Główna treść strony
Regulamin Komisji Rady Powiatu
Statut Powiatu Grójeckiego - Załącznik Nr 3.
I. Postanowienia ogólne
§ 1
1. Komisje podlegają Radzie Powiatu w całym zakresie swojej działalności i zobowiązane są do przedkładania jej swoich planów pracy i sprawozdań z działalności.
§ 2
1. Propozycje składu osobowego Komisji oraz zmian w ich składzie przedstawia Przewodniczący Rady na wniosek Klubów Radnych i zainteresowanych radnych.
2. Skład osobowy Komisji ustala każdorazowo Rada Powiatu w drodze uchwały.
3. Zmiany w składzie Komisji możliwe są w każdym czasie na wniosek zainteresowanego radnego.
II. Organizacja, funkcjonowanie i zadania Komisji
§ 3
1. Komisje pracują na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Komisji.
2. Przewodniczący Komisji zobowiązany jest zwołać posiedzenie na żądanie Przewodniczącego Rady Powiatu lub 1/3 członków Komisji.
3. O posiedzeniu Komisji i proponowanym porządku obrad Przewodniczący Komisji informuje Biuro Rady Powiatu w terminie umożliwiającym zawiadomienie członków Komisji i zaproszonych osób na trzy dni przed posiedzeniem.
§ 4
1. Komisja obraduje w obecności co najmniej połowy swojego składu.
2. W posiedzeniach Komisji oprócz jej członków mogą uczestniczyć także inne osoby zaproszone przez Przewodniczącego Komisji.
§ 5
1. Przewodniczący Komisji kieruje jej pracami a w szczególności:
- ustala terminy i porządek posiedzeń,
- zapewnia przygotowanie i dostarczenie członkom Komisji niezbędnych materiałów,
- zwołuje posiedzenia Komisji,
- kieruje obradami Komisji,
2. W przypadku nieobecności Przewodniczącego jego obowiązki wykonuje wiceprzewodniczący powoływany i odwoływany przez Komisję ze swego składu.
§ 6
1. Komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej składu w głosowaniu jawnym.
2. Wnioski odrzucone przez Komisję umieszcza się, na żądanie wnioskodawcy w sprawozdaniu Komisji jako wniosek mniejszości.
3. Sprawozdanie Komisji przedstawia na sesji Rady Powiatu Przewodniczący Komisji lub wyznaczony przez niego sprawozdawca.
§ 7
W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie dotyczących prowadzenia obrad Komisji stosuje się postanowienia Regulaminu Pracy Rady Powiatu.
§ 8
1. Do zadań Komisji stałych należy:
- przygotowywanie i opiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu,
- występowanie z inicjatywą uchwałodawczą,
- sprawowanie kontroli nad wykonywaniem uchwał rady,
- opiniowanie i rozpatrywanie spraw przekazanych Komisji przez Radę i Zarząd Powiatu,
- przyjmowanie i analizowanie skarg i wniosków obejmujących zakres działania Komisji.
2. Komisja stała działa zgodnie z planem pracy zatwierdzonym przez Radę Powiatu.
3. Komisja zobowiązana jest do przedstawienia Radzie Powiatu sprawozdania ze swojej działalności przynajmniej raz w roku, a w każdym czasie - na żądanie rady.
§ 9
1. Regulamin niniejszy stanowi integralną część Statutu Powiatu Grójeckiego i wchodzi w życie jednocześnie ze Statutem.
2. Zmiany regulaminu wymagają podjęcia uchwały przez Radę Powiatu w trybie jak przy zmianie Statutu i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 10.06.2003 r., godz. 14.38 |
Ostatnia aktualizacja: |
Adam Podemski, data: 09.08.2016 r., godz. 15.41 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
09.08.2016 r., godz. 15.41 |
Adam Podemski |
Zmiana przynależności strony |
10.06.2003 r., godz. 14.38 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |