Główna treść strony
Protokół Nr XXXII
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego odbytej w dniu 21 sierpnia 2013 r.
Sesja odbyła się w Sali Konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Grójcu
Wiceprzewodniczący Rady Janusz Karbowiak o godzinie 10ºº otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”. Następnie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego oraz Starostę Grójeckiego Pana Mariana Górskiego. Ponadto powitał zaproszonych gości oraz pracowników Starostwa.
Ad. 2
Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że obecnie w Sesji uczestniczy 14 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi (zał. nr 1) do niniejszego protokołu.
Ad. 3
Następnie Wiceprzewodniczący Rady zaproponował następujący porządek obrad.
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z dnia 11 czerwca 2013 r.
5. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego.
6. Protokół z przebiegu kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu zadania inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja zespołu pałacowo-parkowego w Warce”.
7. Sprawozdanie kwartalne Grupy Terenowej Społecznej Straży Rybackiej Koło 99 Kopana.
8. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
8.1. zmieniająca Uchwałę Budżetową Powiatu Grójeckiego na 2013 r.
8.2. regulaminu wynagradzania nauczycieli oraz dodatków do wynagradzania,
8.3. 1. zasad rozliczenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli oraz zasad udzielania i rozmiaru zniżek, 2. tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli niewymienionych w art. 42 ust. 3 Karty Nauczyciela oraz zasad zaliczania tego wymiaru godzin poszczególnych zajęć w kształceniu zaocznym i na odległość,
8.4. upoważnienia Zarządu Powiatu do sprzedaży lokalu mieszkalnego,
8.5. upoważnienia Zarządu Powiatu do sprzedaży nieruchomości zabudowanej Gminie Nowe Miasto,
8.6. sprzedaży nieruchomości gruntowej,
8.7. sprzedaży nieruchomości gruntowej.
9. Interpelacje i zapytania radnych.
10. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
11. Zamknięcie posiedzenia.
Wiceprzewodniczący przedstawił wniosek Zarządu Powiatu w sprawie rozszerzenia porządku o pkt. 8.8 projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie wyrażenia intencji przystąpienia Powiatu Grójeckiego do „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność - Rozwój” w zakresie dofinansowania zadania pn. Przebudowa ul. Polnej na odcinku od ul. Warszawskiej do ul. Nowakowskiego i ul. Słowackiego w Warce - /załącznik nr 2/
Następnie przystąpiono do głosowania nad porządkiem obrad. Głosowało
14 radnych. Porządek obrad z poprawką został przyjęty jednogłośnie
14 głosów „za”.
Ad. 4
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że protokół z Sesji Rady Powiatu z dnia
11 czerwca br. był wyłożony do wglądu w Biurze Rady, a jego odpis przekazano Wiceprzewodniczącym Klubów.
Radny Maciej Dobrzyński zgłosił poprawkę do protokołu, która dot. jego wypowiedzi w sprawie inwestycji unijnej w Warce.
Wiceprzewodniczący poddał protokół pod głosowanie.
Protokół został przyjęty 14 głosów „za”.
Ad. 5
Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu i informacje Starosty Grójeckiego. – przedstawił Starosta Marian Górski /załącznik nr 3/.
Radny Adolf Maciak odnosząc się do przedstawionego sprawozdania zwrócił się
z zapytaniem dlaczego Naczelnik Wydz. EiZ złożyła wypowiedzenie umowy o pracę.
W odpowiedzi Starosta Marian Górski poinformował, że Naczelnik Wydz. EiZ złożyła wypowiedzenie umowy pracy z dniem 31.08.2013 r. Od dnia 1 września br. funkcję Naczelnika na okres 1 roku będzie pełniła p. Barbara Orłowska obecnie Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ. Przyczyny złożenia wypowiedzenia umowy Naczelnik tłumaczyła złym stanem zdrowia.
Radny Maciej Dobrzyński poprosił o wyjaśnię sprawy dot. zobowiązań wymagalnych SP ZOZ Nowe Miasta, która to była omawiana na posiedzeniu Zarządu Powiatu.
W odpowiedzi Wicestarosta Janusz Różycki poinformował, że to były wyjaśnienia dla RIO dot. umieszczania tych należności w sprawozdaniach.
Radny Radosław Kreczmański odniósł się do spotkań Starosty z Burmistrzem Warki dot. dróg. Czy to dot. drogi powiatowej, która będzie remontowana na terenie miasta przez Gminę Warka. Następnie poruszył sprawę ul. Gośniewskiej i problemów z nawierzchnią oraz jakie w związku z tym zostały podjęte działania.
Starosta Marian Górski poinformował, że gmina Warka w swoim budżecie zabezpieczyła 200 tys. zł. na remonty i modernizację dróg powiatowych na terenie gminy Warka. Powiat nie dał kwoty o którą występowała Warka ale przeznaczył kwotę 150 tys. zł. Kwota, która pozostała czyli 50 tys. będzie przeznaczona na wniosek jaki będzie składała gmina do „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych”. O tej sprawie mówi dzisiejsza uchwała wprowadzona do porządku obrad. Obecnie trwa wybór drogi jaka ma być modernizowana za kwotę 150 tys. zł a jest brana pod uwagę droga w Dębnowoli oraz w Klonowej Woli w kierunku gimnazjum. Odnosząc się do problemów na ul. Gośniewskiej poinformował, że problemy wynikły z powodu bardzo wysokich temperatur. Wysokie temperatury i ciężki sprzęt, który porusza się po drodze spowodowały, że emulsja wyszła na wierzch drogi. Ta sytuacja na naszym terenie miała miejsce po raz pierwszy. Podjęliśmy decyzję aby wierzchnią warstwę posypać piaskiem w celu zabezpieczenia. Nie będziemy wykonywać remontów w takiej technologii aby problemy nie powtórzyły się
w przyszłości.
Radny Adolf Maciak zabierając głos w dyskusji poinformował, że ta metoda podwójnego utrwalenia jest to dobra metoda ale niestety ma znaczą wadę, która ujawnia się przy wysokich temperaturach. Następnie zwrócił się z zapytaniem jak wygląda sprawa kosztów Dożynek Powiatowych w Lewiczynie.
W odpowiedzi Starosta Marian Górski poinformował, że pod koniec sesji przedstawi takie informacje.
Radny Stanisław Sitarek poruszył sprawę pisma Mazowieckiego Urzędu Województwa Mazowieckiego Wydział Polityki Społecznej w sprawie przeprowadzonej kontroli w DPS w Nowym Mieście. Radny zwrócił się z zapytaniem czy to była planowa kontrola i jaki był wynik. Następnie odniósł się do spotkania
z Burmistrzem Grójca w sprawie wyznaczenia miejsc parkingowych przy nowo powstałej aptece na ul. Piłsudskiego. Z informacji jakie mam to wynika, że jeśli ktoś szykuje biura pod wynajem to ma obowiązek zapewnienia miejsc parkingowych.
Następnie poruszył sprawę spotkania z przedstawicielami budowy grupa Dekada – jakie zostały wypracowane wnioski i ustalenia. Radny odniósł się także do spotkania radnych z Kluby PSL na którym to zapoznali się z otoczeniem Ogniska Pracy Pozaszkolnej, oceną postępu prac w SP ZOZ Nowe Miasto. Poinformował, że
o takim spotkaniu powinni być powiadomieni szefowie innych klubów.
Wicestarosta Janusz Różycki odnosząc się kontroli w DPS w Nowym Mieście poinformował, że kontrola dot. skarg w sprawie dysponowania depozytami. Kontrola wykazała drobne uchybienia.
Starosta Marian Górski odnosząc się do sprawy parkingu przy nowej aptece poinformował, że Burmistrz wskazał miejsce parkingowe a jest to plac nieutwardzony przy szczycie budynku. Były prowadzone rozmowy z właścicielem aby ten teren utwardzić. Obecnie ludzie zatrzymują się na chodniku co powoduje znaczne utrudnienia. Obecnie gmina ma przedstawić organizację ruchu i ustawić kilka słupków, które uniemożliwią postój samochodów. Obecnie czekamy na projekt rozwiązania problemu, który to ma przygotować gmina.
Odnosząc się do spotkania z grupą Dekada poinformował, że na ostatnim spotkaniu została wybrana ostatnia koncepcja rozwiązania wjazdu i wyjazdu. Będzie wykonany trzeci pas od mostu do ronda. Przedstawiciele grupy Dekada poinformowali, że ok. 100 tys. zł przeznaczą na dostosowanie wjazdów i wyjazdów. Następny etap to przedstawienie przez projektanta organizacji ruchu do zatwierdzenia.
Wiceprzewodniczący Rady Krzysztof Ambroziak odnosząc się do spotkania Klubu PSL w Nowym Mieście poinformował, że na jednym z posiedzeń klubu wynikła taka potrzeba aby zapoznać się z funkcjonowaniem OPP i szpitalem. Spotkanie zostało zwołane przeze mnie. Każdy klub może takie spotkanie zorganizować.
Radny Stanisław Sitarek zabierając głos poinformował, że nie miałby pretensji gdyby ta informacja nie ukazała się w sprawozdaniu. Starosta jako członek tego klubu może się spotykać z kim chce i kiedy chce. Natomiast jeżeli sprawa dot. wszystkich i Starosta w tym momencie był Starostą czyli reprezentantem wszystkich klubów. Dostęp do informacji powinien być dla wszystkich. W dzisiejszym porządku obrad mamy uchwałę dot. OPP w Nowym Mieście i o takim spotkaniu powinni wiedzieć chociaż przewodniczący klubów łatwiej byłoby wtedy podejmować pewne decyzje. Odnosząc się do spotkania grupy DEKADA poinformował, że jeżeli inwestorzy muszą obiekt oddać w listopadzie br. czyli uzyskać pozwolenie na użytkowanie jak je uzyskają to my już nic nie będziemy mogli zrobić. Teraz jest czas aby wyegzekwować od nich pewne sprawy.
Ad. 6
Protokół z przebiegu kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu zadania inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja zespołu pałacowo-parkowego w Warce”. Wiceprzewodniczący Rady Janusz Karbowiak poinformował, że każdy otrzymał protokół oraz wnioski pokontrolne więc nie ma potrzeby go odczytywania. Poprosił o zgłaszanie pytań. Protokół stanowi - załącznik nr 4 - do niniejszego protokołu.
Starosta Marian Górski poinformował, że na następnej sesji Rady Powiatu zostanie przedstawione stanowisko Zarządu Powiatu w/w sprawie.
Ad. 7
Sprawozdanie kwartalne Grupy Terenowej Społecznej Straży Rybackiej Koło 99 Kopana. – przedstawił Wiceprzewodniczący Rady Janusz Karbowiak /załącznik nr 5/
Rada Powiatu przyjęła sprawozdanie do wiadomości.
Ad. 8
Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
Ad. 8.1
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego zmieniająca Uchwałę Budżetową Powiatu Grójeckiego na 2013 r. – odczytał Wiceprzewodniczący Rady Janusz Karbowiak /załącznik nr 6/
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Jerzy Bińkiewicz poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
14 radnych. Uchwała Nr XXXII/188/2013 została przyjęta jednogłośnie 14głosów „za”.
Ad. 8.2
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli oraz dodatków do wynagradzania, - przedstawiła Barbara Orłowska Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ /załącznik nr 7/
Poinformowała, że w projekcie opracowanego regulaminu zaktualizowano obowiązujące podstawy prawne, określono szczegółowe warunki przyznawania dodatku motywacyjnego oraz określono wysokości stawek dodatków motywacyjnego, mieszkaniowego i funkcyjnych. Zmiany dotyczą:
w § 9 w punkcie 1 zmniejszono wysokość środków na dodatki motywacyjne dla nauczycieli, w tym kadry kierowniczej z 7% na 3% kwoty planowanej na wynagrodzenia zasadnicze nauczycieli (w starym regulaminie wysokość środków na dodatki motywacyjne planowanej na wynagrodzenia zasadnicze dla nauczycieli wynosiła 7% a dla kadry kierowniczej 25%);
w § 9 w punkcie 2 ustalono dodatek motywacyjny taki sam dla nauczycieli i kadry kierowniczej w wysokości 25% (w starym regulaminie dla nauczycieli wynosił 15% a dla kadry kierowniczej 50%);
w § 11 w punkcie1 zwiększono progi w tabeli dodatków funkcyjnych z tytułu powierzenia stanowiska kierowniczego;
§ 12 w punkcie 1 ppkt a) ustalono dodatek funkcyjny dla nauczycieli, którym powierzono wychowawstwo klas w szkołach specjalnych i specjalnych ośrodkach szkolno wychowawczych w wysokości 50-100 zł, przyznane środki wynoszą 75 zł na oddział, natomiast w punkcie 1 ppkt b) ustalono dodatek funkcyjny dla nauczycieli którym powierzono wychowawstwo klas w szkołach gimnazjalnych w wysokości 75-125 zł, przyznane środki wynoszą 100 zł ( w starym regulaminie były zrównane dodatki w szkolnictwie specjalnym ze szkolnictwem masowym w wysokości 50-100 zł, przyznane środki wynosiły 75 zł na oddział)
§ 24 w punkcie 1 zmniejszono wysokość dodatków mieszkaniowych o 2% w każdym podpunkcie.
Regulamin został przedstawiony do uzgodnienia Związkom Zawodowym. Odbyły się cztery spotkania ze Związkami Zawodowymi podczas których nie nastąpiło wspólne uzgodnienie. Ostatnie spotkanie odbyło się 23 lipca, z którego sporządzono protokół rozbieżności. Rozbieżności dot. określenia wysokości dodatku motywacyjnego gdzie Starostwo Powiatowe rozpoczynało negocjacje od 3% natomiast na ostatnim spotkaniu Starostwo Powiatowe proponuje dodatek motywacyjny w wysokości 5%. Związki Zawodowe nie zaakceptowały tej propozycji proponują 7%.
Dodatek za wychowawstwo Starostwo Powiatowe proponuje nauczycielom którym powierzono wychowawstwo klas w szkołach specjalnych i specjalnych ośrodkach szkolno – wychowawczych dodatek funkcyjny w wysokości 50-100 zł przyznane środki wynoszą 75 zł na oddział. Natomiast nauczycielom którym powierzono wychowawstwo w szkołach ponadgimnazjalnych dodatek funkcyjny w wysokości
75-125 zł. Związki Zawodowe proponują zrównania dodatków w szkolnictwie specjalnym ze szkolnictwem masowym od 50-110 zł, średnio o 80 zł.
Wicestarosta Janusz Różycki zabierając głos poinformował, że uczestniczył w ostatnim posiedzeniu negocjacyjnym. Proponowaliśmy na początek wysokość dodatku motywacyjnego na poziomie 3%. Rozbieżności dotyczą głównie trzech punktów tj. dodatek motywacyjny, dodatek za wychowawstwo i ilość godzin pracy pedagogów. Zaproponowałem rozwiązanie kompromisowe, że my uznajemy te dwa pozostałe postulaty związków Zawodowych czyli dodatek za wychowawstwo i ilość godzin pracy pedagogów i 5% dodatek motywacyjny. Przedstawiciele Związków zawodowych nie powiedzieli wyraźnie nie - stwierdzili, że w okresie wakacyjnym nie są w stanie podjąć decyzji z uwagi na brak możliwości kontaktowania się
z nauczycielami. Nie ma natomiast przeszkód aby ten regulamin przyjąć a we wrześniu wznowić negocjacje i ewentualnie wprowadzić zmiany do regulaminu. Zarząd z uwagi na brak porozumienia postanowił wrócić do swoich pierwotnych ustaleń. Powinnyśmy do końca sierpnia podjąć w/w uchwałę ze względów finansowych. Pewne rozstrzygnięcia sądowe spowodowały, że będziemy płacić dużo więcej dodatków za trudne warunki pracy. Do tej pory był wypłacany jeden dodatek a teraz będą wypłacane obydwa czyli za trudne i uciążliwe warunki pracy będzie to nas kosztowało ok. 300 tys. zł. w ciągu roku. Starosta i Skarbnik Powiatu byli na spotkaniu w RIO, która wykazała nam że płacimy nauczycielom ok. 1,5 mln zł więcej niż wymaga tego karta nauczyciela.
Wiceprzewodniczący Rady Krzysztof Ambroziak poinformował, że informacji jakie posiada wynika, że jest ok. 300 dzieci mniej niż w ubiegłym roku.
Radny Stanisław Sitarek poinformował, że rozumie trudną sytuację finansową powiatu i to że płacimy 1,5 mln zł więcej niż przewiduje karta nauczyciela ale może kiedyś zostały popełnione błędy i te pensje zostały wywindowane. Oszczędności należy poszukać gdzie indziej np. przyjrzeć się tym uciążliwym warunkom pracy. Byłbym przeciwny totalnej socjalizacji wynagrodzenia. Dodatek motywacyjny zmniejsza się z 7% na 3% to nie jest najlepsze rozwiązanie. Jednakowo traktuje się wszystkich nauczycieli a tak nie powinno być. Należy dobrych wynagradzać a złych karać. Należy dać większą swobodę dyrekcji w przyznawaniu tych dodatków motywacyjnych.
Wicestarosta Janusz Różycki poinformował, że do tej pory było tak że był 7% dodatek motywacyjny a maksymalnie był 15%. Teraz mimo tego, że zmniejszamy do 3% ale proponujemy maksymalny dodatek w wysokości 25 %. Uważamy, że dodatek motywacyjny nie jest po to aby wypłacać go wszystkim nauczycielom. Powinien być wypłacany nauczycielom wyróżniającym się. Wysokość dodatku 25% będzie to wysokość znacząca i motywująca.
Radny Stanisław Sitarek zabierając głos nie zgadza się w wypowiedzią przedmówcy ponieważ praw nabytych nie można cofnąć. Wiemy jak niektórzy nauczyciele pracują należy nagradzać tych młodych i ambitnych którzy chcą z młodzieżą pracować.
Radny Mariusz Wojno poinformował, że dodatek motywacyjny jest uznaniowy i jest ustalany przez dyrektora szkoły co pół roku.
Przewodniczący Pracowników Oświaty i Wychowania w Grójcu NSZZ „Solidarność” p. Leszek Bojaczuk poinformował, że na dzisiejszym posiedzeniu usłyszał, że powiat dokłada duże pieniądze do oświaty i to rozumie ale jako nauczyciel czuje się trochę zażenowany. Chcemy aby nauczyciele zarabiali najmniej tak jak najniższa umowa śmieciowa. Jeśli radni chcą coś takiego wprowadzić
w oświacie jak umowa śmieciowa, która jest w kraju krytykowana. Dajmy nauczycielom tyle ile musimy i ani więcej. Odnosząc się do dodatku motywacyjnego poinformował, że jeśli odpis był 7% to dyrektor miał do dyspozycji ze 100 zł 7 zł a teraz będzie miał dużo mniej 2-3 zł. Jeśli 25% ma dostać najlepiej pracujący nauczyciel to dyrektor będzie przymuszony aby nagrodzić tylko jednego nauczyciela bo dla innych nie starczy. Wszyscy chcemy motywować ale czym. My nie chcemy więcej my chcemy utrzymać obecny poziom dodatku motywacyjnego czyli 7%. Sprawa dodatków dla wychowawców, my nie chcemy dzielić wychowawców na szkoły lepsze czy gorsze. Chcemy aby dodatek był na tym samym poziomie. Zwiększenie godzin pedagogów jesteśmy za zwiększeniem godzin ale proponujemy rozłożenie zwiększenia w latach. Te wszystkie problemu były przedstawione na komisji i chcielibyśmy aby były wzięte pod uwagę.
Radny Stanisław Wożniak odnosząc się do wypowiedzi przedmówcy i stwierdzeniu umowa śmieciowa zwrócił się z zapytaniem czy któryś nauczyciel zarabia najniższą krajową czyli ok. 1600 zł.
Przewodniczący Pracowników Oświaty i Wychowania w Grójcu NSZZ „Solidarność” p. Leszek Bojaczuk poinformował, że umowa śmieciowa to jest danie komuś minimalną stawkę jaką można dać. Powiat chce dać tylko minimum a więcej już nie.
Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska poinformowała, że nie może się zgodzić z tym, że powiat zabiera lub dyskryminuje nauczycieli. Powiat w 2009 r. do oświaty dołożył 600 tys. zł., w 2010 – 1 mln zł., w 2011 – 1,4 mln zł., a w 2012 – 2,3 mln zł. W szkołach na ten rok jest o 300 uczniów mniej a tylko 1 nauczyciel odszedł na emeryturę.
Wicestarosta Janusz Różycki poinformował, ze w 2012 r. powiat dołożył 2,3 mln zł. a skutki zmian w regulaminie to ok. 300 tys. zł. proszę nie mówić, że my chcemy kosztem nauczycieli coś złego zrobić. To nie powiat twierdzi, że nauczyciele zarabiają za dużo tylko RIO.
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu Mariusz Wojno poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
14 radnych. Uchwała Nr XXXII/189/2013 została przyjęta 11 głosów „za” przy 3 głosach „przeciw”.
Ad. 8.3
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie zasad rozliczenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli oraz zasad udzielania i rozmiaru zniżek, 2. tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli niewymienionych w art. 42 ust. 3 Karty Nauczyciela oraz zasad zaliczania tego wymiaru godzin poszczególnych zajęć w kształceniu zaocznym i na odległość, - przedstawiła Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ Barbara Orłowska /załącznik nr 8/
Poinformowała, że Komisja Oświaty pozytywnie zaopiniowała sprawę dodatku za trudne warunki pracy w wysokości 10%. Takie rozwiązanie jest prawnie niemożliwe
i nie można go zastosować.
Następnie przedstawiła zmiany dot. w załączniku nr 2 do Uchwały w § 1 w tabeli obniżonego tygodniowego wymiaru zajęć w punkcie 6 tabeli zwiększono wymiar godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych dla wicedyrektora CKZiU z 5 na 7 godzin.
W załączniku nr 3 do Uchwały w § 1 punkt 1 ppkt 2 obniżono tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin dla pedagogów, psychologów, logopedów, doradców zawodowych socjoterapeutów, reduktorów z 26 do 25 godzin.
Zmiany zostały zaakceptowane przez Związki Zawodowe.
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu Mariusz Wojno poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
14 radnych. Uchwała Nr XXXII/190/2013 została przyjęta jednogłośnie 14 głosów „za”.
Wiceprzewodniczący ogłosił 30 minutową przerwę w obradach.
Ad. 8.4
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu do sprzedaży lokalu mieszkalnego, - przedstawił Z-ca Naczelnika Wydz. Fin. Józef Zawiślak /załącznik nr 9/
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Jerzy Bińkiewicz poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
14 radnych. Uchwała Nr XXXII/191/2013 została przyjęta jednogłośnie 14 głosów „za”.
Ad. 8.5
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu do sprzedaży nieruchomości zabudowanej Gminie Nowe Miasto - przedstawił Z-ca Naczelnika Wydz. Fin. Józef Zawiślak /załącznik nr 9/
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Jerzy Bińkiewicz poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
14 radnych. Uchwała Nr XXXII/192/2013 została przyjęta jednogłośnie 14 głosów „za”.
Ad. 8.6
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej, - przedstawił Z-ca Naczelnika Wydz. Fin. Józef Zawiślak. Poinformował, że celem podjęcia niniejszej uchwały jest potrzeba zagospodarowania części nieruchomości, których wykorzystanie bezpośrednio przez powiat lub jego jednostki organizacyjne nie jest możliwe. Do sprzedaży przeznacza się następujące nieruchomości gruntowe: działkę nr 117 o pow. 4,68 ha. Wartość wyceny to kwota 278.390 tys. zł. Nabywca zostanie wyłoniony się w trybie przetargu ustnego nieograniczonego. Pozyskane środki będą przeznaczone na inwestycje prowadzone przez Powiat Grójecki . /załącznik nr 11/
Wiceprzewodniczący Rady Krzysztof Ambroziak zabierając głos odniósł się do wyceny nieruchomości, która wynosi 278.390 tys. zł. i poinformował, że po rozmowach na klubie zgłasza zmianę co do wartości nieruchomości która powinna wynosić minimalnie 400 tys. zł. i taka kwota powinna być wpisana w uchwale.
Radca Prawny Marian Seweryn zabierając głos poinformował, że w uchwale powinna być wpisana kwota nieruchomości ta co w kosztorysie. Po dyskusji Radca Prawny poinformował, ze można taką kwotę wpisać czyli 400 tys. zł. zapis brzmiałby „nie mniej niż 400 tys. zł.”.
Radny Stanisław Woźniak zaproponował aby zapis uchwały brzmiał – „za kwotę nie niższą niż 400 tys. zł.”.
Radny Radosław Kreczmański zabierając głos poinformował, że teren w Nowej wsi ma swoją dużą wartość społeczną i gospodarczą dla Gminy Warka jak i dla Powiatu Grójeckiego. Działania które teraz prowadzimy doprowadzą do tego, że mając na uwadze trudną sytuację finansową powiatu ten teren zostanie sprzedany za taką cenę jaką ktoś da i temu kto będzie zainteresowany. Okaże się, że samorząd warecki straci szansę na stworzenie terenu inwestycyjnego. Teren inwestycyjny to przede wszystkim nowe miejsca pracy oraz wpływ z podatków do gminy Warka. Ja jako mieszkaniec Warki jako lokalny patriota i osoba przekonana, że ta działalność jest nie korzysta dla miasta Warki nie poprę żadnej tego typu uchwały o sprzedaży
w takiej formie.
Radny Maciej Dobrzyński poinformował, że jest po rozmowach z Burmistrzem Warki, stanowisko Burmistrza jest dość jasne – gmina Warka jest zainteresowana tym terenem. Jest gotowa rozmawiać o tej cenie jaka została przez rzeczoznawcę określona są gotowi kupić za tą cenę. Warunkiem jedynym do negocjanci jest forma zapłaty za tą nieruchomość. W czasie roku budżetowego kiedy rzeczywiście jest już II półrocze trudno jest wygospodarować taką kwotę. Należy jeszcze raz podjąć rozmowy z Burmistrzem Warki. Jeśli mamy sprzedać ten teren to samorządowi Warki.
Starosta Marian Górski zabierając głos poinformował, że były prowadzone rozmowy w sprawie nie ucinamy tej sprawy z samorządem Warki. Należy jednak postawić warunek samorządowi aby samorząd Warki przyjął projekt budżetu na następny rok gdzie zostanie wprowadzona sprawa kupna nieruchomości w Nowej Wsi przez samorząd Warki. Wiemy, że w czasie roku budżetowego ciężko jest znaleźć takie środki. Podjęcie uchwały w dniu dzisiejszym o sprzedaży nie zagraża dalszym negocjacjom z gminą Warka. Możemy się spotkać w szerszym gronie z Burmistrzem Warki. W przypadku nie podjęcia sprawy przez samorząd warecki my dalej będzie realizować uchwałę.
Radny Maciej Dobrzyński odnosząc się do wypowiedzi Starosty poinformował, że mamy ograniczone zaufanie do Zarządu Powiatu w związku z tym chcielibyśmy podejmować uchwałę z pełnym komfortem jeśli chodzi o tą koncepcję.
Radny Radosław Kreczmański odczytał pismo Burmistrza Warki skierowane do Starostwa powiatowego z dnia 5 lipca br. w sprawie nieruchomości w Nowej Wsi.
Z pisma wynika, że gmina Warka jest zainteresowana nabyciem tych gruntów, część dyskusyjna to forma zapłaty.
Następnie radny zgłosił wniosek o zdjęcie z porządku obrad tych dwóch uchwał dot. sprzedaży majątku w Nowej Wsi.
Radny Maciej Dobrzyński przypomniał, że dopiero głosowaliśmy nad uchwałą dot. OPP w Nowym Mieście i braliśmy pod uwagę cel społeczny i wszyscy byliśmy zgodni aby Gmina Nowe Miasto przejęła tą placówkę nawet z lekką stratą dla nas ale jest to cel społeczny.
Radna Stefania Fetraś poinformowała, że Zarząd Powiatu miał właśnie na myśli cel społeczny występując z propozycją do samorządu wareckiego trzykrotnie. Pierwsze spotkanie z Burmistrzem odbyło się w Muzeum oraz kierowane pisma. W pierwszej odpowiedzi samorząd poprosił o rozłożenie spłaty na 10 lat. Zdajecie sobie Państwo sprawę jaka jest sytuacja powiatu nie stać nas na kredytowanie innych samorządów. Samorząd Warecki jest w lepszej sytuacji finansowej jak powiat. Dlaczego powiat ma zaciągać zobowiązania a gmina Warka nie może zaciągnąć np. kredytu i kupić te grunty.
W drugim piśmie samorząd wychodzi z propozycją rozłożenia spłaty na 5 lat ale ta propozycja także nie może być zaakceptowana. Podjęcie dzisiejszej uchwały
w niczym nie przeszkadza aby samorząd warecki zmobilizował się i podjął stosowane działania zmierzające do zakupu nieruchomości.
Radny Stanisław Woźniak poinformował, że samorząd Warki musi się zdecydować czy kupić grunty czy nie. W dalszym ciągu my nic nie wiemy. Jeśli zostanie nam przedstawiona uchwała samorządu wareckiego, że w przyszytym roku gmina Warka kupi te grunty to my możemy wtedy wziąć kredyt ale tylko na pół roku czy na osiem miesięcy a nie na dłużej.
Radny Radosław Kreczmański oznajmił, że podjęcie dziś tych dwóch uchwał doprowadzi to takiej sytuacji, że Burmistrz Warki nie będzie zainteresowany zakupem a my sprzedamy na niekorzystnych warunkach bo brakuje nam pieniędzy na drogi, oświatę i inne wydatki. W tej chwili najlepszym rozwiązaniem jest nie podejmowanie dziś tych uchwał a zorganizowanie spotkania w rozszerzonym gronie z Burmistrzem Warki.
Radna Stefania Fetraś odnosząc się do wypowiedzi przedmówcy poinformowała, że można wnioskować, że Gmina Warka wcale nie jest tak bardzo zainteresowana tym zakupem i może działać na zwłokę. Czym gorsza sytuacja w powiecie tym lepiej dla niektórych. Jeśli przeznaczymy grunty do sprzedaży a samorząd Warki uzna, że te grunty są potrzebne to będzie negocjował z nami aby wypracować warunki aby zakupić te grunty.
Wiceprzewodniczący Rady Janusz Karbowiak jest zdania, że należy jak najbardziej zorganizować spotkanie z Burmistrzem Warki i prowadzić negocjacje w sprawie sprzedaży gruntów. Pierwszeństwo w zakupie gruntów powinien mieć samorząd Warki. Musimy prowadzić negocjacje z samorządem jeśli nie dojdziemy do porozumienia wtedy możemy ogłosić przetarg.
Radny Adolf Maciak zabierając głos poinformował, że to co Zarząd Powiatu proponuje Gminie Warka czyli sprzedaż za ok. 1,5 mln zł. to jest niepoważne. Taki areał to powinien kosztować ok. 3 mln zł. Nie możemy sprzedać 35 ha za tak niską kwotę. Jeśli mamy sprzedać za tak małe pieniądze to lepiej nie sprzedawać ta kwota nie uratuje naszego budżetu. Jeśli nie sprzedamy za konkretną kwotę to trzeba szukać innych rozwiązań. Radny jest zdania, że należy te uchwały odłożyć
i prowadzić rozmowy z samorządem Warki.
Wicestarosta Janusz Różycki złożył wniosek aby sprawę sprzedaży gruntów
w Nowej Wsi odłożyć do najbliższej sesji Rady Powiatu, która odbędzie się we wrześniu br. W ten sposób damy jeszcze jedną szansę gminie Warka, mimo że Warka tą szansę ma już od 6 lat. Zawsze ze strony gminy były propozycje, że chętnie weźmiemy ziemię ale nie było konkretnych kwot. Jeśli Gmina Warka nie przeprowadzi negocjacji z nami pozytywnie to my ogłaszamy przetarg.
Wiceprzewodniczący Rady Krzysztof Ambroziak poinformował, że na spotkaniu klubu padał propozycja, że sprzedaż 35 ha w Nowej Wsi nie powinna być za mniejszą kwotę niż 2.200.000 zł.
Radny Adolf Maciak powiedział, że jeśli będą prowadzone negocjacje to Komisja Rolnictwa chętnie by w nich uczestniczyła.
Radny Radosław Kreczmański odniósł się do spotkań Starosty z Burmistrzem Waki w sprawie sprzedaży gruntów w Nowej Wsi, które należy dalej kontynuować ale ze wsparciem innych osób i radnych aby dojść do porozumienia z którego każda ze stron będzie zadowolona. Musimy pokazać, że nam wszystkim radnym zależy na tym terenie. Następnie zaproponował aby przed spotkaniem z Burmistrzem Warki opracować strategię negocjacyjną.
Radny Stanisław Sitarek zabierając głos zaapelował aby sprzedaż prowadzić rozważnie dlatego, że sprzedaje się tylko raz. Należy jak najbardziej ustalić strategię negocjacyjną. Ustalić cenę minimalną sprzedaży. To są ostatnie wolne grunty między innymi pod inwestycje.
Starosta Marian Górski poinformował, że zostanie zorganizowane spotkanie w/w sprawie z udziałem zainteresowanych radnych.
Wiceprzewodniczący Rady Janusz Karbowiak poddał wniosek Wicestarosty
o zdjęcie z porządku obrad dwóch projektów uchwał w sprawie sprzedaży nieruchomości.
Wniosek został przyjęty jednogłośnie 14 głosów „za”. Uchwała została zdjęta
z porządku obrad jednogłośnie 14 głosów „za”.
Ad. 8.7
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej, - przedstawił Z-ca Naczelnika Wydz. Fin. Józef Zawiślak /załącznik nr 12/
Uchwała została zdjęta z porządku obrad jednogłośnie 14 głosów „za”.
Ad. 8.8
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie wyrażenia intencji przystąpienia Powiatu Grójeckiego do „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój” w zakresie dofinansowania zadania pn. Przebudowa ul. Polnej na odcinku od ul. Warszawskiej do ul. Nowakowskiego i ul. Słowackiego w Warce. – przedstawił Starosta Marian Górski /załącznik nr 13/
Radny Stanisław Sitarek zwrócił się z zapytaniem czy Rada Miejska w Warce podjęła już te zobowiązania czyli te 50 tys. zł na nasze drogi.
W odpowiedzi Starosta Marian Górski poinformował, że rada miejska podjęła uchwałę na 200 tys. zł. Kwota 150 tys. zł będzie przeznaczona na „schetynówkę”
a 50 tys. zł. byłoby przeznaczone na wskazaną przez Warkę drogę.
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Jerzy Bińkiewicz poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych Stanisław Woźniak poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
14 radnych. Uchwała Nr XXXII/193/2013 została przyjęta jednogłośnie 14 głosów „za”.
Ad. 9
Interpelacje i zapytania radnych.
Radny Stanisław Sitarek zabierając głos poinformował, że na tej sali już kilkakrotnie apelował o dobrą obsługę petentów szczególnie w dniach wolnych. Na ostatniej sesji była poruszana przeze mnie sprawa dnia 2 maja i dnia po Bożym Ciele – wystarczy zobaczyć w internecie jak wrze na temat obsługi petentów w Starostwie. Dzień 16 sierpnia był dniem wolnym od pracy dlaczego tak późno ukazało się Zarządzenie Starosty o ustaleniu dnia wolnego od pracy. Okoliczne urzędy w ten dzień pracowały i pełniły obsługę. Informacja o dniu wolnym powinna być co najmniej dwa tygodnie wcześniej wywieszona i zamieszczona w internecie. Urząd powinien służyć obywatelom, urzędnik to nie górnik czy hutnik żeby w pierwszej kolejności korzystał z dni wolnych.
Następnie poruszył sprawę rozstrzygniętego przetargu na remont drogi w Błędowie ul. Grójecka gdzie po przetargu były poczynione oszczędności. Radny zwrócił się z pytaniem co się stanie z pozostała kwotę czy te środki pozostaną na terenie gminy Błędów czy zostaną przeznaczone na coś innego.
Starosta Marian Górski odpowiadając poinformował, że na jednej z sesji p. radny zarzucił, że w dni wolne gdzie gro pracowników bierze sobie wolne
nie jest zapewniona prawidłowa obsługa petenta. Po przeanalizowaniu ile osób będzie na urlopie ale na urlopie długim wypoczynkowym nie jednodniowym podjąłem decyzję aby ten dzień był dniem wolnym z uwagi na małą liczbę pracowników gdzie ta obsługa byłaby niewystarczająca. W wielu urzędach ten dzień był dniem wolnym od pracy. Natomiast co do ogłoszenia tej informacji to zawsze znajdą się osoby które nie wiedziały że to jest dzień wolny.
Następnie odniósł się do sprawy drogi w Błędowie informując, że środki na chodnik
w Belsku Dużym zostały przeznaczone nie z oszczędności na gminie Błędów tylko
z oszczędności powiatu. Gmina te środki sama zagospodaruje na swoje wydatki.
Radny Stanisław Sitarek odnosząc się do wypowiedzi Starosty dot. dni wolnych poinformował, że Starosta ma prawo wydać takie zarządzenie tylko urząd ma służyć obywatelom. Decyzja o dniu wolnym powinna być pojęta dużo wcześniej. Osoby które były na długich urlopach po wprowadzeniu tego dnia wolnego muszą wziąć jeszcze jeden dzień wolny aby otrzymać wypłatę z funduszu socjalnego za odbyty urlop. Komuś zależało aby mieć cztery dni wolne i takie decyzje zapadły. Na przyszłość należy te decyzje dobrze przemyśleć.
W następnej kolejności.
Radna Stefania Fetraś zabierając głos poruszyła sprawę szkód jakie czynią dziki
w gospodarstwach. Zaproponowała aby wystosować pismo do Ministerstwa Rolnictwa z prośbą o podjęcie działań w kierunku zmobilizowania kół łowickich
o zmniejszenie populacji dzików na terenie gm. Mogielica. Rolnicy mają duże problemy i nie mogą sobie poradzić z dzikami, które niszczą uprawy. Wypłata odszkodowań też jest trudna.
Radny Radosław Kreczmański poinformował, że koła łowickie zgłaszają do Burmistrza czy Wójta plany strzeleń. Może należy rozmawiać z Burmistrzem aby wymógł na nich zwiększenie tych planów.
Radna Stefania Fetraś odpowiedziała, że koła łowieckie miały zwiększony plan ale nie został wykonany ponieważ nie ma zbytu na mięso i nie robią odstrzałów.
Radny Adolf Maciak zgodził się ze zdaniem p. Fetraś, że jest to plaga która zagraża gospodarstwom rolnym ale także sadowniczym a odstrzał dzików powinien być zwiększony. Komisja Rolnictwa powinna się tym problemem w najbliższym czasie zająć.
Radny Stanisław Sitarek poinformował, że tym problem powinny zajmować się Izby Rolnicze. Należy tę sprawę zgłosić do Biura Mazowieckiej Izby Rolniczej w Radomiu.
Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska przedstawiła koszty związane z Dożynkami w Lewiczynie. Poinformowała, że na postawie ubiegłego roku wpłaty z gmin to kwota 34 tys. zł. Natomiast koszty w tym roku będą podobne. Obecne koszty to ok. 40 tys. zł. za występ tenorów, 10 tys. zł scena, oświetlenia, 10 tys. zł. inne koszty związane
z organizacją. Koszt całkowity organizacji dożynek to ok. 65 tys. zł. Wpływy z firm zewnętrznych to kwota ok. 4 tys. zł. mamy nadzieję, że będą jeszcze jakiś wpłaty.
Starosta Marian Górski poruszył sprawę ufundowania przez radnych powiatowych żyrandola dla Muzeum Warce.
Sekretarz Powiatu Anna Matyjas zabierając głos poinformował, że wszyscy wiemy że za organizację urzędu jest odpowiedzialny sekretarz. Jest mi przykro, że radny
p. Stanisław Sitarek ma tak negatywną opinię o naszym urzędzie i szczerze mówiąc jest to jedyna negatywna opinia, którą ja notorycznie słyszę. Mieliśmy do wyboru zło lub mniejszo zło. Jeśli po dniach świątecznych urząd nie robił dnia wolnego a praca została oceniona przez Pana jako zła. To nie była zła praca tylko zwiększona liczba interesantów. Nie ma możliwości zatrudnienia dodatkowych osób na dni pracy po jakiś świętach. W związku z tym spróbowaliśmy teraz innego rozwiązania czyli został ogłoszony dzień wolny po dniu świątecznym a sobota była dniem pracującym tak robi wiele urzędów. Obecnie jesteśmy na etapie negocjacji systemu kolejkowego do Wydziału Komunikacji. Wydział będzie zmodernizowany co polepszy obsługę petentów. Będzie istniała możliwość zarezerwowania kolejki przez internet. Odbędzie się spotkanie z firmą, która przedstawi ofertę na system kolejkowy na które serdecznie zapraszam.
Radny Stanisław Sitarek poinformował, że nie chciał wywoływać p. Sekretarz do odpowiedzi, ja w kolejce mogę stać nawet cztery godziny. Ja pochylam się nad losem innych petentów zwykłych ludzi. Wprowadzenie tego systemu kolejkowego to jest wczesny socjalizm gdzie z założenia aby klient był pokorny musi poczekać dwie godziny to wtedy jest łatwiejszy do obsługi. Różnimy się w pojęciu funkcjonowania urzędu i obsługi interesanta. Jeśli jest kolejka to trzeba stworzyć dodatkowe miejsce pracy aby petenta można było obsłużyć. Urząd musi służyć ludziom. Jestem pewnych rzeczy niezadowolony o to jest miejsce i czas aby o nich mówić.
Radna Stefania Fetraś zabierając głos poinformowała, że praca urzędu nie jest zła. Należy dążyć do pewnych udoskonaleń ale trzeba pamiętać o kodeksie pracy i nie wszystko co by się chciało wprowadzić jest zgodne z przepisami. Pracownicy starają się i wychodzą naprzeciw interesantom.
Radny Adolf Maciak podziękował za informację, że Wydział Komunikacji
w najbliższym czasie będzie remontowany. Korzystam z Wydz. Komunikacji i są nieraz duże kolejki ale planowany remont to jest dobre rozwiązanie.
Ad. 10
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos poinformował o trudnej sytuacji jaka wytworzyła się wokół jego firmy jak i osoby. Szereg kontroli jakie przetoczyły się przez moją firmę oczywiście odbierałem je jak coś naturalnego i oczywistego.
W mojej firmie było osiem kontroli, które przebiegły w sposób prawidłowy
i zakończyły się pozytywnymi wnioskami. To co obserwuje w ostatnim czasie
a dociera to do mnie z drugiej ręki, są to działania naszej policji powiatowej skierowane w moją osobę i działalność mojej firmy. Działania prowadzone są w sposób niestandardowy. Nacechowane niestandardowymi czynnościami budzącymi wiele wątpliwości i wręcz niepokojące, nadzwyczajne czego nie rozumiem i się dziwie. Ta informacja rozeszła się pocztą pantoflową na terenie gminy Warka. Szkodzi to działalności mojej firmy co mnie bardzo niepokoi w związku z tym nie mogę oprzeć się wrażeniu, że jest podyktowana innymi niż standardowe działania. Mówię tu o inspiracji skierowanej z poziomu politycznego. Z przykrością twierdzę, że źródło tego działania może być na tej sali. Do tej pory dyskusje na tej sali są ostre, wymieniamy poglądy, nie zgadzamy się w wielu sprawach jednak wydawało mi się, że zachowujemy jakieś zasady sporu politycznego. Miałem zawsze nadzieję, że było to pozbawione osobistych motywacji. Miałem wrażenie, że z dużą starannością staramy się zachować obiektywność. Ale to co teraz obserwuje i co jest skierowane na moją osobę budzi mój niepokój. Chciałem się z państwem tym podzielić ponieważ może to dotyczyć każdego z nas radnych, W tej chwili działania takie uderzają w moją osobę ale jeśli będzie akceptacja dla tego typu działań to uważam, że każdy z nas jest zagrożony w takiej sytuacji. Jeśli zajmuje się sprawami społecznymi a nie zawsze podnosi rękę wtedy kiedy wymaga tego poprawność polityczna może być narażony na działania wykraczające ramy prawne. Tym bardziej jestem zaniepokojony, że to jest skierowane w moją osobę ze strony organów które podlegają również w jakimś stopniu temu gremium. Chciałbym aby Przewodniczący Rady w tej sprawie zajął jakieś stanowisko.
Radna Stefania Fetraś poprosiła o przybliżenie sprawy bo nie wszyscy wiedzą o co chodzi.
Radny Maciej Dobrzyński poinformował, że personalnie to nie zostało zwrócone
w moją osobę. Nie jestem oficjalnie poinformowany ale z informacji jakie posiadam, działania są niestandardowe i wykraczające poza normalną kontrolę pod którą podlegam i nie kwestionuję. W odpowiednim czasie poinformuję Państwa na czym to sprawa polega.
Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Janusz Karbowiak poinformował, że jeśli te działania niestandardowe dotyczą naszej powiatowej policji to jest rzeczywiście przykre.
Następnie Radny Maciej Dobrzyński odniósł się do serii kradzieży jakie miały miejsce na jednym z osiedli w Warce. Widziałem również reakcję Komendanta, który twierdził, że nie ma ludzi, sprzętu i nie ma możliwości. Natomiast tego nie mogę stwierdzić w moim przypadku.
Ad. 11
Zamknięcie posiedzenia.
Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Janusz Karbowiak o godz. 1340 zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Protokołowała: Przewodniczył:
Ineza Banach Janusz Karbowiak
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Starostwo Powiatowe w Grójcu |
Odpowiada za treść: |
Rada Powiatu Grójeckiego |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 25.09.2013 r., godz. 09.34 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 25.09.2013 r., godz. 09.34 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
25.09.2013 r., godz. 09.34 |
Nieznany |
Dodanie strony |