Główna treść strony
Powierzenie prowadzenia punktów nieodpłatnej pomocy prawnej w 2017 roku
Grójec, 7 listopada 2016 r.
Ogłoszenie otwartego konkursu ofert - powierzenie prowadzenia punktów nieodpłatnej pomocy prawnej w 2017 roku
Zarząd Powiatu Grójeckiego na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2016 r. poz. 239), w związku z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2015 r. poz. 1225) ogłasza otwarty konkurs ofert na powierzenie prowadzenia punktów nieodpłatnej pomocy prawnej w okresie od 1 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r.
I. Rodzaj zadania
Powierzenie prowadzenia punktów nieodpłatnej pomocy prawnej (dwa punkty będą prowadzone przez organizacje) na zasadach określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej w okresie od 1 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r., w przeciętnym wymiarze 5 dni w tygodniu przez 4 godziny dziennie, w dwóch lokalach gminnych, to jest:
1. Prowadzenie punktu w Goszczynie:
adres lokalu: Goszczyn ul. Armii Krajowej 2 (Hala Sportowa w Goszczynie) godziny pracy punktu: od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:30 do 12:30.
2. Prowadzenie punktu w Nowym Mieście nad Pilicą:
adres lokalu Urząd Miasta i Gminy Nowe Miasto nad Pilicą 26-420 Nowe Miasto nad Pilicą ul. Koźmińskiego 1/2,: godziny pracy punktu: poniedziałek w godzinach 13.00-17.00 wtorek, środa czwartek, piątek co najmniej od 8.00 do 12.00;
W ww. lokalach zapewniony będzie dostęp do sieci energetycznej, telefonicznej oraz teleinformatycznej oraz wyposażone one będą w podstawowe meble biurowe (zamykana szafa, biurko, krzesła) oraz komputer z zainstalowanym programem prawniczym.
II. Termin i warunki realizacji zadania.
1. W każdym powierzonym punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej zadanie musi być wykonane w całości w 2017 r., tj. od 1 stycznia do 31 grudnia 2017 r., w przeciętnym wymiarze 5 dni w tygodniu przez 4 godziny dziennie.
2. Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
1) poinformowanie osoby uprawnionej o obowiązującym stanie prawnym, o przysługujących jej uprawnieniach lub o spoczywających na niej obowiązkach lub
2) wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub
3) udzielenie pomocy w sporządzeniu projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo-administracyjnym, lub
4) sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym.
3. Nieodpłatna pomoc prawna nie obejmuje spraw:
1) podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej;
2) z zakresu prawa celnego, dewizowego i handlowego;
3) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia tej działalności.
4. Nieodpłatna pomoc prawna przysługuje osobom fizycznym wskazanym w art. 4 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej.
5. Wyłoniony w drodze otwartego konkursu ofert podmiot prowadzący punkt nieodpłatnej pomocy prawnej zobowiązany będzie do realizowania zadania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej, w tym m.in. do prowadzenia dokumentacji punktu nieodpłatnej pomocy prawnej.
III. Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania
Na realizację zadania przeznacza się kwotę 121 451, 76 zł brutto (słownie sto dwadzieścia jeden tysięcy czterysta pięćdziesiąt jeden złotych i siedemdziesiąt sześć groszy).
1. Kwota dotacji na prowadzenie jednego punktu wynosi 60 725, 88 zł sześćdziesiąt tysięcy siedemset dwadzieścia pięć złotych i osiemdziesiąt osiem groszy brutto (5 060, 49 zł miesięcznie).
2. W 2015 i w 2016 roku na realizację podobnych zadań wydatkowano w formie dotacji 2015: 0,00 zł; 2016 r.: 119 892, 00 zł
IV. Warunki uczestnictwa w konkursie i zasady przygotowania oferty
1. Konkurs jest skierowany do organizacji pozarządowych w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzących działalność statutową w sferze objętej konkursem, które spełniają łącznie następujące warunki:
1) posiadają co najmniej dwuletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań wiążących się z udzielaniem porad prawnych lub informacji prawnych;
2) przedstawią zawarte umowy lub promesy ich zawarcia z adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym lub osobą, o której mowa w art. 11 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej;
3) dają gwarancję należytego wykonania zadania, w szczególności przez złożenie pisemnego zobowiązania:
a) zapewnienia poufności w związku z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej i jej dokumentowaniem,
b) zapewnienia profesjonalnego i rzetelnego udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, w szczególności w sytuacji, gdy zachodzi konflikt interesów.
O powierzenie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej nie może ubiegać się organizacja pozarządowa, która w okresie dwóch lat poprzedzających przystąpienie do otwartego konkursu ofert nie rozliczyła się z dotacji przyznanej na wykonanie zadania publicznego lub wykorzystała dotację niezgodnie z celem jej przyznania, jak również organizacja pozarządowa, z którą starosta rozwiązał umowę. Termin dwóch lat biegnie odpowiednio od dnia rozliczenia się z dotacji i zwrotu nienależnych środków wraz z odsetkami albo rozwiązania umowy.
2. Ofertę realizacji zadania publicznego należy sporządzić w formie papierowej - według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. z 2016 r. poz. 1300). Wzór oferty realizacji zadania publicznego znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej http://bipgrojec.pl. W ofercie należy wskazać, którego punktu nieodpłatnej pomocy prawnej (którego lokalu) oferta dotyczy.
3. W przypadku zamiaru prowadzenia więcej niż jednego punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, na każdy punkt należy sporządzić oddzielną ofertę realizacji zadania publicznego oraz złożyć ją w osobnej kopercie wraz z kompletem załączników.
4. Formularz oferty należy wypełnić w sposób przejrzysty i czytelny. Wszystkie pozycje formularza oferty muszą zostać prawidłowo wypełnione zgodnie z informacjami zawartymi w poszczególnych rubrykach. W przypadku, gdy dana pozycja oferty nie odnosi się do podmiotu lub projektu należy wpisać np. „nie dotyczy”. Dopuszcza się pozostawienie bez wypełnienia pola/pól w pkt IV oferty: Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, którego/których wartość liczbowa lub procentowa wynosi 0,00.
5. Do oferty należy dołączyć następujące załączniki:
1) aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji potwierdzający status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących;
2) w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru - dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta;
3) statut organizacji, w przypadku złożenia więcej niż jednej oferty do kolejnej oferty w miejsce statutu należy dołączyć oświadczenie o dołączeniu statutu do innej oferty;
4) dokumenty potwierdzające spełnienie warunku posiadania co najmniej dwuletniego doświadczenia w wykonywaniu zadań wiążących się z udzielaniem porad prawnych lub informacji prawnych;
5) oświadczenie oferenta, że nie zachodzą przesłanki wykluczające możliwość ubiegania się o powierzenie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, o których mowa w art. 11 ust. 11 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej;
6) pisemne zobowiązanie oferenta do:
a) zapewnienia poufności w związku z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej i jej dokumentowaniem,
b) zapewnienia profesjonalnego i rzetelnego udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, w szczególności w sytuacji, gdy zachodzi konflikt interesów;
7) zawarte umowy lub promesy ich zawarcia z adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym lub osobą, o której mowa w art. 11 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej;
8) dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje osób przewidzianych do realizacji przedmiotowego zadania, z którymi podpisano umowę lub promesę jej zawarcia;
9) w przypadku osób, o których mowa w art. 11 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej, przewidzianych do realizacji przedmiotowego zadania:
a) oświadczenia własne tych osób, że korzystają z pełni praw publicznych oraz mają pełną zdolność do czynności prawnych, oraz że nie były karane za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
b) dokumenty potwierdzające co najmniej trzyletnie doświadczenie w wykonywaniu wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych ze świadczeniem pomocy prawnej.
Złożone kopie dokumentów nie wymagają poświadczenia zgodności z oryginałem z uwagi na złożone oświadczenie w części końcowej oferty, że wszystkie podane w ofercie oraz załącznikach informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym, jednakże osoby oceniające ofertę mogą zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu, gdy kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, a oceniający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.
V. Termin i miejsce składania ofert
1. Oferty wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w terminie do dnia 29 listopada 2016 r. (włącznie) r. do godz. 12:00 w zamkniętej, opisanej kopercie według schematu:
- nazwa oferenta z adresem,
- nazwa konkursu: „Konkurs ofert - prowadzenia punktów nieodpłatnej pomocy prawnej Powiat Grójecki 2017”.
2. Oferty należy składać w Punkcie Informacyjnym Starostwa Powiatowego w Grójcu, ul. Piłsudskiego 59, 05-600 Grójec.
3. Oferta przesłana Pocztą Polską lub pocztą kurierską będzie traktowana jako złożona w terminie, jeżeli zostanie dostarczona do siedziby ogłaszającego konkurs do dnia 29 listopada 2016 r. (włącznie) do godz. 12:00.
VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert
1. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
2. Złożone oferty będą podlegały ocenie formalnej i merytorycznej przeprowadzonej na podstawie kart oceny ofert.
3. Z uwagi na zakres zadania oraz sposób jego finansowania ze wzorów kart oceny ofert przyjmuje się następujące kryteria oceny:
1) kryteria oceny formalnej:
a) ofertę złożono w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym,
b) ofertę złożył uprawniony podmiot,
c) proponowane zadanie jest zgodne z zakresem konkursu – wpisuje się w rodzaj i okres realizacji zadania,
d) ofertę złożono na właściwym wzorze oferty realizacji zadania publicznego,
e) formularz oferty został prawidłowo wypełniony,
f) oferta została podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania oferenta,
g) oferta posiada wymagane załączniki;
2) kryteria oceny merytorycznej:
a) kwalifikacje i doświadczenie osób zaangażowanych w realizację zadania,,
b) doświadczenie organizacji w realizacji zadań podobnego rodzaju;
3) kryteria oceny końcowej:
a) oferta kompletna w dniu złożenia – nie wymagała uzupełnień (+1 pkt),
b) uśredniona wartość punktowa oceny merytorycznej (od 0 do 10 pkt).
4. Ocenę formalną przeprowadzi Komisja Konkursowa Powołana przez Starostę Grójeckiego W trakcie oceny formalnej, w przypadku stwierdzenia braków formalnych w ofercie, dopuszcza się możliwość wezwania oferentów do ich usunięcia w terminie 3 dni roboczych.
Uzupełnieniu mogą podlegać wyłącznie niżej wymienione braki formalne:
1) niewypełnione pole/pola w pkt. I oferty: Dane oferenta/oferentów;
2) niewykreślone lub niewypełnione pola Oświadczenia w części końcowej oferty;
3) brak wymaganych załączników;
4) dołączone dokumenty są nieczytelne lub budzą wątpliwości;
5) brak podpisów osób uprawnionych do reprezentowania oferenta.
Lista ofert zawierających braki formalne wraz z wezwaniem do ich usunięcia zostanie zamieszczona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Grójcu oraz na stronie http://bipgrojec.pl. Przewidywany termin upublicznienia listy – 29 listopada 2016 r.
5. Po dokonaniu oceny formalnej i merytorycznej oferty zostaną przekazane do Zarządu Powiatu Grójeckiego
VII. Rozstrzygnięcie konkursu ofert
1. Decyzję o wyborze ofert i o udzieleniu dotacji podejmie Zarząd Powiatu Grójeckiego w formie uchwały biorąc pod uwagę wniosek Komisji Konkursowej . Uchwała będzie podstawą do zawarcia z podmiotem/podmiotami, którego/których oferty będą wybrane w konkursie, pisemnych umów szczegółowo określających warunki i termin realizacji zadania oraz sposób rozliczenia przyznanej dotacji.
2. Rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert nastąpi w terminie do 30 listopada 2016 r. Informacja o wyborze ofert wraz ze wskazaniem wysokości przyznanych środków publicznych zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej http://bipgrojec.pl, oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Grójcu.
3. Warunkiem przekazania dotacji będzie zawarcie umowy z zachowaniem formy pisemnej według wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania.
4. Zarząd Powiatu Grójeckiego, w przypadku niezawarcia umów z osobami wskazanymi do realizacji przedmiotowego zadania, nie podpisze umowy z podmiotem wyłonionym w konkursie albo rozwiąże ją za dwutygodniowym wypowiedzeniem.
5. Zarząd Powiatu Grójeckiego, w przypadku gdy zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta, nie podpisze umowy z podmiotem wyłonionym w konkursie albo rozwiąże ją za dwutygodniowym wypowiedzeniem.
6. Podmiot po zakończeniu realizacji zadania zobowiązany będzie do przedstawienia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonania zadania zgodnego z obowiązującym wzorem w terminie 30 dni od zakończenia realizacji zadania.
7. Warunkiem rozliczenia dotacji jest przyjęcie złożonego sprawozdania przez Zarząd Powiatu.
VIII. Postanowienia końcowe
Szczegółowe informacje o konkursie można uzyskać w Zespole Radców Prawnych Starostwa Powiatowego w Grójcu, 05-600 Grójec, ul. Piłsudskiego 59, tel. 48 665 11 00, , e-mail: grojec@grojec.pl .
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Starostwo Powiatowe w Grójcu |
Odpowiada za treść: |
Starosata Grójecki |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 07.11.2016 r., godz. 13.33 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 07.11.2016 r., godz. 13.33 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
07.11.2016 r., godz. 13.33 |
Nieznany |
Dodanie strony |