Główna treść strony
Protokół nr XXIX
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego w dniu 18 listopada 2005 r.
Przewodniczący Rady Powiatu Tadeusz Majewski o godz. 1000 otworzył Sesję wypowiadając formułę: „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Serdecznie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego i Starostę Grójeckiego Pana Jerzego Kaźmierczaka.
Gorąco powitał gości zaproszonych na Sesję:
Parlamentarzystów ziemi grójeckiej:
- posłów na Sejm RP – Pana Mirosława Maliszewskiego i Pana Marka Suskiego,
- senatora RP – Pana Stanisława Karczewskiego.
Pracowników naukowych Instytutu Sadownictwa i Kwiaciarstwa w Skierniewicach:
- Pana doc. dr hab. Waldemara Tredera – kierownika Zakładu Uprawy
i Nawożenia,
- Pana dr Grzegorza Klimka – kierownika Zakładu Ekonomiki, Marketingu
i Upowszechniania,
Panią Annę Michnę – kierownika Inspektoratu w Regionalnym Zarządzie Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Pana prof. dr hab. Zdzisława Szeląga – regionalistę ziemi grójeckiej.
Zarząd Związku Sadowników RP na czele z Prezesem Związku Panem Posłem Mirosławem Maliszewskim.
Pana Bartłomieja Krupę – dyr. Banku Inicjatyw Społeczno – Ekonomicznych
w Grójcu.
Panie i Panów Przewodniczących rad gmin i rad miejskich.
Panów Wójtów i Burmistrzów gmin naszego powiatu.
Komendanta Powiatowego Policji Pana nadkom. Michała Toporkiewicza
Kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu Grójeckiego:
- Z – cę Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej Pana
st. kpt. Bogusława Sikorskiego,
- Panie i Panów dyrektorów szkół i placówek oświatowo – wychowawczych,
- Pana i Panie dyrektorów Domów Opieki Społecznej,
- Panów dyrektorów Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej,
- Panie i Panów dyrektorów:
Powiatowego Urzędu Pracy, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, Muzeum im. K. Pułaskiego w Warce, Powiatowego Zarządu Dróg.
Skarbnika Powiatu Panią Jadwigę Ostrowską.
Naczelników Wydziałów, Kierowników i pracowników Starostwa.
Przedstawicieli prasy i wszystkich uczestników dzisiejszej Sesji.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że swoją nieobecność na dzisiejszej Sesji usprawiedliwili: radny Wiesław Czerwiński, radny Stanisław Woźniak oraz radny Adolf Maciak.
Następnie Pan Przewodniczący poinformował, że w dzisiejszym posiedzeniu uczestniczy 18 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Ad. 3
Przewodniczący Rady zaproponował następujący porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie dwóch protokołów z poprzednich sesji Rady Powiatu odbytych w dniach 29.09.2005 r. i 18.10.2005 r.
5. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu od sesji Rady Powiatu Grójeckiego odbytej w dniu 29.09.2005 r. i informacje Starosty Grójeckiego.
6. Informacje Przewodniczącego Rady Powiatu Grójeckiego i ewentualne informacje Przewodniczących Komisji Rady Powiatu.
7. Wręczenie medalu „Zasłużony Dla Powiatu Grójeckiego„ prof. dr hab. Zdzisławowi Szelągowi.
8. Złożenie ślubowania i podjęcie uchwały w sprawie objęcia mandatu radnego
w okręgu wyborczym nr 1 przez Jerzego Antoniego Jankowskiego.
9. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju produkcji sadowniczej w Powiecie Grójeckim.
10. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
10.1. Zmiany uchwały w sprawie wyłączenia Centrum Kształcenia Praktycznego
z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Nowej Wsi i utworzenia Powiatowego Centrum Kształcenia Ustawicznego i Centrum Kształcenia Praktycznego
w Grójcu z siedzibą w Nowej Wsi.
10.2. Zmiany podporządkowania organizacyjnego internatu działającego przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Nowej Wsi oraz przekształcenia go
w Bursę Międzyszkolną.
10.3. Wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego w 2005 r.
10.4. Wprowadzenia zmian w uchwale nr XXI/188/2004 Rady Powiatu w Grójcu
z dnia 30 grudnia 2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu powiatu na 2005 r.
10.5. Emisji obligacji komunalnych oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu.
11. Rozpatrzenie i uchwalenie innych projektów uchwał Rady Powiatu będących
w toku.
12. Interpelacje i zapytania radnych.
13. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
14. Zamknięcie posiedzenia.
Pan Przewodniczący poprosił radnych o zgłaszanie uwag do zaproponowanego porządku obrad.
Wiceprzewodniczący Rady Bogusław Grzanka zgłosił wniosek o wcześniejsze zaprzysiężenie nowego radnego Jerzego Jankowskiego, aby mógł w pełni uczestniczyć w obradach.
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że zaprzysiężenie i podjęcie uchwały w sprawie objęcia mandatu przez radnego nastąpi przed punktem dotyczącym podjęcia uchwał, a więc radny będzie uczestniczył w głosowaniach.
Radny Mariusz Wojno zgłosił wniosek o uhonorowanie prof. dr hab. Zdzisława Szeląga na początku realizacji porządku obrad.
Radna Celina Gulina poparła wniosek Wiceprzewodniczącego Bogusława Grzanki.
Pan Przewodniczący poddał zgłoszone wnioski pod głosowanie.
Wniosek Wiceprzewodniczącego Rady Bogusława Grzanki o zaprzysiężenie Pana Jerzego Jankowskiego i przyjęcie uchwały w tej sprawie w pkt 6 porządku obrad.
Głosowało 16 radnych. Wniosek został przyjęty większością głosów – 13 głosów „za” przy 1 „przeciw” i 2 „wstrzymujących się”.
Wniosek radnego Mariusza Wojno o uhonorowanie prof. dr hab. Zdzisława Szeląga
w pkt 4 porządku obrad.
Głosowało 18 radnych. Wniosek został przyjęty większością głosów – 16 głosów „za” przy 2 „wstrzymujących się”.
Wobec powyższego Przewodniczący Rady poinformował, że zmieni się odpowiednio kolejność porządku obrad. Punkt 7 porządku będzie punktem 4, punkt 8 punktem 6, punkt 4 punktem 5, punkt 5 punktem 7, a punkt 6 punktem 8.
Następnie poddał porządek obrad z zaproponowanymi zmianami pod głosowanie. Głosowało 18 radnych. Porządek obrad wraz z zaproponowanymi zmianami został przyjęty jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Ad. 4
Przewodniczący Rady p. Tadeusz Majewski poinformował, że Rada Powiatu Grójeckiego podjęła uchwałę w sprawie ustanowienia medalu „Zasłużony Dla
Powiatu Grójeckiego” i w dniu dzisiejszym taki medal po raz pierwszy zostanie przyznany. Uchwałą Nr XXVII/248/2005 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 29 września 2005 r. za wybitne zasługi dla Powiatu Grójeckiego medal został przyznany Panu prof. dr hab. Zdzisławowi Szelągowi.
Następnie Przewodniczący Rady p. Tadeusz Majewski uroczyście wręczył medal Panu prof. dr hab. Zdzisławowi Szelągowi oraz odczytał treść dyplomu uznania za odkrywanie i upowszechnianie wiedzy o powiecie grójeckim poprzez publikacje prac naukowych i popularno – naukowych, artykułów, szkiców i recenzji oraz powołanie w Grójcu Oddziału Towarzystwa Literackiego im. Adama Mickiewicza i Funduszu Wydawniczego. Następnie Pan Przewodniczący złożył Panu Profesorowi gratulacje, a Starosta Grójecki wręczył kwiaty. Ponadto poinformował, że Rada Powiatu w roku bieżącym wystąpiła do Marszałka Sejmiku Województwa Mazowieckiego o przyznanie dorocznej nagrody.
Pan Profesor dr hab. Zdzisław Szeląg w kilku słowach podziękował za przyznanie wyróżnienia i słowa uznania wypowiedziane pod jego adresem.
Ad. 5
Przewodniczący Rady p. Tadeusz Majewski poinformował, że protokoły z Sesji Rady Powiatu z dnia 29 września 2005 r. oraz 18 października 2005 r.
były wyłożone do wglądu w Biurze Rady, a ich odpisy przekazane zostały Przewodniczącym Klubów Radnych.
Następnie poprosił o zgłaszanie uwag do w/w protokołów. Uwag nie zgłoszono. Głosowało 18 radnych. Protokoły zostały przyjęte jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Ad. 6
Przewodniczący Rady p. Tadeusz Majewski odczytał rotę ślubowania.
Radny Jerzy Antoni Jankowski złożył ślubowanie.
Następnie Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały Nr XXIX/262/2005
w sprawie objęcia mandatu w okręgu wyborczym nr 1 – załącznik nr 2 .
Wobec braku uwag Pan Przewodniczący poddał projekt pod głosowanie. Głosowało 18 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Przewodniczący Rady w imieniu własnym, Rady Powiatu i wszystkich zgromadzonych na sali pogratulował radnemu Jerzemu Jankowskiemu objęcia mandatu i złożył życzenia owocnej pracy i dobrej współpracy z organami powiatu.
Ad. 7
Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu Grójeckiego od ostatniej sesji Rady
Powiatu Grójeckiego oraz informacje Starosty przedstawił Starosta Grójecki
Jerzy Kaźmierczak – załącznik nr 3.
Przewodniczący Rady podziękował Panu Staroście i poprosił radnych o pytania
w sprawach wynikających z informacji i sprawozdania.
Wobec braku pytań Pan Przewodniczący przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 8
Przewodniczący Rady p. Tadeusz Majewski poinformował, że:
1. W dniu 30.09.2005 r. do Rady Powiatu Grójeckiego wpłynęło pismo Ogólnopolskiego Zawiązku Zawodowego Lekarzy Oddział w Grójcu informujące o zaniepokojeniu decyzjami Organu Założycielskiego mającymi na celu przyjęcie tutejszego szpitala pod zarząd szpitala MSWiA w Warszawie.
W piśmie wskazano na zagrożenia i określono wizję funkcjonowania zakładu
w przyszłości – załącznik nr 4 .
2. W dniu 17.10.br. do Przewodniczącego Rady Powiatu wpłynęło pismo Prezesa Zarządu Stowarzyszenia Kulturalno – Oświatowo – Estradowego „Konar”
w Warce w sprawie objęcia przez Radę Powiatu patronatem
VI Ogólnopolskiego Festiwalu Pieśni – Piosenki Patriotycznej – Ludowej
i Tańca Ludowego oraz eliminacji, które odbędą się 19.11 2005 r. w Warce.
Pismem z dnia 26.10.2005 r. Pan Przewodniczący poinformował, że Rada Powiatu obejmuje patronat. W związku z powyższym do Rady Powiatu wpłynęło zaproszenie na tę imprezę – załącznik nr 5.
3. W dniu 18.10.2005 r. do Przewodniczącego Rady wpłynęło pismo Wojewody Mazowieckiego p. Leszka Mizielińskiego z podziękowaniem za współpracę
z samorządem powiatowym – załącznik nr 6.
4. Krajowe Biuro Wyborcze Delegatura w Radomiu pismem z dnia 25.10 2005 r. poinformowała, że kolejnym kandydatem z listy nr 9 „Komitetu Wyborczego Wyborców Porozumienie Dla Powiatu Grójeckiego” w miejsce Mirosława Maliszewskiego jest Jerzy Antoni Jankowski – załącznik nr 7.
5. Pan Jerzy Antoni Jankowski pismem z dnia 02.11.2005 r. poinformował,
że wyraża zgodę sprawowanie mandatu Radnego Powiatu Grójeckiego i że nie występują ustawowe przeciwwskazania na sprawowanie mandatu
– załącznik nr 8.
6. Starosta Grójecki p. Mirosław Maliszewski pismem z dnia 6.10.2005 r. złożył rezygnację z członkowstwa w Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska – załącznik nr 9.
7. Starosta Grójecki p. Jerzy Kaźmierczak pismem z dnia 18.10.2005 r. skierowanym do Przewodniczącego Rady Powiatu, złożył rezygnację
z członkostwa w Komisjach Rady Powiatu – załącznik nr 10.
8. Radny p. Władysław Piątkowski pismem z dnia 18.10.2005 r. zwrócił się
do Przewodniczącego Rady z prośbą o przesłanie mu protokołów ze spotkań
z Wójtami i Burmistrzami Gmin Powiatu Grójeckiego na podstawie których zamieszczono w materiałach informacje na Sesję Rady Powiatu. Pismem z dnia 26.10.b.r. Pan Przewodniczący poinformował Radnego,
że w aktach Biura Rady brak jest w/w protokołów – załącznik nr 11.
9. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lipsku pismem z dnia 26.10.2005 r. poinformowało o zaległych należnościach za pobyt dzieci z naszego powiatu
w ich placówce – Domu Dziecka – załącznik nr 12.
10. Pismem z dnia 25.10.2005 r. złożony został wniosek Rady Powiatu Grójeckiego o przyznanie nagrody dla prof. dr hab. Zdzisława Szeląga – załącznik nr 13.
11. W ustawowym terminie w dniu 15.11.2005 r. do Przewodniczącego Rady Powiatu wpłynął projekt budżetu powiatu na 2006 r.
12. W dniu 07.11.2005 r. odbyło się spotkanie Prezydium Rady i Zarządu Powiatu
z parlamentarzystami ziemi grójeckiej.
Na spotkaniu władze powiatu poinformowały o bieżącej sytuacji w powiecie, jak również dyskutowano o głównych problemach powiatu. Uczestnicy spotkania uznali, że takie spotkania są potrzebne i należy je kontynuować.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu
p. Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja przeanalizowała sytuację finansową i organizacyjną Gospodarstwa Pomocniczego w zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Nowej Wsi. Według stanu na dzień 31.10. 2005 r. gospodarstwo uzyskało zysk finansowy w wysokości 154.733 zł, w tym należności od odbiorców i mieszkańców osiedla 75.000 zł. Za 10 m-cy przychody z części produkcyjnej wynosiły 385.980 zł, w tym ze sprzedaży owoców 370.994 zł i płatności obszarowych ARiMR 14.986 zł, natomiast koszty produkcji wynosiły 236.474 zł. Na magazynie pozostaje 164 t jabłek do sprzedaży. Wynika z tego, że w bieżącym roku produkcja owoców była opłacalna. Znacznie gorzej przedstawia się sytuacja osiedla mieszkaniowego.
Z naliczonych opłat w wysokości 166.992 zł na koniec m – ca października pozyskano kwotę 129.782 zł, w tym 37.210 zł to zaległości z tytułu nie zapłaconych opłat za dostawę ciepła i wody. Zaległości dotyczą głównie emerytów i bezrobotnych. Natomiast koszty utrzymania w tym okresie wynosiły 157.233 zł. Z kotłowni jest również ogrzewany dworek o pow. 550 m², którego koszty ogrzewania pokrywane są z produkcji owoców. Na terenie osiedla zamieszkałych jest 37 lokali. Pomimo ustanowienia korzystnych warunków sprzedaży tylko 1 rodzina zgłosiła chęć wykupu. W tej sytuacji Komisja stoi na stanowisku, że należy uściślić warunki sprzedaży i zaproponowała, aby uchwała Rady Powiatu podjęta w tej sprawie obowiązywała do 30.06.2006 r., a następnie co 6 m- cy bonifikata była zmniejszana o 5% co powinno wpłynąć mobilizująco na mieszkańców. Ponadto Komisja zapoznała się z informacją dot. utworzenia spółki z o.o. z gospodarstwa pomocniczego. Komisja stwierdziła, że obecnie trwają prace przygotowawcze. Wnioski Komisji z 16 listopada 2005 r. zostały przekazane Zarządowi.
Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska p. Tadeusz Mantorski poinformował, że Komisja od ostatniej Sesji odbyła dwa posiedzenia. Na jednym Komisja zajmowała się nowoczesnymi systemami nawodnień w sadach, ponieważ w tym roku była susza. Ponadto Komisja opiniowała wnioski o dotacje z PFOŚiGW, jak również omówiła uwarunkowania i perspektywy rozwoju produkcji sadowniczej w naszym powiecie. Następne posiedzenie było wyjazdowe, na którym Komisja dokonała lustracji Gospodarstwa Pomocniczego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Nowej Wsi. Komisja stwierdziła, że planowany na koniec października b.r. wynik finansowy liczony dla całego gospodarstwa powinien wykazać zysk finansowy, niemniej połowa to nieuregulowane należności odbiorców owoców oraz zaległości w opłacie czynszu mieszkańców osiedla. Komisja obejrzała chłodnie i przechowalnie oraz zwiedziła pomieszczenia dworku, który jest w złym stanie technicznym. Komisja zwróciła się do Zarządu Powiatu o podjęcie działań zmierzających do wymiany pokrycia dachowego na tym obiekcie. Ponadto Komisja dokonała przeglądu urządzeń piętrzących wodę na rzece Jeziorce
w miejscowościach Jeziora – stawy pęgowskie oraz młyn, Osieczek, Wilczoruda – Parcela. Komisja stwierdziła zły stan techniczny kontrolowanych urządzeń, wymagających pilnego remontu oraz odnowienia zbiorników. Komisja wnioskowała do Zarządu Powiatu o wystąpienie do Wójta Gminy Pniewy o spowodowanie przejezdności drogi gminnej prowadzącej do rzeki oraz o wystąpienie z wnioskiem do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie w sprawie ustalenia właściciela urządzenia piętrzącego wodę w miejscowości Jeziora na rzece Jeziorce koło młyna, a także ustalenia prawnych granic rzeki w granicach działki nr 122.
Następnie Przewodniczący Rady ogłosił krótką przerwę w celu przygotowania przez prelegentów prezentacji multimedialnej.
Ad. 9
Przewodniczący Rady poinformował, że w tym punkcie zostaną omówione uwarunkowania i perspektywy rozwoju produkcji sadowniczej w Powiecie Grójeckim.
Wprowadzenie do tematu wygłosił Wiceprzewodniczący Rady p. Tadeusz Mantorski. Podziękował za umieszenie w porządku obrad Sesji Rady Powiatu tak ważkiego dla całego regionu tematu jakim jest dalszy rozwój produkcji sadowniczej w Powiecie Grójeckim. W krótkim wystąpieniu przybliżył historię sadownictwa na tym terenie /załącznik nr 14/. Następnie Pan Wiceprzewodniczący podkreślił, że obszar naszego powiatu to największy region produkcji sadowniczej, który dzięki wielowiekowej tradycji
i dobremu przygotowaniu zawodowemu sadowników należy do przodujących w Polsce w zakresie organizacji produkcji i technologii, jak również jakości produkowanych owoców. Jednocześnie zwrócił się do obecnych na Sesji parlamentarzystów o jak najszybsze uregulowanie statusu pracowników sezonowych, w tym pracowników z zagranicy. Ponadto poruszył sprawę ubezpieczenia upraw sadowniczych, które zgodnie z nową ustawą nie są dofinansowane z budżetu państwa. W dalszym wystąpieniu w kilku słowach opisał trudności związane z funkcjonowaniem grup producenckich.
Obecnie nawet drogą sądową nie można odzyskać pieniędzy za towar sprzedany. Niezbędne jest przyśpieszenie rozpatrywania przez sądy takich pozwów. Jednocześnie Pan Wiceprzewodniczący podkreślił, że Komisja Rolnictwa na jednym ze swych posiedzeń opracuje czarną listę nieuczciwych odbiorców. Na zakończenie poruszył sprawę tegorocznej suszy i aspektów ekonomicznych z tym związanych.
Następnie Wiceprzewodniczący p. Tadeusz Mantorski przedstawił zaproszonych gości w osobach: Pana doc. dr hab. Waldemara Tredera oraz Pana dr Grzegorza Klimka z Instytutu Sadownictwa i Kwiaciarstwa
w Skierniewicach, a także Panią Annę Michnę z Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Jako pierwszy z zaproszonych gości głos zabrał Pan dr Grzegorz Klimek Kierownik Zakładu Instytutu Sadownictwa i Kwiaciarstwa w Skierniewicach, który wygłosił i zaprezentował multimedialną prelekcję na temat technologicznej i ekonomicznej oceny produkcji jabłek w Polsce w 2004 r.
Następnie Pani Anna Michna Kierownik Inspektoratu Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie poinformowała o zasobach wód podziemnych
i powierzchniowych w Powiecie Grójeckim.
Pan doc. dr hab. Waldemar Treder z Zakładu Ekonomiki, Marketingu i Upowszechniania Instytutu Sadownictwa i Kwiaciarstwa w Skierniewicach wygłosił referat na temat aspektów prawnych i technologicznych nawadniania roślin.
Następnie Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radny Wiesław Nasiłowski podziękował za wygłoszone referaty. Radny podkreślił, że niezbędne jest powstawanie jak największej liczby urządzeń piętrzących wodę do
1 m. Istnieje wówczas możliwość gromadzenia wody w sezonie wiosennym i jesiennym. Na tego rodzaju inwestycje powinny jak najszybciej znaleźć się odpowiednie środki. Koszt małego urządzenia mieści się w granicy 2 tys. zł. Radny dodał, że opracowany został komplet materiałów dot. takich urządzeń i chętnie udostępni wzór takiej dokumentacji.
Wiceprzewodniczący Rady p. Tadeusz Mantorski spytał czy istniejące zasoby wodne wystarczą, gdyby zaistniała konieczność nawodnienia całego terenu ogrodniczo - sadowniczego.
W odpowiedzi p. Anna Michna wyjaśniła, że niestety w obecnej chwili z dokumentacji jaką dysponuje Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej wynika, że mogą być ogromne problemy. Tym bardziej, że jest bardzo dużo nielegalnych ujęć wody, czyli tych nie zarejestrowanych. Poza tym dokumentacja jest niepełna, nie jest znany faktyczny pobór wód w sadownictwie w tym regionie. Obecnie jest realizowany tzw. program małej retencji. Dotyczy to małych zbiorników wodnych, retencjonujących wodę do nawodnień lub do rekreacji. Na tym terenie podlega programowi ok. trzech zbiorników, ale niestety nie mają one do końca wyjaśnionego statusu prawnego.
Przewodnicząca Rady Gminy Pniewy p. Anna Rajter zwróciła uwagę, że według jej wiedzy status prawny zbiornika retencyjnego w Osieczku jest uregulowany. Ponadto
p. Przewodnicząca stwierdziła, że mieszkańcy mają trudności w korzystaniu z tego zbiornika, ponieważ jego stan techniczny jest bardzo zły.
Pani Anna Michna wyjaśniła, że technicznie można zrobić wszystko. Można uporządkować sprawy prawne oraz wprowadzić nowe rozwiązania techniczne, ale niestety potrzebne są fundusze. Dlatego wiele gmin w tym temacie korzysta
z określonych programów z wykorzystaniem środków unijnych.
W podsumowaniu Przewodniczący Rady podziękował wykładowcom za przyjęcie zaproszenia na dzisiejszą Sesję i wygłoszenie obszernych tematycznych referatów. Ponadto poinformował, że w najbliższym czasie Komisja Rolnictwa, Leśnictwa
i Ochrony Środowiska wypracuje stanowisko w zakresie omawianych w dniu dzisiejszym zagadnień i wystąpi do parlamentarzystów i innych instytucji z apelem
o wzmożenie działań w tym zakresie, aby problemów hamujących produkcję sadowniczą było jak najmniej.
Następnie Pan Przewodniczący Rady ogłosił krótką przerwę.
Po przerwie Przewodniczący Rady wznowił obrady i przeszedł do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 10
Rozpatrzenie projektów uchwał i podjęcie uchwał.
Ad.10.1
Projekt uchwały Nr XXIX/263/2005 w sprawie wyłączenia Centrum Kształcenia Praktycznego z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Nowej Wsi i utworzenia Powiatowego Centrum Kształcenia Ustawicznego i Centrum Kształcenia Praktycznego w Grójcu z siedzibą w Nowej Wsi przedstawiła Naczelnik Wydziału Edukacji, Zdrowia i Pomocy Społecznej p. Małgorzata Czerwińska – załącznik nr 15.
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu p. Mariusz Wojno poinformował, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 19 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 19 głosów „za”.
Ad. 10. 2
Projekt uchwały Nr XXIX/264/2005 w sprawie zmiany podporządkowania organizacyjnego internatu działającego przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Nowej Wsi oraz przekształceniu go w Bursę Międzyszkolną przedstawiła Naczelnik Wydziału Edukacji, Zdrowia i Pomocy Społecznej p. Małgorzata Czerwińska – załącznik nr 16.
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu p. Mariusz Wojno poinformował, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 19 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 19 głosów „za”.
Ad. 10. 3
Projekt uchwały Nr XXIX/265/2005 w sprawie wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego w 2005 roku przedstawiła Skarbnik Powiatu p. Jadwiga Ostrowska – załącznik nr 17.
Następnie Pani Skarbnik omówiła wprowadzoną do projektu autopoprawkę.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu
p. Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja większością głosów pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały – 4 głosy „za” przy 2 „wstrzymujących się”.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 19 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 19 głosów „za”.
Ad. 10. 4
Projekt uchwały Nr XXIX/266/2005 w sprawie wprowadzenia zmian w Uchwale
Nr XXI/188/2004 Rady Powiatu w Grójcu z dnia 30 grudnia 2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu powiatu na 2005 rok przedstawiła Skarbnik Powiatu
p. Jadwiga Ostrowska – załącznik nr 18.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu
p. Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 19 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 19 głosów „za”.
Ad. 10. 5
Projekt uchwały Nr XXIX/267/2005 w sprawie emisji obligacji komunalnych oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przedstawiła Skarbnik Powiatu
p. Jadwiga Ostrowska – załącznik nr 19.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu
p. Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja większością głosów pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały – 4 głosy „za” przy 2 „wstrzymujących się”.
Radny Ryszard Lewandowski spytał czy nie zbiegną się terminy spłat kredytów
z terminem wykupu obligacji.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że termin wykupu obligacji nie będzie kolidował, ponieważ wykup nastąpi dopiero po spłacie kredytu zaciągniętego w Banku Spółdzielczym
w Grójcu.
Następnie głos zabrał Dyrektor Banku Inicjatyw Społeczno – Ekonomicznych S.A.
w Warszawie p. Bartłomiej Krupa i w kilku słowach przybliżył terminy i zasady wykupu obligacji.
Wobec braku dalszych uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 19 radnych. Uchwała została przyjęta większością głosów – 18 głosów „za” przy 1 „wstrzymującym się”.
Ad. 11
Przewodniczący Rady p. Tadeusz Majewski wyjaśnił, że Starosta Grójecki p. Jerzy Kaźmierczak złożył rezygnację z członkostwa i przewodniczenia Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych oraz z członkostwa w Komisji Rewizyjnej i Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałaniu Bezrobociu. Były Starosta Grójecki złożył rezygnację
z członkostwa w Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska.
W związku z tym należy uzupełnić składy osobowe Komisji Rewizyjnej, Zdrowia i Rolnictwa. Nie zachodzi konieczność uzupełnienia składu osobowego Komisji Transportu, bo liczy ona 6 osób, co jest zgodne z uchwałą Rady Powiatu. Przewodniczący Rady Powiatu zgłosił kandydaturę Jerzego Jankowskiego na członka Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych i Przeciwdziałaniu Bezrobociu i Komisji Rolnictwa, Leśnictwa
i Ochrony Środowiska. Wniosek swój uzasadnił tym, że Radny zgłosił chęć
do pracy w tych Komisjach.
Innych kandydatów do w/w Komisji nie zgłoszono.
Następnie Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisji Rewizyjnej.
Wicestarosta p. Jacek Adamski zgłosił radną Celinę Gulinę, która wyraziła zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatur nie zgłoszono.
Po zgłoszeniu kandydatów Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały
Nr XXIX/268/2005 w sprawie zmian w składach Komisji Stałych Rady Powiatu – załącznik nr 20.
Głosowało 19 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 19 głosów „za”.
Przewodniczący Rady poinformował, że Kluby Radnych wypracowały stanowisko
w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych. Uznały, że decyzję w tej sprawie należy przemyśleć i podjąć na następnej Sesji Rady Powiatu.
Ad. 12
W tym punkcie porządku obrad nikt z radnych nie zabrał głosu.
Ad. 13
Wolne wnioski.
Radna Aleksandra Skarżyńska przedstawiła krótką informację o działaniach związanych z przyznawaniem stypendiów unijnych.
Radna Celina Gulina podkreśliła, że prezentacja była bardzo ładna, ale zabrakło owoców na stołach.
Radny Wojciech Kłosiński poprosił o zgłaszanie się chętnych na wycieczkę
w styczniu przyszłego roku do Wilna. Koszt 80 zł dziennie.
Starosta Grójecki Jerzy Kaźmierczak podziękował Radzie za przyjęcie uchwał,
a wszystkim zgromadzonym za udział w dzisiejszej Sesji.
Ad. 14
Na zakończenie Sesji Przewodniczący Rady przedstawił następujące informacje:
1. Złożył gratulacje radnemu p. Jerzemu Jankowskiemu z okazji objęcia mandatu radnego i życzył owocnej pracy.
2. Poinformował, że tematem następnej Sesji będzie uchwalenie budżetu powiatu na 2006 r.
3. Zwrócił się z prośbą do Przewodniczących Komisji o zorganizowanie posiedzeń i zaopiniowanie przez Komisje do 10 grudnia br. projektu budżetu na 2006 r.
4. Zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o opracowanie planu kontroli na 2006 r. w terminie do dnia 30 listopada b.r. i przedłożenia
do zatwierdzenia Radzie Powiatu na najbliższej Sesji.
Przewodniczący Rady p. Tadeusz Majewski podziękował wszystkim za udział
w Sesji. Następnie o godz. 13³º zamknął Sesję wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Przewodniczył:
Tadeusz Majewski
Protokołowała:
Palmira Ponceleusz - Kornafel
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 04.07.2006 r., godz. 08.49 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 04.07.2006 r., godz. 08.49 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
04.07.2006 r., godz. 08.49 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |