Główna treść strony
Informacja z pracy Zarządu Powiatu w okresie od ostatniej Sesji Rady Powiatu tj. od 16 lipca 2013 r. do 21 sierpnia 2013 r.
Od ostatniego sprawozdania Starosty Grójeckiego odbyło się 5 posiedzeń Zarządu Powiatu.
Zarząd Powiatu rozpatrzył i podjął uchwały w następujących sprawach:
1. wprowadzenia zmian w uchwale budżetowej na 2013 rok,
2. powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego, /2 uchwały/
3. udzielenia pełnomocnictwa szczególnego dla Pani Danuty Borowiec,
4. przekazania prawa do dysponowania nieruchomością dla celów budowlanych PGE Dystrybucja S.A, /działka w msc Krobów gmina Grójec – prace będą polegać na przyłączu kablowym/,
5. zaopiniowania wniosku zaliczenia dróg służącym miejscowym potrzebom do kategorii dróg gminnych na terenie Gminy Warka,
6. wydania opinii dotyczącej złożonego wniosku o pozbawienie drogi kategorii powiatowej i zaliczenia do kategorii dróg gminnych, /wniosek Zarządu Powiatu Przysuskiego/
7. powierzenia stanowiska dyrektora szkoły / ZSP Grójec p. Dorota Skalińska/,
8. powierzenia stanowiska dyrektora szkoły /CKZiU w Nowej wsi p. Danuta Borowiec/,
9. przekazania prawa do dysponowania nieruchomością dla celów budowlanych Gminie Warka. /przeniesienie pomnika I pułku Lotnictwa Myśliwskiego „Warszawa” z działki przy ul. Senatorskiej-Długiej na działkę przy
ul. Obwodowej-Fabrycznej.
Zarząd Powiatu rozpatrzył i zaakceptował projekty uchwał Rady Powiatu
w następujących sprawach:
1. zmieniająca Uchwałę Budżetową Powiatu Grójeckiego na 2013 r.
2. regulaminu wynagradzania nauczycieli oraz dodatków do wynagradzania,
3. 1. zasad rozliczenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli oraz zasad udzielania i rozmiaru zniżek, 2. tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli niewymienionych w art. 42 ust. 3 Karty Nauczyciela oraz zasad zaliczania tego wymiaru godzin poszczególnych zajęć w kształceniu zaocznym i na odległość.
4. upoważnienia Zarządu Powiatu do sprzedaży lokalu mieszkalnego,
5. upoważnienia Zarządu Powiatu do sprzedaży nieruchomości zabudowanej Gminie Nowe Miasto,
6. sprzedaży nieruchomości gruntowej,
7. sprzedaży nieruchomości gruntowej.
Poza podejmowaniem uchwał Zarząd Powiatu zajmował się innymi ważnymi dla funkcjonowania powiatu sprawami w tym między innymi:
1. zapoznał się z:
• protokołem z przebiegu kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu zadania inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja zespołu pałacowo – parkowego w Warce”.
• wnioskami i zaleceniami pokontrolnymi Komisji Rewizyjnej inwestycji unijnej w Warce.
• pytaniami Komisji Rewizyjnej dot. budowy CEM w Warce.
2. zapoznał się z informacją dot. rozmów ze Związkami Zawodowymi w sprawie regulaminu określającego niektóre zasady wynagradzania za pracę oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków,
3. zapoznał się z informacją dot. zadań pozaszkolnych powiatowych – OPP
w Nowym Mieście,
4. zapoznał się z informacją nt. naboru do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2013/2014,
5. wręczył powierzenia - Dyrektora ZSP w Grójcu i Dyrektora CKZiU w Nowej Wsi,
6. Starosta poinformował o złożonym przez Naczelnika Wydz. EiZ oświadczeniu
o rozwiązaniu umowy o pracę,
7. zapoznał się z wyjaśnieniami Dyrekcji SP ZOZ Nowe Miasto dot. zobowiązań wymagalnych.
8. przyjął do wiadomości pismo Mazowieckiego Urzędu Województwa Mazowieckiego Wydział Polityki Społecznej w sprawie przeprowadzonej kontroli w DPS w Nowym Mieście.
9. zapoznał się z pismem Burmistrza Warki w sprawie zakupu terenu o powierzchni 35 ha w Nowej Wsi.
10. zatwierdził wzór plakatu Dożynki Powiatu Grójeckiego Lewiczyn 2013,
11. wysłuchał informacji na temat konkursów podczas Dożynek na Najlepszą Potrawę Regionalną, Najładniejsze Stoisko, Najładniejszy Wieniec Dożynkowy,
12. przyjął do wiadomości pismo Komendy Powiatowej Policji w Grójcu w sprawie dofinansowania zakupu pojazdu służbowego,/brak środków finansowych/
13. zgodnie ze swoimi kompetencjami Zarząd Powiatu rozpatrywał pisma i wnioski
w sprawach udzielenia pomocy finansowej z okazji różnego rodzaju świąt
i uroczystości /organizacji imprez/ - oraz podejmował decyzję o ewentualnym dofinansowaniu w granicach swoich kompetencji. – szczegółowe dane zawierają protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu do wglądu dla zainteresowanych
w Biurze Rady.
• Starosta w/w wymienionym okresie:
spotkał się z Burmistrzem Grójca celem omówienia prac związanych z:
- zalewaniem pobocza oraz wjazdów gospodarczych i wyjazdów na drogę gruntową z Al. Niepodległości /na odcinku za wybudowanym chodnikiem do skrzyżowania
z „Traktem Królewski”/,
- realizacją skrzyżowania ze światłami i budowa ronda na Al. Niepodległości,
- realizacją poprawy poboczy w kierunku Worowa od ul. Armii Krajowej,
- wyznaczeniem miejsca parkingowego przed wybudowana nowa apteką na
ul. Piłsudskiego,
wspólnie z grupą organizacyjną Dożynek Powiatowych spotkał się
w Lewiczynie z Wójtem, przedstawicielami OSP, Proboszczem i ks. Dziekanem celem omówienia spraw organizacyjnych związanych
z dożynkami,
spotkał się z Burmistrzem Warki celem omówienia:
- działań podczas długich upałów na ul. Gośniewskiej gdzie wykonano powierzchniowe utrwalenie,
- podjęcie działań na jednej z dróg pow. /wybór drogi i realizacja remontu przy pomocy środków Gminy/,
- oferta przeniesienia na koszt Gminy pomnika 1 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego „Warszawa” na teren ZSP w Warce,
- projekt złożenia wniosku na „schetynówkę” na 2014 r. i deklaracja wsparcia finansowego przez Powiat,
- odbudowanie skrzyżowania w Gąskach koło OSP, sklepu, punku skupu – budowa rowów i przepustów oraz wjazdów,
dwukrotnie spotkał się z przedstawicielami budowy grupa Dekada /centrum handlowe za rondem/, wybranie ostatecznej wersji wjazdu z centrum oraz przekazanie do projektanta wykonawcy,
wspólnie z Dyr. PZD spotkał się z Wójtem Chynowa oraz radnym Krzysztofem Ambroziakiem (omówienie rozwiązania konfliktu z odpływem wody, dalsze prace remontowe na drogach powiatowych na terenie gminy),
spotkał się z Wójtem Goszczyna (małe zawansowanie prac - „schetynówka” Kozietuły – Goszczyn, prace remontowe na drodze Goszczyn – Długowola, poprawa jezdni na „Trakcie Królewskim”,
spotkał się z Wójtem Belska Dużego (oferta finansowa Gminy na kontynuowanie budowy chodnika na drodze Belsk – Lewiczyn, poprawa jezdni w okolicach mostka w Borutach, rozważenie możliwości wykonania odwodnienia w tym rejonie),
z grupą radnych z Kluby PSL zapoznał się z otoczeniem Ogniska Pracy Pozaszkolnej, oceną postępu prac w SP ZOZ Nowe Miasto,
spotkał się z Wójtem Pniew i radnym Arkadiuszem Stępniewskim gdzie omówiono możliwości dalszych prac na dwóch drogach pow. na których
w poprzednich latach było wykonane pobocze,
z Wójtem Jasieńca:
- uzgodnione zostały dodatkowe prace wykończeniowe przy drodze Kępina – Czachów oraz dalsze prace od skrzyżowania z nową nawierzchnią w kierunku Kępiny (wycinka drzew i krzewów, ścięcie poboczy i odtworzenie rowów),
- zakres prac na drodze Jasieniec – Olszany (ścinka poboczy, rowy odwadniające, usuwanie karp),
- przymiarka do likwidacji kilku przełomów.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Starostwo Powiatowe w Grójcu |
Odpowiada za treść: |
Zarząd Powiatu Grójeckiego |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 22.08.2013 r., godz. 15.14 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 22.08.2013 r., godz. 15.15 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
22.08.2013 r., godz. 15.15 |
Nieznany |
Edycja strony |
22.08.2013 r., godz. 15.14 |
Nieznany |
Dodanie strony |