Główna treść strony
Protokół Nr III
Sesji Rady Powiatu Grójeckiego w dniu 30 grudnia 2014 r.
Sesja odbyła się w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Grójcu
ul. Piłsudskiego 59.
Na początku sesji nastąpiło ogłoszenie wyników konkursu fotograficznego „Ziemia Grójecka w Obiektywie" oraz konkursu na esej „Zainspirowani do biegania”. Projekty zostały zorganizowane przez Stowarzyszenie Społeczna Inicjatywa Grójecka NOVUM, we współpracy ze Starostwem Powiatowym w Grójcu. Prezes Stowarzyszenia Signovum Mariusz Pachocki przeprowadził prezentację działalności stowarzyszenia oraz organizacji konkursów. Następnie Starosta Marek Ścisłowski
i Wicestarosta Maciej Dobrzyński rozdali pamiątkowe dyplomy i nagrody laureatom konkursu. Nagrodami w obu konkursach były bony rzeczowe do realizacji w sklepach branżowych.
Nagrodę główną w konkursie fotograficznym "Ziemia Grójecka w Obiektywie" zdobył:
- Wojciech Domagała za pracę pt. „Dobre”.
Organizatorzy przyznali trzy wyróżnienia, które otrzymali:
- Urszula Starowicz – za pracę „Aleja jak ze snu”.
- Magdalena Sepczyńska – za pracę „Sadownicy”.
- Magda Ślusarczyk – za pracę „Orzeźwienie”.
Nagrodę główną w konkursie na esej „Zainspirowani do biegania" otrzymali ex aequo:
- Małgorzata Roszkowska-Kazała za esej pt. „Zainspirowana do biegania i... zainspirowana bieganiem”,
- Michał Mirkowski za esej pt. „Posuwaj się na przód”.
Organizatorzy przyznali trzy wyróżnienia, które otrzymali:
- Monika Dąbrowska za esej pt. "Zainspirowani do biegania",
- Magdalena Czechoska za esej pt. „Biegowe serce”,
- Anna Kokot za esej pt. „Damy w biegu”.
Następnie Przewodniczący Rady Władysław Kumorek o godz. 13.00 otworzył sesję Rady Powiatu Grójeckiego wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”. Następnie powitał wszystkich przybyłych radnych oraz zaproszonych gości.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że obecnie w posiedzeniu uczestniczy
18 radnych, co stanowi quorum i pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji.
Lista obecności stanowi zał. nr 1.
Ad. 3
Przewodniczący Rady zaproponował następujący porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z dnia 1 grudnia 2014 r.
5. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
5.1. zmieniającej Uchwałę Budżetową Powiatu Grójeckiego na rok 2014,
5.2. uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Grójeckiego na lata 2014 – 2027,
5.3. wynagrodzenia Marka Ścisłowskiego Starosty Grójeckiego.
6. Interpelacje i zapytania radnych.
7. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Przewodniczący Rady poprosił radnych o zgłaszanie uwag do zaproponowanego porządku obrad.
Starosta Grójecki wystąpił z wnioskiem o rozszerzenie porządku obrad
o pkt. 4a. dot. Sprawozdania Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek dot. rozszerzenia porządku obrad. Głosowało 18 radnych. Wniosek dot. rozszerzenia porządku obrad został przyjęty jednogłośnie 18 głosów „za”.
W związku z brakiem nowych uwag i wniosków do proponowanego porządku obrad przystąpiono do głosowania nad przedstawionym porządkiem obrad rozszerzonych
o pkt. 4a. Głosowało 18 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie
18 głosów „za”.
Ad. 4
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół Nr I/2014 z dnia 1 grudnia 2014 r. był wyłożony w Biurze Rady, a odpisy przekazane Przewodniczącym Klubów Radnych. Spytał o uwagi. Uwag nie zgłoszono. Przewodniczący poddał protokół pod głosowanie. Protokół Nr I/2014 został przyjęty jednogłośnie 18 głosów „za”.
Ad. 4a.
Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego przedstawił Starosta Grójecki Marek Ścisłowski (zał. nr 2).
Radny Krzysztof Fiks opuścił salę obrad. Obecnych 17 radnych.
Radny Krzysztof Ambroziak zapytał o podjęte działania w sprawie wyboru dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Grójcu oraz w sprawie przygotowań do akcji zimowej planowanych przez w/w jednostkę.
Wicestarosta Maciej Dobrzyński poinformował o odbytym spotkaniu dotyczącym przygotowań do akcji zimowej w Powiatowym Zarządzie Dróg w Grójcu jednocześnie oznajmiając, że wnioski są mało optymistyczne. Następnie powiadomił o potrzebie podjęcie bardzo wielu ważnych decyzji, co do uzasadnienia zasad funkcjonowania PZD w Grójcu. Powiadomił także o posiadanym zaopatrzeniu w piasek oraz sól niezbędnie potrzebnej do akcji zima. Oznajmił, że odpowiedzialnymi za utrzymanie zimowego stania dróg są trzy wynajmowane firmy zewnętrzne jak również PZD
w Grójcu. Zakomunikował, że przy łagodnej zimie zgromadzone materiały powinny wystarczyć do utrzymania zimowego stanu dróg natomiast zdaje sobie sprawę z tego, że przy trudnej zimie nagromadzone materiały mogą nie wystarczyć. Samo funkcjonowanie i wyposażenie Powiatowego Zarządu Dróg w Grójcu uznał za niepokojące, ponieważ na chwilę obecną nie spełnia wymaganych oczekiwań. Ma jednak nadzieję, że w niedługim czasie wspólnie z Zarządem Powiatu opracuje sposób na stworzenie dobrych warunków do prawidłowego funkcjonowania w/w placówki. Podkreślił natomiast fakt potrzeby poniesienia na ten cel pewnych znacznych nakładów pieniężnych.
Radna Teresa Bednarska oraz Radny Krzysztof Fiks i Radny Janusz Gaweł powrócili na salę obrad. Obecnych 20 radnych.
Starosta Marek Ścisłowski dodał, że w sprawie pełniącego obowiązki Pana Adriana Jachoskiego wstępnie została podjęta decyzja o przedłużeniu pełnienia obowiązków na okres 3 miesięcy.
Radny Piotr Bączek zadał dwa pytania o następującej treści:
1. „Jakie wnioski wynikają z oglądu sytuacji z inwestycji w Muzeum w Warce?”,
2. „Dlaczego akurat podjęto decyzję o audycie w szpitalu w Nowym Mieście?. Czy sytuacja w szpitalu Grójeckim jest lepsza czy też to wynika z tragicznej sytuacji
w szpitalu w Nowym Mieście?”.
Starosta Marek Ścisłowski odnosząc się do drugiego zadanego pytania odpowiedział, że docierały niepokojące informacje na temat funkcjonowania szpitala w Nowym Mieście i z tego tytułu mając zatrudnionego w Starostwie Audytora postanowiono zlecić przeprowadzenie audytu. Na dzień dzisiejszy nie jest jednak wiadomo, co wykaże audyt i trudno w chwili obecnej dyskutować na temat, co się będzie działo. Oznajmił, że były pewne obawy i podejrzenia, co do funkcjonowania
i z tego też względu audyt w tej jednostce został zlecony. Natomiast o głos w sprawie pierwszego zapytania dotyczącego wniosków wynikających z oglądu sytuacji
z inwestycji w Muzeum w Warce poprosił Wicestarostę Macieja Dobrzyńskiego.
Wicestarosta Maciej Dobrzyński w odpowiedzi na zapytanie Radnego Piotra Bączka w sprawie wniosków wynikających z oglądu sytuacji z inwestycji w Muzeum w Warce poinformował, że inwestycja musi być zakończona w maju 2015 roku, a zgodnie
z umową w marcu powinien dobiec końca etap związany z budową CEM w Warce. Nie ukrywa, że presja czasu jest olbrzymia i w związku z tym trzeba w sposób szczególny przyglądać się tej inwestycji. Poinformował także, że podczas spotkania na w/w inwestycji został porównany stan zaawansowania prac z harmonogramem z którego wynika delikatne opóźnienie robót. Oznajmił, że w chwili obecnej budowa jest w trakcie intensywnej pracy, uruchamiane jest ogrzewanie, które umożliwi pracę w trudnych warunkach zimowych. Przytoczył również słowa kierownika budowy, że budowa ta wymaga teraz dobrej organizacji i zazębiania się w wchodzenia kolejnych ekip wykończeniowych, które będą w sposób płynny kontynuować tą inwestycję. Wtedy termin na oddanie tej inwestycji tylko na poziomie samej budowy przypadający na miesiąc marzec jest realny. Poinformował, że na dzień dzisiejszy być może tragedii nie widać, natomiast niepewność jest bardzo duża.
Następnie Radny Janusz Gaweł zadał pytanie dotyczące osoby pełniącej funkcję nadzorczą nad inwestycją w Warce z ramienia Starostwa Powiatowego w Grójcu.
Wicestarosta Maciej Dobrzyński wyjaśnił, że do tej pory funkcję człowieka koordynującego te prace z ramienia Zarządu pełnił Wicestarosta p. Janusz Różycki. W przypadku pracownika Starostwa funkcję tą pełni p. Józef Zawiślak, który kontroluje, przygotowuje, rozlicza i sprawdza prace związane z kolejnymi etapami oddawania
i rozliczania finansowego.
Radny Janusz Gaweł stwierdził, że przy tej inwestycji oraz wszelakich innych inwestycjach w przypadku robót drogowych osobą koordynującą powinien być drogowiec, jeśli natomiast jest to inwestycja kubaturowa powinien być konkretnie budowlaniec, który zna się na tego typu rzeczach. Wyraził uznane dla p. Józefa Zawiślaka oraz p. Janusza Różyckiego jednakże oznajmił, że osoby w/w nie są budowlańcami i że osoba pełniącą taką funkcje powinna być merytorycznie odpowiedzialna za tego typu rzeczy i która się na tym zna.
Kolejno Wicestarosta Maciej Dobrzyński zgodził się ze słowami przedmówcy. Podkreślił natomiast fakt zatrudnienia inspektora nadzoru budowlanego, który jest przedstawicielem Starostwa i o tym, że z punktu widzenia merytorycznego (technicznego) osoba ta ma za zadanie dopilnować wykonanie wszystkich prac
w sposób należyty i zgodny z projektem. Poinformował także, że wszystkie informacje dotyczące w/w inwestycji będą przekazywane Radnym Powiatu Grójeckiego na bieżąco.
Radny Janusz Gaweł wyraził opinię, że rola inspektora nadzoru inwestorskiego jest inna, natomiast rola osoby, która koordynuje prace z ramienia Starosty jest zupełnie inna. Podkreślił, że warto by było, aby Zarząd Powiatu rozważył sprawę związaną
z posiadaniem osoby, chociażby z wydziału Budownictwa i Architektury, która nadzorowałaby i koordynowała pewne poczynania wykonawcy na budowie, ponieważ to są zasadnicze sprawy, które rzutują na terminy i jakość robót.
Radny Piotr Bączek w nawiązaniu do pytania Radnego p. Janusza Gawła spytał, kto w takim razie odpowiadał za tą inwestycję z ramienia Starostwa w poprzednich latach oraz prosił o odpowiedź, z czego wynika opóźnienie inwestycyjne i ta niepewność dotycząca oddania na przełomie marzec-kwiecień omawianej inwestycji.
Wicestarosta Maciej Dobrzyński poinformował, że obecna kadencja jest trzecią kadencją, w której będą prowadzone prace nad tą bardzo skomplikowaną i dużą inwestycją. Poinformował, że wiele spraw jest niewątpliwie do wyjaśnienia i takimi rzeczowymi wyjaśnieniami będą w niedługim czasie dysponować. Potrzeba jest jednak czasu na to, aby to w sposób rzetelny przedstawić. Uzupełniając dodał, że
w obecnej chwili toczą się dwie sprawy sądowe, które są związane z w/w inwestycją. Pierwsza sprawa dotyczy pozwania Starostwo o należności, druga natomiast dotyczy pozwania firmy ubezpieczającej (ubezpieczającej wykonawcę p. Tomasza Gromskiego pracującego na CEM w Warce) przez Starostwo. Poinformował, że
w niedługim czasie inwestycja zostanie podsumowana i określone zostaną błędy oraz zaniechania na tej inwestycji.
Ad. 5
Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał w sprawach:
Ad. 5.1.
Projekt uchwały zmieniającej Uchwałę Budżetową Powiatu Grójeckiego na 2014 r. przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska (zał. Nr 3).
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Michał Pruś poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady spytał o uwagi. Uwag nie zgłoszono. Wobec powyższego poddał projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała Nr III/15/2014 została przyjęta jednogłośnie, 20 głosów „za”.
Ad. 5.2.
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Grójeckiego na lata 2014 – 2027 przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska (zał. Nr 4).
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Michał Pruś poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady spytał o uwagi. Uwag nie zgłoszono. Wobec powyższego poddał projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała Nr III/16/2014 została przyjęta jednogłośnie, 20 głosów „za”.
Ad. 5.3.
Projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia Marka Ścisłowskiego Starosty Grójeckiego odczytał Przewodniczący Rady Władysław Kumorek (zał. nr 5).
Przewodniczący Rady spytał o uwagi.
Radny Krzysztof Fiks zadał pytanie czy podana kwota jest kwotą minimalną czy maksymalną oraz czy jest możliwość ewentualnego podniesienia wynagrodzenia.
Radca Prawny Marian Seweryn wyjaśnił, że nie ma możliwości podniesienia wynagrodzenia. Powiadomił, że zgodnie z rozporządzeniem z 2009 roku podana kwota jest kwotą maksymalną. W przypadku wynagrodzenia zasadniczego starosty, widełki dla kategorii dot. liczby mieszkańców powiatu wynoszą od 4 500,00 zł do 6 000,00 zł dodając, że liczba ludności w powiecie grójeckim wynosi nieco ponad 100 tys.
Radny Zygmunt Merski nawiązał do tematu zwiększenia dodatku specjalnego.
Radca Prawny Marian Seweryn poinformował, że dodatek specjalny jest obligatoryjny, który wynosi minimalne 20 %, a maksymalnie 40 % liczony łącznie od wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego. Dodatek funkcyjny jest natomiast stały dla tej kategorii i wynosi 2 100,00 zł.
Radny Janusz Gaweł podkreślił ważność pełnienia funkcji starosty przy jednoczesnym porównaniu go do menadżera zarządzającym powiatem.
Radny Piotr Bączek spytał czy podana kwota jest kwotą brutto czy netto oraz jak to wynagrodzenie odnosi się do wynagrodzenia w poprzedniej kadencji.
Przewodniczący Rady Władysław Kumorek poinformował, że w poprzedniej kadencji wynagrodzenie starosty opiewało na taką samą kwotę.
Radca Prawny Marian Seweryn także wyjaśnił, że podana kwota jest kwotą brutto,
a brak w uchwale zapisu wynika z odejścia już od dłuższego czasu od takiej formy zapisu w tabelach. Nawiązał także do dość dużych potrąceń obejmujących prawie 1/3 wynagrodzenia.
Dalszych uwag nie zgłoszono. Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała III/17/2014 została przyjęta większością głosów – 19 głosów „za” przy 1 „wstrzymującym się”.
Starosta Marek Ścisłowski podziękował za uznanie oraz podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Grójeckiego. Oznajmił, że ma nadzieję, że pomimo dużej ilości obowiązków wynikających z pełnienia tej funkcji oraz sporej ilości problemów, dzięki współpracy ze wszystkimi radnymi problemy te uda się rozwiązać, a zaangażowanie to przełoży się na wymierne efekty. W związku z powyższym oznajmił, że jest to cel, do którego należy zmierzać mając na uwadze dobro mieszkańców powiatu deklarując tym samym, że w miarę możliwości i posiadanych sił będzie się starał robić wszystko dla powiatu grójeckiego.
Ad. 6
Radny Krzysztof Ambroziak zadał pytanie odnośnie ustaleń w kwestii dnia tygodnia
i godziny posiedzeń Sesji Rady Powiatu.
Przewodniczący Rady Władysław Kumorek wyjaśnił, że na ten temat były prowadzone rozmowy i uważa, że od stycznia 2015 r. godzina Sesji Rady Powiatu zostanie ustalona na godzinę 10.00 tak jak to było w poprzedniej kadencji. Dzień tygodnia pozostanie jeszcze do ustalenia.
Radny Piotr Bączek podziękował za otrzymane pismo skierowane ze strony CBA do Starostwa oraz poinformował, że w odpowiedzi do pisma odnośnie interpelacji
z 15 grudnia 2014 r. w sprawie zadłużenia powiatu oraz działań CBA w starostwie grójeckim wniósł w formie pisemnej prośbę o uzupełnienie odpowiedzi o kwestie
dotyczące zadłużenia powiatu oraz związane z działaniami CBA (zał. nr 6 i 7 stanowi uzupełnienie do protokołu).
Wicestarosta Maciej Dobrzyński odpowiedział, że o fakcie działań kontrolnych CBA dot. przekazania dokumentacji związanych z inwestycją Muzeum w Warce radni poprzedniej kadencji dowiedzieli się dopiero przed końcem upływu kadencji. Wyjaśnił, że komplet dokumentacji został już przekazany do CBA, natomiast powody oraz wyjaśnienia działań kontrolnych ze strony CBA jak również, jakiego rodzaju są zarzuty, nie jest znane. Oznajmił, że o dalszym przebiegu sprawy radni będą informowani na bieżąco.
Radny Piotr Bączek poinformował, że w uzasadnieniu pisma CBA jest wskazany artykuł 2 ust 1 Ustawy o CBA, który mówi o rozpoznawaniu, zapobieganiu
i wykrywaniu przestępstw przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, czyli przestępstw korupcyjnych. Według radnego brzmi to dosyć poważnie i m.in. w związku z możliwością nie dotrzymania terminu wykonania (marzec-kwiecień), powinna zostać zorganizowana Sesja Rady Powiatu bezpośrednio dotyczącą inwestycji Muzeum w Warce. Uważa, że Rada Powiatu powinna dostać informacje łączną na temat działań CBA jak i również dotyczącą zakończenia inwestycji.
Wicestarosta Maciej Dobrzyński poinformował, że poczynione zostaną działania dot. zwrócenia się do CBA z prośbą o przybliżenie problemu oraz uzasadnienie prowadzonej kontroli. Jeśli chodzi o termin przekazania w/w informacji to wyjaśnił, że potrzeba trochę czasu, aby te rzetelne i wyczerpujące informacje uzyskać. Podkreślił fakt możliwości zapoznania się z protokołami z Komisji Rewizyjnej znajdujące się
w Biurze Rady, do których warto spojrzeć, ponieważ wiele sformułowań i wniosków jest w nich zawartych i istotnych dla samego problemu.
Radny Krzysztof Fiks zwrócił uwagę na to, że taki przykład miał miejsce także
w Nowym Mieście nad Pilicą, czyli tzw.: „uprzejmie donoszę” skierowane do CBA, CBŚ czy do Instytucji Zamówień Publicznych, po czym okazało się, że była to rutynowa kontrola polegająca na sprawdzeniu dokumentów. Uważa, że w przypadku Muzeum
w Warce sytuacja wygląda podobnie.
Radny Krzysztof Ambroziak poruszył sprawę planowanego zakupu nowych tabletów, laptopów w celu przekazywania radnym materiałów na posiedzenia Sesji Rady Powiatu.
Starosta Marek Ścisłowski poinformował, że na posiedzeniach Zarządu był poruszany temat związany z zakupem tabletów, laptopów natomiast w pierwszej kolejności potrzebne są informacje dotyczące ilości osób radnych będących za poparciem takiego pomysłu. W związku z tym warto by było zająć stanowisko w tej sprawie przez wszystkich radnych. Podkreślił, że nie tylko wiązało to by się z nie drukowaniem materiałów, ale również z potrzebą zabezpieczenia środków na zakup tego sprzętu.
Radny Krzysztof Kaźmierczak wystąpił z prośbą o przesyłanie materiałów oraz protokołów na adres e-mail jeszcze przed podjęciem decyzji w sprawie zakupu takiego sprzętu, ponieważ na chwile obecną jest w posiadaniu sprzętu umożliwiającego odbiór przekazanych dokumentów drogą elektroniczną.
Wicestarosta Maciej Dobrzyński w uzupełnieniu dodał, że oprócz zakupu laptopów czy tabletów każdy indywidualnie będzie musiał zakupić dostęp do Internetu i tylko wtedy jest uzasadnione posiadanie tego typu urządzeń. W tej sytuacji bezwzględnie zostaną ominięte koszty związane z drukowaniem materiałów na sesje jak również ich rozsyłanie. W związku z tym chciałby znać opinię większości, co do zasadności kupowania tego typu sprzętu. Osobiście nie jest przekonany, co do tego typu zakupu, ale oznajmił, że to głos większości będzie decydujący. Warto by było przedyskutować ten temat.
Radny Ireneusz Szymczak poinformował, że jeśli chodzi o dostęp do Internetu to na terenie Starostwa znajduje się Wi-Fi, co daje możliwość skorzystania z bezpłatnego Internetu. Dodał, że prawdopodobnie dostęp do Internetu w miejscu zamieszkania radnych też można uzyskać bezpłatnie lub ewentualnie za bardzo niską opłatą.
Wicestarosta Maciej Dobrzyński poinformował zebranych, że wprowadzenie tabletów, laptopów wiąże się z rezygnacją z formy papierowej przekazywanych informacji dotyczących posiedzenia Sesji Rady Powiatu i że wszystkie materiały będą przekazywane radnym drogą elektroniczną.
Radny Piotr Bączek w związku z prowadzoną dyskusją wyszedł z propozycją sporządzenia kalkulacji finansowej dot. omawianej sprawy.
Radny Stanisław Sitarek stwierdził, że w poprzedniej kadencji był jednym z głównych przeciwników, co do rozwoju mediów elektronicznych z racji tego, że dostęp do Internetu w miejscu zamieszkania radnego jest bardzo słaby. Natomiast zapowiedział, że ustosunkuje się, jeśli będzie taka potrzeba i wola rady. Podkreślił tym samym, że nie należy nowego rozwiązania wprowadzać na siłę oraz że należałoby zastosować okres przejściowy. W przypadku osób słabo radzących sobie z obsługą tego typu sprzętu jak również Internetu zaproponował zorganizowanie kursu. Uważa, że Zarząd Powiatu powinien pochylić się nad tym tematem i znaleźć odpowiednie rozwiązanie.
Radny Krzysztof Ambroziak poruszył sprawę kosztu materiałów jak również środków pieniężnych przeznaczonych na benzynę do samochodu wykorzystywanego, jako środek transportu do rozwożenia materiałów radnym na posiedzenia Sesji Rady Powiatu. Według radnego jest to jeden z lepszych momentów do podjęcia w tej sprawie decyzji.
Radny Janusz Gaweł zauważył, że po szacunkowym przeliczeniu przygotowanie materiałów na jedno posiedzenie sesji poszerzone o rozwożenie kształtuje się na poziomie ok. 1 000,00 zł. Uważa, że przy zakupie większej sumy tego typu sprzętu można by było wynegocjować przystępną cenę, a firma zapewniająca dany sprzęt poszerzyłaby swoją usługę o przeprowadzenie szkolenia w zakresie obsługi zakupionego sprzętu. Tak jak przedmówca, popiera fakt podjęcia decyzji w tej sprawie na początku kadencji.
Radny Ireneusz Szymczak poinformował, że w gminie Pniewy omawiane rozwiązanie funkcjonuje już od czterech lat, w związku z tym jest to sprawdzony i opłacalny sposób przekazywania materiałów.
Radny Krzysztof Fiks zwrócił się z prośbą o przekazywanie materiałów na posiedzenia sesji Rady Powiatu w formie papierowej.
Przewodniczący Rady Władysław Kumorek oznajmił, że bieżący miesiąc był czasem częstych posiedzeń spowodowanych potrzebą podejmowania szybkich decyzji, natomiast uważa, że w przyszłości nie ma potrzeby bezpośredniego rozwożenia materiałów ze względu na możliwość skorzystania z usług poczty.
Starosta Marek Ścisłowski wyszedł z propozycją, aby osoby chętne do korzystania
z nowoczesnej metody przekazywania informacji radnym zgłaszały się w Biurze Rady. Poprzez wpis na listę będzie możliwość oszacowania zainteresowania korzystaniem
z tego typu sprzętu przez radnych Rady Powiatu.
Radny Ireneusz Szymczak wyjaśnił, że w przypadku zdecydowania się na zakup laptopów czy tabletów zakup musi obejmować wszystkich radnych. Nie będzie możliwości otrzymywania przez część radnych materiałów drogą elektroniczną,
a przez pozostałą część otrzymywania materiałów w wersji papierowej.
Przewodniczący Rady Powiatu zapytał o pozostałe uwagi. Więcej uwag nie zgłoszono.
Ad. 7
Nikt nie zabrał głosu.
Ad. 8
Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad Przewodniczący Rady Powiatu Władysław Kumorek o godz. 14.45 zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Starostwo Powiatowe w Grójcu |
Odpowiada za treść: |
Rada Powiatu Grójeckiego |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 02.02.2015 r., godz. 10.38 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 02.02.2015 r., godz. 10.38 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
02.02.2015 r., godz. 10.38 |
Nieznany |
Dodanie strony |