Główna treść strony
Protokół nr XXIV
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego w dniu 6 czerwca 2005 r.
Przewodniczący Rady Powiatu Tadeusz Majewski o godz. 1000 otworzył sesję wypowiadając formułę: „Otwieram sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Następnie Przewodniczący Rady serdecznie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego, Starostę Grójeckiego Mirosława Maliszewskiego oraz zaproszonych na dzisiejszą Sesję:
Parlamentarzystów ziemi grójeckiej – Panią Poseł Marię Dziubę i Pana Posła Marka Suskiego, Radnego Sejmiku Województwa Mazowieckiego Pana Stanisława Karczewskiego.
Panie i Panów Przewodniczących rad gmin i rad miejskich powiatu grójeckiego. Panów Wójtów i Burmistrzów gmin naszego powiatu.
Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego Panią Mariannę Karasek.
Kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu Grójeckiego: Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej mł. bryg. Pana Jacka Wichowskiego,
Panie i Panów dyrektorów szkół i placówek oświatowo – wychowawczych. Panie i Pana dyrektorów Domów Pomocy Społecznej.
Panów dyrektorów Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej.
Panie i Panów dyrektorów: Powiatowego Urzędu Pracy, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego, Powiatowego Zarządu Dróg.
Sekretarza Powiatu Pana Marian Górskiego, Skarbnika Powiatu Panią Jadwigę Ostrowską, Naczelników Wydziałów, Kierowników i Pracowników Starostwa Powiatowego. Przedstawicieli prasy i wszystkich uczestników dzisiejszej Sesji.
Ad. 2
Przewodniczący Rady Tadeusz Majewski poinformował, że obecnie w posiedzeniu uczestniczy 19 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 niniejszego protokołu.
Ad. 3
Następnie Przewodniczący odczytał porządek obrad.
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z sesji Rady Powiatu odbytej w dniu 15 marca 2005 r.
5. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego.
6. Informacje Przewodniczącego Rady Powiatu Grójeckiego i ewentualne informacje Przewodniczących Komisji Rady Powiatu.
7. Ocena sytuacji sanitarno – epidemiologicznej Powiatu Grójeckiego za 2004 r.
8. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach.:
8.1 przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Grójeckiego.
8.2 ustanowienia medalu „Zasłużony dla Powiatu Grójeckiego”.
8.3 zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Grójcu.
8.4 zatwierdzenia sprawozdania finansowego (bilansu) za 2004 r. Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Grójcu.
8.5 zatwierdzenia sprawozdania finansowego (bilansu) za 2004 r. Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście n/Pilicą.
8.6 zatwierdzenia zmian w Statucie Samodzielnego Publicznego zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście n/Pilicą.
8.7 powołania członków Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Grójcu.
8.8 powołania członków Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście n/Pilicą.
8.9 wprowadzenia zmian w Uchwale Nr XXI/188/2004 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 30 grudnia 2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu powiatu na 2005 r.
8.10 wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego w 2005 r.
8.11 wynagrodzenia Starosty Grójeckiego.
9. Sprawozdania Przewodniczących Komisji Stałych Rady Powiatu z działalności Komisji w 2004 r.
10. Informacja w sprawie aktywności Radnych Powiatu w 2004 roku.
11. Interpelacje i zapytania radnych.
12. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
13. Zamknięcie posiedzenia.
Przewodniczący Rady Tadeusz Majewski przedstawił wniosek Zarządu Powiatu
z dnia 6 czerwca 2005 r. – załącznik nr 2 w sprawie uzupełnienia porządku obrad sesji Rady Powiatu o następujące punkty:
1. Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu Grójeckiego
do poręczenia kredytu zaciągniętego przez S.P. ZOZ w Grójcu na zakup sprzętu
i aparatury medycznej, przez ustanowienie hipoteki na nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Grójeckiego.
2. Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu Grójeckiego
do poręczenia kredytu zaciągniętego przez S.P. ZOZ w Grójcu na spłatę zobowiązań wobec pracowników, przez ustanowienie hipoteki na nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Grójeckiego.
Rozpatrzenie projektów uchwał nastąpi w pkt 8.12 i 8.13 porządku obrad.
Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi do zmiany porządku obrad. Uwag nie zgłoszono. W związku z tym poddał propozycję Zarządu Powiatu pod głosowanie. Głosowało 19 radnych.
Propozycja poszerzenia porządku obrad została przyjęta jednogłośnie
– 19 głosów „za”.
Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi do zaproponowanego porządku obrad.
Uwag nie zgłoszono. W związku z tym poddał uzupełniony porządek pod głosowanie. Głosowało 19 radnych.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie – 19 głosów „za”.
Ad. 4
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z sesji Rady Powiatu z dnia
15 marca 2005 r. był wyłożony do wglądu w Biurze Rady, a jego odpis przekazany został Przewodniczącym Klubów Radnych. Następnie poprosił o zgłaszanie uwag.
Uwag nie zgłoszono. Protokół został przyjęty jednogłośnie – 19 głosów „za”.
Ad. 5
Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu Grójeckiego od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego przedstawił Starosta Grójecki Mirosław Maliszewski – załącznik nr 3.
Następnie Pan Starosta przedstawił informacje z pracy Starosty Grójeckiego.
Poinformował, że powiat w dniu 5 czerwca b.r. został uhonorowany przez Stowarzyszenie „Warka” za dobrą dotychczasową współpracę.
Przewodniczący Rady podziękował Panu Staroście i poprosił radnych o pytania
w sprawach wynikających z informacji i sprawozdania.
Radny Adolf Maciak poprosił o rozszerzenie informacji o Spółce z o.o. w Nowej Wsi, a także o przedstawienie stopnia realizacji remontów dróg powiatowych – według radnego remonty są zbyt powolnie prowadzone.
Starosta Mirosław Maliszewski wyjaśnił, że zgodnie z uchwałą Rady Powiatu
z dnia 29 listopada ub.r. powstała spółka, do której w formie aportu zostały wniesione działki wchodzące w skład Gospodarstwa Pomocniczego w Nowej Wsi. Obecnie kancelaria prawna jest w trakcie tworzenia statutu spółki. Szczegółowych wyjaśnień udzieli p.Józef Zawiślak, natomiast dane o remontach przekaże p. Tadeusz Jachoski.
Z – ca Naczelnika Wydziału Finansowego Józef Zawiślak w kilku słowach wyjaśnił zasady działania spółki oraz przedstawił informację na temat podziału działek na terenie Gospodarstwa Pomocniczego przy ZSP w Nowej Wsi – załącznik nr 4.
Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Tadeusz Jachoski omówił zestawienie remontów wykonanych w okresie styczeń – maj 2005 r. – załącznik nr 5.
Radny Adolf Maciak zgłosił wniosek o przyspieszenie i większy nacisk na bieżące remonty dróg z uwagi na ich bardzo zły stan techniczny. Zasugerował, aby prace dotyczące ścinki poboczy czy regulacji rowów odłożyć na okres nieco późniejszy.
Przewodniczący Rady zwrócił się do p. Jachoskiego o uwzględnienie wniosku przy opracowywaniu harmonogramu prac remontowych na drogach powiatowych.
Ad. 6
Informacje Przewodniczącego Rady Powiatu Grójeckiego i ewentualne informacje Przewodniczących Komisji Rady Powiatu.
Przewodniczący Rady Tadeusz Majewski poinformował, że:
- Przewodniczący Klubu Radnych Powiatowych PSL p. Wojciech Kłosiński przekazał pismo z dnia 4 maja 2005 r. w sprawie projektu medalu „Zasłużony dla Powiatu Grójeckiego”- załącznik nr 6,
- Radny p. Tadeusz Kulawik złożył kserokopię zaświadczenia wydanego przez IPN, stwierdzające, że nie był funkcjonariuszem, współpracownikiem lub kandydatem na współpracownika organów bezpieczeństwa państwa - załącznik nr 7,
- Oświadczenia majątkowe radnych złożone zostały Przewodniczącemu Rady
w ustawowym terminie, tj do dnia 30 kwietnia 2005 r.
- W związku z wnioskiem Zarządu Powiatu pismem z dnia 12 maja 2005 r. Przewodniczący Rady zlecił Komisji Rewizyjnej przeprowadzenie kontroli
w S. P. ZOZ w Grójcu - załącznik nr 8.
Ad. 7
Przewodniczący Rady poinformował, że w materiałach na sesję radni otrzymali obszerne sprawozdanie z oceny sytuacji sanitarno – epidemiologicznej powiatu grójeckiego za 2004 r. - załącznik nr 9, niemniej jednak poprosił p. Mariannę Karasek o krótkie wprowadzenie do tematu.
Pani Marianna Karasek Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny ustosunkowała się do zmian organizacyjnych wprowadzonych w stacjach powiatowych po 1 stycznia b.r. Ponadto poinformowała, że zmniejszeniu uległy przyznawane środki do kwoty
36 tys. zł, które już zostały wyczerpane. Jednocześnie Pani Inspektor podziękowała Radzie Powiatu za nieodpłatne użyczenie samochodu do przewożenia do Radomia prób laboratoryjnych, co pozwoliło na zachowanie toku bieżącej pracy stacji, jak również pozwoliło na przeznaczenie środków na inne, niezbędne cele.
Przewodniczący Rady podziękował za wyjaśnienia i poprosił radnych o zadawanie pytań dotyczących sprawozdania lub pracy stacji.
Radny Wojciech Kłosiński zauważył, że sprawozdanie zawiera dane dotyczące stanu wodociągów. W związku z tym spytał czy z chwilą otwarcia będącej w trakcie budowy oczyszczalni ścieków nastąpi znacząca poprawa jakości wody. Ponadto spytał jak wygląda ocena stanu sanitarnego targowisk na terenie powiatu oraz stoisk handlu ulicznego. Poruszył również sprawę przestrzegania przepisów sanitarnych
w punktach gastronomicznych na giełdzie samochodowej w Słomczynie.
Pani Marianna Karasek wyjaśniła, że po uchyleniu dotychczas obowiązującej ustawy powstała luka prawna i w sprawie targowisk stacja może monitować, a nie egzekwować. Kontrole są prowadzone jedynie w zakresie zabezpieczenia sanitariatów i kontenerów na odpadki, niestety stacja nie ma wpływu na jakość sprzedawanych produktów. Jeśli chodzi o targowiska w Grójcu: targowisko przy ul. Kobylińskiej zmienia obecnie swój wygląd, przy ul. Mszczonowskiej kontrole są prowadzone na bieżąco, przy ul. Lewczyńskiej zalecone przez stację zmiany są w trakcie realizacji.
W kwestii jakości wody Pani Inspektor wyjaśniła, że sprawa jest kontrolowana na bieżąco. Poważny dylemat stanowią punkty gastronomiczne na giełdzie. Budki powstały w 1982 r. bez opinii stacji, ponieważ w tym czasie nie było przepisów prawnych normujących te sprawy. W tym roku weszły przepisy europejskie dotyczące żywności i żywienia z mnóstwem dyrektyw w języku angielskim. Z chwilą uzyskania autoryzowanego tłumaczenia zostaną rozpoczęte działania.
Radny Tadeusz Zakrzewski spytał czy pozostał sprzęt po likwidacji laboratorium
i czy istnieje szansa kontynuowania badań na terenie powiatu.
W odpowiedzi Pani Marianna Karasek wyjaśniła, że Wojewódzki Inspektor Sanitarny zabronił powiatowym stacjom kontynuowania działalności w tym zakresie. Sprzęt przekazano do Radomia, Warszawy i Pułtuska. Pozostała jedynie część będąca własnością Urzędu Miasta i Gminy Grójec. Zostało to zmagazynowane. Obecnie trwają negocjacje o użyczenie szpitalowi w Nowym Mieście.
Rada Powiatu przyjęła do wiadomości sprawozdanie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
Przewodniczący Rady przed przejściem do kolejnego punktu porządku obrad zwrócił się z prośbą o wyciszenie w czasie sesji telefonów komórkowych.
Ad. 8
Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
Ad. 8.1
Projekt uchwały przedstawił Wicestarosta Jacek Adamski – załącznik nr 10. Jednocześnie poinformował o spotkaniu konsultacyjnym w dniu 19 maja 2005 r.
i wprowadzonych zmianach wnioskowanych na tym spotkaniu – załącznik nr 11.
Przewodniczący Rady poinformował, że Plan Rozwoju Lokalnego był przedmiotem obrad wszystkich Komisji stałych Rady Powiatu. Radni otrzymali informację
o zmianach zaproponowanych na komisjach i na spotkaniu w dniu 19 maja 2005 r.
Radny Ryszard Lewandowski spytał czy wnioski są integralną częścią uchwały.
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że Radni otrzymali wykaz wszystkich zgłoszonych wniosków i wykaz zmian wprowadzonych do Planu.
W związku z brakiem dalszych uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 18 radnych.
Uchwała Nr XXIV/218/2005 w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Grójeckiego została przyjęta jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Ad. 8. 2
Projekt uchwały przedstawił Przewodniczący Rady Tadeusz Majewski – zał. nr 12.
Przypomniał, że projekt po raz kolejny jest wprowadzony pod obrady. Od ostatniej sesji przedstawiono następujące propozycje: zmianę formy graficznej medalu poprzez powiększenie owoców oraz propozycję zastąpienia medalu odznaczeniem w formie statuetki. Graficzne wzory obu propozycji zostały radnym przedstawione.
Radny Tadeusz Zakrzewski zaproponował, aby w propozycji statuetki jabłuszko umieszczone na liściu zostało nieco powiększone.
Radny Wojciech Kłosiński przypomniał, że Klub Radnych PSL złożył Panu Przewodniczącemu pisemną akceptację formy medalu, decyzja została podjęta jednogłośnie. Dodał, że medal będzie przyznawany z legitymacją w postaci dyplomu.
Radna Celina Gulina podkreśliła, że statuetka jest formą nową i dobrą. Po za tym jest bardziej reprezentatywna. Medal kojarzy się z większym obszarem np.
z odznaczeniami państwowymi.
Radny Ryszard Lewandowski poparł przedmówczynię. Medal jest propozycją, która już była, kojarzy się z przeszłością. Skoro ma to być forma uznania to statuetka spełni swoją funkcję. Można będzie umieścić ją w centralnym miejscu np. urzędu lub szkoły, natomiast medalu nikt nie będzie nosił. Radny zaproponował zastąpienie
w projekcie uchwały słowa medal słowem statuetka.
Wiceprzewodniczący Rady Bogusław Grzanka poparł propozycję medalu. Podkreślił, że chcąc podnieść rangę powiatu za zasługi dla powiatu powinien być przyznawany medal. Nie należy wstydzić się odznaczenia, które promuje powiat. Medal będzie podnosił poprzeczkę i da możliwość nagradzania za zaangażowanie na wielu szczeblach działalności.
Radny Wiesław Czerwiński poparł formę medalu. Dodał, że powiększenie owoców korzystnie wpłynęło na ogólny wygląd. Otrzymanie medalu będzie odebrane jako duże wyróżnienie, wie to z własnego doświadczenia, ponieważ niedawno otrzymał medal od Związku Sadowników RP.
W podsumowaniu dyskusji Przewodniczący Rady stwierdził, że zostały zgłoszone dwie propozycje – forma medalu lub forma statuetki. Wybór jest trudny, obie formy zasługują na uwagę.
Przewodniczący Rady jako pierwszą pod głosowanie poddał propozycję odznaczenia w formie medalu. Obecnych na sali 19 radnych. W głosowaniu uczestniczyło 15 radnych.
Forma medalu została przyjęta większością głosów – 13 głosów „za” przy
2 głosach „wstrzymujących się” Czterech radnych nie uczestniczyło w głosowaniu. Wobec powyższego odstąpiono od głosowania drugiej propozycji.
Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. Głosowało 19 radnych.
Uchwała Nr XXIV/219/2005 w sprawie ustanowienia medalu „Zasłużony dla Powiatu Grójeckiego” została przyjęta większością głosów – 18 głosów „za” przy 1„przeciw”.
Ad. 8. 3
Projekt uchwały przedstawił Wicestarosta Jacek Adamski - załącznik nr 13.
W związku z brakiem uwag do projektu Uchwały Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 19 radnych.
Uchwała Nr XXIV/220/2005 w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Grójcu została przyjęta jednogłośnie – 19 głosów „za”.
W tym miejscu porządku obrad Przewodniczący Rady ogłosił 10 minutową przerwę.
Po przerwie wszyscy radni powrócili na salę. Obecnych 19 radnych.
Wznawiając obrady Przewodniczący Rady poddał pod rozwagę Zarządowi Powiatu i Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu wykorzystanie projektu statuetki jako jednego z elementów promocji powiatu.
Ad. 8.4
Projekt uchwały przedstawił Z-ca Naczelnika Wydziału Edukacji, Zdrowia i Pomocy Społecznej Stanisław Walczak - załącznik nr 14.
Wiceprzewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu Bogusław Grzanka poinformował, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Radny Ryszard Lewandowski stwierdził, że Rada Społeczna, Komisja Budżetowa
i Komisja Zdrowia pozytywnie zaopiniowały projekt, niemniej jednak należy stwierdzić, że przedstawiony bilans jest niepokojący. Dobrze, że następna sesja zostanie w całości poświęcona służbie zdrowia. W dalszej części radny wyraził zaniepokojenie zobowiązaniami dotyczącymi ZUS.
Dyrektor S.P. ZOZ w Grójcu Wiktor Kozestański wyjaśnił, że w obecnej chwili składki są płacone na bieżąco. Wykazane dane dotyczą kwot z lat ubiegłych, które
w procesie restrukturyzacji być może ulegną umorzeniu.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu
Stefania Fetraś poinformowała, że na posiedzeniu w dniu 2 czerwca 2005 r. Komisja wnikliwie analizowała bilanse obu jednostek i jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała obydwa projekty uchwał. Niemniej jednak członkowie Komisji w dyskusji wyrazili duże zaniepokojenie wysokością zobowiązań i dalszym wzrostem zadłużenia szpitali.
W związku z brakiem dalszych pytań i uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 19 radnych.
Uchwała Nr XXIV/221/2005 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego (bilansu) za 2004 r. Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Grójcu została przyjęta jednogłośnie – 19 głosów „za”.
Ad. 8.5
Projekt uchwały przedstawił Z-ca Naczelnika Wydziału Edukacji, Zdrowia i Pomocy Społecznej Stanisław Walczak - załącznik nr 15.
Wiceprzewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu p. Bogusław Grzanka poinformował, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Radna Stefania Fetraś zwróciła się z pytaniem czego dotyczą ujęte w sprawozdaniu zobowiązania w kwocie 866.883 zł.
Pani Ewa Młynarczyk Wicedyrektor S.P. ZOZ w Nowym Mieście wyjaśniła, że są to zobowiązania wobec pracowników z lat ubiegłych, które od ubiegłego roku muszą być wykazywane.
W związku z brakiem dalszych pytań i uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 19 radnych.
Uchwała Nr XXIV/222/2005 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego (bilansu) za 2004 r. Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Nowym Mieście n/Pilicą została przyjęta jednogłośnie – 19 głosów „za”.
Ad. 8.6
Projekt uchwały przedstawił Z-ca Naczelnika Wydziału Edukacji, Zdrowia i Pomocy Społecznej Stanisław Walczak - załącznik nr 16.
Wiceprzewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu Bogusław Grzanka poinformował, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
W związku z brakiem pytań i uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 19 radnych.
Uchwała Nr XXIV/223/2005 w sprawie zatwierdzenia zmian w Statucie Samodzielnego Publicznego zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście n/Pilicą została przyjęta jednogłośnie – 19 głosów „za”.
Ad. 8.7
Projekt uchwały przedstawił Z-ca Naczelnika Wydziału Edukacji, Zdrowia i Pomocy Społecznej Stanisław Walczak - załącznik nr 17.
Na członków Rady Społecznej S.P. ZOZ w Grójcu zaproponowano:
1. Adamski Jacek – Wicestarosta Grójecki
2. Fetraś Stefania – Mogielnica –Radna Powiatu Grójeckiego
3. Jaskółowska Maria – Urząd Gminy w Chynowie - Sekretarz
4. Sitarek Stanisław – Gmina Błędów - rolnik
5. Słabuszewski Sławomir – Wójt Gminy Goszczyn
6. Leszczyński Ryszard – Wójt Gminy Pniewy
7. Sikorski Bogusław – Radny Gminy Belsk Duży
8. Krzyżanowski Tadeusz – Z-ca Burmistrza Gminy i Miasta Grójec
9. Furmańczyk Melania – Kierownik ZUS Inspektorat w Grójcu
10. Pietrzak Marek – Wójt Gminy Jasieniec
11. Żak Lech – Dyrektor SPZOZ Warka
12. Golik Bogdan – Członek Rady Społecznej S.P. ZOZ Tarczyn
13. Grzanka Bogusław – Wiceprzewodniczący Rady Powiatu
Wiceprzewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu Bogusław Grzanka poinformował, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
W związku z brakiem pytań i uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 19 radnych.
Uchwała Nr XXIV/224/2005 w sprawie powołania członków Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Grójcu została przyjęta jednogłośnie – 19 głosów „za”.
Ad. 8.8
Projekt uchwały przedstawił Z-ca Naczelnika Wydziału Edukacji, Zdrowia i Pomocy Społecznej Stanisław Walczak - załącznik nr 18.
Na członków Rady Społecznej S.P. ZOZ w Grójcu zaproponowano:
1. Blus Mirosław – Wójt Gminy Klwów
2. Reszelewski Janusz – Burmistrz Miasta i Gminy Drzewica
3. Chochoł Leszek – Przewodniczący Rady Gminy Odrzywół
4. Gąsiorowska Barbara – Nowe Miasto – Wiceprzewodnicząca Rady Miasta
i Gminy
5. Klimek Marek – Wójt Gminy Potworów
6. Majewski Tadeusz – Przewodniczący Rady Powiatu
7. Siedlecki Michał – Wójt Gminy Sadkowice
8. Pietrucha Tomasz – Nowe Miasto - przedsiębiorca
9. Zawadzki Stanisław – Nowe Miasto – Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej
10. Pałasz Marek – Wójt Gminy Rzeczyca
11. Chmielewski Sławomir – Burmistrz Gminy i Miasta Mogielnica
12. Pawlikowski Tadeusz – Nowe Miasto – emeryt
13. Świstak Zdzisław – Nowe Miasto - emeryt
Radna Celina Gulina wniosła o wykreślenie ze składu Rady Społecznej p. Tadeusza Pawlikowskiego i p. Zdzisława Świstaka. Jednocześnie zaproponowała uzupełnienie składu o p. Ewę Cwajdę – nauczycielkę i p. Annę Nowakowską – przedsiębiorcę. Radna podkreśliła, że są to osoby reprezentujące dużą grupę społeczności lokalnej Miasta i Gminy Nowe Miasto, są młodymi, operatywnymi osobami, które z dużym zaangażowaniem będą wypełniały powierzone obowiązki.
Na podstawie załącznika nr 1 Statutu Powiatu Grójeckiego Przewodniczący Rady stwierdził, że zgłaszanie zmian projektu uchwały winno nastąpić poprzez wcześniejsze złożenie do Przewodniczącego Rady pisemnego wniosku podpisanego przez co najmniej pięciu radnych. Ponadto powinno być przedstawione pisemne oświadczenie zgłoszonych osób.
Radny Ryszard Lewandowski stwierdził, że interpretacja przepisów przedstawiona przez Pana Przewodniczącego jest zbyt daleko idąca. Podkreślił, że zmiana zaproponowana przez radną nie narusza zaproponowanego projektu. Nie widzi konieczności zgłaszania pisemnego wniosku. Rada jest organem suwerennym
i wielokrotnie na sesjach były wprowadzane zmiany do projektów uchwał.
Radca Prawny zaznaczył, że zapisy wynikające ze Statutu Powiatu Grójeckiego nie podlegają interpretacji, jest to ścisły zapis.
Starosta Mirosław Maliszewski wyjaśnił, że Zarząd przy wyborze kierował się oceną aktywności i stopnia zaangażowania poszczególnych kandydatów. Pan Starosta podkreślił, że nie widzi konieczności wykreślenia żadnej z zaproponowanych osób,
a jedynie uzupełnienie składu Rady o kandydatury zgłoszone przez radną Celinę Gulinę.
Wobec powyższego zgłosił formalny wniosek o rozszerzenie składu Rady Społecznej S.P. ZOZ w Nowym Mieście.
Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem do radcy prawnego czy nie ma prawnych przeciwwskazań poszerzenia listy wybieranych członków Rady Społecznej.
Radca Prawny Marian Seweryn wyjaśniła, że zgodnie z zapisem ustawy liczba wybieranych członków może zostać rozszerzona do 15 osób.
Przewodniczący Rady poddał wniosek Pana Starosty pod głosowanie. Głosowało 19 radnych.
Wniosek o rozszerzenie składu Rady Społecznej S.P. ZOZ w Nowym Mieście n/Pilicą o p. Ewę Cwajdę i p. Annę Nowakowską został przyjęty większością głosów – 17 głosów „za” przy 2 głosach „wstrzymujących się”.
Następnie Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie uzupełniony projekt uchwały.
Głosowało 19 radnych.
Uchwała Nr XXIV/225/2005 w sprawie powołania członków Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście n/Pilicą została przyjęta większością głosów – 18 głosów „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się”.
Ad. 8.9
Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska - załącznik nr 19.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu
Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedłożony projekt uchwały.
W związku z brakiem pytań i uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 19 radnych.
Uchwała Nr XXIV/226/2005 w sprawie wprowadzenia zmian w Uchwale
Nr XXI/188/2004 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 30 grudnia 2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu powiatu na 2005r. została przyjęta jednogłośnie–19 głosów „za”.
Ad. 8.10
Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska - załącznik nr 20.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu
Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedłożony projekt uchwały.
W związku z brakiem pytań i uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 19 radnych.
Uchwała Nr XXIV/227/2005 w sprawie wprowadzenia zmian w dochodach
i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego w 2005 r. została przyjęta jednogłośnie – 19 głosów „za”.
Ad. 8.11
Projekt uchwały przedstawił Przewodniczący Rady Tadeusz Majewski – zał.nr 21. Pan Przewodniczący poinformował, że z inicjatywą uchwałodawczą wyszedł Klub Radnych PSL.
Radny Wojciech Kłosiński Przewodniczący Klubu PSL stwierdził, że należy docenić dobrą pracę Pana Starosty. W dalszym wystąpieniu radny poddał pod rozwagę Pana Starosty dokonanie analizy przy udziale Skarbnika Powiatu wynagrodzeń pracowników Starostwa pod kątem możliwości finansowego docenienia ich zaangażowania w pracy. Jednocześnie podziękował w imieniu pracowników za przyznanie nagród za wykonywanie dodatkowych obowiązków oraz nagród w wysokości 500 zł brutto w związku z obchodzonym w dniu 27 maja Dniem Samorządu Terytorialnego.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu
Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedłożony projekt uchwały.
Starosta Mirosław Maliszewski wyjaśnił, że w roku ubiegłym została przeprowadzona w Starostwie regulacja poprzez wprowadzenie nowej siatki płac
z jednoczesnym ujednoliceniem zarobków pracowników na równorzędnych stanowiskach. Ponadto zostały wypłacone nagrody za duże zaangażowanie w pracy oraz zostały wypłacone „trzynastki”. W ostatnich dniach wypłacono dla wszystkich pracowników nagrodę pieniężna z okazji Dnia Samorządu Terytorialnego. W dalszej części wystąpienia Pan Starosta ustosunkował się do trudnej sytuacji finansowej powiatu, zwłaszcza w służbie zdrowia oraz w oświacie. Jednocześnie podziękował inicjatorom uchwały za pozytywną ocenę wykonywanej przez niego pracy.
Następnie Pan Starosta zgłosił formalny wniosek o pozostawienie jego wynagrodzenia na obecnym poziomie i opuścił salę obrad.
Wiceprzewodniczący Rady Bogusław Grzanka zaznaczył, że podziękowanie Panu Staroście i Zarządowi za dodatkowe wynagrodzenie powinni złożyć sami pracownicy a nie członek Zarządu. W odniesieniu do projektu uchwały Pan Wiceprzewodniczący podkreślił, że należy na sesji dyskutować i jeśli są wątpliwości trzeba je przedstawić. To prawda, że obecna sytuacja w służbie zdrowia i w oświacie jest trudna. Są to sprawy dużej troski zarówno Zarządu Powiatu jak i całej Rady. Należy jednak zaznaczyć, że ten problem narastał od wielu lat, nie jest wynikiem złej pracy Pana Starosty. Podkreślił, że podjęcie tej uchwały jest wyrazem akceptacji radnych dla działań Starosty i docenieniem jego pracy. Radny dodał, że będzie głosował „za” przyjęciem tej uchwały, gdy wniosek zgłoszony przez Pana Starostę nie zostanie przez Radę przyjęty. Na zakończenie wystąpienia poruszył sprawę znowelizowanych przepisów ograniczających wypłatę „trzynastek” dla Wicestarosty, Skarbnika i Sekretarza Powiatu.
Przewodniczący Rady stwierdził, że zgłoszenie przez Pana Starostę wniosku świadczy o jego dużej odpowiedzialności, niemniej jednak uważa, że Rada powinna głosować projekt uchwały. Są przesłanki, aby Starosta podwyżkę otrzymał. Brak zgody Rady może zostać odczytane jako brak akceptacji dla działań i pracy jaką wykonuje. Wyniki pracy są dobre. Budżet za 2004 r. został przez Radę przyjęty
i zostało udzielone absolutorium.
Radny Wiesław Czerwiński podkreślił, że jak stwierdził na posiedzeniu Komisji Budżetowej podwyżki zawsze wzbudzają emocje. Pan Starosta w zaprezentowanym wystąpieniu nawiązał do trudnej sytuacji w służbie zdrowia i oświacie. Rezygnując
z podwyżki Pan Starosta „pokazał klasę”. Radny zaznaczył, że jest mile zaskoczony deklaracją Pana Starosty, dlatego głosując uszanuje jego decyzję.
Radny Ryszard Lewandowski zaznaczył, że w przedstawionym projekcie nie jest zaproponowana podwyżka wynagrodzenia Pana Starosty, ale rekompensata utraty części wynagrodzenia wynikająca ze zmiany przepisów prawa. Radny dodał, że Pan Starosta swoim wystąpieniem udowodnił, że nie pracuje dla pieniędzy. Natomiast Rada może docenić jego zaangażowanie rekompensując utratę części wynagrodzenia.
Dalszych uwag nie zgłoszono. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały jako najdalej idący.
Głosowało 18 radnych.
Uchwała Nr XXIV/228/2005 w sprawie wynagrodzenia Starosty Grójeckiego
w 2005 r. została przyjęta większością głosów – 17 głosów „za” przy 1 głosie „przeciw”.
Pan Starosta powrócił na salę obrad.
Ad. 8.12
Projekt uchwały przedstawił Z-ca Naczelnika Wydziału Finansowego
Józef Zawiślak – załącznik nr 22.
Ponadto przedstawił pismo Dyrektora S.P. ZOZ w Grójcu w tej sprawie.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu
Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedłożony projekt uchwały.
Wiceprzewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu Bogusław Grzanka poinformował, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała obydwa projekt uchwał. Jednocześnie podziękował Zarządowi i Panu Staroście za pomoc służbie zdrowia i podjęcie tak trudnej decyzji.
W związku z brakiem pytań i uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 18 radnych.
Uchwała Nr XXIV/229/2005 w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu Grójeckiego do poręczenia kredytu zaciągniętego przez S.P. ZOZ w Grójcu na zakup sprzętu
i aparatury medycznej, przez ustanowienie hipoteki na nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Grójeckiego została przyjęta jednogłośnie – 18 głosów „za” .
Ad. 8.13
Projekt uchwały przedstawił Z-ca Naczelnika Wydziału Finansowego
Józef Zawiślak – załącznik nr 23.
Ponadto przedstawił pismo Dyrektora S.P. ZOZ w Grójcu w tej sprawie – zał. nr 24.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu
p. Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedłożony projekt uchwały, jednocześnie wnioskując do Zarządu Powiatu o rozważenie możliwości wydzielenia z majątku szpitala działki wraz z budynkiem „Domontu”.
Pan Starosta wyjaśnił, że wniosek Komisji był omawiany na posiedzeniu Zarządu Powiatu.
Radny Mariusz Wojno poinformował, że w Inowrocławiu zapadł pozytywny wyrok.
Do spłaty zadłużenia wobec pracowników szpitala został zobowiązany Sejm RP.
Dalszych uwag nie zgłoszono. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. Głosowało 18 radnych.
Uchwała Nr XXIV/230/2005 w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu Grójeckiego
do poręczenia kredytu zaciągniętego przez S.P. ZOZ w Grójcu na spłatę zobowiązań wobec pracowników, przez ustanowienie hipoteki na nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Grójeckiego została przyjęta jednogłośnie – 18 głosów „za”.
Ad. 9
Przewodniczący Rady poinformował, że w materiałach na sesję radni otrzymali sprawozdania Przewodniczących Komisji Stałych Rady Powiatu z działalności Komisji w 2004 r. – załączniki od nr 25 do 31.
W związku z tym poprosił o zgłaszanie uwag. Uwag nie zgłoszono.
Rada Powiatu przyjęła sprawozdania z działalności Komisji w 2004 r.
Ad. 10
Przewodniczący Rady omówił informację w sprawie aktywności Radnych Powiatu
w 2004 roku – załącznik nr 32 .
Rada przyjęła tę informację.
Ad. 11
Interpelacje i zapytania radnych.
Radny Tadeusz Kulawik poprosił o przedstawienie sprawozdania z działalności Rad Społecznych S.P. ZOZ w Grójcu i Nowym Mieście. Ponadto poprosił o krótką informację z wizyty Dyrektora S.P. ZOZ w Grójcu w szpitalu w Węgrowie.
Ad. 12
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Radny Wiesław Czerwiński poprosił o informację na temat Powiatowego Programu Ochrony Środowiska.
Radny Tadeusz Zakrzewski poddał pod rozwagę Zarządu Powiatu zbadanie możliwości prowadzenia przez Stację Sanitarno – Epidemiologiczną badań laboratoryjnych.
Radny Ryszard Lewandowski przedstawił informację z wizytacji Komisji Rewizyjnej na budowie strażnicy Państwowej Straży Pożarnej w Grójcu. Jednocześnie przedstawił wniosek Komisji, aby Zarząd przy okazji pobytu Wojewody w naszym regionie przedstawił na miejscu stopień realizacji budowy i potrzeb związanych
z dokończeniem tej inwestycji.
Starosta Mirosław Maliszewski podziękował radnym za przyjęcie chwały w sprawie wynagrodzenia. Jednocześnie kilku słowach przybliżył sprawy finansowe związane
z budową strażnicy.
Ad.13
Na zakończenie obrad Przewodniczący Rady poruszył następujące sprawy:
1. Zatwierdzenie sprawozdań finansowych (bilansów) S.P. ZOZ – zgodnie
z przepisami zatwierdza Rada Powiatu. Rada może w drodze uchwały przekazać do kompetencji Zarządu. Sprawa zostanie przeanalizowana.
2. Składy osobowe Rad Społecznych S.P. ZOZ – Rada może w każdej chwili dokonać zmian w składzie poprzez odwołanie i powołanie nowych członków. Jeśli powołana osoba nie przychodzi na posiedzenia, to Przewodniczący powinien wystąpić do Rady Powiatu z wnioskiem o odwołanie jej z funkcji.
3. Podwyżka wynagrodzenia Starosty – w dyskusji podkreślano, że Starosta postąpił z klasą zwracając się do Rady o odłożenie w czasie zmiany wynagrodzenia. Pan Przewodniczący podał przykład własnych doświadczeń.
4. Następna sesja będzie poświęcona służbie zdrowia. Obecnie ZOZ opracowują programy restrukturyzacyjne, które muszą być zatwierdzone przez Radę Powiatu. Termin sesji zostanie ustalony po rozważeniu możliwości połączenia oceny służby zdrowia i zatwierdzenia programów naprawczych.
Następnie Przewodniczący Rady p. Tadeusz Majewski z uwagi na wyczerpanie porządku obrad sesji o godz. 13³º zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Przewodniczył:
Tadeusz Majewski
Protokołowała:
Palmira Ponceleusz - Kornafel
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 14.11.2005 r., godz. 09.57 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 14.11.2005 r., godz. 09.57 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
14.11.2005 r., godz. 09.57 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |