Do zadań Wydziału Inwestycji, Zamówień Publicznych i Rozwoju Powiatu należy:
- W zakresie inwestycji :
- koordynowanie działań związanych z realizacją inwestycji powiatowych,
- współpraca i współdziałanie z instytucjami współfinansującymi zadania inwestycyjne, przygotowywanie wniosków aplikacyjnych z pełną dokumentacją,
- prowadzenie rozliczeń wraz z kompletowaniem wymaganych dokumentów,
- przygotowywanie projektów uchwał, materiałów, sprawozdań i analiz na sesje Rady Powiatu, posiedzenia Zarządu oraz dla potrzeb Starosty dotyczących realizacji inwestycji powiatowych,
- realizacja zadań wynikających z uchwał Rady i Zarządu, decyzji i zarządzeń Starosty dot. inwestycji powiatowych,
- współpraca z Komisjami Rady w zakresie realizacji zadań związanych z inwestycjami,
- rozpatrywanie i załatwianie w porozumieniu z Biurem Rady interpelacji i wniosków dot. inwestycji,
- współuczestniczenie w opracowywaniu zamierzeń rozwojowych powiatu,
- realizacja innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów,
- współpraca z samorządami w zakresie współrealizacji inwestycji,
- współpraca z Biurem Promocji Powiatu,
- realizacja inwestycji w jednostkach organizacyjnych powiatu,
- prowadzenie spraw związanych z remontami budynków użytkowanych przez Starostwo.
- W zakresie zamówień publicznych:
- realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych,
- współpraca z komórkami organizacyjnymi Starostwa w zakresie planowania, prowadzenia
i realizacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych, - przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz współdziałanie przy opracowywaniu specyfikacji istotnych warunków zamówień z merytorycznie odpowiednimi komórkami organizacyjnymi Starostwa,
- przygotowanie postępowania w ramach zapytania ofertowego, wraz z pracownikami poszczególnych wydziałów odpowiedzialnych merytorycznie za opis przedmiotu zamówienia,
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych, do których stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz postępowań, do których nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych,
- przygotowywanie zestawień, analiz i sprawozdań dotyczących zamówień publicznych,
- przygotowywanie i prowadzenie procedur dotyczących zamówień publicznych zgodnie z przepisami prawa,
- realizacja innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów.
- W zakresie dróg publicznych i kolei:
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykorzystanie dróg
w sposób szczególny, - opiniowanie stałych i czasowych organizacji ruchu dla dróg wyższej kategorii,
- wydawanie opinii w zakresie zmian dotyczących linii kolejowych,
- prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem ruchem na drogach powiatowych i gminnych,
- prowadzenie spraw z zakresu dróg publicznych polegających na:
- przygotowywaniu umów, porozumień, aneksów dotyczących utrzymania, remontów oraz współfinansowania z jednostkami samorządu terytorialnego i osobami prawnymi,
- sporządzanie opinii komunikacyjnych do wniosku o uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych,
- prowadzenie spraw związanych ze zmianą kategorii dróg,
- przygotowywanie uchwał na dysponowanie nieruchomościami gruntowymi na cele budowlane,
- współpraca z projektantami przy opracowywaniu dokumentacji projektowych dotyczących przebudowy dróg,
- prowadzenie korespondencji z osobami indywidualnymi oraz z jednostkami samorządu terytorialnego dotyczące oznakowania dróg powiatowych i gminnych,
- prowadzenie korespondencji z osobami indywidualnymi oraz jednostkami samorządu terytorialnego dotyczące robót na drogach gminnych i powiatowych.