Główna treść strony
Informacja z pracy Zarządu Powiatu w okresie od ostatniego sprawozdania Starosty Grójeckiego tj. od dnia 29 grudnia 2006 r. do dnia 22 lutego 2007 r.
Od ostatniego sprawozdania Starosty Grójeckiego odbyły się 7 posiedzenia Zarządu Powiatu.
Zarząd Powiatu rozpatrzył i podjął uchwały w następujących sprawach:
1. opracowania układu wykonawczego budżetu powiatu grójeckiego na 2007 r,
2. wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2007 r,
3. wyrażenia zgody na likwidacje sprzętu komputerowego w SP ZOZ Grójec,
4. wyznaczenia przedstawiciela Powiatu Grójeckiego do Rady Nadzorczej PKS Sp. z o.o.
5. zadań priorytetowych dotowanych z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w 2007 r.
6. wprowadzenia zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Grójcu,
7. odwołania Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Grójcu,
8. powołania Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Grójcu,
9. przyjęcia darowizny przez SP ZOZ w Nowym Mieście n/Pilicą, /inkubator – darczyńca Fundacja Orkiestra Świątecznej Pomocy/
10. przyjęcia darowizny przez SP ZOZ w Nowym Mieście n/Pilicą, /lampa łóżkowa do fototerapii, kardiomonitor, inkubator, zestaw CPAP, waga noworodkowa, inhalator dyszowy – darczyńca Fundacja POLSAT/
11. powołania zespołu d/s cząstkowej oceny pracy Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Warce.
Zarząd Powiatu rozpatrzył i zaakceptował projekty uchwał Rady Powiatu
w następujących sprawach:
1. delegowania radnego do składu Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa
i Porządku,
2. wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego w 2007 r,
3. emisji obligacji komunalnych oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu,
4. udzielenia poręczenia pożyczki Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Grójcu,
5. zatwierdzenia zmian w statucie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Grójcu,
6. zatwierdzenia zmian w statucie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście n/Pilicą,
7. uchwalenia „Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2007”,
8. uchwalenia regulaminu określającego niektóre zasady wynagradzania za pracę oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy, nagród oraz niektóre inne składniki wynagrodzenia, zasady wynagradzania za godziny ponadwymiarowe oraz godziny doraźnych zastępstw a także wysokość oraz szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego,
9. 1) zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego,
2) zasad udzielania i rozmiaru zniżek nauczycieli którym powierzono stanowiska kierownicze oraz przyznania zwolnień od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych wychowawczych i opiekuńczych,
3) tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli nie wymienionych w art. 42 ust. 3 Karty Nauczyciela oraz zasad zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć w kształceniu zaocznym i systemie kształcenia na odległość,
10. zmian w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Grójcu.
Poza podejmowaniem uchwał Zarząd Powiatu zajmował się innymi ważnymi dla funkcjonowania powiatu sprawami w tym między innymi:
1. opracował wykaz zadań inwestycyjnych i remontowych w Starostwie
i jednostkach samorządu powiatowego w 2007 r,
2. wysłuchał informacji Prezesa p. Zbigniewa Marka o bieżącej działalności Grójeckiego Centrum Sadowniczego Sp. z o.o. w Nowej Wsi,
3. odbył spotkanie z byłymi właścicielami majątku w Nowej Wsi w sprawie ewentualnych warunków przekazania dworku i przejęcia gospodarstwa sadowniczego,
4. rozpatrywał warianty zagospodarowania budynku po byłym hotelu „Marian” położonym przy ul. Laskowej oraz budynku po byłej siedzibie Komendy Powiatowej Policji w Grójcu,
5. zaakceptował projekt wydzielenia działki z terenu na którym usytuowany jest DPS
w Lesznowolii. Środki z ewentualnej sprzedaży działki mają być przeznaczone na dostosowanie DPS do standardów unijnych,
6. zapoznał się z informacją o możliwości pozyskania środków unijnych na lata 2007 – 2013,
7. przyjął do wiadomości sprawozdanie Starosty Grójeckiego z działalności Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za 2006 r.
8. oceniał bieżące funkcjonowanie Zespołu Administracyjnego Placówek Oświatowych,
9. zapoznał się z informacją Z-cy Naczelnika Wydziału E i Z o przeprowadzonych badaniach profilaktycznych w 2006 roku ze środków przeznaczonych na promocje zdrowia oraz zlecił przygotowanie informacji o planowanych badaniach w 2007 r.
10. monitorował odpowiedzi Centrali Banku PKO BP dot. prawidłowości udzielenia kredytu Fundacji im. Stanisława Konarskiego,
11. zapoznał się z wolnymi wnioskami i oświadczeniami radnych zgłoszonych na sesji Rady Powiatu w dniu 29 grudnia 2006 r. dot. opracowania informacji nt. zakresu zadań i podstawowych danych o jednostkach podległych Starostwu,
12. rozpatrzył wniosek Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu z dnia 26 stycznia 2007 r. dot. zwiększenia środków finansowych na promocję powiatu.
13. zapoznał się z pismem Dyrektora Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce
o skali wydatków na wykonanie dokumentacji na remont i modernizację obiektów muzeum,
14. zapoznał się z odpowiedzią Marszałka Województwa Mazowieckiego w sprawie przebudowy i bieżącego utrzymania drogi wojewódzkiej nr 728 na odcinku Grójec – Żdżarki,
15. rozpatrywał wnioski o dofinansowanie następujących wydawnictw:
- książki autorstwa M i A Gut pt. „Solidarność – Warka – Fakty i Wydarzenia”
- książki autorstwa p. Beaty Słowińskiej pt. „Początki sadownictwa w Powiecie Grójeckim”
- kolejnego tomu słownika „wiedzy o Grójeckim” wydawanego przez Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza.
16. zapoznał się z informacją Przewodniczącego Rady Powiatu o projektach Uchwał Rady Powiatu związanych z działalnością Rady,
17. zaakceptował uzgodnienia projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zadań rządowych i samorządowych,
18. zgodnie ze swoimi kompetencjami rozpatrywał pisma i wnioski w sprawach udzielenia pomocy finansowej z okazji różnego rodzaju uroczystości i imprez.
/dofinansowywał w granicach swoich kompetencji/
19. poza wyszczególnionymi sprawami Starosta odbył szereg spotkań związanych
z bieżącą działalnością urzędu Starosta Powiatowego w tym w szczególności dot. ochrony służby zdrowia.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 29.08.2007 r., godz. 13.52 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 29.08.2007 r., godz. 13.52 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
29.08.2007 r., godz. 13.52 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |