Główna treść strony
Odpowiedzi na pytania
Grójec, 9 grudnia 2015 r.
OR.272.8.2015
Do: Uczestnicy postępowania
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego „Świadczenie usług pocztowych
w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Starostwa Powiatowego w Grójcu” nr ogłoszenia 178463-2015
Do Zamawiającego wpłynęły następujące pytania:
Pytanie 1:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usług pocztowych polegających na przyjmowaniu przez wykonawcę nadawanych przesyłek pocztowych oraz paczek pocztowych przemieszczaniu
i doręczaniu ich do adresata na obszarze całego kraju oraz za granicami RP, dokonywanie zwrotów do Zamawiającego przesyłek niedoręczonych do adresata w szczególności zgodnie z następującymi przepisami:
ustawą z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe, rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013r. w sprawie wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego, rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej
w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego.
Biorąc pod uwagę, że cena zwrotu przesyłki uzależniona jest od jej rodzaju (waga i jej gabarytu, kategorii) prosimy o doprecyzowanie, czy w przypadku przesyłek zwracanych do Zamawiającego po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia, opłata ma zostać naliczona zgodnie z cennikiem Wykonawcy obowiązującym w dniu nadania przesyłek lub czy Zamawiający przewiduje możliwość zmiany formularza cenowego?
Odpowiedź: Zamawiający dokonał zmiany formularza cenowego.
Pytanie 2:
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość dodania w załączniku nr 5 do SIWZ § 3 pkt. 1d informacji o następującej treści:
„W przypadku uzasadnionych zastrzeżeń w stosunku do już odebranych przesyłek (np. nieprawidłowe opakowanie, brak pełnego adresu, niezgodność wpisów w dokumentach nadawczych z wpisami na przesyłkach, brak znaków opłaty itp.) Wykonawca bez zbędnej zwłoki wyjaśnia je z Zamawiającym. Brak możliwości wyjaśnienia zastrzeżeń, o których mowa lub ich usunięcia w dniu odbioru przesyłek od Zamawiającego powoduje, iż nadanie przesyłek przez Wykonawcę nastąpi w dniu następnym lub ich całkowitym usunięciu przez Zamawiającego.”?
Odpowiedź: Zamawiający dokonał zmiany w załączniku nr 5 do SIWZ § 2 ust. 1 g informacji o w/w treści:
„W przypadku uzasadnionych zastrzeżeń w stosunku do już odebranych przesyłek (np. nieprawidłowe opakowanie, brak pełnego adresu, niezgodność wpisów w dokumentach nadawczych z wpisami na przesyłkach, brak znaków opłaty itp.) Wykonawca bez zbędnej zwłoki wyjaśnia je z Zamawiającym. Brak możliwości wyjaśnienia zastrzeżeń, o których mowa lub ich usunięcia w dniu odbioru przesyłek od Zamawiającego powoduje, iż nadanie przesyłek przez Wykonawcę nastąpi w dniu następnym lub ich całkowitym usunięciu przez Zamawiającego.”
Pytanie 3:
Zwracamy się z wnioskiem do Zamawiającego o modyfikację treści SIWZ poprzez dodanie kryterium tzw. „społecznego” dotyczącego liczby osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.
Zgodnie z zaleceniami Szefa Kancelarii Premiera Rady Ministrów wspieranej przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej skierowanymi do dyrektorów generalnych urzędów zwraca się uwagę, by w ich jednostkach zamówienia publiczne służyły stabilności zatrudnienia Polaków poprzez stosowanie klauzuli społecznej. Klauzule społeczne są rozwiązaniem, które pozwala skończyć z dualizmem rynku pracy, a konkurencyjność nie może się opierać na niestabilności zatrudnienia.
Stosowanie w zamówieniu publicznym kryterium promującego firmy, które zatrudniają swoich pracowników na umowy o pracę, jest w pełni uzasadnione - uznała Krajowa Izba Odwoławcza.
Tak zrobiło ostatnio Centrum Zakupów dla Sądownictwa w wartym kilkaset milionów złotych przetargu na przesyłki sądowe. Jednym z kryteriów jest zatrudnienie na etat doręczycieli i osób pracujących w placówkach. Kryterium to zostało zaskarżone przez spółkę PGP, ale Krajowa Izba Odwoławcza uznała je za zgodne z prawem i w pełni uzasadnione celami, jakie przyświecały ustawodawcy. Zamówienia publiczne muszą być postrzegane, jako instrument wsparcia rynku pracy - uzasadnił Przewodniczący Składu Orzekającego.
Kryterium społeczne zostało już uwzględnione m.in. w postępowaniach przetargowych w resorcie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Straży Gminnej w Człuchowie pn: Świadczenie usług pocztowych oraz usług personalizowania, wydruku, konfekcjonowania, kopertowania i doręczania korespondencji, nr ogłoszenia o zamówienie: 2014/S 209-370280, Ministerstwie Zdrowia, Uniwersytecie Warszawskim, Państwowej Inspekcji Pracy, Izbie Skarbowej w Warszawie (przetarg dotyczący przekazów pocztowych)
Z uwagi na charakter Państwa działalności, oraz mając na względzie to, iż ustawodawca nadając ustawą nowelizującą nowe brzmienie art. 91 ust. 2 ustawy PZP, kładzie nacisk na fakt, że wydatki publiczne powinny wspierać rzetelnych i praworządnych uczestników rynku i ich pracowników, w naszej opinii powinniście Państwo dążyć do propagowania legalności zatrudnienia i wspierać podmioty zatrudniające pracowników na podstawie umowy o pracę. Podkreślenia w tym aspekcie wymaga bowiem to, że celem wprowadzenia kryteriów społecznych do kryteriów oceny ofert, było zatem premiowanie tych wykonawców, którzy w swojej działalności respektują zasady praworządności i dbałości o dobro wspólne i wyrównywanie ich szans w przetargach, w których konfrontują się z wykonawcami obniżającymi koszty swojej działalności kosztem wartości istotnych z punktu widzenia interesu państwa. Naturalną konsekwencją takiej postawy i dysponowaniem personelem zatrudnionym na podstawie umowy o pracę jest bowiem to, że zwiększają się koszty świadczenia danej usługi. Co za tym idzie, społeczne kryterium oceny ofert w postaci zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, ma w takiej sytuacji niwelować dysproporcję związaną z możliwością wyceny usług, występującą pomiędzy podmiotami zatrudniającymi pracowników na podstawie umowy o pracę a tymi, którzy nakaz z art. 22 §1 Kodeksu Pracy omijają. W związku z tym, posługiwanie się kryteriami społecznymi przy ocenie ofert, nie tylko nie zaprzecza konkurencyjności, ale umożliwia pełną realizację tej zasady i rzeczywistą konkurencję między operatorami pocztowymi.
Analiza niniejszego Postępowania pozwala na stwierdzenie, iż ustanowienie tego rodzaju kryterium jest zasadne z uwagi na przedmiot Postępowania i charakter czynności wchodzących w zakres niniejszego zamówienia, tj. ze względu na ochronę tajemnicy korespondencji.
Czy mając na uwadze powyższe Zamawiający dokona modyfikacji treści SIWZ poprzez dodanie „kryterium społecznego”, przez które należy rozumieć liczbę osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy (cały etat), którym zostanie powierzona realizacja przedmiotu zamówienia w zakresie doręczania i wydawania przesyłek, tj. doręczyciele-listonosze, osoby wydające korespondencję oraz w związku z powyższym dokona odpowiednich zmian w specyfikacji istotnych warunków zamówienia?
Odpowiedź: Zamawiający nie wprowadzi zmiany w treści SIWZ.
Pytanie 4:
W załączniku nr 5 do SIWZ § 3 pkt. 1c Zamawiający określa, że:
1. W ramach przedmiotu umowy do obowiązków Wykonawcy należy:
c) odbieranie z miejsca wskazanego przez Zamawiającego przesyłek do wyekspediowania codziennie (poniedziałek-piątek) z Punktu Informacyjnego Starostwa Powiatowego w Grójcu, ul. Piłsudskiego 59, 05-600 Grójec znajdującego się na parterze budynku w godzinach od 14.00 do 15.00 oraz z Filii Starostwa Powiatowego w Grójcu ul. Warszawska 45, 05-660 Warka w godzinach 13:30 -14:30 lub zapewnienia możliwości przyjmowania przesyłek pocztowych i paczek od Zamawiającego w placówce Wykonawcy realizującej usługi objęte przedmiotem zamówienia na terenie miejscowości Grójec i Warka woj. mazowieckie, w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00 i wyznaczy do obsługi Zamawiającego placówki nadawczo-odbiorcze zlokalizowane nie dalej niż 1 km w linii prostej od siedziby Zamawiającego w Grójcu oraz Warce,
Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wyznaczenia do obsługi Zamawiającego placówki nadawczo-odbiorczej zlokalizowanej nie dalej niż 1 km w linii prostej od siedziby Zamawiającego w Grójcu Zamawiający będzie dostarczał przesyłki do nadania we własnym zakresie.
Odpowiedź: Zamawiający dokonał modyfikacji w załączniku nr 5 do SIWZ § 2 pkt. 1 c.
odbieranie z miejsca wskazanego przez Zamawiającego przesyłek do wyekspediowania codziennie (poniedziałek-piątek) z Punktu Informacyjnego Starostwa Powiatowego w Grójcu, ul. Piłsudskiego 59, 05-600 Grójec znajdującego się na parterze budynku w godzinach od 14.00 do 15.00 oraz z Filii Starostwa Powiatowego w Grójcu ul. Warszawska 45, 05-660 Warka w godzinach 13:30 -14:30 oraz wyznaczenie do obsługi Zamawiającego placówek nadawczo-odbiorczych zlokalizowanych nie dalej niż 1 km w linii prostej od siedzib Zamawiającego w Grójcu oraz Warce,
Pytanie 5:
W załączniku nr 5 do SIWZ § 7 pkt. 2 Zamawiający określa, że:
2. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie następowało z dołu za faktycznie wykonaną usługę przelewem na wskazane konto Wykonawcy na podstawie prawidłowo wystawionej faktury VAT w terminie do 21 dni od daty złożenia faktury
Wykonawca informuje, iż faktury za usługi pocztowe wystawiane są za pośrednictwem scentralizowanego systemu informatycznego, którego wymogi określają takie kryteria jak termin wystawienia faktury, datę wysłania faktury do klienta, jak również termin płatności będący w ścisłej zależności z terminami sporządzanie faktury.
Wobec powyższego Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację i zmianę terminu w powołanych powyżej warunkach określonych w Umowie i ofercie na następujące:
2. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie następowało z dołu za faktycznie wykonaną usługę przelewem na wskazane konto Wykonawcy na podstawie prawidłowo wystawionej faktury VAT w terminie do 14 dni od daty wystawienia faktury.
Odpowiedź: Zamawiający pozostawia istniejący zapis załącznika nr 5 do SIWZ § 7 pkt. 2 bez zmian.
Pytanie 6:
W załączniku nr 5 do SIWZ § 4 pkt. 5 Zamawiający określa całkowite wynagrodzenie wynikające z niniejszej umowy do kwoty: ………..……….. zł brutto, (słownie złotych: …………………..……..…..…) kwota zawiera obowiązujący podatek VAT.
Wykonawca na mocy ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (Dz.U. z 2012r. poz. 1529) stał się operatorem wyznaczonym, który świadczy powszechne usługi pocztowe. Zgodnie z nowelizacją ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), która weszła
w życie 1 kwietnia 2013 roku, powszechne usługi pocztowe świadczone przez Pocztę Polską są zwolnione
z podatku od towarów i usług. Pozostałe usługi pocztowe - niepowszechne, są opodatkowane stawką podstawową w wysokości 23%. Wobec powyższego prosimy o modyfikacje na:
Zamawiający określa całkowite wynagrodzenie wynikające z niniejszej umowy do kwoty: ………..……….. zł brutto, (słownie złotych: …………………..……..…..…) kwota zawiera obowiązujący podatek VAT.
Odpowiedź: Zamawiający dokonał modyfikacji istniejącego zapisu załącznika nr 5 do SIWZ § 4 pkt. 5
Pytanie 7:
W związku z faktem, iż Zamawiający dopuszcza możliwość świadczenia usług przez podwykonawców zwracamy się z prośba o odpowiedź na poniższe pytania:
1) Czy Zamawiający zakłada, że będzie zobowiązany do podziału korespondencji
i tworzenia odrębnych dokumentów nadawczych dla przesyłek nadawanych w imieniu i na rzecz Zamawiającego przez Wykonawcę?
2) Czy Zamawiający zakłada konieczność nanoszenia przez Zamawiającego innych nadruków/znaków opłaty na przesyłkach, które będą nadawane u różnych operatorów?
3) Czy Zamawiający zakłada, iż odbiór awizowanych przesyłek, które nie byłyby realizowane przez operatora pocztowego byłby możliwy w różnych placówkach pocztowych – zarówno operatora wyznaczonego jak i innego operatora?
4) Czy Zamawiający uwzględnił, iż ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 1529, ze zm. dalej: „Prawo Pocztowe”) przewiduje odpowiedzialność operatora pocztowego za świadczoną przez niego usługę. W przypadku utraty, ubytku, uszkodzenia przesyłki bądź niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy Zamawiający nie będzie mógł dochodzić odszkodowania od pośrednika ponieważ pośrednik nie będzie realizował dla niego usługi pocztowej.
5) Czy Zamawiający uwzględnił, iż w przypadku świadczenia usług przez pośrednika na Zamawiającym będzie spoczywał obowiązek uiszczenia opłaty za zwrot przesyłki do nadawcy (po wyczerpaniu możliwości jej doręczenia adresatowi)? To element występujący w przypadkach odmowy przyjęcia przesyłki przez adresata bądź nieodebrania przesyłki po awizacji w określonym przepisami czasie. Stawka opłaty za zwrot przesyłki rejestrowanej po wyczerpaniu możliwości doręczenia/wydania odbiorcy, której nadanie zostało opłacone znaczkiem pocztowym, pobierana byłaby na podstawie oraz zgodnie z cennikiem usług powszechnych w obrocie krajowym i zagranicznym od nadawcy tj. Zamawiającego. Opłata zostanie pobrana w formie gotówki, przed wydaniem przesyłki przez listonosza. Podstawę prawną do żądania zapłaty za zwrot przesyłek stanowi art. 32 Prawa Pocztowego, zgodnie z którym: przesyłkę pocztową, której nie można doręczyć adresatowi, operator pocztowy, który zawarł z nadawcą umowę o świadczenie usługi pocztowej, zwraca nadawcy. Za czynności związane ze zwrotem przesyłki operator ten może żądać uiszczenia opłaty w wysokości określonej w cenniku usług pocztowych albo w cenniku usług powszechnych albo w umowie.
6) Czy Zamawiający jest świadomy, iż będzie zobowiązany dołączać różne druki potwierdzenia odbioru do nadawanych przesyłek – jedne wymagane przez operatora wyznaczonego, zaś drugie wymagane przez innego operatora? Wykonawca nadmienia, także że w takiej sytuacji będzie następować inny sposób wykonania usługi – właściwy dla danego operatora pocztowego, przy czym na druku potwierdzenia odbioru będzie pojawiać się jako nadawca przesyłki nazwa operatora pocztowego, który w imieniu i na rzecz będzie nadawał przesyłki u operatora pocztowego. Powyższe budzi ryzyko, możliwości wykorzystania takiego dowodu odbioru przesyłki w postępowaniach prowadzonych przez Zamawiającego, jako dowodu.
7) Czy Zamawiający, w przypadku dopuszczenia możliwości nadawania przesyłek przez operatora pocztowego w imieniu i na rzecz Zamawiającego, jest świadomy, iż faktycznym nadawcą przesyłek będzie wówczas operator pocztowy, a nie Zamawiający? Powyższe może budzić wątpliwości adresatów przesyłek oraz organów, którym Zamawiający będzie przedstawiał dowody nadania korespondencji.
8) Czy Zamawiający, w przypadku dopuszczenia możliwości nadawania przesyłek przez operatora pocztowego w imieniu i na rzecz Zamawiającego, dokona modyfikacji treści SIWZ w taki sposób, aby jednoznacznie zostały opisane wszystkie warunki świadczenia usług zarówno usług pocztowych jak i usługi pośrednictwa, bowiem w przypadku braku stosownych zmian, samo dopuszczenia nadawania przesyłek w imieniu i na rzecz Zamawiającego powoduje, że zapisy SIWZ będą stały w sprzeczności z obowiązującymi przepisami prawa, w tym ustawą Prawo pocztowe.
Czy Zamawiający akceptuje ryzyko związane z opóźnieniem nadania przesyłek przez operatora pocztowego, dla których dzień nadania przesyłki ma być ostatnim dniem na zachowanie terminu określonego w kpc, kpk, kpa i Ordynacji podatkowej? Czy Zamawiający uwzględnił, iż to Zamawiający poniesie dodatkowy koszt?.
Odpowiedź:
Ad 1) Zamawiający nie dopuszcza powyższego rozwiązania.
Ad 2) Zamawiający nie dopuszcza.
Ad 3-8) Zamawiający informuje, że za wykonanie przedmiotu umowy odpowiada Wykonawca. Wykonawca odpowiada również za prace, które są objęte przedmiotem umowy i zostały powierzone podwykonawcom.
Pytanie 8:
Czy Zamawiający wymaga w celu zabezpieczenia tajemnicy korespondencji posiadania odpowiednio oznakowanego, fizycznie wyodrębnionego (w stosunku do stanowiska służącego do prowadzenia innej działalności gospodarczej) stanowiska w placówkach pocztowych, dedykowanego wyłącznie do obsługi usług pocztowych, w które nie może służyć prowadzeniu równolegle innej działalności gospodarczej?
Odpowiedź: Zamawiający wymaga ochrony tajemnicy korespondencji zgodnie z przyjętymi normami, co oznacza, że nie jest wymagane ustanowienie odrębnego stanowiska, natomiast wymagamy zabezpieczenia tajemnicy korespondencji.
Pytanie 9:
Czy Zamawiający uzna za dopuszczalne nadawanie przesyłek Zamawiającego przez wyłonionego w przetargu Wykonawcę u innego operatora pocztowego bez zawarcia z nim stosownej umowy, o której mowa w art. 35 ust. 1 Prawa pocztowego i w konsekwencji uzna za dopuszczalne świadczenie przez Wykonawcę usług w formie,
w której Wykonawca w istocie jest pośrednikiem pomiędzy Zamawiającym, a innym operatorem (w tym operatorem
wyznaczonym)?
W ocenie składającego zapytanie, umowa o której mowa w art. 35 Prawa pocztowego jest jedynym sposobem zapewnienia świadczenia usługi zgodnie z wymogami SIWZ przy pełnym zachowaniu warunków konkurencyjności postępowania i jednoczesnego zapewnienia skutków, o których mowa m.in. w przepisach art. 57 § 5 pkt 2 KPA, czy art. 165 § 2 KPC, art. 17 ustawy Prawo pocztowe. Zgodnie Art. 35. ust 1. ustawy Prawo pocztowe operator pocztowy, który zawarł z nadawcą umowę o świadczenie usługi pocztowej, może po przyjęciu przesyłki pocztowej powierzyć dalsze wykonanie usługi innemu operatorowi pocztowemu na podstawie umowy
o współpracę zawieranej w formie pisemnej.
Istotna w przedmiotowej sprawie jest również regulacja ust. 2- zgodnie, z którą w umowie o współpracę operatorzy pocztowi określają w szczególności:
1) zakres współpracy;
2) wynagrodzenie za wykonane przez operatora pocztowego czynności
związane z realizacją umowy;
3) zakres i sposób przekazywania informacji w sprawie zabezpieczenia
przesyłek pocztowych w celu zapewnienia bezpieczeństwa obrotu pocztowego
oraz zatrzymania i zabezpieczenia przesyłek pocztowych w przypadkach,
o których mowa w art. 36;
4) zasady przekazywania operatorowi pocztowemu, który zawarł z nadawcą
umowę o świadczenie usługi pocztowej, przesyłek niedoręczanych oraz
przesyłek pocztowych, których dotyczy prawo zastawu;
5) zasady przekazywania przesyłek pocztowych zwróconych z powodu
niewłaściwego doręczenia do oddawczej skrzynki pocztowej;
6) terminy wykonania przez operatora pocztowego czynności określonych
w umowie;
7) zasady odpowiedzialności za naruszenie warunków umowy.
W świetle powyższych regulacji stwierdzić należy, iż umowa zawarta pomiędzy operatorami na podstawie art. 35 ustawy Prawo pocztowe może, a nawet powinna szczegółowo regulować zasady współpracy między stronami,
w tym precyzyjnie określać terminy wykonania przez danego operatora pocztowego (w tym operatora wyznaczonego) czynności określonych w umowie. Zatem nic nie stoi na przeszkodzie aby w pisemnej umowie pomiędzy operatorami terminy wykonania określonych usług były zbieżne z terminami przewidzianymi
w przepisach art. 57 § 5 pkt 2 KPA, czy art. 165 § 2 KPC, czy art. 17 ustawy Prawo pocztowe. Inaczej mówiąc operatorzy pocztowi mogą tak ukształtować warunki współpracy (w tym zakresie zastosowanie znajduje zasada swobody umów) aby spełniać warunek stawiany przez Zamawiającego w przedmiotowym postępowaniu, np. poprzez ustalenie iż, nadanie (w tym dalsze przekazanie przesyłki do doręczenia) musi nastąpić w terminie jej przyjęcia od nadawcy, co pozwala na zachowanie skutków przewidzianych w przytoczonych wyżej przepisach.
Zamawiający nie ogranicza możliwości korzystania przy realizacji zamówienia z podwykonawców, a taki charakter miałby operator pocztowy będący stroną umowy zawartej z wykonawcą na podstawie art. 35 ustawy Prawo pocztowe. Ponadto takie uregulowanie stosunków pomiędzy wykonawcą, a podwykonawcami, zapewnia spełnianie innych wymogów Zamawiającego, w tym w szczególności wymóg konieczności realizacji zamówienia zgodnie
z ustawą Prawo pocztowe i aktami wykonawczymi. Przyjęcie innego trybu np. świadczenie usług w charakterze pośrednika („posłańca” przekazującego przesyłki od Zamawiającego do innego operatora) powoduje, iż w świetle
przepisów ustawy Prawo pocztowe Zamawiający nie jest stroną dla końcowego operatora pocztowego realizującego usługę doręczenia przesyłki, co pozbawia go faktycznej możliwości dochodzenia odszkodowań czy składania reklamacji w przypadku jej nienależytego wykonania albo choćby dochodzenia właściwego dokonywania i rozliczania tzw. zwrotów, za które (w przypadku operatora wyznaczonego) Zamawiający będzie uiszczał opłatę gotówką jako usługę świadczoną poza umową o zamówienie publiczne.
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza powyższego rozwiązania.
Pytanie 10:
Czy Zamawiający może potwierdzić, że przesyłki ujęte w Formularzu cenowym stanowiącego załącznik nr 1 do umowy wymagają zastosowania przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego (art. 57 §. 5 pkt. 2 ) i Kodeksu Postępowania Cywilnego (art. 165 § 2)?
Dodatkowo prosimy o podanie % ilości przesyłek objętych wymogiem zachowania prawidłowego terminu nadania dla pism urzędowych poprzez dodanie do formularza cenowego następującej pozycji:
„przesyłki listowe, rejestrowane, przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru, nie będące przesyłkami najszybszej kategorii nadane u operatora Wyznaczonego do 350 g Gabaryt A”
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że ok. 10 % przesyłek wymagających zastosowania w/w przepisów.
Pytanie 11:
Czy Zamawiający w celu rzetelnej wyceny zamówienia może doprecyzować i dokonać modyfikacji w załączniku nr 1 do SIWZ – OFERTA , w kolumnie waga przesyłki, LP 2 , 4, 6
Odpowiedź: Zamawiający dokonał modyfikacji w załączniku nr 1 do SIWZ – OFERTA w punktach LP 2, 4, 6
Pytanie 12:
Czy Zamawiający dopuszcza dostarczenie przez Wykonawcę wersji elektronicznej książek nadawczych, o których mowa w załączniku nr 5 do SIWZ – UMOWA w § 2 pkt. 1 ust. b?
Odpowiedź: Zamawiający wymaga zarówno elektronicznej jak i papierowej wersji książek nadawczych. Mając powyższe na uwadze dokonuje zmiany w załączniku nr 5 do SIWZ – UMOWA w § 2 pkt. 1 ust. b. tj. b) dostarczanie niezwłocznie po podpisaniu umowy książek nadawczych w formie elektronicznej i papierowej lub innych dokumentów w których wpisywane będą przesyłki rejestrowane wychodzące.
Informuję, że na podstawie art. 38 ust 6 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz.U. z 2013 r. poz. 907) zamawiający przedłuża termin składania ofert do dnia 14 grudnia 2015 godz 12:00.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Adam Podemski, data: 09.12.2015 r., godz. 14.25 |
Ostatnia aktualizacja: |
Adam Podemski, data: 09.12.2015 r., godz. 14.25 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
09.12.2015 r., godz. 14.25 |
Adam Podemski |
Dodanie strony |