokumentację sporządza się zgodnie z obowiązującymi standardami technicznymi
2. Określenie granic drogi publicznej wg stanu faktycznego władania na dzień 31 grudnia 1998 roku dla potrzeb opracowania dokumentacji geodezyjnej.
2.1.Określenia granic dokonuje jednostka wykonawstwa geodezyjnego po powiadomieniu Zarządu Drogi poprzez:
- wznowienie i przyjęcie granic wskazanych w ewidencji gruntów, o ile zawiera dane geodezyjne umożliwiające wznowienie punktów granicznych z dokładnością w standardach technicznych (instrukcja G-4 pomiary sytuacyjne i wysokościowe ) ,
- ustalenie w terenie faktycznego stanu władania i położenia punktów granicznych na dzień 31.12.1998 r.
2.2. W ramach czynności określenia granic właściwe jednostki wykonawstwa
geodezyjnego- sporządzą opis i szkic przebiegu granic według faktycznego przebiegu
drogi z dowiązaniem do trwałych elementów zagospodarowania terenu i przedstawią do
akceptacji zarządu drogi.
2.3. Jednostki wykonawstwa geodezyjnego dokonają pomiaru ustalonych zgodnie z p-ktem
2.2 granic drogi publicznej w dowiązaniu do osnowy geodezyjnej.
2.4. Jednostka wykonawstwa geodezyjnego opracuje opinię dotyczącą zgodności granic
prawnych nieruchomości drogi publicznej z jej granicami wg stanu na dzień 31.12.1998 r.
3. Mapa do celów prawnych z wykazem zmian gruntowych.
Mapę do celów prawnych dla uregulowania stanu prawnego nieruchomości zajętych pod drogę publiczną wykonają jednostki wykonawstwa geodezyjnego i zarejestrują w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
3.1 .Ustalenie stanów prawnych nieruchomości:
3.1.1.ustalenie stanów prawnych nieruchomości na dzień 31 grudnia 1998 r dokonuje jednostka wykonawstwa geodezyjnego na podstawie: a/ danych ewidencji gruntów i budynków,
b/ danych zawartych w księgach wieczystych, księgach wieczystych zamkniętych i zbiorach dokumentów z uwzględnieniem wpisanych w nich wniosków,
cl dokumentów uzyskanych od zainteresowanych stron podczas wykony¬wania czynności przyjęcia granic, wznowienia granic bądź ustalenia granic nieruchomości.
3. l .2. w wyniku ustalenia stanów prawnych nieruchomości jednostka wykonawstwa geodezyjnego określi:
a) dane podmiotowe:
- imiona, nazwiska i adresy dla osób fizycznych,
- pełne i skrócone nazwy osób prawnych,
- nazwy jednostek reprezentujących Skarb Państwa, województwo, powiat
lub gminę oraz ich siedziby,
b) dane przedmiotowe:
- nazwa jednostki ewidencyjnej,
- nazwa obrębu,
- nr działki ewidencyjnej,
- nr działki hipotecznej (jeśli oznaczenie nieruchomości w KW lub ZD jest
niezgodne z danymi ewidencji gruntów),
- powierzchnia działki ewidencyjnej,
- powierzchnia działki hipotecznej,
- powierzchnie i oznaczenia użytkowników gruntowych i konturów
klasyfikacyjnych,
-numer księgi wieczystej, zbioru dokumentów, nazwę hipoteczną nieruchomości.
c) podstawa uregulowania stanu prawnego nieruchomości:
- wpis w KW,
- akt notarialny,
- akt własności ziemi,
- postanowienie sądu,
- decyzja administracyjna,
- inne.
d) nazwa i numer ewidencyjny mapy ( planu) stanowiącego podstawę ozna¬czenia nieruchomości w KW lub w dokumencie własności:
- wyrys z ewidencji gruntów ( data wykonania),
- mapa prawna KERG,
- inny plan — oznaczenie.
3.2. Jednostka wykonawstwa geodezyjnego ustali granice nieruchomości ( lub ich części ) zajęte pod drogi publiczne poprzez:
3.2.1.przyjęcie granic nieruchomości według stanu prawnego ustalonego w postępowaniu:
- rozgraniczeniowym,
- administracyjnym ( podział nieruchomości, scalenie, wymiana gruntów,
wywłaszczenie, zwrot nieruchomości, komunalizacja itp.)
- sądowym ( podział nieruchomości, zasiedzenie)
zgodnie z dokumentacją przechowywaną w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym.
3.2.2. przyjęcie granic nieruchomości z operatu ewidencji gruntów, jeśli granice
prawne nie zostały ustalone, a dane ewidencji gruntów jednoznacznie określają
położenie punktów granicznych i umożliwiają ich wznowienie.
3.2.3. ustalenie granic nieruchomości w trybie rozgraniczenia.
Gdy opracowanie polega na wydzieleniu działki o powierzchni do 33% powierzchni nieruchomości podlegają podziałowi, to przyjęcie bądź ustalenie granic stosuje się do tych odcinków granic nieruchomości, do których dochodzą projektowane granice wydzielenia ( nie dłuższych jednak niż 200 m ) oraz do odcinków nieruchomości przebiegających wewnątrz drogi publicznej.
3.3 Jednostka wykonawstwa geodezyjnego opracuje mapy do celów prawnych - z projektowanym podziałem.
3.3.1.mapę opracowuje się arkuszami, dla odcinków dróg publicznych (ulic) w granicach obrębu ewidencyjnego, lub dla poszczególnych nieruchomości.
3.3.2 mapa w swej treści zawiera:
- granice i nazwy nieruchomości, które w całości lub w części zostały
zajęte pod drogę publiczną,
- oznaczenie punktów granicznych ww. nieruchomości,
- granice i numery działek ewidencyjnych,
- powierzchnie nieruchomości lub działek ewidencyjnych,
- granice drogi publicznej wg stanu na dzień 31.12.1998 r jako linię
projektowanego podziału nieruchomości,
- numery działek powstałych w wyniku podziału nieruchomości,
- powierzchnie działek powstałych w wyniku podziału,
- oznaczenia punktów granicznych powstałych w wyniku podziału,
- stan zagospodarowania terenu w zakresie treści obligatoryjnej ewidencji
gruntów i budynków/
3.3.3. wykaz zmian gruntowych zawiera:
- stan nieruchomości na dzień 31,12.1998 r obejmujący pełne dane
podmiotowe i przedmiotowe,
- nowy stan nieruchomości wynikający ze zmiany stanu prawnego z mocy
prawa a dniem 01.01.1999 r obejmujący tylko dane przedmiotowe, tj.
oznaczenia i powierzchnie działek ewidencyjnych, użytków gruntowych i konturów klasyfikacyjnych.
(wzór)
Umowa Nr …………………………..
Zawarta w dniu …………………., w Grójcu, pomiędzy Zarządem Powiatu Grójeckiego, ul. Piłsudskiego 59 05-600 Grójec
zwanym w dalszej części Zamawiającym
a
…………………………………………………………. z siedzibą w ……………………………
zwanym w dalszej części Wykonawcą
§1
1.Na podstawie przetargu z dnia 14.09.2007 r. Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usługi polegające na :
Wykonaniu dokumentacji geodezyjno – prawnej związanej z uregulowaniem stanu prawnego drogi powiatowej nr 1638 W Kępina – Goszczyn – Przybyszew na odcinku od km 1+400 do km 15+942 (teren powiatu grójeckiego)
w zakresie szczegółowo określonym w WYTYCZNYCH TECHNICZNYCH dotyczących sposobu opracowania dokumentacji geodezyjnej niezbędnej do wydania decyzji administracyjnej potwierdzającej nabycie z dniem l stycznia 1999 roku na własność jednostek samorządu terytorialnego nieruchomości zajętych pod drogi publiczne.
§2
1. W terminie do dnia 15 grudnia 2007 roku wykonawca wykona i wyda zamawiającemu całość dokumentacji, o której mowa w § l tj.
- wykaz zmian gruntowych w 5 egz
- opinię dotyczącą zgodności granic prawnych nieruchomości drogi publicznej z jej
granicami wg stanu na dzień 31.12.1998 r., w 2 egz.
- wypisy z rejestru gruntów w 2 egz.
- dokumenty dotyczące stanu prawnego nieruchomości zajętych pod drogę ( dowody
prawa własności na dzień 31.12.1998 r) w 2 egz.
- mapę do celów prawnych zarejestrowaną w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji
Geodezyjnej i Kartograficznej w 5 egz.
2. Przekazanie dokumentacji nastąpi w siedzibie Zamawiającego na okoliczność czego strony sporządzą protokół odbioru.
3. W terminie 14 dni od daty sporządzenia protokółu odbioru Zamawiający ma prawo zgłosić zastrzeżenia zarówno co do prawidłowości sporządzenia dokumentacji jak i jej kompletności.
4. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń, o których mowa w ustępie poprzedzającym, Wykonawca w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego usunie wszelkie zgłoszone nieprawidłowości.
5. W przypadku gdy w następstwie zgłoszenia zastrzeżeń wykonawca nie wyda zamawiającemu wolnej od wad dokumentacji geodezyjnej, Zamawiający odstąpi od zapłaty wynagrodzenia.
6. W razie nie zgłoszenia przez zamawiającego zastrzeżeń odbiór, o którym mowa w §2 staje się ostateczny.
§3
1.Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy określonego w § l strony ustalają na
kwotę netto ....................................zł (słownie:...................................................................... zł)
plus podatek VAT........zł (słownie:........................................................................................ zł)
co łącznie stanowi kwotę brutto.........................zł (słownie:............................................. zł)
2. Wynagrodzenie zapłacone zostanie w terminie 30 dni od daty doręczenia zamawiającemu faktury VAT.
3. Podstawą wystawienia faktury będzie ostateczny protokół odbioru.
4. Wynagrodzenie zapłacone zostanie w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy
Przy czym za datę zapłaty uważany będzie dzień złożenia polecenia przelewu przez zamawiającego.
§4
1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań umownych wynikających z niniejszej urnowy Wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną:
a/ za opóźnienie w wydaniu dokumentacji geodezyjno-prawnej w stosunku do terminu wskazanego w § 2 w wysokości 0,2 % wynagrodzenia netto, o którym mowa w § 3 pkt.l umowy, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia następnego po upływie terminu, a jeżeli zwłoka przekroczy 14 dni – 0,4% za każdy następny dzień zwłoki.
b/ za opóźnienie w usunięciu zgłoszonych nieprawidłowości w stosunku do terminy o którym mowa w § 2 w wysokości 0,5 % wynagrodzenia netto o którym mowa w § 3 pkt.l umowy, za każdy dzień opóźnienia.
c/ z tytułu odstąpienia przez Zamawiającego od umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, w wysokości l0 % wynagrodzenia netto , o którym mowa w § 3 pkt. l
2. W przypadku opóźnienia w zapłacie wynagrodzenia w stosunku do terminu wskazanego w § 3 ust.2 Zamawiający zapłaci wykonawcy odsetki za opóźnienie w wysokości ustawowej.
§5
W razie wątpliwości postanowienia niniejszej umowy winny być interpretowane w sposób zgodny z postanowieniami dokumentacji przetargowej oraz oferty przetargowej, które stanowią integralna część umowy.
§6
1. Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadku gdy:
- zwłoka w wykonaniu dzieła trwa dłużej niż 30 dni licząc od dnia nastepnego po upływie terminu o którym mowa w § 2 pkt.l umowy,
- Wykonawca bez zgody Zamawiającego powierzy wykonanie dzieła innej osobie.
2. Odstąpienie od umowy przez Zamawiającego nie zwalnia Wykonawcy od zapłaty kary umownej i odszkodowania na zasadach ogólnych.
§7
Wszelkie zmiany mniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§8
Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po l egzemplarzu dla każdej ze stron.
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 05.09.2007 r., godz. 13.57 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 05.09.2007 r., godz. 13.57 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
05.09.2007 r., godz. 13.57 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |