Poniżej przedstawiamy krótki PORADNIK, który w pewnym stopniu przybliży Państwu niektóre zagadnienia związane z rejestracją pojazdów.
Jest to tylko część zagadnień jakimi zajmuje się Nasz Wydział.
Proszę pamiętać, że każda sprawa jest inna w związku z tym należy zgłosić się do Wydziału Komunikacji z posiadanymi dokumentami w celu weryfikacji.
Sprawa:
REJESTRACJA :
1. REJESTRACJA POJAZDU NOWEGO
Do rejestracji należy przedstawić wniosek wraz z dokumentami przedstawionymi w oryginale lub kopie poświadczone notarialnie
• Dokument własności pojazdu
• Wyciąg ze świadectwa homologacji albo odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji
• Dokument potwierdzający zapłatę akcyzy albo dokument potwierdzający brak obowiązku zapłaty.
W przypadku sprzedaży pojazdu przez wyspecjalizowany salon sprzedaży – powyższy dokument może być zastąpiony oświadczeniem tego salonu, że jest w posiadaniu oryginału lub kopii dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy
• Wyciąg z KRS-u w przypadku firmy zarejestrowanej w Sądzie Gospodarczym
• Dokument potwierdzający udzielenie upoważnienia/ pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik
• Dowód osobisty (do wglądu)
• Dokument potwierdzający uiszczenie opłaty (komunikacyjnej i ewidencyjnej)
OPŁATY (podane poniżej kwoty zawierają opłatę ewidencyjną):
160 zł - opłata za rejestrację pojazdów samochodowych
120 zł - opłata za rejestrację motocykli, ciągników rolniczych, przyczep, naczep, pojazdu samochodowego innego
110 zł – opłata za rejestrację motoroweru
2. REJESTRACJA POJAZDU ZAREJESTROWANEGO NA TERENIE RP
Do rejestracji należy przedstawić wniosek wraz z dokumentami przedstawionymi w oryginale lub kopie poświadczone notarialnie
• Dokument własności pojazdu (faktura, umowa sprzedaży, zamiany, darowizny, prawomocne orzeczenie sądu, i inne)
• Dowód rejestracyjny pojazdu
• Tablice rejestracyjne
• Wyciąg z KRS-u w przypadku firmy zarejestrowanej w Sądzie Gospodarczym
• Dokument potwierdzający udzielenie upoważnienia/ pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik
• Dowód osobisty (do wglądu)
• Dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC (do wglądu)
• Przypominamy, że badanie techniczne pojazdu powinno być ważne co najmniej 30 dni, na tyle ile wydawane jest pozwolenie czasowe
• Dokument potwierdzający uiszczenie opłaty (komunikacyjnej i ewidencyjnej)
Opłata uwarunkowa wieloma czynnikami, po weryfikacji dokumentów opłata w przedziale 66,5zł - 160 zł.
3. REJESTRACJA POJAZDU SPROWADZONEGO Z ZAGRANICY
Do rejestracji należy przedstawić wniosek wraz z dokumentami przedstawionymi w oryginale lub kopie poświadczone notarialnie
• Dokument własności pojazdu
• Dowód rejestracyjny pojazdu
• Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego, jeżeli jest wymagane
• Tłumaczenia zagranicznych dokumentów sporządzane przez tłumacza przysięgłego, jeżeli są wymagane
• Dokument odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim UE
• Dokument potwierdzający zapłatę akcyzy albo dokument potwierdzający brak tego obowiązku, gdy pojazd został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego UE
• Tablice rejestracyjne lub oświadczenie o ich braku
• Wyciąg z KRS-u w przypadku firmy zarejestrowanej w Sądzie Gospodarczym
• Dokument potwierdzający udzielenie upoważnienia/ pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik
• Oświadczenie o dacie sprowadzenia pojazdu na teren RP
• Dowód osobisty (do wglądu)
• Dokument potwierdzający uiszczenie opłaty (komunikacyjnej i ewidencyjnej)
OPŁATY (podane poniżej kwoty zawierają opłatę ewidencyjną):
160 zł - opłata za rejestrację pojazdów samochodowych
120 zł – opłata za rejestrację motocykli, ciągników rolniczych, przyczep, naczep, pojazdu samochodowego innego
110 zł – opłata za rejestrację motoroweru
INFORMACJE DODATKOWE:
Czasowej rejestracji można dokonać warunkowo w przypadku braku poniższych dokumentów:
dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy lub brak tego obowiązku
dowód odprawy celnej przywozowej
jeżeli właściciel pojazdu złoży stosowne oświadczenie, że w okresie od tej czasowej rejestracji aż do wydania stałego dowodu rejestracyjnego nie nastąpi zmiana w zakresie własności pojazdu oraz, że dostarczy brakujące dokumenty najpóźniej w dniu odbioru stałego dowodu rejestracyjnego.
Rejestracja czasowa dokonywana jest z urzędu na okres 30 dni, Z MOŻLIWOŚCIĄ PRZEDŁUŻENIA O 14 DNI, celem przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego i zamówienia dokumentów w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie
Po dokonaniu czasowej rejestracji wydawane są następujące dokumenty:
Pozwolenie czasowe
Tablice rejestracyjne
Do odbioru stałego dowodu rejestracyjnego należy się zgłosić z:
Pozwoleniem czasowym/dowodem rejestracyjnym
Dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC
Dowodem osobistym
Dokumentem potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik
Innym dokumentem, do którego złożenia zobowiązał się właściciel pojazdu