Główna treść strony
Informacja z pracy Zarządu Powiatu w okresie od ostatniego sprawozdania Starosty Grójeckiego tj. od dnia 6 czerwca 2005 r. do 26 lipca 2005 r.
Informacja z pracy Zarządu Powiatu w okresie od ostatniego sprawozdania Starosty Grójeckiego tj. od dnia 6 czerwca 2005 r. do 26 lipca 2005 r.
Od ostatniego sprawozdania Starosty odbyło się 8 posiedzeń Zarządu Powiatu.
Zarząd Powiatu rozpatrzył i zaakceptował projekty uchwał Rady Powiatu
w następujących sprawach:
Projekty Uchwał Rady Powiatu podjęte na Nadzwyczajnej Sesji Rady Powiatu
w dniu 30.06.2005 r.
1. uchwalenia regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów na wyrównywanie szans edukacyjnych dla studentów w ramach Działania 2.2 „Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego”,
2. uchwalenia regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów na wyrównywanie szans edukacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych
w ramach Działania 2.2 „Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego”,
3. wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu powiatu grójeckiego na 2005 r.
Projekty Uchwał Rady Powiatu zaakceptowane przez Zarząd Powiatu
i skierowane do rozpatrzenia w dniu 26.07.2005 r. w sprawach:
1. opinii do projektu programu restrukturyzacyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Grójcu,
2. opinii do projektu programu restrukturyzacyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście,
3. upoważnienia Zarządu Powiatu Grójeckiego do przyjęcia darowizny nieruchomości,
4. najniższego wynagrodzenia w pierwszej kategorii zaszeregowania określonego
w tabeli miesięcznych stawek wynagradzania zasadniczego i określenia wartości jednego punktu w złotych w punktowym systemie wynagradzania dla Powiatowego Zarządu Dróg w Grójcu,
5. sprzedaży lokali mieszkalnych i udziałów w gruncie na nieruchomościach zabudowanych stanowiących własność Powiatu Grójeckiego repatriantom,
6. zaciągnięcia kredytu na wykonanie zadania pn: „Termomodernizacja budynku Liceum Ogólnokształcącego w Grójcu – docieplenie ścian i stropów”,
7. zaciągnięcia kredytu na termomodernizację budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Grójcu,
8. wprowadzenia zmian w Uchwale Nr XXI/188/2004 Rady Powiatu Grójeckiego
z dnia 30 grudnia 2004 r w sprawie uchwalenia budżetu powiatu na 2005 r,
9. wprowadzenia zmian w dochodach i wydatkach budżetu Powiatu Grójeckiego
w 2005 r.
Zarząd Powiatu rozpatrzył i podjął uchwały w następujących sprawach:
1. powołania Rady Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce,
2. powołania Zespołu ds. opracowania projektu na działanie 2.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego /ZPORR/,
4. zatwierdzenia projektu „Stypendia dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych
z grójeckich wsi” na Działanie 2.2./ Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne/ w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego /ZPORR/,
5. zatwierdzenia projektu „Stypendia dla młodzieży studiującej z powiatu grójeckiego” na Działanie 2.2./ Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne/ w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego /ZPORR/
3. wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2005 r, /3 uchwały/
4. wniosku o zwołanie Nadzwyczajnej Sesji Rady Powiatu,
5. podziału działki nr 1405/1 położonej w Grójcu przy ul. P. Skargi będącej własnością Powiatu Grójeckiego,
6. powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora w:
- Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Jasieńcu,
- Liceum Ogólnokształcącym w Nowym Mieście,
- Ogniska Pracy Pozaszkolnej w Nowym Mieście,
- Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Jurkach.
Poza podejmowaniem uchwał Zarząd Powiatu zajmował się innymi ważnymi dla funkcjonowania powiatu sprawami w tym między innymi:
1. powołał skład Rady Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce,
2. rozpatrzył projekt porozumienia pomiędzy Starostwem a Urzędem Miasta i Gminy w Nowym Mieście dot. współfinansowania Ogniska Pracy Pozaszkolnej,
3. zaakceptował porozumienie między Powiatem Grójeckim a Powiatem Płońskim
w sprawie powierzenia zadań z zakresu oświaty,
4. rozpatrzył wnioski o wpis do ewidencji oraz nadanie uprawnień szkoły publicznej szkołom niepublicznym,
5. zapoznał się z analizą budżetów jednostek oświatowych,
6. zapoznał się z informacją dot. powołania Rodzinnych Domów Dziecka,
7. rozpatrzył i zaakcentował podział działki Nr 1405/1 – teren SP ZOZ w Grójcu,
8. zapoznał się informacją Dyr. SP ZOZ w Grójcu na temat wyniku rozmów
z Bankami w sprawie udzielenia kredytu,
9. zapoznał się informacją Dyr. SP ZOZ w Grójcu i Dyr. SP ZOZ w Nowym Mieście dot. stopnia zaawansowania prac nad opracowaniem programu restrukturyzacji szpitali,
10. wstępnie rozpatrzył pismo Dyr. SP ZOZ w Grójcu w sprawie pomocy
w wyposażeniu oddziału dziecięcego,
11. zapoznał się z pismem Komisji Rewizyjnej w sprawie aktualnego biegu prac kontrolnych w SP ZOZ Grójec,
12. zapoznał się z informacją Dyr. PZD w Grójcu nt. VI Konwentu Dróg Pow. Woj. Mazowieckiego, prac wykonanych na drogach powiatowych przez PZD i firmy zewnętrzne w okresie pierwszego półrocza 2005 r, aktualnych prac remontowych oraz prac wykonywanych wspólnie z samorządami – przetargi,
13. wstępnie zapoznał się z pismem Burmistrza Nowego Miasta w sprawie wyrażenia zgody na zabudowanie ok. 30 m2 działki stanowiącej własność powiatu w związku z budową sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej,
14. na miejscu dokonał oceny postępu prac Komendy PSP w Grójcu,
15. rozpatrywał wnioski zgłoszone na posiedzeniach Komisji Stałych Rady Powiatu,
Wnioski Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu przyjęte na posiedzeniu w dn. 2 czerwca 2005 r.
Wniosek Nr 1 – Komisja Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu wnioskuje, aby Zarząd Powiatu przedłożył komisji do analizy projekt podziału działki nr 155/2 pod dwoma budynkami mieszkalnymi przy ZSP w Nowej Wsi przeznaczonymi do sprzedaży.
Zarząd Powiatu zobowiązał p. Józefa Zawiślaka Z-cy Naczelnika Wydz. Fin do przygotowania stosownej informacji w powyższej sprawie.
Wniosek Nr 2 – W związku z wnioskiem Dyrektora S.P. ZOZ o poręczenie kredytu przez ustanowienie hipoteki na nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Grójeckiego Komisja Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu wnioskuje
o rozważenie możliwości wydzielenia z majątku szpitala działki wraz z budynkiem „Domontu”.
Wniosek został zrealizowany.
Wniosek Nr 3 – Komisja Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu wnioskuje
o rozważenie możliwości wypłaty nagród dla Wicestarosty, Skarbnika
i Sekretarza Powiatu w ramach środków zabezpieczonych w budżecie na 2005 r. na wypłatę „trzynastek” dla tej grupy pracowników.
Starosta ustosunkuje się do powyższego wniosku po zapoznaniu się z wynikami kontroli RIO.
Wnioski Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych przyjęte na posiedzeniu w dn. 29 czerwca. 2005 r.
Wniosek Nr 1 Komisja wnioskuje pod adresem Zarządu Powiatu aby Zarząd Powiatu przestrzegał przyjęte na posiedzeniu Komisji zasady przeprowadzania przetargów na remont i modernizację dróg powiatowych współfiansowanych przez samorządy gminne tz. aby przetargi były przeprowadzane przez Starostwo i w siedzibie Starostwa.
Zarząd Powiatu przyjął wniosek do realizacji.
Wniosek Nr 2 Komisja wnioskuje aby sposób i stopień realizacji wniosków przyjętych na posiedzeniach Komisji był zamieszczany w informacji Starosty z pracy Zarządu przedstawianych na Sesjach Rady.
Wniosek został przyjęty do bieżącej realizacji.
Wniosek Nr 3 Komisja wnioskuje aby w posiedzeniach Komisji a w szczególności Komisji Transportu i Dróg Publicznych każdorazowo uczestniczył Członek Zarządu Powiatu.
Wniosek został przyjęty do realizacji.
Wniosek Nr 4 Komisja wnioskuje aby Zarząd Powiatu ponowił działania zmierzające do uaktualnienia ulic w ciągach dróg powiatowych.
Zarząd Powiatu zobowiązał Dyr. PZD w Grójcu do wystąpienia z pismem do Burmistrzów w sprawie uaktualnienia ulic w ciągach dróg powiatowych.
Wniosek Nr 5 Komisja wnioskuje aby Dyr. PZD w Grójcu przedstawił i omówił na jednym z najbliższych posiedzeń Komisji wnioski jakie były złożone na inwestycje drogowe finansowane ze środków unijnych, które z tych wniosków zostały uwzględnione a które nie zostały zakwalifikowane i z jakich powodów.
Zarząd Powiatu zobligował p. Tadeusza Jachoskiego Dyr. PZD do przygotowania stosownej informacji.
Wniosek Nr 6 Komisja po zapoznaniu się z notką służbową Dyr. PZD z dnia 22.06.2005 r dot. stanu technicznego mostu w Tomczycach w trybie pilnym wnosi
o podjęcie przez Zarząd Powiatu natychmiastowych działań zmierzających do naprawy tego obiektu.
Odpowiedzi udzielił Starosta na Sesji Rady Powiatu w dniu 30 czerwca br.
Wniosek Nr 7 Komisja wnioskuje aby Zarząd Powiatu poczynił starania w celu pozyskania i wygospodarowania dodatkowych środków finansowych na dalsze prowadzenie remontów cząstkowych.
Zarząd Powiatu czyni wielokierunkowe starania w celu zapewnienia środków finansowych na dalsze kontynuowanie remontów cząstkowych na drogach powiatowych.
Wniosek Nr 8 Komisja wnioskuje pod adresem Zarządu o podjęcie rozmów
z PRID-em w celu wypracowania zasad bliższej i długofalowej współpracy dot. wykonywania remontów i modernizacji dróg powiatowych.
Zarząd Powiatu zobowiązał Dyr. PZD do ustalenia terminu spotkania
z kierownictwem PRID-u w celu nawiązania dłuższej współpracy.
16. zgodnie ze swoimi kompetencjami rozpatrywał pisma i wnioski w sprawach udzielenia pomocy finansowej z okazji różnego rodzaju uroczystości, imprez
i świąt,
17. zaakceptował uzgodnienia projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego w zakresie zadań rządowych i samorządowych z terenu gmin powiatu grójeckiego,
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 17.08.2005 r., godz. 09.57 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 17.08.2005 r., godz. 09.57 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
17.08.2005 r., godz. 09.57 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |