Główna treść strony
Protokół Nr XXXIX
Nadzwyczajnej Sesji Rady Powiatu Grójeckiego w dniu 10 marca 2014 r.
Sesja odbyła się w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Grójcu.
Przewodniczący Rady Janusz Karbowiak o godzinie 16ºº otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Nadzwyczajną Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego, Starostę Grójeckiego Mariana Górskiego oraz pracowników Starostwa.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że obecnie w Sesji uczestniczy 15 radnych,
co stanowi quorum i pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista
obecności stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad. 3
Proponowany porządek obrad
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Rozpatrzenie projektu uchwały oraz podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Grójeckiego na lata 2014 – 2027.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
7. Zamknięcie posiedzenia.
Przewodniczący Rady spytał o uwagi. Uwag nie zgłoszono. Porządek został przyjęty jednogłośnie, 15 głosów „za”.
Radny Stanisław Woźniak przybył na Sesję. Obecnych 16 radnych.
Ad. 4
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Grójeckiego na lata 2014 – 2027 z uzasadnieniem przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska (załącznik).
Przewodniczący Rady spytał o uwagi. Wobec braku uwag poddał projekt pod głosowanie. Uchwała XXXIX/237/2014 została przyjęta większością głosów, 14 „za” przy 2 „wstrzymujących się”.
Ad. 5
Starosta Marian Górski podziękował radnym za podjęcie uchwały.
Następnie odczytał informację dot. uwzględnienia wniosku Zarządu Powiatu skierowanego do Marszałka Województwa Mazowieckiego w sprawie przesunięcia terminu zakończenia inwestycji realizowanej w Warce w ramach RPO WM.
Radny Maciej Dobrzyński uściślając podkreślił, że inwestycja do końca czerwca musi być zakończona i rozliczona. Następnie spytał o specyfikację obecnego przetargu, jakie etapy będą realizowane.
Pan Józef Zawiślak Z – ca Naczelnika Wydz. Finansowego wyjaśnił, że do końca listopada br. zostanie wykonana część administracyjno – biurowa, aby przenieść muzeum z wynajmowanych pomieszczeń. Natomiast do maja 2015 r. inwestycja w całości zostanie dokończona, a do końca czerwca 2015 r. rozliczona.
Radny Maciej Dobrzyński poprosił o uściślenie co będzie wykonane w ramach obecnie ogłoszonego przetargu. Trudno wyobrazić sobie sytuację, że dach nad drugą częścią nie zostanie wykonany w tym roku.
Pan Józef Zawiślak wyjaśnił, że sprawy wykończeniowe wewnątrz będą wykonane zimą, dlatego obiekt musi być zadaszony.
Radny Maciej Dobrzyński podkreślił, że w ramach tego przetargu zostanie wykonany dach, założone okna, budynek ocieplony od zewnątrz.
Pan Józef Zawiślak stwierdził, że cały obiekt musi być zamknięty, aby w okresie zimowym można było realizować prace wewnątrz. Specyfikacja jest na ukończeniu, zostanie w niej wyszczególnione co do tej pory zostało zrobione, aby przyszły wykonawca wiedział jaki zakres prac jest do realizacji. Wszystkie wymienione przez Pana Macieja Dobrzyńskiego prace zostaną w specyfikacji uwzględnione.
Radny Maciej Dobrzyński zauważył, że termin 30 czerwca 2015 r. jest kompletnie nie realny do dotrzymania, choćby ze względu na sprawy dokumentacji. Odbiory też potrwają kilka miesięcy, nie mówiąc już o przygotowaniu rozliczenia z Jednostką Wdrażania.
Starosta Marian Górski stwierdził, że powiat musi postawić takie założenia, aby mieć możliwość dalszej realizacji. Jednostka Wdrożeniowa celowo nam ten okres skróciła, ponieważ sama musi mieć czas na rozliczenie.
Radny Witold Wójcik zaznaczył, że na dokończenie całości potrzebna była kwota ponad 5 mln zł, z czego powiat przeznaczał 2,7 mln zł w budżecie tego roku. Jaka kwota jest przewidziana na pierwszy etap, który zapewne będzie zrealizowany do końca roku, planowanie drugiego etapu to pisanie w chmurach, bo o tym zadecyduje następna Rada. Spytał jak można ogłosić przetarg na drugą część, jak nie ma środków. Chyba ogłosić go będzie mogła następna Rada.
Skarbnik Jadwiga Ostrowska podkreśliła, że jest to inwestycja realizowana wspólnie ze środkami unijnymi, ale nikt z radnym o tym nie mówi. Mamy przeznaczone na to zadanie 2,5 mln zł środków unijnych, oprócz naszych pieniędzy.
Radny Witold Wójcik stwierdził, że Pan Wicestarosta Janusz Różycki powiedział publicznie, w audycji, że brakuje 2,5 mln zł.
Na podstawie dokumentów Skarbnik Jadwiga Ostrowska wyjaśniła, że koszt CEM według umowy z Panem Gromskim wynosił 5.646.785 zł, poniesione koszty
2. 152.123 zł. Z tego roku jest 2.757.860 zł a brakująca do tego kwota wynosi 1.900.000 zł, która zostanie wprowadzona do WPF w 2015 r. z uwagi na przedłużenie terminu realizacji.
Pan Starosta wyjaśnił, że jest to przetarg na dwa lata a nie na dwa etapy.
Radny Adolf Maciak spytał czy będzie to jeden przetarg na całą inwestycję, czy
na kwotę 1.900.000 zł zostanie ogłoszony przetarg dopiero po nowym roku.
Pan Józef Zawiślak wyjaśnił, że będzie jeden przetarg.
Radny Adolf Maciak stwierdził, że w dokumentach na 2014 r. jest propozycja limitu w wysokości 5.262 tys. zł. W związku z tym spytał ile w tej kwocie jest środków powiatu a ile środków unijnych. Czy w kwocie 1.900.000 zł na przyszły rok są środki unijne.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że w kwocie na ten rok naszych środków jest 2.757.860 zł
a środków unijnych 2.504.477 zł. Należy pamiętać, że oprócz CEM wykonywana jest rewitalizacja parku. Pod uwagę trzeba brać całość. Do rozliczenia CEM brakuje 1.900.000 zł i taka kwota została zabezpieczona.
Pan Józef Zawiślak dodał, że projekt rewitalizacji zespołu pałacowo – parkowego oprócz zadań wymienionych przez Panią Skarbnik obejmuje digitalizację zbiorów (koszt ok.560 tys. zł) oraz przewodnik internetowy po muzeum (koszt ok. 100 tys. zł).
Radny Maciej Dobrzyński zaznaczył, że z dotychczasowych wyjaśnień wynika, że obecnie przygotowywany przetarg jest jeden na dokończenie obydwu budynków. Czy w dokumentacji przetargowej będzie określone, co zostanie wykonane w tym roku.
Pan Józef Zawiślak wyjaśnił, że w tym roku będą czynione starania, aby wykonać jak najwięcej, natomiast płatność z grudnia może być przeniesiona na przyszły rok, na uregulowanie faktur jest 30 dni.
Radny Witold Wójcik spytał na jaką kwotę będzie rozpisany przetarg, skoro chodzi o dokończenie całości.
Pan Józef Zawiślak wyjaśnił, że nie odpowie na to pytanie, ponieważ chce uniknąć sytuacji jaka niedawno miała miejsce, gdy jeden z radnych podał w prasie informację, która winna ukazać się dopiero po otwarciu ofert. Wartość inwestycji jest określana na podstawie kosztorysu inwestorskiego, nie powinna być za wcześnie ujawniana.
Radny Witold Wójcik spytał czy w przetargu na dokończenie CEM jest również rewitalizacja parku.
Pan Józef Zawiślak stwierdził, że rewitalizacja jest już realizowana.
Radny Maciej Dobrzyński spytał jaka kwota jest zabezpieczona na ten przetarg.
Pan Józef Zawiślak poinformował, że kwota na całe zadanie wynosi 17.078.000 zł.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że jest umowa z Panem Gromskim oraz inwentaryzacja powykonawcza tego co zostało do tej pory zrobione, różnica jest więc do wykonania.
Radny Witold Wójcik spytał kiedy zostanie ogłoszony przetarg.
Pan Józef Zawiślak wyjaśnił, że prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu.
Starosta Marian Górski wyjaśnił, że przed przetargiem można będzie się zapoznać
z zakresem prac jakie będą do wykonania. Znakiem zapytania do chwili otwarcia ofert jest co zaoferują przedsiębiorstwa.
Ad. 6
Radny Stanisław Sitarek zwrócił się o odpowiedź na piśmie na następujące pytania:
- jakie jest aktualne uposażenie Pana Starosty, wynagrodzenie, stopień wykorzystania urlopu, uzyskane nagrody, w tym z okazji 15 – lecia istnienia powiatu, limity rozmów na telefon komórkowy, limity korzystania z auta prywatnego do celów służbowych.
- takie same informacje w odniesieniu do Pana Wicestarosty łącznie z wysokością w ostaniem roku ilości delegacji na samochód prywatny.
- wysokość uposażenia prawnika Pana Mariana Seweryna, ilość godzin pracy, zakres obowiązków, pochodne (telefon, używanie samochodu prywatnego do celów służbowych – w jaki sposób rozliczane)
- ilość i limity telefonów komórkowych w Starostwie.
- stan zatrudnienia
- jakie doświadczenie mają członkowie Rady Nadzorczej, czym kierował się Zarząd Powiatu wybierając taki skład Rady, konkretne kompetencje i uposażenie z racji zasiadania w tej Radzie, jak często odbywają się posiedzenia.
- ilość personelu białego w szpitalu w Grójcu (lekarze, pielęgniarki) obsługi technicznej, ilość psychologów, pedagogów specjalistycznych itp. oraz czy są to etaty czy umowy – zlecenia.
- obsługa obca np. pralnia, wyżywienie, firmy sprzątające, obsługa sprzętu, energetyka, dział techniczny itp. jak firmy są wyłaniane czy w przetargu czy inaczej.
- ilość powierzchni wynajętej podmiotom zewnętrznym w stosunku do całej powierzchni szpitala i przychody z tego w stosunku do przychodu całego szpitala.
- wysokość środków na tzw. pijar zewnętrzny (gazety, radio, usługi marketingowe)
- czy na umowy zlecenia są zatrudniani członkowie rodzin pracowników Starostwa lub władz powiatu.
- kto prowadzi obsługę w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej w DPS –ach
w Lesznowoli, Tomczycach i Nowym Mieście czy są to miejscowe ośrodki zdrowia czy firmy zewnętrzne.
Pozostając przy głosie radny stwierdzi, że w uchwale o powołaniu Rady Społecznej SPZOZ w Nowym Mieście termin pierwszego posiedzenia został wyznaczony na 13 marca 2014 r., niestety do dnia dzisiejszego nie otrzymał informacji dot. godziny. Jednocześnie podkreślił, że dobrze byłoby, aby Rada Społeczna obradowała w innej formule niż do tej pory, posiedzenia powinny mieć bardziej merytoryczny charakter.
Starosta Marian Górski wyjaśnił, że informacja nt wynagrodzenia Starosty i Wicestarosty co roku jest publikowana na BIP Starostwa (oświadczenia majątkowe). W kwestii nagród wyjaśnił, że nagrody Staroście w formie uchwały przyznaje Rada Powiatu, przez ostatnie trzy lata nie otrzymał żadnej nagrody, również nie był objęty nagrodą z okazji XV lecia istnienia powiatu. Jeśli chodzi o limity na telefony komórkowe ich wysokość jest uregulowana uchwałą Nr IV/24/2011 z dnia 21 stycznia 2011 r. Na pozostałe pytania odpowiedź zostanie przygotowana na piśmie.
Ad. 7
Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek dzisiejszej Sesji został wyczerpany. Podziękował wszystkim za udział i o godzinie 16.45 zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Nadzwyczajną Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Starostwo Powiatowe w Grójcu |
Odpowiada za treść: |
Rada Powiatu Grójeckiego |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 08.05.2014 r., godz. 11.26 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 08.05.2014 r., godz. 11.26 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
08.05.2014 r., godz. 11.26 |
Nieznany |
Dodanie strony |