Główna treść strony
Uchwała Nr 36/2013 Zarządu Powiatu Grójeckiegoz dnia 4 czerwca 2013 r.
w sprawie: ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Grójcu.
Na podstawie art. 32 ust.1 pkt 5 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), art. 36a ust. 1 i 2 w związku z art. 5c pkt 2 ustawy o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz
§ 1 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 kwietnia 2010 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. Nr 60, poz. 373) uchwala się, co następuje:
§ 1
Ogłasza się konkurs na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Grójcu na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Grójcu, Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Grójcu o treści jak w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Staroście Grójeckiemu.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
Podjęcie uchwały w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Armii Krajowej Obwodu Głuszec – Grójec
w Grójcu związane jest z upływem aktualnej kadencji z dniem 31 sierpnia 2013 r.
Stanowisko dyrektora placówki powierza organ prowadzący, a kandydata na stanowisko wyłania się w drodze konkursu. Zgodnie z przepisami należy więc ogłosić konkurs na wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora.
Ogłoszenie o konkursie umieszcza się na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Grójcu oraz na tablicy ogłoszeń. Mając powyższe na uwadze podjęcie uchwały jest uzasadnione.
Załącznik nr 1
Zarząd Powiatu Grójeckiego
ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Armii Krajowej Obwodu Głuszec – Grójec
w Grójcu
Podstawa prawna:
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 kwietnia 2010r.w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. z 2010r. Nr 60, poz.373 z późn. zm.);
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009r.w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz. U. z 2009r. Nr 184, poz.1436 z późn. zm).
I. Stanowisko dyrektora publicznej szkoły i placówki może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:
1. ukończył studia magisterskie i posiada przygotowanie pedagogiczne oraz kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole lub placówce,
2. ukończył studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli,
3. posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego,
4. uzyskał:
1. co najmniej dobrą ocenę w okresie ostatnich pięciu lat pracy, lub
2. pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo
3. w przypadku nauczyciela akademickiego – pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w szkole wyższej, przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora oraz:
5. spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
6. nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku Karta Nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2006r Nr 97, poz. 674 ze zmianami), a w przypadku nauczyciela akademickiego – karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. Nr 164, poz. 1365, ze zmianami), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne,
7. nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8. nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
9. nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art.31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114, ze zmianami),
II. Stanowisko dyrektora publicznej szkoły może zajmować osoba nie będąca nauczycielem, która spełnia łącznie następujące wymagania:
19. posiada obywatelstwo polskie, z tym że wymóg ten nie dotyczy obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)- stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Konfederacji Szwajcarskiej,
20. ukończyła studia magisterskie,
21. posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym,
22. ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z praw publicznych,
23. nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
24. spełnia wymagania określone w pkt I pkt 2,5,7 i 9
Zgłoszenie do konkursu winno zawierać:
a) uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju szkoły,
b) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz poświadczającego obywatelstwo kandydata,
c) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierającego w szczególności informację o:
- stażu pracy pedagogicznej – w przypadku nauczyciela albo
- stażu pracy dydaktycznej – w przypadku nauczyciela akademickiego, albo
- stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym – w przypadku osoby nie będącej nauczycielem,
d) oryginały lub poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzające posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa
w pkt. 3,
e) oryginały lub poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzające posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych
z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
f) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
g) oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
h) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
i) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114, z późn. zm.),
j) oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i ust. 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2007 r. Nr 63, poz. 425, z późn. zm.),
k) oryginał lub poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego – w przypadku nauczyciela,
l) oryginał lub poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,
m) oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.) lub w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo
o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.) – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,
n) oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych – w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
o) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.) w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora.
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem:
„KONKURS NA STANOWISKO DYREKTORA Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Armii Krajowej Obwodu Głuszec – Grójec w Grójcu
w terminie do dnia 24.06.2013 r. na adres: Starostwo Powiatowe w Grójcu
ul. Piłsudskiego 59
05-600 Grójec
Wszelkich informacji udziela Wydział Edukacji i Zdrowia Starostwa Powiatowego w Grójcu
Posiedzenie Komisji Konkursowej odbędzie się nie później niż w ciągu 14 dni roboczych
od upływu terminu składania ofert. O terminie i miejscu postępowania konkursowego kandydaci zostaną poinformowani pisemnie.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Starostwo Powiatowe w Grójcu |
Odpowiada za treść: |
Zarząd Powiatu Grójeckiego |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 05.06.2013 r., godz. 12.07 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 05.06.2013 r., godz. 12.10 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
05.06.2013 r., godz. 12.10 |
Nieznany |
Edycja strony |
05.06.2013 r., godz. 12.09 |
Nieznany |
Edycja strony |
05.06.2013 r., godz. 12.09 |
Nieznany |
Edycja strony |
05.06.2013 r., godz. 12.09 |
Nieznany |
Edycja strony |
05.06.2013 r., godz. 12.08 |
Nieznany |
Edycja strony |
05.06.2013 r., godz. 12.08 |
Nieznany |
Edycja strony |
05.06.2013 r., godz. 12.07 |
Nieznany |
Dodanie strony |