Główna treść strony
Protokół nr XXXII
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego w dniu 28 kwietnia 2006 r.
Przewodniczący Rady Powiatu Tadeusz Majewski o godz. 10.00 otworzył sesję wypowiadając formułę: „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Serdecznie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego oraz Starostę Grójeckiego Jerzego Kaźmierczaka. Następnie powitał zaproszonych gości: parlamentarzystów (nieobecni ze względu na prace sejmu), przybyłych przewodniczących rad gmin i rad miejskich z naszego powiatu a także wójtów i burmistrzów gmin powiatu grójeckiego. Ponadto powitał Komendanta Powiatowego Policji Pana nadkom. Michała Toporkiewicza, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu oraz Skarbnika Powiatu Panią Jadwigę Ostrowską, pracowników Starostwa i wszystkich uczestników dzisiejszej Sesji.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że obecnie w posiedzeniu uczestniczy
19 radnych (dwóch radnych zgłosiło spóźnienie) co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Ad. 3
Przewodniczący Rady Tadeusz Majewski odczytał porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z sesji Rady Powiatu odbytej w dniu 2 marca 2006 r.
5. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego.
6. Informacje Przewodniczącego Rady Powiatu Grójeckiego i ewentualne informacje Przewodniczących Komisji Rady Powiatu.
7. Sprawozdanie z działalności Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów za 2005 r.
8. Sprawozdanie z działalności Społecznej Straży Rybackiej w Powiecie Grójeckim za 2005 r.
9. Sprawozdanie z działalności Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej Spółka z o.o. w Grójcu w 2005 r.
10. Sprawa absolutorium dla Zarządu Powiatu za wykonanie budżetu powiatu
w 2005 r. :
10.1. Sprawozdanie Zarządu Powiatu z wykonania budżetu powiatu w 2005 r.
10.2. Wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu za wykonanie budżetu powiatu w 2005 r.
10.3. Zapoznanie z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie sprawozdania Zarządu Powiatu i opinią Komisji Rewizyjnej.
10.4. Dyskusja na temat przedłożonego sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za 2005 r. i jego ocena.
10.5. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium.
11. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
11.1. założenia Publicznej Szkoły Przysposabiającej do Pracy,
11.2. najniższego wynagrodzenia w pierwszej kategorii zaszeregowania określonego w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego i określenia wartości jednego punktu w złotych w punktowym systemie wynagrodzenia dla placówek oświatowych stanowiących jednostki organizacyjne Powiatu Grójeckiego,
11.3. ograniczenia działalności Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Grójcu poprzez wyodrębnienie ze struktur Zakładu świadczeń zdrowotnych w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej.
11.4. zatwierdzenia zmian w Statucie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Grójcu ,
11.5. upoważnienia Zarządu Powiatu do zawarcia porozumienia z Gminą Nowe Miasto n. Pilicą,
11.6. wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego w 2006 r.,
12. Sprawozdania Przewodniczących Komisji Stałych Rady Powiatu z działalności Komisji w 2005 r.
13. Interpelacje i zapytania radnych.
14. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
15. Zamknięcie posiedzenia.
W związku z brakiem uwag i wniosków do proponowanego porządku obrad Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 19 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie – 19 głosów „za”.
Ad. 4
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z sesji Rady Powiatu z dnia
2 marca 2006 r. był wyłożony do wglądu w Biurze Rady, a jego odpis przekazany został Przewodniczącym Klubów Radnych. Następnie poprosił
o zgłaszanie uwag do protokołu. Uwag nie zgłoszono.
Wobec powyższego Przewodniczący Rady poddał protokół pod głosowanie.
Głosowało 19 radnych. Protokół został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 5
Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu Grójeckiego od ostatniej sesji Rady
Powiatu Grójeckiego oraz informacje Starosty przedstawił Starosta Grójecki
Jerzy Kaźmierczak – załącznik nr 2.
Przewodniczący Rady podziękował Panu Staroście i poprosił radnych o pytania
w sprawach wynikających z informacji i sprawozdania.
Radny Stanisław Woźniak przedstawił informację na temat spotkania, które odbyło się w dniu 28 kwietnia, dotyczącego informacji o sposobach wykorzystania funduszy unijnych w latach 2007-2013.
Radny Ryszard Lewndowski zadał pytania dotyczące sprawozdania Starosty:
- Jakie wnioski zostały podjęte na spotkaniu z dyrektorami placówek oświatowych.
- Co to jest geoportal.gov.pl
Radny Wiesław Czerwiński zapytał
- O pkt.4 dot. kształcenia rolników w zakresie nowych technologii
- Czemu wydano negatywną opinię dla firmy OCC w zakresie przygotowywania wniosków do funduszy unijnych
- Jakie są efekty rozmów zespołu negocjacyjnego ze szpitalem na Wołoskiej
Radny Adolf Maciak poprosił o przybliżenie sprawy protestu mieszkańców dotyczącego działalności firmy „Miropasz”.
Odpowiedzi udzielano kolejno:
Naczelnik Wydziału Edukacji i Zdrowia Małgorzata Czerwińska poinformowała, że w Nowej Wsi odbyła się dwudniowa Konferencja z dyrektorami placówek oświatowych w celu ustalenia zasad funkcjonowania zarządzania oświatą.
W trakcie dwudniowej konferencji, podczas dyskusji uczestnicy zgłosili 12 wniosków:
- Opracować i wdrożyć harmonogram konkursów międzyszkolnych na szczeblu powiatu /konkurs ortograficzny, języków obcych, rozgrywki sportowe/.
- Dwukrotnie w ciągu roku odbywać narady dyrektorów w formie wyjazdowej /proponowany termin: sierpień, marzec/.
- Zwiększyć częstotliwość spotkań przedstawicieli Powiatowego Urzędu Pracy z młodzieżą szkolną w gimnazjach.
- Zorganizować raz w semestrze spotkanie nauczycieli praktycznej nauki zawodu w celu wymiany doświadczeń.
- Zakupić i wyposażyć placówki w program komputerowy firmy VULCAN oraz zakupić komputery przenośne dla dyrektorów placówek.
- Premiować placówki ze względu na małą ilość godzin ponadwymiarowych.
- Przynajmniej raz w roku zorganizować spotkanie dyrektorów i księgowych szkół z władzami Starostwa w sprawie realizacji budżetu.
- W sprawach dydaktycznych szkół w większym stopniu kłaść nacisk na nabycie konkretnych umiejętności przez uczniów.
- Należy przekazać Radzie Pedagogicznej informacje dotyczące procedur składania wniosków i pism formalnych oraz przypomnieć o hierarchii postępowania w konkretnych sytuacjach, np. roszczeniowych.
- Zwiększyć efektywność kształcenia ogólnego.
- W placówkach, które posiadają odpowiednio wyposażone sale gimnastyczne utworzyć klasy sportowe.
- W miarę możliwości tworzyć klasy integracyjne.
Naczelnik Wydziału Geodezji i Kartografii Anna Wyszyńska wyjaśniła zebranym szczegółowe założenia porozumienia z Głównym Urzędem Geodezji i Kartografii o platformie internetowej www.geoportal.gov.pl i podkreśliła, że na bazie tego porozumienia GUGiK zapłaci za przystosowanie naszego sprzętu teleinformatycznego.
Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i i Ochrony Środowiska Teresa Ostatek wyjaśniła, że skarga mieszkańców na „Miropasz” dotyczy uciążliwości związanej z wydzielanym zapachem z zakładu. Niestety urząd w postępowaniu administracyjnym nie określa żadnych wskaźników związanych z tą uciążliwością, ze względu na brak norm. Zakład spełnia wszelkie wymagania związane z ochroną środowiska. Wydział prowadzi postępowanie o udzielenie pozwolenia zintegrowanego dla zakładu i jest w fazie końcowej. Projekt decyzji został przesłany do WIOŚ celem uzgodnienia.
Członek Zarządu Tadeusz Kulawik poinformował, że 12 kwietnia odbyło się, pod przewodnictwem Wicestarosty Jacka Adamskiego, spotkanie z dyrekcją szpitala MSWiA na Wołoskiej. W maju opracowane zostanie szczegółowe porozumienie na zasadzie konsorcjum: szpital Wołoska, szpital Grójec i szpital Nowe Miasto.
Podstawowe założenia: Wołoska przekaże do Grójca rentgen i tomograf, u nas zostanie zorganizowana stacja dializ oraz zostaniemy przyłączeni do SOR co umożliwi obsługę również części powiatu piaseczyńskiego, który również współpracuje ze szpitalem na Wołoskiej. W tej chwili zmniejszono już zatrudnienie w SP ZOZ Grójec z 630, docelowo ma pozostać 560 etatów.
Ponadto należy podkreślić, że w konsorcjum będziemy mieli silniejszą pozycję w negocjacjach z NFZ, możliwe będzie również przeprowadzanie szkoleń dla personelu, pielęgniarek w szpitalu warszawskim. Na sesji czerwcowej powinien być już gotowy projekt porozumienia.
Wicestarosta Jacek Adamski wyjaśnił sprawę szkoleń dla rolników: został złożony wniosek do Wojewódzkiego Urzędu Pracy działanie 1. o dofinansowanie w ramach kształcenia rolników w zakresie nowych technologii z wykorzystaniem naszej bazy noclegowej w PCKUiP w Nowej Wsi. Liderem projektu jest Naczelna Organizacja Techniczna, a Starostwo występuje jako jeden z partnerów.
Starosta Grójecki wyjaśnił skrót ECC – Europejskie Centrum Consultingu, firma, która sporządza wnioski o pozyskanie funduszy unijnych biorąc za to bardzo duże opłaty jeszcze przed zatwierdzeniem wniosku. Wnioski na dzień dzisiejszy przygotowujemy sami i nie musimy za to płacić firmie zewnętrznej.
Ponadto Starosta poinformował, że odbędzie się we czwartek o godz. 11 spotkanie w ambasadzie Królestwa Belgii w sprawie nawiązania współpracy z rejonem Meszelem.
Ad. 6
Przewodniczący Rady p. Tadeusz Majewski poinformował, że:
1. Regionalna Izba Obrachunkowa w Warszawie przy piśmie z dnia 13.03.2006 r., skierowanym do Przewodniczącego Rady Powiatu, przesłała Uchwałę Nr 53/K/2006 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 8 marca 2006 r. w sprawie umorzenia postępowania o uznanie za nieważną w części dotyczącej wydatków zaplanowanych w dziale K1 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdział 92118 Muzea – uchwałą Nr XXX/269/2005 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 29 grudnia 2005 r. w sprawie uchwalenia budżetu powiatu na 2006 r.
2. Do Rady Powiatu wpłynęło pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Jasieńcu z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie założenia od 1 września 2006 r. dwuletniej Zasadniczej Szkoły Zawodowej dla młodzieży na podbudowie gimnazjum, kształcącej w zawodzie „Kucharz małej gastronomii”. Pismo to skierowałem do rozpatrzenia przez Zarząd Powiatu. Na posiedzeniu w dniu 23.03 br. Zarząd zapoznał się z wnioskiem i skierował pismo do dyrektora Szkoły, aby wniosek ten skierował do Kuratorium Oświaty i Powiatowego Urzędu Pracy.
3. Do rady Powiatu wpłynęło podanie mieszkańców wsi Kazimierków gmina Warka, z dnia 17.03.2006 r. w sprawie położenia nowej nawierzchni asfaltowej na drodze łączącej wieś Kazimierków z wsią Wichradz. Podanie to przekazałem do Zarządu Powiatu, który rozpatrzył podanie na posiedzeniu w dniu 23.03 b.r. Starosta pismem z dnia 28.03 poinformował sołtysa i mieszkańców wsi, że podanie skierowane zostało do zaopiniowania przez Komisję Transportu i Dróg Publicznych oraz że Zarząd Powiatu nie wyklucza przeprowadzenia remontu w 2006 r., ale pod warunkiem, że zdoła wygospodarować wolne środki. O przekazaniu podania Zarządowi Powiatu poinformowałem sołtysa i mieszkańców wsi pismem z dnia 28.03 b.r.
4. Do Rady Powiatu wpłynęło pismo Dyrektora PCPR z dnia 27.03 b.r. w sprawie ustalenia wartości jednego punktu w złotych oraz kwotę najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania w celu ustalenia miesięcznej kwoty wynagrodzenia zasadniczego dla poszczególnych stanowisk pracowniczych. Pismo skierowane zostało do Zarządu Powiatu.
5. Do Przewodniczącego Rady Powiatu przy piśmie z dnia 23.03 b.r. złożone zostało sprawozdanie z działalności Społecznej Straży Rybackiej w Powiecie Grójeckim w 2005 r. Sprawozdanie to analizowane było przez Zarząd Powiatu na posiedzeniu w dniu 13.01.2006 r. i skierowane zostało pod obrady dzisiejszej sesji.
6. Powiatowy Rzecznik Konsumentów pismem z dnia 20.03 b.r. przekazał do Rady Powiatu roczne sprawozdanie z działalności Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Grójcu za 2005 rok. Sprawozdanie to było przedmiotem obrad na posiedzeniu Zarządu Powiatu w dniu 06 kwietnia b.r. i skierowane zostało pod obrady Rady Powiatu.
7. Do Przewodniczącego Rady Powiatu w dniu 07.04 b.r. wpłynęła Uchwała Nr 109/2006/9 Składu Orzekającego RIO w Warszawie z dnia 30.03.2006 r. w sprawie wydania opinii o przedłożonych przez Zarząd Powiatu Grójeckiego sprawozdaniach z wykonania budżetu za 2005 r.
8. Do Rady Powiatu pismem z dnia 06.04.2006 r Wojewoda Mazowiecki przesłał Zarządzenie Nr 82 Wojewody mazowieckiego z dnia 03.04.2006 r. w sprawie ustalenia liczby radnych wybieranych w wyborach w 2006 r. na obszarze województwa mazowieckiego do sejmiku Województwa mazowieckiego, rad powiatów, rad gmin oraz dzielnic m. st. Warszawy. Zgodnie z Zarządzeniem liczba radnych na obszarze województwa mazowieckiego w wyborach w 2006 r. wynosi:
1) Do Sejmiku Województwa Mazowieckiego – 51
2) Do Rady Powiatu Grójeckiego – 21
3) Do Rady Gminy Grójec – 21 radnych, w pozostałych gminach po 15 radnych.
9. Do Rady Powiatu w dniu 26.04 b.r. wpłynęło pismo p. Beaty Słowińskiej z Podgórzyc gmina Warka w sprawie finansowego wsparcie druku książki „Początki sadownictwa w powiecie grójeckim”. Pismo to przekazałem do rozpatrzenia Zarządowi Powiatu.
10. W dniu 26.04 b.r. do Przewodniczącego Rady Powiatu wpłynęła Uchwała Nr 18/2006/P Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 14 kwietnia 2006 r. wyrażającą opinię o przedłużonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu w Grójcu wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu.
Ad. 7
Sprawozdanie z działalności Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów za 2005 r. przedstawił Sebastian Dulemba Powiatowy Rzecznik Konsumentów – zał. nr 3
Radny Ryszard Lewandowski zapytał ile w ubiegłym roku było skutecznych interwencji rzecznika.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów Sebastian Dulemba wyjaśnił, że nie można jego interwencji ująć statystycznie ze względu na przeciągający się nawet do kilku lat proces dochodzenia odszkodowań czy wyjaśniania spraw w sądzie. Najszybciej załatwiane są sprawy opierające się o umowy kupna-sprzedaży.
Radny Wiesław Czerwiński zapytał czemu nie we wszystkich szkołach gimnazjalnych odbyły się spotkania młodzieży z rzecznikiem spraw konsumentów. Może celowym by było nawiązanie współpracy chociażby z telewizją kablową w celu publikowania tam informacji lub pogadanek o prawach konsumenckich.
Pan Sebastian Dulemba wyjaśnił, że prowadzi w tych szkołach zajęcia warsztatowe ABC Młodego Konsumenta, które jako pierwsze zgłosiły chęć ich przeprowadzenia. W tym roku będą one przeprowadzane w szkołach gminy Warka, Jasieniec, Mogielnica. Dzieci otrzymują na spotkaniach materiały, z których wielokrotnie korzystają rodzice i mogą domagać się przestrzegania swoich praw. Publikowanie dodatkowych informacji w telewizji kablowej jest niemożliwe ze względów finansowych, gdyż takie programy są odpłatne jak reklamy. Ponadto Rzecznik dodał, że w telewizji publicznej są cyklicznie takie programy, więc nie ma konieczności dublowania informacji.
Sprawozdanie z działalności Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów za 2005 r. zostało przyjęte jednogłośnie przez Radę Powiatu.
Ad. 8
Pan Przewodniczący Tadeusz Majewski poinformował, że sprawozdanie z działalności Społecznej Straży Rybackiej w Powiecie Grójeckim za 2005 r. zostało przedłożone radnym w materiałach - zał. nr 4.
Radny Wiesław Czerwiński postawił wniosek o wycofanie z porządku obrad gdyż nie ma na sali osoby, która go sporządzała.
Wiceprzewodniczący Rady Bogusław Grzanka stwierdził, że skoro sprawozdanie zostało przygotowane i przedłożone, każdy miał możliwość zapoznania się z jego treścią to należy go przyjąć. Jeżeli będą jakieś pytania to Komisja Rolnictwa zaprosi Komendanta Społecznej Straży Rybackiej na swoje posiedzenie.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek najdalej idący czyli o przyjęcie sprawozdania .
Głosowało 17 radnych. Sprawozdanie zostało przyjęte większością głosów – 12 głosów „za”.
Ad. 9
Pan Przewodniczący Rady Powiatu Tadeusz Majewski przedstawił sprawozdanie z działalności Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej Spółka z o.o. w Grójcu w 2005 r. i poprosił o ustosunkowanie się co do jego kompletności – zał. nr 5.
Wiceprzewodniczący Rady Bogusław Grzanka stwierdził, że jest to żenujący materiał, z tej informacji nic nie wynika. Rada Powiatu jest dużym udziałowcem, a takie sprawozdanie jest lekceważeniem Rady. Spółka jest firmą, która tworzy dochód, tam pracują ludzie. W sprawozdaniu nie ma o tym mowy. Nic nie wiemy również na temat co się dzieje z udziałami, kto je odkupuje, jaki jest procentowy podział. Informacja nie jest przygotowana merytorycznie. W związku z tym postawił wniosek o odrzucenie informacji. Ponadto zaproponował zaproszenie przedstawicieli Rady Nadzorczej i przedstawienie im naszych oczekiwań.
Radny Ryszard Lewandowski podkreślił, że napływają niepokojące informacje na temat zbywania akcji , a tu takich danych się nie zamieszcza. Radny poparł wniosek o odrzucenie sprawozdania. Ponadto podkreślił, że wskazane byłoby sprawdzenie efektów finansowych , które będą wynikały ze skróconego bilansu, powinniśmy również wymagać informacji dotyczącej struktury zatrudnienia. Posiadamy 27% akcji więc powinniśmy znać grupy własnościowe udziałowców aby uniknąć stworzenia prywatnej firmy.
Ad. 10
10.1
Przewodniczący Rady oddał głos Skarbnik Powiatu Jadwidze Ostrowskiej, która przedstawiła Sprawozdanie Zarządu Powiatu z wykonania budżetu powiatu w 2005 r. Podkreśliła, że dochody wyniosły 50 220 172 zł, wydatki: 48 945 077 zł, a więc wykonanie budżetu wyniosło 97,46 %. Następnie szczegółowo przedstawiła wykonanie budżetu w poszczególnych działach.
Po przedstawieniu sprawozdanie p. Skarbnik poprosiła o zadawanie pytań. Pytań nie było.
10.2
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Celina Gulina odczytała wniosek Komisji pozytywnie opiniujący wykonanie budżetu za rok 2005 przez Zarząd Powiatu i uchwałę Nr 1/2006 z dnia 7 kwietnia w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Grójeckiego za wykonanie budżetu w 2005 r. ( uchwała – zał. nr 6).
Wniosek został przyjęty przez Komisję jednogłośnie.
10.3
Uchwałę 109/2006/P Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania opinii o przedłożonych przez Zarząd Powiatu Grójeckiego sprawozdaniach z wykonania budżetu za 2005 r. przedstawił Wicestarosta Grójecki Jacek Adamski.
Uchwałę 180/2006/P Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia 14.04.2006 r. wyrażającą opinię o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu odczytał Przewodniczący Rady Powiatu Tadeusz Majewski.
10.4
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję udzielając w pierwszej kolejności głosu przewodniczącym Klubów Rady Powiatu.
Jako pierwsza zabrała głos radna Celina Gulina, która odczytała pozytywną opinię Klubu Prawica Szansą dla Powiatu, który jednogłośnie poparł projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu.
Przewodniczący klubu SLD, Wiceprzewodniczący Rady Bogusław Grzanka, w imieniu klubu odczytał wniosek udzielający pełnego poparcia dla udzielenia absolutorium Zarządowi za rok 2005.
Członek Zarządu, Wojciech Kłosiński, poinformował, że klub PSL wspólnie z Klubem Samoobrony, z którym współpracuje, jednogłośnie podjęli decyzję o udzieleniu absolutorium Zarządowi Powiatu za wykonanie budżetu w roku 2005.
10.5
Przewodniczący Rady p. Tadeusz Majewski odczytał projekt uchwały Rady Powiatu Grójeckiego Nr XXXII/290/2006 w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu w Grójcu za wykonanie budżetu roku 2005 - zał. nr 7.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 21 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 21 głosów „za”.
Przewodniczący Rady złożył gratulacje Staroście i Zarządowi Powiatu za dobre gospodarowanie budżetem w 2005 r., co potwierdza wynik głosowania.
Starosta Grójecki Jerzy Kaźmierczak w imieniu Zarządu podziękował za jednomyślność w poparciu działań Zarządu i przyjęciu absolutorium. Podziękował za współpracę Zarządowi i p. Skarbnik, zwłaszcza, że jak podkreślił to ten Zarząd opracował budżet na rok 2005 r. i go realizował, a on sam nie był od początku roku Przewodniczącym Zarządu. Szczególne podziękowania należą się dla p. Skarbnik jako stróża majątku powiatu, który często wskazywał możliwości i kierunki pozyskiwania środków.
Ad. 11
Rozpatrzenie projektów uchwał oraz przyjęcie uchwał w sprawach.
11.1
Projekt uchwały Rady Powiatu Grójeckiego Nr XXXII/291/2006 w sprawie założenia Publicznej Szkoły Przysposabiającej do Pracy wraz z uzasadnieniem przedstawiła Naczelnik Wydziału Edukacji, Zdrowia i Pomocy Społecznej Małgorzata Czerwińska - załącznik nr 8.
Przewodniczący Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu Mariusz Wojno poinformował, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 21 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 21 głosów „za”.
11.2
Projekt uchwały Rady Powiatu Grójeckiego Nr XXXII/292/2006 w sprawie najniższego wynagrodzenia w pierwszej kategorii zaszeregowania określonego w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego i określenia wartości jednego punktu w złotych w punktowym systemie wynagradzania dla placówek oświatowych stanowiących jednostki organizacyjne Powiatu Grójeckiego wraz z uzasadnieniem przedstawiła Naczelnik Wydziału Edukacji, Zdrowia i Pomocy Społecznej Małgorzata Czerwińska - załącznik nr 9.
Przewodniczący Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu Mariusz Wojno poinformował, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 21 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 21 głosów „za”.
11.3
Projekt uchwały Rady Powiatu Grójeckiego Nr XXXII/293/2006 w sprawie ograniczenia działalności Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Grójcu poprzez wyodrębnienie ze struktur zakładu usług medycznych w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej wraz z uzasadnieniem przedstawił z-ca Naczelnika Wydziału Edukacji, Zdrowia i Pomocy Społecznej Stanisław Walczak- załącznik nr 10.
Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu Andrzej Wąsikowski poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 21 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 21 głosów „za”.
11.4
Projekt uchwały Rady Powiatu Grójeckiego Nr XXXII/294/2006 w sprawie zatwierdzenia zmian w Statucie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Grójcu wraz z uzasadnieniem przedstawił z-ca Naczelnika Wydziału Edukacji, Zdrowia i Pomocy Społecznej Stanisław Walczak- załącznik nr 11.
Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu Andrzej Wąsikowski poinformował, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 21 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 21 głosów „za”.
11.5
Uchwała Rady Powiatu Grójeckiego Nr XXXII/295/2006 w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu do zawarcia porozumienia z Gminą Nowe Miasto n. Pilicą - zał. nr 12.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 21 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 21 głosów „za”.
11.6
Projekt uchwały Rady Powiatu Grójeckiego Nr XXXII/296/2006 w sprawie wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego w 2006 roku wraz z uzasadnieniem przedstawiła Skarbnik Powiatu p. Jadwiga Ostrowska - załącznik nr 13.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 21 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 21 głosów „za”.
Ad. 12
Sprawozdania z działalności Komisji Stałych Rady Powiatu w 2005 r. złożyli kolejno przewodniczący:
Radna Stefania Fetraś – przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu - załącznik nr 14
Radny Stanisław Woźniak – przewodniczący Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych - załącznik nr 15
Radny Tadeusz Zakrzewski – przewodniczący Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Nadzoru Budowlanego i Geodezji - załącznik nr 16
Radny Andrzej Wąsikowski – przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych i Przeciwdziałania Bezrobociu - załącznik nr 17
Radna Celina Gulina – przewodnicząca Komisji Rewizyjnej - załącznik nr 18
Radny Tadeusz Kulawik – przewodniczący Komisji Integracji Europejskiej
i Promocji Powiatu Rady Powiatu - załącznik nr 19
Radny Tadeusz Mantorski – przewodniczący Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska - załącznik nr 20
Radny Mariusz Wojno – przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu - załącznik nr 21
Sprawozdania zostały przyjęte jednogłośnie.
Ad. 13 i 14
Radny Ryszard Lewandowski poprosił o informację na temat sprzedaży mieszkań przy ZSP w Nowej Wsi oraz czy ktoś z Zarządu interesuje się na bieżąco co się dzieje w gospodarstwie w Nowej Wsi.
Radny Wiesław Czerwiński zaproponował aby zaprosić na sesję Prezesa Spółki aby przedstawił nam wszelkie informacje dotyczące gospodarstwa.
Ponadto radny przypomniał, że 1,5 – 2 lat temu była prowadzona rozmowa dotycząca periodyku, który publikowałby informacje z całego powiatu, wówczas rolę tę spełniało ECHO WARKI. Czy nie byłoby celowe stworzenie Biuletynu Informacji o Powiecie wydawanego np. raz na kwartał, być może wydanie własnego Biuletynu kosztowałoby nie więcej niż opłacanie artykułów w gazetach.
Pan Czerwiński zapytał ponadto: -czy pojedynczy radny, oczywiście za zgodą Starsoty, ma wgląd do dokumentów starostwa takich jak np. rachunki, dokumenty i na jakich zasadach.
- czy została sporządzona lista podmiotów gospodarczych, które nie płacą sadownikom za owoce lub płacą z opóźnieniem.
Poinformował również, że w KRUSie nadal są kolejki i załatwienie jakiekolwiek sprawy zajmuje kilka godzin. Poprosił władze Powiatu o interwencję, gdyż czas wydawana zwiększonej liczby zaświadczeń np. do Sapardu, przez ten organ na pewno już minął.
W odpowiedzi Pan Starosta Jerzy Kaźmierczak poinformował, że w Nowej Wsi dokonano po raz kolejny wyceny mieszkań i zaczynają spływać wnioski o wykup. W tej sprawie odbędzie się spotkanie po długim weekendzie majowym.
W kwestii działalności spółki Grójeckie Centrum Sadownicze popiera wniosek o złożenie informacji przez Prezesa. Na dzień dzisiejszy Prezes znalazł firmę, która dostarcza środki ochrony roślin z możliwością zapłaty dopiero po zbiorach.
Członek Zarządu Tadeusz Kulawik poinformował, że jest już projekt umowy z Mazowiecką Spółką Gazowniczą na wykonanie trasy gazociągu do Nowej Wsi, spółka finansuje to zadanie do kwoty 680 tys. zł.
Sprawę biuletynu informacyjnego o powiecie rozważał Zarząd i Komisja Promocji i Integracji Europejskiej – wydanie własnego periodyku nie jest takie tanie i proste, należałoby stworzyć grupę osób, które będą zbierały i przygotowywały materiały do publikacji; znaleźć drukarnię oraz zająć się kolportażem wydawnictwa. Należy podkreślić, że „Nad Wisłą” wydawany jest w 28 tys. egzemplarzy a „Okolica” w 10 tys.i oba te tytuły sa kolportowane na terenie wszystkich gmin naszego powiatu, ponadto w tych gazetach znajdują się najświeższe wiadomości dotyczące prac Rady Powiatu i Zarządu a nie zbierane z 3 miesięcy.
Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Tadeusz Mantorski, jednocześnie Prezes Rady Nadzorczej Spółki w Nowej Wsi przychyla się do wniosku radnego Czerwińskiego o przedstawienie danych. Rada Nadzorcza na najbliższym posiedzeniu 7 maja przygotuje sprawozdanie finansowe. Podkreślił, że spółka znajduje się w trudnej sytuacji finansowej gdyż nawet banki nie chcą udzielać kredytów dla spółek, które nie funkcjonują jeszcze pełnego roku.
W sprawie listy nieuczciwych odbiorców sprawa jest na tyle skomplikowana, że nie każdy jest chętny aby zgłaszać takie firmy gdyż ludzie boją się o własne pieniądze a często i własne bezpieczeństwo.
Radny Mariusz Wojno poprosił o zwrócenie uwagi na poczynania osoby odpowiedzialnej w szpitalu za zdrowie dzieci w szkołach, gdyż w ostatnim czasie pojawiła się propozycja wycofania pielęgniarek ze szkół.
Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Tadeusz Mantorski poinformował jeszcze, że w Nowej Wsi kopana jest w tej chwili studnia głębinowa potrzebna w celu nawodnienia plantacji truskawek na opóźniony zbiór. Ponadto po wyrwanych sadach będzie prowadzona produkcja kapusty pekińskiej.
Radny Ryszard Lewandowski również, że problem wydawania własnego czasopisma powinien byś rozwiązany na Komisji Promocji. Podkreślił, że źródłem utrzymania gazet są reklamy, czego nie można byłoby zamieszczać w biuletynie informacyjnym. Poza tym trzeba zauważyć, że gazeta Nad Wisłą już się przyjęła w naszym powiecie i większość gmin już drukuje swoje informacje, w związku z tym jest ona wszędzie poszukiwana.
Radny poinformował zebranych, że w Warce w dworku przy ul. Długiej w lipcu zostanie otwarta nowa instytucja kultury o czym dowiedział się również z omawianych gazet.
Członek Zarządu Tadeusz Kulawik poinformował, że koszt remontu dworku wykonanego przez gminę wyniósł 950 tys. zł.
Radny Wiesław Czerwiński przystępując do polemiki dotyczącej periodyku podkreślił, że takie gminy jak Pniewy, Jasieniec i Warka mają własne biuletyny. Mamy 2 szpitale, mamy dużo szkół i jednostek, więc mielibyśmy o czym pisać we własnej gazecie.
Pan Starosta Grójecki Jerzy Kaźmierczak złożył podziękowania radnym za udzielenie absolutorium i zaprosił zebranych na galę Firma Roku, która odbędzie się 12 maja o godz. 18.00 w Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce.
Ad. 15
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady Powiatu poinformował, że zgodnie z Planem Pracy Rady Powiatu następna sesja będzie poświęcona służbie zdrowia i odbędzie się w czerwcu bieżącego roku.
Podziękował Radnemu p. Robertowi Kalinowskiemu za te dorodne jabłka, którymi delektowali się uczestnicy dzisiejszej sesji.
Przewodniczący Rady Powiatu przypomniał zebranym, że termin składania oświadczeń majątkowych upływa w dniu 30 kwietnia bieżącego roku. Ponieważ dzień ten wypada w niedzielę, a 2 maja jest dniem wolnym od pracy, można składać oświadczenia w dniu 4 maja.
Podziękował Radnym i wszystkim uczestnikom za udział w sesji i aktywność, życząc wszystkim miłego wypoczynku w czasie przedłużonego weekendu.
Następnie o godz. 13³º Przewodniczący Rady Powiatu zamknął Sesję wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Protokołowała Przewodniczył
Anna Matyjas Tadeusz Majewski
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 29.06.2006 r., godz. 11.50 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 29.06.2006 r., godz. 11.50 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
29.06.2006 r., godz. 11.50 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |