Dane kontaktowe osób ds. organizacji pozarządowych:
Kamila Ryszkowska
Magdalena Ciężka
promocja@grojec.pl
48 665 11 09
Biuro Promocji Powiatu, pok. 30b
Do zadań Pełnomocnika Starosty ds. współpracy z Organizacjami Pozarządowymi należy:
1. współpraca z organizacjami pozarządowymi działającym na terenie Powiatu Grójeckiego
2. organizowanie współpracy o charakterze pozafinansowym z organizacjami pozarządowymi,
3. monitorowanie zmian aktów prawnych dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi,
4. reprezentowanie Starosty za jego zgodą na konferencjach i spotkaniach dotyczących problematyki sektora pozarządowego,
5. organizowanie spotkań z organizacjami pozarządowymi,
6. przeprowadzanie oraz koordynacja naboru ekspertów powoływanych do oceny merytorycznej ofert składanych w trybie otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych,
7. współpraca z organizacjami pozarządowymi, a zwłaszcza ze zorganizowanymi partnerami sektora pozarządowego w postaci reprezentacji terytorialnych i branżowych, związkami stowarzyszeń, organizacjami infrastrukturalnymi,
8. współpraca ze swoimi odpowiednikami w województwach, powiatach i gminach,
9. koordynacja prac nad opracowywaniem projektu programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na dany rok,
10. sporządzanie sprawozdania z realizacji rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi,
11. przygotowywanie informacji dotyczących organizacji pozarządowych i ich umieszczanie na stronie internetowej Powiatu i w Biuletynie Informacji Publicznej,
12. inicjowanie współpracy organizacji z samorządem, wspieranie wdrażania modelowych rozwiązań w zakresie współpracy,
13. podejmowanie działań w zakresie analizy potrzeb organizacji pozarządowych
i przygotowywanie instrumentów pomocy oraz przedstawianie ich Staroście,
14. przygotowywanie projektów uchwał rocznych i wieloletnich programów współpracy
z organizacjami pozarządowymi,
15. przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Powiatu Grójeckiego i Rady Powiatu Grójeckiego dotyczących spraw związanych z organizacjami pozarządowymi,
16. przygotowywanie dokumentacji i prowadzenie spraw wynikających z ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 rok o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz.U.2023.571 t.j.)
17. wykonywanie zadań w zakresie nadzoru nad stowarzyszeniami, których siedziba mieści się terenie powiatu,
18. wykonywanie zadań w zakresie nadzoru nad fundacjami, których siedziba mieści się na terenie powiatu,
19. przygotowywanie i przeprowadzanie otwartych konkursów ofert na zlecanie realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym i innym uprawnionym podmiotom,
20. rozliczanie dotacji przekazywanych organizacjom pozarządowym na podstawie ustawy z dnia z ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 rok o działalności pożytku publicznegoi o wolontariacie (Dz.U.2023.571 t.j.),
21. wykonywanie zadań związanych z przeprowadzaniem kontroli realizacji zadań publicznych realizowanych przez organizacje pozarządowe i przedstawianie ich wyników Staroście,
22. informowanie organizacji pozarządowych i pomoc w zakresie przygotowywania dokumentacji do Krajowego Rejestru Sądowego,
23. prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych oraz oddziałów stowarzyszeń działających na terenie Powiatu oraz innych spraw z tym związanych,
24. prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych oraz klubów sportowych działających w formie stowarzyszeń, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej oraz innych spraw z tym związanych,
25. przygotowywanie materiałów promujących współpracę samorządu powiatowego
z organizacjami pozarządowymi,
Kontakt w sprawie ewidencjonowania stowarzyszeń:
Biuro Promocji Powiatu
Kontakt: 48 665 11 09
e-mail: promocja@grojec.pl