Główna treść strony
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Grójcu
Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. nr . 142 poz. 1592 - tekst jednolity z 2001r. z późn. zm.) Na wniosek Zarządu Powiatu uchwala się co następuje:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Grójcu wprowadza się następujące zmiany:
§ 10 ust.3 regulaminu otrzymuje brzmienie:
„Starosta jako Przewodniczący Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, Szef Obrony Cywilnej Powiatu koordynuje i nadzoruje:
1. Opracowywanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonania zadań z zakresu zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych,
2. Opracowanie planów i programów szkolenia obronnego, obrony cywilnej, a także organizowanie szkolenia i prowadzenie dokumentacji szkoleniowej,
3. Opracowywanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu, a także stosownych programów obronnych,
4. Opracowanie i uaktualnianie Planu Przygotowań Służby Zdrowia Na Potrzeby Obronne,
5. Realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania Starosty zapewniającego realizację zadań z zakresu reagowania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa,
6. Opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego starostwa powiatowego na czas wojny oraz zarządzenia Starosty wprowadzającego w życie ww. regulamin,
7. Opracowywanie i bieżące uaktualnianie dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań z zakresu reagowania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej. Opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji Stałego Dyżuru,
8. Realizowanie przedsięwzięć związanych ze świadczeniami na rzecz obrony w zakresie potrzeb wynikających z zadań realizowanych przez Starostę,
9. Prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny,
10. Opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia Akcji Kurierskiej,
11. Planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych.”
W §15 ust.2 Regulaminu , po punkcie 7 dodaje się pkt. 8 w brzmieniu:
„Reagowania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych”.
§ 16 punkt 15 regulaminu otrzymuje brzmienie:
„Współdziałanie w zakresie realizacji akcji kurierskiej i wykonywania zadań z zakresu reagowania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych.”
W § 22 ust 1 Regulaminu skreśla się punkt 6 oraz punkt 10.
§23 otrzymuje brzmienie:
1.Referat Zarządzania Kryzysowego wykonuje zadania z zakresu obronności, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego.
1) w zakresie obronności:
a) realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa,
b) zabezpieczenie organizacji oraz funkcjonowania stanowiska kierowania Starosty,
c) wykonywanie zadań związanych z kierowaniem bezpieczeństwem narodowym w ramach stanowiska kierowania,
d) planowanie oraz realizacja zadań akcji kurierskiej na potrzeby mobilizacyjnego rozwinięcia jednostek Sił Zbrojnych RP,
e) planowanie, organizacja i realizacja szkolenia obronnego,
f) wykonywanie, aktualizacja i uzgadnianie z Wojewoda Mazowieckim Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu Grójeckiego w Warunkach Zewnętrznego Zagrożenia Bezpieczeństwa Państwa i w Czasie Wojny,
g) uruchamianie i realizacja zadań ujętych w Planie Operacyjnym Funkcjonowania Powiatu Grójeckiego w Warunkach Zewnętrznego Zagrożenia Bezpieczeństwa Państwa i w Czasie Wojny,
i) dokonywanie corocznych przeglądów obronnych w ramach Narodowego Kwestionariusza Pozamilitarnych Przeglądów Obronnych,
j) klasyfikowanie i oznaczanie dokumentów w zakresie planowania obronnego wg Normy Obronnej NO-02-A060,
k) reklamowanie osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
l) organizowanie i zabezpieczenie prac Powiatowej Komisji Lekarskiej w sprawie kwalifikacji wojskowej,
m) wykonywanie innych zadań wynikających z ustaw, planów i programów w zakresie obronności,
2) w zakresie obrony cywilnej:
a) dokonywanie oceny stanu przygotowań formacji obrony cywilnej,
b) opracowywanie planów obrony cywilnej,
c) uzgadnianie planów obrony cywilnej gmin,
d) organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
e) organizowanie szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej,
f) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
g) przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze,
h) planowanie i zapewnienie środków transportowych, pomocy medycznej i społecznej do ewakuowanej ludności,
i) planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
j) planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury,
k) zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych,
l) zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, i eksploatacji, remontu i wymiany sprzętu obrony cywilnej,
3) w zakresie zarządzania kryzysowego:
a) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem i funkcjonowaniem na terenie powiatu systemu zarządzania kryzysowego,
b) obsługa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
c) organizowanie współpracy z gminami i sąsiednimi powiatami na czas sytuacji kryzysowych,
d) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu,
e) opracowywanie i przedkładanie wojewodzie do zatwierdzenia powiatowego
planu reagowania kryzysowego,
f) realizacja zaleceń do powiatowego planu reagowania kryzysowego,
g) wydawanie organom gminy zaleceń do gminnych planów reagowania kryzysowego,
h) zatwierdzanie gminnego planu reagowania kryzysowego,
i) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
j) ustalanie procedur w zakresie zarządzania kryzysowego,
k) organizowanie współpracy z gminami i sąsiednimi powiatami podczas sytuacji kryzysowych,
l) przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
ł)gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących infrastruktury krytycznej,
m)opracowywanie i wdrażanie procedur na wypadek wystąpienia zagrożeń infrastruktury krytycznej,
n) zapewnienie możliwości odtworzenia infrastruktury krytycznej,
o) współpraca z właścicielami oraz posiadaczami samoistnymi i zależnymi obiektów, instalacji lub urządzeń infrastruktury krytycznej w zakresie jej ochrony,
p) wykonywanie innych zadań wynikających z ustaw, planów i programów w zakresie zarządzania kryzysowego,
4) w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego:
a) obsługa Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
b) współpraca ze Społeczna Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu
Drogowego przy Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Warszawie,
c) organizacja i prowadzenie powiatowych eliminacji konkursów
plastycznych i turniejów promujących bezpieczeństwo w ruchu drogowym,
d) prowadzenie spraw związanych z organizacja imprez masowych,
e) współdziałanie z kierownikami powiatowych służb, inspekcji i straży oraz powiatowych jednostek organizacyjnych w sprawach dotyczących poprawy bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego,
f) opracowywanie i publikowanie informacji na stronie internetowej powiatu,
5. Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego wykonuje następujące zadania:
a) pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
b) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji
publicznej,
c) nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu
wczesnego ostrzegania ludności,
d) współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska,
e) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
f) dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum,
g) realizacja funkcji informującej społeczeństwo o zagrożeniach,
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Staroście Grójeckiemu.
§ 3
Zobowiązuje się Sekretarza Powiatu do sporządzenia jednolitego tekstu Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Grójcu po zmianach.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
W dniu 29 października 2009r. zespół kontrolny Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego przeprowadził kontrolę realizacji zadań w zakresie obrony cywilnej w Starostwie Grójeckim.
W protokole pokontrolnym na stronie 3 w punkcie 7 „Stan realizacji przedsięwzięć planistyczno - organizacyjnych ,powszechnej samoobrony oraz upowszechniającej wiedzę o obronie cywilnej” stwierdzono, że Regulamin Organizacyjny Starostwa Grójeckiego wymaga zmian i doprecyzowania w następujących paragrafach:
§10 Doprecyzowanie zadań Starosty o zarządzanie kryzysowe i sprawy obronne , zrealizowano przez nowe określenie zadań Referatu Zarządzania Kryzysowego, gdzie szczegółowo określono zadania w zakresie zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych.
§16 Uzupełniono punkt 15 zawierający zadania Naczelników, Kierowników i pracowników zajmujących samodzielne stanowiska, o zadania z zakresu zarządzania kryzysowego i spraw obronnych.
§23 Określono nowe zadania Referatu Zarządzania Kryzysowego z podziałem na zadania z zakresu:
Zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej, spraw obronnych, bezpieczeństwa i porządku publicznego i Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
Mazowiecki Urząd Wojewódzki zalecił wprowadzenie powyższych zmian do 30 czerwca 2010roku.
Ponadto dokonując aktualizacji Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Grójeckiego celowe jest dokonanie zmian w § 22 ust. 1 poprzez wykreślenie punktu 6 mówiącego o prowadzeniu Kancelarii Tajnej w Biurze Spraw Obywatelskich. Nie zorganizowano Kancelarii Tajnej zgodnie z obowiązującymi w tej mierze przepisami i nie ma takiej potrzeby by organizować Kancelarię Tajną.
Skreślenie punktu 10 dotyczącego obsługi paszportowej mieszkańców powiatu wynika z faktu, że od 01 stycznia 2009r. Starostwo nie realizuje tego rodzaju zadań, a zostały one przejęte przez Delegaturę Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Radomiu.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Starostwo Powiatowe w Grójcu |
Odpowiada za treść: |
Rada Powiatu Grójeckiego |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 15.01.2014 r., godz. 10.41 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 15.01.2014 r., godz. 10.41 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
15.01.2014 r., godz. 10.41 |
Nieznany |
Dodanie strony |