Główna treść strony
Protokół Nr XXVIII
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego odbytej w dniu 28 marca 2013 r. Sesja odbyła się w Sali Konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Grójcu.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik o godzinie 10ºº otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”. Następnie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego oraz Starostę Grójeckiego Pana Mariana Górskiego. Ponadto powitał zaproszonych gości oraz pracowników Starostwa.
Posiedzenie rozpoczęło się od uroczystości wręczenia podziękowania dla
p. Agnieszki Trytko – Borsuk z okazji zakończenia pracy na stanowisku Dyrektora
w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Nowym Mieście n. Pilicą.
Następnie uhonorowano listami gratulacyjnymi oraz pamiątkowymi albumami zwycięzców plebiscytów organizowanych przez gazetę „Echo Dnia” - p. Marcelego Bińkowskiego z Mazowieckiego Stowarzyszenia Karate – Marceli Team Grójec uhonorowanego tytułem „Trener Roku 2012 Powiatu Grójeckiego”, p. Jana Sławomira Tomczyka – chirurga z SP ZOZ w Nowym Mieście n. Pilicą – laureata tytułu „Lekarz Roku 2012 Powiatu Grójeckiego” oraz p. Andrzeja Teklaka z UKS Mogielnica, uznanego przez czytelników gazety „Echo Dnia” za „Najpopularniejszego Sportowca Roku 2012 w Powiecie Grójeckim”.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że obecnie w Sesji uczestniczy 20 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi (zał. nr 1) do niniejszego protokołu.
Ad. 3
Następnie Przewodniczący Rady zaproponował następujący porządek obrad.
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z dnia 27 lutego 2013 r.
5. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego.
6. Sprawozdanie z działalności PCPR w Grójcu za 2012 r.
7. Sprawozdanie z działalności PUP w Grójcu za 2012 r.
8. Sprawozdanie z realizacji zaplanowanych do wykonania zadań dla Komendy Powiatowej Policji w Grójcu za 2012 r.
9. Stan ochrony przeciwpożarowej Powiatu Grójeckiego w 2012 r.
10. Stan sanitarno-higieniczny Powiatu Grójeckiego w 2012 r.
11. Bezpieczeństwo weterynaryjne Powiatu Grójeckiego za 2012 r.
12. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
12.1. zmieniająca Uchwałę Budżetową Powiatu Grójeckiego na 2013 r.
12.2. uchwalenia Statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu.,
12.3. przyjęcia do realizacji programu rozwoju pieczy zastępczej dla powiatu grójeckiego.
12.4. szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łączenie
z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstąpienia od ustalenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej.
12.5. przyjęcia programu pn. „Powiatowy Program Przeciwdziałania Przemocny
w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie w Powiecie Grójeckim na lata 2013 – 2020”.
12.6. wyrażenia zgody na realizację projektu finansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Podziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie oraz wniesienia wkładu własnego.
12.7. uchwalenia planu finansowego podziału środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Grójeckiego na 2013 r.
13. Interpelacje i zapytania radnych.
14. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
15. Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do głosowania nad porządkiem obrad. Głosowało
20 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie 20 głosów „za”.
Ad. 4
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że protokół z Sesji Rady Powiatu z dnia
27 lutego br. był wyłożony do wglądu w Biurze Rady, a jego odpis przekazano Przewodniczącym Klubów. Przewodniczący poddał protokół pod głosowanie.
Protokół został przyjęty 19 głosów „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się”.
Ad. 5
Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu i informacje Starosty Grójeckiego. – przedstawił Wicestarosta Janusz Różycki /załącznik nr 2/.
Radny Powiatu Stanisław Sitarek odniósł się do pkt. 7 sprawozdania dot. pisma Mazowieckiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Warszawie dot. lokalizacji biura Terenowego Zespołu Doradztwa Zawodowego w Grójcu. Poprosił o przybliżenie tej sprawy ponieważ tym tematem zajmowała się także Komisja Rolnictwa na swoim posiedzeniu. Następnie odniósł się do uczestnictwa Starosty w Forum Gospodarczym Powiatu Grójeckiego i zwrócił się z zapytaniem co z tego spotkania wynikło czy to było spotkanie gdzie zjechali się „ważni” a żadnych konkretów nie było.
Wicestarosta Janusz Różycki poinformował, że treść pisma Mazowieckiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Warszawie nie jest jednoznaczna i nie ma konkretnej odpowiedzi.
Starosta Marian Górski odniósł się do pytania p. Sitarka dot. forum gospodarczego informując, że zaproszenia były zamieszczone w prasie i każdy kto był zainteresowany mógł w tym potkaniu uczestniczyć. Takie spotkania są bardzo potrzebne i to dla każdej ze stron politycznych. Obecni przedstawiciele samorządów na tym spotkaniu mogli zadawać rzeczowe pytania dot. gmin. Przy organizacji następnego tego typu spotkania należy przygotować konkretne pytania i przesłać je Marszalkowi przed spotkaniem.
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos poinformował, że mimo dużych różnic poglądowych w kwestii politycznych i gospodarczych to powinnyśmy się szanować. Spotkania, które były organizowane przez radnych z PIS to zaproszenia do państwa były wysyłane indywidualnie. Natomiast te ostatnie spotkania były organizowane
w sposób tajemniczy. My czujemy się pominięci i niechciani. Na przyszłość te zaproszenia powinniśmy otrzymać jeśli nie wszyscy to chociaż Przewodniczący Klubu.
Radny Adolf Maciak odniósł się do pkt. 8 sprawozdania dot. pisma Marszałka Województwa Mazowieckiego dot. modernizacji drogi wojewódzkiej nr 728 na odcinku Grójec – Belsk Duży, poprosił o przybliżenie sprawy. Droga wymaga remontu. Następnie poruszył sprawę skrzyżowania w miejscowości Rębowola na drodze Nr 725 gdzie jest bardzo trudny wyjazd i należałoby to skrzyżowanie przebudować.
Radny Stanisław Woźniak w pierwszej kolejności należy wykonać dokumentację i po jej wykonaniu Marszałek może w tym roku rozpocznie budowę ronda w Belsku Dużym. Natomiast sprawa drogi Nr 725 w kierunku Rożec – otrzymałem odpowiedź, że osobową winę ponosi Gmina Belsk Duży za wydanie warunków zabudowy grupie producenckiej.
Radny Powiatu Stanisław Sitarek poruszył sprawę zwołania dzisiejszej sesji w Wielki Czwartek informując, że nie jest to najlepszy dzień na Sesję. Następnie odniósł się do swojego poprzedniego pytania informując, że jego pytanie było bardzo zasadne ponieważ Starosta reprezentuje Powiat i ja mam prawo wiedzieć co na tych spotkaniach zostało ustalone.
Radny Adolf Maciak odniósł się do posiedzenia Radny Nadzorczej PKS Sp. z o.o. w Grójcu i zwrócił się zapytaniem dot. budowy nowego dworca autobusowego.
Wicestarosta Janusz Różycki poinformował, że jest koncepcja aby do końca roku został wykonany stan surowy nowego budynku. Miniony rok dla spółki zakończył się na plusie jest to ok. 130 tys. zł brutto, ale jest to niewielka kwota aby wypłacać dywidenda.
Rada Powiatu przyjęła sprawozdanie do wiadomości.
Ad. 6
Sprawozdanie z działalności PCPR w Grójcu za 2012 r. – w sposób szczegółowy omówiła Dyrektor PCPR w Grójcu Katarzyna Średnicka /załącznik nr 3/
Rada Powiatu Grójeckiego przyjęła sprawozdanie do wiadomości.
Ad. 7
Sprawozdanie z działalności PUP w Grójcu za 2012 r. – w sposób szczegółowy omówiła Dyrektor PUP w Grójcu Marzanna Skoczek /załącznik nr 4/
Radny Powiatu Radosław Kreczmański zabierając głos odniósł się do ofert pracy
i zwrócił się z zapytaniem z jakich branż są te oferty. Następnie odniósł się do programu rządowego gdzie bezrobotni otrzymują w ramach tego programu odzież, tablety, rowery – jaki jest cel takiego wsparcia oraz poprosił o przybliżenie sprawy pomocy PUP w spłacaniu kredytów bezrobotnym.
Dyrektor PUP w Grójcu Marzanna Skoczek poinformowała, że najwięcej ofert pracy jest z branży sprzedawca, kierowca, magazynier, kierowca z obsługą wózka widłowego, pracownik biurowy, informatycy, księgowy.
Natomiast programy specjalne polegają na wsparciu specyficznym i kierowane są do bezrobotnych, którzy są wykluczeni z rynku pracy, którzy mają problem z powrotem na rynek pracy. Bezrobotni powyżej 50 roku życia są głównie z terenów wiejskich
i przy odmowach podjęcia pracy jest podnoszona kwestia braku możliwości dojazdu do miejsca pracy. Rowery mają umożliwić dojazd do miejsca pracy oraz zadbać
o wypoczynek i o kondycję bezrobotnego. Odzież, którą otrzymali bezrobotni miała na celu zmotywowanie bezrobotnych podczas rozmów kwalifikacyjnych. Zakup tabletów ma na celu zwiększyć dostęp do internetu gdzie można poszukiwać ofert pracy. W tym programie jest także możliwość wypłacania premii dla bezrobotnych, którzy w trakcie odbywania stażu podjęli zatrudnienie z własnej inicjatywy u innego pracodawcy oraz utrzymanie tej pracy przez okres co najmniej 3 miesięcy. Wysokość premii to kwota 1 tys. zł brutto. W latach 2009 – 2010 obowiązywała ustawa, która umożliwiała bezrobotnym wystąpienie do urzędu pracy z taką inicjatywą spłaty rat kretytu i urząd pracy opłacał raty kredytu dla bezrobotnego należnego do banku. Kredyty są odroczone i mają dwuletnią karencję w spłacie.
Rada Powiatu Grójeckiego przyjęła sprawozdanie do wiadomości.
Ad. 8
Sprawozdanie z realizacji zaplanowanych do wykonania zadań dla Komendy Powiatowej Policji w Grójcu za 2012 r. – w sposób szczegółowy omówił Komendant Michał Toporkiewicz /załącznik nr 5/
Radny Powiatu Jan Traczyk poruszył sprawę narkotyków na terenie powiatu grójeckiego a w szczególności na terenie szkół.
Komendant Michał Toporkiewicz poinformował, że do tych celów będziemy mieli specjalnie przygotowanego psa jak również nasz policjant został wysłany do Sułkowic na odpowiednie szkolnie. Policja robi akcje mające na celu wykrycie przestępstw narkotycznych, udało nam się kilka osób aresztować.
Radny Powiatu Maciej Dobrzyński poruszył sprawę włamań na terenie gminy Warka.
Komendant Michał Toporkiewicz poinformował, że to nie jest łatwa sprawa są to wyspecjalizowane grupy. Z naszej strony były organizowane działania i mamy nadzieję że przyniosą korzyści.
Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Krzysztof Ambroziak odniósł się do nieoznakowanych samochodów policji gdzie na ternie gminy Chynów są nawet trzy samochody patrolujące. Następnie Radny zaapelował, że w związku ze zbliżającym się okresem wiosennym gdzie na drogi wyjadą ciągniki, których stan techniczny nie zawsze jest w 100% dobry – kontrole drogowe były dla tych kierowców łagodniejsze.
Komendant Michał Toporkiewicz poinformował, że policja w tej sprawie jest wyrozumiała ale nie może nie reagować kiedy jadący ciągnikiem nie na świateł lub pojazd ma inne rażące usterki techniczne.
Radny Powiatu Adolf Maciak zwrócił się z zapytaniem jak wygląda sprawa kierowców po alkoholu i narkotykach czy jest tendencja wzrostowa czy nie.
Komendant Michał Toporkiewicz poinformował, że w ubiegłym roku wzrosła liczba kierujących pod wpływem alkoholu. Natomiast jeśli chodzi o badania kierujących na zwartość narkotyków, głównie jest to prowadzone przy wypadkach drogowych
kiedy istnieje podejrzenie. Obecnie w Polsce nie ma homologowanych urządzeń, które badałyby zawartość narkotyku ze śliny.
Radny Powiatu Adolf Maciak poruszył problem oznakowania pieszych wieczorem, noszenie odblasków przez pieszego powinno być obowiązkowe ponieważ wieczorem na drodze ten pieszy jest bardzo mało widoczny i może dojść do nieszczęśliwego wypadku.
Komendant Michał Toporkiewicz poinformował, że policja organizowała specjalne akcje np. wyposażyła mieszkańców powiatu w wieku 6-7 lat w takie odblaski. Na wszystkich festynach, które organizujemy rozdajemy mieszkańcom odblaski czy kamizeli odblaskowe dla rowerzystów.
Radny Powiatu Adolf Maciak odniósł się do sprawy pomiarów prędkości przez policjantów – czy te pomiary są rzeczywiste i czy może dojść do przekłamań
w pomiarach prędkości. Czy te urządzenia są kontrolowane oraz jaka jest zasadna odwołania się od decyzji policjanta w tej sprawie.
Komendant Michał Toporkiewicz poinformował, że policja zrezygnowała
całkowicie z ręcznych mierników prędkości, które działały na podstawie fal elektromagnetycznych. W tej chwili posiadamy mierniki prędkości laserowe. Pomiary prędkości są dokładne a uprzędzenia do pomiaru co 6 miesięcy kontrolowane przez odpowiednie urzędy jak również posiadają homologację. Należy zwrócić uwagę na rozmiar opon w samochodzie jeśli opony są mniejsze lub większe niż zaleca producent to może dojść to pewnych przekłamać w pomiarze pędności samochodu. Liczy się liczba obrotów koła a nie przejechana odległość. Natomiast jeśli ktoś nie zgadza się z pomiarem można odmówić przyjęcia mandatu karnego wtedy zostanie złożony wniosek do Sądu o ukaranie a Sąd od policji żąda odpowiednich dokumentów między innymi dot. urządzenia do pomiaru. Z informacji jakie posiadam Sąd zakwestionował działanie urządzeń typu ISTRA.
Starosta Marian Górski odniósł się do sprawy zwiększenia wartości skradzionego mienia z 250 zł na 1000 zł.
Komendant Michał Toporkiewicz poinformował, że twórca tego pomysłu kierował się tym, że od 1996 r. ta kwota nie była zmieniana. Inflacja jak i nasze wynagrodzenia się zwiększyły a ta kwota pozostała na tym samym poziomie. Czy to rozwiązanie będzie lepsze – w przypadkach drobnych kradzieży czyli kradzieże sklepowe i te gdzie ten sprawca będzie od razu zatrzymany na pewno ta kara będzie dotkliwsza. Ukaranie osoby po dwóch lata procesu za kradzież o wartości 150 zł a możliwość ukarania go w trybie mandatowym przyspieszyłoby to prezes działania. Na naszym terenie usprawniłoby to działania ponieważ prowadzimy dużo spraw dot. kradzieży
o warności niewielkiej a do takich spraw jest cały szereg dokumentów i postanowień.
Wicestarosta Janusz Różycki zwrócił się z zapytaniem czy są prowadzone statystyki ile na drodze nr 7 ukarano kierowców za przekroczenie prędkości a ilu ukarano pieszych za nieprawidłowe wtargnięcie na jezdnię lub rowerzystów. Policja bierze mandaty od tych od których da się ściągnąć mandat natomiast nie zauważają tych którzy powodują większe zagrożenie ruchu drogowego.
Komendant Michał Toporkiewicz poinformował, że na drodze nr 7 nie ma prawa znaleźć się pieszy ponieważ jest to droga expresowa. Jeśli pieszy znajdzie się na takiej drodze na pewno zostanie ukarany. Wszyscy piesi, którzy znaleźli się na tej drodze zostali ukarani.
Radny Powiatu Stanisław Sitarek odniósł się do zatrudnienia w Komendzie, które wynosi ok. 200 osób w tym 30 pracowników umysłowych oraz 10 wakatów ale Komenda Główna nie przewiduje zatrudnienia. Następnie zwrócił się
z zapytaniem ile było skarg na działalność policji jeśli były to czy zostały wszczęte postępowania dyscyplinarne. Zwrócił się z także z zapytaniem kiedy pieszy
i kierowca przestanie być największym wrogiem policji. Podał przykład Gminy Błędów gdzie policja notorycznie karała pieszych za przekraczanie drogi w niedozwolonym miejscu. W Błędowie są dwa przejścia dla pieszych na drodze powiatowej a policjant powiedział, że na tej grodze gminnej Wójt powinien poczynić starania i namalować przejście dla pieszych.
Komendant Michał Toporkiewicz odnosząc się do zatrudnienia w Komendzie poinformował, że jest 201 etatów czyli 191 osób w tym 10 etatów to wakaty. Nie przewiduje się przyjęć ponieważ wskaźnik w Województwie Mazowieckim wynosi ok. 4%. Następnie Komendant ustosunkował się do sprawy pieszych na terenie gm. Błędów informując, że najprawdopodobniej były to działania w ramach akcji „pieszy”. W miesiącach jesiennych organizujemy takie akcje, które są zlecane centralnie ponieważ najwięcej pieszych ginie w okresie jesienno – zimowym. Do Komendy wpłynęło 33 skargi, jedna został potwierdzona i zostały podjęte odpowiednie działania wobec policjanta.
Radny Powiatu Radosław Kreczmański poruszył sprawę monitoringu w miastach – czy takie działania są potrzebne i efektywne.
Komendant Michał Toporkiewicz poinformował, że jest zwolennikiem takich rozwiązań. Takie działania mają duże znaczenie prewencyjne. Napisy informujące, że miasto jest monitorowane robią wrażenie na tych którzy mają nienajlepsze zamiary np. ukraść samochód. Kradzież samochodów w Grójcu spadła w ubiegłym roku o 50%. Będziemy się jeszcze starać aby w Grójcu zostało zainstalowane co najmniej jeszcze 5 kamer na głównych drogach dojazdowych do Grójca. Zapisy
z kamer były wielokrotnie wykorzystywane aby wykryć sprawców przestępstw.
Rada Powiatu Grójeckiego przyjęła sprawozdanie do wiadomości.
W tym miejscu porządku – obrady opuścił p. Arkadiusz Stępniewski, obecnych na sali obrad 19 radnych.
Ad. 9
Stan ochrony przeciwpożarowej Powiatu Grójeckiego w 2012 r. – w sposób szczegółowy omówił Komendant Jacek Wichowski /załącznik nr 6/.
Radny Powiatu Stanisław Sitarek zabierając głos poinformował, że zakup nowego samochodu dla straży był bardzo potrzeby i celowy a przykładem jest ugaszony pożar we wsi Katarzynów gdzie gaszenie woda nie przynosiło efektu tylko dopiero pianą.
Rada Powiatu Grójeckiego przyjęła sprawozdanie do wiadomości.
Ad. 10
Stan sanitarno-higieniczny Powiatu Grójeckiego w 2012 r. – w sposób szczegółowy omówiła Dyrektor Jolanta Matysiak /załącznik nr 7/.
Radny Powiatu Waldemar Kopczyński zwrócił się z zapytaniem jak wygląda sprawa kontroli odkrytych basów w Mogielnicy.
Dyrektor Jolanta Matysiak poinformowała, że w tej chwili nie odpowie czy była kontrola ze strony sanepidu ale w pierwszej kolejności musi być zgłoszenie. Jeśli baseny są użytkowane przez ludzi to na pewno musiała być kontrola.
Radny Powiatu Jan Traczyk poruszył sprawę szczepień dzieci i rodziców którzy nie wykonują szczepień obowiązkowych.
Dyrektor Jolanta Matysiak poinformowała, że do tych osób były wysyłane pisma, że to są szczepienia obowiązkowe nakazane ustawowo, ale tych osób nie jest dużo. Od czasu kiedy stosowane są szczepienia np. na wirusowe zapalenie wątroby nie ma zgłoszeń na to zachorowanie.
Radny Powiatu Adolf Maciak poruszył sprawę skutków ubocznych działania elektrowni wiatrowych działających na terenie powiatu.
W odpowiedzi Dyrektor Jolanta Matysiak poinformowała, że to są przedsięwzięcia, które oczywiście mają wpływ na środowisko w związku z tym wymagany jest raport.
W tym raporcie zawarte są rożne informacje między innymi związane z hałasem, obszarem działania i wiele innych jeśli mieszczą się w normach to my nie możemy mieć żadnego sprzeciwu.
Rada Powiatu Grójeckiego przyjęła sprawozdanie do wiadomości.
W tym miejscu porządku – obrady opuścił p. Stanisław Woźniak, obecnych na sali obrad 18 radnych.
Ad. 11
Bezpieczeństwo weterynaryjne Powiatu Grójeckiego za 2012 r. – w sposób szczegółowy omówił Dyrektor Stanisław Wieteska /załącznik nr 8/.
Rada Powiatu Grójeckiego przyjęła sprawozdanie do wiadomości.
W tym miejscu porządku – obrady opuścił p. Mariusz Wojno, Waldemar Kopczyński obecnych na sali obrad 16 radnych.
Przewodniczący ogłosił 15 minutową przerwę.
Ad.12
Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
Obecnych na sali obrad – 15 radnych.
Ad. 12.1
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego zmieniający Uchwałę Budżetową Powiatu Grójeckiego na 2013 r. – w sposób szczegółowy omówiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska /załącznik nr 9/
Radny Powiatu Maciej Dobrzyński odniósł się do sprawy braku 1.300.000 zł na oświatę.
Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska poinformowała, że uchwała budżetowa powiatu była podjęta na podstawie projektu budżetu państwa. Obecnie otrzymaliśmy ostateczne wersje dotacji i subwencji. Subwencja oświatowa została zmniejszona
o 1.290. 610 zł. związane jest to z zmniejszoną liczbą uczniów w powiecie o ok. 150. Zmieszone są również kwoty /wagi/ na osoby niepełnosprawne. W porównaniu do subwencji z zeszłego roku jest to mniej o 800 tys. zł. Nasz Wydz. Edukacji wykonuje przeliczenia ponieważ jest już metryczka dot. subwencji oświatowej. Jeśli będą jakieś nieprawidłowości będziemy wnioskować do Ministerstwa Edukacji o powtórne przeliczenie subwencji. Budżet we wszystkich jednostkach został zmniejszony
o ok. 3,5 %. Nie było zmniejszenia w szkołach niepublicznych ponieważ Wydz. EiZ ma dokonać po pierwszym kwartale przeliczeń ponieważ sprawozdania są składane co miesiąc.
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Jerzy Bińkiewicz poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XXVIII/162/2013 została przyjęta jednogłośnie 15 głosów „za”
Ad. 12.2
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie uchwalenia Statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu – omówiła Dyrektor PCPR
w Grójcu Katarzyna Średnicka /załącznik nr 10/
Wiceprzewodnicząca Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sprawa Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu Małgorzata Woźniak poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XXVIII/163/2013 została przyjęta jednogłośnie 15 głosów „za”.
Ad. 12.3
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie przyjęcia do realizacji programu rozwoju pieczy zastępczej dla powiatu grójeckiego. – omówiła Z-ca Dyrektor PCPR w Grójcu Ewa Grotek /załącznik nr 11/
Wiceprzewodnicząca Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sprawa Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu Małgorzata Woźniak poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XXVIII/164/2013 została przyjęta jednogłośnie 15 głosów „za”.
Ad. 12.4
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łączenie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstąpienia od ustalenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej. – omówiła Dyrektor PCPR w Grójcu Katarzyna Średnicka /załącznik nr 12/
Wiceprzewodnicząca Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sprawa Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu Małgorzata Woźniak poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Jerzy Bińkiewicz poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XXVIII/165/2013 została przyjęta jednogłośnie 15 głosów „za”.
Ad. 12.5
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie przyjęcia programu pn. „Powiatowy Program Przeciwdziałania Przemocny w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie w Powiecie Grójeckim na lata 2013 – 2020”. – omówiła Dyrektor PCPR w Grójcu Katarzyna Średnicka /załącznik nr 13/
Wiceprzewodnicząca Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sprawa Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu Małgorzata Woźniak poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XXVIII/166/2013 została przyjęta jednogłośnie 15 głosów „za”.
Ad. 12.6
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu finansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Podziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie oraz wniesienia wkładu własnego. – omówiła Dyrektor PCPR w Grójcu Katarzyna Średnicka /załącznik nr 14/
Wiceprzewodnicząca Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sprawa Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu Małgorzata Woźniak poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Jerzy Bińkiewicz poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XXVIII/167/2013 została przyjęta jednogłośnie 15 głosów „za”.
Ad. 12.7
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie uchwalenia planu finansowego podziału środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Grójeckiego na 2013 r. – omówiła Dyrektor PCPR w Grójcu Katarzyna Średnicka /załącznik nr 15/
Wiceprzewodnicząca Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sprawa Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu Małgorzata Woźniak poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XXVIII/168/2013 została przyjęta jednogłośnie 15 głosów „za”.
Ad. 13
Interpelacje i zapytania radnych.
Radny Powiatu Maciej Dobrzyński poruszył sprawę dodatkowych wynagrodzeń /nagród/ dla pracowników Starostwa w 2012 r. Przypomniał, że prosił o taką informację która powinna być na piśmie.
Wicestarosta Janusz Różycki poinformował, że informację nt. wynagrodzeń składał na poprzedniej sesji. Jeśli jest taka potrzeba będzie przygotowana na piśmie.
Radny Powiatu Stanisław Sitarek zwrócił się z następującymi pytaniami:
Jak wygląda sprawa wdrożenia założeń zawartych w raporcie o stanie oświaty.
Czy Starosta nie mógłby zastanowić się nad powołaniem zespołu ds. reorganizacji Starostwa, skoro wprowadzamy oszczędności w innych placówkach to może i w urzędzie.
Czy liczba 110 etatów w Starostwie jest zasadna – jest cześć osób która pracuje ale są osoby które zajmują się niewiadomo czym.
Podjąć działania zmierzające do urealnienia godzin pracy urzędu aby był bardziej dostępny dla mieszkańców głównie chodzi o Wydz. Komunikacji. Niektóre Gminy mają zmienione godziny pracy.
Jaki jest stan sprzedaży mieszkań po hotelu pielęgniarek w Grójcu.
Jak wygląda sprawa budowy siedziby KRUS w Grójcu.
W odpowiedzi Wicestarosta Janusz Różycki odpowiadając na zadane pytania poinformował, że właścicielem działki jest KRUS ponieważ nie odebraliśmy darowizny. KRUS otrzymał pozwolenie na budowę i budowa niedługo ruszy.
W sprawie mieszkań w hotelu pielęgniarek zostały rozesłane pisma dot. ceny projektu elektrycznego, który umożliwi rozdzielenie elektryki na każde mieszkanie osobno ponieważ w tej sytuacji jest jeden licznik. Będzie to koszt ok. 200 tys. zł. na cały budynek. Następnie Wicestarosta poinformował, że spotkał się z zainteresowaniem kupna budynku w całości ale w tej sprawie będą decydować radni. Następnie Wicestarosta odniósł się do raportu o stanie oświaty informując, że zostały wysłane pisma do wszystkich dyrektorów jednostek w sprawie wprowadzenia standaryzacji zatrudnienia, zostały wyznaczone terminy dla pracowników pedagogicznych od 1 września br. a dla pracowników niepedagogicznych od 1 lipca br. Dwie szkoły odpisały na nasze pisma, że muszą te sprawy konsultować ze związkami zawodowymi więc proszą o przedłużenie tego terminu o jeden miesiąc w przypadku pracowników niepedagogicznych czyli od 1 sierpnia br. jedna ze szkół prosi o zwiększenie o pół etatu w związku z dużym terenem zieleni do utrzymania. Natomiast sprawa łączenia szkoły w Nowej Wsi będzie przedstawiona na następnej Sesji. Obecnie trwają ustalenia pod względem prawnym między innymi konsultacje
z p. Sokołowską z Kuratorium Oświaty. Jeszcze nie odbyły się rozmowy
z Burmistrzem Nowego Miasta w sprawie Ogniska Pracy Pozaszkolnej.
Co do pozostałych uwag radnego z niektórymi można się zgodzić ale w tej chwili nie jest to moja kompetencja, żeby powołać zespołu ds. reorganizacji urzędu. Sprawa otwarcia godzin urzędu była już kiedyś rozpatrywana ale nie została wprowadzona.
Wiceprzewodniczący Rady Janusz Karbowiak poruszył sprawę rejonizacji nocnej opieki zdrowotnej.
W odpowiedzi Wicestarosta Janusz Różycki poinformował, że rejonizacja nie obowiązuje zostały wysłane pisma do wszystkich NOL-i, które działają na naszym terenie oraz do Burmistrzów i Wójtów przypominając, że nie obowiązuje rejonizacja.
Radny Powiatu Stanisław Sitarek odnosząc się do wcześniejszej wypowiedzi Wicestarosty poinformował, że Zarząd Powiatu powinien się zastanowić nad reorganizacją urzędu skoro możemy oszczędzać w placówkach oświatowych to
i w urzędzie też.
Następnie zwracając się do Przewodniczącego Rady Powiatu poruszył sprawę opuszczania przez radnych obrad sesji. Godząc się na taką funkcję należy tak sobie zorganizować czas aby pogodzić go z funkcją radnego.
Przewodniczącego Rady Powiatu Witold Wójcik poinformował, że zwolnił dwóch radnych którzy pełnią funkcję dyrektora i mają ważne obowiązki do wypełnienia.
Radny Powiatu Adolf Maciak odniósł się do dzisiejszego przetargu na sprzedaż nieruchomości po byłym gospodarstwie sadowniczym w Nowej Wsi.
Wicestarosta Janusz Różycki poinformował, że odbyły się rokowania na sprzedaż zabudowanej działki w Nowej Wsi. Działka została sprzedana za kwotę ok. 786 tys. zł przez p. Krzyżanowskiego.
Ad. 14
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Przewodniczący Rady Powiatu Witold Wójcik poinformował o szkoleniu dla radnych które będzie organizowane w dniach 14-16 kwietnia br. Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do radnych o zgłaszanie tematów, które będą omawiane na szkoleniu.
Ad. 15
Zamknięcie posiedzenia.
Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad Przewodniczący Rady Powiatu Witold Wójcik o godz. 1510 zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Protokołowała: Przewodniczył:
Ineza Banach Witold Wójcik
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Starostwo Powiatowe w Grójcu |
Odpowiada za treść: |
Rada Powiatu Grójeckiego |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 08.05.2013 r., godz. 14.31 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 08.05.2013 r., godz. 14.31 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
08.05.2013 r., godz. 14.31 |
Nieznany |
Dodanie strony |