Główna treść strony
Protokół nr II
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego w dniu 14 grudnia 2006 r.
Protokół Nr II/2006
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego
odbytej w dniu 14 grudnia 2006 r.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak o godzinie 10ºº otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Pan Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego oraz Starostę Grójeckiego Pana Janusza Różyckiego.
Ponadto powitał Skarbnik Powiatu Jadwigę Ostrowską i pracowników Starostwa.
Ad. 2
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak poinformował, że w Sesji uczestniczy 20 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi zał. nr 1 niniejszego protokołu.
Ad. 3
Przewodniczący Rady zaproponował następujący porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z Sesji Rady Powiatu odbytej w dniu 23 listopada 2006 r.
5. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego.
6. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
6.1. wygaśnięcia mandatu radnego Wiesława Franciszka Nasiłowskiego,
6.2. przyjęcia rezygnacji Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu,
6.3. wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu,
6.4. powołania Sekretarza Powiatu,
6.5. określenia składu i wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu,
6.6. wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu,
6.7. wyboru składów osobowych pozostałych Komisji Rady Powiatu,
6.8. wyboru Przewodniczącego Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu,
6.9. wyboru Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu,
6.10. wyboru Przewodniczącego Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych i Przeciwdziałania Bezrobociu,
6.11. wyboru Przewodniczącego Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych,
6.12. wyboru Przewodniczącego Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska,
6.13. wyboru Przewodniczącego Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Nadzoru Budowlanego i Geodezji,
6.14. wyboru Przewodniczącego Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu,
6.15. wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu Powiatu Grójeckiego w 2006 r.
7. Interpelacje i zapytania radnych.
8. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
9. Zamknięcie posiedzenia.
Przewodniczący Rady poinformował, że wpłynął wniosek Starosty Grójeckiego dot. wprowadzenia do porządku obrad projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały
Nr XXXIV/321/2006 Rady Powiatu Grójeckiego.
Poddał wniosek pod głosowanie. Obecnych 20 radnych. Głosowało 20 radnych.
Wniosek został przyjęty jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Następnie spytał czy są uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Uwag nie zgłoszono. Obecnych 20 radnych. Głosowało 20 radnych.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 4
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z Sesji Rady Powiatu
Grójeckiego z dnia 23 listopada 2006 r. był wyłożony do wglądu w Biurze Rady, a jego odpis przekazano Przewodniczącym Klubów Radnych.
Jednocześnie Pan Przewodniczący wyjaśnił, że zostały utworzone następujące Kluby Radnych:
1. Klub Radnych Ligi Polskich Rodzin w skład którego weszli: radny Adolf Maciak – przewodniczący, radny Witold Wójcik, radny Andrzej Gut.
2. Klub Radnych Prawa i Sprawiedliwości i Forum Samorządowego w skład którego weszli: radny Maciej Dobrzyński – przewodniczący, radny Stanisław Binkiewicz, radny Wojciech Kot, radny Grzegorz Rejer, radny Arkadiusz Stępniewski, radna Agata Zgutczyńska
3. Klub Radnych „Razem” w skład którego weszli: radny Wojciech Kłosiński – przewodniczący, radna Stefania Fetraś, radna Małgorzata Woźniak, radny Marian Górski, radny Krzysztof Fiks, radny Janusz Różyczki, radny Jerzy Kaźmierczak, radny Tadeusz Kulawik, radny Norbert Prokura, radny Tadeusz Zakrzewski, radny Marek Ścisłowski.
Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie uwag do protokołu. Uwag nie zgłoszono. Obecnych 20 radnych. Głosowało 20 radnych.
Protokół został przyjęty jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 5
Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej Sesji Rady Powiatu Grójeckiego przedstawił Starosta Grójecki Janusz Różycki – zał. nr 2.
Przewodniczący Rady podziękował Panu Staroście i poprosił radnych o pytania
w sprawach wynikających ze sprawozdania.
Radny Grzegorz Rejer poprosił o wyjaśnienie sprawy podziału działki przy
ul. Szkolnej w Grójcu oraz jakie są propozycje dot. hotelu „ Marian” przy ul. Laskowej.
Starosta Janusz Różycki wyjaśnił, że sprawę obiektu przy ul. Laskowej należy jak najszybciej zrealizować z uwagi na zły stan techniczny. Obecny projekt obejmuje remont i rozbudowę budynku, natomiast Zarząd po wstępnym zapoznaniu się z dokumentacją i kosztami rozważa możliwość wykonania jedynie modernizacji.
W sprawie działki przy ul. Szkolnej odpowiedzi udzielił Józef Zawiślak Z – ca Naczelnika Wydz. Finansowego który wyjaśnił, że podział jest konieczny z uwagi
na sprzedaż lokatorom mieszkań w dwóch blokach mieszkalnych znajdujących się na w/w działce.
Ad. 6
Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał w sprawach.
Ad. 6.1
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak odczytał pismo p. Wiesława Nasiłowskiego w sprawie rezygnacji z funkcji radnego. Następnie zapoznał radnych z projektem uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Wiesława Franciszka Nasiłowskiego – zał. nr 3.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Obecnych 20 radnych. Głosowało 20 radnych. Uchwała Nr II/7/2006 została podjęta jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 6.2
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia rezygnacji Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu przedstawił Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak – zał. nr 4.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Głosowało 20 radnych. Uchwała Nr II/8/2006 została podjęta jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 6.3
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak odczytał uchwałę w sprawie regulaminu wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Grójeckiego – zał. nr 5. Następnie poprosił o zgłaszanie osób do pracy w Komisji Skrutacyjnej.
Radny Wojciech Kłosiński zgłosił radnego Tadeusza Zakrzewskiego, który wyraził zgodę oraz radnego Norberta Proskurę, który wyraził zgodę.
Radny Adolf Maciak zgłosił radnego Andrzeja Guta, który wyraził zgodę.
Innych kandydatur nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do zaproponowanego składu Komisji Skrutacyjnej. Uwag nie zgłoszono. Obecnych 20 radnych. Głosowało 20 radnych.
Skład Komisji Skrutacyjnej został przyjęty jednogłośnie – 20 głosów „za”.
W trakcie krótkiej przerwy Komisja Skrutacyjna ukonstytuowała się. Rada Powiatu powołała Komisję Skrutacyjną w następującym składzie:
1. Tadeusz Zakrzewski – Przewodniczący komisji
2. Norbert Proskura – członek komisji
3. Andrzej Gut – członek komisji
Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatur na Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Grójeckiego.
Radny Norbert Proskura w imieniu Klubu Radnych „Razem” zgłosił kandydaturę radnego Wojciecha Kłosińskiego, który wyraził zgodę.
Innych kandydatur nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady ogłosił krótką przerwę w trakcie której Komisja Skrutacyjna przygotowała karty do głosowania. Następnie przeprowadziła tajne głosowanie.
Po obliczeniu głosów Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Tadeusz Zakrzewski ogłosił wynik wyboru oraz odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej – zał. nr 6. Kandydaturę Wojciecha Kłosińskiego poparło 15 radnych, 5 radnych było przeciw.
Przewodniczący Rady poinformował, że Wiceprzewodniczącym Rady Powiatu Grójeckiego został Wojciech Kłosiński. Uchwała Nr II/9/2006 została przyjęta.
Ad. 6.4
Projekt uchwały w sprawie powołania Sekretarza Powiatu przedstawił Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak – zał. nr 7.
Starosta Janusz Różycki w kilku słowach przybliżył osobę p. Anny Matyjas.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Obecnych 20 radnych. Głosowało 20 radnych.
Uchwała Nr II/10/2006 została przyjęta jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Sekretarz Powiatu Anna Matyjas podziękowała za wybór.
Przewodniczący Rady oraz Starosta Grójecki w imieniu Prezydium Rady, radnych oraz Zarządu Powiatu złożyli Annie Matyjas gratulacje.
Ad. 6.5
Projekt uchwały w sprawie określenia składu i wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu przedstawił Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak – zał. nr 8.
Przewodniczący Rady zaproponował pięcioosobowy skład Komisji Rewizyjnej
i poddał propozycję pod głosowanie. Obecnych 20 radnych. Głosowało 19 radnych. Propozycja została przyjęta większością głosów – 16 głosów „za” przy
3 „przeciw”.
Następnie poprosił o zgłaszanie osób do pracy w Komisji Rewizyjnej.
Przewodniczący Klubu Radnych „Razem” Wojciech Kłosiński w imieniu klubu zgłosił kandydaturę radnych: Tadeusza Zakrzewskiego, Marka Ścisłowskiego oraz Norberta Proskury.
Przewodniczący Klubu Radnych LPR Adolf Maciak w imieniu klubu zgłosił kandydaturę radnego Andrzeja Guta.
Przewodniczący Klubu Radnych Prawa i Sprawiedliwości i Forum Samorządowego Maciej Dobrzyński w imieniu klubu zgłosił kandydaturę radnych: Agaty Zgutczyńskiej, Stanisława Binkiewicza oraz Macieja Dobrzyńskiego.
Przewodniczący Rady stwierdził, że liczba kandydatów jest wyższa niż określona
w drodze głosowania liczba miejsc w Komisji Rewizyjnej, dlatego konieczne jest głosowanie poszczególnych kandydatur. Dodał, że każdy radny może głosować tylko pięć razy.
Przystąpiono do głosowania kandydatur według kolejności zgłoszenia:
Tadeusz Zakrzewski – 13 głosów
Norbert Proskura – 15 głosów
Marek Ścisłowski – 13 głosów
Andrzej Gut – 17 głosów
Agata Zgutczyńska – 19 głosów
Stanisław Binkiewicz – 6 głosów
Maciej Dobrzyński – 5 głosów
Przewodniczący Rady poinformował, że w skład Komisji Rewizyjnej weszli: radny Tadeusz Zakrzewski, radny Norbert Proskura, radny Marek Ścisłowski, radny Andrzej Gut, radna Agata Zgutczyńska.
Wobec braku dalszych uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Obecnych 20 radnych. Głosowało 18 radnych.
Uchwała Nr II/11/2006 została przyjęta jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Ad. 6.6
W trakcie krótkiej przerwy członkowie Komisji Rewizyjnej w drodze głosowania wyłonili kandydata na przewodniczącego, jednogłośnie zaproponowano radnego Tadeusza Zakrzewskiego.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak odczytał projekt uchwały – zał. nr 9
i poddał go pod głosowanie. Obecnych 20 radnych. Głosowało 19 radnych.
Uchwała nr II/12/2006 została przyjęta większością głosów – 15 głosów „za” przy 4 „wstrzymujących się”.
Ad. 6.7
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak przedstawił projekt uchwały w sprawie wyboru składów osobowych pozostałych Komisji Rady Powiatu – zał. nr 10.
Następnie zaproponował następującą ilość osób w poszczególnych komisjach:
- Komisja Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu – 7 osób
- Komisja Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu – 7 osób
- Komisja Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych i Przeciwdziałania Bezrobociu – 7 osób
- Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska – 6 osób
- Komisja Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych – 6 osób
- Komisja Zagospodarowania Przestrzennego, Nadzoru Budowlanego i Geodezji – 6 osób
- Komisja Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu – 6 osób
Przewodniczący Rady spytał czy są inne propozycje.
Przewodniczący Klubu Radnych LPR Adolf Maciak zgłosił wniosek o zwiększenie o jedną osobę składu Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych.
Przewodniczący Rady poddał wniosek pod głosowanie. Obecnych 20 radnych. Głosowało 20 radnych. Za wnioskiem głosowało 10 radnych, przeciw 10 radnych.
Przewodniczący Rady spytał radcę prawnego co oznacza taki wynik głosowania.
Radca Prawny Marian Seweryn wyjaśnił, że w obecnej sytuacji uchwała nie może zostać podjęta.
Radny Stanisław Binkiewicz poprosił Przewodniczącego Rady o wyjaśnienie dlaczego proponuje sześcioosobowy skład komisji.
Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak wyjaśnił, że propozycja wypływa z faktu, że na posiedzeniach komisji w trakcie drugiej kadencji nigdy nie było pełnej frekwencji.
Radny Stanisław Binkiewicz stwierdził, że ograniczenie liczby członków tej komisji do sześciu osób jest niezasadne.
Radny Adolf Maciak zgłosił wniosek o ogłoszenie krótkiej przerwy. Przewodniczący Rady przychylił się do wniosku i ogłosił 10 minutową przerwę.
Wznawiając obrady Przewodniczący Rady zwrócił się do radnego Adolfa Maciaka z zapytaniem czy nadal podtrzymuje zgłoszony wniosek.
Radny Adolf Maciak wniosek podtrzymał.
Wobec powyższego Przewodniczący Rady poddał wniosek pod głosowanie. Obecnych 20 radnych. Głosowało 16 radnych.
Wniosek został przyjęty większością głosów – 15 głosów „za” przy
1 „wstrzymującym się”.
Przewodniczący Rady stwierdził, że Komisja Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych będzie liczyła 7 osób. Następnie poddał pod głosowanie propozycję dotyczącą ilości osób w pozostałych komisjach Rady Powiatu. Obecnych 20 radnych. Głosowało 18 radnych.
Propozycja została przyjęta jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów do pracy w poszczególnych komisjach Rady Powiatu.
Wiceprzewodniczący Rady Wojciech Kłosiński w imieniu Klubu „Razem” zgłosił następujących kandydatów:
Komisja Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu:
radnego Marka Ścisłowskiego, radną Stefanię Fetraś, radnego Wojciecha Kłosińskiego, radnego Tadeusza Kulawika.
Komisja Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu:
radnego Mariana Górskiego, radnego Krzysztofa Fiksa, radnego Tadeusza Kulawika, radnego Norberta Prokurę.
Komisja Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych i Przeciwdziałania. Bezrobociu:
radnego Krzysztofa Fiksa, radną Małgorzatę Woźniak, radnego Wojciecha Kłosińskiego.
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska:
radną Stefanię Fetraś, radnego Tadeusza Zakrzewskiego, radnego Wojciecha Kłosińskiego.
Komisja Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych:
radnego Tadeusza Zakrzewskiego, radnego Marka Ścisłowskiego, radnego Mariana Górskiego.
Komisja Zagospodarowania Przestrzennego, Nadzoru Budowlanego i Geodezji: radną Stefanię Fetraś, radnego Krzysztofa Fiksa, radną Małgorzatę Woźniak
Komisja Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu:
radnego Norberta Prokurę, radnego Mariana Górskiego, radną Małgorzatę Woźniak.
Radny Adolf Maciak w imieniu Klubu LPR zgłosił następujących kandydatów :
Komisja Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych i Przeciwdziałania. Bezrobociu:
radnego Adolfa Maciaka, radnego Witolda Wójcika.
Komisja Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu:
radnego Andrzeja Guta.
Komisja Zagospodarowania Przestrzennego, Nadzoru Budowlanego i Geodezji: radnego Witolda Wójcika.
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska:
radnego Witolda Wójcika, radnego Adolfa Maciaka.
Komisja Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych:
radnego Adolfa Maciaka.
Komisja Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu:
radnego Andrzeja Guta.
Radny Maciej Dobrzyński w imieniu Klubu Prawa i Sprawiedliwości i Forum Samorządowego zaproponował następujących kandydatów:
Komisja Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu:
radnego Wojciecha Kota, radnego Grzegorza Rejera.
Komisja Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu:
radnego Wojciecha Kota, radnego Macieja Dobrzyńskiego, radnego Stanisława Binkiewicza.
Komisja Zagospodarowania Przestrzennego, Nadzoru Budowlanego i Geodezji: radnego Arkadiusza Stępniewskiego, radnego Stanisława Binkiewicza.
Komisja Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych i Przeciwdziałania Bezrobociu:
radnego Grzegorza Rejera, radnego Arkadiusza Stępniewskiego.
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska:
radnego Wojciecha Kota.
Komisja Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych:
radnego Stanisława Binkiewicza, radnego Macieja Dobrzyńskiego, Arkadiusza Stępniewskiego.
Komisja Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu:
radnego Grzegorza Rejera, radną Agatę Zgutczyńską.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały w sprawie wyboru składów osobowych pozostałych Komisji Rady Powiatu pod głosowanie. Obecnych 20 radnych. Głosowało 20 radnych.
Uchwała nr II/13/2006 została przyjęta jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Składy poszczególnych Komisji przedstawiają się następująco:
Komisja Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu:
1. Pan Binkiewicz Stanisław
2. Pan Dobrzyński Maciej
3. Pani Fetraś Stefania
4. Pan Kłosiński Wojciech
5. Pan Kot Wojciech
6. Pan Kulawik Tadeusz
7. Pan Ścisłowski Marek
Komisja Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu:
1. Pan Gut Andrzej
2. Pan Górski Marian
3. Pan Fiks Krzysztof
4. Pan Kot Wojciech
5. Pan Kulawik Tadeusz
6. Pan Proskura Norbert
7. Pan Rejer Grzegorz
Komisja Zdrowia, Pomocy Społ., Spraw Socjalnych i Przeciwdziałania Bezrobociu:
1. Pan Fiks Krzysztof
2. Pan Kłosiński Wojciech
3. Pan Maciak Adolf
4. Pan Rejer Grzegorz
5. Pan Stępniewski Arkadiusz
6. Pani Woźniak Małgorzata
7. Pan Wójcik Witold
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska:
1. Pani Fetraś Stefania
2. Pan Kłosiński Wojciech
3. Pan Kot Wojciech
4. Pan Maciak Adolf
5. Pan Wójcik Witold
6. Pan Zakrzewski Tadeusz
Komisja Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych:
1. Pan Binkiewicz Stanisław
2. Pan Dobrzyński Maciej
3. Pan Górski Marian
4. Pan Maciak Adolf
5. Pan Stępniewski Arkadiusz
6. Pan Ścisłowski Marek
7. Pan Zakrzewski Tadeusz
Komisja Zagospodarowania Przestrzennego, Nadzoru Budowlanego i Geodezji:
1. Pan Binkiewicz Stanisław
2. Pani Fetraś Stefania
3. Pan Fiks Krzysztof
4. Pan Stępniewski Arkadiusz
5. Pani Woźniak Małgorzata
6. Pan Wójcik Witold
Komisja Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu:
1. Pan Górski Marian
2. Pan Gut Andrzej
3. Pan Proskura Norbert
4. Pan Rejer Grzegorz
5. Pani Woźniak Małgorzata
6. Pani Zgutczyńska Agata
Wiceprzewodniczący Rady Wojciech Kłosiński zaproponował, aby komisje kolejno przystąpiły do głosowań dot. wyboru przewodniczących.
Propozycja została przyjęta jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 6.8
Członkowie Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu w drodze głosowania wyłonili kandydata na przewodniczącego, zaproponowano radnego Marka Ścisłowskiego.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały – zał. nr 11 i poddał go pod głosowanie. Głosowało 19 radnych.
Uchwała Nr II/14/2006 została podjęta większością głosów - 15 głosów „za” przy 4 „wstrzymujących się”
Ad. 6.9
Członkowie Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu w drodze głosowania wyłonili kandydata na przewodniczącego, zaproponowano radnego Andrzeja Guta.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały – zał. nr 12 i poddał go pod głosowanie. Głosowało 18 radnych.
Uchwała Nr II/15/2006 została podjęta większością głosów - 17 głosów „za” przy 1 „wstrzymującym się”.
Ad. 6.10
Członkowie Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych i Przeciwdziałania Bezrobociu w drodze głosowania wyłonili kandydata na przewodniczącego, zaproponowano radnego Grzegorza Rejera.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały – zał. nr 13 i poddał go pod głosowanie. Obecnych 20 radnych. Głosowało 19 radnych.
Uchwała Nr II/16/2006 została podjęta jednogłośnie - 19 głosów „za”.
Ad. 6.11
Członkowie Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska w drodze głosowania wyłonili kandydata na przewodniczącego, zaproponowano radnego Adolfa Maciaka.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały – zał. nr 14 i poddał go pod głosowanie. Obecnych 19 radnych. Głosowało 19 radnych.
Uchwała Nr II/17/2006 została podjęta większością głosów - 18 głosów „za” przy 1 „wstrzymującym się”
Ad. 6.12
Członkowie Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych w drodze głosowania wyłonili kandydata na Przewodniczącego, zaproponowano radnego Tadeusza Zakrzewskiego.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały – zał. nr 15 i poddał go pod głosowanie. Obecnych 20 radnych. Głosowało 20 radnych.
Uchwała Nr II/18/2006 w została podjęta większością głosów - 18 głosów „za” przy 2 „przeciw”.
Ad. 6.13
Członkowie Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Nadzoru Budowlanego i Geodezji w drodze głosowania wyłonili kandydata na przewodniczącego, zaproponowano radnego Witolda Wójcika.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały – zał. nr 16 i poddał go pod głosowanie. Obecnych 20 radnych. Głosowało 20 radnych.
Uchwała Nr II/19/2006 została podjęta większością głosów - 19 głosów „za” przy 1 „wstrzymującym się”
Ad. 6.14
Członkowie Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu w drodze głosowania wyłonili kandydata na przewodniczącego, zaproponowano radnego Norberta Prokurę.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały – zał. nr 17 i poddał go pod głosowanie. Obecnych 20 radnych. Głosowało 20 radnych.
Uchwała Nr II/20/ została podjęta większością głosów - 16 głosów „za” przy 4 „wstrzymujących się”
Ad. 6.15
Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu Powiatu Grójeckiego w 2006 r. przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska – zał. nr 18.
Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie uwag do projektu uchwały.
Radny Stanisław Binkiewicz poprosił o wyjaśnienie kwestii dot. zwiększenia wypłat z środków przeznaczonych na wynagrodzenia pracowników jak również zwiększenia wydatków w Starostwie.
Skarbnik Jadwiga Ostrowska wyjaśniła, że zwiększenie wypłat z funduszu płac związane jest z wypłatą zgodnie z przepisami odpraw dla Starostów. Zwiększenie wydatków dotyczy zakupu druków dla Wydz. Komunikacji, są to znaczące kwoty, ponieważ druki są wytwarzane przez Wytwórnię Papierów Wartościowych z uwagi na konieczność posiadania odpowiednich zabezpieczeń.
Radny Maciej Dobrzyński zaznaczył, że projekt nie zawiera danych obrazujących kwoty po zmianach. Byłoby to ułatwienie w odczytywaniu zapisów projektu uchwały.
Skarbnik Jadwiga Ostrowska wyjaśniła, że taki zapis projektu jest wymagany przez Regionalną Izbę Obrachunkową. Niemniej jeśli Rada zatwierdzi zostanie zakupiony program dzięki któremu od nowego roku będzie można gromadzić i przetwarzać takie dane i wtedy będzie można przedstawiać radnym wydruk komputerowy.
Wobec braku dalszych pytań Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Obecnych 20 radnych Głosowało 20 radnych.
Uchwała Nr II/21/2006 została przyjęta jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 6.16
Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIV/321/2006 Rady Powiatu Grójeckiego przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska – zał. nr 19.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do przedstawionego projektu uchwały. Uwag nie zgłoszono. Wobec powyższego poddał projekt pod głosowanie. Obecnych 20 radnych. Głosowało 20 radnych.
Uchwała Nr II/22/2006 została przyjęta większością głosów jednogłośnie – 19 głosów „za” przy 1 „wstrzymującym się”.
Ad. 7
Interpelacje i zapytania radnych – w tym punkcie nikt nie zabrał głosu.
Ad. 8
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Radny Adolf Maciak zgłosił wniosek o ustalenia terminów posiedzeń komisji.
Ustalono, że posiedzenia komisji odbędą się w dniu 20 grudnia 2006 r.:
Komisja Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych – godz. 13ºº
Komisja Zagosp. Przestrzennego, Nadzoru Budowlanego i Geodezji – godz. 14ºº
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska – godz. 15ºº
Komisja Zdrowia, Pomocy Społ., Spraw Socjalnych i Przeciwdziałania Bezrobociu – godz. 16ºº
Komisja Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu – godz. 17ºº
Komisja Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu – godz. 18ºº
Natomiast posiedzenie Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu odbędzie się w dniu 27 grudnia 2006 r. (środa) o godz. 13ºº, o godz. 14ºº zostaną zaproszeni Przewodniczący Komisji w celu przedstawienia opinii poszczególnych komisji o projekcie budżetu powiatu na 2007 r.
Ad. 9
Przewodniczący Rady w kilku słowach wyjaśnił kwestie dotyczące składania przez radnych oświadczeń majątkowych.
Ponadto poinformował, że Poseł RP Mirosław Maliszewski skierował pod adresem radnych Rady Powiatu Grójeckiego listy gratulacyjne. Wiceprzewodniczący Rady Wojciech Kłosiński i Małgorzata Woźniak wręczyli listy.
Następnie odczytał pismo gratulacyjne Posła RP Marka Lipińskiego.
Przewodniczący Rady poinformował, że następna Sesja odbędzie się w dniu
29 grudnia 2006 r. Obrady poprzedzi Msza Święta w Kościele p.w. Miłosierdzia Bożego w Grójcu.
Z uwagi na zbliżające się święta Bożego Narodzenia w imieniu Prezydium Rady
i własnym Przewodniczący Rady Jerzy Kaźmierczak złożył wszystkim świąteczne życzenia.
Na zakończenie Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek dzisiejszej Sesji został zrealizowany. Podziękował radnym oraz wszystkim uczestnikom za udział
i o godz. 13ºº zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Protokołowała: Przewodniczył:
Palmira Ponceleusz - Kornafel Jerzy Kaźmierczak
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 08.01.2007 r., godz. 09.08 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 08.01.2007 r., godz. 09.08 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
08.01.2007 r., godz. 09.08 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |