Główna treść strony
Ogłoszenie
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu ogłasza nabór na stanowisko Koordynatora Rodzinnej Pieczy Zastępczej.
1. NAZWA I ADRES JEDNOSTKI: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu, ul. Laskowa 4a, 05-600 Grójec.
2. OKREŚLENIE STANOWISKA: Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej.
3. WYMIAR ETATU: pełny.
4. FORMA ZATRUDNIENIA: praca koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej wykonana będzie w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy.
5. MIEJSCE WYKONYWANEJ PRACY: Teren powiatu grójeckiego, praca w środowisku zamieszkania rodzin zastępczych, w siedzibach instytucji, z którymi współpraca wynika z toku wykonywanych czynności oraz w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu, ul. Laskowa 4a.
6. Kandydat musi spełniać następujące wymagania (niezbędne):
1) Wykształcenie:
a) wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
b) wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologi, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka.
2) Kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona.
3) Kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego.
4) Kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
5) Kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
6) Prawo jazdy kategorii B i dysponuje samochodem, do wykonywania pracy koordynatora
7. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy:
1)Umiejętność pracy w zespole i dobra organizacja pracy własnej, samodzielność.
2)Komunikatywność, odpowiedzialność, sumienność.
3)Umiejętność oceny ryzyka i podejmowania decyzji.
4) Dyspozycyjność (gotowość do wyjazdów służbowych i do pracy w godzinach popołudniowych).
5) Umiejętność interpretacji przepisów.
6) Doświadczenie w pracy z zakresu pomocy społecznej lub pieczy zastępczej.
7) Obsługa komputera: pakietów biurowych, poczty elektronicznej, Internetu.
8) znajomość ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz aktów wykonawczych do niej.
9) Znajomość ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy.
8. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej:
1) udzielanie pomocy rodzinom zastępczych i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
2) przygotowanie, we współpracy z odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny, a w przypadku gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny – we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku;
3) pomoc rodzinom zastępczym prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
4) zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
5)zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
6)udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
7) przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej;
8) współpraca z asystentem rodziny przy opracowywaniu planu pracy z rodziną , skoordynowanego z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
9) sporządzanie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej o możliwości powrotu dziecka do jego rodziny na potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie, a w przypadku braku możliwości powrotu dziecka do jego rodziny , opinii stanowiącej załącznik do wniosku o wszczęcie postępowania o wydanie zarządzeń wobec dziecka celem uregulowania jego sytuacji prawnej;
10) sporządzanie opinii dla rodziny zastępczej niezawodowej, która wystąpi z wnioskiem o zawarcie umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej;
11) konsultacje w zakresie oceny sytuacji dziecka, rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka;
12) pełnienie funkcji opiekuna procesu usamodzielnienia;
13)pomoc osobie usamodzielnianej przy opracowywaniu indywidualnego programu usamodzielnienia oraz dokonywanie w nim zmian;
14)dokonywanie oceny końcowej procesu usamodzielnienia wraz z osobą usamodzielnianą;
15)współpraca z ośrodkiem adopcyjnym;
16)prowadzenie monitoringu postępów i efektów podejmowanych działań;
17) dokumentowanie własnej pracy;
18)realizacja zadań wynikających z programów rządowych, do których aplikuje powiat.
9. Wymagane dokumenty:
1) Życiorys z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej i list motywacyjny.
2) Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje i umiejętności.
3) Kopie świadectw pracy.
4) Oświadczenie o posiadaniu lub dyspozycji samochodu do wykonywania pracy koordynatora.
5) Oświadczenie o posiadaniu zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
6) Oświadczenie, iż kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za przestępstwo karne skarbowe
7)Wybrany kandydat zobowiązany będzie dostarczyć zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego w ciągu 30 dni od zatrudnienia.
8) Oświadczenie, iż kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona.
9) Oświadczenie, iż kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego.
10) Oświadczenie kandydata, o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na danym stanowisku.
11) Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
10. Termin składania dokumentów:
Osoby zainteresowane, prosimy o dostarczenie dokumentów do sekretariatu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, 05-600 Grójec, ul. Laskowa 4a, od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 15:30, w terminie do dnia 31 stycznia 2017r.
Ewa Grotek
Dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Grójcu
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Adam Podemski, data: 18.01.2017 r., godz. 13.42 |
Ostatnia aktualizacja: |
Adam Podemski, data: 18.01.2017 r., godz. 13.42 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
18.01.2017 r., godz. 13.42 |
Adam Podemski |
Dodanie strony |