- Do podstawowych zadań Biura Promocji Powiatu należy:
- opracowywanie koncepcji działań promocyjnych i informacyjnych powiatu;
- przygotowywanie projektów publikacji i materiałów promocyjnych dotyczących powiatu (informatory, foldery i inne opracowania) oraz ich rozpowszechnianie;
- organizowanie przedsięwzięć promujących powiat;
- współpraca z mediami w zakresie promocji powiatu;
- przygotowanie wydawnictw, artykułów promocyjnych i materiałów reklamowych;
- prowadzenie spraw związanych z symbolami Powiatu;
- koordynowanie działań promocyjnych prowadzonych przez wydziały starostwa i jego jednostki organizacyjne;
- doradztwo i nadzór nad systemem identyfikacji wizualnej w starostwie i jednostkach organizacyjnych;
- współpraca z branżą turystyczną, organizacjami, samorządami i organizacjami pozarządowymi w zakresie rozwoju turystyki;
- inicjowanie i koordynowanie przedsięwzięć mających na celu rozwój przedsiębiorczości i rynku pracy na terenie powiatu;
- opracowanie, aktualizacja i prezentowanie oferty inwestycyjnej powiatu;
- współpraca z gminami z terenu powiatu;
- organizacja imprez artystyczno-rozrywkowych;
- uczestniczenie w uroczystościach, imprezach kulturalnych, konferencjach itp., przygotowywanie relacji i sprawozdań z tych wydarzeń;
- sporządzanie dokumentacji fotograficznej i multimedialnej na potrzeby promocyjne, informacyjne i na potrzeby sesji rady i zarządu;
- nadzór nad stowarzyszeniami rejestrowymi, zwykłymi, fundacjami oraz stowarzyszeniami i związkami sportowymi,
- monitoring działalności stowarzyszeń rejestrowych, zwykłych, fundacji oraz stowarzyszeń i związków sportowych,
- prowadzenie ewidencji stowarzyszeń,
- prowadzenie bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na terenie powiatu grójeckiego,
- realizowanie polityki Powiatu w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w oparciu o program współpracy uchwalany przez Radę,
- opracowywanie i monitorowanie dokumentów strategicznych powiatu dotyczących rozwoju lokalnego,
- prowadzenie i opracowywanie strony internetowej starostwa, Facebooka i elektronicznych informatorów
- organizacja/ udział w organizowanych przez Powiat działaniach promujących ofertę inwestycyjną,
- aktualizacja danych dotyczących oferty inwestycyjnej na portalu Powiatu.