Główna treść strony
Stworzenie nowej strony internetowej Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego wraz z wirtualnym przewodnikiem po muzeum i parku.
Grójec, 04.08.2015
Starostwo Powiatowe w Grójcu
ul. Piłsudskiego 59
05-600 Grójec
Tel. 48-6651100
Zaproszenie do składania ofert
1. Starostwo Powiatowe w Grójcu, zaprasza do składania ofert w postępowaniu
do 30 000 euro, którego przedmiotem jest:
„„Stworzenie nowej strony internetowej Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego wraz z wirtualnym przewodnikiem po muzeum i parku”.
2.Opis przedmiotu zamówienia:
2.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Stworzenie nowej strony internetowej Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego wraz z wirtualnym przewodnikiem po muzeum i parku”.
2.2. Wykonanie powyższego zadania stanowi część zadania inwestycyjnego realizowanego przez Powiat Grójecki w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007 – 2013, Priorytet VI. Wykorzystanie walorów naturalnych i kulturowych dla rozwoju turystyki i rekreacji, działanie 6.1. kultura pn. „Rewitalizacja zespołu pałacowo-parkowego w Warce”, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
2.3. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie od podstaw nowej strony internetowej muzeum wraz z wirtualnym przewodnikiem po muzeum i parku, stanowiącej narzędzie informacji i promocji na temat zespołu pałacowo-parkowego w Warce - Muzeum im. K. Pułaskiego.
2.4. Strona muzeum ma pokazywać historię i działalność muzeum, wzbudzić ciekawość nad tym co dawne i piękne, ale w swojej budowie powinna być nowoczesna i prosta w obsłudze.
2.5. Rewitalizacja muzeum w ostatnich latach oraz program działalności muzeum w przyszłości został oparty o dwa elementy:
• Polsko-amerykański bohater Kazimierz Pułaski – historyczna postać, ciekawa i intrygująca.
• Genius loci – geniusz miejsca – zespół pałacowo-parkowy jako miejsce wyjątkowe, przyciągające turystów, piękno natury, dziewicza przyroda starorzecza Pilicy, obszar Natury 2000.
2.6 . Do wykonawcy należy:
• stworzenie od podstaw nowej strony muzeum wraz z CMS-em
• Projekt graficzny i typograficzny strony
• Stworzenie wirtualnego przewodnika po muzeum i parku, w tym wykonanie zdjęć panoramicznych muzeum i parku.
2.7. Założenia graficzne i techniczne dla projektu serwisu WWW:
• Na ekranie startowym preferujemy piękne duże zdjęcia pokazujące urok miejsca – swoisty GENIUS LOCI. Strona ma przyciągnąć nie tylko projektem typograficznym, graficznym i pomysłem na layout, ale pięknem krajobrazu, o każdej porze roku.
• Podstawowe funkcje serwisu internetowego: informacyjna, promocyjna.
• Styl graficzny: wizerunkowy, nowoczesny
• Technologia wykonania strony Muzeum: HTML 5.
• Strona internetowa powinna być oparta na systemie zarządzania treścią (Content Management System, CMS), oprogramowaniu pozwalającym na łatwe utworzenie serwisu WWW oraz jego późniejszą aktualizację i rozbudowę przez redakcyjny personel nietechniczny. Kształtowanie treści i sposobu ich prezentacji w serwisie internetowym zarządzanym przez CMS powinno odbywać się za pomocą prostych w obsłudze interfejsów użytkownika, w postaci stron WWW zawierających formularze i moduły.
• System CMS musi posiadać edytor WYSIWYG umożliwiający pracę z publikowanymi kategoriami/artykułami bez konieczności posiadania przez redaktorów wiedzy z zakresu HTML. Edytor musi posiadać co najmniej takie funkcje, jak:
formatowanie tekstu (wyrównanie do lewej, prawej, centrowanie, justowanie);
zmiana kroju, rozmiaru, koloru czcionki;
wytnij, kopiuj, wklej, wklej jako czysty tekst, wklej z Worda;
zaznacz wszystko, usuń formatowanie;
stosowanie wyróżnień – pogrubienie, kursywa, podkreślenie, przekreślenie;
stosowanie indeksów górnych i dolnych;
stosowanie list numerowanych (możliwość wyboru: cyfry, litery);
stosowanie list nienumerowanych (możliwość wyboru punktora);
tworzenie wcięć w tekście;
wstawianie znaków specjalnych;
cofnij, ponów;
możliwość tworzenia podpisów pod pojedynczymi zdjęciami, grafikami itp. umieszczonymi w treści artykułu;
przełączanie funkcjonalności WYSIWYG edytor oraz edytora kodu HTML;
możliwość wstawiania i edycji hiperłącza;
możliwość tworzenia i edycji tabel;
możliwość dodawania plików tekstowych, graficznych i audio/video.
- pliki muszą być opatrzone odpowiednimi ikonkami,
- musi być możliwość nadania nazwy plików.
• System CMS musi dawać możliwość wyboru przez administratora strony WWW dowolnej konfiguracji wyświetlania na stronie artykułów/podkategorii w danej kategorii (datami: rosnąco i malejąco, alfabetycznie itp.). Sterowanie kolejnością wyświetlania artykułów/podkategorii musi odbywać się z poziomu panelu administracyjnego Systemu CMS z listy artykułów/podkategorii bez konieczności otwierania ich do edycji.
• Strona powinna składać się z trzech bloków: pierwszy: - strona informacyjna; drugi:
- wirtualny przewodnik po muzeum i parku; trzeci: zarządzanie serwisem.
• System CMS musi umożliwiać modyfikację i rozbudowę struktury strony internetowej, w tym dodawanie i usuwanie kategorii (również w menu głównym), dodawanie i usuwanie podkategorii i artykułów, zmianę nazw kategorii, podkategorii i artykułów, dodawanie i usuwanie modułów (kalendarza, formularza kontaktowego itp.). Musi być zapewniona możliwość edycji wybranych elementów widocznych na stronie internetowej z poziomu Systemu CMS z pominięciem niezmiennych elementów strony muzeum.
• Musi być zapewniona możliwość niezależnej modyfikacji i rozbudowy struktury strony www.
• System CMS musi dawać możliwość podglądu artykułu, kategorii i strony WWW przed ostateczną publikacją (w formie jak najbardziej zbliżonej do widoku po opublikowaniu).
• Serwis zoptymalizowany w celu poprawnego zaindeksowania treści przez wyszukiwarki i katalogi.
• Możliwość aktualizowania zawartości informacyjnej i graficznej stron z poziomu przeglądarki internetowej, osoba odpowiedzialna za tworzenie witryny nie musi znać jakichkolwiek zagadnień programistycznych. Wystarczy ogólna wiedza z zakresu obsługi komputera i prostych programów do edycji tekstu.
• Możliwość wstawiania kodu html np. Facebook, mapy Google, Youtube sprawny rozwój serwisu o nowe funkcjonalności.
• Spełnienie podstawowych wymogów bezpieczeństwa: logowanie historia logowania - zapis wszystkich prób autoryzacji system uprawnień - pozwala nadać uprawnienia do modyfikacji ustawień serwisu historia zmian dokonanych w serwisie oddzielenie systemu prezentacji od systemu zarządzania treścią
• System CMS musi być odpowiednio zabezpieczony przed atakami hakerskimi, w tym ochronę przed próbami nieautoryzowanego dostępu do panelu administracyjnego.
• Restrykcyjna polityka zarządzania hasłami, obsługa wielu użytkowników.
• Projekt graficzny serwisu powinien zapewniać:
o krótki czas ładowania strony,
o jasny przekaz do kogo kierowany jest serwis,
o logiczny układ i jasna nawigacja,
o czytelny projekt Dwie wersje kolorystki strony (wersja normalna i okolicznościowa tzw. żałobna – dynamiczna zmiana kolorystyki stron)
o skalowanie interfejsu (strony) w zależności od rozdzielczości ekranu użytkownika,
o prawidłowe wyświetlanie i funkcjonowanie strony internetowej w najnowszych wersjach przeglądarek internetowych (w tym urządzeniach z systemem iOS, Android i Windows Phone). W przypadku korzystania ze starszej wersji przeglądarki internetowej użytkownikowi wyświetli się komunikat o sposobie poprawnego wyświetlania strony www oraz wersji przeglądarek internetowych, do których strona www została zoptymalizowana.
• Funkcjonalność strony:
dynamiczna mapa serwisu,
animowana galeria (możliwość dodania do kategorii, artykułów, wiadomości. Możliwość dodawania do galerii wielu zdjęć i grafik, możliwość zmiany kolejności zdjęć, grafik oraz ich podpisania. Miniaturki zdjęć, grafik itp. umieszczanych w galerii powinny być tworzone automatycznie z możliwością. podglądu pełnowymiarowego).
łatwość obsługi: miniaturki,
łatwość przeglądania,
kategorie,
automatyczne dostosowywanie rozmiarów zdjęć
formularz kontaktowy (z zabezpieczeniem antyspamowym)
• Strona zoptymalizowana dla urządzeń mobilnych takich jak np. smartfony.
• Strona www musi posiadać mechanizm przekierowujący użytkownika na zaprojektowaną przez Wykonawcę stronę informacji o błędzie (ERROR 404) w przypadku podania niewłaściwego adresu strony WWW, na której znajdzie się informacja o braku szukanego adresu oraz link do strony głównej danej strony WWW.
• System CMS musi umożliwiać dodawanie odtwarzacza plików audio/video. Na stronie www odtwarzacz musi mieć widoczny panel sterujący (pauza, stop, graj, głośność, pełny ekran, oś czasu do przewijania). Odtwarzacz musi prezentować też czas trwania pliku.
• Strona www musi posiadać mechanizm wyszukiwania informacji w zamieszczonych treściach.
• Artykuł z poziomu Systemu CMS musi posiadać co najmniej następujące elementy: 1) tytuł (wypełnienie wymagane); 2) miniatura graficzna – widoczna dla użytkownika przy artykule bez potrzeby jego otwierania (wypełnienie opcjonalne); 3) tekst wprowadzający (wypełnienie opcjonalne); 4) treść – część zasadnicza artykułu zawierająca możliwość wstawienia tekstu oraz załączników, obiektów multimedialnych itp. (wypełnienie opcjonalne); 5) słowa kluczowe (wypełnienie opcjonalne).
W przypadku gdy artykuł składa się wyłącznie z tytułu, musi być możliwość stworzenia bezpośredniego przekierowania z niego na zewnętrzny adres URL lub do wybranego pliku.
• Dla wszystkich stron WWW data i godzina publikacji artykułu muszą być generowane automatycznie w momencie publikacji. Data publikacji artykułu musi być widoczna dla użytkowników.
• Administrator/redaktor strony WWW musi mieć możliwość ustawienia z wyprzedzeniem daty i godziny publikacji kategorii/artykułu, o której muszą zostać opublikowane. Taka możliwość ma dotyczyć wyłącznie ustawienia przyszłej daty i godziny.
• Strona muzeum musi posiadać mechanizm umożliwiający, że każdy artykuł na stronie WWW będzie wyposażony w funkcje: „podziel się” (np. za pomocą mediów społecznościowych).
• Strona internetowa powinna być dostosowana dla osób niepełnosprawnych (w tym niedowidzącym), zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. 2012, pozycja 526), ze szczególnym uwzględnieniem kryteriów WCAG 2.0.
• System bannerowy statyczne jak i animowane dla sponsorów
• Wykonanie i zaimplementowanie wirtualnego spaceru po muzeum w technologii HTML 5 (minimum 17 panoram), parku (minimum 21 panoram w tym minimum 3 panoramy wykonane z powietrza przy pomocy drona, z różnych wysokości). Wysokość, z której należy wykonać panoramy za pomocą drona - od 10 do 100 metrów – do ustalenia w trakcie realizacji. Wirtualny spacer powinien:
zostać przygotowany i opracowany przez Wykonawcę w postaci systemu sferycznych panoram 360˚ połączonych między sobą linkami wraz z opisami i zdjęciami wskazanych obiektów w wersji polskiej i angielskiej.
składać się z następujących części: słowo wstępne, wykaz atrakcji, wykaz panoram (miniatury wszystkich panoram sferycznych wykorzystywanych w przewodniku – z podziałem na muzeum i park, interaktywna mapa z lokalizacją obiektów i panoram, z ukazaniem kierunku widoku. Pulpit systemu wirtualnego spaceru powinien posiadać kompas pokazujący aktualny kierunek widoku.
Posiadać osadzone obiekty (wskazane przez Zamawiającego) wraz z opisami i zdjęciami detali (minimum 20 obiektów z pałacu Pułaskich i 20 obiektów z terenu parku) oraz 5 obiektów z muzeum wykonanych w technologii fotografii obrotowej 360, zaimplementowanych do wirtualnego spaceru.
Przejście pomiędzy panoramami odbywać się będzie poprzez hotspoty z podglądem następnego widoku.
posiadać spersonalizowaną oprawę graficzną dopasowaną do wykonywanej strony internetowej.
być opublikowany na stronie internetowej oraz zapisany na płycie DVD (2 szt.) z możliwością odtworzenia na komputerze.
• Strona powinna zostać zbudowana w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej. Koszty związane z tłumaczeniem tekstów ponosi Wykonawca. Tłumaczenie tekstów na język angielski jest po stronie Wykonawcy. Zamawiający przekaże materiał do tłumaczenia w ilości nie większej niż 15 stron obliczeniowych – tj. 1800 znaków ze spacjami (na stronie).
• Wyszukiwarka na stronie.
• Wymagana pełna dokumentacja systemu i instrukcja obsługi.
• Szkolenie z obsługi systemu CMS dla osoby odpowiedzialnej za uzupełnianie witryny.
• Koncepcja typograficzna i graficzna strony musi zostać uzgodniona i zaakceptowana przez dyrektora Muzeum im. K. Pułaskiego w Warce.
• W zakresie Wykonawcy jest przeniesienie z obecnej strony internetowej muzeum (statyczne) działów: archiwum wiadomości i wystaw.
Pozostałe wymagania:
• Wykonawca wdroży i uruchomi stronę internetową na serwerze wskazanym przez Zamawiającego.
• Strona internetowa będzie pracować w domenie: www.muzeumpulaski.pl
• Wykonawca, w ramach wynagrodzenia przenosi na Muzeum im. K. Pułaskiego w Warce autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów powstałych w toku wykonywania Przedmiotu Umowy na wszystkich znanych polach eksploatacji, bez ograniczeń do czasu, miejsca i liczby egzemplarzy. Muzeum im. K. Pułaskiego w Warce uzyskuje prawo do nieograniczonego korzystania, rozporządzania, powielania, udostępniania innym osobom, wprowadzania do pamięci komputera, rozpowszechniania, w tym wprowadzania do obrotu publicznego prezentowania Przedmiotu Umowy.
• Wykonawca oświadcza, że wszystkie prace powstałe w wyniku realizacji niniejszej umowy stanowią przejaw jego oryginalnej twórczości i zobowiązuje się, że wykonując przedmiot umowy nie naruszyć praw majątkowych osób trzecich i przekaże Zamawiającemu wyniki prac w stanie wolnym od jakichkolwiek obciążeń prawami osób trzecich.
• Wykonawca udziela Muzeum im. K. Pułaskiego w Warce zgodę na dokonywanie przez Muzeum im. K. Pułaskiego dowolnych zmian w utworach, do których Muzeum im. K. Pułaskiego nabyło majątkowe prawa autorskie na podstawie niniejszej umowy.
• Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za wszelkie wady prawne, a w szczególności za ewentualne roszczenia osób trzecich wynikające z naruszenia praw własności intelektualnej, w tym za nieprzestrzeganie przez Wykonawcę przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy.
• Gwarancja działania systemu – 24 m-ce.
• Wykonawca zobowiązuje się do udzielania nieodpłatnego wsparcia technicznego i pomocy w administrowaniu serwisem internetowym w trybie pomocy telefonicznej typu „hotline” od chwili jego wdrożenia przez okres następnych 24 miesięcy.
• Poprzez udzielanie wsparcia technicznego należy rozumieć:
usuwanie wszelkich błędów technicznych odnalezionych w serwisie w trakcie jego użytkowania,
usuwanie wszelkich błędów technicznych odnalezionych w grze interaktywnej w trakcie ich użytkowania,
przywracanie serwisu do pełnej sprawności po ewentualnych atakach hackingowych i innych formach zewnętrznej interwencji w kodzie źródłowym i funkcjonalność serwisu,
dostosowywanie do ewentualnych zmian w sposobie działania przeglądarek i wyszukiwarek internetowych,
przywracanie serwisu do pełnej sprawności po ewentualnych błędach popełnionych podczas bieżącego administrowania serwisem,
dostosowywanie do ewentualnych zmian w przepisach określających wymagania stawiane serwisom internetowym instytucji wykonujących zadania publiczne,
czas reakcji Wykonawcy na zgłoszenie Muzeum z prośbą o pomoc techniczną nie może przekraczać 24 godzin, a usługa pomocy w trybie pomocy telefonicznej typu „hotline” musi być dostępna po upływie 2 godzin od zgłoszenia, aż do usunięcia awarii i świadczona w godzinach 8-16.
2.7. Muzeum udostępni:
• plan strony
• fotografie pałacu Pułaskich zewnątrz, wewnątrz, parku, budynku CEM
• teksty do strony
2.8. Proponowany schemat blokowy strony:
MUZEUM
Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego i jego misja - (krótkie info ogólne, ładne zdjęcia)
Patron – Kazimierz Pułaski (Pułaski w Polsce i w USA, Zobacz trasę Pułaskiego w USA, Legenda i pamięć)
Historia muzeum
Zbiory (ogólnie, biblioteka i muzeum)
Ekspozycje stałe (Kazimierz Pułaski i zasłużeni Polacy w USA, Warka-miasto dotknięte historią)
Wystawy czasowe (aktualne, archiwum wystaw)
Park (ogólnie, plan parku, roślinność, ptaki, NATURA 2000, Ścieżka edukacyjno-przyrodnicza)
Centrum Edukacyjno-Muzealne
Publikacje
E-Sklep (lista produktów i cen)
Kawiarenka
Wynajem sal, usługi muzeum
Wesprzyj muzeum (krótki tekst, nr konta dla darczyńców)
ZWIEDZANIE
Informacje dla zwiedzających (godziny otwarcia, bilety, audioprzewodniki, przewodnicy)
Muzeum w święta
Jak trafić?
WIRTUALNY PRZEWODNIK
Muzeum
Park
AKTUALNOŚCI
Aktualnie….(bieżące wydarzenia)
Rewitalizacja 2008-2015 ( o ostatnich inwestycjach)
Digitalizacja zbiorów ( o digitalizacji)
WYDARZENIA
Wystawy
Koncerty (Wieczór z Kulturą, Muzzeum Jazz, Wieczory piosenki z duszą, Muzyka fortepianowa i kameralna)
Imprezy plenerowe ( Dzień Kazimierza Pułaskiego, Piknik historyczny VIVAT PUŁASKI, Kazikowy Jarmark)
Konferencje naukowe, wykłady
Inne
EDUKACJA
Dla najmłodszych (stworzenie gry zadaniowej lub animowanej bajki o Kazimierzu Pułaskim)
Lekcje muzealne (pakiety edukacyjne: przedszkola i szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne, tematy lekcji)
Dorośli i Seniorzy (wykłady, spotkania autorskie)
Zwiedzanie z przewodnikiem
Edukacja na wystawie czasowej
Konkursy
Edukacja w parku (ścieżka edukacyjno-przyrodnicza, roślinność, ptaki, ekologia, Dzień Ziemi, Sprzątanie Świata)
Dla nauczycieli
Do pobrania
WARKA
Historia miasta
Wystawa stała Warka – miasto dotknięte historią
Baza wiedzy o Warce
Warto zobaczyć
Plan miasta
Na dole strony:
BIP
KONTAKT (Adres, dyrekcja, sekretariat, kto jest kto?)
Sponsorzy
Polityka Cookies (zgodna z Ustawą z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw , Dz.U. z 2012r. poz.1445)
Prywatność
Logotypy i informacja: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 oraz ze środków Powiatu Grójeckiego
3.Warunki udziału w postępowaniu
W postępowaniu może wziąć udział wykonawca który posiada następujące doświadczenie. W okresie ostatnich 3 lat wykonał:
- przynajmniej 3 funkcjonujące aktualnie strony internetowe, dotyczące: muzeum, galerii sztuki, biblioteki, kościoła, parku, pałacu, zamku, hotelu (wykonawca powinien podać adresy stron )
- przynajmniej 2 przewodnik wirtualne (lub wirtualne spacery) po muzeum lub innym obiekcie zabytkowym, aktualnie funkcjonujące (wykonawca powinien podać adres strony)
Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca przedstawi dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług.
4. Termin wykonania zadania: do 25.09.2015.
5. Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego ul. Piłsudskiego 59, 05-600 Grójec –, punkt informacyjny (parter) lub email: anna.kasprzyk@grojec.pl
6. Termin złożenia oferty: 8 września 2015 r. do godz. 14.00
7. Kryteriami oceny ofert są:
Cena, waga 100 %
8. Wzór umowy
9. Osoba do kontaktu: Anna Kasprzyk tel. 48/665-11-14, Janusz Kreczmański48/667-22-67.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Adam Podemski, data: 04.09.2015 r., godz. 16.09 |
Ostatnia aktualizacja: |
Adam Podemski, data: 04.09.2015 r., godz. 16.09 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
04.09.2015 r., godz. 16.09 |
Adam Podemski |
Dodanie strony |