Główna treść strony
Regulamin Pracy Zarządu Powiatu
Statut Powiatu Grójeckiego - Załącznik Nr 4.
I. Skład i zadania Zarządu Powiatu
§ 1
1. Zarząd jest organem wykonawczym Powiatu.
2. W skład zarządu Powiatu wchodzą: Starosta jako jego przewodniczący, Wicestarosta i trzej członkowie.
§ 2
(skreślony).
§ 3
1. Do zadań Zarządu Powiatu należy:
1) inicjatywa uchwałodawcza,
2) przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu,
3) wykonywanie uchwał Rady Powiatu,
4) gospodarowanie mieniem Powiatu,
5) wykonywanie budżetu Powiatu,
6) zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
7) wykonywanie innych zadań powierzonych Zarządowi odrębnymi przepisami,
8) wydawanie decyzji z zakresu administracji publicznej w przypadkach określonych ustawami.
§ 4
W realizacji zadań Zarząd podlega wyłącznie Radzie Powiatu.
II. Tryb pracy Zarządu
§ 5
1. Pracę Zarządu organizuje Starosta który w szczególności:
- zwołuje posiedzenia Zarządu,
- ustala porządek obrad Zarządu,
- przewodniczy obradom,
- nadzoruje wykonywanie uchwał Zarządu.
2. W wypadku nieobecności lub niemożności pełnienia obowiązków przez Starostę zastępuje go Wicestarosta.
§ 6
1. Zarząd obraduje na stałych posiedzeniach, które odbywają się nie rzadziej niż raz w tygodniu.
2. Starosta zwołuje nadzwyczajne posiedzenie Zarządu z własnej inicjatywy lub na wniosek co najmniej trzech członków Zarządu w terminie dwóch dni od złożenia wniosku.
§ 7
1. W posiedzeniach Zarządu uczestniczą z głosem doradczym Sekretarz i Skarbnik.
2. W posiedzeniach zarządu mogą uczestniczyć: Przewodniczący Rady oraz inne zaproszone przez Przewodniczącego Zarządu osoby z głosem doradczym.
§ 8
1. Zarząd podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał, zarządzeń porządkowych oraz w przypadkach określonych ustawami, decyzji administracyjnych.
2. Przedmiotem uchwały może być także apel, opinia czy stanowisko zajęte przez Zarząd w ważnej dla Powiatu sprawie.
3. Uchwały Zarządu podpisuje Przewodniczący Zarządu.
4. Decyzje wydane przez Zarząd Powiatu z zakresu administracji publicznej podpisuje starosta. W decyzji wymienia się imiona i nazwiska członków zarządu którzy brali udział w wydaniu decyzji.
§ 9
Przed wniesieniem projektu uchwały pod obrady Zarządu osoba odpowiedzialna za przygotowanie uchwały zobowiązana jest dokonać uzgodnień merytorycznych i prawnych w tym uzyskania opinii komórki organizacyjnej prowadzącej obsługę prawną.
§ 10
Każdy członek Zarządu może w trakcie posiedzenia zabierać głos na równych prawach oraz składać wnioski we wszystkich sprawach leżących w kompetencjach Zarządu. W wypadku złożenia wniosku o zmianę ustalonego przez Starostę porządku obrad, zmianę zatwierdza Zarząd w drodze głosowania.
§ 11
1. Rozstrzygnięcia Zarządu zapadają większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Zarządu.
2. Uchwały dotyczące zobowiązań finansowych zapadają bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Zarządu.
3. Członek Zarządu który głosował przeciwko uchwale może zgłosić zdanie odrębne do protokołu.
§ 12
1. Głosowanie na posiedzeniach Zarządu jest jawne i odbywa się przez podniesienie ręki.
2. Wyniki głosowania ogłasza Starosta.
§ 13
Uchwały i zarządzenia porządkowe powinny zawierać:
- tytuł, numer kolejny i datę podjęcia,
- podstawę prawną,
- treść merytoryczną,
- określenie osoby lub jednostki organizacyjnej której powierza się jej wykonanie,
- termin wejścia w życie lub ewentualnie czas jej obowiązywania.
§ 14
1. Z posiedzenia Zarządu sporządza się protokół który powinien zawierać:
- numer, datę i miejsce posiedzenia,
- listę członków Zarządu i innych osób biorących udział w posiedzeniu,
- porządek posiedzenia,
- przebieg posiedzenia i podjęte uchwały,
- sposób głosowania przez poszczególnych członków Zarządu.
2. Protokół podpisują członkowie Zarządu biorący udział w posiedzeniu oraz protokolant.
§ 15
1. Członkowie Zarządu współpracują z Komisjami Rady Powiatu zapewniając bieżące informowanie Komisji o stanowisku i działaniach Zarządu w sprawach stanowiących przedmiot obrad Komisji.
2. Przewodniczący Zarządu wyznacza członków Zarządu odpowiedzialnych za współpracę z poszczególnymi Komisjami.
§ 16
Obsługę kancelaryjno - techniczną Zarządu sprawuje Wydział Organizacyjny Starostwa a jego obowiązki w tym zakresie określone są w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa.
§ 17
Regulamin niniejszy stanowi integralną część Statutu Powiatu Grójeckiego i wchodzi w życie jednocześnie ze Statutem. Zmiany Regulaminu wymagają podjęcia uchwały przez Radę Powiatu w trybie jak przy zmianie Statutu i podlegają opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 10.06.2003 r., godz. 14.40 |
Ostatnia aktualizacja: |
Adam Podemski, data: 09.08.2016 r., godz. 15.41 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
09.08.2016 r., godz. 15.41 |
Adam Podemski |
Zmiana przynależności strony |
10.06.2003 r., godz. 14.40 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |