Główna treść strony
Protokół nr XXII
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego w dniu 15 marca 2005 r.
Przewodniczący Rady Powiatu Tadeusz Majewski o godz. 10ºº otworzył sesję wypowiadając formułę: „Otwieram sesję Rady Powiatu Grójeckiego" i powitał radnych oraz zaproszonych gości.
Pan Przewodniczący powitał Starostę Grójeckiego Mirosława Maliszewskiego, Wicestarostę Grójeckiego Jacka Adamskiego oraz Członków Zarządu.
W sposób szczególny powitał gości: Posła na Sejm RP p. Marka Suskiego, Przewodniczących Rad Gmin, Burmistrzów i Wójtów Gmin Powiatu Grójeckiego, Komendanta Powiatowego Policji w Grójcu p. Zenona Romanka, Komendanta Powiatowego PSP w Grójcu p. Jacka Wichowskiego, dyrektorów S.P. ZOZ w Grójcu
p. Wiktora Kozestańskiego i Nowym Mieście p. Stanisława Karczewskiego, dyrektora PUP p. Marzannę Skoczek, dyrektora PCPR p. Katarzynę Średnicką, dyrektorów placówek oświatowych podległych Starostwu, dyrektorów Domów Pomocy Społecznej, Sekretarza Powiatu p. Mariana Górskiego, Skarbnika Powiatu p. Jadwigę Ostrowską, Naczelników Wydziałów Starostwa, pracowników Starostwa oraz przedstawicieli prasy lokalnej.
Ad. 2
Przewodniczący Rady Tadeusz Majewski poinformował, że według listy obecności obecnie w posiedzeniu uczestniczy 22 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi – załącznik nr 1 niniejszego protokołu.
Ad. 3
Następnie Przewodniczący Rady odczytał porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z sesji Rady Powiatu odbytej w dniu 30 grudnia 2004 r.
5. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego.
6. Informacje Przewodniczącego Rady Powiatu Grójeckiego i ewentualne informacje Przewodniczących Komisji Rady Powiatu.
7. Stan bezpieczeństwa publicznego, ochrony przeciwpożarowej
i przeciwpowodziowej oraz informacje Zarządu Powiatu o stopniu realizacji wniosków przyjętych w stanowisku Rady Powiatu w dniu 29 listopada 2004 r.
8. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
8.1. ustanowienia medalu „Zasłużony dla Powiatu Grójeckiego”,
8.2. upoważnienia Zarządu Powiatu Grójeckiego do przyjęcia darowizny nieruchomości,
8.3. upoważnienia Zarządu Powiatu do zniesienia współwłasności nieruchomości,
8.4. zasad sprzedaży lokali mieszkalnych i udziałów w gruncie na nieruchomościach zabudowanych stanowiących własność Powiatu Grójeckiego,
8.5. wyrażenia zgody na zrzeczenie się na rzecz Powiatu Grójeckiego prawa do nieruchomości przez Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce,
8.6. upoważnienia Zarządu Powiatu do zawarcia porozumień z gminami Powiatu Grójeckiego w sprawie wspólnej realizacji zadań Powiatu w zakresie utrzymania dróg powiatowych,
8.7. zmiany uchwały Nr XXVI/99 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 14 maja 1999 r.
8.8. dochodów własnych jednostek budżetowych Powiatu Grójeckiego,
8.9. zmiany Uchwały Nr XXI/188/2004 Rady Powiatu w Grójcu z dnia 30 grudnia 2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu powiatu na 2005 r.,
8.10. wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu Powiatu Grójeckiego w 2005 r.,
8.11. uchwalenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, a także planu finansowego podziału środków z Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Grójeckiego na 2005 r.,
8.12. zatwierdzenia zmian w statucie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Grójcu,
8.13. zatwierdzenia zmian w statucie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście n/Pilicą,
8.14. zatwierdzenia planu pracy Rady Powiatu Grójeckiego na 2005 r.
8.15. zatwierdzenia planów pracy Komisji Stałych Rady Powiatu,
9. Interpelacje i zapytania radnych.
10. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
11. Zamknięcie posiedzenia.
Przewodniczący Rady Tadeusz Majewski przedstawił wniosek Zarządu Powiatu
z dnia 15 marca 2005 r. – załącznik nr 2 o uzupełnienie porządku obrad sesji Rady Powiatu o następujące punkty:
1. Podjęcie uchwały w sprawie delegowania radnych do Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
2. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXI/180/2004 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 29 listopada 2004 r. w sprawie utworzenia przez Powiat Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.
Rozpatrzenie projektów nastąpi w pkt 8.16 i 8.17 porządku obrad.
Radny Wiesław Czerwiński zgłosił wniosek o zdjęcie z porządku obrad pkt 8.1. Zdaniem radnego temat nie został do końca przeanalizowany i dopracowany. Forma graficzna medalu nadal budzi uwagi. To zbyt istotna sprawa dla wizerunku powiatu, aby podejmować decyzję bez odpowiedniego przygotowania. Radny zaproponował ponowną dyskusję na komisjach i omówienie przedstawionych propozycji na następnej sesji.
Radny Wojciech Kłosiński zgłosił wniosek o utrzymanie tego punktu
w porządku obrad. Radny podkreślił, że przedstawiony projekt medalu był analizowany na komisjach i końcowa propozycja została zaproponowana do dyskusji na obecnej sesji.
Radny Stanisław Woźniak poparł propozycję radnego Wiesława Czerwińskiego.
W komisjach, a nie na sesji jest miejsce na dokładne przeanalizowanie tematu. Również jest za dopracowaniem tej sprawy i przyjęcie ostatecznej wersji medalu
na następnej sesji na podstawie kilku zaproponowanych propozycji.
Członek Zarządu Tadeusz Kulawik poinformował, że inicjatorem projektu była Komisja Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu, która na kolejnych posiedzeniach głęboko analizowała temat. Obecna propozycja uwzględnia wszystkie wnioski oraz uwzględnia uwagi wniesione na poprzedniej sesji. Wnioskuje o utrzymanie tego punktu w porządku obrad.
Wobec braku innych wniosków Przewodniczący Rady poddał wniosek radnego Wiesława Czerwińskiego jako najdalej idący pod głosowanie. Głosowało 21 radnych. Wniosek został przyjęty większością głosów – 10 głosów „za” przy 7 głosach „przeciw” i 4 „wstrzymujących się”.
W związku z tym, z porządku obrad zdjęty został pkt 8.1
Przewodniczący Rady zapytał czy są inne propozycje do porządku obrad. Wobec ich braku poddał porządek obrad wraz z uzupełnieniem pod głosowanie.
Głosowało 22 radnych. Porządek został przyjęty jednogłośnie – 22 głosy „za".
Ad. 4
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z sesji Rady Powiatu z dnia
30 grudnia 2004 r. był wyłożony do wglądu w Biurze Rady, a jego odpis przekazany został Przewodniczącym Klubów Radnych. Następnie poprosił o zgłaszanie uwag do protokołu. Uwag nie zgłoszono.
Wobec powyższego Przewodniczący Rady poddał protokół pod głosowanie. Głosowało 22 radnych. Protokół został przyjęty jednogłośnie - 22 głosy „za".
Ad. 5
Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu Grójeckiego od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego przedstawił Starosta Mirosław Maliszewski - załącznik nr 3. Ponadto Pan Starosta przedstawił sprawozdanie z pracy Starosty Grójeckiego. Jako najważniejsze sprawy wymienił:
- spotkanie w sprawie dworku w Świdnie.
- posiedzenie Rad Społecznych S.P. ZOZ w Grójcu i Nowym Mieście.
- konwent Powiatów Województwa Mazowieckiego dot. spraw bezpieczeństwa.
- konwent Powiatów Województwa Mazowieckiego dot. spraw oświatowych.
- wyróżnienie przyznane przez Warszawskie Centrum Demokracji Lokalnej za wspieranie podnoszenia profesjonalizmu zawodowego pracowników Starostwa
i jednostek organizacyjnych Powiatu Grójeckiego w 2004 r.
Przewodniczący Rady podziękował Panu Staroście za przedstawione informacje. Następnie zapytał czy są pytania do Pana Starosty w sprawach wynikających
z informacji i sprawozdania. Pytań nie zgłoszono.
Ad. 6
Przewodniczący Rady zapoznał zebranych z pismami, które wpłynęły na jego ręce:
- pismo z dnia 1 lutego 2005 r. pana Kazimierza Cybulskiego w sprawie zmiany na stanowisku Dyrektora Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego- załącznik nr 4.
- pismo z dnia 14 lutego 2005 r. p. Mirosława Krajewskiego z podziękowaniem dla dyrekcji i personelu szpitala w Grójcu- załącznik nr 5.
- pismo z prośbą o przeznaczenie darowizny na rzecz organizacji pozarządowej, prowadzącej działalność w sferze pożytku publicznego jaką jest Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza Oddział w Grójcu- załącznik nr 6.
- pismo Komendy Wojewódzkiej Policji w Radomiu z dnia 17 lutego 2005 r.
w sprawie uznania delegacji za dowody rzeczowe w sprawie przeciwko Władysławowi Piątkowskiemu- załącznik nr 7.
- postanowienie Prokuratury Rejonowej w Kozienicach z dnia 21 lutego 2005 r.
o oddaleniu wniosku dowodowego- załącznik nr 8.
- postanowienie Prokuratury Rejonowej w Kozienicach z dnia 23 lutego 2005 r.
o częściowym umorzeniu śledztwa- załącznik nr 9.
- skarga z dnia 17 lutego 2005 r. p. Krzysztofa Szamwebera na pracę sekretariatu Starostwa i Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego- załącznik nr 10.
Pan Przewodniczący wyjaśnił, że dniu 28 lutego b.r. skierował pismo do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie z prośbą
o zajęcie stanowiska. Ponadto przeprowadził rozmowę z Panem Starostą, który w jego obecności upomniał pracownika sekretariatu i zobowiązał do uprzejmego
i kompetentnego traktowania interesantów. O wymienionych działaniach pismem
z dnia 28 lutego 2005 r. powiadomiono p. Krzysztof Szamwebera - załącznik nr 11.
- podziękowanie Dyrekcji, Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Grójcu dla Rady Powiatu za przekazanie środków finansowych na termomodernizacje budynku szkoły - załącznik nr 12.
- pismo z dnia 21 lutego 2005 r. Bemowskiego Towarzystwa Sportowo – Turystycznego „Pułaski” z Warszawy z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie 260 rocznicy urodzin Generała Kazimierza Pułaskiego- załącznik nr 13.
Przewodniczący Rady odczytał oświadczenie Rady Powiatu Grójeckiego z dnia
15 marca 2005 r. w tej sprawie.
Oświadczenie zostało przyjęte przez aklamację - załącznik nr 14.
- pismo Ludowego Klubu Sportowego „Ogrodnik” Grójec o dotację w wysokości 3 000 zł - załącznik nr 15.
W następnej kolejności Wiceprzewodniczący Rady Tadeusz Mantorski jako Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska poinformował, że komisja od ostatniej sesji spotkała się dwukrotnie. Na pierwszym spotkaniu zapoznano się z procedurą wydawania świadectw fitosanitarnych na export owoców
i warzyw do krajów spoza UE oraz informacją o stanie środowiska w Powiecie Grójeckim, a także wypracowała plan pracy na 2005 r. Na kolejnym zapoznała się
z bieżącą pracą Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa
w Radomiu oraz poznała program rolno-środowiskowy wspierania rolnictwa na obszarach chronionych. Ponadto omówiono zasady współpracy z dystrybutorami środków ochrony roślin w celu utworzenia sadu doświadczalnego przy ZSP w Nowej Wsi oraz zasady funkcjonowania Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w 2005 r.
Ad. 7
Przewodniczący Rady stwierdził, że radni w materiałach otrzymali obszerne sprawozdanie Komendanta Powiatowego Policji w Grójcu dot. bezpieczeństwa publicznego załącznik nr 16 oraz sprawozdanie Komendanta Powiatowego PSP
w Grójcu dot. stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego załącznik nr 17.
W związku z tym poprosił radnych o zadawanie pytań w tym temacie. Następnie udzielił głosu Panu Wicestaroście Grójeckiemu Jackowi Adamskiemu.
Wicestarosta Grójecki Jacek Adamski przedstawił stopień realizacji poszczególnych punktów stanowiska Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie stanu bezpieczeństwa publicznego i stanu bezpieczeństwa pożarowego w Powiecie Grójeckim przyjętego na sesji w dniu 29 listopada 2004 r. – załącznik nr 18 .
Po informacji złożonej przez Wicestarostę Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radny Wiesław Czerwiński poruszył sprawy dotyczące narkomanii. Poprosił
o wyjaśnienie czy w szkołach na terenie powiatu występuje ten problem, a jeśli tak to
w jakim stopniu. Jak w ocenie p. Komendanta szkoły mogą z tym walczyć oraz czy skala problemu w odczuciu policji jest groźna czy marginalna.
Starosta Grójecki Mirosław Maliszewski zwrócił uwagę, że w informacji policji mówiącym o zagrożeniach bombowych i aktach terroru zostały podane dane dotyczące przypadków znalezienia niewybuchów na terenie powiatu. Poprosił Komendanta Policji o przybliżenie sprawy. Ponadto poprosił Komendanta Straży
o informację o zagrożeniu przeciwpowodziowym na terenie powiatu.
Radny Tadeusz Zakrzewski zaapelował do Komendanta Policji o pouczanie,
a nie karanie rolników poruszających się po drogach pojazdami rolniczymi.
Odpowiedzi na pytania udzielił Komendant Powiatowy Policji p. Zenon Romanek.
Na pytanie radnego Wiesława Czerwińskiego w skrócie opisał zakres działań podjętych przez policję. Stwierdził, że są to niezwykle trudne sprawy. Komenda prowadzi szeroko idąca działalność profilaktyczną we wszystkich szkołach na terenie powiatu. Został powołany specjalny zespół do szczegółowej pracy w kierunku wykrywania i zapobiegania tym zjawiskom. Niestety w ostatnim czasie skład zespołu został uszczuplony o psa specjalistycznego, są czynione starania o pozyskanie nowego. Dalej p. Komendant podkreślił jak ważna jest współpraca pomiędzy rodzicami, nauczycielami i policją. Niezbędna jest określona edukacja dzieci i młodzieży. Jeśli chodzi o przypadki posiadania narkotyków ogólna liczba nie jest znana, ponieważ jest tzw. „szara strefa”. Dodał, że do szeroko zakrojonych działań skierowani są zarówno policjanci mundurowi jak i operacyjni. W dalszej części
p. Komendant poinformował, że w najbliższym czasie odbędą się cykliczne spotkania w akcji „Bezpieczeństwo to nasz wspólny cel”. W odpowiedzi na pytanie Pana Starosty wyjaśnił, że w przypadku wykrycia niewybuchu procedura polega na podjęciu pracy przez komórkę wydzieloną ze struktur do prowadzenia tego rodzaju spraw. Jest to grupa techniczna wyposażona w teczkę PIRO-2, zakupioną dzięki środkom przekazanym przez powiat. Dalsze działania polegają na współpracy z jednostką specjalistyczną przy czym należy wspomnieć, że podział dotyczący wykrywania niewybuchów nie pokrywa się z podziałem administracyjnym. Najbliższa taka jednostka znajduje się w Radomiu, natomiast przy większych akcjach włącza się jednostka z Łodzi. W stosunku do prośby radnego Tadeusza Zakrzewskiego stwierdził, że wszystko zależy od indywidualnego zakresu wykroczenia. Jeśli wystarczające okaże się pouczenie, będzie ono stosowane. Należy jednak pamiętać, że w okresie letnim ci użytkownicy dróg stwarzają jedno z poważniejszych zagrożeń.
Następnie głos zabrał Komendant Powiatowy PSP w Grójcu p. Jacek Wichowski i w kilku słowach przedstawił stopień zagrożenia przeciwpowodziowego. Stwierdził, że wprawdzie zagrożenie jest bardzo duże, ale obecnie nie są przekroczone stany ostrzegawcze i nie występują stany alarmowe. Trudno jednak określić czy sytuacja nie zmieni się w najbliższym czasie, ponieważ przy gwałtownej odwilży może nastąpić spiętrzenie wód. Największe zagrożenia występują na terenie Gminy Warka, w miejscowościach znajdujących się w pobliżu ujścia rzeki Pilicy. Dla tych terenów sporządzone są plany ewakuacji ludności. Natomiast wały, po powodzi w 2002 r. zostały wyremontowane i obecnie ich stan jest zadawalający, bądź dobry.
Radna Stefania Fetraś reprezentując teren Gminy Mogielnica podkreśliła, że stan ochrony przeciwpowodziowej w tej gminie jest w obecnej chwili zadawalający. Jeśli chodzi o sprawy bezpieczeństwa w ostatnim czasie znacząco wzrosły wskaźniki wykrywalności przestępstw. Jest to również wynikiem dobrej współpracy władz lokalnych z policją. Niemniej jednak posterunek w Mogielnicy boryka się z wieloma trudnościami. Jedną z nich są zbyt częste zmiany na stanowisku komendanta. Ponadto wyposażenie posterunku jest bardzo słabe. Należy wspomnieć, że w celu poprawy takiego stanu samorząd gminny podjął decyzję o partycypacji w kosztach zakupu samochodu dla potrzeb tej jednostki. W tym miejscu radna zwróciła się z prośbą o większe zaangażowanie władz wojewódzkich przy pozytywnej ocenie
p. Komendanta. Jednocześnie radna poprosiła o wyjaśnienie sprawy przekazania tej jednostce samochodu marki ŻUK. Na zakończenie wystąpienia radna podziękowała obu Komendantom za duże zaangażowanie w wykonywanej pracy.
Radny Ryszard Lewandowski ponownie poruszył sprawy dotyczące narkomanii. Podkreślił, że przy obecnym wzroście tego typu przestępstw dokładne poznanie
i omówienie tego tematu jest niezwykle istotne. Wracając do sprawozdania radny zauważył, że dane na stronie 17 świadczą nie tylko o tym, że profilaktyka w tym zakresie jest prowadzona, ale również o tym, że policja w pełni dostrzega ważkość tego problemu. Niemniej jednak radny zwrócił uwagę, że podana w informacji liczba 70 osób zażywających narkotyki jest liczbą mocno odbiegająca od realiów. Być może należałoby bardziej wejść w środowisko młodzieżowe, aby w pełni poznać skalę problemu. Na zakończenie radny zaznaczył, że nadal jest zbyt mała efektywność
w wychwytywaniu tego typu przestępstw.
Radny Wiesław Czerwiński poruszył kwestie dotyczące mogilników. Radny podkreślił, że należałoby wrócić do sprawy i przeanalizować możliwości techniczne
i finansowe, aby mieć argumenty w przypadku jakiejkolwiek dyskusji na ten temat.
Komendant Powiatowy Policji p. Zenon Romanek w skrócie wyjaśnił sprawę zmian personalnych na stanowisku kierownika posterunku policji w Mogielnicy, które nastąpiły z przyczyn osobistych osób powoływanych, a nie z potrzeb komendy
w Grójcu. Dodał, że zmiany nastąpiły również na posterunku w Goszczynie
i Nowym Mieście. Jeśli chodzi o doposażenie techniczne w dużej mierze jest to uzależnione od ogólnych możliwości finansowych. Komisariat w Mogielnicy nie odbiega od pozostałych jednostek. Natomiast samochód marki ŻUK został przekazany tej jednostce do przewożenia psa tropiącego.
Komendant Powiatowy PSP w Grójcu p. Jacek Wichowski wyjaśnił, że odnośnie mogilników zostało przeprowadzone rozpoznanie w tym zakresie. Obecnie na terenie powiatu pozostał tylko jeden, w Grójcu przy ul. Mogielnickiej, który usytuowany jest
w odległości 110 m od ujęcia wody pitnej oraz 1400 m od dopływu rzeki Jeziorki. Dane o zagrożeniu zostały przekazane. Niestety do chwili obecnej mogilnik nie został zlikwidowany mimo, że była taka decyzja. Sprawą zajmował się Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Gminy i Miasta w Grójcu.
Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Teresa Ostatek wyjaśniła, że Starostwo brało udział w programie przygotowanym przez wojewodę w zakresie likwidacji mogilników na terenie województwa mazowieckiego. W 2002 r. została podpisana deklaracja o partycypacji powiatu w kosztach. Była też zgoda Urzędu Gminy i Miasta w Grójcu gdyż działka należy do gminy. Przez dwa lata wojewoda prowadził działania, była przeprowadzona procedura przetargowa
i dokonano wyboru firmy, po czym wojewoda zrzekł się prowadzenia przedsięwzięcia z uwagi na zmianę przepisów i rzekomy brak kompetencji do prowadzenia zadania
z ramienia samorządu. Zadanie likwidacji zostało wpisane do programu ochrony środowiska dla powiatu grójeckiego. Jest to zadanie bardzo trudne pod względem formalno – prawnym. W tym roku ze względu na szczupłość środków zadanie będzie trudne do zrealizowania, niemniej jednak termin ostatecznej realizacji został określony na 2006 r.
Radny Wojciech Kłosiński zauważył, że na podstawie sprawozdań widać jak ogromna ilość i różnorodność zadań znajduje się w zakresie działań policji oraz straży. Jednocześnie zaznaczył, że obie jednostki w dalszym ciągu borykają się
z brakiem specjalistycznego sprzętu. Następnie radny poruszył sprawę kontroli przeciwpożarowych. Z przedstawionych danych wynika, że w 2004 r. skontrolowano 123 zakłady i w co czwartym stwierdzono usterki. Należy również zauważyć, że na terenie powiatu jest bardzo dużo zakładów pracy, w wielu z nich od kilku lat nie było kontroli. Następnie radny poruszył sprawę w dalszym ciągu utrudnionej przejezdności trasy Grójec – Góra Kalwaria w trakcie trwania giełdy samochodowej w Słomczynie. Należy jak najszybciej podjąć w tym zakresie zdecydowane działania.
W podsumowaniu dyskusji Przewodniczący Rady podziękował Komendantom
za przygotowanie szczegółowych i obszernych sprawozdań. Jednocześnie w imieniu swoim i całej Rady Powiatu złożył Komendantom i podległym im służbom gratulacje za osiągnięcia w 2004 r., a także życzył pełnej realizacji zaplanowanych zadań
w 2005 r.
W tym miejscu porządku obrad Przewodniczący Rady ogłosił 10 minutową przerwę w obradach.
Wznawiając obrady Przewodniczący Rady podziękował radnemu Wiesławowi Czerwińskiemu za ufundowanie smacznych owoców na sesji.
Ad. 8.
Rozpatrzenie uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
Ad. 8. 1
Punkt ten został zdjęty z porządku obrad.
Ad. 8.2
Projekt Uchwały Nr XXII/195/2005 w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu Grójeckiego do przyjęcia darowizny nieruchomości przedstawił Z – ca Naczelnika Wydziału Finansowego Józef Zawiślak - załącznik nr 19.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag. Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 20 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 8.3
Projekt Uchwały Nr XXII/196/2005 w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu do zniesienia współwłasności nieruchomości przedstawił Z – ca Naczelnika Wydziału Finansowego Józef Zawiślak - załącznik nr 20.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 22 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 22 głosy „za”.
Ad. 8.4
Projekt Uchwały Nr XXII/197/2005 w sprawie zasad sprzedaży lokali mieszkalnych
i udziałów w gruncie na nieruchomościach zabudowanych stanowiących własność Powiatu Grójeckiego przedstawił Z – ca Naczelnika Wydziału Finansowego Józef Zawiślak - załącznik nr 21.
Jednocześnie p. Zawiślak przedstawił zmiany wprowadzone przez Zarząd Powiatu:
a) przeniesienie zapisu pkt 3 § 3 jako pkt 2 § 6.
b) § 4 otrzymał brzmienie – „Dla najemcy, który nie pracował w jednostce organizacyjnej Powiatu Grójeckiego lub przejętej przez Powiat Grójecki, bonifikata o której mowa w § 3 nie może przewyższyć 50 %”.
c) wprowadzenie § 5 w brzmieniu: „Lokalu mieszkalnego, o którym mowa
w § 1 uchwały , nie można sprzedać najemcy:
1. posiadającej tytuł do innego lokalu mieszkalnego spełniającego
w zakresie powierzchni co najmniej warunki lokalu zamiennego na terenie Powiatu Grójeckiego.
2. Jest w trakcie budowy domu/mieszkania na terenie Powiatu Grójeckiego.
Pozostałe paragrafy uległy przesunięciu.
d) zmianę treści § 9: „ W akcie notarialnym przenoszącym własność lokalu zawarte zostaną następujące postanowienia:
1. Sprzedający umożliwia odpłatnie nabywcy lokalu dostawę energii cieplnej, wody i odbiór ścieków istniejąca siecią wodno – kanalizacyjną i c.o.
2. Sprzedający umożliwia dostęp i przejście do pomieszczeń przynależnych
i gospodarczych tj. komórek, piwnic i garaży oraz działek pracowniczych.
3. Rzeczoznawca majątkowy wyceniający lokal mieszkalny uwzględni zgodnie z obowiązującym prawem udokumentowane nakłady poniesione przez lokatora.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stefania Fetraś poinformowała, że komisja analizowała projekt dwukrotnie. Odbyła również spotkanie z mieszkańcami. W dniu 14 marca 2005 r. komisja zapoznała się z dotychczas wprowadzonymi zmianami i zaproponowała następujące zmiany:
- w § 9 zmianę brzmienia pkt 1 „Sprzedający umożliwia nabywcy lokalu odpłatną dostawę energii cieplnej, wody i odbiór ścieków istniejącą siecią wodno – kanalizacyjną i c.o”.
- wnioskiem o wykreślenie z projektu uchwały § 5 – nad wnioskiem głosowało
4 radnych. Wniosek został przyjęty 2 głosami „za” przy 2 „wstrzymujących się”.
Następnie Pani Przewodnicząca poinformowała, że projekt z zaproponowanymi zmianami Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie.
Przewodniczący Rady poddał wniosek Komisji Budżetowej pod głosowanie.
Głosowało 20 radnych. Zmiany zostały przyjęte większością głosów – 11 głosów „za” przy 4 „przeciw” i 5 „wstrzymujących się”.
Wobec braku dalszych uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały wraz
z wniesionymi zmianami pod głosowanie.
Głosowało 21 radnych. Uchwała została przyjęta większością głosów – 20 głosów „za” przy 1 „wstrzymującym się”
Ad. 8. 5
Projekt Uchwały Nr XXII/198/2005 w sprawie wyrażenia zgody na zrzeczenie się na rzecz Powiatu Grójeckiego prawa do nieruchomości przez Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce przedstawił Radca Prawny Marian Seweryn - załącznik nr 22.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag. Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 21 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 21 głosów „za”.
Ad. 8.6
Projekt Uchwały Nr XXII/199/2005 w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu do zawarcia porozumień z gminami Powiatu Grójeckiego w sprawie wspólnej realizacji zadań Powiatu w zakresie utrzymania dróg powiatowych przedstawił Wicestarosta Grójecki Jacek Adamski - załącznik nr 23.
Przewodniczący Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych Jerzy Kaźmierczak poinformował, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Radny Ryszard Lewandowski spytał czy zostały zbilansowane oferty gmin, które złożyły deklaracje i jakie ma to odniesienie do środków zaplanowanych w budżecie powiatu na 2005 r.
Wicestarosta Grójecki Jacek Adamski stwierdził, że skutki finansowe uchwały ze strony budżetu dotyczą środków przeznaczonych na modernizację dróg. Wstępna analiza posiadanych środków pokazuje, że na dzień dzisiejszy jest ich mniej niż zadeklarowanych przez gminy.
Radni nie zgłosili dalszych uwag i Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Głosowało 21 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 21 głosów „za”.
Ad. 8.7
Projekt Uchwały Nr XXII/200/2005 w sprawie zmiany uchwały Nr XXVI/99 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 14 maja 1999 r. przedstawił Wicestarosta Grójecki Jacek Adamski - załącznik nr 24.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 21 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 21 głosów „za”.
Ad. 8. 8
Projekt Uchwały Nr XXII/201/2005 w sprawie dochodów własnych jednostek budżetowych Powiatu Grójeckiego przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska – załącznik nr 25.
Jednocześnie p. Skarbnik przedstawiła zmianę wprowadzoną przez Zarząd Powiatu:
-uzupełnienie § 1 pkt 3 o słowa „w porozumieniu z Zarządem Powiatu”.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 20 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 8.9
Projekt Uchwały Nr XXII/202/2005 w sprawie zmiany Uchwały Nr XXI/188/2004 Rady Powiatu w Grójcu z dnia 30 grudnia 2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu powiatu na 2005 r. przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska – załącznik nr 26.
Jednocześnie p. Skarbnik przedstawiła zmianę wprowadzoną przez Zarząd Powiatu:
-uzupełnienie § 1 o słowa „na realizację zadań remontowych i inwestycyjnych”.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 20 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 8 10
Projekt Uchwały Nr XXII/203/2005 w sprawie wprowadzenia zmian w dochodach
i wydatkach budżetu Powiatu Grójeckiego w 2005 r. przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska – załącznik nr 27.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały. Jednocześnie p. Przewodnicząca podkreśliła, że niepokojącym zjawiskiem jest zmniejszanie dotacji na budżety Domów Pomocy Społecznej. Poprosiła o ustosunkowanie się do zaistniałej sytuacji obecnych na sesji dyrektorów tych jednostek.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 21 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 21 głosów „za”.
Ad. 8.11
Projekt Uchwały Nr XXII/204/2005 w sprawie uchwalenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych,
a także planu finansowego podziału środków z Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Grójeckiego na 2005 r. przedstawiła Dyrektor PCPR Katarzyna Średnicka – załącznik nr 28.
Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu Andrzej Wąsikowski poinformował, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
W związku z podjęciem w dniu dzisiejszym uchwały w sprawie upoważnienia Zarządu do przejęcia obiektu w Warce w celu zorganizowania Warsztatów Terapii Zajęciowej Radny Ryszard Lewandowski spytał czy istnieje możliwość wygospodarowania określonych środków lub pozyskanie innych funduszy na ten cel.
W odpowiedzi Skarbnik Powiatu wyjaśniła, że na adoptowanie i remont pomieszczeń są możliwości pozyskania środków z PFRON w wysokości ok. 7 tys. na jednego mieszkańca.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 21 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 21 głosów „za”.
Ad. 8.12
Projekt Uchwały Nr XXII/205/2005 w sprawie zatwierdzenia zmian w statucie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Grójcu przedstawił Naczelnik Wydziału Edukacji, Zdrowia I Pomocy Społecznej Tadeusz Płużyczka – załącznik nr 29.
Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu Andrzej Wąsikowski poinformował, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 21 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 21 głosów „za”.
Ad. 8.13
Projekt Uchwały Nr XXII/206/2005 w sprawie zatwierdzenia zmian w statucie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście przedstawił Naczelnik Wydziału Edukacji, Zdrowia i Pomocy Społecznej Tadeusz Płużyczka – załącznik nr 30.
Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu Andrzej Wąsikowski poinformował, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 22 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 22 głosy „za”.
Ad. 8.14
Projekt Uchwały Nr XXII/207/2005 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Rady Powiatu Grójeckiego na 2005 r. przedstawił Przewodniczący Rady Tadeusz Majewski – załącznik nr 31.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 22 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 22 głosy „za”.
Ad. 8.15
Projekt Uchwały Nr XXII/208/2005 w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Stałych Rady Powiatu Grójeckiego na 2005 r. przedstawił Przewodniczący Rady Tadeusz Majewski – załącznik nr 32. Poinformował, że w planach pracy określony został termin realizacji poszczególnych tematów.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 22 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 22 głosów „za”.
Ad. 8.16
Projekt Uchwały Nr XXII/209/2005 w sprawie delegowania radnych do Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przedstawił Starosta Grójecki Mirosław Maliszewski – załącznik nr 33.
Pan Starosta w imieniu Zarządu Powiatu zaproponował kandydaturę radnego Jacka Adamskiego oraz radnego Tadeusza Zakrzewskiego, czyli dotychczasowych członków Komisji powołanych przez Radę. Radni nie zgłosili uwag.
Jednocześnie Pan Starosta poinformował, że jako swoich przedstawicieli do prac
w Komisji powoła radnego Mariusza Wojno oraz radnego Wojciecha Kłosińskiego.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 22 radnych. Uchwała została przyjęta większością głosów – 20 głosów „za” przy 2 „wstrzymujących się”
Ad. 8.17
Projekt Uchwały Nr XXII/210/2005 w sprawie zmiany uchwały Nr XXI/180/2004 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 29 listopada 2004 r. w sprawie utworzenia przez Powiat Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawił Z – ca Naczelnika Wydziału Finansowego Józef Zawiślak - załącznik nr 34.
Ponadto p. Zawiślak wyjaśnił, że w § 2 nastąpiła niewielka korekta zapisu pozycji
3 § 3, która została wniesiona już po zaopiniowaniu projektu przez Komisję Budżetową.
Przewodnicząca Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Stefania Fetraś poinformowała, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały z wyłączeniem przedstawionej zmiany.
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag i Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Głosowało 22 radnych. Uchwała została przyjęta większością głosów – 20 głosów „za” przy 2 „wstrzymujących się”
Ad. 9
Interpelacje i zapytania radnych.
Radny Wiesław Czerwiński spytał czy udzielono odpowiedzi na uwagi p. Leszka Kumorka z poprzedniej sesji dotyczących funkcjonowania S.P. ZOZ w Grójcu.
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że odpowiedzi udzielił Wydział Edukacji, Zdrowia
i Pomocy Społecznej.
Radna Stefania Fetraś ponownie zwróciła się do dyrektorów DPS – ów
z prośbą o ustosunkowanie się do niepokojącego zjawiska zmniejszania dotacji na budżety Domów Pomocy Społecznej.
W imieniu dyrektorów głos zabrała Dyrektor Domu Pomocy Społecznej
w Tomczycach p. Irena Dmochowska, która w kilku słowach przedstawiła już dotychczas trudną sytuację w tych placówkach. Dalsze zmniejszanie środków finansowych może wpłynąć na pogorszenie warunków i w znacznym stopniu utrudnić właściwą opiekę nad pensjonariuszami. Nie ma już z czego oszczędzać. Obecnie na zakup lekarstw jest przeznaczone niecałe 4 zł na miesiąc na jednego mieszkańca, natomiast stawka żywieniowa to 5 zł na cały dzień. Ponadto od początku roku zostały wprowadzone nowe niekorzystne zasady odpłatności za pobyt. Wpływa to na zmniejszenie ilości mieszkańców, a co za tym idzie pomniejszenie środków. Natomiast gminy mimo zmiany nadal nie są zainteresowane tym tematem. Pani dyrektor podkreśliła, że wciąż stara się pozyskiwać nowych sponsorów, ale i tak bez pomocy Starostwa placówki nie są w stanie same udźwignąć ciężaru dalszego prawidłowego funkcjonowania.
Radny Stanisław Woźniak spytał jaki jest koszt utrzymania jednego mieszkańca.
W odpowiedzi p. Dyrektor wyjaśniła, że koszt utrzymania jednego mieszkańca wynosi ok. 1.680 zł. Dodała, że znaczące kwoty są wydatkowane na bieżące remonty, choć w ostatnim czasie ze względu na brak środków nie były one prowadzone oraz na ogrzewanie obiektów. Jednocześnie pani dyrektor zaznaczyła, że w trakcie kontroli zleconej przez Starostę w żadnej z trzech placówek nie stwierdzono rozrzutności i złego gospodarowania środkami finansowymi.
Radny Stanisław Woźniak zauważył jak wysokie są to koszty w stosunku
do wysokości rent lub emerytur, które na naszym terenie są najczęściej świadczeniami rolniczymi.
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Nowym Mieście p. Irena Leszczyk zaznaczyła, że rozwiązaniem byłaby partycypacja w kosztach utrzymania placówek samorządów gminnych.
Ad. 10
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Radna Celina Gulina poprosiła o interwencję w sprawie dróg wojewódzkich, których stan techniczny po zimie jest bardzo zły. Na terenie gminy Nowe Miasto sytuacja jest wprost tragiczna. Ponadto radna poruszyła sprawę złej przejezdności dróg w okresie zimowym. Zgłosiła wniosek o przeanalizowanie możliwości podpisania, na wzór porozumień z gminami o remontach, porozumień dotyczących odśnieżania dróg powiatowych. Jednocześnie radna zwróciła się z pytaniem czy jest przewidziany w najbliższym czasie remont drogi wojewódzkiej do miejscowości Żdzary.
Na zakończenie radna zaproponowała, aby sprawa dotycząca wzoru medalu była rozpatrywana na posiedzeniach Klubów Radnych.
W odpowiedzi Starosta Mirosław Maliszewski zaznaczył, że w związku z uwagami radnej dobrze się składa, że na sesji obecny jest Radny Sejmiku Wojewódzkiego
Mazowieckiego p. Stanisław Karczewski. Jednocześnie p. Starosta poinformował , że
niedawno z inicjatywy Marszałka Województwa Mazowieckiego odbyło się spotkanie na temat „Traktu Królewskiego”. Na spotkaniu przedstawiciele czterech powiatów: grójeckiego, białobrzeskiego, radomskiego, szydłowieckiego, przedstawili propozycję przekazania tej drogi powiatowej samorządowi wojewódzkiemu. W pierwszej fazie propozycja nie uzyskała akceptacji Zarządu Województwa Mazowieckiego.
Na wniosek jednego z radnych wojewódzkich nastąpiło ponowne spotkanie na którym został przedstawiony pomysł, aby remont tej drogi na całym 70 km odcinku został sfinansowany w ramach środków ZPOOR – u, ale w 2007 r. Powstaje pytanie czy rozpocząć remont tej drogi na zasadzie porozumienia powiatów czy poczekać na decyzję o przekazaniu. Niemniej na dzień dzisiejszy w Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego znalazł się zapis o konieczności wykonania remontu „Traktu Królewskiego”. Jednocześnie Pan Starosta poinformował, że w trakcie spotkania była poruszana sprawa utrzymania i remontów, w tym odśnieżania dróg wojewódzkich. W 2005 r. planowane jest wykonanie w części województwa dotyczącej dawnego województwa radomskiego remontów i modernizacji na odcinku ok. 100 km. W naszym powiecie dotyczyłoby to drogi 728 od Grójca do granicy powiatu. Na pytanie dotyczące odśnieżania tej drogi padła odpowiedź, że będą dołożone wszelkie starania w celu utrzymania przejezdności. Na zakończenie Pan Starosta stwierdził, że dobrym pomysłem jest propozycja odśnieżania dróg powiatowych wspólnie z samorządami gminnymi.
Radny Wojciech Kłosiński zaproponował w związku z niedawno przeprowadzonym konkursem plastycznym pt. „Woda–bezpieczeństwo–ja” i innymi tego rodzaju konkursami, oprawienie najciekawszych prac i umieszczenie ich zarówno na ścianach Starostwa jak i na ścianach szpitala grójeckiego. Natomiast nawiązując do wypowiedzi p. Dyrektor o złej sytuacji finansowej DPS - ów radny zaproponował wzmożenie działań w organizowaniu pomocy rzeczowej dla tych placówek. Może to być w formie nawiązania współpracy, również przez radnych, z różnymi instytucjami, sklepami bądź hurtowniami. Poza tym można zorganizować odpłatne szkolenia prowadzone np. przez straż pożarną lub inne organizowane w budynku Starostwa z przekazaniem pozyskanych pieniędzy na DPS – y.
Pan Stanisław Karczewski Radny Sejmiku Województwa Mazowieckiego
w sprawie drogi 728 poinformował, że według jego wiedzy remont tej drogi jest przewidziany, ale w 2006r. Zaproponował opracowanie przez Zarząd Powiatu stanowiska, które będzie stanowiło podstawę prośby skierowanej do Marszałka Województwa Mazowieckiego o interwencję w sprawie przyśpieszenia remontu tej drogi.
Ad. 11
Przewodniczący Rady Tadeusz Majewski poruszył następujące sprawy:
- do dnia 30 kwietnia b.r. radni zobowiązani są do złożenia do Przewodniczącego Rady oświadczeń majątkowych wraz z dwoma kserokopiami PIT – u. Dodał, że
w najbliższych dniach razem z p. Sekretarzem weźmie udział w szkoleniu.
- następna sesja zostanie zwołana pod koniec kwietnia. W związku z tym prosi członków Komisji Rewizyjnej o wypracowanie do dnia 10 kwietnia b.r. opinii
o wykonaniu budżetu za 2004 r. oraz wniosku o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu.
- dziś po raz drugi został wycofany z porządku obrad projekt w sprawie ustanowienia medalu „Zasłużony dla Powiatu Grójeckiego”. Pan Przewodniczący zwróci się na piśmie do radnych o wypracowanie stanowiska przez radnych nie zrzeszonych oraz na posiedzeniach Klubów Radnych i zgłoszenie ich do Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu Rady Powiatu, która ponownie opracuje projekt uchwały.
- w sprawie ustawienia stołów Pan Przewodniczący poinformował, że w najbliższym czasie będzie zakupiony system nagłaśniający i wtedy zostaną uwzględnione sugestie poszczególnych komisji.
Radny Wiesław Czerwiński zwrócił uwagę, że nie przypadkiem na dzisiejszej sesji pojawiły się owoce. Nasz powiat to region sadowniczy, gdzie produkowane są bardzo smaczne owoce o dobrej jakości. Jest to towar ładny, natomiast brakuje mu promocji. Dlatego radny zasugerował, aby w najbliższym czasie opracować formę takiej reklamy. Można o tym porozmawiać w komisjach
a także w gronie Zarządu i Prezydium Rady. Należałoby powołać grupę osób, która na podstawie obowiązujących przepisów zajęłaby się tą sprawą. Pozostaje strona finansowa tego przedsięwzięcia. Radny poinformował, że
w ostatnim czasie spotkał się z wszystkimi burmistrzami i wójtami. Wstępna propozycja przy oczekiwaniu deklaracji wynosiła 2 tys. zł. Wszyscy zgłosili chęć partycypacji, jeśli nie będzie przeciwwskazań ze strony przepisów. Jednocześnie na terenie gmin są firmy handlujące owocami od których również będzie możliwe pozyskanie środków. W dalszej części wystąpienia radny podkreślił, że może być wiele form tej reklamy, mogą to być choćby zaprezentowane na dzisiejszej sesji torebki lub kolorowe nalepki na jabłkach. Może to być promocja prowadzona poprzez kolorowe czasopisma lub
w innych tego typu formach. Możliwości jest wiele. Radny dodał, że poczynione przez niego wstępne starania dałyby na starcie kwotę ok. 20 tys. zł. Dlatego jeśli uwarunkowania prawne pozwolą należy przy współudziale wszystkich, również Komisji Promocji Rady Powiatu opracować program działania i formy realizacji w tym temacie, aby na następnej sesji Zarząd mógł przedstawić określone propozycje.
W podsumowaniu Przewodniczący Rady Tadeusz Majewski wyraził zadowolenie ze sprawnego przebiegu obrad sesji, przy stu procentowej frekwencji. Podziękował wszystkim za udział w obradach.
Następnie z uwagi na wyczerpanie porządku obrad Pan Przewodniczący o godz. 13.40 zamknął sesję wypowiadając formułę: „Zamykam sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Przewodniczył:
Tadeusz Majewski
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 14.11.2005 r., godz. 09.53 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 14.11.2005 r., godz. 09.53 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
14.11.2005 r., godz. 09.53 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |