Główna treść strony
Protokół nr XXVIII
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego w dniu 18 października 2005 r.
Przewodniczący Rady Powiatu Tadeusz Majewski o godz. 1000 otworzył nadzwyczajną sesję wypowiadając formułę: „Otwieram Nadzwyczajną Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Serdecznie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego. Posła na Sejm RP i Starostę Grójeckiego Pana Mirosława Maliszewskiego.
Ponadto powitał Sekretarza Powiatu Pana Mariana Górskiego, Skarbnika Powiatu Panią Jadwigę Ostrowską, kierowników jednostek oraz pracowników Starostwa.
Przedstawicieli prasy i wszystkich uczestników dzisiejszej Sesji.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że obecnie w posiedzeniu uczestniczy
22 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Ad. 3
Przewodniczący Rady odczytał wniosek Starosty Grójeckiego w sprawie zwołania nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu Grójeckiego – zał. nr 2.
Następnie poinformował, że zgodnie z odczytanym wnioskiem porządek obrad przedstawia się następująco:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
4.1 przyjęcia rezygnacji Starosty i Zarządu Powiatu Grójeckiego.
4.2 powołania Komisji Skrutacyjnej.
4.3 wyboru Starosty Grójeckiego.
4.4 wyboru Wicestarosty i pozostałych członków Zarządu Powiatu Grójeckiego.
4.5 wygaśnięcia mandatu radnego Mirosława Maliszewskiego.
5. Zapoznanie z treścią wystąpienia pokontrolnego Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Warszawie z dnia 8 września 2005 r.
6. Interpelacje i zapytania radnych.
7. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
8. Zamknięcie posiedzenia.
Pan Przewodniczący poprosił radnych o zgłaszanie uwag do zaproponowanego porządku obrad. Uwag nie zgłoszono. Głosowało 22 radnych.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie – 22 głosy „za”.
Ad. 4
Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
Ad. 4.1
Przewodniczący Rady odczytał pismo Starosty Mirosława Maliszewskiego z dnia 6.10.2005 r. w sprawie rezygnacji z zajmowanej funkcji – zał. nr 3.
Następnie przedstawił projekt uchwały nr XXVIII/257/2005 w sprawie przyjęcia rezygnacji Starosty i Zarządu Powiatu Grójeckiego – zał. nr 4.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Głosowało 22 radnych.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 22 głosy „za”.
Ad. 4.2
Przewodniczący Rady zaproponował, aby Komisja Skrutacyjna składała się z 3 osób.
Uwag nie zgłoszono.
Następnie poprosił radnych o zgłaszanie kandydatów.
Radny Wojciech Kłosiński zgłosił radną Stefanię Fetraś, która wyraziła zgodę.
Radny Bogusław Grzanka zgłosił radnego Mariusza Wojno, który wyraził zgodę.
Radny Adolf Maciak zgłosił radną Celinę Gulinę, która wyraziła zgodę.
Wobec braku innych kandydatur Przewodniczący Rady zamknął listę i odczytał projekt uchwały nr XXVIII/258/2005 w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia wyboru Starosty Grójeckiego, Wicestarosty i pozostałych członków Zarządu Powiatu – zał. nr 5.
Następnie Pan Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 22 radnych.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 22 głosy „za”.
Skład Komisji Skrutacyjnej po ukonstytuowaniu przedstawia się następująco:
1. Mariusz Wojno – przewodniczący
2. Celina Gulina – członek
3. Stefania Fetraś – członek
Ad. 4.3
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyboru Starosty Grójeckiego – zał. nr 6 i poprosił radnych o zgłaszanie kandydatów.
Radny Wojciech Kłosiński w imieniu Klubu Radnych PSL zaproponował kandydaturę radnego Jerzego Kaźmierczaka.
Innych kandydatur nie zgłoszono.
Radny Jerzy Kaźmierczak wyraził zgodę.
Przewodniczący Rady poinformował, że głosowanie zostanie przeprowadzone na podstawie regulaminu wyboru Starosty Grójeckiego przyjętego Uchwałą nr I/3/2002 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 19 listopada 2002 r.
Następnie ogłosił 10 minutową przerwę w celu przygotowania przez Komisję Skrutacyjną kart do głosowania.
Po przerwie Komisja Skrutacyjna przeprowadziła głosowanie tajne.
Na sali obrad obecnych było 22 radnych, w głosowaniu udział wzięło 22 radnych.
Po głosowaniu Przewodniczący Komisji Mariusz Wojno odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej. Za wyborem głosowało 21 radnych, 1 głos był przeciwny.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Mariusz Wojno poinformował, że Starostą Grójeckim został Jerzy Kaźmierczak.
Protokół Komisji oraz karty do głosowania znajdują się u Przewodniczącego Rady.
Po odczytaniu protokołu Komisji Skrutacyjnej Przewodniczący Rady odczytał Uchwałę Nr XXVIII/259/2005 w sprawie wyboru Starosty Grójeckiego.
Następnie Przewodniczący Rady w imieniu własnym, Rady Powiatu i wszystkich zebranych złożył gratulacje i wręczył kwiaty nowo wybranemu Staroście.
Starosta Grójecki Jerzy Kaźmierczak podziękował za wybór i okazane mu zaufanie. Podkreślił, że będzie kontynuował linię działalności prowadzoną przez dotychczasowego starostę. Jednocześnie dodał, że zdaje sobie sprawę ze spoczywającej na nim odpowiedzialności, dlatego dołoży wszelkich starań oraz wykorzysta swoje dotychczasowe doświadczenie i wiedzę, aby należycie nałożone obowiązki wypełnić.
Ad. 4.4
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyboru Wicestarosty i pozostałych członków Zarządu Powiatu Grójeckiego – zał. nr 7 i oddał głos Staroście Grójeckiemu.
Starosta Jerzy Kaźmierczak stwierdził, że będąc kontynuatorem działalności odchodzącego Starosty proponuje, aby dotychczasowy Zarząd Powiatu pełnił swoją funkcję w nie zmienionym składzie.
Wobec powyższego Pan Starosta zgłosił następujące kandydatury:
- Radnego Jacka Adamskiego na stanowisko Wicestarosty Grójeckiego,
- Radnego Wojciecha Kłosińskiego, radnego Tadeusza Kulawika, radną Aleksandrę Skarżyńską na członków Zarządu Powiatu Grójeckiego.
Radni wyrazili zgodę.
Wiceprzewodniczący Rady Bogusław Grzanka poinformował, że Klub Radnych SLD wycofał rekomendację dla radnej Aleksandry Skarżyńskiej w związku z przejściem do innego klubu. Uzasadnienie przedstawił w dniu wczorajszym na posiedzeniach klubów.
Przewodniczący Rady poinformował, że głosowanie zostanie przeprowadzone na podstawie regulaminu wyboru Zarządu Powiatu Grójeckiego przyjętego Uchwałą nr I/7/2002 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 19 listopada 2002 r.
Następnie ogłosił 10 minutową przerwę w celu przygotowania przez Komisję Skrutacyjną kart do głosowania.
Po przerwie Komisja Skrutacyjna przeprowadziła głosowanie tajne.
Na sali obrad obecnych było 22 radnych, w głosowaniu udział wzięło 22 radnych.
Po głosowaniu Przewodniczący Komisji Mariusz Wojno odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej. Za wyborem głosowało 19 radnych, 2 głosy były przeciwne i 1 głos był ważny bez wskazania.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Mariusz Wojno poinformował, że Wicestarostą Grójeckim został Jacek Adamski natomiast członkami Zarządu Powiatu zostali Wojciech Kłosiński, Tadeusz Kulawik, Aleksandra Skarżyńska.
Protokół Komisji oraz karty do głosowania znajdują się u Przewodniczącego Rady.
Po odczytaniu protokołu Komisji Skrutacyjnej Przewodniczący Rady odczytał Uchwałę Nr XXVIII/260/2005 w sprawie wyboru Wicestarosty i pozostałych członków Zarządu Powiatu Grójeckiego.
Następnie Przewodniczący Rady pogratulował Panu Wicestaroście i członkom Zarządu ponownego wyboru i życzył owocnej pracy oraz dobrej współpracy z nowo wybranym Starostą.
Starosta Jerzy Kaźmierczak podziękował Radzie za wynik głosowania. Jednocześnie pogratulował Panu Wicestaroście i członkom Zarządu Powiatu i wyraził nadzieję na dobrą współpracę.
Ad.4.5
Przewodniczący Rady odczytał pismo Starosty Mirosława Maliszewskiego z dnia 6.10.2005 r. w sprawie rezygnacji z mandatu radnego Rady Powiatu – zał. nr 8.
Następnie Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XXVIII/261/2005 w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Mirosława Maliszewskiego – zał. nr 9.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 22 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 22 głosy „za”.
Przewodniczący Rady odczytał podziękowanie i wręczył kwiaty od Rady i Zarządu Powiatu Grójeckiego Posłowi RP Mirosławowi Maliszewskiemu.
Poseł RP Mirosław Maliszewski w kilku słowach podziękował wszystkim zebranym za współpracę i zadeklarował pomoc Radzie, Zarządowi i mieszkańcom powiatu grójeckiego w rozwiązywaniu trudnych problemów.
Ad. 5
Wystąpienie pokontrolne Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia
8 września b.r. odczytała Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska – zał. nr 10.
Radny Wiesław Czerwiński zgłosił wniosek o doręczenie protokołu kontroli RIO każdemu radnemu, co pozwoli na głębszą analizę przedstawionych informacji.
Wiceprzewodniczący Rady Bogusław Grzanka podkreślił, że protokół powinien być dostarczony radnym w materiałach na sesję, nie jest to materiał objęty żadną tajemnicą i ten kto próbuje tak mówić na pewno się myli. Czas poświęcony na odczytywanie mógł być wykorzystany na dyskusję i ewentualne wnioski. Popiera wniosek przedmówcy, że protokół powinni otrzymać wszyscy radni i na następnej sesji można będzie podjąć dyskusję na ten temat.
Pani Skarbnik poinformowała, że protokół zawierający 120 stron oraz odczytane
w dniu dzisiejszym zalecenia pokontrolne RIO, a także odniesienie się do zaleceń
i wszystkie udzielone przez Zarząd Powiatu odpowiedzi są dostępne dla radnych i dla całej społeczności na stronie BIP naszego powiatu.
Radny Wiesław Czerwiński wobec wyjaśnień pani Skarbnik stwierdził, że odbijanie 120 stron protokołu faktycznie mija się z celem, tak samo jak bez sensu było umieszczenie tego punktu w programie dzisiejszej sesji. Prawdopodobnie wystarczyło podać informację gdzie radni mogą dane uzyskać i czego one dotyczą.
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że według Statutu sesja nadzwyczajna zostaje zwołana m.in. na wniosek Zarządu, który zawiera propozycję porządku obrad i projekty uchwał. Przewodniczący Rady nic nie może dodać ani nic z zaproponowanego porządku ująć. Na początku dzisiejszej sesji taki wniosek został odczytany. Natomiast w zaleceniach pokontrolnych RIO widnieje zapis, żeby na najbliższej Sesji zapoznać radnych z ich treścią. Można jedynie dyskutować w jakiej formie należało to zrobić.
Radny Wiesław Czerwiński wycofał się z poprzedniego wniosku i zgłosił wniosek o doręczenie radnym jedynie zaleceń pokontrolnych RIO.
Pani Skarbnik zaproponowała, aby dla pełniejszego obrazu do zaleceń pokontrolnych dołączyć pisma Zarządu Powiatu skierowane do RIO, w których Zarząd ustosunkował się do wyników kontroli oraz wyjaśnienia Zarządu dotyczące sposobu ich realizacji.
Radna Stefania Fetraś zgłosiła propozycję, aby Komisja Budżetowa dokonała analizy w/w materiałów i na następnej sesji przedstawiła Radzie sprawozdanie w tej kwestii.
Radny Wiesław Czerwiński oraz Wiceprzewodniczący Rady Bogusław Grzanka wycofali swoje poprzednie wnioski przychylając się do propozycji pani Skarbnik.
Wobec powyższego Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję
p. Skarbnik jako najdalej idącą.
Głosowało 20 radnych. Wniosek został przyjęty większością głosów – 8 głosów „za” przy 1 „przeciw” i 11 „wstrzymujących się”
Ad. 6
Interpelacje i zapytania radnych.
Radny Wiesław Czerwiński zgłosił następujące zapytania:
- W nawiązaniu do pikiety z udziałem pracowników służby zdrowia, co dalej ze szpitalem grójeckim.
- W nawiązaniu do nowopowstałej spółki w Nowej Wsi, co to jest Grójeckie Centrum Sadownicze – czym będzie się zajmować i jakie będą efekty działalności.
Wicestarosta Jacek Adamski wyjaśnił, że pikieta była wyrazem zadowolenia pracowników ze sposobu rozwiązania problemu, który powstał w wyniku panującej w szpitalu ogólnej dezinformacji. Było to związane z rzekomym przejęciem szpitala grójeckiego przez Centralny Szpital Kliniczny w Warszawie. Zarząd wielokrotnie informację dementował. Pierwsza z przedstawionych koncepcji nie była całościowa, było to wyrażenie intencji, którą dyrektor Durlik określił w czasie spotkania. Odnosiła się ona do kilku spraw a mianowicie nigdy nie było mowy o ograniczeniu działalności szpitala w Grójcu, była natomiast propozycja dosprzętowienia, klinicznego nadzoru nad oddziałami, a także zwiększenia możliwości awansu zawodowego. Niestety Zarząd nie mógł podać tych informacji, ponieważ budziły one same w sobie zbyt wiele pytań m.in. o stopień zadłużenia, zwłaszcza względem „meditransu”, o kadry i dalsze zasady funkcjonowanie szpitala. Wobec powyższego Zarząd na ten moment uznał propozycję za zawieszoną. W chwili obecnej nie są prowadzone żadne rozmowy
z Centralnym Szpitalem Klinicznym na ul. Wołoskiej. W dalszym wystąpieniu Pan Wicestarosta poinformował, że w trakcie spotkania w Starostwie z udziałem Zarządu i Prezydium Rady pracownicy szpitala wyrazili wolę pozostawienia samodzielności szpitala. W związku z tym wszystkie obecnie prowadzone prace idą w kierunku, po pierwsze realizacji programu restrukturyzacyjnego w postaci zaciągnięcia pożyczki z Banku Gospodarstwa Krajowego w wysokości 4.600 tys. zł, po wtóre ogłoszenia w najbliższym czasie konkursu na stanowisko dyrektora, ponieważ p. Bartosiak ma podpisaną umowę do 31 grudnia b.r. W myśl publicznego zobowiązania danego pracownikom szpitala ich przedstawiciele będą uczestniczyć we wszystkich etapach konkursu w liczbie 2 członków komisji konkursowej. W kwestii narastającego poziomu zobowiązań szpitala w wysokości 350 – 400 tys. zł miesięcznie Pan Wicestarosta podkreślił, że jest to przedmiotem rozmów zarówno z Ministerstwem Zdrowia jak i z Bankiem. Z danych wynika, że kontrakt w blisko 85% jest przekazywany na potrzeby płacowe co sprawia, że przy obecnej strukturze kosztów na sprawy lecznicze pozostaje niewielka część. Dlatego wszyscy łącznie z pracownikami szpitala zdają sobie sprawę z powagi sytuacji. Natomiast patrząc szerzej zadłużenie naszego szpitala w kontekście zadłużenia szpitali w kraju jest proporcjonalne. Pan Wicestarosta zaznaczył, że szpital jest miejscem leczenia i istnieje potrzeba podnoszenia standardów usług medycznych. Stąd propozycje, które Zarząd rozważa na bieżąco.
Na zakończenie wystąpienia Pan Wicestarosta poinformował, że na drugie zapytanie radnego Zarząd udzieli odpowiedzi na piśmie.
Ad. 7
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Radny Władysław Piątkowski poinformował, że po sesji złoży na piśmie dwa wnioski. Stanowią one załącznik nr 11 i 12 do niniejszego protokołu.
Ad. 8
Przewodniczący Rady przedstawił następujące informacje:
- Instytut Studiów Politycznych Polskiej Akademii Nauk prowadzi badanie na temat obywatelskiego i politycznego życia w powiatach. Do badania wylosowano
130 powiatów ziemskich, w tym powiat grójecki. Instytut przesłał anonimowe ankiety dla radnych. Pan Przewodniczący poprosił radnych o wypełnienie i pozostawienie w Biurze Rady.
- Zgodnie z planem pracy najbliższa Sesja Rady Powiatu odbędzie się najpóźniej do końca listopada i będzie poświęcona produkcji sadowniczej w powiecie grójeckim.
Przewodniczący Rady podziękował wszystkim za udział w Sesji. Następnie o godz. 13³º zamknął Sesję wypowiadając formułę „Zamykam Nadzwyczajną Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Przewodniczył:
Tadeusz Majewski
Protokołowała:
Palmira Ponceleusz - Kornafel
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 14.11.2005 r., godz. 10.02 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 14.11.2005 r., godz. 10.02 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
14.11.2005 r., godz. 10.02 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |